Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Memento Mori
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(94)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Memento Mori
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Co łączy M
arię Skło
dowsk
ą-Curie, J
a
na P
awła II,
A
dol
fa H
it
lera iA
m
y W
i
ne
house?
Właśnie tak, wszysc
y nie żyją!
W
grze „
M
emento M
o
ri” celem jest ułożenie
36 postaci na po
dstawie ich da
t urodzenia,
śmierci idług
ości życia.
Gracz, k
tór
y popełni najmniej błędó
w
,
wygr
ywa!
3 karty kat
egorii,
200 kart postaci,
instrukcja.
Z
a
w
ar
tość
Wp
r
o
w
ad
zenie i cel gr
y
5
Jeś
li dobierzesz 1 z
tych
kart, możesz sp
róbować
pod
ać przyczynę śmier
-
ci
danej postaci. P
ozostali
gracze przyjm
ują rolę sę
-
dziów i w ta
jemnic
y przed
T
o
bą spraw
dzają na kar
cie
przyczynę śmier
ci.
Jeś
li przynajmniej 1 z
uży
-
tych przez Cieb
ie słów zga
-
dza się z
pomarań
czowym
słowem n
a karcie, udało
Ci się!
U
waga!
Je
śli żad
ne z
uży
-
tych prze
z Cieb
ie słów n
ie
pasuje do pomar
ańczowych
słów z
karty
, sędziowie
mogą dać C
i drugą szansę.
N
a rewersach tych kart
1
albo kilka słów dotyczą
-
cyc
h
p
rzyczyny śmierci
zap
isano na
pomarań
-
czow
o
.
Jeś
li kar
t
a nie zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie,
gracz otrzymu
je punkt
karn
y ikładzie kartę przed
sobą
.
Jeś
li kar
t
a zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie,
ale gracz nie zdołał p
o-
d
ać przy
czyny śmierci,
karta zostaje na swo
im
miejscu.
Jeś
li kar
t
a zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie
oraz
gracz pod
ał wła-
ściw
ą p
rzyczynę ś
mierci,
karta zostaje na swo
im
miejscu, agracz:
•
M
oże odrzucić 1 z
kart
umieszczon
ych przed sobą
(tym samym pozb
yć się
punkt
u karnego).
•
M
oże przekazać 1 wierzch
-
nią kartę z wybranego sto
-
su dow
olnemu z
graczy
,
któ
r
y ma najmniej punk
-
tów ka
rnych, do
kładając
mu tym sam
ym kolejn
y
punkt.
P
o po
daniu p
rzyczyny
śmierci
Karty specjalne mają czarne
awer
sy
.
Kar
ty specj
alne
Na szybk
o
Limit kart wkol
umnie
wynosi 8.
Na sztywn
o
Karty zdanego s
tosu można
umieszczać wyłącznie
wprzypisa
nej do niego
kol
umnie.
J
eśli we
źmiesz k
artę ze stosu
kategorii
da
ty urodzenia
,
musisz
tę kar
tę umieś
cić
wkol
umn
ie z
da
tą ur
odzenia
.
Na
gła śmierć
Odpadasz zgr
y
, jeśli zgroma-
dzisz 3 punkty ka
rne. Osoba,
któ
ra najdłużej utrzyma się
wgrze, wygr
y
wa. Wtym tr
y-
bie gry nie ma limitu liczby
kart wkolumnie
.
Przygotu
jcie duży st
ół!
K
oopera
c
j
a/ Tr
yb sol
o
Punkty karne są wspólne dla
wszystkich graczy
. Muszą
wspólnie wypełnić 3ko-
lumn
y
, zanim zgromadzą 3
punkty karne
.
T
r
yb solo polega na tym
s
amy
m
.
Kim jestem?
Wswojej turze do
bierz loso-
wą kartę.
T
rzymaj ją tak, by
pozostali w
idzieli wyłączni
e
rewers. (Zasłoń na nim imię
i nazwisko).
P
ozostali mają minutę, by
zgadnąć, kogo dotyczy karta.
Mo
żecie zgadywać dowolną
liczbę razy wdowolnej
kolejności.
Z
wycięzca bierze kartę
ikładzie ją przed sobą.
Jeśli nik
t nie po
dał
popra
wnej odpowiedzi, kartę
należy odrzucić.
Pierwsza os
oba, któ
ra
zdobędzie 3 karty
, w
ygr
ywa.
Tr
yb
y gr
y
Autor
Julien Teilhet
Kierownictwo artystyczne i graczne
Benj
amin Treilhou
Wydawca francuski
Déb
âcle Jeux
Tłumaczenie
P
a
ulina Wierzbińska
Redakcja
zesp
ół R
ebel
Wyprodukowano w Polsce.
v
.1.1 - S
t
y
czeń 2021
2
3
4
U
mieść karty da
ty urodzenia
,
długości ży
cia
i d
a
ty śmierci obok sieb
ie na stole.
T
o ka
rty
kategor
ii
.
P
otasuj ka
r
ty
postac
i
i
po
dziel je na 3 w miarę r
ówne sto-
sy
. U
mieść po 1 stosie nad każdą kartą
kategor
ii
. Karty
powinn
y być ułożo
ne
awersam
i
do gór
y
.
Dobierz 1 kartę z
każdego stosu i
umieść rewersem do
góry poniżej karty
kategor
ii
. T
o karty
pomocn
icz
e
, któ
re
są potrzebne do ro
zpo
częcia gr
y
.
Gracz, kt
órego ur
odziny będą najszybciej, zaczyna.
Przy
g
oto
w
anie d
o gr
y
karty
pomocnicze
karty
kategorii
awers
postać
rewers
dat
y
Ws
w
o
j
e
j t
urz
e
w
e
ź 1 ka
r
t
ę z
w
ierzc
h
u w
y
-
b
ra
n
eg
o s
t
os
u
, nie p
o
dg
l
ą
-
d
a
j
ąc r
e
w
er
s
u
. N
a
s
t
ęp
nie
umieś
ć j
ą w 1 z k
o
l
umn
w w
y
b
ra
n
y
m p
rze
z sie
b
ie
miejs
c
u – p
o
d
, n
ad a
l
b
o
p
o
mię
dzy do
w
o
ln
y
mi ka
r
-
t
a
mi w t
ej k
o
l
umnie
.
N
a k
o
nie
c o
d
w
r
ó
ć ka
r
t
ę
i
s
p
ra
w
dź sw
o
j
ą o
d
p
o
-
w
ie
dź.
L
i
czy s
i
ę w
yłą
czni
e p
o
-
p
r
a
w
n
o
ś
ć uło
ż
e
ni
a w
d
a
-
n
e
j k
a
t
e
g
o
rii!
K
a
r
t
y wk
o
l
umn
ac
h
zd
a
t
ą ur
o
dzeni
a i
d
at
ą
ś
mier
ci u
kład
a
j
cie
c
hr
o
n
o
log
icznie o
d g
ó
r
y
do dołu
.
K
a
r
t
y wk
o
l
umnie z
d
łu
-
gości
ą ży
ci
a u
kład
a
j
cie
o
d n
a
jk
r
ó
tszeg
o do n
a
j-
dłuższeg
o ży
ci
a, r
ó
w
nie
ż
o
d g
ó
r
y do dołu
.
R
o
zg
r
y
wacie
sw
o
j
e
t
ur
y
zg
o
dnie z
k
ier
un
k
iem r
u
-
c
h
u ws
kazó
w
e
k zega
ra.
Pr
zebie
g gr
y
G
ra do
b
iega k
o
ń
c
a, g
d
y
wszys
t
k
ie 3 k
o
l
umn
y s
ą
w
yp
ełnio
n
e (czy
li 36 ka
r
t
j
es
t p
o
p
ra
w
nie uło
żo
-
n
y
c
h).
O
s
o
b
a, k
t
ó
r
a z
d
o
b
yła
n
a
jmni
e
j
p
un
k
t
ó
w
k
a
r
-
n
y
c
h, w
y
g
r
y
w
a.
W
p
rzyp
ad
k
u r
emi
s
u r
e
-
mi
s
u
j
ąc
y
g
racze
b
io
rą
udzi
ał wdog
r
y
w
ce
.
P
o k
o
lei
, zg
o
dnie z
k
o
lej
-
n
oś
ci
ą w
g
rze
,
zg
a
d
u
ją
dłu
g
o
ś
ć ży
ci
a
p
os
t
aci w
i
-
do
czn
ej n
a w
ierzc
h
u śr
o
d
-
k
o
w
eg
o s
t
os
u
.
O
d
p
o
w
ie
dzi nie m
ogą się
p
o
wt
a
rzać.
G
d
y wszys
c
y r
emi
s
u
j
ąc
y
p
o
d
adzą sw
o
j
e p
r
o
p
o
zy
-
c
j
e
, o
d
w
r
ó
ćcie ka
r
t
ę
.
O
s
o
b
a,
k
t
ó
r
ej
o
d
p
o
w
ie
dź
b
yła n
a
jb
liższa p
ra
w
d
y
,
w
yg
r
y
wa g
r
ę
.
K
onie
c gr
y
Uwaga!
Daty
,
które
przypadają
na
czas
przed
wprowadzeniem
kalendarza
grego
-
riańskiego
(październik
1582
r
.),
są
orientacyjne.
Co
więcej,
podana
data
urodzenia
Molière’a
to
tak
naprawdę
data
jego
chrztu.
T
ylko
ją
znamy
.
J
eś
li k
ar
t
a zos
t
ał
a u
miesz
-
czo
n
a p
o
p
ra
wnie,
ka
r
t
a zos
t
a
j
e n
a sw
o
im
miejs
c
u
.
J
eś
li k
ar
t
a nie zos
t
ał
a
u
mieszczo
n
a p
o
p
ra
wnie,
o
t
rzy
m
u
j
esz p
un
k
t ka
r
n
y
.
U
mieś
ć ka
r
t
ę p
rze
d s
o
b
ą.
W
o
b
u p
rzyp
ad
kac
h T
w
o
-
j
a t
ura się k
o
ń
czy
.
J
e
ś
li w
d
a
n
e
j k
o
l
umni
e
j
e
s
t 12 k
a
r
t
(
l
i
cz
ą
c z
k
a
r
t
ą
po
m
oc
n
ic
z
ą
),
ni
e m
o
ż
e
s
z
umi
e
ś
ci
ć k
o
l
e
jn
e
j k
a
r
t
y
wt
e
j k
o
l
umni
e
.
U
t
w
ó
rz s
t
os z
ka
r
t z
t
ej k
o
-
l
umn
y
. N
a j
eg
o w
ierzc
h
u
p
ołó
ż ka
r
t
ę ka
t
eg
o
r
ii p
rze
-
k
r
eś
lo
n
ą s
t
r
o
n
ą do g
ó
r
y
.
2
3
4
U
mieść karty da
ty urodzenia
,
dł
ugości życi
a
i d
a
ty śmierci obok sieb
ie na stole.
T
o ka
rty
kategor
ii
.
P
otasuj ka
r
ty
postac
i
i
po
dziel je na 3 w miarę r
ówne sto-
sy
. U
mieść po 1 stosie nad każdą kartą
kategor
ii
. Karty
powinn
y być ułożo
ne
awersam
i
do gór
y
.
Dobierz 1 kartę z
każdego stosu i
umieść rewersem do
góry poniżej karty
kategor
ii
. T
o karty
pomocn
icz
e
, któ
re
są potrzebne do ro
zpo
częcia gr
y
.
Gracz, kt
órego ur
odziny będą najszybciej, zaczyna.
Przy
g
oto
w
anie d
o gr
y
karty
pomocnicze
karty
kategorii
awers
postać
rewers
dat
y
Wswojej turze
weź 1 kartę zwierzchu wy
-
bran
ego stosu, nie podglą
-
dając r
ewersu. N
astępnie
umieść ją w 1 z kolumn
w wybranym p
rzez siebie
miejscu – po
d, nad albo
pomiędzy dowo
lnymi kar
-
tami w tej ko
lumnie.
N
a koniec odwróć kartę
i
spra
wdź swoją odpo-
wiedź.
Liczy się w
yłącznie p
o-
prawność ułożenia w
da-
nej kategorii!
Karty wkol
umnach
zd
a
t
ą urodzenia i
dat
ą
śmierci układa
jcie
chro
nologicznie od góry
do dołu.
Karty wkol
umnie z
d
łu
-
gością ży
cia układa
jcie
od najkró
tszego do naj-
dłuższego życia, ró
wnież
od góry do dołu.
Rozgr
ywacie swoje tury
zgodnie z
kier
unkiem r
u-
chu ws
kazówek zega
ra.
Przebieg gr
y
G
ra do
b
iega k
o
ń
c
a, g
d
y
wszys
t
k
ie 3 k
o
l
umn
y s
ą
w
yp
ełnio
n
e (czy
li 36 ka
r
t
j
es
t p
o
p
ra
w
nie uło
żo
-
n
y
c
h).
O
s
o
b
a, k
t
ó
r
a z
d
o
b
yła
n
a
jmni
e
j
p
un
k
t
ó
w
k
a
r
-
n
y
c
h, w
y
g
r
y
w
a.
W
p
rzyp
ad
k
u r
emi
s
u r
e
-
mi
s
u
j
ąc
y
g
racze
b
io
rą
udzi
ał wdog
r
y
w
ce
.
P
o k
o
lei
, zg
o
dnie z
k
o
lej
-
n
oś
ci
ą w
g
rze
,
zg
a
d
u
ją
dłu
g
o
ś
ć ży
ci
a
p
os
t
aci w
i
-
do
czn
ej n
a w
ierzc
h
u śr
o
d
-
k
o
w
eg
o s
t
os
u
.
O
d
p
o
w
ie
dzi nie m
ogą się
p
o
wt
a
rzać.
G
d
y wszys
c
y r
emi
s
u
j
ąc
y
p
o
d
adzą sw
o
j
e p
r
o
p
o
zy
-
c
j
e
, o
d
w
r
ó
ćcie ka
r
t
ę
.
O
s
o
b
a,
k
t
ó
r
ej
o
d
p
o
w
ie
dź
b
yła n
a
jb
liższa p
ra
w
d
y
,
w
yg
r
y
wa g
r
ę
.
K
onie
c gr
y
Uwaga!
Daty
,
które
przypadają
na
czas
przed
wprowadzeniem
kalendarza
grego
-
riańskiego
(październik
1582
r
.),
są
orientacyjne.
Co
więcej,
podana
data
urodzenia
Molière’a
to
tak
naprawdę
data
jego
chrztu.
T
ylko
ją
znamy
.
J
eś
li k
ar
t
a zos
t
ał
a u
miesz
-
czo
n
a p
o
p
ra
wnie,
ka
r
t
a zos
t
a
j
e n
a sw
o
im
miejs
c
u
.
J
eś
li k
ar
t
a nie zos
t
ał
a
u
mieszczo
n
a p
o
p
ra
wnie,
o
t
rzy
m
u
j
esz p
un
k
t ka
r
n
y
.
U
mieś
ć ka
r
t
ę p
rze
d s
o
b
ą.
W
o
b
u p
rzyp
ad
kac
h T
w
o
-
j
a t
ura się k
o
ń
czy
.
J
e
ś
li w
d
a
n
e
j k
o
l
umni
e
j
e
s
t 12 k
a
r
t
(
l
i
cz
ą
c z
k
a
r
t
ą
po
m
oc
n
ic
z
ą
),
ni
e m
o
ż
e
s
z
umi
e
ś
ci
ć k
o
l
e
jn
e
j k
a
r
t
y
wt
e
j k
o
l
umni
e
.
U
t
w
ó
rz s
t
os z
ka
r
t z
t
ej k
o
-
l
umn
y
. N
a j
eg
o w
ierzc
h
u
p
ołó
ż ka
r
t
ę ka
t
eg
o
r
ii p
rze
-
k
r
eś
lo
n
ą s
t
r
o
n
ą do g
ó
r
y
.
2
3
4
U
mieść karty da
ty urodzenia
,
dł
ugości życi
a
i d
a
ty śmierci obok sieb
ie na stole.
T
o ka
rty
kategor
ii
.
P
otasuj ka
r
ty
postac
i
i
po
dziel je na 3 w miarę r
ówne sto-
sy
. U
mieść po 1 stosie nad każdą kartą
kategor
ii
. Karty
powinn
y być ułożo
ne
awersam
i
do gór
y
.
Dobierz 1 kartę z
każdego stosu i
umieść rewersem do
góry poniżej karty
kategor
ii
. T
o karty
pomocn
icz
e
, któ
re
są potrzebne do ro
zpo
częcia gr
y
.
Gracz, kt
órego ur
odziny będą najszybciej, zaczyna.
Przy
g
oto
w
anie d
o gr
y
karty
pomocnicze
karty
kategorii
awers
postać
rewers
dat
y
Wswojej turze
weź 1 kartę zwierzchu wy
-
bran
ego stosu, nie podglą
-
dając r
ewersu. N
astępnie
umieść ją w 1 z kolumn
w wybranym p
rzez siebie
miejscu – po
d, nad albo
pomiędzy dowo
lnymi kar
-
tami w tej ko
lumnie.
N
a koniec odwróć kartę
i
spra
wdź swoją odpo-
wiedź.
Liczy się w
yłącznie p
o-
prawność ułożenia w
da-
nej kategorii!
Karty wkol
umnach
zd
a
t
ą urodzenia i
dat
ą
śmierci układa
jcie
chro
nologicznie od góry
do dołu.
Karty wkol
umnie z
d
łu
-
gością ży
cia układa
jcie
od najkró
tszego do naj-
dłuższego życia, ró
wnież
od góry do dołu.
Rozgr
ywacie swoje tury
zgodnie z
kier
unkiem r
u-
ch
u wskazówek zega
ra.
Przebieg gr
y
Gra dobiega k
ońca, gdy
wszystkie 3 kolumn
y są
wypełnione (czyli 36 kart
jest popra
wnie ułożo-
ny
ch).
Osoba, któ
ra z
dobyła
najmniej punkt
ów kar-
nych, wygry
wa.
W
przypadku remisu r
e-
misujący gracze biorą
udział wdogr
ywce.
P
o kolei, zgodnie z
kolej-
nością w
grze,
zgadują
długość życia
postaci wi-
docznej na wierzchu śr
od-
ko
wego stosu.
Odpowiedzi nie mogą się
powtarzać.
Gdy wszysc
y remisu
jąc
y
podadzą swoje pro
pozy-
cje, odwróćcie kartę.
Osoba, któ
rej odpowiedź
była na
jbliższa pra
wdy
,
wygr
y
wa grę.
K
onie
c gr
y
Uwaga!
Daty
,
które przypadają
na
czas
przed wprowadzeniem
kalendarza grego
-
riańskiego (październik 1582 r
.), są orientacyjne.
Co
więcej,
podana
data
urodzenia
Molière’a
to
tak
naprawdę
data
jego
chrztu.
T
ylko ją znamy
.
Jeś
li kar
t
a zost
ał
a umiesz
-
czona popra
wnie,
karta zostaje na swo
im
miejscu.
Jeś
li kar
t
a nie zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie,
otrzymu
jesz punkt karn
y
.
U
mieść kartę przed sobą.
W
obu przypadkach T
wo-
ja tura się ko
ńczy
.
Je
śli w
danej kolumnie
jest 12 kart
(
licząc z
kartą
pomocniczą
),
nie możesz
umieścić kolejne
j karty
wtej kolumnie
.
U
twórz stos z
kart zt
ej ko-
lumn
y
. Na jego wierzch
u
połóż kartę kateg
orii prze-
kreślon
ą stroną do gó
r
y
.
C
o łą
czy M
a
r
i
ę S
kło
d
o
w
s
k
ą-C
u
r
i
e
, J
a
n
a P
a
wła II,
A
d
o
l
f
a H
i
t
l
e
r
a iA
m
y W
i
n
e
h
o
u
s
e?
Wła
śnie t
a
k, wszys
c
y nie żyj
ą!
W
g
rze „
M
em
en
t
o M
o
r
i
” ce
lem j
es
t uło
żenie
36 p
os
t
aci n
a p
o
d
s
t
a
w
ie ic
h d
a
t ur
o
dzeni
a,
śmier
ci idług
oś
ci ży
ci
a.
G
racz, k
t
ó
r
y p
o
p
ełni n
a
jmniej błę
dó
w
,
w
yg
r
y
wa!
3 ka
r
t
y ka
t
eg
o
r
ii
,
200 ka
r
t p
os
t
aci
,
in
s
t
r
u
k
c
j
a.
Z
a
w
ar
tość
Wp
r
o
w
ad
zenie i cel gr
y
5
Jeśli do
bierzesz 1 z
tych
kart, możesz sp
róbować
pod
ać przyczynę śmier
-
ci
danej postaci. P
ozostali
gracze przyjm
ują rolę sę
-
dziów i w ta
jemnic
y przed
T
o
bą spraw
dzają na kar
cie
przyczynę śmier
ci.
Jeśli
przynajmniej 1 z
uży
-
tych przez Cieb
ie słów zga
-
dza się z
pomarań
czowym
słowem n
a karcie, udało
Ci się!
U
waga!
Je
śli żad
ne z
uży
-
tych prze
z Cieb
ie słów n
ie
pasuje do pomar
ańczowych
słów z
karty
, sędziowie
mogą dać C
i drugą szansę.
N
a r
e
w
er
s
ac
h t
y
c
h ka
r
t
1
a
l
b
o
k
i
l
ka słó
w
do
t
y
czą
-
c
yc
h
p
rzy
czy
n
y ś
mi
e
r
ci
zap
isano na
pomarań
-
czow
o
.
Jeś
li kar
t
a nie zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie,
gracz otrzymu
je punkt
karn
y ikładzie kartę przed
sobą
.
Jeś
li kar
t
a zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie,
ale gracz nie zdołał p
o-
d
ać przy
czyny śmierci,
karta zostaje na swo
im
miejscu.
Jeś
li kar
t
a zost
ał
a
umieszczon
a p
opra
wnie
oraz
gracz pod
ał wła-
ściw
ą p
rzyczynę ś
mierci,
karta zostaje na swo
im
miejscu, agracz:
•
M
oże odrzucić 1 z
kart
umieszczon
ych przed sobą
(tym samym pozb
yć się
punkt
u karnego).
•
M
oże przekazać 1 wierzch
-
nią kartę z wybranego sto
-
su dow
olnemu z
graczy
,
któ
r
y ma najmniej punk
-
tów ka
rnych, do
kładając
mu tym sam
ym kolejn
y
punkt.
P
o po
daniu p
rzyczyny
śmierci
Karty specjalne mają czarne
awer
sy
.
Kar
ty specj
alne
N
a szybk
o
L
imi
t ka
r
t wk
o
l
umnie
w
y
n
osi 8.
N
a sztywn
o
K
a
r
t
y zd
a
n
eg
o s
t
os
u m
o
żn
a
umieszczać w
yłącznie
wp
rzyp
i
s
a
n
ej do nieg
o
k
o
l
umnie
.
J
e
ś
l
i w
e
źm
i
e
s
z k
a
r
t
ę z
e s
t
o
s
u
k
a
te
g
or
i
i
d
a
t
y ur
o
dzeni
a
,
m
u
si
sz
tę
k
a
r
tę
u
m
i
e
ś
c
i
ć
wk
o
l
u
m
n
i
e z
d
a
t
ą ur
o
dzeni
a
.
N
a
gła
śmierć
O
d
p
ad
a
sz z
g
r
y
, j
eś
li zg
r
o
m
a
-
dzi
sz 3 p
un
k
t
y ka
r
n
e
. O
s
o
b
a,
k
t
ó
ra n
a
j
dłużej u
t
rzy
m
a się
wg
rze
, w
yg
r
y
wa. Wt
y
m t
r
y-
b
ie g
r
y nie m
a limi
t
u liczb
y
ka
r
t wk
o
l
umnie
.
P
rzy
g
o
t
u
j
ci
e d
uży s
t
ół!
K
o
op
era
c
j
a/ Tr
yb s
o
l
o
Pun
k
t
y ka
r
n
e s
ą ws
p
ó
ln
e d
l
a
wszys
t
k
ic
h g
raczy
. M
u
szą
ws
p
ó
lnie w
yp
ełnić 3k
o-
l
umn
y
, za
nim zg
r
o
m
adzą 3
p
un
k
t
y ka
r
n
e
.
T
r
y
b s
o
lo p
o
lega n
a t
y
m
s
a
my
m
.
Kim
je
stem?
Wsw
o
j
ej t
urze do
b
ierz los
o-
wą ka
r
t
ę
.
T
rzy
m
a
j ją ta
k, b
y
p
o
z
o
s
ta
li w
i
dzi
e
li w
yłą
czni
e
r
e
w
e
r
s
. (Z
a
sło
ń n
a nim imi
ę
i n
azw
i
s
k
o).
P
o
z
o
s
ta
li m
a
ją min
u
t
ę
, b
y
zg
a
dn
ą
ć
, k
o
g
o d
o
t
y
czy k
a
r
ta.
M
o
że
cie zgad
y
wać do
w
o
ln
ą
liczb
ę razy wdo
w
o
ln
ej
k
o
lejn
oś
ci
.
Z
w
y
cię
zc
a b
ierze ka
r
t
ę
ikładzie j
ą p
rze
d s
o
b
ą.
J
eś
li ni
k
t nie p
o
d
ał
p
o
p
ra
w
n
ej o
d
p
o
w
ie
dzi
, ka
r
t
ę
n
a
le
ży o
drzucić.
P
ier
wsza os
o
b
a, k
t
ó
ra
zdo
b
ę
dzie 3 ka
r
t
y
, w
yg
r
y
wa.
Tr
yb
y gr
y
Autor
Julien Teilhe
t
Kierownictwo
artystyczne
i
graczne
Benj
amin
Tr
eilh
ou
W
ydawca francuski
D
éb
â
cle Jeux
Tłumaczenie
P
a
ulina
Wier
zbińs
ka
Redakcja
ze
sp
ó
ł
R
ebel
W
yprodukowano w Polsce.
v
.1.1 - S
t
y
czeń 2021
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak zresetować zmywarkę?
Ranking kart graficznych [TOP10]
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking ekspresów na kapsułki [TOP10]
Jakie zabawki dla noworodka wybrać?
Dlaczego mikrofalówka nie grzeje?
WhatsApp bez numeru telefonu? Meta już testuje identyfikacje za pomocą pseudonimu
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking rowerów stacjonarnych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Ranking patelni na indukcję [TOP10]
Sprawdź więcej poradników