Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Jedziemy do Japonii
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Jedziemy do Japonii
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Jedziemy do J
aponii | Gra a
utorstw
a Josha W
ooda
y
W
skazówki dotyczące
planowania w
akacji
y
Lokalne ciekawostki
y
Czas gry: 45 minut
y
Liczba graczy: 1–4
y
Wiek: 10+
y
Gra równoczesna
przewodnik
po
jap
onii
2
przy
gotow
anie do gry
element
y gry
y
160 kart aktywności
y
2
4 żetony sprzyjających okoliczności
y
20 żetonów doświadczeń
y
4 znaczniki stresu
y
4 znaczniki szczęścia
y
4 startowe żetony pociągów
y
21 żetonów pociągów
y
20 żetonów dżokerów
y
2
4 żetony planowania
y
16 żetonów spaceru
y
4 żetony „+12”
y
4 znaczniki nastroju
y
4 plansze graczy
y
znacznik rundy
y
plansza rundy
y
instrukcja
y
notes punktacji
1.
Każdy gracz bierze planszę gracza, zestaw 6 r
óżnych żetonów
sprzyjających okoliczności ws
woim kolorze (A), zestaw 5 różnych
że
to
nó
w
do
świ
ad
cz
eń
(B
),
znacznik nastroju (C) wkolorze swojej
planszy
, znacznik stresu (D) iznacznik szczęścia (E).
2.
Każdy gracz kładzie swój znacznik nas
troju na centralnym
(sześciokątnym) polu toru nastr
oju ugóry swojej planszy
. Każdy
gracz kładzie swój znacznik str
esu na skrajnie lewym polu toru
stresu pod tor
em nastroju, anastępnie analogicznie czyni ze
znacznikiem szczęścia, umieszczając go na skrajnie lewym polu
toru szczęścia.
3.
Każdy gracz umieszcza swoje 5 żetonów doświadczeń na polu „0”
na torze doświadczeń na swojej planszy
.
wprow
ad
zenie
Wgrze
Jedziemy do Japonii
gracze wcielają się wpodróżnik
ów
starających się spełnić swoje mar
zenia dotyczące wakacji
wT
okio iKioto.
Rozgrywka trwa 13 rund, podczas których gracze dobier
ają
karty aktywności izgodnie zobraną stra
tegią przypisują je
do różnych dni tygodnia wswoim planie podr
óży
. Wos
tatniej
rundzie gracze realizują podr
óż swoich marzeń, aktywując
wszystkie karty po k
olei.
Gracz, który zdobędzie najwięcej
punktów podczas swojej podróży
, zostaje zwycięzcą!
1a
1c
1d
1e
8
3
2
3
przy
gotow
anie do gry
4.
Jeden zgraczy rozmieszcza wszystkie swoje żetony
sprzyjających okoliczności wsposób losowy po jednym nar
az
na okrągłych polach przy 6 dniach (od poniedziałku do soboty)
udołu swojej planszy
. Wszyscy pozostali gr
acze rozmieszczają
swoje żetony sprzyjających ok
oliczności dokładnie tak samo jak
ten gracz.
5.
Przetasujcie 80 kart aktywności oznaczonych na rewersie
słowem „
T
okio” ipołóżcie wzakrytym stosie pośrodku obszaru
gry
. Jest to stos T
okio. Zróbcie to samo z80 kartami aktywności
oznaczonymi na rewersie słowem „Kioto” ipołóżcie wzakrytym
stosie obok stosu T
okio. Pozostawcie obok miejsce na odkryty
stos kart odrzuconych.
6.
Połóżcie planszę rund pośrodku stołu. Połóżcie znacznik rundy
na pierwszym (skrajnie lewym) okrągłym polu toru, tak aby nie
zakrywał symbolu.
7.
Każdy gracz bierze startowy żeton pociągu.
8.
Połóżcie żetony pociągów
, dżoker
ów
, planowania, spaceru i„+12”
wosobnych stosach wzasięgu wszys
tkich graczy
. T
worzą one
pulę.
UWAG
A: L
iczba żetonów wpuli jes
t nieograniczona.
Wprzypadku braku jakichś żetonów użyjcie dowolnych
zamienników
.
1b
5
7
8
3
3
2
2
4
6
4
A
.
Symbole doś
wiadczeń inastroju:
Informują otym, które
żetony doświadczeń ipola nastroju zos
ta
ną
ak
ty
wo
wan
e
na
planszy gracza podczas aktyw
acji tej karty na koniec gry
.
B. Punkty:
W
artość punktowa karty na koniec gry
.
C. Nazwa aktywności ijej opis
D. Miasto:
Okr
eśla, czy aktywność ma miejsce wT
okio, czy
wKioto. Kolor tła na karcie także w
skazuje na konkretne
miasto (niebieski: T
okio, różowy: Kioto). Karty zżółtym
tłem bez nazwy miasta mogą być trak
towane jako dowolne
ztych dwóch miast.
E. Wymagania dla głównej atrak
cji dnia:
Wymagania, które
gracz musi spełnić, aby otrzymać punkty bonusowe ztej
karty
.
F
. Punkty bonusowe zgłównej atr
akcji dnia:
Liczba punktów
bonusowych po spełnieniu wymagań.
opis kart
y
a
b
c
d
e
f
Świątynie/kaplice
WJaponii znajdziemy około 100 000 budowli sakraln
ych
poświęconych religii shintō iok
oło 80000 poświęconych
Buddzie. Wiele znich to popularne atrak
cje turystyczne.
Dużo znanych atrak
cji znajdziemy wKioto, historycznej
kulturalnej stolicy Japonii.
Jedzenie/picie
Japonia słynie zoryginalnych dań iniezapomnianych
doświadczeń kulinarnych, od eleganckiego kaiseki po
niedrogą zupę ramen. T
okio może się pochwalić największą
na świecie liczbą restaur
acji zgwiazdkami Michelin.
Natura/
ogrody
Japonia oferuje wiele okazji do podziwiania natury we
wszystkich jej f
ormach. Podziwianie kwitnących drzew
wiśni, zwane hanami, przyciąga rzesze tury
stów
. Kioto,
położone pośród gór
, znane jest zprzepięknej jesiennej
szaty iświątynnych ogr
odów
.
Zakupy
/towary
Od tradycyjnego rękodzieła po no
woczesne towary
, takie
jak przedmioty kolek
cjonerskie związane zmangą ianime–
wJaponii każdy znajdzie coś dla siebie. WT
okio istnieją
określone rejony specjalizujące się wtow
arach luksusowych,
modzie ulicznej, wyposażeniu kuchni ielektronice.
Unikalne przeżycia
T
en symbol reprezentuje unikalne, jedyne wswoim
rodzaju przeżycia, takie jak wys
tępy
, c
elebr
owane
posiłki iniespodziewane zdarzenia. Są to niezapomniane
wydarzenia, októrych podróżnicy będą ochoczo
opowiadać swoim znajomym po powrocie do domu.
dżoker
punkty
SYMBOLE
stres
szczęście
Pochod
ząca z J
aponii z okresu Edo
i rozpowszechniona w całym kraju maneki-nek
o
to gurka kot
a, która według wierzeń przynosi
właściciel
owi szczęście lub fortunę.
5
przebieg rund
y
1. Dobranie kart | 2. Zagrywanie kart; 2a. Bonusy dnia | 3. Koniec rundy
1. dobranie kart
Na początku każdej rundy gracze r
ównocześnie dobierają karty
aktywności na ręk
ę zgodnie ze wskazaniami znacznika rundy na
torze rund.
T
K
T
T
K
K
T
en symbol oznacza, że gracze dobierają po 1 karcie ztalii
T
okio ipo 1 karcie ztalii Kioto.
T
en symbol oznacza, że gracze dobierają po 2 karty ztalii
T
okio ipo 2 karty ztalii Kioto.
T
ekst poniżej symboli na torze rund informuje otym, ile kart
(1albo2) wdanej rundzie gracze zagrają, aile przekażą sąsiadowi.
Gdy gracz przekazuje kartę wrundach od 1 do 7
, umieszcza ją
zakrytą
na wskazanym miejscu wprawym górnym rogu planszy
swojego sąsiada po lewej stronie.
Gracz otrzymujący kartę NIE może oglądać jej treści iNIE ma
do niej dostępu wbieżącej rundzie.
Począwszy od rundy 8, jak pokazuje strzałka na tor
ze rund, gracze
przekazują kartę swojemu sąsiadowi po prawej str
onie.
T
en symbol oznacza, że gracz
dobiera wszys
tkie karty
zebrane na polu wprawym górnym r
ogu swojej planszy
.
Liczba kart powinna być
taka sama
jak liczba na symbolu.
Na początku rundy 13 gracze dobierają według uznania albo 1kartę
ztalii T
okio, albo 1 kartę ztalii Kioto (symbol
), a
następnie
dobierają
1 kartę, jaka pozostała na ich planszy
. (Gracze nie mogą
podglądać jej treści przed dobraniem karty ztalii).
UWAG
A: Na koniec każdej rundy
, po zagraniu iprzekazaniu
kart, graczom nie powinny zostać na ręce ŻADNE karty!
4
żetony pl
ano
w
ania
Wtrakcie gry gr
acze zdobywają żetony planowania,
które mogą wyk
orzystać, aby dobrać dodatk
owe karty
.
Wdowolnym momencie po standardowym dobr
aniu
kart na daną rundę, ale
przed
przekazaniem kart na
koniec rundy gracz może odrzucić żeton planow
ania do
puli, aby
dobrać na ręk
ę 3 karty
wdowolnej kombinacji
ztalii T
okio iKioto. Po zapoznaniu się zkartami gracz
musi
NA
TYCHMIAST odrzucić dowolne 3 karty
na odkryty stos kart
odrzuconych wcentralnym obszarze gry
.
Gracz może użyć więcej żetonów planowania. Za każdy żeton
oddzielnie dobiera iodrzuca karty
.
Gracz może użyć żetonu planow
ania, jaki zdobył wbieżącej turze.
Musi jednak dobrać iodrzucić karty przed przekazaniem kart.
Każdy niewykorzys
tany żeton planowania jest wart 1 punkt na
koniec gry
, jak zaznaczono na rewersie żetonu.
2. zagryw
anie kart
Wkażdej rundzie gracze będą równocześnie zagryw
ać 1 albo 2
karty aktywności do swojego planu podróży
, jak wskazano wopisie
na torze rund.
Górna część każdej karty informuje gracza otym, który z5
żetonów doświadczeń ma on przesunąć na torze doświadczeń na
swojej planszy oraz wktór
ą stronę będzie się przesuwał znacznik
nastroju na torze nas
troju.
Żetony iznaczniki NIE przesuwają się,
dopóki gracz nie wyruszy wswoją podróż wosta
tniej rundzie.
Dolna część każdej karty informuje opotencjalnych punktach
bonusowych, jakie gracz może zdobyć wos
tatniej rundzie, jeśli
karta ta będzie zajmowała pozycję głównej atr
akcji dnia udołu
kolumny izostaną spełnione jej wymagania.
+
1
stres
szczęście
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Zabawki
LEGO
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Do czego służy światłomierz?
Woda stoi w zmywarce? Oto, co zrobić
Jakie łyżki do opon rowerowych wybrać?
For the Sun Is Set to Die – co nowego przynosi wersja 3.4 Honkai: Star Rail?
iCloud – co to jest i do czego służy?
Sekator kowadełkowy czy nożycowy? Jaki wybrać?
Jaki fotelik rowerowy dla dziecka wybrać?
Ile prądu zużywa klimatyzacja?
Jak wyczyścić okap z tłuszczu w kilka minut?
Jak podgłośnić mikrofon? Czym jest czułość?
Do czego służy blender?
Zmniejszenie wagi zdjęcia – sposoby
Ranking proszków do prania [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Sprawdź więcej poradników