Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Turbo (edycja polska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(267)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Turbo (edycja polska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
10
+
1–
6
60'
INS
TRUK
CJ
A
INS
TRUK
CJ
A
W
tej instrukcji
znajdują
się
wszystkie
zasady
trybu
podstawo
weg
o.
Przed
spróbo
waniem trybu zaaw
ansowaneg
o albo mistrz
ostw radzimy
ro
zegr
ać
kilka wyścig
ów zg
odnie zponiższymi zasadami.
Pierw
sz
y
m k
rok
ie
m jest prz
e
cz
y
t
an
ie i
nst
ru
kcj
i!
Pierw
sz
y
m k
rok
ie
m je
st prz
e
cz
y
t
a
n
ie i
nst
ru
k
cj
i!
2
2
×3
×3
×3
×3
×37
×48
S
kwierczący
żar
unosi
się
nad
asfaltem,
przesłaniając
pierwszy
zakręt.
Popr
awiasz
swoje
gogle,
a słońce
odbija
się
od
chromow
anych
elementów
aut
wyścigowy
ch.
Pojazdy
powoli
zapełniają
miejsca start
owe w
okół Ciebie. Sł
yszysz gwar wido
wni, łopotanie ag na wietrz
e i łagodne
buczenie
silnika.
Jesteś
na
najlepsz
ej
pozycji
starto
wej,
a nad
T
obą
ro
zpościera
się
błękitne
letnie niebo,
tak
spokojne i opano
wane jak T
y.
Rozpoczyna
się
odliczanie,
a wr
az
ze
startem
samochodów
powietrz
e
przecina
głośny
ryk.
Oto
początek
Gr
and
Prix.
Gdy
wjeżdżasz
w pierwszy
zakręt,
kurz
i wiatr
uderzają
w T
wój
kask.
T
estujesz
wytrzymałość
silnika
i prawie
wypadasz
z
trasy
,
ale
chwytasz mocniej
kierownicę
i prześlizgujesz
się,
wciąż utrzymując pierwsze miejsce. Dasz r
adę!
NIE MA ŻADNEJ NAGRODY
NIE MA ŻADNEJ NAGRODY
ZA UKOŃCZENIE WYŚCIGU
ZA UKOŃCZENIE WYŚCIGU
W NIESKAZITELNIE CZYSTYM AUCIE,
W NIESKAZITELNIE CZYSTYM AUCIE,
WIĘC…
WIĘC…
Poniżej
znajduje
się
spis
elementów
,
które
będą
potrzebne
w kilku
początkowych
rozgry
wkach.
Pozostałe
można
na
razie
zostawić w
pudełku. Będą opisane w
kolejnej instrukcji.
6planszetek
wkolorach
graczy
6drążkó
w
zmianybiegów
wkolorachgraczy
instruk
cja
2
dwustronne
plansze
z
4
różnymi
torami
w
yścigo
wymi
(USA,F
rancja,WielkaBrytaniaiWłochy)
6wyścigów
ekwkolorachgraczy
72kartyprędkości(12nagracza)
18kart
ulepszeń
początko
wych
(3nagracza)
37kartobciążenia
48kartturbo
Element
y gry
Element
y gry
GAZ D
O
GA
Z D
O
D
E
CHY!!!
D
E
CH
Y!!!
3
3
W
grze
„Turbo”
gracze
ścigają
się
po
t
orze
przez
okr
e
śloną
licz
-
bę
okrążeń
w celu
w
yłonienia
najlep
szego
kier
o
w
c
y
.
Na
początku
każdej rundy gracze
mogą zmien
ić
bieg
i,
co
wpły
w
a
na
to
,
ile
będą
mogli
zagrać
kart.
Karty
kontr
o
l
u
j
ą
p
r
ę
d
k
o
ś
ć
s
a
m
o
c
h
o
d
u
–
p
o
j
a
z
d
przesuwa
się
tyle
pól
do
pr
zodu
na
torze
w
y
ścigo
w
ym
,
ile
w
ynosi
suma wartości
kart.
Gr
acze
,
czyli
miło
śnicy
dużych
prędkości,
zazw
yczaj
chcą
zagr
y
-
w
ać
karty
o
w
y
sokich
w
artościach
jak najszybciej
i jak najczęściej.
Ściganie
się
w
ymaga
jedna
k
umiejętności
w poruszaniu
się
po
to
-
rze
.
W
arto
zwr
acać
uw
agę
na
o
graniczenia prędk
ości na zakrętach
,
w
przeciwn
ym
r
azie
samochód
m
oże
się
przegrzać.
Zbyt
brawurowa
jazda
może
się
sk
ończy
ć
poza
tor
e
m.
Jeśli
kogoś
interesuje
miejsce
na
podium
,
zalecam
y
k
ontr
olo
w
anie
prędk
ości i dbanie o
silnik!
●
Plans
zę
należ
y
umieścić
poś
r
odku
s
t
ołu.
W pier
wszej
r
o
zgry
wce
zaleca
-
my
użyć
toru
USA
i ś
cig
ać
s
ię
przez
1
ok
rążenie
(zamias
t
2
,
tak
j
ak
ws
k
azano
na planszy).
Pomoże
t
o
w zr
o
zumieniu
zas
ad
i będzie
dobry
m
wstępem
do
kolejnych ro
zgrywek.
●
Każdy zgr
aczy wybier
a kolo
r
i bierze
wy
ścigówkę,
planszetkę,
drążek
zmia
-
ny biegów i 12
kart
prędkości
w s
woim
kolorze.
Każdy
z
gr
aczy
dodatkowo
bierze po 3karty ulepszeń pocz
ątkowy
ch
w swoim
kolorze.
●
Na planszy należy
spr
awdzić,
ile
kar
t
turbo
i obciążenia
mus
i
dobr
ać
każdy
z
graczy
do
swojego
samocho
du
(zaz
wyczaj
bę
dzie
t
o
6
kar
t
t
u
rbo
i 3
kar
-
ty obciążenia, tak
jak pokazano na przykładz
ie
poniżej).
●
Każdy z
graczy kładzie
przed sobą
swoją planszet
kę
.
Nas
tępnie
r
azem
przetasowuje
12
kar
t
prędkości,
3
kar
ty
ulepszeń
początkowych
i 3
k
ar
t
y
obciążenia
i umiesz
cza
je
zakry
te
w lewej
częś
ci
plans
zetki
. W ten spo
-
sób
powstaje
talia
gr
acza.
Dobr
ane
wcześ
niej
6
kar
t
turbo
należy
położyć
odkry
te
na
polu
silnika
pośr
odku
plans
zetki
,
a drążek
zmiany
biegów
postawić
na
1.
biegu
.
●
P
o
z
os
tałe
kar
ty
obciążenia
należy
poł
ożyć
odkryte
w pobliżu
planszy
jako
rezer
wę
.
●
Wy
ścigówki
należy
po
kolei
(r
os
nąco)
umieścić
na
polach
star
towych,
aby
ustalić
kolejność
gr
aczy
.
●
K
a
ż
dy
z
g
r
ac
z
y
do
bier
a
z
talii
po
7
kart
na
rękę.
Te
karty
będą
dostępne
w 1.rundzie.
Got
owi
d
o star
tu!
Przy
got
o
w
anie do gry
Przy
got
o
w
anie do gry
galeria sław
liczba okrążeń
liczba zakrętów
w okrążeniu
liczba pól
w okrążeniu
Jeśli
wśród
graczy
znajduje
się
ktoś
bardziej
doświadczony
od
pozostałych,
ta
osoba
może
usunąć
1albo
2karty
turbo
ze
swojego
samochodu,
aby
wyrównać
poziom
rozgrywki.
Cel gry
Cel gry
4
4
Każda
rozgr
ywka
tr
wa
kilka
rund.
Podczas
każdej
rundy
wszyscy
gracze ZA
WSZE
w
ykonują po
4kroki:
➊
zmianabiegu,
➋
zagraniekart,
➌
przesuwaniewyścigówki,
➒
dobraniezpowrotemdo7kart.
Obowiązk
owe
kroki
są
oznaczone
symbolem
.
Pozostałe
kroki
(4–8) zależą od
okoliczności i wykonuje
się je tylko
czasami.
W
szyscy
gracze
w
ykonują
kroki
1
i
2.
Kroki
należy
wykonywać
po
kolei
(najpierw
krok
1,
później
2),
ale
niezależnie
od
ruchów
innych
graczy.
Gdy
wszyscy
w
ykonają
te
2
akcje,
czas
na
kroki
3–9.
Kroki
należy
powtarzać
do
momentu,
aż
wszystkie
samochody
ukończą
wyścig (liczba okrążeń
widnieje na planszy danego
toru).
odkrycie
i przesuwanie
zmiana biegu
➊
zagranie kart
➋
adrenalina
➍
reakcja
➎
aerodynamika
➏
odrzucenie kart
➑
dobranie kart
1. Z
miana biegu
Gracz
sprawdza,
na
którym biegu
skończył
poprzednią
rundę,
i dec
yduje,
czy
chce
go
pozostawić,
czy
zmienić
pozycję
o 1
w górę
albo 1w dół.
W
ażne!
Można
zdecydo
wać
o zmianie
biegu
o 2
w górę/
dół,
ale ta
akcja wymaga
wtedy w
yk
orzystania karty turbo.
Więcej
informacji
na
ten
temat
znajduje się
w sekcji „Karty
turbo”
na
stronie 7
.
2. Zagranie kart
Obecny
bieg
wskazuje,
ile
kart
gracz
zagry
-
wa
z
ręki.
Przy
1. biegu
musi
zagrać
1
kartę,
przy 2.
biegu musi zagrać 2karty
itd. Zagra
-
ne
karty
należy
umieścić
zakryte
w s
woim
obszarze gry.
Gdy
wszyscy
ukończą
kroki
1
i 2,
następuje
krok
3
–
odkrycie
i prze
-
suwanie.
Podczas
kroków
od 3
do 9
gracze prze
suwają wyścigówki
i kończą
swoje
tur
y po
kolei. Rozpoczyna gracz
zpojazdem na pro
wadzeniu.
miejsce
le
gendarna linia
(uż
ywana wtrybie
zaawansowanym)
li
nia zakrętu
pole
li
czba pól do na
-
st
ępnego zakrętu
Przebieg rundy
Przebieg rundy
➐
sprawdzenie
zakrętów
linia
op
tymalnej trasy
o
graniczenie
prędkości
5
5
3.
Odkry
cie
i
prz
esuwanie
Aktywny
gracz
odkrywa
swoje karty
w obsza
-
rze gr
y
i zlicza ich
wartości, aby
określić swoją
prędkość.
Następnie
przesuwa
swoją
w
yścigó
wkę
o dokładnie
tyle
pól
na
torze.
Jeśli
to
możliwe,
samochód
należy
zawsze
umieścić
jak
najbliżej linii
optymalnej
trasy
(biała linia
biegnąca wzdłuż
toru).
Gracz
zawsze
może
wyprzedzić
swoją
wyścigówką
pojazd
innego
gracza,
nawet
gdy
tor
wygląda
na
zablokowany.
Jeśli
jednak
gracz
ma
skończyć
ruch
na
polu,
na
któr
ym
wszyst
-
kie miejsca
są zajęte
, wtedy
jest zabloko
wany i
musi umieścić
swoją wyścigó
wkę na 1. polu zwolnym miejscem (jak najbliżej
linii
optymalnej trasy)
za
samochodami, które
go zablok
owały.
Jeśli 2samochody znajdują się obok siebie, to pojazd znajdu
-
jący się
najbliżej
linii
optymalnej
trasy
jest
uznawany za
ten
na pro
wadzeniu.
Obciążenie
➤
Każdy
z
graczy
rozpoczyna
rozgry
wkę
z
wtasowa
-
nymi
do swojej
talii 3
kartami obciążenia.
Dobierze
je
na odpowiednim
etapie. Karty
obciążenia ozna
-
czają zanik k
oncentracji podczas ścigania
się po torze.
Aby się pozbyć karty obciążenia
z ręki, gracz może ją
zagrać.
Gdy
to zrobi, zostaje mu
przyznana dodatko
wa prędkość
od 1do 4.
Należy
ją
wyznaczyć
poprzez
odkrycie
wierzchniej
karty
talii
gracza.
Jeśli
zostaje
odkr
yta
karta
prędkości
,
należy
ją
dodać
do sw
oich zagranych kart
w tej rundzie.
Jeśli
zostaje
odkr
yta
inna
karta,
należy
ją
natychmiast
umieścić
na
stosie
kart
odrzuconych
i dobrać
kolejną,
aż
pojawi
się
karta
prędkości.
T
e
akcje
należy
w
ykonywać
przy
każdym
zagraniu
karty
obciążenia.
T
en etap przebiega przed
krokiem adrenaliny.
4
. A
dr
enalina
T
en
krok
dotyczy
tylko
gracza,
który
jako
ostatni
przesuwa
swoją
w
yścigó
wkę
w danej
rundzie
(albo
2
ostatnich
graczy
w rozgrywkach
zprzynajmniej 5pojazdami).
W
każdej
rundzie
adrenalina
pomaga
przesuwać
się
ostatniemu
graczowi
.
Ostatni
gracz
może
ją
w
ykorzy
stać,
aby
zwiększyć
swoją
prędkość (przesunąć wyścigówkę o
1
dodatko
we pole) przed
albo po
przyspieszeniu (zob
. dalej). Otrzymuje
również 1dodatko
we chłodze
-
nie.
Gracz może uży
ć obu tych
korzyści
w kroku r
eakcji.
W
ażne!
Adrenaliny
nie można zachow
ać na przy
szłe rundy.
5. R
eak
cja
T
en
krok
dotyczy
tylko
gracza,
k
tór
y
może
wykorzystać
symbole
zagranych
kart
(moduł
garażu), adr
enalinę albo bieżący
bieg.
Dostępne
symbole
mogą
zostać
akty
wo
wa
-
ne
w DOWOLNEJ kolejności
. Gracze mają dostęp do symboli dzięki
bieżącemu
biegowi
lub
adrenalinie,
jednak
w module
garażu
możliwe
jest r
ównież k
orzystanie zs
ymboli zagranych
kart. W trybie podsta
-
wowym
gracze
mają
dostęp
do
symboli
chłodzenia
i przyspieszenia
.
Z
a każdą zagraną kartę obciążenia aktywny gracz odsłania
wierzchnią kartę ztalii i ponawia czynność do momentu,
aż pojawi się karta prędkości. T
aką kartę następnie należy
umieścić na karcie obciążenia, którą zastępuje.
W powyższym przykładzie gracz odrzuca 2karty turbo,
1kartę obciążenia i 1kartę ulepszenia początkowego.
Ostatecznie jego prędkość wynosi 8.
Aktywny gracz odkrywa poniższe karty.
karty
prędkości
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak zresetować zmywarkę?
Ranking kart graficznych [TOP10]
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking ekspresów na kapsułki [TOP10]
Jakie zabawki dla noworodka wybrać?
Dlaczego mikrofalówka nie grzeje?
WhatsApp bez numeru telefonu? Meta już testuje identyfikacje za pomocą pseudonimu
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking rowerów stacjonarnych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Ranking patelni na indukcję [TOP10]
Sprawdź więcej poradników