Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Uśpieni bogowie
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Uśpieni bogowie
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Instrukcja
Instrukcja
Komponenty g
r
y
2
–3
Przygoto
w
anie do gr
y
4
–5
Podsta
wy
6
Pojęcia i terminologia
8
–9
T
ur
y i akcje
10
–16
Rozkazy
17
T
esty
19
W
alka
21
Poz
ostałe zasady
28
K
ar
ty przy
gody
29
Zapisyw
anie stanu gr
y
31
Skorowidz i autorzy
38
Symbole
40
S
PIS
ZAWARTOŚCI
P
RZEGLĄD
Oto Wędrujące Morz
e. Przywiedli was tutaj bo
gowie i jeśli
chcecie powrócić do domu, musicie ich przebudz
ić.
W g
rze „Uśpieni bogowie” wcielicie się w kapitan Sofi
Odessę i załogę parostatku Mantykora, zagubionyc
h
w tajemniczym świecie w roku 1929. By przeżyć,
będziecie musieli współpraco
wać, eksplorując
egzotyczne wyspy
, poznając now
e osoby i poszukując
totemów bogów
, by móc po
wrócić w ojczyste strony
.
„Uśpieni bog
owie” to gra kampanijna. T
o wy
decydujecie
, jak dług
o trw
ać będzie każda sesja.
Gdy będziecie chcieli zrobić sobie przerwę, wystarczy
,
że zaznaczycie sw
oje postępy w dzienniku podróży
,
a podczas następnej g
ry łatwo zdołacie powrócić do
odpowiedniego miejsca. K
ampanię można rozg
r
yw
ać
samotnie lub w g
ronie przyjaciół – zmiana liczby
g
raczy w jej trakcie nie stano
wi żadneg
o problemu.
W
aszym celem jest odszukanie tylu ukr
ytych i rozsia-
nych po całym świecie totemów
, ile tylk
o zdołacie.
Będziecie pow
oli odkrywać nowe miejsca i związane
z nimi historie, jak podczas czytania książki.
„Uśpieni bog
owie” to gra atlasow
a. K
ażda strona
atlasu przedstawia jedynie niewielki fragment
świata, któr
y przyjdzie wam badać. Gdy dotrzecie
do krawędzi strony i będziecie c
hcieli kontyn
uow
ać
podróż w obranym kier
unku, wystarczy
, że
przejdziecie na kolejną stronę i pożeglujecie dalej.
„Uśpieni bog
owie” to gra nar
racyjna. Każdy nowy
obszar kr
yje ciekaw
e przygody
, niesamowite skarb
y
i wyraziste postaci. W
asze wybor
y będą miały
w
pływ na świat i fabułę g
ry – mogą wam pomóc lub
przeszkodzić w po
wrocie do domu!
Witajcie w rozległym świecie
. W
asza podróż właśnie
się rozpoczęła.
1
–4 g
raczy
, wiek 1
4+, 1-20 g
odzin
2
Przy
gotow
anie pudełka ma
gnetycznego
Umieśćcie w magnetycznym pudełku karty przyg
ody i zadań
według
kolejności n
umer
ycznej tak, jak pokazano na ilustracji. Najpierw ułóżcie
karty zadań (rozpoczynając od 1), a następnie umieśćcie za nimi kar
ty
przyg
ody (również zaczynając od 1).
Nie przeglądajcie ic
h, aż zostaniecie
o to poproszeni. Użyjcie teg
o pudełka również do przec
howywania
niewykorzystanyc
h kart wydarzeń.
J
AK
PRZECHOWYWAĆ
KOMPONENTY
60
kar
t
umiejętności
8
żetonów
eksploracji
24
kar
ty
po
z
iomu
Do wypełnienia pustych przestrzeni
użyjcie pianko
wych bloczków
.
R
ewersy kart z numerami
w prawym górnym rogu.
Pudełk
o 1:
•
Plansze i prz
edmioty
załogi (prz
echowywane
w torebkach).
•
T
alia wrogów
.
Pudełk
o ma
gnety
czne:
•
Niewykorzystane
kar
ty przygody i zadań
(w kolejności, z
ob. poniżej).
•
Niewykorzystane karty
wydarz
eń.
Pudełk
o 2:
•
K
ar
ty targu.
•
K
ar
ty poziomu.
•
K
ar
ty umiejętności.
•
P
ozostałe elementy
.
Pudełk
o kampanii:
Przecho
wuje elementy
związane z aktualną
kampanią:
•
P
osiadane kar
ty
przygody
.
•
K
ar
ty umiejętności
na ręce.
•
P
osiadane żetony
rozkazów
.
•
P
osiadane monety
i zasoby
.
•
Aktualną talię wydarz
eń.
•
Aktualne kar
ty zadań.
Archiwum zadań:
•
Wyk
orzystane zadania.
3
Nie
prz
edstawione:
•
Instr
ukcja.
•
P
oradnik
szybkieg
o
star
tu.
•
K
ar
ta
zasad.
•
Księg
a
przygód.
•
Atlas
.
•
Arkusz
osiągnięć.
•
Plastik
o
w
e
torebki.
S
PIS
KOMPONENTÓW
Plansza statku
90 kart przygody
(ułożonych numer
ycznie
,
nie tasujcie ich!)
54 karty wydarzeń
(Łagodne)
(Niebe
z
pieczne)
(Zabójcz
e)
7 tektur
owych
żetonów obrażeń (5)
18 żetonów
zmęczenia
Figurka
akcji statku
Statek
11 k
ostek
uszk
odzeń statku
4 żetony walki
Żeton jaja
dino
zaura
Żeton skafandra
nurka
Żeton węża
morskiego
Planszetka por
tu
Żeton kapitana
Żeton pyłk
owego
napoju
9 żetonów syner
gii
9 żetonów poszukiwań
Że
tony
sta
nu
(8 żetonów niskich morale, po 4 żetony
zatrucia, szaleństwa, przerażenia i osłabienia)
35 dr
ewnianych
żetonów obrażeń
Dz
iennik podróży
Żetony zasobów
(po 6 mięsa, warzyw
, zboża,
materiałów
, ar
tefaktów; 40 monet)
14 żetonów
r
o
zkazów
60 kart umiejętności
8 żeto
nów
eksp
loracji
78 kart wr
ogów
(ułożonych numer
ycznie
,
nie tasujcie ich!)
24 karty poz
iomu
32 karty tar
gu
180 kart zadań
(ułożonych numer
ycznie
,
nie tasujcie ich!)
9 plansz załogi
(Nie
be
z
pieczne)
Żetony
stanu
35
dr
ewniany
ch
Żetony
zasobów
18
żetonów
8
żetonów
eksploracji
Figurka
Statek
Żeton
kapitana
Żeton
jaja
4
1.
Umieśćcie
atlas
na środku stołu i otwórzcie go
na stronie 2. Umieśćcie statek na morskim obszarze
zawierającym lokację nr 2.
2.
Umieśćcie
planszę statku
obok atlasu. W zależności
od liczby graczy wybierzcie właściwą stronę, opatrzoną
w prawym górnym rogu numerami 1–2 albo 3–4.
Umieśćcie na niej pionek akcji statku, 3 monety i 1 zboże
.
T
o wasze zasoby początk
ow
e.
3.
Umieśćcie
planszę kapitan Sofi
Odessy
obok
planszy statku. P
ozostałe 8 plansz załogi podzielcie
pomiędzy siebie
tak równo
, jak to możliwe
, i połóżcie je
przed sobą. Umieśćcie w pobliżu żetony synergii.
4.
Przetasujcie
talię umiejętności
i umieśćcie
ją w pobliżu planszy statku. W
ybierzcie pierwszeg
o
g
racza i przekażcie mu żeton kapitana
.
5.
Przetasujcie
talię targu
i umieśćcie ją w pobliżu.
6.
P
odzielcie
kar
ty wydarzeń
zgodnie z ich
typem (łagodne, niebezpieczne, zabójcze)
i przetasujcie je oddzielnie. Stwórzcie talię
wydarzeń, dobierając 6 zakrytych kart zabójczych,
następnie połóżcie na nich 6 zakrytych kart
niebezpiecznych, a na k
ońcu – 6 zakr
ytych
kart łag
odnych. W ten sposób otrzymacie talię
składającą się z 18
kart. Umieśćcie je we
właściwym
miejscu na planszy statku. Niewykorzystane karty
włóżcie do pudełka.
1
2
3
4
9
10
12
5
P
RZYGOTOWANIE
Ro
z
poczynając nową kampanię, zastosujcie się do poniższych
instrukcji. J
eśli to wasza pierwsza kampania, zapo
znajcie się
najpierw z poradnikiem szybkiego startu
(oddz
ielna książeczka).
J
eśli przygotowujecie się do kontynuow
ania kampanii, przejdźcie
do str
ony 32.
5
7.
Umieśćcie
początko
we kar
ty targu
w pobliżu planszy statku. Są to: Gloria, Zupa, Przybory i
Naleśniki (te karty są opisane na awersach jak
o „P
oczątkow
e”). Obok połóżcie również magnetyczne
pudełko za
wierające karty przyg
ody i zadań.
WAŻNE: Nie zmieniajcie kolejności kart w taliach
przygody i zadań
ani nie przeglądajcie ich, dopóki nie z
ostaniecie o to poproszeni!
8.
Umieśćcie zakr
ytą talię
wrogów w pobliżu planszy
.
WAŻNE: Nie zmieniajcie
kolejności kart w tej talii
i nie przeg
lądajcie jej,
dopóki nie zostaniecie o to
poproszeni!
9.
Umieśćcie
Księgę
przygód
w pobliżu planszy
statku.
12.
Umieśćcie
kar
ty
poziomu
obok planszy
statku. Możecie je przeglądać
w dow
olnym momencie g
r
y
.
Wszystkie pozostałe żetony
umieśćcie w pobliżu.
13.
Przyg
otujcie dla sw
ojej
kampanii
arkusz dziennika
podróży
. Zdecydujcie
, czy
chcecie grać w tr
ybie zwykłym,
czy br
utalnym
, i zaznaczcie
odpowiednie okienk
o
(zob
. „Przeg
rana” na str
. 33).
Na górze arkusza zapiszcie
datę
rozpoczęcia, na dole zaś –
imiona wszystkich graczy
.
10.
Przetasujcie
żetony
poszukiw
ań
i umieśćcie je
zakr
yte w pobliżu planszy
statku.
11.
R
ozdajcie wszystkim
g
raczom (NIE członkom
załogi) po
1 rozkazie
i 1 karcie umiejętności
.
8
7
6
8
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking drukarek z tanimi tuszami [TOP10]
Ranking smartwatchy dla dziecka [TOP10]
Echoes of the End z datą premiery. Czy ta gra będzie czarnym koniem 2025 roku?
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników