Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Leśne rozdanie 2016059
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Leśne rozdanie 2016059
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Cel gr
y
Poblis
ki las
tętni życiem!
Zwierzęta spieszą na polanę w
poszu
kiwaniu jada
lnych rośli
n i
owadów. Niektóre
wolą
pr
zeby
wać
między
bu
jnymi
wier
zchołka
mi
drzew,
ain
ne
zamies
zkują
pods
zyci
e
ito
właśni
e
tam
czują
się
bezpi
eczni
e.
W
tej
g
rze
T
woim
cel
em
jest
s
two
rze
nie
ekolog
iczni
e
zrówn
oważone
go
środo
wiska
dla
fauny
i
flo
r
y.
Zagrywanie
kart
drzew
rozbuduje
T
wój
las,
który
możesz
dodatkowo
ubogacić
różnym
i
zwierzętami,
rośli
nam
i
i
gr
z
yba
mi.
Je
śli
uszan
uje
sz
preferen
cje
mieszkań
ców
lasu
,
zd
obędzie
sz
jeszcze
więcej
punktów
.
Pamięt
aj,
że
niektóre
stworzenia
wolą
tow
arzystwo
swojego
własnego
gatunku,
a
innym
najb
ardzie
j
zależ
y
na
konkretnym
si
edl
isku
cz
y
poży
wien
iu.
Wygr
y
wa
oso
ba
zna
jwiększą
liczbą
pu
nktów.
Zawa
r
t
oś
ć
180 k
ar
t:
G
r
a k
a
r
c
i
a
n
a d
l
a 2
–
5
g
r
a
c
z
y
o
d
1
0
.
r
o
k
u
ż
y
c
i
a
.
C
z
a
s r
o
z
g
r
y
w
k
i
: 6
0 m
i
n
u
t
. A
u
t
o
r
: K
o
s
c
h
.
66 k
ar
t drz
ew
4
8
k
a
r
t
zpod
zia
ł
e
m
góra
/
dół
4
4 k
a
r
t
y
zpod
zia
ł
e
m
lewo/
prawo
3 kar
t
y zimy
tył
ka
r
ty
(
sa
dzonka)
5 kar
t jask
ini
14
k
ar
t pom
oc
y
p
la
ns
z
a
p
o
la
ny
notes punktacji
L
e
śn
e
ro
zd
an
i
e
Lipa
ALBO
jeśli w żadnym innym lesie
nie ma więcej lip.
,
001
Nadchodzi zima
Jeśli to 3. karta zimy, rozgrywka
natychmiast
dobiega końca.
W przeciwnym razie połóż tę kartę
obok
polany i dobierz ze stosu nową.
067
Jaskinia
za każdą kartę w Twojej jaskini.
166
Do
w
olna
liczba
zajęc
y
szar
ak
ó
w
może
zajmo
w
ać
to
samo
miejsce
.
za
każdego
zająca
szar
aka
.
Zając
szar
ak
Podk
o
wiec
duży
je
śli
w
T
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
3
r
óżne
.
,
07
1
Rusałka
żałobnik
liczba
r
óżn
y
ch
motyli
Żółw
błotn
y
12
0
Bor
o
wik szlache
tn
y
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
Buk pospolity
Każdy
buk
pospolity
zape
wnia
po
5punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
4buki
pospolite
.
Czubajka kania
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
Daniel zw
y
czajn
y
Każdy
daniel
zw
y
czajn
y
zape
wnia
po
3punk
ty
zakażde
zwierzę
parzy
stok
op
ytne
wT
w
oim
le
sie
(łącznie
ztym)
.
Dąb
szypułk
o
w
y
Każdy
dąb
szypułk
o
w
y
zape
wnia
po
10punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
je
st
8r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
drze
w
(bezsadzonek)
.
16
7
2
Prz
ygotowan
ie gry
1
Um
ie
ść
polanę
(
t
j
. p
l
a
n
s
z
ę)
p
o
ś
r
o
d
k
u
o
b
s
z
a
r
u
gr
y
.
Obo
k
p
o
ł
óż
14 kar
t pomocy
(
w
z
a
s
i
ę
g
u
wsz
ys
tkich).
2
We
ź
kartę jaskini
i
p
o
ł
ó
ż
j
ą
p
r
z
e
d
s
o
b
ą
.
3
O
d
ł
ó
ż
3
k
ar
t
y
zimy
n
a
b
o
k.
P
r
z
e
t
a
s
u
j
poz
os
t
a
ł
e
kar
ty
i
z
al
eż
nie
od
licz
by
gr
ac
z
y (
los
owo
)
o
d
ł
óż
c
z
ęś
ć
z
nich
do
pude
łka
(zo
b.
ra
mk
a p
o p
ra
we
j)
.
4
Po
zo
st
a
ł
e
kar
ty
pod
ziel
na
3 z
a
k
r
y
te
stosy
po
dob
nej
wie
lko
ś
ci.
5
Wt
as
uj
2
kar
ty
zimy
d
o
1
ze
s
to
só
w
iumieś
ć
3.
kar
tę
zimy
n
a w
ier
z
chu
te
go stosu.
6
Po
zo
st
a
ł
e
2
s
to
s
y
umie
ś
ć
na
w
ier
z
ch
u
s
t
os
u,
w
któ
r
y
m
są
kar
ty
zimy.
U
t
wo
r
z
ony
w
t
en
spo
só
b
s
to
s
p
o
ł
óż
po
l
ew
ej
st
r
onie
pol
an
y.
7
K
aż
d
y dobiera ze sto
s
u po
6 kar
t
n
a
r
ę
k
ę
.
J
e
ś
l
i
w
ś
r
ó
d
d
o
b
r
a
-
nyc
h 6
kar
t
nie ma
ż
a
dne
go dr
ze
wa
, może
s
z odr
zuc
ić wsz
yst
-
kie
6
kar
t
d
o
pude
ł
ka
i
dob
ra
ć
now
e
6
ka
r
t
ze
st
os
u.
Ka
ż
d
y
moż
e
w
y
kon
ać
t
ę a
kcj
ę
t
y
lko r
az
.
8
Os
ob
a, kt
ór
a ost
at
nio spac
er
ow
a
ł
a po
le
sie, ro
zp
oc
z
y
na grę
.
Prz
ebieg rozgr
y
wki
Tu
r
y
r
o
z
g
r
y
w
a
s
i
ę
w
k
o
l
e
j
n
o
ś
c
i
z
g
o
d
n
e
j
zk
i
e
r
u
n
k
i
e
m
r
u
c
h
u
w
s
k
a
z
ó
w
e
k
z
e
g
a
r
a
.
Ws
w
o
j
e
j
t
u
r
z
e
m
u
s
i
s
z
w
y
k
o
n
a
ć
1
z2
mo
ż
liw
ych
akc
ji:
A)
Dobrać2karty
Każdą kar
tę m
ożna
dob
rać
al
bo
ze s
tosu
, a
lb
o zp
ol
any.
ALBO
B
)
Zagra
ćkart
ęisprawdzićpolanę
Opłać kosz
t kart
y,
umieść ją w
swoi
m lesie i
rozp
atrz jej efekt lub bon
us, jeśl
i to
możliwe.
Następni
e s
pra
wdź, c
zy
na
leż
y o
czyś
cić
po
lan
ę.
2 g
ra
cz
y: o
d
ł
óż
3
0 k
ar
t.
3 g
ra
cz
y: o
d
ł
óż
2
0 k
ar
t.
4 g
ra
cz
y: o
d
ł
óż
1
0 k
ar
t.
5 g
ra
cz
y: g
ra
cie
zw
s
z
ys
t
kimi
k
ar
t
ami
.
Jaskinia
za
każdą
kartę
w
T
w
ojej
jaskini.
166
Niedźwiedź
brunatn
y
Efek
t
należy
r
ozpatrzy
ć
po
opłaceniu
tej
karty
.
Niedźwiedź
brunatn
y
nie
zape
wnia
żadn
y
ch
punk
tó
w
,
ale
otrzymuje
sz
po
1punk
cie
za
każdą
kartę
wT
w
ojej
jaskini.
Nocek Bechsteina
Każdy
nie
toperz
zape
wnia
po
5punk
tó
w
,
aletylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
3r
óżne
gatunki
nie
toperzy
(łącznieztym)
.
Orlica pospolita
Każda
orlica
pospolita
zape
wnia
po
6punk
tó
w
za
każdego
płaza
wT
w
oimle
sie
.
Pieprznik
jadaln
y
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
1
74
Mieniak
tęczo
wiec
Punk
ty
za
motyle
zależą
od
liczb
y
ich
ga
tunk
ó
wwT
w
oim
le
sie
.
1/2/3/4/5
r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
zape
wnia
odpo
wiednio
0/
3/
6/
1
2/
20pk
t.
Może
sz
mieć
kilka
motyli
tego
samego
gatunku,
ale
przy
punk
tacji
liczy
się
liczba
r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
,
anie
sam
y
ch
okazó
w
.
Mopek
zachodni
Każdy
nie
toperz
zape
wnia
po
5punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
3r
óżne
gatunki
nie
toperzy
(łącznie
ztym)
.
Mr
ó
wka
rudnica
Każda
mr
ó
wka
rudnica
zape
wnia
po
2punk
ty
za
każdą
kartę
pod
drze
w
em
wT
w
oim
le
sie
.
Muchomor czer
w
on
y
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
17
3
Lipa
Każda
lipa
zape
wnia
po
1punk
cie
.
Je
śli
wT
w
oim
le
sie
je
st
najwięcej
lip
(albo
r
emisuje
sz
na
najwięcej),
zamiast
pojedynczy
ch
punk
tó
w
otrzymuje
sz
po
3punk
ty
za
każdą
lipę
.
Lis
rudy
Może
sz
dobr
ać
tyle
kart,
ile
zajęc
y
szar
ak
ó
w
je
st
wT
w
oim
le
sie
.
Każdy
lis
rudy
zape
wnia
po2punk
ty
za
każdego
zająca
szar
aka
wT
w
oim
le
sie
.
Mech
Każdy
mech
zape
wnia
po
10punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
je
st
conajmniej
10drze
w
(wtym
sadzonek)
.
17
2
Komar pospolity
Może
sz
zagr
ać
zr
ęki
do
w
olną
liczbę
nie
toperzy
inie
opłacać
ich
k
osztu.
Każdyk
omar
pospolity
zape
wnia
po
1punk
cie
zakażdego
nie
toperza
wT
w
oim
le
sie
.
Kr
e
t eur
opejski
Efek
t
kr
e
ta
eur
opejskiego
należy
r
ozpatrzy
ć
po
opłaceniu
tejkarty
.
Najpier
w
w
yłóż
w
szy
stkie
karty
,
k
tór
e
chce
sz
zagr
ać
,
opłać
ich
k
oszt,
anastępnie
r
ozpatrz
ich
e
fek
ty
lubbonus
y
.
Kuna
domo
w
a
Każda
kuna
domo
w
a
zape
wnia
po
5punk
tó
w
za
każde
wpełni
zaję
te
drze
w
o
wT
w
oim
le
sie
.
Wpełni
zaję
te
drze
w
o
oznaczadrze
w
o
,
k
tór
ego
w
szy
stkie
4miejsca
są
zaję
te
przez
co
najmniej
1kartę
.
17
1
Jeż
zachodni
Każdy
jeż
zachodni
zape
wnia
po
2punk
ty
za
każdego
motyla
wT
w
oim
le
sie
.
Jeżyna
fałdo
w
ana
Każda
jeżyna
fałdo
w
ana
zape
wnia
po
2punk
ty
za
każdą
r
oślinę
wT
w
oim
le
sie(łącznieztą)
.
Jodła
pospolita
Każda
jodła
pospolita
zape
wnia
po
2punk
ty
za
każdą
kartę
przyłączoną
do
tej
jodły
pospolitej.
Je
śli
kilk
a
zwierząt
(zajęc
y
,
r
opuch)
zajmuje
to
samo
miejsce
,
może
sz
otrzymać
więcej
niż
8punk
tó
w
.
Kasztano
wiec
Punk
ty
za
kasztano
w
ce
zależą
od
ich
liczb
y
wT
w
oim
le
sie
.
1/2/3/4/5/6/7+
kasztano
w
có
w
zape
wnia
odpo
wiednio
1/4/9/16/25/36/49pk
t.
170
Gacek brunatn
y
Każdy
nie
toperz
zape
wnia
po
5punk
tó
w
,
aletylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
3r
óżne
gatunki
nie
toperzy
(łącznieztym)
.
Gil zw
y
czajn
y
Każdy
g
il
zw
y
czajn
y
zape
wnia
po
2punk
ty
zakażdego
o
w
ada
wT
w
oim
le
sie
.
Jastrząb
zw
y
czajn
y
Każdy
jastrząb
zw
y
czajn
y
zape
wnia
po
3punk
ty
za
każdego
ptaka
wT
w
oim
le
sie
.
Jelonek r
ogacz
Każdy
jelonek
r
ogacz
zape
wnia
po
1punk
cie
za
każde
zwierzę
złapami
wT
w
oim
le
sie
.
Jeleń
szlache
tn
y
Każdy
jeleń
szlache
tn
y
zape
wnia
po
1punk
cie
za
każde
drze
w
o
w
T
w
oim
le
sie
ipo
1punk
cie
za
każdą
r
oślinę
wT
w
oim
le
sie
.
16
9
Dostojka malino
wiec
Punk
ty
za
motyle
zależą
od
liczb
y
ich
ga
tunk
ó
wwT
w
oim
le
sie
.
1/2/3/4/5
r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
zape
wnia
odpo
wiednio
0/
3/
6/
1
2/
20pk
t.
Może
sz
mieć
kilka
motyli
tego
samego
gatunku,
ale
przy
punk
tacji
liczy
się
liczba
r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
,
anie
sam
y
ch
okazó
w
.
Dzięcioł
duży
Każdy
dzięcioł
duży
zape
wnia
po
10punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
je
st
najwięcej
drze
w
(wliczając
wto
sadzonki)
.
(Wr
azie
r
emisu
r
ó
wnież
otrzymuje
sz
10punk
tó
w)
.
Dzik eur
oazjaty
cki
Każdy
dzik
eur
oazjaty
cki
zape
wnia
po
10punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sieje
st
co
najmniej
1w
ar
chlak.
(Kilk
a
dzik
ó
w
może
w
yk
orzy
sty
w
ać
tego
samego
w
ar
chlak
a
na
potrzeb
y
punk
tacji)
.
16
8
Bor
o
wik szlache
tn
y
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
Buk pospolity
Każdy
buk
pospolity
zape
wnia
po
5punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
4buki
pospolite
.
Czubajka kania
Kartę
dobier
asz
po
opłaceniu
k
osztu
właśnie
zagr
anej
karty
.
Grzyb
y
nie
zape
wniają
żadn
y
ch
punk
tó
w
.
Daniel zw
y
czajn
y
Każdy
daniel
zw
y
czajn
y
zape
wnia
po
3punk
ty
zakażde
zwierzę
parzy
stok
op
ytne
wT
w
oim
le
sie
(łącznie
ztym)
.
Dąb
szypułk
o
w
y
Każdy
dąb
szypułk
o
w
y
zape
wnia
po
10punk
tó
w
,
ale
tylk
o
wtedy
,
gdy
wT
w
oim
le
sie
je
st
8r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
drze
w
(bezsadzonek)
.
16
7
2
6
1
3
N
adchodzi
zima
Je
śli
to
3.
karta
zim
y
,
r
ozgr
y
wka
naty
chmiast
dobiega
k
ońca
.
W
przeciwn
ym
r
azie
połóż
tę
kartę
ob
ok
polan
y
i
dobierz
ze
stosu
no
w
ą
.
069
6
5
1
3
A)Dobranie2k
ar
t
Pod
cz
a
s tej
akc
ji
dobierz
2
kar
ty
–
jedna po
dr
ugiej
–
i
we
ź je
n
a rękę
. Może
s
z dobiera
ć
zakr
yte
k
a
r
t
y
zwier
zchu
stosu
alb
o
o
dkr
y
te
z
polany
.
(Na początku
rozgr
y
wki
pol
ana
je
st
pusta).
Uwa
ga!
M
oż
es
z
mie
ć
na
r
ę
ce
m
aks
y
ma
lnie
10
k
ar
t.
Je
śl
i
ma
sz
n
a
r
ęc
e
9
kar
t,
mo
ż
es
z
do
bra
ć
t
y
lko
1
ka
r
t
ę,
anie
2
.
Kar
ty
zim
y
W
doln
ej
czę
ś
ci
st
os
u
zna
jdują
się
3
ka
r
t
y
zimy
.
Gd
y
dobier
z
es
z
kar
tę
z
imy,
po
łóż
ją
odkr
yt
ą
obok polany
i
na
t
y
chmia
s
t
dobier
z
kole
jną
kar
tę.
Gdy
zo
st
ani
e
do
br
ana
3.ka
r
t
a
zim
y, gra
na
tychmia
st
dobie
ga
koń
c
a.
B
)Zagra
niekart
yisprawdzeniepolany
Wgr
z
e s
ą 2 r
od
z
aje
ka
r
t
:
zdr
z
ew
em
al
bo
z2 s
t
wor
ze
niami.
•
Drz
ewa
zawsze
przedstawi
ają
do
k
ładn
ie
1 rodzaj
drzewa isą
podstaw
ą T
wojeg
o lasu. Zwie
rzęta,
ro
ś
liny
igr
zy
b
y m
oż
es
z
umie
s
zc
z
ać
n
a k
a
żd
ej
z4 s
t
ro
n
dr
ze
w
a.
•
Wsz
y
s
tki
e
pozos
t
a
ł
e
kar
t
y
s
ą
podz
iel
one
na
2
c
z
ęś
ci
.
Kar
t
y
s
ą
podzielone
albo
po
ziomo:
ze
z
w
ier
zęciem
,
roś
lin
ą
albo
gr
z
y
b
em
na
gór
ze
i
na
dol
e;
alb
o
pionowo
:
ze
zw
ier
z
ęc
iem
po
l
ew
ej
ipra
we
j s
t
ro
nie.
Pr
zy
kładowa kar
ta:
n
a
z
w
a
s
y
m
b
o
l
r
o
d
z
a
j
u
z
w
i
e
r
z
ę
c
i
a
g
r
af
i
k
a
k
o
l
o
r
k
a
r
t
y
is
y
m
b
o
l
d
r
z
e
w
a
ko
s
z
t
wa
r
to
ś
ć
p
u
n
k
to
wa
b
o
n
u
s
(
n
a
ni
e
k
t
ó
r
y
c
h
k
a
r
t
a
c
h
)
e
f
e
k
t
(
n
a
ni
e
k
t
ó
r
y
c
h
k
a
r
t
a
c
h
)
l
i
c
z
b
a
k
a
r
t
t
e
g
o
g
a
t
u
n
k
u
wt
a
l
i
i
Puszczyk
zw
y
czajn
y
Jelonek
r
ogacz
1
17
Nadchodzi zima
Jeśli to 3. karta zimy, rozgrywka
natychmiast
dobiega końca.
W przeciwnym razie połóż tę kartę
obok
polany i dobierz ze stosu nową.
069
4
Zag
r
y
wanie k
ar
t
y
Ab
y za
gr
ać k
ar
t
ę zręki, mu
sis
z najpie
r
w op
ł
a
cić jej
kos
z
t
, odr
zuc
ają
c ws
ka
z
aną lic
z
bę (inny
ch) kar
t
zręki
na
polanę
.
Gdy
za
gr
yw
as
z
kar
t
ę
zpo
dzi
a
ł
em,
w
y
bier
z
1
połowę
,
które
j
chcesz
użyć
, iopła
ć
kos
z
t
t
y
l
ko
w
y
br
ane
j p
o
ł
ow
y
.
Za
z
w
ycz
aj
nie
m
a
znac
z
enia
,
jakie
kar
ty
odr
zuca
s
z
w
ram
ach
za
p
ł
at
y.
Jedna
k
d
zię
ki
niek
tór
ym
gat
unk
om
ot
r
z
y
m
as
z
bon
us
, je
ś
li
z
ap
ł
ac
is
z
pr
z
y
u
ż
y
ciu
konk
r
et
ny
ch
ka
r
t
(zob. „
Bonus
” n
a
str
. 6)
.
Ka
r
t
ę p
o
ł
ó
ż p
r
ze
d
s
ob
ą
odk
r
y
tą
.
K
ar
ty
zp
od
zia
ł
e
m m
oż
na
umie
ś
cić
t
y
lko pr
zy
dr
z
ew
ie. Ws
z
yst
kie
za
gr
ane
k
ar
ty
t
w
or
z
ą
T
wój
las
.
Dr
zewa
Dr
z
ew
a
z
ape
wni
ają
miejsca
na
kart
y
zpodziałem
na
każdej
ze
swoich
4 s
tron:
góra,
dół,
prawo
ilewo. Jeśli
wmiej
scu
na
kar
tę nie ma
ż
adnej
kar
ty, jest uzn
aw
ane za
puste
. Dr
ze
wo uzn
aje się za
wp
e
ł
n
i
z
a
j
ę
t
e
,
j
e
ś
l
i
ka
żd
e z4
mie
jsc
z
ajm
uje
co
na
jmniej
1
ka
r
t
a.
Za ka
żd
y
m raz
em, gd
y zagr
y
wa
sz kar
tę drz
ew
a, musi
sz ta
k
że
dobrać
wier
z
ch
nią
kar
tę
ze
sto
su
i
p
o
ł
oż
yć
ją
odkry
t
ą
na
pola
nie.
S
y
mbo
l
z
n
a
j
d
u
j
ą
c
y
s
i
ę
n
a
p
l
a
n
s
z
y
p
o
l
a
n
y
(
) prz
y
po
mina o
te
j zas
ad
zie
.
Uwa
ga!
T
o dz
ia
ł
anie moż
e spo
wod
ow
ać
, że zos
t
anie odk
r
y
ta kar
t
a zimy. Gdy tak się s
ta
nie, pos
t
ępuj
zgo
dnie
zpo
lec
enia
mi
na
s
tr
onie
3.
P
r
zy
k
ł
ad
1
J
ac
e
k
z
ag
r
y
w
a
p
l
a
t
an
z
ac
h
o
dn
i
ok
o
s
z
c
i
e
Platan
zachodni
0
46
.
2
J
a
k
o
z
a
p
ł
a
t
ę
k
ł
a
d
z
i
e
2
k
a
r
t
y
zr
ę
k
i
n
a
p
o
l
a
n
ę
.
3
J
a
k
o
ż
e
z
a
g
r
a
ł
k
a
r
t
ę
d
r
z
e
w
a
,
d
o
-
d
a
t
k
o
w
o
d
o
b
i
e
r
a
k
a
r
t
ę
z
e
s
t
o
s
u
i
k
ł
a
d
z
i
e
j
ą
o
d
k
r
y
t
ą
n
a
p
o
l
a
n
i
e
.
Lipa
ALBO
je
śli
w
żadn
ym
inn
ym
le
sie
nie
ma
więcej
lip
.
,
00
1
Dąb
szypułk
o
w
y
je
śli
w
T
w
oim
le
sie
je
st
8
r
óżn
y
ch
gatunk
ó
w
drze
w
.
,
0
12
Platan
zachodni
0
46
Wilk
szar
y
Komar
pospolity
do
w
olna
liczba
0
98
Rusałka
żałobnik
liczba
r
óżn
y
ch
motyli
Żółw
błotn
y
12
0
Mopek
zachodni
je
śli
w
T
w
oim
le
sie
są
co
najmniej
3
r
óżne
.
,
je
śli
w
T
w
oim
le
sie
je
st
co
najmniej
1
w
ar
chlak.
Dzik
eur
oazjaty
cki
,
0
78
Rusałka
wierzbo
wiec
liczba
r
óżn
y
ch
motyli
Salamandr
a
plamista
12
1
Daglezja
zielona
05
3
1
2
3
Daglezja zielona
054
góra
dół
l
e
wo
p
r
a
wo
5
Sadz
onka
Zami
as
t
zag
r
y
wać
kar
t
ę
drz
e
wa
moż
es
z
zag
ra
ć
dowo
lną
z
akr
y
tą
k
a
r
t
ę
z
r
ę
k
i
j
a
k
o
sadz
onkę dr
zewa
.
S
a
dz
onk
a
funkcjonuje jak
dr
zewo
iz
ap
ew
nia
4
mie
js
ca
na k
ar
ty.
Nie n
ale
ż
y
jedn
ak
do ż
a
dne
go z8
gat
un
ków
dr
z
ew
(sam
a te
ż
nie je
s
t t
rak
t
ow
ana
jak
o
os
obn
y
gat
un
ek)
.
Zwie
r
zę
t
a,
ro
ś
liny
ig
r
z
yby
Ka
r
t
y
zp
od
zia
ł
em
pr
zeds
t
aw
iaj
ą r
ó
żn
yc
h mie
s
zk
ań
có
w
la
su:
z
w
ier
zęt
a,
r
oś
lin
y
igr
z
yby.
Gd
y
zag
r
y
was
z
kar
tę
z
pod
zia
ł
e
m,
umie
ść
ją
na
pus
ty
m
miejs
cu
po
w
łaś
ciwej
stronie
d
r
z
e
w
a
w
sw
oim
le
sie
.
Ws
z
yst
ko,
co
z
na
jduje
się
n
a
le
we
j
s
t
ro
nie
k
ar
t
y
,
na
le
ż
y
zaw
s
ze
umieś
cić
po
l
ew
ej
st
r
onie dr
ze
wa
. Niew
ykor
z
yst
a
ną pra
wą s
tr
on
ę nale
ż
y w
sun
ą
ć pod kar
tę drz
ew
a
. Wsz
y
s
tko
, co znaj
-
duje
się
po
pr
a
wej
s
t
ronie
,
ugór
y al
bo
na
do
le,
umie
s
zc
z
a
się
wan
alo
gic
zn
y
spo
s
ób
.
Uwa
ga!
T
y
l
ko widoc
zn
a poł
o
wa umies
zc
z
onej kar
t
y licz
y się jako czę
ś
ć T
woje
go las
u
. Ukr
y
t
a po
ł
ow
a
nie m
a
zn
ac
zeni
a a
ni
pod
cz
a
s r
o
zgr
y
w
ki,
ani
po
dc
z
as
pun
kt
a
cji
ko
ńc
ow
ej.
Uwa
ga!
K
ar
ty
z
podz
ia
ł
em
mo
że
s
z
za
gr
ać
t
y
l
ko
w
te
dy,
gd
y
1
z
T
w
oich
dr
zew
ma
wo
lne
miejs
c
e
po
odpo
wie
dniej
s
tr
onie
(chy
ba
ż
e t
r
eś
ć
k
ar
ty
s
ta
no
wi
ina
c
zej)
.
Efek
t
y
ibon
usy
J
e
ś
l
i
z
a
g
r
a
n
a
w
ł
a
ś
n
i
e
k
a
r
t
a
m
a
e
f
e
k
t
l
u
b
b
o
n
u
s
,
m
o
ż
e
s
z
j
e
t
e
r
a
z
r
o
z
p
a
t
r
z
y
ć
.
J
e
ś
l
i
c
h
c
e
s
z
w
y
k
o
r
z
y
s
t
a
ć
oba, musisz
najp
ierw
rozpatr
z
yć
efekt,
adopi
ero potem
bonus. Rozpatr
zenie
efektu
lub bonusu
nie
jest obowiązkowe.
Dział
anie
efektów
ibonusów
zost
ał
o
w
yjaśnione kr
ótkim teks
tem albo
sy
mbolami na
kar
tach.
Spis
ws
z
y
s
tk
ich sy
mbo
li znajd
uje się na
os
ta
tnie
j str
onie tej inst
r
ukcj
i. Jeś
li potr
zebuje
s
z szc
z
egó
łow
eg
o
opis
u d
zia
ł
a
nia
dan
ej
ka
r
t
y, z
ap
oz
naj
s
ię
zkar
tami
po
moc
y.
Przyk
ład.
Ja
cek
do
da
ł d
o s
woj
eg
o
las
u
war
ch
lak
a,
wsu
wają
c p
rawą
po
łow
ę ka
r
t
y p
od
p
lata
n z
ach
od
ni.
W
ar
chlak
Jeleń
szlache
tn
y
10
5
Platan zachodni
046
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników