Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Lamy i Alpaki 02600

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Lamy i Alpaki 02600

Wróć
1
1
2
Ciekawostka!
Alpaki może i przypominają z wyglądu lamy, ale są od nich znacznie mniejsze. Mają też
bardziej zaokrąglone głowy i drobniejsze uszy. Alpaki lubią żyć w stadzie, podczas gdy
lamy są większymi indywidualistami. Zdarza się jednak, że lamy są wykorzystywane do
pilnowania stad alpak ze względu na swoją nieco bardziej wojowniczą naturę.
OPIS KART
Na każdej karcie widnieje wizerunek zwierzęcia (alpaki lub lamy) (A), cyfra lub symbol gwiazdki (zastępującej dowolną
cyfrę) (B), symbol przysmaku (marchewka dla alpak i koniczyna dla lam) (C) oraz kolorowe akcesorium pozwalające
zawodowemu hodowcy rozróżnić członków stada (chustka dla alpak i czapeczka dla lam) (D). Jeśli akcesorium jest
białe, to może być traktowane jako dowolny inny kolor.
CEL GRY
Zadaniem każdego gracza jest takie rozmieszczenie kart zwierząt na swojej
planszetce, aby zdobyć jak najwięcej punktów za widniejące na kartach
pasujące cechy w rzędzie lub kolumnie, w których znajdą się 3 karty.
Każda karta z cyfrą i kolorowym akcesorium
występuje w talii 2 razy. Jokery (gwiazdki i białe
akcesoria) występują w talii 1 raz.
A
B
D
C
A A
B B
D
D
C C
Ciekawostka!
Wiedzieliście, że zarówno alpaki,
jak i spokrewnione z nimi lamy
są przedstawicielami rodziny
wielbłądowatych?
3
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Potasujcie karty zwierząt. Na środku stołu wóżcie w rzędzie 6 odkrytych kart. Na końcu rzędu połóżcie pozostałe
karty w zakrytym stosie. Zostawcie trochę miejsca na stos kart odrzuconych.
Każdy gracz otrzymuje planszetkę, po 3 żetony z koniczyną i 3 żetony
z marchewką, a także jedną kartę zwierzęcia z zakrytego stosu.
Jeśli tą kartą okaże się joker (karta z symbolem gwiazdki lub z białym
akcesorium), należy pobrać kolejną kartę ze stosu, a jokera z powrotem
do niego wtasować. Otrzymaną kartę należy położyć na dowolnym polu
swojej planszetki.
Żetony z punktami połóżcie w zasięgu wszystkich graczy.
Niewykorzystane żetony przysmaków odłóżcie do pudełka.
Wybierzcie pierwszego gracza. Może to być na przyad osoba,
która ostatnia widziała na żywo lamę lub alpa. Następnie grajcie
zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Ciekawostka!
Przebywając w towarzystwie alpak i lam, lepiej ich nie
stresować! Zdenerwowany osobnik może Was opluć
nieprzyjemną w zapachu wydzieliną z żołądka! Warto t
wspomnieć, że lamy denerwują się cściej
i szybciej niż alpaki.
4
ROZGRYWKA
Aktywny gracz ma do wyboru jedną z 2 akcji:
1) wybiera jedną z odkrytych kart zwierząt i dokłada ją do swojej planszetki
lub
2) rezygnuje z dobrania karty, dzięki czemu może przesunąć jedną z już wyłożonych
na swojej planszetce kart na inne, dowolne pole.
Jeśli jednak gracz chciałby dobrać inną kartę, musi najpierw zadbać
o czekające w rzędzie zwierzęta, podarowując im odpowiednie
przysmaki, a więc kładąc na pomijanych kartach odpowiednie żetony.
Jeśli na przykład na karcie, którą chciałby pominąć, widnieje
wizerunek lamy, kładzie na tej karcie żeton z koniczyną, jeśli alpaki
– z marchewką.
Uwaga!
Jeśli gracz nie posiada żetonu z odpowiednim przysmakiem, może zamiast
tego położyć dwa żetony z marchewką na karcie lamy lub dwa żetony
z koniczyną na karcie alpaki.
Jeśli gracz zdecydował się na pierwszą akcję, może w swojej turze dobrać jedną kartę.
Jeżeli wybrał pierwszą kartę w rzędzie (czyli tę najbardziej oddaloną od zakrytego
stosu kart), po prostu zabiera ją i dokłada do swojego stada, umieszczając ją na swojej
planszetce na dowolnym wolnym polu.
na swojej planszetce kart na inne, dowolne pole.
Jeśli gracz zdecydował się na pierwszą akcję, może w swojej turze dobrać jedną kartę.
Jeżeli wybrał pierwszą kartę w rzędzie (czyli tę najbardziej oddaloną od zakrytego
stosu kart), po prostu zabiera ją i dokłada do swojego stada, umieszczając ją na swojej
planszetce na dowolnym wolnym polu.
5
Gracz może pominąć dowolną liczbę kart w rzędzie, o ile ma dość żetonów przysmaków, by rozdać je wszystkim
czekającym zwierzętom. Jeżeli na wybranej przez gracza karcie znajdują się jakiekolwiek żetony przysmaków, położone
tam we wcześniejszych turach, gracz zabiera te żetony do swoich zapasów – będzie mógł z nich skorzystać przy
wyborze kart w przyszłych turach.
Jeśli gracz dobrał jedną kartę zwierzęcia, pozostałe karty w rzędzie są przesuwane o jedno miejsce w stronę przeciw
do zakrytego stosu kart, tak aby tuż przy nim powstało miejsce na dołożenie nowej karty. W przypadku wyczerpania
się kart z zakrytego stosu, należy przetasować stos kart odrzuconych.
Przykład:
Paulinie zależy na karcie z wizerunkiem lamy z różową czapeczką,
która jest czwartą kartą w rzędzie. Musi zatem położyć odpowiednie
żetony przysmaków na wszystkich trzech pomijanych kartach.
Na pierwszej karcie z lamą kładzie żeton koniczyny, na drugiej,
z alpaką – żeton marchewki. Paulina nie ma już niestety żetonu
z marchewką, aby położyć go na trzeciej pomijanej karcie (z alpaką),
posiada jednak jeszcze kilka żetonów z koniczyną, dlatego na kolejnej
pomijanej karcie z alpaką kładzie dwa żetony koniczyny, po czym
dobiera wybraną, czwartą kartę z rzędu i umieszcza ją na swojej
planszetce.
która jest czwarkarw rzędzie. Musi zatem położyć odpowiednie
żetony przysmaków na wszystkich trzech pomijanych kartach.
Na pierwszej karcie z lamą kładzie żeton koniczyny, na drugiej,
posiada jednak jeszcze kilka żetonów z koniczyną, dlatego na kolejnej
pomijanej karcie z alpaką kładzie dwa żetony koniczyny, po czym
dobiera wybraną, czwarkartę z rzędu i umieszcza ją na swojej
Uwaga!
W swoich zapasach gracz może mieć maksymalnie
10 żetonów przysmaków. Jeśli pobranie karty
z żetonami spowodowałoby przekroczenie tej
liczby, nadmiarowe żetony są odkładane na
kolejną kartę w rzędzie. Jeżeli graczowi udało
się pobrać ostatnią kartę w rzędzie, ewentualną
nadwkę żetonów kładzie na nowo dokładanej
karcie – zgodnie z informacją poniżej.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756