Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wybuchowa Mieszanka Uczeń na 6
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wybuchowa Mieszanka Uczeń na 6
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTR
UK
CJ
A
2
ŁZY JEDNOROŻC
A
Łzy jednoro
żca stanowią na
j
czystszy płyn znan
y
w św
i
ecie magii. W
ystar
czy użyć zaledwie kilku
k
r
o
p
li, ab
y dop
ro
wadzić do ka
talizy bardzo
potężn
ych efe
któ
w magicznych.
Zbier
an
ie łez jednor
ożca jest dzie
cin
ni
e pr
ost
e!
Wszyst
kie je
dn
or
ożce ci
erpią na ch
ro
n
iczną dep
r
e
s
ję.
W
ys
ta
r
czy przy spo
tk
an
iu je
dne
go z ni
ch wyśm
iać je
go
pojed
ynczy róg i p
rzygot
ować s
ię na de
szcz łez. N
ie można
zapom
nieć o zab
r
an
iu ze so
bą spo
rych ro
zm
iar
ów beczki.
SMOCZY D
YM
T
o
ksy
c
zne o
pary w
ydych
ane p
rzez te straszliwe gad
y są
częs
t
o uży
wa
n
e w alchemii ze względu na sw
oją wysoką
r
e
a
k
t
y
w
n
ość magiczną. N
ależy zachować szczegó
lną
os
t
r
ożność i nigd
y
, przenigdy ich nie wd
ychać!
A
by zdoby
ć smoczy d
y
m, należy s
ztur
chać
s
mo
ka w nos, d
opók
i nie zro
bi s
ię ba
rdzo
,
b
a
r
dz
o
zły
. W
y
pr
oduk
owa
ny przez sm
oka d
y
m należy
zeb
ra
ć d
o p
r
ob
ówk
i, a nas
tęp
nie wzi
ąć nogi za pas, zan
im
smo
k spa
li dos
zczętn
ie oso
bę po
bier
a
jącą d
ym.
Ł
UPIEŻ WRÓŻKI
Bardzo potężna in
grediencja. Łu
pież wró
żki
j
est ró
wnież używany p
rzez nieznośne
dz
ieci, któ
re nie wyrażają c
hęci, ab
y dor
osnąć,
i p
or
ywają swoic
h ró
wieśnikó
w
, których następnie
s
p
r
owadza
j
ą na złą drogę
.
W c
e
l
u p
o
b
r
a
n
i
a ingre
dien
cji na
leży zła
pać wró
żkę i de
li
ka
tn
ie
p
rz
e
cz
e
s
a
ć jej
wło
sy małym grzeb
yki
em. P
odczas tej czynn
ości
n
a
l
e
ży u
n
i
k
a
ć
m
yślen
ia o przyjem
n
ych rzecza
ch, i
naczej mo
żna
w m
g
n
i
en
i
u o
k
a p
rze
bić gło
wą su
t.
•
LIST
A ING
REDIENCJI
•
(L
egend
is składnikum)
OG
RZA FLEGMA
T
a lepka zawiesina używana jest w cel
u zagęszczenia
mieszanin, kt
órych kon
systencja jest zbyt lo
tna.
P
odczas używania ogrzej egmy należy zadbać o to
,
aby za
wsze za
kładać maskę ochr
onną
Ogr
y bagien
ne częs
to pa
dają o
a
rą p
rzezię
bien
ia.
W związku z tym wystar
czy udać się na ba
gna i za
br
ać
ze sobą dużą p
aczkę pa
pier
owyc
h ch
ust
eczek. N
astępn
ie
nale
ży podążać za ś
lada
m
i pows
tałymi po k
ichn
ięciu.
N
ier
ek
omen
dowa
ne dla osób o sła
byc
h żołądk
ach.
Drodzy uczniowie!
Ostatni rok W
aszej nauki w Aka
demii Magii i Sza
chr
ajstwa dla P
r
zebiegłych Cz
arodziejów i Czar
ownic dobiega końca,
nadszedł więc czas najwyższy na
pr
zeprowadz
enie egzaminu końcow
ego!
Zasady pozostają niezmienione – aby uwar
zyć wybrane E
l
ik
siry
,
na
leży
po
bie
r
ać
in
g
re
di
enc
je
z
p
o
daj
ni
ka
w
Lab
or
ato
rium
Eliksirów.
Eksplozje wyw
ołane
p
o
dcz
as t
e
g
o pr
o
c
esu mogą być b
ardzo użyteczne! Spożywanie sporzą
dzonych w czasie egzaminu Eliksir
ów jest nie tylko dozwolone, ale również
wyso
ce z
alecane! Należy jednak używać ich z rozwagą,
aby szybciej i skuteczniej komplet
ować ingr
ediencje.
T
o z kolei może dowieść W
a-
sz
e
j w
ar
tości jako przyszłych Czarodziejó
w i Czarow
nic.
P
o r
o
z
daniu wyst
arczające
j liczby żetonów biegłości egzamin dobiegnie końca. W
arto jednak zapamiętać,
że aby otr
zymać Nag
rodę dla
N
ajlep
szego U
cznia,
należy sporz
ądzić podczas egzaminu najbardzie
j wymagające (oraz t
e najwyż
ej punktowane) Eliksir
y!
P
o
w
o
d
zenia!
A
lbłędus D
umblendor
D
y
rektor Akademii Mag
ii i Sz
achr
ajstwa
3
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
64 płytki E
liksir
u w 8 rodzajach
(Eliksir
y tego samego r
odzaj
u mają taką
samą ikon
ę Specjalnej Mocy Magicznej)
4 plansze stanowiska al
chemicznego
ż
e
t
o
n pierwsz
ego gracza
15 żetonów biegłości
21 żetonów
drob
nej pomoc
y
p
o
d
a
jni
k k
u
l
e
k in
g
r
e
di
e
nc
ji
(z szu
ad
ą do p
rze
c
h
o
w
y
wa
ni
a k
u
le
k
in
g
r
e
dien
c
ji p
o
mię
dzy r
o
zg
r
y
w
ka
mi)
80 k
u
l
e
k in
g
r
e
di
encji
(w czt
er
e
c
h k
o
lo
rach, po 20 kulek
w każd
y
m z k
o
lo
ró
w
; do gr
y dołączono mały
w
o
r
e
cze
k z za
p
a
s
owymi kulkami, gd
yby
j
a
k
ieś k
u
l
k
i się z
apodziały)
•
ZA
W
AR
TOŚĆ
•
(P
resentatio componentibus)
•
ROZG
RYWKA W PIGUŁCE
•
(Rozgrywkus chybcikus)
A
by s
porządzić
Eliksir
, należy p
odczas swojej tury p
obrać
jedną kulkę
ingrediencji
z
po
dajnika
i spróbo
wać dop
ro
wadzić do sytuacji, w kt
ór
ej
ingrediencje tego sameg
o kolo
ru
się zderzają
, wywołując w ten sposób
Eksplozję
(dzięki temu gracz mo
że pobrać eksp
lodujące ingr
ediencje)! Im
większa
Eksplozja
, tym
szy
bciej można sp
orządzić
Eliksir!
Każdy p
rzepis wymaga
od
czterech do siedmiu
ingrediencji
, co zostało
przedsta
wione na płytkach Eliksiru w formie specjalnyc
h otwo
ró
w
.
K
ul
ki należy umieszczać na tych częściach płytki Eliksir
u, któ
re
odpowiadają
im kolorem
. Gdy wszystkie o
twory zostaną zapełnion
e kulkami
w odpowiednim kolo
rze, Eliksir można uznać za uko
ńczon
y
.
Za każdy Eliksir g
racz otrzymu
je
określoną liczbę punktów
, k
tóra zależy od
liczby ingrediencji
potrzebny
ch do uko
ńczenia tego Eliksiru oraz od tego
, ja
k
silna jest Specja
lna Moc Magiczna
, któ
rą gracz aktywuje po wypiciu Eliksiru.
W momencie
, gdy gracz uko
ńczy
trzy Eliksir
y posiad
ające taką samą
Specjalną
Moc Magiczną
a
lbo
pię
ć Eli
ksirów o pięciu różn
ych Specjalnych
Mocach
Magicznych
, otrzym
uje
żeton b
iegłości
, który jest wart
4 pu
nkty
.
P
o ro
zdaniu us
talonej liczby żet
onó
w biegłości gracze ko
ńczą akt
ualną rundę,
a po rozegrani
u tury ostatniego spośród nich (tj
. gracza znajd
ującego się po
pra
wej str
onie pierwszego gracza) rozgry
wka dobiega ko
ńca.
4
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
ORDER
UM
LUDIX
•
PRZYGOTO
W
ANIE ROZG
RYWKI
•
(P
reparatio grae)
4.
Spośród 6 pozostałych r
odzajó
w płytek Eliksiru nale
-
ży oddzielić
po
czątkowe płytki Eliksir
u
oznaczo
-
ne symbolem
. N
astęp
nie każdy gracz pobiera
w drodze losowania dwie z nic
h i umieszcza je na
środku stołu z odsło
niętą stron
ą przep
isu (jest to str
o
-
na zawiera
jąca symbol szar
ej wstążki). P
ocząwszy od
pierwszego gracza i kon
tynu
ując zgodnie z kierun
-
kiem ruchu wskazó
wek zega
ra, każdy z graczy
wybiera spośród nich jedną po
czątko
wą płytkę. Gdy
każdy z graczy będzie już posiadać p
o jednej płyt
-
ce, należy dobrać drugą początko
wą płytkę Eliksiru
w kierunku przeciwn
ym do kolejności (zaczyna
jąc
od ostatniego gracza i ko
ntyn
uu
jąc odwrotnie do
kierunku ruchu wskazó
wek zega
ra).
5.
Następ
nie każdy z graczy umieszcza swo
je dwie
początkow
e płytki Eliksir
u (z odsłoniętą stron
ą
przepi
su) na dwóch palnikach Bun
sena, któ
re
znajd
ują się na pla
nszy stano
w
iska alchemicznego
.
Bę
dzie ona stan
owiła
obsza
r warzenia Eli
ksirów
.
6.
G
dy każdy z graczy wybierze swoje początko
we
płytki Eliksir
u, pozostałe płytki Eliksir
u należy
przetasować i podzielić na pięć osobn
ych stosów
w taki spos
ób
, ab
y
stro
na przepisu była odkr
yta
.
7. Wszystkie
kulki ingre
diencji
należy umieścić
w „
zbiornik
u
”
podajnik
a
w taki spos
ób
, ab
y kulki
wypełniły w p
ełni wszystkie 5 toró
w p
ochylni (zob
.
U
z
upełnian
ie podaj
nika
na str
onie 7).
8.
Obok podajnika należy umieścić wszystkie
ż
e
tony
drobnej pomocy
oraz
żetony b
iegłości
. Z określo
-
nej liczby żet
onó
w biegłości należy utwo
rzyć
stos
odli
czania
(zob
.
Koni
e
c
g
r
y
na stro
nie 9). Liczba
żetonó
w biegłości w stosie odliczania zale
ży od
liczby graczy (zgodnie z poniższą tabelką):
1.
Każdy z graczy otrzymuje
planszę
stano
wiska al
che
-
micznego
, którą po
winien umieścić przed sobą w taki
sposób, a
by pozosta
wić trochę wo
lnego miejsca za
-
ró
wno pod, jak i nad planszą.
2. Gracz, kt
óry jako ostatni przygo
to
wywał ja
kikolwiek
nap
it
ek, staje się p
ierwszy
m graczem i pobiera
że
-
ton p
ier
wszego gr
acza
. Gwoli ścisłości żeto
n pierw
-
szego gracza nie zmieni właściciela w czasie tr
wania
całej rozgry
wki. Gracze przepr
o
wadzają sw
oje tury
w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu
wskazów
ek zegara.
3.
Spośród wszystkich
płytek Eliksir
u
należy usu
-
nąć dwa z ośmiu
r
odzajów
Eliksiró
w w drodze
losowania albo poprzez wybór
. U
sunięte w ten
sposób płytki należy umieś
cić w pudełku (nie
będą one wykorzystane w czasie r
ozgry
wki).
Niniejszym jesteście go
to
wi
rozpocząć rozgry
wkę!
Liczb
a graczy
Stos odliczania
2
4 żeton
y biegłości
3
5 żetonó
w biegłości
4
6 żetonó
w biegłości
Po
zwolę sobie zasugero
wać, aby p
odczas pier
wszych
kilku rozgr
y
wek odłożyć płytkę
„
Balsamu Szczytowej
Lepkości
” oraz „
Filt
ra Manipulacji Magmatycznych
”
.
T
ylko najbardziej utalentowani spośród
mistr
z
ów alchemii posiadają wiedzę
niezbędną do opanowania tych
Eliksirów!
5
•
PRZEBIEG TURY
•
(Turis explanatio)
1
2
3
4
5
6
7
8
Gracz pobiera
czer
woną k
ulkę
i rozpoczyna reakcję
łańcucho
wą.
1
Żadne kulki w tym
sam
ym kolo
rze już
się nie zderzają.
Reakcja łańcuchowa
dobiega k
ońca.
4
T
rzy żółte kulki zderzają
się (i eksplodu
ją). Gracz
pobiera wszystkie trzy
.
3
N
astęp
nie dwie czarne
kulki zderzają się
i eksplodu
ją. One
ró
wnież są pobierane
przez gracza.
2
Rozgr
ywka w g
rze
W
ybuchowa M
ieszanka
odbywa się tur
ow
o
. Gracze ko
lejno
rozgry
wają swo
je tury w
kolejnoś
ci zgodnej z k
ierunk
iem ru
chu wskazówek zegara
.
P
odczas swojej t
ur
y gracz
MUSI pobrać kulkę ingrediencji z p
odajnika
. Czy
nność
ta może dop
ro
wadzić do
jednej lub wię
cej E
ksplozji
. Dodatkow
o w dow
oln
ym
momencie sw
ojej tury gracz
MOŻE wypić
dowolną liczbę ukoń
czon
ych p
rzez siebie
Eliksirów
LUB
poprosić
Prof
es
ora
o
drobną pomoc
.
POBIERANIE ING
REDIENCJI
(Ingred
ientorum wybierantis)
Zgodnie z wcześniejszym op
isem, aby pob
rać ingrediencję z podajnika należy po
pros
tu ją wybrać i wziąć do ręki. Gracz m
oże wybrać dowo
lną kulkę spośr
ód tych
widocznyc
h na torac
h pochylni podajnika, z wyłączeniem dziewi
ątej k
u
lki na każdym
z tor
ów poch
ylni podajnika (zob
. schema
t po lewej stronie).
J
est to podstawowy ru
ch
wykonywany podczas tur
y każd
ego spośród graczy
.
WYW
OŁYW
ANIE EKSPLOZJI
(Bumbum przyczynabis)
J
ak można sobie ła
t
wo wyobrazić, po usunięci
u jednej ze kulek ingrediencji z to
ru
pochylni podajnika pozostałe kulki zsuną się, uzupełnia
jąc przy tym powstałą luk
ę. T
o
właśnie w tym momencie m
oże dojść do
Eksplozji
!
W sytuacji, gdy d
wie kulki ingrediencji w tym sam
ym
kolorze
zderzą się
, do
chodzi do
Eksplozji
. Gdy dwie ingrediencje eksplodują,
wszyst
k
ie k
u
l
k
i, k
tóre się st
yk
ają
z tymi
eksplodu
jącymi i są w ty
m samym k
olorze
, ró
wnież wybuchają. W takiej sytuacji gracz
pobiera wszystkie eksplodu
jące ingrediencje razem z tą, któ
ra za
początkowała r
eakcję
łańcucho
wą, gdy zos
tała pobrana z to
ru pochylni podajnika.
Jeżeli po usunięci
u wszystkich eksplodu
jących ingrediencji nast
ępu
je kolejne zderzenie
kulek teg
o samego k
oloru, dochodzi do kolejn
ej Eksplozji, a gracz pobiera b
iorące
w niej udział ingrediencje. J
eżeli po tym dojdzie do zderzenia kolejn
ych k
ulek tego
samego ko
loru, dochodzi do trzeciej Eksplozji it
d. (zob
. przykład p
o lewej stro
nie).
Witajcie.
Jestem
W
aszym prof
esorem. Mam
w zwyczaju dużo gadać. Z
wykle mówię całkiem
pr
zydatne r
zeczy, więc st
arcie się je
czytać,
dobrze?
Nie wszyscy uczniowie widzą to od razu – gdy na t
orz
e poc
hylni podajnika
znajdują się 3 (lub więcej) stykają
ce się ze sobą kulki ing
rediencji tego
samego koloru, mo
żna doprowadzić do Eksplozji,
pobier
ając kulkę
znajdującą się w środku i sprawiając,
że pozostałe zderz
ą się ze sobą!
Całkiem niezły r
uch,
nie uważacie?
Należy zauważyć, że dwie niebieskie kulki ingrediencji pokazane w ostatnim
etapie przykładu – pomimo tego
,
że biorą udział w zderz
eniu
– nie eksplodują.
Do
Eksplozji doc
hodzi,
gdy co najmniej dwie kulki
tego samego koloru
zder
z
ają
się
ze sobą.
Co więcej, jeżeli gracz doprowadzi do wy
jątkowo złożonego łańcucha
Eksplozji,
jeden tor (lub więcej) pochylni po
dajnika może zacz
ąć świecić
pustkami.
Nie stanowi to problemu p
odczas dalszej rozg
r
ywki.
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking monitorów do 1000 zł [TOP10]
Ranking bidonów dla dzieci [TOP10]
Forza Horizon 5 – wymagania sprzętowe
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Subwoofer – co to jest i jaki wybrać?
Silverstone prezentuje obudowę FLP02. Z zewnątrz retro, w środku funkcjonalnie
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Jaki monitoring do domu wybrać?
Montaż piekarnika do zabudowy
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników