Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Nemesis Lockdown
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Nemesis Lockdown
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2
wprow
adzenie
Chytrydzi to nowa, wyjątkowa rasa intruzów,
której będziecie mu
-
sieli stawić czoła podczas rozgrywki.
T
e ociekające śluzem,
żarłoczne
grzyby pokrywają ściany pomieszczeń bazy marsjańskiej, a ich za
-
rodniki docierają nawet tam, gdzie nie sięga wyobraźnia.
twórcy
autor gry „nemesis: l
ockdown
„
:
Adam
Kwapiński
autor doda
tku „chytrydzi
„
:
Adam Kwa
piński
opracow
anie i testy:
Paweł Samborski,
Ernest Kiedrowicz,
Michał Lach,
Krzysztof Belczyk, Łukasz Krawiec,
Adrian Krawczyk,
Jan
T
ruchanowicz, K
onrad Sulżycki
instrukcja:
P
a
weł Samborski,
Ernest Kiedrowicz,
Krzysztof Piskorski,Konrad Sulżycki,
T
omasz Zawadzki
ilustracje:
Piotr Foksowicz,
Patryk Jędraszek, Ewa Labak,
Jakub Dzikowski, Piotr Orleański,
Michał Peitsch,
Pamela Łuniewska,
Dominik Mayer
,
Maxymilian Shiller
projekt graficzny:
Adrian
Radziun, Klaudia Wójcik
dtp:
Jędrzej Cieślak, Rafał Janiszewski,
Patrycja Marzec
model
e 3d:
Jędrzej Chomicki,
Piotr Gacek,
Mateusz Modzelewski, Jakub Ziółkowski
dyrektor artysty
czny:
Marcin Świerkot
podzięk
ow
ania:
Specjalne podziękowania dla Kena Cunninghama.
Specjalne podziękowania dla wszystkich osób, które wsparły nas
na Kickstarterze idzięki którym ta gra miała szansę powstać.
Podziękowania dla tych,
którzy uczestniczyli wtestach
itestowali grę na T
abletop Simulator
.
tłumaczenie na język polski:
zespół Rebel
Wykorzystano fragmenty z dodatków
Koszmary
,
Karnomorfy
i
Pokłosie
w tłumaczeniu
Andrzeja Betkiewicza.
redakcja:
zespół Rebel
2
WPROWADZENIE
4
ZASAD
Y CHYTRYDÓW
5
EKSPLORACJA
KOLONIA CHYTRYDÓW
F
AZA WYDARZEŃ
6
RODZAJE CHYTRYDÓW
8
POZOST
AŁE ZASAD
Y CHYTR
YDÓW
SPRAWDZANIE SKAŻENIA ILARWA
SPOTKANIE ZCHYTRYDĄ
ROZGRYWKA
W„NEMESIS”
ZDODA
TKIEM „CHYTRYDZI”
10
ZASAD
Y KOSZMARÓW
12
ZASAD
Y KARNOMORFÓW
13
POST
ACIE ZDOD
A
TKU „POKŁOSIE”
16
PODSUMOWANIE ZASAD CHYTR
YDÓW
el
ementy gry
10
wymiennych kart akcji
Łowcy nagród z dodatku
Pokłosie
2
wymienne karty przedmiotów
startowych z dodatku
Pokłosie
4
wymienne karty przedmiotów
osobistychh z dodatku
Pokłosie
2
wymienne karty celów
osobistych Łowc
y nag
ród
z dodatku
Pokłosie
1
wymienna karta przedmiotu
osobistego Medyka
20
wymiennych kart wydarzeń
z dodatku
Karnomorfy
20
wymiennych kart wydarzeń
z dodatku
Koszmary
5
wymiennych kart pomocy
z dodatku
Karnomorfy
5
wymiennych kart pomocy
z dodatku
Koszmary
10
wymiennych kart akcji
Androida z dodatku
Pokłosie
3
żetony eksplor
acji
podziemnej „leże”
1
figurka
bramy głównej
1
figurka ła
zika
1
dwustronna plansza
laboratorium (karnomorfów
ikoszmarów)
11
figur
ek drz
wi
1
figurka
pierwszego gracza
labora
torium
obiekt
badań:
karnomorfy
met
ażerca
(pełzacz)
ścier
wo
jad
(repr
odu
ktor)
powł
óczący
(dorosł
y
osobni
k)
rzeź
nik
(król
owa)
1
4
6
7
8
2
3
5
adaptacja
adaptacja
adaptacja
powłóczącego
ścierwojada
rzeźnika
jajo
truchło
zwłoki
postaci
GNIAZDO
‹‹‹ za
w
artość doda
tk
ow
a >>>
1
żeton wiedzy Medyka
karty
pozost
ał
e
3
el
ementy gry
1
dwustronna plansza
(laboratorium chytrydów
i plansza chytrydów)
1
plansza królowej
labora
torium
obiekt
badań:
chytrydzi
GNIAZDO
pełzak
(pełzacz)
owocnik
(reproduktor)
1
4
6
7
8
2
3
5
przebadany
obiekt
słabość chytrydy
słabość chytrydy
słabość chytrydy
przebadany
obiekt
król
ow
a
chwytnik
(dorosły osobnik)
/
figurki
‹‹‹ doda
tek „chytrydzi
„
>>>
8
żetonów chwytników
3
żetony owocników
3
żetony królowej
1
pusty żeton
żetony i plansze
karty
znaczniki
8
znaczników grzybni
15
znaczników zarodników
1
figurka królowej
8
figurek chwytników
3
figurki owocników
5
fioletowych
znaczników pełzaków
5
zielonych
znaczników pełzaków
20
kart wydarzeń
20
kart ataku chytrydów
6
kart słabości chytrydów
10
kart pomocy
4
zasady chytrydów
Jednym z
najstarszych i
największych organizmów żyjących na
powierzchni Ziemi jest grzybnia opieńki żółtawej (
Armillaria galli-
ca
), która zajmuje powierzchnię ponad 36 hektarów. Szacuje się,
że ma 2500 lat, ajej masa to około 400 ton.
Gdy myślimy o
istotach pozaziemskich, oczami wyobraźni widzi-
my albo niebezpiecznych kosmitów, albo formy życia podobne
do ludzi– organizmy zkończynami, zmysłami iwolną wolą.
Gatunek znany jako chytrydzi zdecydowanie przeczy tym założe-
niom. Spokrewniony raczej z
opieńką żółtawą niż z
rasą ludzką,
stanowi olbrzymie zagrożenie. Choć bez wątpienia należy do
królestwa grzybów, które powstało w
jakimś odległym zakamar-
ku Wszechświata, jego przedstawiciele to drapieżniki z
samego
szczytu łańcucha pokarmowego.
Podczas kilku spotkań chytrydzi okazali się na tyle inteligentnymi
przeciwnikami, że potrafili przewidzieć i
udaremnić każdy nasz
ruch. Jak przystało na pasożyta, ten gatunek z łatwością przedo-
staje się do wnętrza budynków istatków bez naruszania ich kon-
strukcji. Gdy zacznie się rozrastać, nic nie zdoła go powstrzymać.
Wystarczy kawałek żywej grzybni, aby w
kilka dni grzyb zaatako-
wał wszystko dookoła. Co gorsza, okazuje się, że jego śmiercio-
nośne owocniki iuwalniane przez nie zarodniki są wstanie poko-
nać nawet najbardziej zaprawiony wbojach oddział.
Zanalizy spotkań zchytrydami wynika, że jedynie najnowszej ge-
neracji wytrzymałe skafandry kosmiczne i
przemysłowe miotacze
ognia mogą przechylić szalę zwycięstwa na stronę rasy ludzkiej.
Ichoć myśl oopracowaniu chemicznego środka grzybobójczego
wydaje się kusząca, lepiej zachować ostrożność. Próba przepro-
wadzenia szczegółowych badań na tym gatunku w
środowisku
laboratoryjnym może się zakończyć owiele gorzej niż stratą kolej-
nego statku kosmicznego…
P
odczas rozgr
ywki z
tym doda
tkiem traktujcie sło
wa „intruz”,
„nocn
y ło
wca”
i„chytr
yda”
jako jednoznaczne.
przygotow
anie do gry
Zamiast używać kart wydarzeń,
kart ataku nocn
ych łowców,
kart
słabości nocnych łowcó
w i
kart pomocy z
gr
y
Nemesis:
Lockdo
wn
przygotujcie odpowiednie karty zdodatku
Chytr
ydzi
.
1]
Połóżcie
planszę główną
na stole stroną podstawo
wą ku górze.
2]
Umieśćcie następujące
kafelki pomieszczeń
odkryte na odpo-
wiednich polach na planszy:
A)
Izolatkę
,
B)
Magazyn
,
C)
Zasilanie a
waryjne
.
3]
Potasujcie wszystkie
kafelki pomieszczeń „II”
ilosowo rozłóż-
cie zakryte na polach na planszy oznaczonych cyfrą II.
Pozostałe pomieszczenia „II”
odłóżcie do pudełka.
4]
Następnie tą samą metodą rozłóżcie
kafelki pomieszczeń „I”
na
polach oznaczonych cyfrą I.
5]
Potasujcie
żetony eksploracji podziemnej
, nie patrząc na ich
treść,
i
połóżcie po 1 zakrytym żetonie na każdym zakr
ytym ka-
felku pomieszczenia.
Pozostałe żetony eksploracji podziemnej odłóżcie do pudełka.
6]
Ustawcie
figurkę bramy głównej
i
figurkę łazika
na odpowied-
nich polach na planszy
,
a
żeton windy
połóżcie obok planszy
.
7]
Losowo rozłóżcie
żetony zasilania
– 3 na odpo
wiednich polach
wsektorach i1 na żetonie windy
.
Żeton
y onumerach 1 i2 połóż-
cie niebieską stroną ku górze,
ażetony o numerach 3 i4 czerwo-
ną stroną ku górze.
Niebie
ska s
tro
na żet
onu za
silania oznacz
a, że d
any sek
to
r
ba
zy ma a
kt
y
w
ne za
silanie, a czer
won
a – że jes
t pozbawi
ony
zasilania.
8]
Potasujcie
żetony SWC
,
nie pa
trząc na ich treść,
i
połóżcie po
1zakrytym żetonie na każdym polu pod torem czasu.
Pozostały żeton SWC odłóżcie do pudełka.
9]
Obok planszy głównej połóżcie
planszę laboratorium chytry-
dów
,
a
na niej na odpo
wiednich polach następujące elementy:
–
5
żetonów jaj
na polu „Gniazdo”,
–
znaczniki pełzaków
stroną z
1 wypustką ku górze na od-
powiednich kolorowych polach. Gdy podczas rozgrywki ma-
cie umieścić pełzaka w
pomieszczeniu,
za
wsze wybierajcie
pierwszy znacznik od lewej (kolor nie ma znaczenia).
–
3 losowe
karty słabości chytrydów
. Odkryjcie pierwszą kar-
tę od lewej,
apozostałe zosta
wcie zakryte.
Wszystkie pozostałe karty słabości odłóżcie do pudełka.
Obok planszy głównej połóżcie także
planszę królowej
, a
na
niej na odpowiednich polach umieśćcie
figurkę królowej
i
figur ki
chwytników
(figurka królowej powinna stać na środ-
ku,
afigurki chwytnikó
w dookoła niej).
10]
Włóżcie do
kolonii chytrydów
(woreczka) wszystkie
żetony
chytrydów
. Obok planszy połóżcie
żetony trucheł
– będziecie
nimi zaznaczać chytrydów zabitych wtrakcie rozgr
ywki.
11]
Potasujcie i
połóżcie obok planszy następujące stosy kart (za-
kryte): 3
stosy kart przedmiotów
(każdy w
innym kolorze),
stos kart skażenia
i
stos kart głębokich ran
.
Zamieńcie
stos ataku nocnych łowców
i
stos wydarzeń
na
ich odpowiedniki z
dodatku
Chytr
ydzi
.
Potasujcie stosy i
połóż-
cie obok planszy
.
Potasujcie
stos kart akcji komputera
ipołóżcie na odpowied-
nim polu na planszy
.
Następnie odkr
yjcie wierzchnią kartę ze
stosu.
Jeśli odkr
yliście kartę „Lockdown”, odkryjcie kolejną
kartę,
atę wtasujcie zpo
wrotem do stosu.
Połóżcie
stos kart samoróbek
obok 3 stosó
w kart przedmiotów.
Połóżcie
skaner
obok stosu kart skażenia.
12]
Połóżcie pozostałe znaczniki,
żeton
y
,
kości ifigurki obok planszy:
–
znaczniki pożaru
,
–
znaczniki awarii
,
–
znaczniki szmerów
,
–
znaczniki amunicji/obrażeń/użycia
,
–
znaczniki statusów
(używane jako powierzchowne rany/
śluz/sygnał),
–
znaczniki zarodników
i
znaczniki grzybni
,
–
figurki owocników
,
–
figurki drzwi
,
–
żetony zwłok postaci
,
–
2
kości walki
,
–
2
kości szmerów
,
–
2
kości przewagi
,
–
figurkę pierwszego gracza
.
13]
Połóżcie
żeton procedury alarmowej
,
żeton autodestrukcji
i
żeton wentylacji
obok planszy
. Mogą być potrzebne pod
-
czas rozgrywki.
14]
Połóżcie
żeton czasu
nieaktywną (czerwoną) stroną ku górze
na (zielonym) polu „15” na torze czasu.
Zasady dotyczące przygotowania postaci nie zmieniają się.
5
zasady chytrydów
ekspl
oracja
Za każdym razem, gdy gracz eksploruje nowe pomieszczenie i
od-
wraca kafelek pomieszczenia i
żeton eksploracji podziemnej, wyko-
nuje poniższe kroki:
1]
Gracz przygotowuje liczbę dostępnych przedmiotó
w w
po-
mieszczeniu według standardowych zasad.
2]
Następnie umieszcza znacznik zarodnika w sąsiednim po-
mieszczeniu,
którego kor
ytarz ma taki sam numer jak liczba na
żetonie eksploracji podziemnej.
Jeśli jest to wejście do korytarza technicznego, nie umieszcza
znacznika zarodnika.
Jeśli w korytarzu znajduje się figurka drzwi, niszczy drzwi i nie
umieszcza znacznika zarodnika.
Jeśli w tym pomieszczeniu jest znacznik zarodnika,
zamienia
go na znacznik pełzaka z planszy laboratorium chytrydó
w i nie
umieszcza znacznika zarodnika.
Je
śli w t
ym po
mieszczeniu je
st znac
znik pe
ł
zak
a albo zn
acz-
nik grz
ybni, ni
e umieszcza z
nacznika z
aro
dnika
.
3]
Gracz rozpatruje efekt specjalny żetonu eksploracji podziem-
nej.
Wykonuje rzut na szmery według standardowych zasad.
GNIAZDo
Postać, która odkryje to
pomieszczenie, podnosi
swój poziom wiedzy o 1.
Weź 1 jajo.
gniazdo
Dod
atkowo, g
dy gra
cz ekspl
oruje G
nia
zdo,
umieszcz
a w
nim znacznik gr
z
ybni. Ozna
cza
to, że gr
z
yby już po
ra
st
ają t
ę czę
ś
ć ba
zy.
faza wydarzeń
Faza wydarzeń nie różni się od fazy wydarzeń zgr
y
Nemesis:
Lock-
down
. Kroki 4–7 i 10–11 wykonuje się w
taki sam sposób.
Różnice
dotyczące przeprowadzenia pozostałych kroków są opisane poniżej.
8.
skutki pożarów
Każdy chytryda (pełzak, chwytnik,
owocnik i
królo
wa) znajdujący się
w pomieszczeniu ze znacznikiem pożaru otrzymuje 1obrażenie.
Z
pomieszczeń ze znacznikami pożaru należy usunąć wszystkie
znaczniki zarodników.
9.
kart
a wydarzenia
Kartę wydarzenia rozpatruje się w3 krokach:
A)
Ruch i rozsiewanie zarodników
– jeśli chytryda ma się prze-
mieścić albo rozsiać zarodniki przez korytarz z
zamkniętymi
drzwiami,
nie wykonuje ruchu ani nie rozsiewa zarodnikó
w
,
adrzwi zostają zniszczone.
Jeśli na karcie wydarzenia widnieje szary symbol pełzaka,
wszystkie znaczniki pełzaków i
znaczniki grzybni na plan-
szy rozsiewają zarodniki przez odpowiednie korytarze.
Umieśćcie znacznik zarodnika w
każd
ym sąsiednim pomieszczeniu,
do którego prowadzi korytarz o
numerze widniejącym na karcie wy-
darzenia.
Nie umieszczajcie znacznika zarodnika wpomieszczeniu ze
znacznikiem pełzaka lub znacznikiem grzybni.
Jeśli na karcie wydarzenia widnieje symbol chwytnika,
wszystkie chwytniki przemieszczają się do sąsiedniego po-
mieszczenia korytarzem o
numerze widniejącym na karcie
wydarzenia.
Je
śli na k
arcie w
yda
rzenia w
idnieje symb
ol owocnik
a, z
a-
nim się pr
zemieś
ci, spr
awdźc
ie, czy w
po
mieszczeniu, d
o
k
tóre
go powini
en się po
rus
zy
ć, znajduje s
ię znacznik p
e
ł-
zak
a lub znacznik gr
z
ybni. J
eś
li w
p
omies
zczeniu jes
t znacznik
pe
ł
za
ka lub zna
cznik grz
yb
ni, owocnik pr
zemies
zcza si
ę do teg
o
pomies
zczenia. J
eś
li go nie ma
, umieś
ć
cie wpomie
szczeniu znac
z-
nik zar
odnika
.
Jeśli na karcie wydarzenia widnieje symbol królowej, za-
nim się przemieści,
spra
wdźcie,
czy w
pomieszczeniu, do
którego powinna się poruszyć, nie znajduje się znacznik
pełzaka lub znacznik grzybni.
Jeśli w
pomieszczeniu jest znacznik
pełzaka lub znacznik grzybni,
królo
wa przemieszcza się do tego po-
mieszczenia.
Jeśli go nie ma, umieśćcie w
pomieszczeniu znacznik
zarodnika.
Jeśli na karcie znajdują się 2 symbole korytarzy
, wykonajcie ten krok
2 razy
.
Zawsze rozpatrujcie ten krok, zaczynając od pierwszego symbolu od
lewej na karcie.
B) Rozrost pełzaków
– jeśli na karcie wydarze-
nia widnieje symbol wzrostu,
wszystkie znaczniki
pełzaków w odpowiednim kolorze na planszy
głównej rozrastają się. Jeśli na karcie wydarzenia widnieją 2 symbo-
le,
wszystkie znaczniki pełzakó
w danego koloru rozrastają się 2 razy
.
Zawsze rozpatrujcie ten krok, zaczynając od pomieszczenia onajniż-
szym numerze.
C)
Efekt wydarzenia
– wykonajcie ten krok według zasad z
gr
y
Nemesis:
Lockdo
wn
.
k
ol
onia chytrydów
CHWYTNIK
– włóżcie ten żeton z
powrotem do
woreczka.
Wszysc
y gracze w kolejności rozgr
ywa-
nia wykonują rzut na szmery
. Jeśli postać gracza
jest zaangażowana w
walkę z
chytr
ydą,
gracz
nie
wykonuje
rzutu na szmery
.
OWOCNIK
– włóżcie ten żeton z
po
wrotem do
woreczka.
Wszysc
y gracze w kolejności rozgr
ywa-
nia wykonują rzut na szmery
. Jeśli postać gracza
jest zaangażowana w
walkę z
chytr
ydą,
gracz
nie
wykonuje
rzutu na szmery
.
KRÓLOWA
–
włóżcie ten żeton z
powrotem do
woreczka.
Umieśćcie znacznik pełzaka w
każdym
pomieszczeniu sąsiadującym z
pomieszczeniem
z
królo
wą.
Jeśli królowej nie ma na planszy
, zarodnik
znajdujący się na pierwszym polu od lewej na plan-
szy laboratorium chytrydó
w rozrasta się o1.
PUSTY
ŻETON
– włóżcie ten żeton i
wszyst-
kie żetony chytrydó
w z
powrotem do woreczka.
Jeśli jakikolwiek chwytnik został zabity
, umieśćcie
1figur
kę chwytnika na planszy królowej.
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Ranking laptopów gamingowych do 5000 zł [TOP10]
Jaki monitoring do domu wybrać?
Vectrex Mini podbije rynek konsol retro? Ten sprzęt to coś więcej niż granie na sentymentach
Jaki kabel antenowy do 4K wybrać?
Ranking blenderów przenośnych [TOP10]
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak zrobić popcorn w piekarniku?
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników