Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares Infrastruktura

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares Infrastruktura

Wróć
1
EKSPEDYCJA ARES
EKSPEDYCJA ARES
INFRASTRUKTURA
INFRASTRUKTURA
WPROWADZENIE
WPROWADZENIE
Rozszerzenie Ekspedycja Ares: Infrastruktura zawiera dodatkowe plansze graczy,
znaczniki i karty faz, dzięki którym w Terraformację Marsa: Ekspedycję Ares może
teraz zagrać nawet 6 osób. Wśród nowych elementów są też 2 dodatkowe segmenty
planszy. Na jednym znajduje się większy tor współczynników terraformacji, a na drugim
tor 4. Wskaźnika Globalnego – Infrastruktury.
Ponadto rozszerzenie zawiera nowe karty projektów, które dotyczą Infrastruktury.
Co sprawia, że na planecie można mieszkać? Powietrze, którym oddychamy?
Uprawy? Te rzeczy są ważne, ale same nie wystarczą, aby planeta stała się
domem. A tego wszyscy tak naprawdę chcemy. Nie tylko nowej planety, ale
nowego domu pośród gwiazd. Budowa domu zaczyna się od ludzi, którzy będą
w nim mieszkać. Domy, w których śpimy, drogi, które nas łączą, szpitale, które
dbają o nasze zdrowie – to nie są luksusy, lecz konieczne dobra. Spróbujcie żyć
przez kilka lat w mieście bez dróg albo kanalizacji, a zrozumiecie, jak ważna
jest przemyślana infrastruktura.
W jaki sposób zbudujemy to wszystko? Dlaczego chcemy pracować jeszcze
ciężej, skoro już jesteśmy obciążeni terraformacją nowej planety? Jak mawiał
mój ojciec, a wcześniej dziadek, więcej rąk to mniej pracy.
– Teri Ngo, rzeczniczka Organizacji Narodów Zjednoczonych
ds. ekspansji kosmicznej, 10 stycznia 2315 roku
przezroczysty
znacznik do
oznaczania
Infrastruktury
13 czarnych
znaczników
gracza
13 białych
znaczników
gracza
50 brązowych
kostek
zasobów
12 srebrnych
kostek
zasobów
12 złotych
kostek
zasobów
przekładka do kart
Technologia adaptacjiTechnologia adaptacji
I02
11
1212
I-II
I-II
Efekt. Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz
traktować Infrastrukturę, Poziom
Tlenu albo Temperaturę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdowały się o 1 kolor wyżej
albo niżej. Inne efekty nie mogą
spowodować dalszej zmiany.
Planowanie Planowanie
urbanistyczneurbanistyczne
I13
2323
Zwiększ Infrastrukturę o 2 poziomy.
Mikropożyczki
Mikropożyczki
I21
16
16
IVIV
Zwiększ Infrastrukturę
o 1 poziom.
W fazie produkcji
ta karta produkuje 2 M€.
22 karty projektów
2 dwuwarstwowe
plansze graczy
IROZWÓJROZWÓJ
Każdy z graczy może zagr
1 zieloną kartę projektu.
Za kartę zagraną w tej fazie
płacisz o 3 M€ mniej.
II BUDOWABUDOWA
Każdy z graczy może zagr
1 niebieską ALBO 1 czerwoną
kartę projektu.
Dobierz 1 kartę
ALBO
zagraj 1 dodatkową niebieską ALBO
czerwoną kartę w tej fazie.
III AKCJEAKCJE
Możesz jeszcze raz
yć zdolności „Akcja
1 ze swoich zagranych kart.
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcjakażdej
ze swoich zagranych kart
i wykondowolną liczbę
akcji standardowych.
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
Otrzymujesz 4 M€.
VBADANIABADANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
Dobierz 3 dodatkowe karty
i zachowaj 1 dodatkową kartę.
10 kart faz
III AKCJEAKCJE
Możesz jeszcze raz
yć zdolności „Akcja
2 ze swoich zagranych kart.
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcjakażdej
ze swoich zagranych kart
i wykondowolną liczbę
akcji standardowych.
WZMOCNIONA
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
Otrzymujesz 7 M€.
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
WZMOCNIONA
VBADANIABADANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
Dobierz 2 dodatkowe karty
i zachowaj 2 dodatkowe karty.
WZMOCNIONA
IROZWÓJROZWÓJ
Każdy z graczy może zagr
1 zieloną kartę projektu.
Za pierwszą kartę zagraną w tej fazie
płacisz o 3 M€ mniej. Możesz zagr
w tej fazie 1 dodatkową zieloną kartę
o podstawowym koszcie 12 M€ albo niższym.
WZMOCNIONA
II BUDOWABUDOWA
Każdy z graczy może zagrać
1 niebieską ALBO 1 czerwoną
kartę projektu.
Otrzymujesz 6 M€
ALBO
zagraj 1 dodatkową niebieską ALBO
czerwoną kartę w tej fazie.
WZMOCNIONA
20 wzmocnionych
kart faz
tor infrastruktury
dodatkowy tor
współczynników
terraformacji
InventrixInventrix
Na początku gry dobierz 3 karty.
Rozpoczynasz grę z 33 M€.
EFEKT. Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz traktować
Infrastrukturę, Poziom Tlenu albo
Temperaturę tak, jakby ich znaczniki
na torach znajdowały się o 1 kolor
wyżej albo niżej. Inne efekty nie
mogą spowodować dalszej zmiany.
I01
3333
karta korporacji
KARTA POMOCY
Rozgrywka podzielona jest na rundy. Każda runda składa się
z 3kroków.
A. PLANOWANIE
(Zdecyduj, co się wydarzy w tej rundzie!)
Gracze jednocześnie odkrywają wybrane karty faz.
Dla każdej wybranej fazy należy odwrócić odpowiedni
kafelek fazy.
Gracz nie może wybrać tej samej fazy w 2 rundach
z rzędu.
B. ROZPATRYWANIE FAZ
(Wykonaj swój plan!)
Gracze rozpatrują wybrane fazy (i tylko te) w odpo-
wiedniej kolejności. W grze nie ma tur, więc wszyscy
gracze jednocześnie rozgrywają każdą fazę.
Gracz, który wybrał daną fazę, otrzymuje jej bonus.
Opis faz znajduje się na odwrocie tej karty.
C. KONIEC RUNDY
(Czas na porządki!)
Każdy z graczy odrzuca tyle kart projektów z ręki, aby
zostało mu 10. Za każdą odrzuconą kartę otrzymuje 3 M€.
Wszystkie kafelki faz należy odwrócić na stronę z za-
mkniętymi drzwiami. Rozpoczyna się następna runda.
KONIEC GRY
Gra się kończy na koniec fazy, w której wszystkie Wskaźniki
Globalne osiągną maksymalne wartości: Poziom Tlenu
wyniesie 14%, Temperatura osiągnie 8°C, a 9 obszarów
oceanów zostanie odwróconych na niebieską stronę.
Gracze zdobywają punkty zwycięstwa (PZ) za współczynniki
terraformacji (WT), żetony lasu i punkty na zagranych kartach.
Zwycięzcą zostaje gracz, który zdobędzie najwięcej PZ!
2 karty pomocy
2
ELEMENTY
ELEMENTY
1
2
Technologia adaptacjiTechnologia adaptacji
I02
11
1212
Efekt. Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz
traktować Infrastrukturę, Poziom
Tlenu albo Temperaturę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdowały się o 1 kolor wyżej
albo niżej. Inne efekty nie mogą
spowodować dalszej zmiany.
Planowanie Planowanie
urbanistyczneurbanistyczne
I13
2323
Zwiększ Infrastrukturę o 2 poziomy.
MikropożyczkiMikropożyczki
I21
1616
IVIV
Zwiększ Infrastrukturę
o 1 poziom.
W fazie produkcji
ta karta produkuje 2 M€.
3
InventrixInventrix
Na początku gry dobierz 3 karty.
Rozpoczynasz grę z 33 M€.
EFEKT. Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz traktować
Infrastrukturę, Poziom Tlenu albo
Temperaturę tak, jakby ich znaczniki
na torach znajdowały się o 1 kolor
wyżej albo niżej. Inne efekty nie
mogą spowodować dalszej zmiany.
I01
3333
Technologia adaptacjiTechnologia adaptacji
I02
11
1212
I-II
I-II
Efekt. Gdy zagrywasz kartę
z wymaganiami, możesz
traktować Infrastrukturę, Poziom
Tlenu albo Temperaturę tak,
jakby ich znaczniki na torach
znajdowały się o 1 kolor wyżej
albo niżej. Inne efekty nie mogą
spowodować dalszej zmiany.
Projekt specjalnyProjekt specjalny
I03
33
W tej fazie możesz zagrać
1 dodatkową niebieską albo czerwoną kartę.
Zagrywając następną kartę w tej fazie, możesz
traktować Infrastrukturę, Poziom Tlenu albo
Temperaturę tak, jakby ich znaczniki na torach
znajdowały się o 1 kolor wyżej albo niżej.
4
3
PRZYGOTOWANIE DO GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie graczy przebiega tak samo jak wpodstawowej wersji gry. Dodatkowi
gracze otrzymują czarne ibiałe znaczniki ikarty faz.
1. Dodatkowy tor współczynników terraformacji należy umieścić po lewej stronie planszy.
Gracze mają teraz więcej miejsca, jeśli kilka znaczników zajmuje tę samą pozycję
na torze. Gdy znaczniki znajdą się poniżej pola „5” albo powyżej pola „25”, gracze
powinni przesunąć je na tor na planszy itam kontynuować oznaczanie swoich WT.
2. Tor infrastruktury należy położyć wzdłuż górnej krawędzi planszy. Przezroczysty
znacznik należy umieścić na polu „0%”. Zalecamy, aby używać tego toru tylko
wrozgrywkach 5- i6-osobowych. Można go też wykorzystać wrozgrywkach
zudziałem mniejszej liczby osób, ale gra będzie wtedy dłuższa.
3. Wszystkie nowe karty projektów należy wtasować do talii kart projektów.
4. Przed pierwszą rozgrywką ztym rozszerzeniem wśród kart zpodstawowej wersji gry
należy odszukać kartę korporacji Inventrix oraz karty projektów Technologia adaptacji
iProjekt specjalny izastąpić je nowymi kartami otakich samych nazwach
.
W rozgrywce bez toru infrastruktury należy usunąć z talii
wszystkie karty projektów z symbolem obok numeru karty.
III
AKCJEAKCJE
Możesz jeszcze raz
użyć zdolności „Akcja
2 ze swoich zagranych kart.
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcjakażdej
ze swoich zagranych kart
i wykondowolną liczbę
akcji standardowych.
WZMOCNIONA
IV
PRODUKCJAPRODUKCJA
Otrzymujesz 7 M€.
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
WZMOCNIONA
V
BADANIABADANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
Dobierz 2 dodatkowe karty
i zachowaj 2 dodatkowe karty.
WZMOCNIONA
I
ROZWÓJROZWÓJ
Każdy z graczy może zagr
1 zieloną kartę projektu.
Za pierwszą kartę zagraną w tej fazie
płacisz o 3 M€ mniej. Możesz zagr
w tej fazie 1 dodatkową zieloną kartę
o podstawowym koszcie 12 M€ albo niższym.
WZMOCNIONA
II
BUDOWABUDOWA
Każdy z graczy może zagr
1 niebieską ALBO 1 czerwoną
kartę projektu.
Otrzymujesz 6 M€
ALBO
zagraj 1 dodatkową niebieską ALBO
czerwoną kartę w tej fazie.
WZMOCNIONA
Apollo Apollo
IndustriesIndustries
Rozpoczynasz grę z 33 M€.
Wzmocnij kartę fazy
Budowa
.
EFEKT. Gdy zagrywasz kartę
z symbolem
C
, za każdy ten
symbol na zagrywanej karcie
dobierz 1 kartę.
O
01
3333
ExocorpExocorp
Rozpoczynasz grę z 26 M€.
Wzmocnij kartę fazy
Badania
.
EFEKT. Karty, które
odrzucasz, aby otrzymM€,
są warte o 1 M€ więcej.
O
02
262 6
Hyperion Hyperion
SystemsSystems
Rozpoczynasz grę z 30 M€.
Wzmocnij kartę fazy
Akcje
.
AKCJA. Otrzymujesz 1 M€.
*Jeśli wybrałeś w tej rundzie
fazę akcji, otrzymujesz
dodatkowo 1 M€.
O
03
3030
SultiraSultira
Rozpoczynasz grę z 38 M€.
Wzmocnij kartę fazy
Rozwój
.
EFEKT. Gdy zagrywasz
kartę z symbolem
X
(z tą włącznie), otrzymujesz
2 jednostki ciepła.
O
04
383 8
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
3 3 3 3 3
Usprawnienie Usprawnienie
komunikacjikomunikacji
O
05
1010
PLANOWANIE
PLANOWANIE
I
Wzmocnij kartę
fazy Akcje.
Efekt. Gdy odkrywasz
wzmocnioną kartę fazy,
otrzymujesz 1 M€.
Budownictwo Budownictwo
wspomagane dronamiwspomagane dronami
O
06
1515
IIIIII
Akcja. Otrzymujesz 2 M€.
*Jeśli zagrałeś w tej rundzie
wzmocnioną kartę fazy,
otrzymujesz dodatkowo
2 M€.
Eksperymentalna Eksperymentalna
technologiatechnologia
O
07
44
IIIIII
Akcja. Obniż swój WT o 1,
aby wzmocnić 1 kartę fazy.
EgzoszkieletyEgzoszkielety
O
16
1212
I
@
Wzmocnij 1 kartę fazy.
I
@
Dobierz 1 kartę.
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
3333 3
33333
33333
33333
33333
3333 3
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
3333 3
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
33333
Ekspedycja Ares: Odkrycia wprowadza do popularnej gry Terraformacja Marsa:
Ekspedycja Ares zupełnie nowe mechaniki. Fani Terraformacji Marsa ucieszą się z powrotu
nagród i tytułów, które sprawią, że każda rozgrywka będzie inna. Dodatkowo niektóre karty
pozwalają zastępować karty faz nowymi, wzmocnionymi kartami zapewniającymi jeszcze
lepsze bonusy. Wzmocnione karty faz mogą zupełnie zmienić Twoją strategię. Ale uważaj!
Przeciwnicy obserwują każdy Twój ruch i starają się przewidzieć Twoje zamiary.
Każda faza ma dwa różne wzmocnienia. Możesz zatem przekształcić swój zestaw
kart faz tak, aby jak najlepiej pasował do obranej przez Ciebie strategii. Otwiera się
przed Tobą świat – albo raczej wszechświat – nowych możliwości!
Zawartć pudełka: 38 kart projektów, 4 karty korporacji, 40 wzmocnionych kart
faz, 3 przekładki do kart, 18 żetonów tytułów i nagród, 16 żetonów PZ, 40 żetonów
z symbolami, instrukcja.
1–414+
60 min
Rebel gry planszowe Terraformacja M. - Ekspedycja Ares - Odkrycia
5 902650 617858 >
Wyprodukowano w Chinach.
© 2022 Indie Game Studios.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
STRONGHOLD
GAMES®
Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c,
80-298 Gdańsk, Polska
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
Producent: FryxGames
Prästgårdsgatan 6,
235 35 Vellinge, Szwecja
www.fryxgames.se
4
ROZGRYWKA
ROZGRYWKA
Rozgrywka 5- i 6-osobowa (albo z mniejszą liczbą graczy, ale z wykorzystaniem toru
infrastruktury) przebiega według standardowych zasad z następującym wyjątkiem:
INFRASTRUKTURA
Infrastruktura to 4. Wskaźnik Globalny, który również musi osiągnąć
poziom maksymalny, aby gra dobiegła końca. Ten Wskaźnik zwiększają
nowe karty projektów. Infrastrukturę pozwalają też zwiększać 2 nowe akcje
standardowe:
Wydaj 15 M€, aby zwiększyć Infrastrukturę o 1 poziom.
Wydaj 5 jednostek ciepła i 3 jednostki roślinności, aby zwiększyć Infrastrukturę
o 1 poziom
.
Zawsze gdy gracz zwiększa Infrastrukturę (dzięki akcji standardowej albo karcie
projektu), podnosi swój WT o 1 i dobiera 1 kartę.
KONIEC GRY
KONIEC GRY
Koniec gry następuje po fazie, w której wszystkie 4 Wskaźniki Globalne osiągnęły
poziomy maksymalne:
1. Wszystkie obszary oceanów zostały odwrócone na niebieską stronę.
2. Został osiągnięty maksymalny Poziom Tlenu.
3. Został osiągnięty maksymalny poziom Temperatury.
4. Został osiągnięty maksymalny poziom Infrastruktury.
ODKRYCIA
ODKRYCIA
Czy po raz pierwszy widzisz wzmocnione karty faz? Zostały
wprowadzone w rozszerzeniu Odkrycia, podobnie jak żetony
nagród i tytułów. Aby wykorzystać w rozgrywce wzmocnione
karty faz, musisz posiadać to rozszerzenie.
Projekt gry: Nick Little i Sydney Engelstein
Projekt graficzny: Bill Bricker
Ilustracje: Nio Mendoza
Testerzy: David Nadolny, Scooter Nadolny, Aleks Alexis, Pat Connolly, Paul Dorothy, Eric Heydt, Joe Merz, Mayberry
Hainsey, Harry Pasquinilli, Adam Smith, Jacob Strous, Tony L. Thomas, Mike Curtis, Kenneth Thomas, Mark Thomas,
Allison Ellis, John Curtis, Jennifer Curtis, Joshua Whicker, Tamara Whicker, Dan Duffield, Amanda Lowe, Merl DeWitt, Chris
McCuller, Maegan McCuller, Josh Hitchins, Ashley Hitchins, Megan Lewis, Melissa Lewis, Joseph, Brady & Levi Crow,
Julian Shirland, Morgan Aceves-Foster, Sam Chu, Monty Rohde, Terrence Wong, Daniel Wang, Matthew Metcalf, Casey
Wilson, Brandi Court, Ben Court, Jon Court, Christine Court, Nate Allison, William Anderson
Tłumaczenie: Agnieszka Chrzanowska
Redakcja polskiej wersji gry: zespół Rebel
STRONGHOLD
GAMES
®

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756