Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares Infrastruktura
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(111)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares Infrastruktura
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
EKSPEDYCJA ARES
EKSPEDYCJA ARES
INFRASTRUKTURA
INFRASTRUKTURA
WPROWADZENIE
WPROWADZENIE
Rozszerzenie
Ekspedycja Ares: Infrastruktura
zawiera dodatkowe plansze graczy,
znaczniki i karty faz, dzięki którym w
T
erraformację Marsa: Ekspedycję Ares
może
teraz zagrać nawet 6 osób. Wśród nowych elementów są też 2 dodatkowe segmenty
planszy. Na jednym znajduje się większy tor współczynników terraformacji, a na drugim
tor 4. Wskaźnika Globalnego – Infrastruktury.
Ponadto rozszerzenie zawiera nowe karty projektów, które dotyczą Infrastruktury.
Co spr
a
w
ia, że na pla
necie m
ożna m
ieszka
ć? Po
wietrze, którym oddych
am
y?
U
pr
awy? T
e rzeczy są ważne, ale sa
me ni
e wystar
czą, ab
y pla
neta s
tała się
domem. A t
ego wszyscy ta
k napr
a
wdę chcem
y
. Nie tylk
o nowej p
lanety
, a
le
nowe
go dom
u pośr
ód g
wiazd. Budowa do
mu zaczyna się od l
udzi, któ
rzy będą
w ni
m mie
szkać. Dom
y
, w kt
órych śpi
my
, d
rogi, któ
re nas łą
czą, szpit
ale, kt
ór
e
dba
ją o nasze zdr
owie – to n
ie są luks
usy
, lecz kon
ieczne do
br
a. Spr
ób
ujcie żyć
przez k
ilka la
t w mie
ście bez dr
óg alb
o kana
lizacj
i, a zro
zumi
ecie, jak ważna
jest p
rzemyś
lana i
nfras
truktu
ra.
W jak
i sposó
b zbudu
jem
y to wszyst
ko? Dlaczego c
hcem
y pr
acowa
ć jeszcze
ciężej, s
kor
o już jes
teś
my o
bciążeni t
errafo
rmacją no
wej plan
ety? Ja
k ma
wiał
mój o
jciec, a wcześn
iej dziade
k, więcej rą
k to mn
iej pr
acy
.
– T
eri Ngo, rzeczniczka Organizacji Narodów Zjednoczonych
ds. ekspansji kosmicznej, 10 stycznia 2315 roku
przezroczysty
znacznik do
oznaczania
Infrastruktury
13 czarnych
znaczników
gracza
13 białych
znaczników
gracza
50 brązowych
kostek
zasobów
12 srebrnych
kostek
zasobów
12 złotych
kostek
zasobów
przekładka do kart
T
echnologia adaptacji
T
echnologia adaptacji
I
02
1
1
12
12
I-II
I-II
Efekt.
Gd
y za
gr
ywasz kartę
z wyma
ganiami,
możesz
trakto
wać Infrastrukturę,
P
oziom
Tlenu albo
T
empera
turę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdo
wały się o 1 kolor wyżej
albo niżej.
Inne efekty nie mogą
spo
wodo
wać dalszej zmian
y
.
Plano
w
ani
e
Plano
w
ani
e
urb
anis
ty
c
zne
urb
anis
ty
c
zne
I13
23
23
Zwiększ Infrastrukturę o 2 poziomy
.
Mikr
op
o
ży
c
zki
Mikr
op
o
ży
c
zki
I
21
16
16
IV
IV
Zwiększ Infrastrukturę
o 1 poziom.
W fazie produkcji
ta karta produkuje 2 M€.
22 karty projektów
2 dwuwarstwowe
plansze graczy
I
RO
ZWÓJ
RO
ZWÓJ
Każd
y
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1 zi
elon
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
Za ka
r
t
ę
z
agr
an
ą
w
t
ej
f
a
zie
p
łacis
z
o
3
M€
mniej.
II
BUDOW
A
BUDOW
A
Każ
dy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1 nie
biesk
ą
AL
B
O
1
c
z
erw
on
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
D
obier
z
1
k
ar
t
ę
A
LBO
zagraj 1
do
da
tk
o
w
ą
niebiesk
ą
AL
B
O
cze
rw
on
ą
k
ar
t
ę
w
t
ej
f
a
zie.
III
AKCJE
AKCJE
M
o
ż
es
z
jes
z
c
z
e
r
a
z
uż
y
ć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
1 ze
s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
.
Każdy z
gr
ac
zy
mo
ż
e
je
dnokr
o
tnie
użyć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
k
a
ż
dej
ze
s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
i w
yk
on
ać
do
w
oln
ą
lic
zb
ę
a
k
cji
s
t
andar
do
wy
c
h.
IV
PRODUK
CJA
PRODUK
CJA
Każdy z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
dnos
tki
ciepła i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a
k
ar
ty
zgodn
ie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
duk
cji.
Otrzymuj
e
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wynosi
sum
a
jego W
T
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cji
M€.
Otr
zymujes
z
4
M€.
V
BAD
ANIA
BAD
ANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
Dobierz 3 dodatkowe karty
i zachowaj 1 dodatkową kart
ę.
10 kart faz
III
AKCJE
AKCJE
M
o
ż
es
z
jes
z
c
z
e
r
a
z
uż
y
ć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
2 ze s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
.
Każdy z
gr
ac
zy
mo
ż
e
je
dnokr
o
tnie
użyć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
k
a
ż
dej
ze s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
i wy
k
on
ać
do
w
oln
ą
lic
zb
ę
a
k
cji
s
t
andar
do
wy
c
h.
WZMOCNIONA
IV
PRODUK
CJA
PRODUK
CJA
Otr
zymujes
z
7
M€.
Każdy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
dnos
tki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a
k
ar
ty
zgod
nie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
duk
cji.
Otrzymu
je
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wynosi
sum
a
jego
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cji
M€.
WZMOCNIONA
V
BAD
ANIA
BAD
ANIA
Ka
ż
dy
z
gr
ac
zy
dobier
a
po 2
k
ar
ty
i
z
ac
ho
wuje
p
o
1.
Dobi
er
z
2
do
da
tk
o
w
e
k
ar
ty
i zacho
w
aj
2
do
da
tk
o
w
e
k
ar
ty
.
WZMOCNIONA
I
RO
ZWÓJ
RO
ZWÓJ
Każdy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1 zie
lon
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
Za pierw
s
z
ą
k
ar
t
ę
z
agr
an
ą
w
t
ej
f
a
zie
płacisz
o
3
M€
mniej.
M
o
ż
es
z
z
agr
ać
w tej faz
ie
1
do
da
tk
o
w
ą
zielon
ą
k
ar
t
ę
o podstawo
wym
k
os
z
cie
12
M€
alb
o
niżs
zym.
WZMOCNIONA
II
BUDOW
A
BUDOW
A
Każdy z graczy może zagrać
1 niebieską ALBO 1 czerwoną
kartę projektu.
Otrzymujesz 6 M€
ALBO
zagraj 1 dodatkową niebieską AL
BO
czerwoną kartę w tej fazie.
WZMOCNIONA
20 wzmocnionych
kart faz
tor infrastruktury
dodatkowy tor
współczynników
terraformacji
Inventrix
Inventrix
Na początku gry dobierz 3 karty
.
Rozpoczynasz gr
ę z 33 M€.
EFEKT.
Gdy zagrywas
z kartę
z wymaganiami, możesz traktować
Infrastrukturę, Poziom Tlenu albo
Temperatur
ę tak, jakby ich znaczniki
na torach znajdowały się o 1 kolor
wyżej albo niżej. Inne efekty nie
mogą spowodować dalszej zmiany
.
I01
33
33
karta korporacji
K
AR
T
A
PO
M
OCY
Rozgr
ywka podzielona jest na rund
y
.
Każda runda składa się
z 3krokó
w
.
A.
PLANO
W
ANIE
(Z
de
cy
duj,
c
o
się
wy
dar
zy
w
t
ej
rundzie!
)
Gracze jednocześnie odkr
ywają wybrane karty faz.
Dla każdej wybranej fazy należy odwrócić odpo
wiedni
kafelek fazy
.
Gracz nie może wybrać tej samej fazy w 2 rundach
z rzędu.
B.
R
O
ZP
A
TR
YW
ANIE
F
AZ
(W
yk
on
aj
s
w
ój
plan!
)
Gracze rozpa
trują wybrane fazy (i tylko te) w odpo-
wiedniej kolejności.
W grze nie ma tur
,
więc wszysc
y
gracze jednocześnie rozgr
ywają każdą fazę.
Gracz,
któr
y wybrał daną fazę,
otrzymuje jej bonus.
Opis faz znajduje się na odwrocie tej karty
.
C.
K
ONIEC
R
UND
Y
(Cz
a
s
n
a
p
or
z
ądki!
)
Każd
y z graczy odrzuca tyle kart projektó
w z ręki,
aby
zostało mu 10.
Za każdą odrzuconą kartę otrzymuje 3 M€.
Wszystkie kafelki faz należy odwrócić na stronę z za
-
m
kniętymi drzwiami.
Rozpoczyna się następna runda.
K
ONIEC
GR
Y
Gra się kończy na koniec fazy
,
w której wszystkie
Wskaźniki
Globalne osią
gną maksymalne wartości:
P
oziom
Tlenu
wyniesie 14%,
T
empera
tura osią
gnie 8°C,
a 9 obszaró
w
oceanó
w zostanie odwrócon
ych na niebieską stronę.
Gracze zdobywają punkty zwycięstwa (PZ) za współczynniki
terraformacji (WT),
żeton
y lasu i punkty na za
gran
ych kartach.
Zwycięzcą zostaje gracz,
któr
y zdobędzie najwięcej PZ!
2 karty pomocy
2
ELEMENTY
ELEMENTY
1
2
T
echn
o
l
o
g
i
a
a
d
a
p
t
a
c
j
i
T
echn
o
l
o
g
i
a
a
d
a
p
t
a
c
j
i
I0
2
1
1
12
12
I-II
I-II
Efekt.
Gd
y za
gr
ywasz kartę
z wyma
ganiami,
możesz
trakto
wać Infrastrukturę,
P
oziom
Tlenu albo
T
empera
turę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdo
wały się o 1 kolor wyżej
albo niżej.
Inne efekty nie mogą
spo
wodo
wać dalszej zmian
y
.
Plano
w
ani
e
Plano
w
ani
e
urb
anis
ty
c
zne
urb
anis
ty
c
zne
I13
23
23
Zwiększ Infrastrukturę o 2 poziomy
.
M
i
k
r
o
p
o
ż
y
c
z
k
i
M
i
k
r
o
p
o
ż
y
c
z
k
i
I2
1
16
16
IV
IV
Zwiększ Infrastrukturę
o 1 poziom.
W fazie produkcji
ta karta produkuje 2 M€.
3
Inventrix
Inventrix
Na początku gry dobierz 3 karty.
Rozpoczynasz grę z 33 M€.
EFEKT.
Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz traktować
Infrastrukturę, Poziom Tlenu albo
Temperaturę tak, jakby ich znaczniki
na torach znajdowały się o 1 kolor
wyżej albo niżej. Inne efekty nie
mogą spowodować dalszej zmiany.
I01
33
33
T
e
chnolo
gi
a
a
dap
t
a
cji
T
e
chnolo
gi
a
a
dap
t
a
cji
I
02
1
1
1
2
1
2
I-II
I-II
Efekt.
Gdy
za
gr
ywasz kartę
z wymag
aniami,
możesz
traktować Inf
rastrukturę,
P
oziom
Tlenu albo
T
empera
turę tak,
jakby ich zn
aczniki na torach
znajdowały
się o 1 kolor wyżej
albo niżej. In
ne efekty nie mogą
spowodowa
ć dalszej zmian
y
.
Pr
oj
ekt
sp
e
cj
alny
Pr
oj
ekt
sp
e
cj
alny
I
03
3
3
W tej fazie możesz za
grać
1 doda
tko
wą niebieską albo czerwoną kartę.
Za
gr
ywając następną kartę w tej fazie,
możesz
trakto
wać Infrastrukturę,
P
oziom
Tlenu albo
T
empera
turę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdo
wały się o 1 kolor wyżej albo niżej.
4
3
PRZYGOTOWANIE DO GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie graczy przebiega tak samo jak wpodstawowej wersji gry. Dodatkowi
gracze otrzymują czarne ibiałe znaczniki ikarty faz.
1.
Dodatkowy tor współczynników terraformacji należy umieścić po lewej stronie planszy.
Gracze mają teraz więcej miejsca, jeśli kilka znaczników zajmuje tę samą pozycję
na torze. Gdy znaczniki znajdą się poniżej pola „5” albo powyżej pola „25”, gracze
powinni przesunąć je na tor na planszy itam kontynuować oznaczanie swoich WT.
2.
Tor infrastruktury należy położyć wzdłuż górnej krawędzi planszy. Przezroczysty
znacznik należy umieścić na polu „0%”. Zalecamy, aby używać tego toru tylko
wrozgrywkach 5- i6-osobowych. Można go też wykorzystać wrozgrywkach
zudziałem mniejszej liczby osób, ale gra będzie wtedy dłuższa.
3.
Wszystkie nowe karty projektów należy wtasować do talii kart projektów.
4.
Przed pierwszą rozgrywką ztym rozszerzeniem wśród kart zpodstawowej wersji gry
należy odszukać kartę korporacji
Inventrix
oraz karty projektów
T
echnologia adaptacji
i
Projekt specjalny
izastąpić je nowymi kartami otakich samych nazwach
.
W rozgrywce bez toru infrastruktur
y należy usunąć z talii
wszystkie karty projektów z symbolem
obok numeru karty
.
III
AK
CJE
AK
CJE
M
o
ż
es
z
jes
z
c
z
e
r
a
z
u
ży
ć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
2
z
e
s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
.
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
je
dnokr
o
tnie
u
ży
ć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
k
a
ż
dej
z
e
s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
i
wyk
on
ać
do
w
oln
ą
lic
zb
ę
ak
cji
s
t
andar
do
wy
c
h.
W
Z
M
O
C
N
I
O
N
A
IV
PR
ODUK
CJA
PR
ODUK
CJA
Otr
zymujes
z
7
M€.
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
dnos
tki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a
k
ar
ty
z
g
o
dnie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
duk
cji.
Otr
zymuje
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wynosi
sum
a
je
g
o
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cji
M€.
W
Z
M
O
C
N
I
O
N
A
V
B
AD
ANIA
B
AD
ANIA
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
dobier
a
p
o
2
k
ar
ty
i
z
ac
ho
wuje
p
o
1.
D
obier
z
2
do
da
tk
o
w
e
k
ar
ty
i
z
ac
ho
w
aj
2
do
da
tk
o
w
e
k
ar
ty
.
W
Z
M
O
C
N
I
O
N
A
I
R
O
ZW
ÓJ
R
O
ZW
ÓJ
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1
zielon
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
Za
pierw
s
z
ą
k
ar
t
ę
z
agr
an
ą
w
t
ej
f
a
zie
płacis
z
o
3
M€
mniej.
M
o
ż
es
z
z
agr
ać
w
t
ej
f
a
zie
1
do
da
tk
o
w
ą
zielon
ą
k
ar
t
ę
o
p
o
ds
t
a
w
o
wym
k
os
z
cie
12
M€
alb
o
niżs
zym.
W
Z
M
O
C
N
I
O
N
A
II
B
U
D
O
W
A
B
U
D
O
W
A
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1
niebiesk
ą
AL
B
O
1
c
z
erw
on
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
Otr
zymujes
z
6
M€
AL
B
O
z
agr
aj
1
do
da
tk
o
w
ą
niebiesk
ą
AL
B
O
c
z
erw
on
ą
k
ar
t
ę
w
t
ej
f
a
zie.
W
Z
M
O
C
N
I
O
N
A
A
pol
l
o
A
pol
l
o
Indu
s
tries
Indu
s
tries
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
3
3
M€.
W
zmo
cnij
k
art
ę
f
a
zy
Bu
do
w
a
.
EFEK
T
.
Gdy
z
agryw
a
s
z
k
art
ę
z
s
ymb
olem
C
,
z
a
k
a
ż
dy
t
en
s
ymb
ol
n
a
z
agryw
anej
k
ar
cie
dobier
z
1
k
art
ę.
O
0
1
3
3
3
3
E
x
o
c
orp
E
x
o
c
orp
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
2
6
M€.
W
zmo
cnij
k
art
ę
f
a
zy
Badani
a
.
EFEK
T
.
K
arty
,
kt
ór
e
o
dr
zu
ca
s
z,
ab
y
o
tr
zym
ać
M€,
s
ą
w
art
e
o
1
M€
wię
c
ej.
O
0
2
2
6
2
6
Hy
perion
Hy
perion
S
y
s
tem
s
S
y
s
tem
s
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
30
M€.
W
zmo
cnij
k
art
ę
f
a
zy
Ak
cje
.
AK
CJA.
Otr
zymujes
z
1
M€.
*Jeśli
wybr
ałeś
w
t
ej
rundzie
f
a
z
ę
ak
cji,
o
tr
zymujes
z
do
da
tk
o
w
o
1
M€.
O
0
3
3
0
3
0
S
ul
tir
a
S
ul
tir
a
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
38
M€.
W
zmo
cnij
k
art
ę
f
a
zy
R
o
zw
ój
.
EFEK
T
.
Gdy
z
agryw
a
s
z
k
art
ę
z
s
ymb
olem
X
(z
t
ą
włąc
znie),
o
tr
zymujes
z
2
je
dnostki
ciepła.
O
0
4
3
8
3
8
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
U
s
p
r
a
w
n
i
e
n
i
e
U
s
p
r
a
w
n
i
e
n
i
e
k
o
m
u
n
i
k
a
c
j
i
k
o
m
u
n
i
k
a
c
j
i
O
0
5
10
10
PLANO
W
ANIE
PLANO
W
ANIE
I
Wzmocnij kartę
fazy
Akcje
.
Efekt.
Gd
y odkr
ywasz
wzmocnioną kartę fazy
,
otrzymujesz 1 M€.
B
u
d
o
w
n
i
c
t
w
o
B
u
d
o
w
n
i
c
t
w
o
w
s
p
o
m
a
g
a
n
e
d
r
o
n
a
m
i
w
s
p
o
m
a
g
a
n
e
d
r
o
n
a
m
i
O
06
1
5
1
5
III
III
Akcja.
Otrzymujesz 2 M€.
*Jeśli za
grałeś w tej rundzie
wzmocnioną kartę fazy
,
otrzymujesz doda
tko
wo
2 M€.
E
k
s
p
e
r
y
m
e
n
t
a
l
n
a
E
k
s
p
e
r
y
m
e
n
t
a
l
n
a
t
e
c
h
n
o
l
o
g
i
a
t
e
c
h
n
o
l
o
g
i
a
O
0
7
4
4
III
III
Akcja.
Obniż s
wój
WT o 1,
aby wzmocnić 1 kartę fazy
.
E
g
z
o
s
z
k
i
e
l
e
t
y
E
g
z
o
s
z
k
i
e
l
e
t
y
O
16
12
12
I
@
Wzmocnij 1 kartę fazy
.
I
@
Dobierz 1 kartę.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Ekspedycja Ares: Odkrycia
wpr
owadza do popular
nej gry
T
erraformacja Marsa:
Ekspedycja Ares
zupełnie nowe mechaniki. Fani
T
erraformacji Marsa
ucieszą się z powr
otu
nagr
ód i tytułów
, któr
e sprawią, że każda r
ozgrywka będzie inna. Dodatkowo niektór
e karty
pozwalają zastępować karty faz nowymi, wzmocnionymi kartami zapewniającymi jeszcze
lepsze bonusy
. Wzmocnione karty faz mogą zupełnie zmienić T
woją strategię. Ale uważaj!
Przeciwnicy obserwują każdy T
wój ruch i starają się przewidzieć T
woje zamiary
.
Każda faza ma dwa r
óżne wzmocnienia. Możesz zatem przekształcić swój zestaw
kart faz tak, aby jak najlepiej pasował do obranej przez Ciebie strategii. Otwiera się
przed T
obą świat – albo raczej wszechświat – nowych możliwości!
Za
w
art
oś
ć
pu
dełk
a:
38
k
art
pr
ojekt
ów
,
4
k
arty
k
orp
or
acji,
40
w
zmo
cnion
y
ch
k
art
f
a
z,
3
pr
z
ekładki
do
k
art
,
18
ż
e
t
onów
tytułów
i
n
agr
ó
d,
16
ż
e
t
onów
P
Z,
40
ż
e
t
onów
z
s
ymb
olami,
in
struk
cj
a.
1–
4
14+
60
min
Rebel gry planszowe Terraformacja M. - Ekspedycja Ares - Odkrycia
5
902650
617858
>
Wyproduko
wano w Chinach.
© 2022 Indie Game Studios.
Wszystkie pra
wa zastrzeżone.
STRONGHOL
D
GAMES
®
Dy
strybu
cj
a
w
P
ols
c
e:
R
eb
el
S
p.
z
o.o.
ul.
Bu
dowlan
y
ch
64c,
80-
2
98
Gdań
sk,
P
olsk
a
wy
da
wnictw
o@r
eb
el.pl
www
.
wy
da
wnictw
or
eb
el.pl
Pr
o
du
c
en
t:
F
ryxGames
Pr
ä
st
g
år
ds
g
a
t
an
6
,
23
5
3
5
V
elling
e,
Szw
e
cj
a
www
.
fryx
g
ames.s
e
4
ROZGRYWKA
ROZGRYWKA
Rozgrywka 5- i 6-osobowa (albo z mniejszą liczbą graczy, ale z wykorzystaniem toru
infrastruktury) przebiega według standardowych zasad z następującym wyjątkiem:
INFRASTRUKTURA
Infrastruktura to 4. Wskaźnik Globalny, który również musi osiągnąć
poziom maksymalny, aby gra dobiegła końca. Ten Wskaźnik zwiększają
nowe karty projektów. Infrastrukturę pozwalają też zwiększać 2 nowe akcje
standardowe:
•
Wydaj 15 M€, aby zwiększyć Infrastrukturę o 1 poziom.
•
Wydaj 5 jednostek ciepła i 3 jednostki roślinności, aby zwiększyć Infrastrukturę
o 1 poziom
.
Zawsze gdy gracz zwiększa Infrastrukturę (dzięki akcji standardowej albo karcie
projektu), podnosi swój WT o 1 i dobiera 1 kartę.
KONIEC GRY
KONIEC GRY
Koniec gry następuje po fazie, w której wszystkie 4 Wskaźniki Globalne osiągnęły
poziomy maksymalne:
1.
Wszystkie obszary oceanów zostały odwrócone na niebieską stronę.
2.
Został osiągnięty maksymalny Poziom Tlenu.
3.
Został osiągnięty maksymalny poziom Temperatury.
4.
Został osiągnięty maksymalny poziom Infrastruktury.
ODKRYCIA
ODKRYCIA
Czy po raz pierwszy widzisz wzmocnione karty faz? Zostały
wprowadzone w rozszerzeniu
Odkrycia
, podobnie jak żetony
nagród i tytułów. Aby wykorzystać w rozgrywce wzmocnione
karty faz, musisz posiadać to rozszerzenie.
Projekt gry:
Nick Little i Sydney Engelstein
Projekt graficzny:
Bill Bricker
Ilustracje:
Nio Mendoza
T
esterzy:
David Nadolny,
Scooter Nadolny
,
Aleks Alexis
, P
at Connolly
, Paul Dorothy
, Eric Heydt, Joe Merz,
Mayberry
Hainsey
, Harry Pasquinilli,
Adam Smith,
Jacob Strous,
T
ony L.
Thomas,
Mike Curtis,
Kenneth Thomas
, Mark Thomas
,
Allison Ellis
, John Curtis
, Jennifer Curtis
, Joshua
Whicker
, T
amara Whicker
, Dan Duffield,
Amanda Lowe
, Merl DeWitt, Chris
McCuller
,
Maegan McCuller
, Josh Hitchins
,
Ashley Hitchins
, Megan Lewis
, Melissa Lewis
, Joseph,
Brady & Levi Crow
,
Julian Shirland, Morgan
Aceves-Foster
, Sam Chu, Monty Rohde
,
T
errence
Wong,
Daniel W
ang,
Matthew Metcalf
, Casey
Wilson, Brandi Court,
Ben Court, Jon Court,
Christine Court, Nate
Allison,
William Anderson
Tłumaczenie:
Agnieszka Chrzanowska
Redakcja polskiej wersji gry:
zespół Rebel
STRONGHOL
D
GAMES
®
Pomiń
NOWOŚCI
Motorola Edge 70
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak fotografować las?
Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake. Mroczne dziedzictwo japońskiego horroru z datą premiery
Co to jest thermal throttling?
Jak złowić sandacza i inne ryby?
Jak włączyć na Androidzie debugowanie USB?
Jaki głośnik na imprezę wybrać?
Ranking lodówek do 1000 zł [TOP10]
Ranking gier planszowych dla dorosłych [TOP10]
Ranking książek dla 8-latka [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników