Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa GRANNA Rakieta

Instrukcja obsługi Gra planszowa GRANNA Rakieta

Wróć
2
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
2 3 3 4
Przygotowanie rozgrywki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wprowadzenie i cel gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Opis rozgrywki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wejście na złomowisko . . . . . . . . . . . . . . . .
Poszukiwanie złomu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Opuszczenie złomowiska . . . . . . . . . . . . . .
Budowa rakiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Realizacja kart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Koniec gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Spis treści
4
6
6
6
7
7
8
9
11
Plansza omowiska:
Skrywa w sobie wiele fantastycznych przedmiotów,
które przydadsię Wam do budowy elementów rakiety.
Arkusz naklejek:
Przed pierwszą grą trzeba przygotowwarsztat.
Naklejki należy przykleić w odpowiednich miejscach zgodnie z ilustracją.
Następnie trzeba rozlokować wszystkie elementy rakiety, umieszczając
każdy z nich w odpowiedniej przegdce.
Trzycściowy warsztat:
Tu stworzycie ze zgromadzonego omu elementy rakiety.
78 elementów rakiety:
Puzzle o charakterystycznych kształtach przedstawiają gotowe
elementy rakiety, z których powstaną Wasze szalone konstrukcje.
Występują w różnych wariantach (zerknijcie na planszę konstruktorów
na ostatniej stronie, by poznspis elementów).
4 x
4 x
5 x
4 x5 x
x 4
Zeskanuj ten kod,
aby dowiedzieć się,
jak najlepiej
zapakow
elementy gry
do pudełka:
3
B
46
3
3
3
1
1
2
2
I
II
III
43
44
45
A
46
36
39
40
42
41
B
49
B
54
3 31 1 2 32
75 kafelków omu:
Kafle przedstawiają niezwykle przydatne przedmioty, które możecie
znaleźć na omowisku. Zbudujecie z nich różne elementy rakiety.
Występują w kilku rodzajach i mają różną wagę.
7 żetonów warsztatu:
To one określają, jakich kafelków złomu należy użdo budowy
elementów rakiety.
4 plansze gracza:
Miejsce składowania zebranych kafelków złomu podczas pobytu na
planszy złomowiska.
4 drewniane pionki:
To Wy, drodzy konstruktorzy. Pionki pozwolą okrlWaszą
lokalizacna omowisku, byście snie zgubili.
30 kart projektów podstawowych:
To zadania stawiane przed Wami w trakcie rozgrywki. Za ich
zrealizowanie otrzymacie dodatkowe punkty przy ostatecznej ocenie
Waszej rakiety.
8 kart indywidualnych celów:
Każdy marzy o tym, by jego rakieta wyglądała fenomenalnie.
Czy zrealizujecie to marzenie? Na pewno warto!
4 karty planów rakiety:
ówny plan konstrukcyjny rakiety określa, jakie elementy powinna
mieć Wasza konstrukcja, by móc wystartować.
4 karty odliczania:
Rozpoczynamy odliczanie! Na koniec uruchomcie silniki, nie czekając
na nikogo!
9 dwustronnych kart projektów zaawansowanych:
Pozwolą Wam wspólnie wybrać, jakie elementy rakiety będziecie oceniać
w Waszych konstrukcjach.
24 znaczniki graczy (po 6 w każdym kolorze):
yjecie ich, rozgrywając wariant zaawansowany.
x 13 x 13 x 11 x 11
6 x
6 x
6 x
10 x10 x10 x
2 tekturowe kontenery na elementy gry
4
A
46
45
44
43
3
3
3
2
1
3
1
2
3
1
2
1
2
2
31
33
5
3
6
7
40
Przygotowanie rozgrywki
1. Połóżcie planszę złomowiska na środku stołu, tak by widoczna była strona odpowiadająca liczbie graczy.
2. Zakryjcie wszystkie kafelki złomu i dokładnie je pomieszajcie.
Następnie w grze trzy- i czteroosobowej utwórzcie z nich stosy
po 3 kafelki i odkryte rozłóżcie losowo na planszy.
W grze dwuosobowej odłóżcie do pudełka po jednym z każdego typu
kafelków złomu. Następnie stwórzcie 12 stosów po 4 kafelki
i 4 stosy po 5 kafelków, rozłóżcie je odkryte losowo na planszy
w taki sposób, by stosy 5-kafelkowe znajdowały się w centrum planszy.
3. Wyjmijcie z pudełka trzycściowy warsztat i ułóżcie tak,
jak pokazano na wizualizacji. Z żetonów warsztatu weźcie wszystkie
o wadze 1 i 2 (jest ich 4), potasujcie je i wylosujcie dwa, po czym ułóżcie
je odkryte w pierwszej sekcji warsztatu A. Następnie zbierzcie wszystkie
pozostałe żetony warsztatu, potasujcie i rozłóżcie losowo odkryte
na pozostałych pięciu wolnych miejscach B.
4. Wylosujcie jedną kartę planów rakiety i umieśćcie ją
w dobrze widocznym miejscu odkrytą na stole. Pod nią umieśćcie
wszystkie karty odliczania w kolejności zaprezentowanej poniżej.
2 graczy3-4 graczy
3.
5. 6.
1.
5.
A A B B
Wizualizacja przygotowania gry czteroosobowej.
5
35
3
3
3
2
3
3
2
1
1
1
1
2
1
3
40
37
1
4
9
8
AAAAAAAA
A A A A B B B B
BBBBBB
43
5. Każdy gracz otrzymuje:
planszę gracza i pionek w wybranym przez siebie kolorze,
kadłub startowy (szary),
dwie losowo dobrane karty indywidualnego celu. Gracz wybiera jedną
z nich i kładzie ją odkrytą koło swojej planszy gracza. Niewykorzystane
karty indywidualnych celów należy odłyć do pudełka.
6. Karty projektów należy rozdzielić na trzy stosy zgodnie
z rewersami I, II i III, następnie każdy osobno potasować. Z każdego stosu
należy odłyć do pudełka odpowiednią liczbę kart (bez podglądania ich
zawartości), zależną od liczby graczy:
2 graczy – po 4 karty,
3 graczy – po 3 karty,
4 graczy – po 2 karty.
Tak przygotowane stosy należy połyć zakryte jeden na drugim:
numer „III” najniżej, a „I” najwyżej. Z utworzonego stosu wylosujcie 8 kart
i wyłóżcie najpierw 4 odkryte karty w jednym rzędzie, a następnie
4 odkryte karty w rzędzie nad nim.
Wariant zaawansowany:
Przygotowując wariant zaawansowany, należy pominąć punkt 6
i zastosować poniższe kroki:
7. Potasujcie karty celów zaawansowanych. Przygotujcie talię kart
zgodnie z poniższym opisem i ułóżcie ją w miejsce kart podstawowych :
W rozgrywce 4-osobowej, odrzućcie jedną kartę do pudełka i rozłóżcie
pozostałe karty stroną A do góry.
W rozgrywce 3-osobowej, odrzućcie jedną kartę do pudełka i rozłóżcie
4 pierwsze karty stroną A do góry, a 4 kolejne karty stroną B.
W rozgrywce 2-osobowej odrzcie trzy karty do pudełka i rozłóżcie
wszystkie karty stoną B do góry.
8. Każdy gracz otrzymuje dodatkowo 6 znaczników w swoim kolorze.
9. W przygotowanych wcześniej kartach odliczania odwćcie ostatn
kartę na stronę B (tak, by ba pokazana wartość 10).
2.
4.
5.
5.
6.
B B B B

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756