Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Memento Mori

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Memento Mori

Wróć
Co łączy Marię Skłodowską-Curie, Jana Pawła II,
Adolfa Hitlera iAmy Winehouse?
Właśnie tak, wszyscy nie żyją!
Wgrze „Memento Mori” celem jest ułożenie
36 postaci na podstawie ich dat urodzenia,
śmierci idługości życia.
Gracz, który popełni najmniej błędów,
wygrywa!
3 karty kategorii,
200 kart postaci,
instrukcja.
Zawartość
Wprowadzenie i cel gry
5
Jeśli dobierzesz 1 z tych
kart, możesz spróbować
podać przyczynę śmier-
ci danej postaci. Pozostali
gracze przyjmują rolę sę-
dziów i w tajemnicy przed
Tobą sprawdzają na karcie
przyczynę śmierci.
Jeśli przynajmniej 1 zuży-
tych przez Ciebie słów zga-
dza się zpomarańczowym
słowem na karcie, udało
Ci się!
Uwaga! Jeśli żadne z uży-
tych przez Ciebie słów nie
pasuje do pomarańczowych
słów z karty, sędziowie
mogą dać Ci drugą szansę.
Na rewersach tych kart
1albo kilka słów dotyczą-
cych przyczyny śmierci
zapisano na pomarań-
czowo.
Jeśli karta nie zosta
umieszczona poprawnie,
gracz otrzymuje punkt
karny ikładzie kartę przed
sobą.
Jeśli karta zosta
umieszczona poprawnie,
ale gracz nie zdołał po-
dać przyczyny śmierci,
karta zostaje na swoim
miejscu.
Jeśli karta zosta
umieszczona poprawnie
oraz gracz podał wła-
ściwą przyczynę śmierci,
karta zostaje na swoim
miejscu, agracz:
Może odrzucić 1 z kart
umieszczonych przed sobą
(tym samym pozbyć się
punktu karnego).
Może przekazać 1 wierzch-
nią kartę z wybranego sto-
su dowolnemu z graczy,
który ma najmniej punk-
tów karnych, dokładając
mu tym samym kolejny
punkt.
Po podaniu przyczyny
śmierci
Karty specjalne mają czarne
awersy.
Karty specjalne
Na szybko
Limit kart wkolumnie
wynosi 8.
Na sztywno
Karty zdanego stosu można
umieszczać wyłącznie
wprzypisanej do niego
kolumnie.
Jeśli weźmiesz kartę ze stosu
kategorii daty urodzenia,
musisz tę kartę umieścić
wkolumnie zdatą urodzenia.
Nagła śmierć
Odpadasz zgry, jeśli zgroma-
dzisz 3 punkty karne. Osoba,
która najdłużej utrzyma się
wgrze, wygrywa. Wtym try-
bie gry nie ma limitu liczby
kart wkolumnie.
Przygotujcie duży stół!
Kooperacja/ Tryb solo
Punkty karne są wspólne dla
wszystkich graczy. Muszą
wspólnie wypełnić 3ko-
lumny, zanim zgromadzą 3
punkty karne.
Tryb solo polega na tym
samym.
Kim jestem?
Wswojej turze dobierz loso-
wą kartę. Trzymaj ją tak, by
pozostali widzieli wyłącznie
rewers. (Zasłoń na nim imię
i nazwisko).
Pozostali mają minutę, by
zgadnąć, kogo dotyczy karta.
Możecie zgadywać dowolną
liczbę razy wdowolnej
kolejności.
Zwycięzca bierze kartę
ikładzie ją przed sobą.
Jeśli nikt nie podał
poprawnej odpowiedzi, kartę
należy odrzucić.
Pierwsza osoba, która
zdobędzie 3 karty, wygrywa.
Tryby gry
Autor
Julien Teilhet
Kierownictwo artystyczne i graczne
Benjamin Treilhou
Wydawca francuski
Débâcle Jeux
Tłumaczenie
Paulina Wierzbińska
Redakcja
zespół Rebel
Wyprodukowano w Polsce.
v.1.1 - Styczeń 2021
2
3
4
Umieść karty daty urodzenia , długości życia
i daty śmierci obok siebie na stole.
To karty kategorii.
Potasuj karty postaci ipodziel je na 3 w miarę równe sto-
sy. Umieść po 1 stosie nad każdą kartą kategorii. Karty
powinny być ułożone awersami do góry.
Dobierz 1 kartę zkażdego stosu iumieść rewersem do
góry poniżej karty kategorii. To karty pomocnicze, które
są potrzebne do rozpoczęcia gry.
Gracz, którego urodziny będą najszybciej, zaczyna.
Przygotowanie do gry
karty pomocnicze
karty kategorii
awers
postać rewers
daty
Wswojej turze
weź 1 kartę zwierzchu wy-
branego stosu, nie podglą-
dając rewersu. Następnie
umieść ją w 1 z kolumn
w wybranym przez siebie
miejscu – pod, nad albo
pomiędzy dowolnymi kar-
tami w tej kolumnie.
Na koniec odwróć kartę
i sprawdź swoją odpo-
wiedź.
Liczy się wyłącznie po-
prawność ułożenia wda-
nej kategorii!
Karty wkolumnach
zdatą urodzenia idatą
śmierci układajcie
chronologicznie od góry
do dołu.
Karty wkolumnie zdłu-
gością życia układajcie
od najkrótszego do naj-
dłuższego życia, również
od góry do dołu.
Rozgrywacie swoje tury
zgodnie zkierunkiem ru-
chu wskazówek zegara.
Przebieg gry
Gra dobiega końca, gdy
wszystkie 3 kolumny są
wypełnione (czyli 36 kart
jest poprawnie ułożo-
nych).
Osoba, która zdobyła
najmniej punktów kar-
nych, wygrywa.
W przypadku remisu re-
misujący gracze bio
udział wdogrywce.
Po kolei, zgodnie z kolej-
ncią w grze, zgadu
długość życia postaci wi-
docznej na wierzchu środ-
kowego stosu.
Odpowiedzi nie mogą się
powtarzać.
Gdy wszyscy remisujący
podadzą swoje propozy-
cje, odwróćcie kartę.
Osoba, której odpowie
była najbliższa prawdy,
wygrywa grę.
Koniec gry
Uwaga! Daty, które przypadają na czas przed wprowadzeniem kalendarza grego-
riańskiego (październik 1582 r.), orientacyjne.
Co więcej, podana data urodzenia Molière’a to tak naprawdę data jego chrztu.
Tylko znamy.
Jli karta zosta umiesz-
czona poprawnie,
karta zostaje na swoim
miejscu.
Jli karta nie zosta
umieszczona poprawnie,
otrzymujesz punkt karny.
Umieść kartę przed sobą.
Wobu przypadkach Two-
ja tura się kończy.
Jeśli w danej kolumnie
jest 12 kart (licząc zkartą
pomocniczą), nie możesz
umieścić kolejnej karty
wtej kolumnie.
Utwórz stos zkart ztej ko-
lumny. Na jego wierzchu
połóż kartę kategorii prze-
krloną stroną do góry.
2
3
4
Umieść karty daty urodzenia , ugości życia
i daty śmierci obok siebie na stole.
To karty kategorii.
Potasuj karty postaci ipodziel je na 3 w miarę równe sto-
sy. Umieść po 1 stosie nad każdą kartą kategorii. Karty
powinny być ułożone awersami do góry.
Dobierz 1 kartę zkażdego stosu iumieść rewersem do
góry poniżej karty kategorii. To karty pomocnicze, które
są potrzebne do rozpoczęcia gry.
Gracz, którego urodziny będą najszybciej, zaczyna.
Przygotowanie do gry
karty pomocnicze
karty kategorii
awers
postać rewers
daty
Wswojej turze
weź 1 kartę zwierzchu wy-
branego stosu, nie podglą-
dając rewersu. Następnie
umieść ją w 1 z kolumn
w wybranym przez siebie
miejscu – pod, nad albo
pomiędzy dowolnymi kar-
tami w tej kolumnie.
Na koniec odwróć kartę
i sprawdź swoją odpo-
wiedź.
Liczy się wyłącznie po-
prawność ułożenia wda-
nej kategorii!
Karty wkolumnach
zdatą urodzenia idatą
śmierci układajcie
chronologicznie od góry
do dołu.
Karty wkolumnie zdłu-
gością życia układajcie
od najkrótszego do naj-
dłuższego życia, również
od góry do dołu.
Rozgrywacie swoje tury
zgodnie zkierunkiem ru-
chu wskazówek zegara.
Przebieg gry
Gra dobiega końca, gdy
wszystkie 3 kolumny są
wypełnione (czyli 36 kart
jest poprawnie ułożo-
nych).
Osoba, która zdobyła
najmniej punktów kar-
nych, wygrywa.
W przypadku remisu re-
misujący gracze bio
udział wdogrywce.
Po kolei, zgodnie z kolej-
ncią w grze, zgadu
długość życia postaci wi-
docznej na wierzchu środ-
kowego stosu.
Odpowiedzi nie mogą się
powtarzać.
Gdy wszyscy remisujący
podadzą swoje propozy-
cje, odwróćcie kartę.
Osoba, której odpowie
była najbliższa prawdy,
wygrywa grę.
Koniec gry
Uwaga! Daty, które przypadają na czas przed wprowadzeniem kalendarza grego-
riańskiego (październik 1582 r.), orientacyjne.
Co więcej, podana data urodzenia Molière’a to tak naprawdę data jego chrztu.
Tylko znamy.
Jli karta zosta umiesz-
czona poprawnie,
karta zostaje na swoim
miejscu.
Jli karta nie zosta
umieszczona poprawnie,
otrzymujesz punkt karny.
Umieść kartę przed sobą.
Wobu przypadkach Two-
ja tura się kończy.
Jeśli w danej kolumnie
jest 12 kart (licząc zkartą
pomocniczą), nie możesz
umieścić kolejnej karty
wtej kolumnie.
Utwórz stos zkart ztej ko-
lumny. Na jego wierzchu
połóż kartę kategorii prze-
krloną stroną do góry.
2
4
Umieść karty daty urodzenia , ugości życia
i daty śmierci obok siebie na stole.
To karty kategorii.
Potasuj karty postaci ipodziel je na 3 w miarę równe sto-
sy. Umieść po 1 stosie nad każdą kartą kategorii. Karty
powinny być ułożone awersami do góry.
Dobierz 1 kartę zkażdego stosu iumieść rewersem do
góry poniżej karty kategorii. To karty pomocnicze, które
są potrzebne do rozpoczęcia gry.
Gracz, którego urodziny będą najszybciej, zaczyna.
Przygotowanie do gry
karty pomocnicze
karty kategorii
awers
postać rewers
daty
Wswojej turze
weź 1 kartę zwierzchu wy-
branego stosu, nie podglą-
dając rewersu. Następnie
umieść ją w 1 z kolumn
w wybranym przez siebie
miejscu – pod, nad albo
pomiędzy dowolnymi kar-
tami w tej kolumnie.
Na koniec odwróć kartę
i sprawdź swoją odpo-
wiedź.
Liczy się wyłącznie po-
prawność ułożenia wda-
nej kategorii!
Karty wkolumnach
zdatą urodzenia idatą
śmierci układajcie
chronologicznie od góry
do dołu.
Karty wkolumnie zdłu-
gością życia układajcie
od najkrótszego do naj-
dłuższego życia, również
od góry do dołu.
Rozgrywacie swoje tury
zgodnie zkierunkiem ru-
chu wskazówek zegara.
Przebieg gry
Gra dobiega końca, gdy
wszystkie 3 kolumny są
wypełnione (czyli 36 kart
jest poprawnie ułożo-
nych).
Osoba, która zdobyła
najmniej punktów kar-
nych, wygrywa.
W przypadku remisu re-
misujący gracze biorą
udział wdogrywce.
Po kolei, zgodnie z kolej-
nością w grze, zgadują
długość życia postaci wi-
docznej na wierzchu środ-
kowego stosu.
Odpowiedzi nie mogą się
powtarzać.
Gdy wszyscy remisujący
podadzą swoje propozy-
cje, odwróćcie kartę.
Osoba, której odpowiedź
była najbliższa prawdy,
wygrywa grę.
Koniec gry
Uwaga! Daty, które przypadają na czas przed wprowadzeniem kalendarza grego-
riańskiego (październik 1582 r.), są orientacyjne.
Co więcej, podana data urodzenia Molière’a to tak naprawdę data jego chrztu.
Tylko ją znamy.
Jeśli karta zosta umiesz-
czona poprawnie,
karta zostaje na swoim
miejscu.
Jeśli karta nie zosta
umieszczona poprawnie,
otrzymujesz punkt karny.
Umieść kartę przed sobą.
Wobu przypadkach Two-
ja tura się kończy.
Jeśli w danej kolumnie
jest 12 kart (licząc zkartą
pomocniczą), nie możesz
umieścić kolejnej karty
wtej kolumnie.
Utwórz stos zkart ztej ko-
lumny. Na jego wierzchu
połóż kartę kategorii prze-
kreśloną stroną do góry.
Co łączy Marię Skłodowską-Curie, Jana Pawła II,
Adolfa Hitlera iAmy Winehouse?
Właśnie tak, wszyscy nie żyją!
Wgrze „Memento Mori” celem jest ułożenie
36 postaci na podstawie ich dat urodzenia,
śmierci idługci życia.
Gracz, który popełni najmniej błęw,
wygrywa!
3 karty kategorii,
200 kart postaci,
instrukcja.
Zawartość
Wprowadzenie i cel gry
5
Jeśli dobierzesz 1 z tych
kart, możesz spróbować
podać przyczynę śmier-
ci danej postaci. Pozostali
gracze przyjmują rolę sę-
dziów i w tajemnicy przed
Tobą sprawdzają na karcie
przyczynę śmierci.
Jeśli przynajmniej 1 zuży-
tych przez Ciebie słów zga-
dza się zpomarańczowym
słowem na karcie, udało
Ci się!
Uwaga! Jeśli żadne z uży-
tych przez Ciebie słów nie
pasuje do pomarańczowych
słów z karty, sędziowie
mogą dać Ci drugą szansę.
Na rewersach tych kart
1albo kilka słów dotyczą-
cych przyczyny śmierci
zapisano na pomarań-
czowo.
Jeśli karta nie zosta
umieszczona poprawnie,
gracz otrzymuje punkt
karny ikładzie kartę przed
sobą.
Jeśli karta zosta
umieszczona poprawnie,
ale gracz nie zdołał po-
dać przyczyny śmierci,
karta zostaje na swoim
miejscu.
Jeśli karta zosta
umieszczona poprawnie
oraz gracz podał wła-
ściwą przyczynę śmierci,
karta zostaje na swoim
miejscu, agracz:
Może odrzucić 1 z kart
umieszczonych przed sobą
(tym samym pozbyć się
punktu karnego).
Może przekazać 1 wierzch-
nią kartę z wybranego sto-
su dowolnemu z graczy,
który ma najmniej punk-
tów karnych, dokładając
mu tym samym kolejny
punkt.
Po podaniu przyczyny
śmierci
Karty specjalne mają czarne
awersy.
Karty specjalne
Na szybko
Limit kart wkolumnie
wynosi 8.
Na sztywno
Karty zdanego stosu można
umieszczać wyłącznie
wprzypisanej do niego
kolumnie.
Jeśli weźmiesz kartę ze stosu
kategorii daty urodzenia,
musisz kar umieścić
wkolumnie zdatą urodzenia.
Nagła śmierć
Odpadasz zgry, jli zgroma-
dzisz 3 punkty karne. Osoba,
która najdłużej utrzyma się
wgrze, wygrywa. Wtym try-
bie gry nie ma limitu liczby
kart wkolumnie.
Przygotujcie duży stół!
Kooperacja/ Tryb solo
Punkty karne są wspólne dla
wszystkich graczy. Muszą
wspólnie wypełnić 3ko-
lumny, zanim zgromadzą 3
punkty karne.
Tryb solo polega na tym
samym.
Kim jestem?
Wswojej turze dobierz loso-
wą kartę. Trzymaj ją tak, by
pozostali widzieli wyłącznie
rewers. (Zasłoń na nim imię
i nazwisko).
Pozostali mają minutę, by
zgadnąć, kogo dotyczy karta.
Możecie zgadywać dowolną
liczbę razy wdowolnej
kolejnci.
Zwycięzca bierze kartę
ikładzie ją przed sobą.
Jli nikt nie pod
poprawnej odpowiedzi, kartę
należy odrzucić.
Pierwsza osoba, która
zdobędzie 3 karty, wygrywa.
Tryby gry
Autor
Julien Teilhet
Kierownictwo artystyczne i graczne
Benjamin Treilhou
Wydawca francuski
Débâcle Jeux
Tłumaczenie
Paulina Wierzbińska
Redakcja
zespół Rebel
Wyprodukowano w Polsce.
v.1.1 - Styczeń 2021

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756