Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Europa 15 rocznica
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(266)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Europa 15 rocznica
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Z
synchronizuj
zeg
arek
z
londyńskim
Big
Benem
albo
zachwyć s
ię monument
alnym
amfit
e
atrem
Flawiuszów
w
Rzymie
.
Wypatr
uj
„cebulowy
ch”
k
opuł
moskiewskich
cerk
wi albo
r
ozk
os
zuj się
widokiem
z
wieży
Eiffla
w
P
aryżu.
Ws
iąść
do
Pociągu:
Europa
zabierze
Cię
w
niezwykłą
podróż
pr
zez
wielkie
miast
a
Starego
K
ontynentu
u
progu
z
es
złego
stulecia.
Czy
odważy
s
z
s
ię
pr
zeb
yć
mroczne
t
unele
w
s
zwajc
arskich
Alpach
?
W
ejdzies
z
na
pokład
promu
pr
zemierzając
ego
Mor
ze
Czarne
?
Wzni
esies
z
okazałe
dwor
c
e
w
st
olic
ach
dawnych
imper
iów
?
A
może
wolis
z
wyr
us
zyć
w
podróż l
egendar
nym
Eur
opejskim
Ek
spr
esem
? Następne
po
sunięcie
może
uczynić C
ię
najwięk
szym
magnat
em
kolejowym
E
uropy!
P
akuj
walizki,
wołaj bag
ażowego
i
ws
iądź
do
pociągu!
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 1
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 1
23/12/2020 09:32
23/12/2020 09:32
2
2
Za
w
ar
tość
Za
w
ar
tość
◆
plansza przedstawiająca mapę Eur
opy;
◆
225
kolorowych wagonikó
w (45
brązowych, czerwony
ch, oletowych,
szar
ych i
niebieskich oraz k
ilka dodatkowych w
każdym kolorze –
upewnijcie się, że r
ozpoczynacie rozgry
wkę z
odpowiednią
liczbą
wagoników);
◆
15kolorowych Dwor
ców (po 3wkażdym kolorze);
◆
5 znaczników punktacji
(po 1wkażdym kolorze);
◆
instrukcja;
◆
numer dostępu Days of
Wonder (na ostatniej str
onie instrukcji);
M
a
cie prz
ed sobą jubileusz
ową edycję k
ultowej gry „
W
siąść do P
ociągu:
E
uropa
”!
Postanowiliśmy
uczcić 15l
at
pociągowych zmagań, wk
tórych uczestniczyli gra
cze zcałego świa
ta, wydają
c
powiększoną edycję gry z
e znanej wszystk
im serii
„
W
siąść do P
ociągu
” . Jubileusz
owa edycja to nie tylk
o nowa sz
ata
graczna, l
ecz także k
olorowe gurki wa
gonik
ów przygotowane zdbał
ością o najdrobniejsze sz
czegóły. P
onadto
wpudełk
u znajdziecie w
szystk
ie wydane do tej pory k
arty B
iletów iwarianty ro
zgrywk
i zdoda
tk
u „
W
siąść do Pociągu:
E
uropa 1912” . T
o wszystk
o spra
wi, że ro
zgrywk
a będzie
jeszcze
ciek
awsza. J
ubileusz
owa edycja „
W
siąść do Pociągu:
E
uropa
”
to nasze podz
ięk
owanie za W
asze wielole
tnie wsparcie.
Bawcie się dobrz
e!
A
lan R. M
oon izespół Days o
f W
onder
Na niektórych Biletach na
T
ypow
e
T
rasy widnieje
logo Metropolii. Oznacza to
, że jedno albo oba
miasta na karcie są Metropoliami Europy
. Należą do
nich: Londyn (L
ondon), Berlin, Mosk
wa (Moskva),
P
ar
yż (P
aris),
Wiedeń (
Wien), Madryt (Madrid), Rz
ym
(Roma), Aten
y (Athína) iAnkara (Angor
a).
◆
108kar
t Biletów:
46kar
t Biletów
zgry
W
siąść do
P
ociągu: Europa
55kar
t Biletów
zdodatku
W
siąść
do P
ociągu: Europa
1912
6kar
t Biletów
zminidodatku
W
siąść do P
ociągu:
Orient Express
1kar
ta Biletu
zakcji promocyjnej
W
siąść do P
ociągu:
P
odróże zMax
Bilet na
T
ypową T
rasę
Bilet na
Długą T
rasę
Kolor wartości punktowych
w
lewym górnym rogu każdej
kar
ty ułat
wi
W
am odr
óżnienie
Biletów
na T
ypo
we T
r
asy
od
Biletów na Długie
T
rasy
.
◆
1kar
ta Metropolii
Europy
;
◆
1Europejski
Ekspres – premia za
najdłuższą trasę;
◆
110kar
t W
agonów
w8kolorach
i14 Lokomotyw
;
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 2
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 2
23/12/2020 09:32
23/12/2020 09:32
3
3
Przy
g
oto
w
anie do g
r
y
z
Przy
g
oto
w
anie do g
r
y
z
Opis prz
ygot
owania dotyczy klasycznego wariantu. Z
erknijcie na
koniec instruk
cji, aby dowiedzieć się, j
akie zmiany zachodzą w
rozgry
wce
z
dodatkiem „
W
siąść do P
ociągu: Europa 1912” („Europe 1912”) albo
w
wariantach „Mega‑Eur
opa” („Mega Europe
”) i
„Metropolie Europy”
.
(„Big Cities of Europe”). Znajdziecie tam także informację
, jak włączyć do
rozgrywk
i Bilety zminidodatku „
W
siąść do P
ociągu: Orient Express” izakcji
promocyjnej „
W
siąść do P
ociągu: Podró
że zMax”
.
P
ołóżcie planszę n
a środku stołu. Każd
y z
graczy otrz
ymuje zestaw
45
wagoników
, 3
Dworce iznacznik punktacji w
w
ybran
ym przez siebie
kolorze. Znacznik należy umieścić na polu
„Start
”
❶
biegnącego dookoła
planszy toru punktacji. P
odczas gry
, gdy gracz zdob
ywa punkty
, przesuwa
swój znacznik o odpowiednią liczbę pól
.
P
otasujcie kar
ty
W
agonów iL
okomotyw irozdajcie każdemu z
graczy po
4znich
❷
. P
ozostałe karty połóżcie obok planszy, tw
orząc stos
W
agonów
.
Odkr
yjcie 5górn
ych kar
t iułó
żcie na stole tak, aby wszyscy je widzieli
❸
.
Jeśli wśród odkrytych kar
t znajdą się 3
Lok
omoty
wy
, wszystkie 5
k
art
należy natychmiast odrzucić iodk
ryć 5nowych kar
t ze stosu
.
P
ołóżcie kar
tę E
uropejskiego Ekspresu obok planszy
❹
.
Z
talii Biletów z
logo Europy wyjmijcie 6
Biletów na Długie
T
rasy
(zob
. opis kar
t Biletó
w na str
. 2). Potasujcie je i
ro
zdajcie po 1k
ażdemu
graczo
wi. Odłóżcie poz
ostałe Długie
T
rasy do pudełka tak
, aby nikt ich nie
widział. Nie biorą udziału wgrze
.
P
otasujcie talię Biletów i
rozdajcie po 3
kar
ty każdemu graczo
wi
❺
.
P
ozostałe kar
ty połóżcie obok planszy
, tworząc zakryt
y stos
❻
.
Zanim rozpoczniecie r
ozgry
wkę, musicie potajemnie z
decydować,
które spośr
ód otrz
ymany
ch Biletów zacho
wacie. Każdy musi zacho
wać
co najmniej 2Bilet
y
, w
olno mu też zachować więc
ej. Bilety
, zktór
ych się
rezygnuje, należy odłożyć do pudełka tak, aby nikt ich nie widział. Można
zrezygnow
ać zarówno zDługich T
ras, jak izT
ypowych
T
ras. Zacho
wane
Bilety zatrz
ymuje się do końca gry
.
Możecie ro
zpocząć grę.
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 3
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 3
23/12/2020 09:32
23/12/2020 09:32
4
4
Cel g
r
y
Cel
g
r
y
Celem gry jest zdobycie jak największej liczb
y punktów
. P
unkty zdobywa się za:
●
utworzenie połączenia pomiędzy 2sąsiadując
ymi miastami,
●
realizację Biletu poprzez utworzenie połączenia między wskazanymi
miastami,
●
stworzenie najdłuższej trasy (nagradzane kartą Europejskiego Ekspresu),
●
każdy D
worzec
, którego nie umieściłeś na planszy
.
Od wyniku gracza odejmuje się punkty za k
ażdy posiadany Bilet
, którego nie
zrealizow
ał.
Przebieg tur
y
Przebieg
tur
y
Grę ro
zpocz
yna gracz, który odwiedził najwięcej państw europejskich. Po nim
gra osoba siedząca po jego lewej str
onie i
tak dalej.
W
swojej turze gracz musi
przeprowadzić 1(wyłącznie!) z4akcji:
◆
Dobranie kart W
agonów –
gracz może wziąć na r
ękę 2
kar
ty
W
agonów (albo
1kar
tę, jeśli wybierze odsłoniętą Lokomotywę. Z
ob.
Lokomotywy
).
◆
Utworzenie połączenia –
gr
acz tworz
y połączenie, zagrywając z
ręki k
ar
ty
W
agonów w
kolorze i
liczbie odpowiadających polom na plansz
y międz
y
miastami stanowiącymi daną trasę. Następnie umieszcza po 1
plastikowym
wagoniku na każdym polu utworzonego połączenia i
podlicza punkty
zgodnie z
tabelą punktacji połączeń. Na koniec przesuwa swój znacznik na
torze punktacji.
◆
Dobranie Biletó
w –
gracz dobiera 3
górne kar
ty ze stosu Biletów (w
wariancie
Metropolie Europ
y
dobiera 4) imusi zachować przynajmniej 1znich.
◆
Budowa Dwor
ca –
gracz może zbudo
wać Dworzec w
dow
olnym mieście,
w
kt
ór
ym nie ma jeszcze żadnego Dwor
ca. Aby wybudować pierwsz
y
Dworzec, gracz zagrywa 1
do
wolną kar
tę
W
agonu i
umieszcza gurkę
Dworca w
wybranym mieście. Ab
y wybudować drugi Dworzec, musi zagrać
2
kar
ty w
tym samym kolorze
. Budowa trzeciego wymaga 3
kar
t w
tym
samym kolorze.
Dobieranie
k
ar
t W
agonó
w
W
talii
W
agonów znajduje się po 12
W
agonów w
każdym
ko
lor
ze
i
14
Lokomotyw
. Kolor
W
agonu odpowiada 1
zkolorów
tras na planszy – są więc W
agon
y oletowe
, niebieskie,
pomarańczow
e, białe, zielone
, żółte
, czarne iczer
wone
.
Gracz, który zdec
yduje się na akcję dobier
ania kar
t W
agonów,
bierze do ręki 2
kar
ty. Każdą z
nich moż
e wybrać spośród
5
odkr
ytych kar
t albo dobrać w
ciemno z
gór
y stosu. P
o dobraniu
odkr
ytej kar
ty gracz musi natychmiast odkr
yć na jej miejsce kolejną kar
tę z
gór
y
stosu. Jeśli gracz wybierze odkr
ytą kar
tę Lokomotywy
, nie może wtej turze dobrać
drugiej kar
ty (zob.
Lokomotywy
).
Jeśli w
kt
ór
ymś momencie wśr
ód odkr
ytych k
art znajdą się 3
Lokomotywy
,
wszystk
ie 5kar
t należy odr
zucić iodkr
yć 5nowych kar
t ze stosu
.
Gracz może mieć na r
ęce dowolną liczbę kart. Gdy stos dobierania zostanie
wyczerpany
, należy potasować stos kar
t odrzucony
ch i
utworz
yć w
ten sposób
nową talię. Kart
y należy przetasować bardzo dokładnie, gdyż gracz
e odrzucają
zestawy kar
t tych samych kolor
ów
.
W
niezw
ykle rzadk
im prz
ypadku, gdy kar
t brakuje zarówno w
stosie dobierania,
jak i
w
stosie kar
t odrzucony
ch (gdyż gracze trzymają dużą liczbę k
ar
t na ręc
e),
gracz nie może wybrać akcji dobierania kart W
agonów
. Musi wtedy w
ykonać inną
akcję – utworz
yć połączenie
, budować Dworce albo dobr
ać kar
ty Biletów
.
Lok
omoty
w
y
Lokomotywy to wielokolorowe kar
ty
, które mogą
zastąpić
W
agon dowolnego koloru
. Można zagry
wać
je z
dowolnym zestaw
em
W
agonów w
momencie
tworzenia połączenia albo budowania Dwor
ca. Są również niezbędne do tworzenia
połączeń promowych (z
ob.
Pro
my
).
Jeśli dobierający k
art
y gracz wybiera odsłoniętą L
okomoty
wę
, jest to jedyna
kar
ta, którą może dobrać w
tej turze. Gracz nie moż
e wybrać odkr
ytej Lokomotyw
y
jako drugiej kar
ty
, nawet jeśli została odkryta po t
ym, jak zdecydował się na
wybór pier
wszej. Jeśli w
któr
ymś momencie wśród odkryt
ych kart znajdą się
3Lokomotywy, w
sz
ystkie 5kar
t należ
y odrzucić iodkr
yć 5nowych kar
t ze stosu.
Uwaga!
Jeśli gracz szcz
ęśliwie dobrał kar
tę Lokomotywy z
zak
rytego stosu, licz
y
się ona jako pojedyncza kar
ta i
gracz nadal moż
e w
tur
ze dobrać w
sumie 2
kar
ty
.
W
tej sytuacji może wziąć na r
ękę odkr
ytą kar
tę
W
agonu albo dobrać drugą kar
tę
zwierzchu stosu.
T
w
orzenie połączeń
Połącz
enie to ciąg następujących po sobie kolorowych (czasami szarych) pól na
planszy łącząc
ych 2sąsiadujące miasta.
Aby utworzyć połączenie, gracz musi zagr
ać zestaw kar
t
W
agonów
, któr
ych kolor
i
liczba odpowiadają kolorowi i
liczbie pól w
ybranej trasy
. W
iększość połączeń
wymaga W
agonów w
konk
retnym kolorze
. Kar
tę
W
agonu można za
wsze zastąpić
kar
tą Lokomotywy (zob. prz
ykład 1). Aby utworz
yć połączenie na szar
ej trasie,
można użyć
W
agonów w
dowoln
ym kolorze, wszystkie jednak muszą być tego
samego koloru (zob
. prz
ykład 2).
Po utw
orzeniu połączenia gracz układa na polach trasy swoje plastikowe w
agoniki
i
odrzuca k
ar
ty
, których użył. Następnie sprawdza wartość trasy w
tabeli punktacji
iprzesuwa swój znacznik o odpowiednią liczbę pól na torze punktacji.
Gracz może utworzyć połączenie na dowolnej niezajęt
ej trasie na planszy. Nie
musi łączyć nowej trasy z
tymi, które zajął wcześniej
. Każdy gracz może utworzyć
tylko 1połączenie na turę.
Połącz
enie trzeba utworz
yć w
całości podczas 1
tur
y
. Przyk
ładowo nie mo
żna
zagrać 2
kar
t na trasie składającej się z
3
pól i
uzupełnić trzecią k
artę w
kolejnej
turze.
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 4
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 4
23/12/2020 09:32
23/12/2020 09:32
5
5
P
odw
ójne połączenia
Międz
y niektórymi miastami biegną
podwójne połączenia składające się
z
równoległy
ch tras o takiej samej
liczbie pól. Jeden gracz nie mo
że zająć
obu nitek takiego połączenia.
Pr
o
my
Pr
omy to specjalne szare tr
asy łączące 2
miasta przez wodę
.
Wyróżnia je symbol L
okomotyw
y znajdujący się na co najmniej
1polu trasy
.
Aby utworzyć połączenie promowe
, gracz musi zagrać tyle kar
t
Lokomotyw
, ile symboli znajduje się na polach, i
uzupełnić je
zestaw
em kar
t wodpowiednim kolorze, aby suma zgadzała się zliczbą pól.
T
unele
T
unele to sz
czególne trasy wyróżnione specjalnym obr
amo-
waniem pól.
Gracz, który zamierza zająć tunel, nigdy nie może być pewien, jak długi się okaże!
Aby zająć tunel, g
racz zagry
wa kar
ty
, których wymaga zajmowana trasa. Następnie
odkr
ywa 3górne k
art
y ze stosu
W
agonó
w (bez względu na to
, jak długi jest tunel).
Za każdą odk
rytą k
artę wkolorze, kt
órego gracz użył do zajęcia tunelu, musi zagrać
zr
ęki dodatkową kar
tę
W
agonu w
tym kolorze (albo Lokomotywę). Jeśli zdoła tego
dokonać, tunel zostaje zajęty
.
Jeśli gracz nie ma na ręc
e dodatkowych
W
agonów albo nie chce ich zag
r
ywać,
może wziąć do ręki kar
ty
, za pomocą których próbował zająć trasę
, i
zakończyć
swoją turę
.
Na koniec tury odr
zuca się 3kar
ty odk
ryte podczas zajmowania tunelu.
P
amiętaj, że L
okomoty
wy zastępują dowoln
y kolor
, więc każda odkr
yta
Lokomotywa pasuje do kar
t zagrany
ch przez gracza i
zmusza go do zagrania
jeszcze 1k
ar
ty W
agonu.
Jeśli gracz decyduje się zająć tunel za pomocą samy
ch Lokomotyw
, będzie musiał
zagrać dodatkow
e kar
ty (w
yłącznie Lokomotywy) tylko w
prz
ypadku, gdy pośród
3odkr
ytych kar
t znajdą się Lokomotyw
y
.
Uwaga!
W
r
ozgrywce 2- i
3-osobowej gracze mogą korzystać tylko z1
nitki podwój
-
nego połączenia. Pierwszy gracz realizujący tak
ie połączenie może zająć do
wolną
nitkę, po czym druga nitk
a staje się niedostępna dla inn
ych graczy do końca gr
y
.
połączenie
podwójne
trasa
równoległa
T
wo
rzenie
połączenia
pr
omo
weg
o
Utworzenie
połącz
enia pr
omo
w
ego z
e Sm
yrn
y do P
alermo
wymaga 2 Loko
mot
y
w i4 k
ar
t
W
agonó
w wt
ym
samym kolorze.
T
wo
rzenie
połączenia
Aby zająć żółtą tr
asę składającą
się z3pól, gr
acz może użyć:
3żółtych W
agonó
w;
2żółtych
W
agonów i1L
okomotyw
y;
1żółtego W
agonu
i2Lokomotyw; 3Lokomoty
w
.
Szarą trasę
, która składa
się z2pól, można zająć
prz
y użyciu: 2czerwony
ch
W
agonów;
1żółtego W
agonu
i1Lokomotywy
; 2Lokomotyw
.
Przykład
1.
Przykład
2.
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 5
721133-T2RE15-Rules-285x285-PL-23122020.indd 5
23/12/2020 09:32
23/12/2020 09:32
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników