Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Pory Roku (Seasons)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Pory Roku (Seasons)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Najpotężniejsi
czarnoksiężnicy
królestwa
zebrali
się
w
sercu
lasu
Argos,
aby
wziąć udział
w
legendarnym turnieju
dwunastu
pór roku.
Na
koniec
trzyletnich
zmagań
spośród
uczestników
turnieju
zostanie
wyłoniony nowy
Arcymag królestwa Xidit.
W
ejdź do
gry
, czarodzieju!
Zadbaj o
wyposażenie w
pradawne ma-
giczne
przedmioty
,
przywołaj
swoich
najwierniejszych
kompanów
i staw czoło wyzwaniu!
Z
a
s
a
d
y
g
r
y
Z
a
s
a
d
y
g
r
y
2
TOR KR
YSZT
AŁÓW
PLANSZA
I ZNACZNIKI
ZNACZNIKI CZARNOKSIĘŻNIKÓW
KOŚCI PÓR ROKU
PLANSZA
GRACZA
Wskazuje
liczbę
kryształów
,
jakie
posiada
każdy
z graczy
. Kryształy pozwalają graczom:
przywoływać i aktywować niektóre karty Mocy
,
na
koniec
gry
zdobyć
punkty
prestiżu
(czyli
punkty
zwycięstwa)
w
liczbie
równej
liczbie
posiadanych
kryształów
.
Plansza jest podzielona na 3 strefy:
T
or
czasu,
na
którym
znacznik
roku
wskazuje,
który
rok
jest
aktualnie
rozgrywany
(1.,
2.
czy
3.).
Gra
dobiega
końca po
upływie trzeciego
roku.
Koło
Pór
Roku,
na
którym
znacznik
wskazuje,
jaka
aktualnie
panuje
Pora
Roku
(trzy
niebieskie
pola
odpowiadają
zimie,
trzy
zielone
pola
-
wiośnie,
trzy
żółte pola
-
latu
i trzy
czerwone pola
-
jesieni).
Pierścienie
przemienienia
pokazujące,
w
ile
kryształów
(przy użyciu
akcji
przemienienia)
może
zostać
zamieniony
każdy
typ
energii
w zależności od panującej Pory Roku.
Każdy
z
graczy
dysponuje
4
znacznikami
czarnoksiężnika
w swoim kolorze. Używa się ich, aby określić:
liczbę
kryształów
,
jakie
gracz
posiada
na
torze
kryształów
,
poziom mocy przywołania oznaczany na planszy gracza.
liczbę wykorzystanych akcji bonusowych oznaczaną na
planszy gracza
Każdy z
graczy dysponuje
własną planszą,
która jest
podzielona na
3 strefy:
1
1
Pole zasobów
pozwala przechowywać graczowi
energię gromadzoną w
trakcie
gry do
maksymalnego poziomu
7 żetonów
.
2
2
Wskaźnik
poziomu
mocy
przywołania
pokazuje,
ile
maksymalnie
kart
Mocy
gracz może
posiadać w
grze.
3
3
T
or
bonusów
pozwala
graczowi
na
skorzystanie
w
trakcie
gry
z
pewnych
przywilejów
.
Jednakże
korzystanie
z
nich
oznacza
utratę
pewnej
liczby
punktów prestiżu
na koniec
rozgrywki.
W
grze
występuje
20
kości
Pór
Roku
w
czterech
kolorach.
Niebieskie
kości
odpowiadają zimie,
zielone wiośnie,
żółte latu
i
czerwone
jesieni. Na
początku
każdej
rundy
gracz
rozpoczynający
wykonuje
rzut
kośćmi
przypisanymi
do
aktualnie
panującej
Pory
Roku.
W
yrzucone
symbole
wskazują
graczom
akcje,
jakie
mogą
wykonać
w
bieżącej
rundzie.
Ponadto
kości
określają,
o
ile
pól
przesunie się znacznik na kole Pór Roku na koniec rundy
.
1
1
2
2
3
3
3
20/50
9
Ręka fortuny
T
w
ój koszt pr
z
y
w
ołan
ia kart Mocy zmniejsza
się o 1 ż
et
on ener
g
ii
(nie może by
ć jednak
mniejsz
y
niż 1 żeton).
ŻETONY
BIBLIOTEKI
ENERGIA
KAR
TY MOCY
Żetony
Biblioteki
służą
do
oznaczenia
kart
Mocy
,
które gracz
dobiera na początku
drugiego i
trzeciego roku gry
.
W
grze
występują
4
rodzaje
energii:
powietrze,
woda,
ogień
i
ziemia.
W
pewien
sposób
są
zależne
od
aktualnie
panującej
Pory Roku. Żetony energii pozwalają graczom:
przywoływać i aktywować niektóre karty Mocy
,
pozyskiwać kryształy w toku akcji przemienienia.
W
grze
występuje
50
kart
Mocy
,
po
2
kopie
każdej. Karty pozwalają graczom:
zdobywać punkty prestiżu na koniec gry
,
używać ich efektów w trakcie rozgrywki.
Karty dzielą się na dwie kategorie:
magiczne
przedmioty
,
z
oletowym
tłem,
których
efekty
wpływają
jedynie
na
ich
właścicieli,
kompa
nów
,
z
po
ma
r
ań
czow
y
m
t
łem
,
któ-
rych efekty wpływają na wielu graczy
.
Na
karcie
Mocy
znajdują
się
następujące
informacje:
1
1
Nazwa karty
.
2
2
Koszt
przywołania
karty
w
energii
lub kryształach.
Specjalne
symbole
wskazują
koszt
zależny
od
liczby
graczy
(dwóch,
trzech,
czterech).
3
3
Efekt
działania
karty
po
tym,
jak
wejdzie
do gry (zostanie przywołana).
4
4
Liczba punktów
prestiżu, jakie karta
jest
warta na koniec gry
.
5
5
Symbol
gry
i
numer
karty
.
Karty
o
numerach
1
-
30
są
kartami
podstawo-
wymi,
idealnymi
do
rozgrywek
dla
graczy
początkujących;
działanie
kart
31
-
50
jest
bardziej
złożone,
dlatego
świetnie
nadają
się
do
późniejszych
rozgrywek.
6
6
Symbol, który
wskazuje, kiedy
zachodzi
efekt działania karty
.
POWIETRZE
POWIETRZE
WO
DA
WO
DA
OGIEŃ
OGIEŃ
ZIEMIA
ZIEMIA
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
4
× 9
× 9
× 9
× 9
Stos kart
Stos kart
Odrzucone
Odrzucone
karty
karty
6
3
Najpierw wszyscy wybierają po 9 kart Mocy
. W
ybierz karty uważnie,
jako że w znaczący sposób wpłyną na przebieg gry
.
Następnie dostosuj się do rytmu Pór Roku, aby w każdej rundzie wykonać
jak najwięcej akcji oferowanych przez kości. Gromadź energię, kompanów
i magiczny ekwipunek, zbieraj kryształy i punkty prestiżu,
aby zostać najsłynniejszym magiem królestwa!
PR
ZY
G
O
TO
W
A
NIE
PR
ZY
G
O
TO
W
A
NIE
Eleme
nt
y neut
ralne
Połóżcie planszę na środku stołu.
Połóżcie znacznik
roku
na
polu
„I”
toru
czasu, a
znacznik
Pory
Roku
na
polu
„1” koła Pór Roku, tak jak pokazano na rysunku.
W
przypadku
gry
2-osobowej:
przygotujcie
po
3
kości
każdego
koloru
(wybrane losowo).
W
przypadku
gry
3-osobowej:
przygotujcie
po
4
kości
każdego
koloru (wybrane losowo).
W
przypadku
gry
4-osobowej:
przygotujcie
wszystkie
5
kości
każdego koloru.
Połóżcie tor kryształów obok planszy
.
Połóżcie żetony energii obok toru kryształów – to bank.
Po
zapoznaniu
się
z
zasadami
gry
użyjcie
zasad
z
tej
ramki,
aby
dostosować
poziom trudności rozgrywki.
1
1
Poziom Czarodzieja Praktykanta (dla początkujących)
Podcza
s
pier
wsze
j
r
ozg
r
y
wk
i
gr
acz
om
może
by
ć
tr
ud
no
opt
y
m
al
n
ie
w
ybr
ać
9 ka
r
t Mocy
.
Aby
uczynić
grę
łatwiejszą,
skorzystajcie
z
przygotowanych
zestawów
9
kart.
Zamiast wybierać je samemu każdy gracz bierze jeden z poniższych zestawów:
Zestaw pierwszy:
weź karty 1, 2, 7, 17, 18, 20, 26, 29, 30.
Zestaw drugi:
weź karty 3, 5, 9, 14, 15, 21, 23, 25, 28.
Zestaw trzeci:
weź karty 4, 6, 7, 9, 12, 16, 22, 24, 30.
Zestaw czwarty:
weź karty 1, 2, 3, 1
1, 13, 15, 18, 25, 27.
Odłóżcie
do
pudełka
karty
o
numerach
31
-
50.
Pozostałe
karty
tworzą
stos
dobierania.
Każdy z
graczy rozpoczyna
grę od kroku
„T
worzenie talii”
w
fazie Preludium.
Pozostałe zasady pozostają bez zmian.
2
2
Poziom Maga (dla zaawansowanych)
Zalecamy
grę
kartami
o
numerach
1
-
30
(działają
w
prosty
sposób
i
pozwolą
na
systematyczne
odkrywanie
świata
gry)
i
pozostawienie
kart
o
numerach
31
-
50 w pudełku.
3
3
Poziom
Arcymaga (dla mistrzów)
Będąc w pełni
świadomymi magami, możecie
włączyć
do
rozgrywki
karty
o
numerach
31
-
50,
tasując
je
z
kartami
o
numerach
1
-
30.
T
e
karty
działają
w
bardziej
złożony
sposób
i
pozwolą
W
am
odkrywać
nowe zależności i ciekawe kombinacje.
WYBIER
ZCIE P
OZIOM T
R
UDNOŚ
CI ROZGRYW
K
I
5
Ak
cesoria gracza
Każdy
z
graczy
wybiera
jedną
z
plansz
i
kładzie
ją
przed
sobą.
Następnie
bierze
4
znaczniki
czarnoksiężnika
w
kolorze
wybranej
planszy
i rozmieszcza je:
jeden na polu „0” na dolnej części toru kryształów;
jeden na
polu „0”
na górnej
części toru
kryształów
. Służy
do oznaczania
setek,
gdy gracz przekroczy liczbę 100 posiadanych kryształów;
jeden na polu „0” toru bonusów na swojej planszy gracza;
jeden
na
poziomie
„0”
wskaźnika
mocy
przywołania
na swojej
planszy
gracza.
Każdy
z
graczy
bierze
żetony
Biblioteki
II
i
III
.
Następnie
należy
potasować
wszystkie
karty
Mocy
i
rozdać
każdemu
z
graczy
po
9
kart.
Pozostałe
karty
połóżcie
obok
planszy
.
T
worzą
stos
dobierania.
Obok
stosu
zapewnijcie
miejsce
na
odrzucone
karty
.
Będą
tam
odkładane
karty
odrzucone
(z
ręki)
i
poświęcane
(odrzucane z gry).
PR
ZE
BIEG G
R
Y
PR
ZE
BIEG G
R
Y
Rozgrywka jest podzielona na 2 fazy
.
W
pierwszej
fazie,
nazywanej
Preludium,
gracze
wybierają
po
9
kart
Mo
cy
.
T
o one określą ich strategię na drugą fazę gry
.
W
drugiej
fazie,
nazywanej T
urniejem, gracze
przez
3 lata
będą
starali się
zebrać
jak
najwięcej
p
unktów prestiżu
i otrzymać
tytuł
Arcymaga królestwa
Xidit.
Pie
r
wsza f
aza
-
Pr
e
l
u
d
i
u
m
I. W
ybierz 9 kart Moc
y
Każdy
z
graczy
przegląda
9
kart
Mocy
,
jakie
otrzymał
podczas
przygotowania
rozgrywki.
Z
tych
kart
wybiera
jedną,
którą
kładzie
zakrytą
przed
sobą.
Pozostałe
karty
kładzie
zakryte
pomiędzy
sobą
a
graczem
po
swojej
lewej
stronie,
tak
jak
pokazano na rysunku.
Jak
tylko
wszyscy
wykonają
ten
krok,
każdy
gracz
bierze
do
ręki
karty
leżące
po
jego
prawej
stronie.
Ponownie
wybiera
jedną z
nich,
dołącza
zakrytą do
karty
wybranej
poprzednio i
resztę kładzie po
swojej lewej stronie.
Gracze kontynuują
wybieranie kart
w ten sposób do momentu, aż wszystkie karty zostaną rozdysponowane.
Na koniec tej
fazy przed
każdym z
nich leży
9 zakrytych
kart Mocy
.
II. T
worzenie talii
Z posiadanych
9 kart
Mocy
każdy z
graczy
tworzy 3
zestawy po
3
karty
. Jeden
z
tych zestawów staje się natychmiast początkową ręką gracza.
Gracz
umieszcza
drugi
zestaw
pod
żetonem
Biblioteki
II
.
T
e
karty
dołączy
do
kart
w
swoim
ręku
na
początku
drugiego
roku
turnieju.
Trzeci
zestaw
zostaje
umieszczony
pod
żetonem
Biblioteki
III
i
zostanie
włączony
do
gry
w
trzecim,
ostatnim,
roku
turnieju.
W
każdej
chwili
gracze
mogą
przeglądać
karty
w swoich zestawach.
Uwa
g
a
!
Uw
a
g
a
!
Niektóre
karty
Mocy
mają
efekty
istotne
pod
koniec
gry
.
Lepiej
je
umieścić
pod
żetonem
Biblioteki
III,
aby
nie
zajmowały
ręki
gracza
we
wcześniejszych
etapach.
Inne
kart
y
mają
z
kolei
ciekawe
możliwości
współdziałania
ze
sobą.
Dobrze
jest
więc
ze
brać je w jednym zestawie, aby skorzystać z tych możliwości.
Druga f
aza – T
u
rniej
T
a
faza
gry
toczy
się
przez
szereg
następujących
po
sobie
rund.
Na
koniec
gry
zostanie wyłoniony zwycięzca.
I.
P
oc
z
ątek r
und
y
Rzut kośćmi Pór Roku
Gracz
rozpoczynający
rzuca
kośćmi
odpowiadającymi
aktualnie
panującej
Porze
Roku (wskazanej
przez znacznik
na kole
Pór Roku).
Uwa
g
a
!
Uwa
g
a
!
Podczas
pierwszej
rundy
graczem
rozpoczynającym
jest
najmłodszy
z graczy
.
Przykład.
Rozpoczyna
się
2-osobowa
rozgrywka
Pawła
i
Lenki.
Podczas
pierwszej
rundy
znacznik
wskazuje
pierwsze
pole
na
kole
Pór
Roku,
co
oznacza,
że
runda
przebiega
w
zimie.
Gracz
rozpoczynający
,
którym
jest
Paweł, rzuca zatem niebieskimi kośćmi.
9
9
8
8
1
1
46/50
10
Zapiecz
ęt
ow
an
a sk
r
z
ynia z U
r
m
Na koniec g
r
y otr
z
ymujesz 20k
r
y
ształó
w
, jeśli
w g
r
z
e posiadasz t
ylko mag
iczne pr
z
edmiot
y
.
26/50
0
Eliksir życia
P
oświęć
Eliksir ż
y
cia
i pr
z
emień k
aż
dy
z po
siadan
y
ch ż
et
onó
w ener
g
ii w 4 k
r
y
ształy
.
5/50
Równo
w
a
g
a I
sztar
Od
r
zuć 3 ż
et
on
y ener
g
ii t
ego samego
rod
zaju i pr
z
emień je w 9 k
r
y
ształó
w
.
4
25/50
0
El
iksi
r wie
d
z
y
P
oświęć
Eliksir wiedz
y
:
otr
z
ymujesz 5 ż
et
onó
w ener
g
ii.
49/
50
6
Sid Cieniolubn
y
Jeśli posiadasz najw
ięc
ej k
r
y
ształó
w
spośród wszystkich
g
r
acz
y
, zabier
z
każdemu z nich p
o 5 k
r
y
ształó
w
.
10/50
14
Wierny Syllas
Każdy z p
o
z
ostały
ch g
r
acz
y
musi poś
więcić 1 k
ar
t
ę M
oc
y
.
35/50
0
Kociołek żarłoka
Umieść
na
Kociołk
u żar
łok
a
1 ż
et
on
energ
ii z
e sw
oich zasobó
w
.
Kiedy na
Kocio
łk
u żar
łok
a
zbier
z
e się 7 ż
et
onó
w
,
poświęć go: otrzym
ujesz 15 k
r
y
ształó
w
. Ż
et
on
y ener
g
ii
z
Kociołka żarłoka
o
dłó
ż z po
wr
ot
em do sw
oich zasobó
w
.
33/50 ©2012-2014 Libellud
8
Taje
m
ni
cza pijawka
P
r
z
ed pr
z
y
w
ołaniem do
w
olnej k
ar
t
y M
oc
y
pr
z
eciwnik musi oddać C
i 1 k
r
y
ształ
.
40/50
12
Żywioł powietrza
Wszystkie żetony energii w zasobach
Twoich przeciwników zmieniają
się w żetony energii powietrza.
Jeśli
w
jakimś
momencie
gry
stos
kart
dobierania
się
wyczerpie,
należy
przetasować karty odrzucone i utworzyć z nich nowy stos.
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy
.
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking laptopów do 2000 zł [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking najlepszych plecaków szkolnych [TOP10]
Jakie biurko z regulowaną wysokością? Praca i nauka na stojąco
Ranking odkurzaczy bezworkowych [TOP10]
Battlefield 6 oficjalnie zapowiedziane! Gra ominie PS4 i Xbox One, czym jeszcze zaskoczy nas nowa odsłona?
Jak sparować pilot dekodera z telewizorem?
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Ranking smartwatchy dla nastolatków [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników