Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL 7 cudów świata: Architekci
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(251)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL 7 cudów świata: Architekci
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
SYMBOLE DLA OSÓB Z ZABURZENIEM
ROZPOZNA
W
ANIA BARW
Aby osob
y cierpiące na zaburzenia
rozpoznawania barw mogły
bez przeszkód grać
w naszą grę,
każdemu koloro
wi kart odpowiada
określony symbol.
K
ONIEC
GR
Y
Gdy tylko któryś z graczy ukończy budo
wę swojego Cudu, gra dobiega końca
na koniec tury tego
gr
acza
.
Każdy gracz podlicza zdob
yte
punkty
widniejące na:
•
wybudo
wanych etapach swojego Cudu,
•
znaczniku Kota, jeśli go posiada,
•
niebieskich
kartach,
•
żetonach Zwycięstwa,
•
żetonach Postępu.
Grę wygrywa gr
acz, który zdobył najwięcej punktów
.
W przypadku remisu zwycięzcą zostaje ten z r
emisujących, który wybudował więcej etapów Cudu.
Jeśli remis się utrzymuje, gr
acze współdzielą zwycięstwo.
AUTORZY I PODZIĘK
OWANIA
Projekt gry:
Antoine Bauza
Ilustracje:
Etienne Hebinger
Publikacja:
Repos Production team
Pełna lista autorów dostępna na str
onie:
rprod.com/en/7-wonders-architects/credits
© REPOS PRODUCTION 2021. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻ
ONE.
Repos Production SRL • Rue des Comédiens, 22 • 1000 Brussels – Belgia
+32 471 95 41 32 • www.rpr
od.com
Gra może być wykorzystywana tylko do prywatnych celó
w rozrywkowych.
PRODUCTION
REPOS
WPR
O
W
AD
ZENIE I CEL GR
Y
Rozgrywka w
7 Cudów Świata Ar
chitekci
jest podzielona na tury. W swojej turze gr
acz wybiera 1 z 3 kart. Karty przedstawiają ró
żne
postacie, które pomagają gr
aczom pozyskiwać surowce do budo
wy Cudów
, dokonywać odkryć naukowych oraz toczyć bitwy
z sąsiadami.
Gra się kończy
, gdy któryś z graczy ukończy budowę swojego Cudu. Zwycięzcą zostaje gr
acz z największą liczbą punktów
.
szary
niebiesk
i
żółty
czerwon
y
ZA
WART
OŚĆ
235 kart (o 8 różnych re
wersach)
7 pięcioczęściowych Cudów
7 stojaczków na karty
8 pojemników na komponenty
15 żetonów Postępu
6 znaczników Koniktów
28 żetonów Zwycięstwa
1 znacznik Kota wraz z podstawką
instrukcja
Przed T
obą tylk
o jeden cel:
zbudować olśnie
wający cud,
którym pozostawisz trwały ślad w historii.
Stawką jest Twoje dziedzictwo!
R
O
ZGR
YWKA 2
O
SOBO
W
A
W grze 2-osobowej jedyna zmiana dotyczy
r
ozstrzygania bitwy
.
Jeśli gracz posiada więcej T
arcz od przeciwnika, otrzymuje
1 żeton Zwycięstwa
.
Jeśli jednak posiada
co najmniej 2 razy więcej
T
arcz od przeciwnika, otrzymuje
2 żetony Zwycięstwa
zamiast 1.
zielony
Weź wierzchnią kartę z
do
wolnego stosu
w obszarze gry
i połóż przed sobą.
Aleksandria
Weź wierzchnią kartę ze
stosu głó
wnego
i połóż przed sobą.
Efez
Weź wierzchnie karty ze
stosó
w
po Twojej lewej
stronie or
az
po Twojej prawej str
onie
i połóż
przed sobą.
Olimpia
Dodaj
1 T
arczę
do sumy swoich T
arcz.
Rodos
Halikarnas
Weź 5 kart z wierzchu
stosu
po T
wojej lewej
stronie albo
po T
wojej prawej stronie
. Wybierz
1 z nich i połóż przed sobą. Pozostałe karty wtasuj
z powr
otem w stos, z którego je wziąłeś.
Wybierz 1 żeton Postępu
spośród 4 dostępnych
i połóż przed sobą.
Babilon
T
en Cud nie ma specjalnego efektu, ale jest wart
więcej punktów niż pozostałe Cuda.
Giza
OPIS EFEK
T
Ó
W CUDÓ
W
Urbanistyka:
Gdy bierzesz
szarą
kartę z
albo
,
wybierz 1 dodatkową kartę spośr
ód 3 dostępnych
i połóż przed sobą.
Rzemiosło:
Gdy bierzesz
szarą
kartę z
albo
,
wybierz 1 dodatkową kartę spośr
ód 3 dostępnych
i połóż przed sobą.
Jubilerstwo:
Gdy bierzesz
szarą
kartę
z
albo
żółtą
kartę, wybierz 1
dodatkową kartę
spośród 3 dostępnych
i połóż przed sobą.
Nauka:
Gdy bierzesz
zieloną
kartę, wybierz 1 dodat-
kową kartę spośr
ód 3 dostępnych i połóż przed sobą.
Propaganda:
Gdy bierzesz
czerwoną
kartę z 1 albo 2
symbolami
, wybierz 1 dodatkową kartę spośr
ód
3 dostępnych i połóż przed sobą.
Architektur
a:
Gdy budujesz etap swojego Cudu,
wybierz 1 dodatkową kartę spośr
ód 3 dostępnych
i połóż przed sobą.
Ekonomia:
1 z Twoich
żółtych
kart jest warta
2 monety zamiast 1.
Inżynieria:
Gdy budujesz etap swojego Cudu, możesz
użyć do
wolnych Sur
owców
, ignorując warunki
posiadania
„takich samych” bądź „ró
żnych” Surowcó
w.
T
aktyka:
Dodaj 2
T
arcze
do sumy swoich T
arcz.
Dekoracje:
Na koniec gry zdob
ywasz 4 punkty, jeśli
Twój Cud jest wciąż w budo
wie
albo
6 punktów
, jeżeli
został całkowicie wybudo
wany.
Polityka:
Na koniec gry zdobywasz 1 punkt za każdy
symbol
na swoich
niebieskich
kartach.
Strategia:
Na koniec gry zdob
ywasz 1 punkt za każdy
posiadany
żeton Zwycięstwa
.
Edukacja:
Na koniec gry zdobywasz 2 punkty za każdy
posiadany
żeton Postępu
(włączając ten).
Kultura:
W grze występują 2 sztuki tego żetonu.
Na koniec gry zdobywasz 4 punkty
, jeśli posiadasz
1 taki żeton
albo
12 punktów
, jeśli posiadasz oba.
EFEK
TY ŻET
ONÓ
W PO
STĘPU
4
4
Obejrzyj lmik
z zasadami gry!
PRZY
GO
T
O
W
ANIE DO GR
Y
PRZEBIEG TUR
Y GRA
CZA
Żółte
karty zapewniają
monety
, któr
e
zastępują dowolne Sur
owce.
Gracz
musi zastąpić monetami
jakiekol
-
wiek
brakujące
Surowce
niezbędne do
wybudowania etapu Cudu.
ŻÓŁ
TE
KAR
TY
Przykładowe przygoto
wanie gry dla 3 graczy
Czerwone
karty zape
wniają
T
arcze
zwiększające
siłę militarną
gracza.
Dodatkowo, na
niektórych
czerwonych
kartach
widnieją
1 albo 2 symbole
.
Gdy gracz bierze
czerwoną
kartę z 1 albo 2 symbolami
,
odwraca odpo
wiednio 1 albo 2 znaczniki Koniktów na ich
bitewną str
onę
.
Podczas tej akcji należy wydać z siebie dźwięk rogu!
Gdy ostatni znacznik Koniktu zostanie odwrócony na bite
wną
stronę,
na koniec tury gracza
pomiędzy
wszystkimi graczami
rozegr
ana zostaje bitwa.
Uwaga!
Jeśli gracz musi odwrócić więcej znacznik
ów Koniktów
,
a już tylko 1 przedstawia pokojową str
onę, to odwraca tylko ten 1,
ignorując nadmiarowe symbole
.
CZER
W
ONE
KAR
T
Y
U
U
U
U
U
U
U
U
Zielone
karty zapewniają
symbole nauko
we
umożliwiające
pozyskiwanie żetonów Postępu.
Jeśli gracz w swojej turze posiada
2 takie same
lub
3 r
óżne
symbole naukowe
,
musi
wziąć żeton Postępu.
ZIEL
ONE
KAR
TY
Szare
karty zape
wniają
Surowce
potrzebne do budo
wy
kolejnych etapów Cudu.
Jeśli gracz w swojej turze posiada Sur
owce niezbędne do
budowy etapu Cudu,
musi
go wybudo
wać.
SZARE
KAR
T
Y
Przygotowanie gr
acza
Gracz wybier
a 1
pojemnik
(wybór może b
yć losowy) i
wyciąga z niego 5 części swojego Cudu or
az stojaczek z kartami.
Każdy
Cud
składa się z 5 części ukazujących z jednej strony stan „w budo
wie”, a z drugiej stan „wybudowany”.
Gracz składa Cud zgodnie z rysunkiem na pojemniku, układając części str
oną „w budowie” ku górze.
Następnie gracz tasuje swoje karty i wkłada je odkryte z po
wrotem do stojaczka, tworząc
stos
, który kładzie
między sobą a sąsiadem po lewej str
onie.
Komponenty wspólne
Należy potasować karty wspólne i utworzyć z nich zakryty
stos głó
wny
.
Obok należy
pozostawić miejsce na
stos
kart odrzuconych
. Umieszcza się
tutaj wszystkie wykorzystane karty
(odkryte).
Żetony Postępu
należy potasować i utworzyć z nich zakryty stos.
Następnie należy wziąć 3 wierzchnie żetony i położyć odkryte obok stosu.
Kierując się poniższą tabelą, należy wyłożyć odpowiednią liczbę
znacznikó
w Koniktów
pokojo
wą stroną ku górze.
Pozostałe znaczniki Koniktów są usuwane z gry
.
Należy utworzyć pulę
żetonów Zwycięstwa
.
Na koniec w obszarze gry należy umieścić
znacznik Kota
.
Liczba graczy
Liczba znaczników
Koniktów
4
2 – 3
4
3
5
5
6 – 7
6
strona pok
ojowa
strona bite
wna
Korzystanie
ze znacznika Kota
T
ak długo
jak gr
acz posiada
znacznik
Kota, na początku swojej tury
,
jeszcze przed wybor
em karty może
podejrzeć w sekr
ecie treść
wierzchniej karty na stosie
głównym
.
Wzięcie żetonu Postępu
Gracz
odrzuca
wszystkie wykorzystane
zielone
karty i bierze
ż
eton Postępu spośród
4 dostępnych
:
•
dowolny spośr
ód 3 odkrytych żetonów
,
•
albo wierzchni żeton z zakrytego stosu.
Gdy tylko odkryty żeton Postępu zostanie zabrany
, należy
natychmiast wyłożyć w to miejsce wierzchni żeton ze stosu
i
odkryć go.
E
fekt żetonu przynosi graczo
wi korzyści od momentu jego
pozyskania aż do końca gry (zob. str
. 6).
Korzystanie z żetonów Postępu
W swojej turze gracz może używać swoich żetonó
w Postępu
w dowolnej kolejności i w do
wolnym momencie
.
Gracz może użyć każdego żetonu Postępu tylko
r
az na turę
,
za wyjątkiem żetonów zape
wniających punkty, których efekt
odnosi się tylko do końca gry
.
Wybudowane
etapy
Dostępne
etapy
Niedostępny
etap
Budowa 1 etapu Cudu
Koszt budowy
etapu widnieje na danej części:
2
r
óżne
Suro
wce.
2
takie same
Surowce.
3
r
óżne
Suro
wce.
3
takie same
Surowce.
4
r
óżne
Suro
wce.
Cuda należy budować etap po etapie,
zawsze
od dołu do góry
.
Gracz może budo
wać dany etap tylko wtedy, gdy
wszystkie etapy poniżej są już wybudo
wane
.
Niektóre Cuda pozwalają na wybór kolejności,
w jakiej gracz będzie budo
wał etapy
.
Gdy gracz ma potrzebne Sur
owce (
szare
lub
żółte
karty) do wybudo
wania dostępnego etapu,
odrzuca
je
i odwraca część na
wybudo
waną
stronę.
Niektóre etap
y pozwalają graczowi na natychmia-
stowe skorzystanie ze specjalnych efektó
w (zob.
str
. 6 lub pojemnik Cudu).
Uwaga!
Gracz
może wybudować kilka
etapów w tr
akcie
jednej tury.
Rozstrzyganie bitwy
Każdy gracz zlicza
liczbę T
arcz
na swoich
czerwonych
kartach
i poró
wnuje ją ze swoimi 2 sąsiadami (graczami siedzącymi
po jego lewej i pr
awej stronie).
Uwaga!
Cud z Rodos oraz żeton Postępu „
T
aktyka” zapewniają
dodatkowe T
arcze (zob. str. 6).
Poró
wnanie siły z
każdym
sąsiadem
. Jeśli gracz
posiada więcej
T
arcz od sąsiada, otrzymuje
1 żeton Zwycięstwa
. Gracz mo
że
w trakcie jednej bitwy otrzymać 0, 1 albo 2 żetony Zwycięstwa.
Następnie
wszyscy
gracze odrzucają swoje
czerwone
karty
z 1 albo 2 symbolami
. Przed każdym graczem zostają tylko
te
czerwone
karty
, które są
pozbawione symboli
. Na koniec
należy odwr
ócić wszystkie znaczniki Koniktó
w na ich
pokojo
wą
stronę
.
Począwszy od najmłodszego z graczy i dalej w kierunku zgodnym
z ruchem wskazówek zegar
a, gracze rozgrywają swoje tury
.
W swojej turze gracz wybier
a 1 kartę spośród
3 dostępnych
:
•
wierzchnią kartę leżącą
po jego le
wej stronie
,
•
wierzchnią kartę leżącą
po jego pr
awej stronie
,
•
wierzchnią kartę
na stosie głó
wnym
.
Gracz kładzie wybr
aną kartę
przed sobą
, w pobliżu swojego Cudu.
W zależności od posiadanych kart i żetonów
, gracz podejmuje teraz
w dowolnej kolejności
r
óżne akcje opisane poniżej.
Gdy nie może podjąć więcej akcji, jego tura się kończy
. Jako następny
swoją turę r
ozgrywa gracz siedzący po jego lewej str
onie.
Objaśnienia
:
• Jeśli jakiś stos kart opustoszeje, pozostaje pusty już do końca gry
.
•
Karty należy układać przed sobą kolorami na zakładkę tak, ab
y widoczne były
ich efekty (zob. przykład na str. 5).
Niebieskie
karty zapewniają
punkty
. Dodatko
wo, na niektórych
niebieskich
kartach widnieje
symbol
.
Gdy tylko gr
acz weźmie
niebieską
kartę
z symbolem
,
bierze r
ównież
znacznik
Kota, bez względu na to,
gdzie się on w tym momencie
znajduje.
NIEBIESKIE
KAR
TY
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników