Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Terraformacja Marsa Kolonie
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Terraformacja Marsa Kolonie
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Zewnętrzne obszary Układu Słonecznego stają się nową granicą
ludzkiej ekspansji! Na księżycach Saturna kolonie wyrastają jak
grzyby po deszczu. Chmury Jowisza wreszcie są w naszym zasięgu.
Nawet Pluton może się przysłużyć ludzkości. Dla korporacji to
idealny moment na rozpoczęcie wymiany handlowej, pozyskiwanie
różnych zasobów i zakładanie nowych kolonii!
Wprow
adzenie
T
en dodatek do „
T
erraf
ormacji Marsa
” pozwoli W
am odwiedzić kilka nowych ob
iektów Układ
u Słonecznego
.
Będzie
cie mogli z nimi handlować i zakładać na nich sw
oje własne kolonie
, aby uzyskać ko
nk
retne ko
rzyści.
Przygoto
wanie do g
ry
Kaf
el ot handlowych n
ale
ży umieścić obok planszy
. Każdy gracz
otrzymu
je p
o 1 ocie handlowej (
) iumieszcza ją na kau ot
wraz ze swoim znacznikiem gracza.
Kae ob
iektó
w nale
ży potasować, a następ
nie wy
losować o 2 wię-
cej niż liczba graczy biorących udział w ro
zgr
y
wce. W
y
losowane
kae należy umieścić obok planszy
.
W
yjąte
k.
Podczas gry dwuosob
owej należy wylosować 5 kai
o
b
i
e
k
t
ó
w.
Na każd
ym kau obiek
tu, na zaznaczon
ym białą ramką drugim polu toru kolo
nii należy umieścić białą
kostkę – znacznik ob
iektu. P
ozycja znacznika wskazuje, co mo
żna zyskać, wy
kon
ując akcję handlu z tym
obiek
tem. Jedynie TY
T
AN, ENCELADUS i MIRAND
A zaczynają gr
ę ze znacznikiem na ilustracji księżyca
(poza tor
em kolonii). Gdy w grze pojawi się karta pozwalająca na zbiera
nie określon
ych na torac
h zasobów
(odpowiednio dry
fow
ców
, mi
krobów i zwierzą
t), jego znacznik należy natychmiast p
rzesunąć na drugie
pole toru. Do tego mo
mentu na o
biekcie nie można zakładać kolo
nii ani przepr
owadzać akcji handlu
.
Karty pr
ojektó
w z tego dodatku należy potasować z kartami pr
ojektó
w z gr
y p
odstawo
wej, a karty korpo-
racji z tego dodatku z ka
r
tami korporacji z gry p
odstawo
wej.
W
ariant
.
Na początku gry każdemu z graczy należy rozdać po 1 kar
cie korporacji z tego dodatku i 1 kar
cie
z pozostałych ko
r
poracji.
Założenie kolonii (projekt standardo
wy)
T
en pro
jekt standar
dowy pozwala g
raczowi założyć k
olonię za 17
M€. Gdy gracz zdec
yduje się na
założenie kolo
nii, umieszcza swój znacznik na pierwszym dostępn
ym polu toru kolo
nii na danym
obiek
cie (p
ola zawiera
jące znacznik obiekt
u również uważa się
za dostępne – w takiej sytuacji znacznik obie
ktu należy prze
-
sunąć o 1 pole w pra
wo). Nas
tępnie gracz pobiera przypi
saną
do zajmo
wanego pola pr
emię (je
dnostki zasobów uzyskane
zT
ytana i Enceladusa należy umieścić na 1 kar
cie –
nie można
dzielić pr
emii p
omiędzy różn
e karty).
Przykład.
Zie
lony gr
acz, zakłada
jąc kolon
ię na Ka
llisto
,
podn
osi swoją pr
odukcję en
ergii o 1 pozio
m.
Uwaga!
N
a 1 kau o
biektu mogą się zna
jdować maksymal-
nie 3 kolo
nie – o
d tej zasady nie ma wyjątkó
w
.
Uwaga!
Na 1 ka
u obiekt
u 1 gracz może posiadać co najwyżej 1 kolonię (ch
yba że zagrana karta projek
tu po
-
zwala na umieszczenie kolejnej).
Handel z obiektem (now
a akcja; to nie jest projekt standardowy)
Gracz może wykorzystać jedną ze swo
ich akcji, aby ha
ndlować z wy
bran
ym obiekt
em. Z
a swoją akcję
gracz płaci 1 z 3 zasobów
: 9 M€, 3 jednostki energii albo 3 jednostki t
ytanu. N
astęp
nie przesuwa swoją
otę z kaa o
t handlowych na dost
ępny kaf
el obiekt
u (nie na tor kolo
nii, zob. il
ustracja). Wdow
olnym mom
en
-
cie gr
y na danym ka
u obiek
tu może się znajdo
wać co najwyżej 1 ota. Na
stępnie gracz stosuje się do in
str
ukcji
z
kaa ot handlo
w
ych
–
o
trzymuje dochód z handlu (liczba pod znacznikiem obiekt
u na torze kolo
nii), a gracze
posiadający kolonie na tym obie
kcie otrzymują p
remię kolonialną za każdą swo
ją kolonię.
Przykład.
N
iebie
ski gra
cz chce na
wiązać hande
l z Kall
isto (rysune
k powyżej). Na
jpierw płaci za wykonan
ie
akcj
i – decyduje si
ę zapłacić 3 jedno
stki tyta
nu. Nas
tępni
e przesuwa s
woją otę z k
aa ot ha
ndlowych n
a kafe
l
Ka
llisto
. Gr
acz pob
iera doch
ód z handl
u – 10 jednos
tek energi
i (liczba pon
iżej białego znaczn
ika). Wszyst
kie
założone n
a Kall
isto kolo
nie ot
rzy
mują p
remi
ę – w ty
m przypadku zi
elon
y gracz ot
rzy
muje 3 je
dnostk
i energii.
P
o w
ykonani
u akcji handlu należy przesunąć znacznik ob
iektu na p
ier
wsze dostępne pole na torze k
olonii,
zatrzym
ując się obok kolonii albo na początku t
oru (w powyższym przykładzie znacznik nale
ży przesunąć
na drugie, zaznaczone pole to
r
u). W jednym pokoleni
u gracz może wykonać akcję handlu tyle razy
, ile p
o-
siada ot na ka
u ot handlowych. W
ykorzystana o
ta handlowa pozostaje na ka
u obiekt
u.
Na k
oniec każdego pokolenia wszystkie oty han
dlowe wracają z kai ob
iektów n
a kafel ot han
dlowych,
a wszystkie znaczniki obiekt
ów przesuwa
ją się o 1 pole do przodu na torach k
olonii (zob
. „Faza słoneczna,
krok 3”).
F
aza słoneczna. Działania Rządu Świato
weg
o
iprzem
ysł kolonii
Faza słoneczna
ma miejsce po
fazie produkcji
każdego pokolenia.
KR
OK 1. Sprawdzenie w
arunków końca g
ry
P
odczas pier
wszego kroku fazy sło
necznej należy sprawdzić, czy nie zos
tały spełnione warunki końca
gr
y
. J
eśli Wskaźniki Globalne (T
emperat
ura, Pozio
m Tlenu i Liczba Oceanów) osiągnęły maksymalne
poziom
y
, gra dobiega k
ońca, a gracze przechodzą do ostatecznego podliczania punk
tów (gracze mogą
jeszcze zamienić zgromadzo
ną roślinność w obszary zieleni zgodnie znormaln
ymi zasadami) – następ-
ne kroki fazy sło
necznej są wówczas pomija
ne.
KR
OK 2. Działania Rządu Światow
ego (podczas rozgrywki z dodatkiem „W
en
us”)
Krok drugi nazywan
y jest działaniami Rządu Świa
toweg
o. A
by rozpocząć terrafo
rmację W
en
us, nie spowal
-
niając jednocześnie terrafo
rmac
ji Mar
sa, rząd p
ostanowił wspom
ó
c wysiłki korporacji. Pierwszy g
racz (ko
-
lejność graczy ulegnie zmianie dopiero na początk
u następnego pok
olenia) działa w imieniu rządu i wybiera
jeden ze Wskaźników Globaln
ych, któ
r
y nie osiągnął jeszcze maksy
malnego poziom
u. Podnosi g
o o 1 p
o
-
ziom albo umieszcza na planszy o
bszar oceanu. Wszelkie pr
emie traają do rządu, w związku z czym gracz
nie podnosi swojego WT ani nie otrzymu
je premii. Działanie rząd
u może aktywować jednak inne karty
, np.
Al
gi Arktyczn
e
lub korporację Aphro
d
it
e.
W
ariant
.
Jeśli chcecie grać dłużej, po
mińcie ten krok fazy słonecznej
.
KR
OK 3. Przem
ysł kolonii
Krok trzeci nazywan
y jest przemysłem k
olonii. N
ależy przenieść wszystkie oty handlowe z ka
i obiektó
w
na kafel o
t handlowych, a wszystkie znaczniki obiek
tów przes
unąć o 1 pole do przodu na torach k
olonii.
Uwaga!
W
raz z pojawianiem się k
olejnyc
h do
datkó
w do „
T
er
ra
for
m
a
c
ji
Mar
s
a
”
faza słoneczna
będzie ulegała mo
dykacjom.
W
ariant 1-osobowy z dodatkiem „K
olonie”
Obowiązują wszystkie standar
dowe zasady warian
tu jednoosobowego z gr
y podstawow
ej i
dodatków
, ale po
-
czątko
wą produkcję M€ należy obniżyć o 2 pozio
my
. Należy wylosować 4
kae obiek
tów
, w
ybrać trzy z nich
iumieścić obok planszy
.
Wszyst
kie przedst
awione na il
ustra
cjach księżyc
e i planety k
arłowa
te zostały
narysowa
ne w jednej s
kali, jed
nak ska
la ta jest ok
oło trzy razy mn
iejsza od sk
ali,
wktór
ej odwzor
owan
o Ma
rsa na plans
zy głównej. W rzeczywistości Gan
imedes n
ie jest
dużo mn
iejszy od M
arsa!
Za
w
artość pudełka:
49 kart pro
jektó
w
,
5 kart korporacji,
11 kai ob
iektów
,
kafel p
omo
c
y
,
kafel o
t handlowych,
8 ot han
dlowych,
8 znaczników o
biektó
w
,
instrukcja.
PODZIĘK
OW
ANIA:
N
aszym o
ddan
ym w
ydawco
m i testero
m: Florianowi
Ruc
keisenowi, Sebastianowi S
tücklowi, J
orrito
wi
S
minie, Mikaelo
wi Han
ssonowi, J
ano
wi-Fredrikowi
W
ahlinowi, Corneli
usowi Cremino
wi, T
rolletowi
Er
ikssonowi, K
allemu Palmo
wi, T
omaso
wi Gjälsowi
iMikaelowi W
ick
toro
wi, a także ich gr
upom
testers
kim – stokrotne dzięki za tes
ty i uwagi!
S
er
deczne podziękowania dla Billa Brickera i Ga
rretta
W
. Kaid
y za wspaniałą opra
wę graczną.
MEGAPODZIĘK
OW
ANIA:
S
twó
rcy Z
iemi, Ma
rsa i W
enus – ab
yśmy za
wsze
byli dob
r
ymi namiestnikami Jego świa
tów!
OPRA
CO
W
ANIE:
Pro
jekt gr
y
: Jacob F
r
yxelius i J
ona
than Fr
yxeliu
s
Opracowa
nie graczne: Isaac F
r
yxelius
Okładka: Garret
t W
. Kaida
Dodatkow
e prace pro
jektow
e: Fr
yxGames
Tłumaczenie: Ma
rcin W
ełnicki
Redakcja p
olskich zasad: zespół Rebel
© FryxGames AB
www
.fr
yxgames.se
Rebel Sp
. z o.o
.
www
.wydawnictwor
ebel.pl
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking przystawek smart TV 2025 [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Ranking laptopów gamingowych do 5000 zł [TOP10]
Jaki monitoring do domu wybrać?
Montaż piekarnika do zabudowy
Vectrex Mini podbije rynek konsol retro? Ten sprzęt to coś więcej niż granie na sentymentach
Ranking blenderów przenośnych [TOP10]
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników