Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Res Arcana Perlae Imperii (edycja polska)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Res Arcana Perlae Imperii (edycja polska)

Wróć
1111
6666
5555
v1.0v1.0
Na porośniętym bujną roślinnością brzegu mag wody
przygotowuje się do zejścia pod powierzchnię. Chce odnaleźć
ławicę małży, a wraz z nią – perłę mocy. W tym samym czasie
treserka smoków płynie na karmazynową wyspę w poszukiwaniu
starożytnego smoka…
Perlae Imperii (perły mocy) to drugi dodatek do gry Res Arcana®,
który wprowadza nowy rodzaj esencji – perły – i modyfikuje warunek
zwycięstwa, zwiększając liczbę punktów do 13. Dzięki nowym magom,
monumentom, enklawom mocy, artefaktom, a także nowemu magicz-
nemu przedmiotowi rozgrywka stanie się jeszcze ciekawsza!
Perlae Imperii należy połączyć z podstawową wersją gry
Res Arcana, ale do rozgrywki można włączyć
również pierwszy dodatek – Lux et Tenebrae.
Każdy z graczy otrzymuje po 1 znaczniku każdej esencji, w tym perłę.
DodatekDodatek
z komponentów (podczas kroku „Zebranie esencji” albo dzięki użyciu
drugiej mocy Piekielnej maszyny z dodatku Lux et Tenebrae) albo gdy
bierzesz je ze swojej puli i umieszczasz na komponencie (moce Syreny
i Esencjalisty).
Wyroby wielorybników. Zniżka z pierwszej mocy tego artefaktu
dotyczy także złota.
Enklawy mocy
Mistyczna menażeria. Aby skorzystać z drugiej mocy, musisz mieć
karty w swoim zakrytym stosie artefaktów. Jeśli masz karty na stosie
kart odrzuconych, ale Twój stos artefaktów jest pusty, nie jesteś w stanie
opłacić kosztu mocy Mistycznej menażerii. Nie możesz także potasować
stosu kart odrzuconych, aby utworzyć nowy stos.
P: Czy gracz otrzymuje 1 znacznik złota albo 2 znaczniki esencji
dowolnego rodzaju, gdy odrzuca artefakt z ręki, aby opłacić koszt mocy?
O: Nie. Gracz otrzymuje znaczniki tylko wtedy, gdy odrzuca artefakt
w ramach akcji Odrzucenie artefaktu.
P: Czy jeśli koszt mocy wymaga aktywowania innego artefaktu, gracz
aktywuje również jego moce?
O: Nie. Gracz wykonuje akcję Użycie mocy, więc aktywacja innego
artefaktu jest tylko opłaceniem kosztu i nie wywołuje żadnych innych
efektów.
P: Czy gracz może użyć mocy, której efekt umożliwia położenie esencji
na komponencie, aby umieścić znaczniki esencji na już aktywowanym
komponencie (np. użyć Syreny, aby położyć złoto na aktywowanej
Przeklętej kuźni)?
O: Tak.
P: Czy gracz może użyć mocy, której efekt umożliwia dobranie kart
i odłożenie ich w dowolnej kolejności, na taliach innych graczy?
O: Nie.
P: Czy znaczniki esencji, którymi opłaca się koszt zagrania
komponentów i koszt mocy, muszą pochodzić z puli gracza?
O: Tak, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej (np. druga moc
Atanora).
P: Czy w swojej turze gracz może użyć mocy, która nie będzie miała
żadnego efektu, żeby nie pasować?
O: Tak, pod warunkiem że w pełni opłaci koszt tej mocy.
P: Czy gracz może użyć mocy reakcji (np. monumentów Złoty posąg
lub Mroczna katedra) podczas sprawdzenia warunku zwycięstwa
w środku fazy akcji (np. dzięki mocy Koralowego zamku) albo na
koniec rundy?
O: Tak.
Projekt gry i zasady:
Tom Lehmann
Okładka i ilustracje na kartach:
Julien Delval
Projekt graczny: Cyrille Daujean
Produkcja: Ted A. Marrioti
Tłumaczenie: Katarzyna Kaszorek
Redakcja: zespół Rebel
Testerzy
François Kayat, Antoine Martinot i Marie Burgos, Emilien, Honorine i Benoît Valdelièvre,
William Attia i Conny Richter, Pufanou, Mazuka, Nono, Louf i Kraggnir,
Vishal i Raashina Gauri.
Podziękowania od autora niech przyjmą:
Alex Chen i Jessica Chen.
Konsultacja terminów z języka łacińskiego:
Giovanni Benedetti, David Goldfarb, Erik Tancini i Steve Thomas.
Autorzy
Autorzy
Monumenty Monumenty
7
12
10
14
2
4
3
5
4
6
5
7
Enklawy mocyEnklawy mocy
2–5
Sand Castle Games
304 S. Jones Blvd #3342,
Las Vegas NV 89107 - USA
Res Arcana © 2019 2021 / Sand Castle Games inc.
Sand Castle Games
304 S. Jones Blvd #3342,
Las Vegas NV 89107 - USA
Res Arcana © 2019 2021 / Sand Castle Games inc.
FAQFAQ
4444
2222
3333
2 płytki enklaw mocy
(dwustronne)
44
na
44
22
4 karty monumentów
00
reakcja na
Twoje branie
zniszcz swój
dowolny
artefakt w w
++
22
55
na
12 kart artefaktów
4 karty magów
22
na
reakcja na
Twoje użycie
mocy
22
jako
jako
reakcja na
Twoje użycie
mocy
25 znaczników esencji
(perły)
magiczny przedmiot
symbol
dodatku
płytka pomocy
22
22
22
33
wszyscy
rywale biorą
zignoruj
reakcja
na
3 stwory
33
33
zagraj kartę ze
swojego stosu
odrzuconych za
-2-2
2 demony
Nie może być zagrany mocą Smoczych zębów.
Nie może być odrzucony mocą Sztyletu oarnego.
66
66
rywale
mogą
wybr
zignoruj
22
wszyscy
rywale
33
1 smok
Elementy z tego dodatku należy dołożyć do elementów z gry podsta-
wowej. Perły umieszcza się w środkowej przegródce tacy z esencjami.
Każdy z graczy otrzymuje po 1 znaczniku esencji każdego rodzaju
(w tym perłę).
Liczba płytek enklaw mocy i kart monumentów zależy od liczby
graczy (zob. tabelka). Wszystkie magiczne przedmioty są dostępne
podczas rozgrywki.
Dzięki temu dodatkowi w rozgrywce w Res Arcana może wziąć
udział od 2 do 5 graczy (nawet jeśli pierwszy dodatek, Lux et Tenebrae,
zostanie włączony do gry). Bez względu na liczbę dodatków nie zale-
camy gry w więcej niż 5 osób.
Wszystkie karty monumentów należy potasować. Dobiera się tyle kart,
ile wskazuje tabelka, a następnie tworzy się z nich zakryty stos. Pozostałe
karty odkłada się do pudełka bez patrzenia na ich treść. Następnie
odkrywa się 2 karty monumentów ze stosu.
Wszystkie płytki enklaw mocy należy potasować bez patrzenia na ich
treść (np. pod stołem), kilka razy odwracając połowę stosu na drugą
stronę, aby strona każdej enklawy mocy została wybrana w sposób
losowy. Dobiera się tyle płytek, ile wskazuje tabelka. Pozostałe płytki
enklaw odkłada się do pudełka.
Na środku stołu należy położyć płytkę pomocy z tego dodatku stroną
z napisem „Koniec gry” do góry.
Następnie grę przygotowuje się według zasad z gry podstawowej.
Rozgrywka z tym dodatkiem przebiega według zasad z gry podsta-
wowej z poniższymi zmianami.
Gra dobiega końca, gdy podczas sprawdzania warunku zwycięstwa
chociaż 1 gracz ma co najmniej 13 punktów (zamiast minimum 10).
Perły. To nowy rodzaj esencji. Jeśli efekt mocy zapewnia określoną
liczbę znaczników esencji z wyjątkiem złota, gracz nie może pobrać
pereł. Jeśli ograniczenia zniżki dotyczą złota, gracz nie może także za-
stosować zniżki do pereł.
PrzygotowaniePrzygotowanie
Przebieg gryPrzebieg gry
MonumentyMonumenty
7
12
10
14
2
4
3
5
4
6
5
7
Enklawy mocyEnklawy mocy
2–5
ElementyElementy
W swojej turze gracz może wymienić 1 albo kilka pereł ze swojej puli,
aby za każdą z nich otrzymać 1 złoto albo 2 esencje (w dowolnej kom-
binacji) z wyjątkiem złota i pereł.
Gracz może także wymienić perły ze swojej puli poza swoją turą,
używając mocy reakcji albo reagując na warunek mocy reakcji (np. gdy
jest atakowany przez smoka). Gdy ma miejsce sytuacja, w której decy-
zja gracza dotycząca wymiany pereł zależy od tego, czy inny gracz
wymieni perły, należy ją rozwiązać zgodnie z kierunkiem ruchu wska-
zówek zegara, zaczynając od gracza ze znacznikiem pierwszego gracza.
Każda perła znajdująca się do końca sprawdzania warunku zwycię-
stwa na komponentach gracza i w jego puli zapewnia mu po 1 punkcie.
Przykład. Za każdą perłę leżącą na enklawie mocy Ławica małży gracz
otrzyma 3 punkty (2 punkty wynikające z opisu płytki i standardowy
1 punkt). Jako że perły zapewniają punkty, nie liczy się ich podczas
rozstrzygania remisów.
Podsumowanie tych zasad znajduje się na awersie płytki pomocy z tego
dodatku (na rewersie widnieje tabela dotycząca przygotowania gry).
Uwaga! Artefakty występujące pod postacią demona (w tym dodatku
są to Statek widmo i Koło tortur) pojawiły się w dodatku Lux et
Tenebrae. Niektóre komponenty mają symbol demona, podczas gdy
inne wchodzą z nimi w interakcję (Iluzjonistka), dzięki czemu rozgrywka
z dwoma dodatkami jest dobrze zbalansowana.
Magowie
Iluzjonistka. Obie moce tej magini są mocami reakcji, których
możesz użyć, gdy korzystasz z mocy komponentów w swojej turze.
Aktywuj Iluzjonistkę jako stwora, demona albo smoka, gdy chcesz
opłacić koszt mocy albo gdy chcesz skorzystać z mocy sprawdzenia
warunku zwycięstwa i masz enklawę mocy, która zapewnia punkty za
stwory, demony czy smoki w grze. Magowie są niezniszczalni, dlatego
nie możesz użyć pierwszej mocy Iluzjonistki, aby opłacić koszt drugiej
mocy Bramy piekieł z dodatku Lux et Tenebrae.
Artefakty
Feniks. Ze względu na brak miejsca zwrot „zniszcz ten komponent”
został przedstawiony w koszcie mocy jako symbol.
Koło tortur. Ta moc sprawia, że wszyscy gracze tracą życie – dotyczy
to także właściciela karty.
Kruk chowaniec. „Bierzesz” złoto, gdy pozyskujesz je z zasobów
ogólnych, a następnie umieszczasz w swojej puli albo kładziesz na
dowolnym komponencie. Dzieje się tak, gdy używasz zdolności pozy-
skiwania esencji, wykonujesz akcję Odrzucenie artefaktu albo gdy
wymieniasz perłę na złoto. Nie „bierzesz” złota, gdy zbierasz je
Objaśnienia
komponentów
Objaśnienia
komponentów

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756