Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Holandia
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(266)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Holandia
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2–5
8
+
30–60'
1
2
3
4
5
Pozycje startowe graczy
Krysia zajmuje
pierwszą nitkę
połączenia
Breda–R
otterdam
i wpłaca do banku
K
wit przejazdowy
o wartości „4”
.
Na szczęście
2rundy później
Jacek zwraca jej
poniesione koszty
,
gdyż sam musi
zapłacić Krysi
K
witami o łącznej
wartości 4 za
zajęcie drugiej nitki
tego połączenia.
1
2
Dodatek, który trzymasz w ręku, nie jest samodzielną grą
iwymaga elementów z jednej z poprzednich części serii:
u
Po 40 (
a nie 45) wagonik
ów dla każdego gracza w
wy
-
branym przez niego k
olorze wraz z
odpowiadającym im
znacznikiem punktacji z
Wsiąść do P
ociągu
TM
:
USA
albo
Wsiąść do P
ociągu
TM
: Europa
.
u
110 kart W
agonów z
Wsiąść do P
ociągu
TM
: USA
,
Wsiąść
do Pociągu
TM
: Europa
albo dodatku
W
siąść do P
ociągu
TM
:
USA 1910
.
×
2
×
6
×
10
Niniejsza instrukcja opisuje zmian
y w regułach charakt
er
yzujące gr
ę na
mapie Holandii. Do gr
y niezbędna jest znajomość zasad gry podstawow
ej.
Wprowadzenie
P
odczas gr
y na mapie Holandii zwłoka może słono k
osztow
ać! Sta
-
raj się tworzyć połączenia najszybciej, jak się da! I zwracaj uwagę na
Bilety – aż 6 z nich ma war
tość od 29 do 34 punkt
ów
, a
k
olejnych
17
jest warte od 17 do 26 punktów
.
W tej sytuacji mniej niż 100 punk
-
tów mo
że bardzo ł
atwo wypchnąć Cię z
kol
ejki…
dozw
ycięstwa.
Karty Biletów i Kwity
przejazdowe
W dodatku znajdują się 44 Bilety
.
Na początku gry każdy z uczestnik
ów otrz
ymuje
losowo 5
B
iletów
, z których musi zatrzymać co naj
-
mniej 3, ale może takż
e zachować 4 albo wszystkie
5.
W czasie rozgry
wki, jeśli gracz zechce dobr
ać nowe
Bilety
, dobiera 4
Bilety ze stosu i musi za
trz
ymać co
najmniej jeden z nich.
Bilety
, któr
ych gracz
e nie chcą zatrzymać – cz
y to na początku r
oz
-
gr
ywki, cz
y w jej trakcie – odkładają a
wersami do gór
y na osobny stos
Biletów odrzucony
ch, a nie na spód stosu kar
t Biletów
, tak jak w grze
podstaw
owej
. Gdy stos Biletów się wyczerpie, należy przetasow
ać stos
Biletów odrzucony
ch i ut
worzyć z
nich now
y stos Biletów
, z
którego
gracze będą mogli dobier
ać nowe Bilety
.
Uwaga!
Nazw
y miast widniejące u dołu niekt
ór
ych Biletó
w
mają znaczenie jedynie w rozgry
wce 2-osobowej w w
aria
ncie
z graczem neutraln
ym.
P
aństwa położone poniż
ej poziomu morza są popr
zecinane wieloma
rzekami i kanałami, nad któr
ymi piętrzą się mosty
. Niestety
, żeby nimi
przejechać, trzeba zapłacić
. Każdy gracz r
ozpoczyna rozgr
ywkę z takim
samym zesta
wem Kwit
ów przejazdowych (2 ×
„4”
, 6 ×
„2”
i 10 ×
„1”
,
na łączną wartość 30).
Nieuży
wane K
wit
y przejazdow
e są
odkładane do banku, który należy
utworzyć w
pobliżu planszy
. Gra
-
cze mogą sw
obodnie ro
zmieniać
K
wity w banku (i
u
innych graczy
,
jeśli zajdzie taka potrzeba). Gra
-
cze nie powinni z
dradzać war
tości
swoich K
witów innym gr
aczom aż
do końca r
ozgr
y
wki.
Aby wyrównać szanse wynika
-
jące z
kolejności r
ozgr
y
wania, na
początku gry znaczniki graczy należy
ułożyć na torze punktacji tak, jak
pokazano na ilustracji.
Podwójne poł
Ą
czenia,
Kwityprzejazdowe i Pożyczki
W
iększość połącz
eń w niniejsz
ym dodatku t
o podwójne połącz
enia
i – bez względu na liczbę graczy – obie ich nitki mogą zawsz
e zostać
zajęte (naw
et w rozgry
wkach 2- i 3-
osobow
ych).
Wszystkie połącz
enia mają swój k
oszt, któr
y gracz musi opłacić za
pomocą K
witów przejaz
dow
ych. Gdy gracz zajmuje pierwszą z
nitek
podwójnego połącz
enia, płaci odpowiedni koszt prz
ejazdu do banku
.
Gdy jednak zajęta zostanie druga nitka tego połącz
enia, opłata za
przejazd tr
aa do gracza, który zajął pier
wszą nitkę.
Jeśli gracz nie posiada K
witów przejazdo
wych o w
ystar
-
czającej wartości, aby opłacić połączenie
, bier
ze z
banku
1 kar
tę P
ożyczki podczas tworzenia połączenia i kładzie ją
przed sobą aw
ersem do gór
y
, gdzie pozostaje do k
ońca gr
y
.
Gracz nie płaci żadny
ch K
witów przejaz
dow
ych (naw
et jeśli
stać go na częściow
ą opłatę) i nie może już nigdy spłacić
zaciągniętej P
ożyczki.
Jeśli w powyższej sytuacji gracz zajmuje drugą nitk
ę podwójnego połą-
czenia przy użyciu Po
ż
yczki, gracz, kt
ór
y zajął pier
wszą nitkę, otrzymuje
należną opłat
ę z banku.
Witamy w kolejnej odsłonie popularnej gry kolejowej! W dodatku
Wsiąść do Pociągu
TM
: Holandia
akcja toczy
się poniżej poziomu morza, w kraju z niezliczonymi kanałami i rzekami… i jeszcze większą liczbą mostów.
2
Jack
owi zostały
K
wity przejazdowe
o łącznej wartości
2. Jest więc
zmuszony wziąć
Poży
czkę, ale
zachowuje K
wity.
Krysia, która
zajęła pierwszą
nitkę połączenia,
otrzymuje K
wit
o wartości „4”
zbanku.
55
55
55
35
35
35
35
0
20
20
0
10
0
0
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
4. miejsce
5. miejsce
5432
Na k
ońcu gry Krysia i Jacek mają K
wity przejazdowe o łącznej wartości9,
więc oboje otrzymują po 55 punktów bonusowych. Julia pomimo swoich
K
witów o łącznej wartości 3 nie otrzymuje bonusu, bo w trakcie rozgrywki
wzięła Poży
czkę. Z tego też względu od swego wyniku odejmuje
5punktów. N
ikodem z K
witem o wartości „1” otrzymuje 20 punktów
bonusowych za zajęte 3. miejsce.
Jacek
Nikodem
Krysia
Julia
=55
=55
=20
Podliczanie punktów
Na koniec gry gracze mogą otrzymać punkt
y bonusow
e
za zachowane K
wity pr
zejaz
dowe.
Gracze otrzymują punkty w zależności od sumar
ycznej
wartości posiadanych na k
oniec gr
y Kwitów i liczb
y gracz
y
. Należne
punkty w
ynikają z poniższej tabeli.
Ważne.
Nawet 1 P
ożyczk
a wzięta przez gracza w trak
c
ie gry
eliminuje go z w
alki o punkty bonusowe.
Jeśli 2 lub więcej graczy remisuje w kw
estii wartości zachowany
ch
K
witów
, wszysc
y remisujący otrz
ymują należny bonus za zajmo
wane
miejsce. K
wity pr
zejaz
dowe służą jedynie ro
zstrz
ygnięciu, kt
óre miejsca
w rankingu zajmują gracz
e w walce o kar
ty bonusowe. P
oza tym zacho-
wane na k
oniec gr
y K
wity nie mają żadnej war
tości punkto
wej
.
Gracze otrzymują (tracą) punkty za zrealizow
ane (niezrealizow
ane)
Bilety zgodnie ze standardowymi zasadami, a także tracą 5 punkt
ów za
każdą kar
tę P
ożyczki, którą wzięli w tr
akcie gry
.
W grze nie występują bonusy za najdłuższą trasę ani za najwięcej zre-
alizow
anych Biletów
.
Warianty rozgrywki
Gra bez Kwitów przejazdowych
Rozgry
wka na mapie Holandii może się odbywać bez użycia K
witów
przejazdo
w
ych. Jeśli r
ozgr
y
wka toczy się w 2 albo 3
osoby
, gracze
mogą zająć tylko 1 nitkę podw
ójnego połączenia, tak jak w standar
-
dowych zasadach
W
siąść do Pociągu
TM
.
Gracz neutralny (rozgrywka 2-osobowa)
Jeśli gracie w 2 osoby i chcecie wykorzystać zasadę opłaty za prze
-
jazdy mostami, sugerujem
y dodanie tzw
. gracza neutralnego
. B
ędzie
ro
zgr
ywał swoją turę w każdej r
undzie prow
adzony na zmianę przez
każdego z 2 graczy
.
T
o sprawi, że gr
a stanie się jeszcz
e bardziej zacięta.
Wybierzcie k
olor dla gracza neutralnego i umieśćcie jego 40wago
-
nikó
w w pobliżu planszy
. G
racz, który będzie rozgry
wał swoją
turę
jako drugi, otrzymuje 1 dodatko
w
y wagonik wneutr
alnym k
olorze,
który będzie znacznikiem gracza neutralnego
. Dzięki temu gracz
e
zawsz
e będą wiedzieli, który z
nich kieruje gracz
em neutralnym
wdanej rundzie.
P
odczas pier
wszych 5 rund gracz neutraln
y jest nieakty
wny
. Gracze
mogą odmierzać kolejne rundy wagonik
iem albo znacznikiem w
neu
-
tralnym k
olor
ze
. P
ocząwszy od szóstej rundy
, wkażdej rundzie rozgry-
wana jest tura gracza neutr
alnego. Jest ona r
ozgr
y
wana po tym, jak
obaj
„ż
y
wi”
gr
acze roz
egrają swoje tur
y
.
P
odczas tur
y gracza neutralnego gr
acz posiadając
y znacznik gracza neu
-
tralnego odkry
wa Bilet z wierzchu stosu Biletów
:
u
jeśli u dołu Biletu nie widnieją nazw
y miast, nic się nie dzieje
.
Gracz odrzuca Bilet i rozpoczyna się nowa runda. Gr
acz posiadający
znacznik gracza neutralnego zatrzymuje go
.
u
jeśli u dołu Biletu widnieją naz
w
y 2 miast, gr
acz posiadając
y znacz
-
nik gracza neutralnego zajmuje połącz
enie między t
ymi miastami
wagonikami w neutralnym k
olorze wimieniu gracza neutralnego
.
Jeśli obie nitki podwójnego połącz
enia są wolne, gracz moż
e w
ybrać,
którą nitk
ę zająć.
Następnie odrzuca Bilet i przekazuje znacznik gracza neutralnego dru-
giemu graczo
wi.
Jeśli 1 nitka podwójnego połączenia z
ostała już zajęta (nawet przez
gracza, który właśnie przeprow
adza turę gracza neutr
alnego), wtedy
gracz neutraln
y musi opłacić w
ymagany k
oszt Kwitami wziętymi
z banku. Otrzymuje je gracz, któr
y zajął pier
wszą nitkę
. W takim
przypadku, jako że nie dok
onano żadnego w
yboru, gracz zachowuje
znacznik gracza neutralnego i odrzuca wykorz
ystany Bilet.
P
ołączenia Amst
erdam–Rotter
dam i Rotterdam–An
t
werpia (
Antwer
-
pen) pojawiają się u dołu 2 Biletó
w
. Jeśli gracz neutralny utworzył już
dane połączenie
, a pojawia się ono u dołu Biletu ponownie, nale
ż
y trak
-
tow
ać Bilet tak, jak gdyby nie wskaz
ywał żadnego połączenia.
Jeśli zabraknie w
agoników w neutraln
ym kolorz
e, gracz neutr
alny prze
-
staje grać. Należy odłożyć jego znacznik do pudełka i gracz
e nie rozgry-
wają już tury gracza neutralnego
.
P
odobnie, jeśli wyczerpie się st
os Biletów
, należy odłożyć znacznik gra
-
cza neutralnego i gracz
e nie rozgry
wają jego tury
. Następnie należy
potasować st
os Biletów odrzucony
ch i
utworzyć z
nich no
w
y
stosdobierania.
Copyright © 2013-2017 Days of Wonder
3
Copyright © 2004-2017 Days of Wonder
Days of Wonder, the Days of Wonder logo, Ticket to Ride, Ticket to Ride Europe and Ticket to Ride Nederland are all trademarks or registered trademarks
of Days of Wonder, Inc. and copyrights ©2004-2017 Days of Wonder, Inc. All Rights Reserved.
Wsiąść do Pociągu
TM
Holandia
Projekt mapy:
Alan R. Moon
Ilustracje:
Julien Delval
Redakcja:
Zespół Rebel
TESTERZY
Kathy i Alan Bargenderowie, Mary Ann Benkoski, Martha Garcia Murillo i Ian MacInnes, Emilee
Lawson Hatch i Ryan Hatch, Ron Krantz, Tamara Lloyd, Janet Moon, Ralph Valente i Jim Simons,
Andrew Edworthy – należą się Wam wielkie podziękowania!
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników