Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje TREFL
›
Instrukcja Gra planszowa TREFL Lamy i Alpaki 02600
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(69)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Lamy i Alpaki 02600
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
1
2
Ciek
a
wos
tka!
Alp
ak
i mo
ż
e i prz
ypomi
nają z w
ygl
ądu l
am
y, ale s
ą od ni
ch zn
ac
zni
e mni
ejs
z
e. Mają t
e
ż
bar
d
zi
e
j za
okrągl
one g
łowy i drob
ni
ejs
z
e us
zy. Alpa
k
i lu
bi
ą ży
ć w s
ta
d
zi
e, podcz
as g
d
y
la
my s
ą w
ięk
szym
i ind
y
wi
dual
i
s
t
am
i. Zdar
za s
ię j
edna
k, ż
e l
am
y są w
yk
orzy
s
ty
wa
ne d
o
pilnow
an
ia s
t
ad a
lpa
k z
e w
zgl
ędu n
a swo
ją ni
e
co ba
rd
z
i
ej wo
jown
ic
zą n
a
tu
rę.
O
P
IS
K
A
RT
Na każdej karci
e w
id
ni
e
je w
izeru
n
ek zwie
rzęci
a (
alpaki l
ub lam
y) (
A
), c
yfra l
ub sy
mbol gwi
a
zdki (
za
stę
puj
ącej do
w
o
lną
cy
frę) (
B
)
, sym
bol przysmak
u (
march
ewka dla al
pak i kon
iczyna d
la lam
) (
C
) oraz kolorowe akcesor
ium po
z
walaj
ące
zawodo
wem
u hodowcy rozróżnić człon
ków stad
a (
chu
stka dla alp
a
k i czapeczka d
la lam
) (
D
). Jeśl
i a
kc
esoriu
m jest
białe
, to może by
ć traktow
ane jako dowol
ny i
nny kol
or
.
CEL
GR
Y
Zadan
iem ka
żde
go gracza j
est takie rozmi
eszczenie kart zwie
rz
ą
t na swoje
j
plans
zetce, aby zdob
yć jak naj
więce
j pun
któw za w
id
niej
ące na kartach
pasu
jące ce
chy w rzędzie l
ub kol
umn
ie, w któr
ych znaj
dą się 3 karty.
Ka
żda karta z c
yfrą i k
olorow
ym akcesor
ium
wy
stępu
je w tali
i 2 ra
zy. Joke
ry (gw
ia
zdk
i i białe
akcesor
ia) w
ystęp
ują w tal
ii 1 raz
.
A
B
D
C
A
A
B
B
D
D
C
C
Ciek
a
wostka!
Wi
edzi
eli
ście, ż
e zarówno al
paki,
jak i s
pokrewnion
e z nimi l
amy
są pr
zeds
ta
wici
ela
mi rod
ziny
wielbł
ądowatyc
h?
3
PR
ZY
GOTO
W
ANIE
DO
GR
Y
Potasu
jc
ie karty zwi
erząt. Na środk
u sto
łu w
ył
óżc
ie w rzędzie 6 odkry
tych kart. Na końc
u rzędu po
łóżci
e pozostałe
karty w zakry
tym stos
ie. Zostaw
cie trochę m
iej
sca na st
os kar
t odrzu
conyc
h.
Ka
żdy g
racz otrzym
uj
e planszetk
ę, p
o 3 żet
on
y z kon
iczyn
ą i 3 żeton
y
z march
ewką
, a tak
że je
dną kartę z
w
ierzęci
a z z
akr
yteg
o stos
u.
Jeśli tą kartą okaże się joke
r (karta z sy
mbolem gw
ia
zd
ki lu
b z białym
akcesor
ium
), n
ależy p
ob
rać kolej
ną kartę ze stosu
, a jokera z pow
rotem
do ni
ego wtasować. Otrzymaną kartę nal
e
ży poł
o
żyć na dowo
ln
ym polu
swojej plansz
etki.
Żeton
y z pun
ktami połóżcie w zasięg
u wszy
stki
ch graczy.
Ni
ewykorzy
stane żetony p
rzysmaków odłóżcie d
o pudełka.
Wy
bierzci
e pierwsz
ego gr
acza
. Może t
o być na przy
kł
ad oso
ba,
któ
ra ostatn
ia wi
działa na żywo l
a
mę l
ub alp
a
kę
. Następ
ni
e grajc
ie
zgodn
ie z ru
che
m wskazówek zeg
ara
.
Ciek
a
wostka!
Prz
e
b
ywając w to
warzy
stw
ie alp
ak i la
m, lepi
ej ich n
ie
s
tre
sować! Zd
enerwow
any o
s
obn
ik moż
e W
as oplu
ć
ni
eprzy
jemną w zap
achu wy
dz
ieli
ną z żo
łądk
a! Wa
r
to t
eż
wspomn
ieć, ż
e lam
y denerwują s
ię c
zę
ściej
i szybci
ej niż al
paki.
4
R
O
Z
G
RY
W
K
A
Akt
ywn
y gr
ac
z m
a do wybor
u jedną z
2 akcji
:
1)
wy
biera j
edną z od
kry
tych kart zwierzą
t i
dokłada
ją do swo
jej pl
anszetki
lub
2)
rezyg
nu
je z dobran
ia karty, dzięk
i c
ze
mu
może pr
zesunąć
jed
ną z już w
y
łożon
ych
na swoj
ej plan
szetce kart na in
ne, dowolne pol
e.
Jeśli j
ednak g
racz chciałb
y dobrać in
ną kar
tę, mu
si naj
pierw zad
bać
o czekaj
ące w rzędzie zwi
erzęta, p
od
arowu
jąc i
m o
d
p
o
wi
edni
e
przys
maki, a wię
c kł
ad
ąc na pomi
jany
ch kar
tac
h odpowie
dnie żet
ony.
Jeśli n
a przykład na karc
ie, k
tórą chci
ałby pomin
ąć
, w
idn
ieje
wi
zer
unek
la
my
, kładzie na t
ej karc
ie żeton z
koniczyną
, jeśli
alpaki
– z
marchewką
.
Uw
aga!
Jeśli g
racz nie pos
iada żeton
u z odpowie
dnim p
rzysmaki
em, może zami
a
st
teg
o po
łożyć
dwa żetony
z marchew
ką na karci
e lamy l
ub dwa żeton
y
z kon
iczyn
ą na karc
ie alpaki.
J
e
ś
l
i
g
r
ac
z
z
d
e
c
y
d
o
w
a
ł
s
i
ę
n
a
p
i
e
r
w
s
z
ą
a
k
c
j
ę
,
m
o
ż
e
w swojej t
urze dob
rać jedną kartę.
J
e
ż
e
l
i
w
y
b
r
a
ł
p
i
e
r
w
s
z
ą
k
a
r
t
ę
w
r
z
ę
d
z
i
e
(
c
z
y
l
i
t
ę
n
a
j
bardziej odd
aloną od zakryt
ego
s
t
o
s
u
k
a
r
t
)
,
p
o
p
r
o
s
t
u
z
a
b
i
e
r
a
j
ą
i
d
o
k
ł
ad
a
d
o
s
w
o
j
e
go stada, u
mieszczaj
ąc ją na swoj
ej
p
l
a
n
s
z
e
t
c
e
n
a
d
o
w
o
l
n
y
m
w
o
l
n
y
m
p
o
l
u
.
n
a
s
w
o
j
e
j
p
l
a
n
s
z
e
t
c
e
k
a
r
t
n
a
i
n
n
e
,
d
o
w
o
l
n
e
p
o
l
e
.
J
e
ś
l
i
g
r
ac
z
z
d
e
c
y
d
o
w
a
ł
s
i
ę
n
a
p
i
e
r
w
s
z
ą
a
k
c
j
ę
,
m
o
ż
e
w
s
w
o
j
e
j
t
u
r
z
e
d
o
b
r
a
ć
j
e
d
n
ą
k
a
r
t
ę
.
J
e
ż
e
l
i
w
y
b
r
a
ł
p
i
e
r
w
s
z
ą
k
a
r
t
ę
w
r
z
ę
d
z
i
e
(
c
z
y
l
i
t
ę
n
a
j
b
a
r
d
z
i
e
j
o
d
d
a
l
o
n
ą
o
d
z
a
kr
y
t
e
g
o
s
t
o
s
u
k
a
r
t
)
,
p
o
p
r
o
s
t
u
z
a
b
i
e
r
a
j
ą
i
d
o
k
ł
ad
a
d
o
s
w
o
j
e
g
o
s
t
ad
a
,
u
m
i
es
z
c
z
a
j
ą
c
j
ą
n
a
s
w
o
j
e
j
p
l
a
n
s
z
e
t
c
e
n
a
d
o
w
o
l
n
y
m
w
o
l
n
y
m
p
o
l
u
.
5
Gracz może pom
inąć d
owoln
ą liczbę kart w rz
ędz
ie, o i
le ma dość żetonów przy
smaków
, by rozd
ać je wszy
stkim
czekaj
ący
m z
w
ierzętom. Jeżel
i na wyb
ranej przez g
racza karcie zna
jd
uj
ą się j
akiekol
wi
ek żetony przy
smaków
, poł
ożone
tam we wcześn
iejs
zych tu
rach, g
racz zabiera t
e żetony do swoi
ch zapasów – będzie mógł z nic
h skorzystać przy
wy
borze kar
t w przy
szłych t
urach.
Jeśli g
racz dobrał j
edną kartę zwierzęc
ia, p
o
zostałe karty w rzędzi
e są przes
uwane o je
dno m
iej
sce w stronę przec
iw
ną
do zakry
tego stos
u kar
t, tak ab
y tuż przy ni
m p
ow
stało mie
jsce na dołożeni
e nowej karty. W p
r
zy
padku w
yczerpan
ia
się kart z zakry
tego stos
u, nal
eży przetasować stos kart odrzuco
nych.
Pr
zykł
ad:
Pau
lin
ie zależy na karci
e z wizeru
nkie
m lamy z różową czapeczką
,
kt
óra j
est cz
w
ar
tą kartą w rzędzie. Mu
si zat
em po
łożyć odpow
iedn
ie
żeton
y przysmakó
w na wszy
stki
ch trzech pom
ijan
ych kartach.
Na p
ierwsze
j karcie z lamą kładzi
e ż
et
on koniczy
ny, na dr
ug
ie
j,
z alpaką – żeton m
archewki. P
aul
in
a ni
e ma już n
iestet
y żeton
u
z march
ewką
, aby poł
ożyć g
o na t
rzeci
ej pomi
jane
j karcie (z al
paką
)
,
posiad
a jedn
ak jeszcze ki
lka żetonó
w z koniczyn
ą
, dla
tego na k
olej
nej
pomi
jane
j karcie z alpaką kładzi
e dwa żeto
ny koni
czyny, po czym
dobi
era wy
braną
, czwartą kar
tę z rzęd
u i umi
eszcza ją na swoj
ej
plansze
tce.
k
t
ó
r
a
j
es
t
c
z
w
a
r
tą
k
a
r
tą
w
r
z
ę
d
z
i
e
.
M
u
s
i
z
a
t
e
m
p
o
ł
o
ż
y
ć
o
d
p
o
w
i
e
d
n
i
e
ż
e
t
o
n
y
p
r
z
y
s
m
a
k
ó
w
n
a
w
s
z
y
s
t
k
i
c
h
t
r
z
e
c
h
p
o
m
i
j
a
n
y
c
h
k
a
r
t
ac
h
.
N
a
p
i
e
r
w
s
z
e
j
k
a
r
c
i
e
z
l
a
m
ą
k
ł
ad
z
i
e
ż
e
t
o
n
k
o
n
i
c
z
y
n
y
,
n
a
d
r
u
g
i
e
j
,
z
a
l
p
a
k
ą
–
ż
e
t
o
n
m
a
r
c
h
e
w
k
i
.
P
a
u
l
i
n
a
n
i
e
m
a
j
u
ż
n
i
es
t
e
t
y
ż
e
t
o
n
u
z
m
a
r
c
h
e
w
k
ą
,
a
b
y
p
o
ł
o
ż
y
ć
g
o
n
a
t
r
z
e
c
i
e
j
p
o
m
i
j
a
n
e
j
k
a
r
c
i
e
(
z
a
l
p
a
k
ą
)
,
p
o
s
i
ad
a
j
e
d
n
a
k
j
es
z
c
z
e
k
i
l
k
a
ż
e
t
o
n
ó
w
z
k
o
n
i
c
z
y
n
ą
,
d
l
a
t
e
g
o
n
a
k
o
l
e
j
n
e
j
p
o
m
i
j
a
n
e
j
k
a
r
c
i
e
z
a
l
p
a
k
ą
k
ł
ad
z
i
e
d
w
a
ż
e
t
o
n
y
k
o
n
i
c
z
y
n
y
,
p
o
c
z
y
m
d
o
b
i
e
r
a
w
y
b
r
a
n
ą
,
c
z
w
a
r
tą
k
a
r
t
ę
z
r
z
ę
d
u
i
u
m
i
es
z
c
z
a
j
ą
n
a
s
w
o
j
e
j
Uw
aga!
W swoic
h zapasach g
racz może mieć
maksymal
nie
10 żetonów p
rzysmaków
. Jeśl
i p
o
bran
ie karty
z żetonam
i spowodowałoby p
r
ze
kro
czen
ie te
j
li
czby, nad
miarowe żeton
y są odkładane n
a
kole
jną kartę w rzędzie. Jeżel
i graczow
i udało
się pob
rać ostatn
ią kar
tę w rzędzi
e, ewent
ualną
nadw
yż
kę żet
onów kładzie n
a nowo dokładane
j
karci
e – zgodn
ie z inf
ormacj
ą poniżej.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników