Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Terraformacja Marsa (edycja gra roku)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(269)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Terraformacja Marsa (edycja gra roku)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2
Ludzk
ość rozpoczęła ekspansję w Układzie Sło
necznym. N
a
Mar
sie założono j
uż kilka niewielkich kolonii. I
ch mieszkań
cy
są odgrodzeni od naturalnego środo
wiska straszliwie zimnej,
suchej i niemal pozbawio
nej atmosf
ery planety
.
Z
w
iększenie odsetka migracji z Z
iemi wymaga terraformacji
Mar
sa, czyli dostosowania jego śr
odowiska tak, aby l
udzie mo-
gli w nim przeżyć bez sprzętu ochr
onnego i a
by zminimalizo-
wać śmiertelność spowodowa
ną wypadkami wśród kolonis
tów
.
W związku z tym Rząd Ziemi zdec
ydował się wes
przeć każdą
orga
nizację, która p
rzyczyni się do tego wiekopomneg
o dzieła.
Ho
jne donansowanie p
rzyciąga gigantyczne k
orporacje, któ-
re pra
gną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbar
dziej
wpływowymi podmiotami realizującymi projek
t terraformacji.
U
jarzmienie Czer
wonej Planety to dla wiel
u szansa na oszała-
miający sukces.
Obwieszczenie o t
errafo
rmac
ji:
Rząd Zi
emi zos
tał powoła
ny w 2174 r
oku i od sa
mego począ
tk
u, przez niem
al półt
or
a
wiek
u, ni
eusta
nni
e dążył do os
iągnięci
a glob
al
nej jed
ności i poko
ju. M
am
y jedną m
isję – być
un
iwersal
nym dla całej l
udzkości n
arzędzi
em kształt
owan
ia lepsze
go ju
tra.
Ziem
ia jest p
rzel
udn
iona, a jej zasob
y się ku
rczą. Dziś sto
im
y przed wybor
em: cofnąć s
ię
cyw
ilizacyjn
ie al
bo r
uszyć w prze
strzeń k
osm
iczną i znal
eźć dla nas
zej rasy no
w
y dom.
Właśn
ie dlat
ego musi
m
y zmieni
ć M
arsa w zda
tną d
o życia pl
an
etę.
T
erra
forma
cja Ma
rsa to przedsięwzięci
e ta
k wielk
ie, że w
ymagać bę
dzie wspó
lnego wysiłk
u
całej lu
dzkości. W tym ce
lu Rząd Z
iemi po
woła K
omi
tet T
err
aforma
cji i wpr
owadzi glo
bal
ny
poda
tek. Ws
zystk
ie korpor
acje i prze
dsię
biors
twa, któ
re udzie
lą nam swo
jej pomocy
, zosta
ną
hoj
nie wynagr
odzone p
rz
ez K
omi
tet. W
ierzym
y
, że w
ybr
ane prze
z nas śr
odki i m
eto
dy
zaow
ocują w p
rzyszłości nowym domem dla n
aszych po
to
mkó
w
.
Dzięk
ujem
y wszystk
im za uwa
gę!
– Levi Uken, rzecznik Rządu Świa
to
wego
, 16 stycznia 2315 rok
u.
TŁO F
ABULARNE
SPIS TREŚCI
Tło
fa
bularne
Przeb
ieg g
r
y
Wskaźniki
Globalne
Plansza
Obszar
y i znaczniki
Plansze graczy
Kar
t
y
Przygo
towanie do gry
P
okolenia
Akc
j
e
K
oniec gr
y
W
ari
anty
Sym
bole
Opraco
wanie
2
3
3
4
5
6
6
7
8
9
12
13
14
16
3
ISAAC FR
YXELIUS
PRZEBIEG
GRY
Ste
r
rafo
r
mow
any Mars
Przyjmu
jemy
, że każde sześcioką
tne pole alb
o obsza
r na planszy od
po-
wiada 1% powierzch
ni M
arsa. Oznacza to
, że 9 obszar
ów oceanó
w od-
powiada po
kryciu 9% po
wierzchn
i plan
ety ocea
nami. T
aki p
oziom w
ód
pozwoli na osią
gnięcie stab
iln
ych cyklów hydr
olog
icznych, odpowiedn
iej
wilgotno
ści powietrza i pod
obn
ych do ziemsk
ich wzor
ców pogodowych.
Je
st jeszcze i
nny pow
ód, dla któ
rego woda jest n
iezwykle ważna – jej obec-
ność uśr
edn
ia cha
rakterystyczne dla M
arsa dr
astycznie wysokie dzien
ne
waha
nia temper
atur
. Przy niskic
h temp
era
turach p
rzez w
iększość r
oku
ocea
ny są zlod
owaciałe.
Co pra
wda temper
at
ur
a na M
ars
ie już ter
az może osiągn
ąć 20˚C w „go-
rąc
e
” letnie d
ni, ale to nad
al za mało
. Ab
y ocean
y przybr
ały postać cieczy
,
śre
dn
ia temp
era
tura mus
i być doda
tnia przyna
jmn
iej na równik
u.
Na
jważniejszym wskaźn
ikiem glo
balnym jes
t poziom t
lenu. Bez zdatn
ej do
oddyc
hania a
tmosf
er
y Mar
s nie bę
dzie się na
dawał d
o życia, a co za tym
idzie, nie zo
sta
nie s
terraf
ormowan
y
. Zawa
rtość tlenu w a
tmosferze Ziem
i w
y
-
nosi 21%, czyl
i 0,21 atm. Na d
użych wysokościach wa
r
tość maleje, bo
wiem
atm
osfera ulega r
ozrzedzeniu. Przy 3000 m n.p
.m. poziom t
lenu wynosi 0,14
atm. N
a tej wysokości zna
jduje s
ię kil
ka dużyc
h miast
, głównie w A
ndach
i w Chin
ach. Na
jbar
dziej znanymi p
rzykłada
mi są bol
iwijskie m
iasta El Al
to
(4150 m n.p
.m.) i La Paz (3640 m n.p
.m.), każde licząc
e niema
l milion m
iesz
-
kańców
.
Na t
er
raf
ormację M
arsa ma wpływ w
iele s
kom
plik
owa
ny
ch czynn
ików
,
tak
ich jak zawa
rtość odpowiada
jącego za ciśnien
ie w atmosf
erze azotu
czy bar
dz
o słabe po
le magnetyczne pla
nety
, bez któr
ego rozwiewana p
rzez
wiatr sło
neczn
y at
mosfer
a nie utrzyma się p
rzy jej powierzchni. Dzię
ki
wysokiem
u ro
zwojowi te
chn
ologii w W
aszych k
or
poracja
ch codzienni
e
znajd
uje się ci
eka
we rozwiązan
ia tych i wiel
u innyc
h problem
ów
.
T
empera
turę
, P
oziom Tlen
u i L
iczbę Oceanów nazywa się
Wskaź-
nikami Globa
lnymi
. Za każdym razem, gdy gracz podniesie je
den
z tych Wskaźnikó
w
, po
dnosi ró
wnież swój współczynnik terra-
formacji o tę samą wa
rtość, zwiększając też swój doch
ód i wyni
k
punkto
w
y
.
Uwa
ga!
Gdy T
empera
tur
a roś
nie o 2°C, t
o na planszy pod
nosi się
o 1 pozio
m. Współczynn
ik terrafo
rmacji gr
acza, który jest odpo
w
ie-
dzial
ny za t
en wzros
t, podnosi s
ię ró
w
nież o 1 po
ziom.
Gdy dany Wskaźnik Globa
lny osiągnie wymagany pułap
, gr
acze
nie bę
dą mogli go już zwiększyć, a co za ty
m następuje, nie będą
mogli z tego tytułu podnieś
ć swojego WT
.
Mimo to gracz na
-
dal może zagry
wać karty i wy
kon
y
wać akcje po
dnoszące dan
y
Wskaźnik – po
p
ro
-
stu będzie ignoro
wał
tę część efekt
u kar
ty
.
Gra końc
z
y się po z
a-
kończ
en
iu pokoleni
a
(po
fa
zi
e pro
du
kc
ji
),
w k
tór
y
m w
sz
ys
t
k
ie
3 W
sk
a
ź
ni
k
i Globa
l-
ne osią
g
ną w
y
ma
ga-
n
e
p
u
ł
a
p
y.
WSKAŹNIKI GLOB
ALNE
W
T
erraforma
cji M
arsa
gracz obejmie kon
trolę nad jedną z ko
r
po-
racji oraz będzie kupować i za
gr
ywać karty opisujące r
óżne projek-
ty inw
estycyjne. Zazw
yczaj p
rojekty będą bezp
ośrednio albo po-
średnio przy
czyniać się do procesu terraf
ormacji, ale mogą też by
ć
przedsięwzięciami biznesowymi innego r
o
dzaju
. A
by wygrać, gracz
musi osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji (WT) i zdobyć
najwięcej punk
tów zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym
razem, gdy podniesie jeden ze Wskaźników Globaln
ych (T
empera-
turę
, P
oziom Tlen
u lub Liczbę O
ceanów). Od WT zależy podsta-
wowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę
przebiegu p
rocesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz
większą liczbę pro
jektó
w
. D
odatkow
e PZ można zdobyć za wszyst-
ko
, co przyczyni się do zwiększenia panowania l
udzkości nad Ukła-
dem Słoneczn
y
m, na przykład za zakładanie miast, budo
wę infra-
struktury lub ochronę śr
o
dowiska.
Czas odmierza się w pokoleniach. Gracze r
ozp
oczynają każde poko-
lenie od
fazy kolejności
, następnie przechodzą do
fazy badań
, pod
-
czas któ
rej zdobywają no
we karty pr
ojekt
ów
. W
fazie akc
ji
gracze
wykonu
ją kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze rozgrywają swoje tury
do momen
tu, aż wszysc
y spasują. W
fazie produkcji
gracze pro-
duku
ją zasoby (zgodnie z pozioma
mi produkcji zaznaczon
ymi na
swoich p
lanszach) i o
t
rzymują dochód wynikający z WT
.
Na głó
wnej planszy znajd
ują się 3 to
r
y
: T
emperat
ur
y
, Pozio
mu Tle-
nu o
raz wspólny t
or dla pokoleń i współczynnikó
w terraformacji.
W trakcie rozgry
wki na mapie po
w
ierzchni planety gracze będą
umieszczać obszary oce
anó
w
, zieleni i miast. Na plan
szy znajd
uje się
ró
wnież lista pro
jektó
w standar
dowych dostępn
ych dla wszystkich
graczy
, a także T
ytuły i N
agrody
, o któ
re gracze mogą r
ywa
lizować.
Gra dobiegnie k
ońca, gdy n
a Mar
sie będzie dostatecznie dużo tle-
nu, a
by móc nim oddych
ać (14%), dostatecznie d
użo oceanów
, aby
wytworzyć warunki meteor
ologiczne przypomina
jące ziemskie
(9 obszaró
w oce
anów), o
raz gdy średnia tempera
tura będzie znacz-
nie wyższa od 0˚C (8˚C). W
tedy życie na Ma
rsie, choć dalekie o
d
komf
ortow
ego
, stanie się możliwe!
Z
wycięzc
ą zostanie gr
acz, który na koniec gr
y b
ędzie mi
eć naj-
wię
cej punktów zwycięstwa. N
a PZ g
racza składają się jego: WT
,
obszary na planszy
, zdobyte Nagrody
, uzyskane T
ytuły
, a takż
e PZ
z zagranych kart.
4
1
3
2
8
12
12
10
12
11
9
9
7
6
7
4
7
5
PLANSZA
1.
T
or współczynni
ków terrafo
rmac
ji (WT).
Wszysc
y gracze zaczy
-
nają na pol
u „20”
. T
o podstawowy dochód gracza (zob
. strony 6 i 8)
oraz jego punk
t
y zwycięstwa. Za każdym razem, gdy gracz terrafor
-
mu
je Mar
sa, zwiększa również swó
j WT
.
2.
T
or pokoleń.
Z
nacznik pokoleń służy do odmierzania czasu (rund);
zaczyna na polu „1” i porusza się po torze WT (tor współczynnikó
w
terrafo
rmacji i tor pokoleń są tym sam
y
m tor
em).
3.
Rozgr
ywkę jedno
osobową
rozpoczyna się z W
T 14 i kończy po
14.pokoleniu
.
4.
To
r
tlenu.
Początko
w
y poziom tego
Wskaźnika Globalnego
w
ynosi
0%. Dla poró
wnania P
oziom Tlenu na Ziemi wynosi 21%.
5.
Obszar
y o
ceanów
.
N
a początku gr
y na przeznaczon
ym do tego polu
(niebieski heks z kr
oplą) należy umieścić 9 kafelk
ów rep
rezentują
-
cych obszary oce
anów
. W trakcie rozgryw
ki gracze będ
ą umieszczać
je na planszy
. Liczba Oce
anó
w ró
wnież stanowi
Wskaźnik Globalny
.
6.
T
or tem
p
eratury
.
Po
czątkowy poziom t
ego
Wskaźnika Glob
al-
nego
(średnia T
empera
tura na r
ówniku) wynosi -30˚C.
M
apa M
arsa
Plans
za przedsta
w
ia dokład
ną mapę regio
nu M
arsa o nazwie ars
is,
w tym V
alles Ma
r
ineris i 3 z 4 wielk
ich wulka
nów
. Brak
uje tylko re
gionu
wokół Ol
ympus M
ons. Pola prze
znaczone n
a obsza
r
y oceanó
w mają
naj
niższą wysokość topogr
aczną, więc wo
da będzie do n
ich spływać
w nat
uraln
y sposób
. Premie do r
oślin
ności, które m
ożna zna
leźć wok
ół
ró
wnika, odzwierci
edlają f
akt, że wyższa śred
nia t
emper
at
ur
a ułatwi
ro
zwinięcie s
ię tam życia. P
asma górs
kie zapewniają p
rem
ie do stali
i tytanu, n
at
omias
t inne ciek
awe m
iejsca mogą pozwala
ć na dob
iera
nie
kart (np
. miejsce, w kt
órym osiadł pierwszy ziemsk
i lądownik „
V
iking
”).
Poziom z premią
Premia
przy
poziomie
tlenu
wynoszącym
8%
odzwierciedla
fakt,
że
w
miarę gęstnienia
atmosfery
efekty
cieplarniane
podniosą
temperaturę.
Wraz ze wzrostem
temperatury znajdujący
się w dużej
ilości w
atmo
-
sferze
Marsa
dwutlenek
węgla
wywoła
efekt
cieplarniany,
co
zostało
o
d
-
zwierciedlone
premią
do
produkcji
ciepła.
Następnie,
przy
tempera
-
turze
0˚C,
lód
w
glebie
i
w
lodowych
czapach
na
biegunach
planety
zacznie topnieć, zwiększając ilość wody na powierzchni
planety.
7.
P
oziom z pre
mią.
Jeśli gracz podniesie Wskaźnik na dan
y po-
ziom, otrzyma wskaza
ną obok pr
emię.
8.
P
rojekty stan
dardowe
.
Mogą zostać wykorzysta
ne przez każde-
go z graczy bez względu na posiadane przez niego karty (zob
.
stron
a 10).
9. T
ytuły/Nagrody
.
Stano
w
ią dobr
e źródło dodatko
wych PZ (zob
.
stron
y 10 i 11).
10.
Premia za pola.
Gdy gracz umieści obszar na polu z pr
emią,
otrzyma wskazana p
remię: zasoby albo karty projek
tów
. (zob
.
stron
a 5).
11.
Pola
zarez
er
wowane na oce
any
.
Po
la z niebieską ramką. M
ożna
na nich umieścić tylko obszary o
ceanów i odwr
otnie – obszary
oceanów można umieścić tylko na tych polac
h.
12.
Po
la
zar
ezer
wowane na miasta.
T
e 3 p
ola zostały zarezerwo-
wane dla konkr
etnyc
h miast, któ
re pozwolą umieścić na planszy
odpowiednie karty pro
j
ektó
w
. Nie można na nic
h umieścić żad-
ny
ch inn
ych obsza
rów
.
U
w
aga!
Z
w
iększen
ie Wskaźnika
Globa
lnego zwiększa
ró
wnież WT gracza.
5
DANIEL FR
YXELIUS
ZN
A
CZNIKI
OBSZARY
W trakcie rozgry
wki gracze bę
dą umieszczać na planszy r
óżne
obszary reprezen
towane przez sześcioką
t
ne kafelki. U
mieszczając
obszar
, gracz musi wpierw sprawdzić, czy nie o
bowiązują go jakieś
ograniczenia. Na p
l
anszy zna
j
dują się pola zar
ezer
wowane na oce-
an
y i konkretne mias
ta – na tych obszarac
h nie można umieszczać
żadny
ch inn
ych kaf
elków
. Co więcej, obszar może podlegać spec
jal-
nym ograniczenio
m w
ynikającym z karty
, która pozwala na jego
umieszczenie, lub z poniższy
ch podsumowa
ń.
Gdy gracz umieści obszar na planszy
, otrzymu
j
e wskazaną na da-
nym pol
u premię
. Gracz otrzym
uje ró
wnie
ż premię za umieszcze-
nie obszaru obok obszar
ów oceanów (zob
. p
oniżej).
Obszar
y oceanów
. Gracz może umieści
ć obszar oce-
anów tylko na polu zarezer
wowanym dla oce
anów
(zob
. „
Plansza
” na stro
nie 4). U
mieszczenie na planszy
obszaru oceanów zwiększa WT gracza o 1. Obszary
oceanów są neutralne i nie należą do żadnego z graczy
.
Każdy obsza
r oceanów na pla
nszy za
pewnia premię w wysokości
2 M€ za umieszczenie obok niego innego o
bszaru.
Przykład.
Jeś
li gr
acz um
ieści obszar m
iasta na pol
u, z który
m sąsia-
dują 2 o
bszary oceanó
w
, otrzyma prem
ię w wys
okości 4 M€.
Obszar zieleni. Gracz musi umieścić obszar zieleni
obok innych posiadanych o
bszarów (o ile to możli-
we).
J
eśli obok obszar
ów gracza nie ma wolnego pola
albo też gracz nie ma na planszy żadnego o
bszaru, może
umieścić nowy obszar zieleni na do
wolnym z dostęp-
ny
ch pól. Gracz umieszcza swó
j znacznik na umieszczonym obsza-
rze zieleni, zaznacza
jąc w ten sposób, że o
bszar należy do niego
.
U
mieszcz
enie na planszy obszaru zieleni zwiększa Pozio
m Tlenu
i WT gr
acza. Jeś
li gracz nie moż
e już zwiększyć P
ozi
omu Tlenu,
nie zwiększa też swojego WT
.
N
a koniec gry każdy obszar zieleni
będzie wart 1 PZ, zapewni też 1 PZ wszystkim sąsiadującym obsza-
rom mias
t (zob
. p
oniżej).
Obszar miasta. Gracz nie może umieści
ć obszaru
miasta obok innego obszaru miasta (wyjątek: N
oc-
tis City
zawsze n
ależy umieścić na zarezer
wowa
nym
dla niego polu). Gracz umieszcza sw
ój znacznik na
umieszczon
y
m obszarze miasta, zaznacza
j
ąc w ten
sposób, że obsza
r nale
ży do niego
. Na koniec gry każdy obszar mia-
sta będzie wart 1 PZ za każdy sąsiadujący z nim obszar zieleni (bez
względu na to
, do kogo należy zieleń).
Uwa
ga!
Dzięki ka
rcie „Stoli
cy” m
ożna umie
ś
cić na pla
nszy unik
at
o-
wy kafe
lek Stol
icy
, który uważa się za norma
lny ob
szar m
iasta, ale
doda
tkowo zapewnia po 1 PZ za k
ażdy sąsia
dują
cy obsza
r oceanów
(zgodn
ie z treścią ka
r
ty).
Obszar
y specja
lne.
Nie
któ
re karty pozwalają gra-
czowi umieścić na plan
szy obszary spec
jalne. Funk-
cje takich obszarów i obo
w
iązujące gracza ogra-
niczenia opisan
o na odpowiednich kartach. Gdy
gracz zagra taką kartę, umieszcza wskazan
y obszar
specjalny na planszy wraz ze sw
oim znacznikiem.
Liczba znaczników w grze nie jest ograniczona. J
eśli graczom skoń
-
czą się kostki odpowiadające tym znaczniko
m, na
leży znaleźć inny
,
dogodny za
miennik.
Kostki zasobów
.
Reprezent
ują liczbę jednostek zasobów
. Zas
oby
umieszcza się na planszac
h graczy albo na konkretn
ych kartach p
ro
-
jektó
w
. W grze w
ystępu
je wiele rodzajó
w zasobów (zob
. strona 14),
ale wszystkie oznacza się poniższymi kostkami:
brązo
wa kostka = 1 jednostka
sreb
rna kostka = 5 jednostek
złota kostka = 10 jednostek
Znaczniki g
raczy
.
Przed rozpoczęciem rozgryw
ki
każdy z graczy wybierze dla siebie inny k
olor znacz-
ników
. Znaczniki służą do zaznaczania W
T
, własności
obszaró
w
, poziomów p
rodukcji zasobów (zob. s
trona
6) i wykorzystan
ych akcji z kart aktywny
ch (zob. stro-
na 11).
Znaczniki T
emperatury
, Pozio
mu Tlenu i pokoleń.
T
e znaczniki służą do zaznaczania aktualn
ych pozio-
mów Wskaźnik
ów Globaln
ych i aktualnego pokole-
nia. Przed rozpoczęciem rozgry
wki należy je umieś
cić
na polach początkowych od
powiednich tor
ów (zob.
stron
a 4).
Znacznik pier
wszego gr
acza.
Wskazuje, kt
óry
z graczy jest pierwszym g
raczem w dan
ym pokole-
niu. W
fazie kolejności
każdego pokolenia należy go
przekazać graczowi po lewej.
J
eden mały k
rok dla człowie
ka…
T
ylko uważa
j, gdzie s
tąpas
z!
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking frytkownic beztłuszczowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking soundbarów [TOP10]
Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking foteli do pracy przy komputerze [TOP10]
Nigdy więcej remontowego chaosu! Sprawdź idealną kolejność prac wykończeniowych
Firanki, które odmienią Twój salon – sprawdź nasze propozycje!
Nowy sprzęt od be quiet! Obudowy Light Base i wentylatory Pure Wings 3 wchodzą do gry
Jak wybrać dodatkową klawiaturę do laptopa?
Przerabianie zdjęć, jak zrobić to dobrze?
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników