Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Res Arcana (edycja polska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Res Arcana (edycja polska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Za
s
a
dy g
r
y
Za
s
a
dy g
r
y
2
2
El
em
en
ty
El
em
en
ty
znacznik pierwszeg
o gracza
10 kart monumentów
4
na
4
na
2
2
3
1
3
zagr
aj
za
0
3
2
2
40 kart artefaktó
w
1
na
10 kart magó
w
8 magicznych
przedmiotó
w
płytka podsumo
wania
12 ż
etonó
w esencji
„5
×
”
5 płytek
enklaw
mocy
(dwustronny
ch)
4 karty pomocy
aktywuj
ten
komponent
ten
komponent
smok
koszt zagrania
zapłać
1
znaczni
k
spokoju
stwór
z
apłać
3
dowolne
z
naczniki esencji
3
przygotuj
stwora
a
ktywuj
s
moka
reakcja
na utratę
życia
reak
cja
n
a
zbierz
tr
a
cisz
2
z
naczniki
ży
cia
2
dowolny
komponent
przygotuj
dowolny
komponent
150 dr
e
wnianych
znacznik
ów
esencji
(po 30
każ
dego
rodzaju)
złoto
śmierć
spokój
życie
wigor
3
3
Wp
r
o
w
a
dz
eni
e
Wp
r
o
w
a
dz
eni
e
W grze od 2 do 4 potężnych magów rywalizuje ze sobą o kontrolę
nad starożytnymi monumentami i enklawami mocy
.
Jako jeden z nich używasz magiczny
ch esenc
ji i przedmiotów
, by
tworzyć artefakty
, korzystać z ich mocy i kontrolow
ać smoki. Mag, który
zdobędzie najwięcej punktów
, zostanie zwycięzcą!
Gracze rozpoc
zynają grę z 1 znac
znikiem es
encji każdego rodzaju,
3 kartami artefaktów na ręce i 1 magic
zn
ym przedmiotem.
Na p
oc
zątku rundy każdy gracz zbiera esencje, a następnie w s
wojej
turze wykonuje tylko 1 akcję. Runda trwa aż do momentu, gdy wszyscy
gracze spasują. Celem każdego maga jest zdobycie jak największej liczby
punktów
. Gra się kończy
, gdy podc
zas sprawdzania w
arunku zwycię
-
stwa którykolwiek z graczy ma co najmniej 10 punktów
.
K
o
mp
o
n
en
ty
Podczas przygotowania do gry gracze wybierają postać maga i pier
w
-
szy magic
zn
y przedmiot. W każdej rundzie, gdy gr
ac
z pasuje, zamienia
s
wój magiczny przedmiot na inn
y
.
Każdy gr
ac
z dysponuje talią 8 kart artefaktów
, z któr
ych 3 tworzą jego
rękę poc
zątkową. Gracz wprow
adza artefakty do gry
, opłacając ich koszt
zagrania za pomocą esenc
ji. Niektóre artefakty występują pod p
ostac
ią
smoków lub stwor
ów
, a inne zap
ewniają punkty
.
Płacąc esenc
jami, gracze zajmują także karty monumentów i enklawy
mocy
, które są wyłożone na środku stołu. Gracz nie może zająć monu
-
mentu ani enklawy mocy innego gracza. Dzięki kartom monumentów
i enkla
wom mocy gr
ac
ze zdobywają większość punktów w grze.
Komponenty ze zdolnością p
ozyskiwania esencji zap
ewniają es
encje
na poc
zątku każdej rundy
.
Wiele komponentów oferuje 1 lub więcej mocy
. Moce
mają zarówno okr
eślon
y koszt, jak i efekt działania. Wiele
kosztów zakłada aktywow
anie komponentu, c
zyli obró
-
cenie karty o 90°. Po aktyw
owaniu komponentu gracz nie
może używ
ać jego mocy – wyjątkiem są komp
onenty z mocą reakcji.
Na koniec każdej rundy gr
ac
ze spra
wdzają, c
zy któryś z nich sp
ełnia
warunek zwy
cięstwa. Jeśli żaden gr
ac
z nie zdobył co najmniej 10 punk
-
tów
, aktywowane komponenty są przywracane i rozgrywka toc
zy się
dalej.
Któr
y mag najlepiej wykorzysta swoje artefakt
y
, magiczne pr
zed
-
miot
y
, akcje i esencj
e? Kto jako pier
wszy zdobędzie co najmniej
10 punktów i wygra?
aktywo
wanie
dobierz
3
karty
,
ułó
ż
w
do
w
olnej
k
olejności,
odłó
ż
(mo
żesz
użyć
na
sto
sie
monumentów)
2
dobierz
1
kartę
4
stwór
6
rywale
mogą
wybr
ać
zignoruj
wszyscy
rywale
2
smok
2
na
na
koszt
zagrania
punkt
moce
A
rtef
akt
Mag
mag
zdolność
pozyskiwania
M
a
g
iczny
p
rz
e
dmiot
Mo
nument
4
punkty
E
nkl
aw
a mocy
Es
enc
je
złoto
śmierć
spokój
życie
wigor
4
4
P
rz
y
g
o
t
o
w
ani
e
P
rz
y
g
o
t
o
w
ani
e
4
n
a
4
1
.
Na środku stołu należy położyć 8 magiczny
ch przedmiotów
, tacę
z esenc
jami i żeton
y esenc
ji „5×”. T
o zasoby ogólne.
2
.
Obok nich kładzie się 5 enklaw mocy
.
Pier
wsza rozgr
ywka.
Należy użyć str
on
y z symbolem
.
Kolejne rozgr
ywki.
Należy wylosować str
onę dla każdej enklawy
mocy
.
3
.
Karty monumentów należy potasować. Odkrywa się 2 z nich,
a z pozostałych układa zakr
yty stos.
4
.
Każdy gr
ac
z otrzymuje po 1 znac
zniku es
encji każdego rodzaju
(w tym złota). Stanowią jego poc
zątkową pulę esenc
ji.
5
.
Gracze wybierają pierwszego gracza. Otrzymuje znac
znik pierwszego
gracza.
6
.
Osobno tasuje się karty magów i karty artefaktów
. Każdy gracz
otrzymuje 2 magów i 8 artefaktów
. Pozostałe karty odkłada się do
pudełka, a następnie każdy gr
ac
z przegląda swoje karty
.
W
skazówka.
Czy wśród swoi
ch artefaktó
w masz smoki, stwory albo
karty zapewniające złoto? Jeśli tak, to zwróć uw
agę, które enklawy
mocy przydadzą Ci się podczas rozgr
ywki i które monumenty w
arto
zająć.
Po przejrzeniu kart każd
y gracz tasuje swoją talię artefaktów i tworzy
z niej zakryty stos, uprzednio p
oprosiwszy sąsiada o jego przełożenie.
Następnie dobiera 3 artefakty
, które tworzą jego rękę poc
zątkową.
Każdy gr
ac
z wybiera 1 maga. Następnie wszyscy ujawniają swoje
wybor
y
, a odrzucon
ych magów odkładają do pudełka.
Pier
wsza rozgr
ywka.
Zamiast powyższych c
zynności każdy gracz
dostaje na rękę zestaw 3 kart oznaczonych w pr
awym dolnym r
ogu
/
/
/
i odpowiadającego im maga. Następnie gracze dostają
5 zakrytych artefaktów
, z któr
ych tworzą zakryty stos.
7
.
W kolejności przeciwnej do kierunku ruchu wskazówek zegara,
rozpoc
zynając od gracza p
o pra
wej stronie pierwszego gr
ac
za, każdy
wybiera 1 magiczny przedmiot. Następnie pierwszy gr
ac
z rozpoc
zyna
rozgrywkę.
6
3
ry
wale mogą
zni
szczyć swój
1
artefakt
zignoruj
wszyscy
rywale
2
2
2
wszyscy
rywale
bior
ą
3
znisz
cz
sw
ój
inny
artef
akt
w
eź
w
+
2
4
2
3
(gdy jest aktywowany)
z
ignoruj
reak
cja
na
dobie
rz
3
karty, ułóż
w
do
w
olne
j kolejności,
odłóż
(mo
żesz
użyć
n
a stosie monumentów)
2
d
obierz
1
kartę
4
2
2
2
2
2
z
ignoruj
reak
cja
n
a
2
zagraj kartę z
e
swojego stos
u
odrzuconych z
a
-2
2
3
2
na
na
2
2
3
na
2
3
znisz
cz
sw
ój
dowolny
artef
akt
w
eź
w
+
2
wszyscy rywale
dobierz
1
kartę
2
2
4
5
6
7
3
1
5
5
P
rz
e
b
i
e
g g
r
y
P
rz
e
b
i
e
g g
r
y
1
. Ze
b
r
ani
e e
s
en
c
ji
1
. Ze
b
r
ani
e e
s
en
c
ji
Rozgrywka tr
wa zazwy
c
zaj od 4 do 6 rund. W każdej rundzie gracze
przeprow
adzają następujące fazy
:
1
Zebranie es
enc
ji
◆
użycie zdolności p
ozyskiwania esencji
,
◆
z
biór esenc
ji z komponentów
.
2
Wykonanie p
o 1 akc
ji na turę
(p
ocząw
szy od pierwszego gracza i dalej zgodnie
z kierunkiem ruchu wskazówek zegara)
◆
zagranie artefaktu,
◆
zajęcie monumentu alb
o enklawy mocy
,
◆
odrzucenie karty i pozyskanie 1 znac
znika złota alb
o
2 dowoln
ych es
encji,
◆
aktywacja komponentu i użycie jego mocy
,
◆
pas; wymiana magic
znego przedmiotu i dobranie 1 karty
artefaktu.
Runda się końc
zy
, gdy wszyscy grac
ze spasują.
Procedura
pasowania:
a.
Jeśli gr
ac
z pasuje jako pier
wszy
, bierze znac
znik
pierwszego gracza.
b.
Gr
ac
z zamienia s
wój magiczny przedmiot na inn
y
magic
zn
y przedmiot.
c.
Gr
ac
z dobiera 1 kartę artefaktu.
3
Sprawdzenie w
arunku zwy
c
ięstw
a
(co najmniej 10 punktów)
Jeśli nikt nie wygrał:
◆
gracze przygotowują (obracają o 90° do pozycji pionowej)
wszystkie aktywow
ane w tej rundzie komponenty
,
◆
rozpoc
zyna się następna runda.
Każdy gr
ac
z zbiera esencje ze swoich komp
onentów lub używa ich
zdolności p
ozyskiwania esencji (w dowolnej kolejności).
Gdy na komponentach gracza widnieje symb
ol zdolności
pozyskiwania esenc
ji, bierze z zasobów ogólnych wskazane
esenc
je i dodaje je do swojej puli.
●
Jeśli symbolowi es
enc
ji tow
arzyszy cyfra, bierze się z zasobów tyle
znac
zników
, ile wskazuje ta cyfra. W przeciwnym wypadku bierze
się tylko 1.
●
Jeśli symbole es
encji łąc
zy znak „
+
”, bierze się wszystkie wskazane
esenc
je.
●
Jeśli symbole es
enc
ji dzieli znak „
/
”
, wybiera się jedną z esencji.
●
Jeśli symbolow
i
towarzyszy cyfr
a, bierze się w dowolnej kom
-
binacji tyle es
encji, ile wskazuje ta cyfra, przestrzegając ewentual
-
n
ych ogr
anic
zeń np
.
– z wyjątkiem złota i śmierci.
W tej fazie gr
ac
z może także zebrać e
s
encje leżące na jego komponentach.
Może wybrać, z któ
r
ych komponentów chce zebrać esencje, ale należy
pamiętać, że zawsze trzeba zebr
ać wszystkie esenc
je zmagazynowane na
wybran
ym komp
onencie.
Ob
j
a
ś
ni
eni
a
Znac
zniki esenc
ji są nielimitowane. Gdy zabr
aknie
odpowiednich znac
zników
, można użyć żetonów „5×”
,
które symbolizują 5 znac
zników es
encji danego rodzaju.
Gracz może rozmieniać swoje esencje w dowolnej chwili.
Koszt niektórych komponentów (np
.
Przeklętej kuźni
) należy opłacić
w fazie zbierania. Jeśli gr
ac
z tego nie zrobi, musi rozpatrzy
ć efekt
nieopłacenia kosztu – może to zrobić po zebraniu inn
ych esenc
ji.
Dwa artefakty:
Skarbiec
i
Nakręcana zjaw
a
aktywują swoje efekty
,
jeśli gracz zdecyduje się zostawić na nich es
encje. Szc
zegółowe informacje
na ten temat i przykłady znajdują się na str
onie 10.
Gracz może wziąć wszystkie esenc
je ze swojej enklawy mo
cy (ale
utraci przez to punkty).
Gracze zazwyc
zaj zbierają esencje równocześnie, ale jeśli chcą, mogą
przeprow
adzać tę fazę, zac
zynając od pier
wszego gracza i dalej zgodnie
z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Komponent
to artefakt, mag, magiczny prz
edmiot, monument
i enklawa mocy
.
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników