Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana PORTAL GAMES Spicy

Instrukcja obsługi Gra karciana PORTAL GAMES Spicy

Wróć
1
BITWA NA PRZYPRAWY
Dawno, dawno temu 3 duże koty zmęczyły się
ciągłą walką obycie najlepszym. Zgodziły się
zrezygnować zniej iurozmaicić swoje 9 żyć
konkursem jedzenia ostrych przypraw! Niestety,
wkrótce wszyscy zaczęli oszukiwać, więc koty
wymyśliły bardzo ostrą, często wywołującą łzy grę
polegającą na oszukiwaniu.
KOMPONENTY GRY
1 – 10
Chili
1 – 10
Wasabi
1 – 10
Pieprz
3 zkażdej: 5 zkażdej:
uniwersalne
Przyprawy
uniwersalne
liczby
1-101-10
100 kart Przypraw (czarne)
1 karta Końca Świata
(morska)
3 karty Trofeów (białe)
6 kart DOPRAWIENIA
(czerwone)
rewers
Karty Przypraw:
@
@
awers
66
66
1010
1010
2
Przygotowanie
rozgrywki
1. Potasujcie wszystkie karty
Przypraw (czarne) irozdajcie
po 6 znich każdemu zgraczy.
2. Zpozostych kart Przypraw utwórzcie talię
dobierania.
3. Wsuńcie kartę Końca Świata (morską) do
talii dobierania w miejsce odpowiednie dla
danej liczby graczy, wskazane na tej karcie.
4. Połóżcie 3 karty Trofeów (białe)
obok talii dobierania.
5. Wstandardowej rozgrywce nie
ywa skart DOPRAWIENIA
(czerwonych), więc odłóżcie je do
pudełka.
6. Najodszy gracz rozpoczyna
pierwszą rundę.
++
1010
++
1010
++
1010
karty Trofeów
karty DOPRAWIENIA
stos Przypraw
talia dobierania
karta
Końca
Świata liczba graczy na
karcie Końca Świata
3
ROZGRYWKA
Gra toczy się wkolejności
zgodnej zkierunkiem ruchu
wskazówek zegara do
momentu, aż karta zostanie
sprawdzona. Zagraj kar
Przyprawy albo spasuj.
Gracze zagrywają swoje
karty na wierzch stosu Przypraw, apo każdym sprawdzeniu
rozpoczynają nowy stos Przypraw.
ZAGRANIE KARTY
Zagraj jedną zakrytą kartę ze swojej ręki na stos Przypraw
izadeklaruj jej numer oraz rodzaj.
Uwaga: twoja deklaracja może być zgodna zprawdą, ale nie
musi taka być.
Pierwsza karta każdego stosu
Przypraw:
Zadeklaruj 1, 2 albo
3wybranej Przyprawy.
Przykład:2 Chili”.
Karty zagrywane na
wierzch stosu:
Twoja deklaracja musi
być liczbą wyższą wtym
samym kolorze (ta sama
Przyprawa). Po zadeklarowaniu
10, wnastępnej kolejności należy
zadeklarować 1, 2 albo 3 wtym samym kolorze.
Uwaga: jeśli pomylisz się przy deklaracji (np. podasz złą
Przyprawę), musisz zabrać zpowrotem swoją kartę ispasować.
SPASOWANIE
Zamiast zagrywać kartę, gracz może powiedzieć „pas”
idobrać 1 kartę ztalii. Następnie swoją turę wykonuje kolejny
gracz.
@
@
@
@
7
5
2
10
3
Nie podglądaj żadnych
zakrytych kart! (Kara: dobierz
1 kartę na rękę).
@
Ciekawość to pierwszy
stopień do piekła
@
4
SPRAWDZENIE KARTY
Najwyższa karta na stosie Przypraw zawsze może zostać
sprawdzona. Jeżeli ktoś spasował, to gracz, którego karta
jest na wierzchu stosu, nadal może być sprawdzony.
Każdy zgraczy może
sprawdzić kartę poprzez
położenie dłoni na stosie
Przypraw. Gracz wskazuje
(mówi na głos), co uważa za
błędne (rodzaj Przyprawy
albo jej wartość).
Przykład: „9 Chili”
Wskazanie - To nie Chili”.
Uwaga: jeśli odkryjesz kartę bez wskazania numeru lub
Przyprawy, natychmiast przegrywasz Sprawdzenie.
Rozpatrywanie
Sprawdzenia:
Odkryjcie wierzchnią kartę stosu
Przypraw. Sprawdzana jest tylko
wskazana cecha (wartość albo
Przyprawa). Jeżeli wskazanie
jest prawidłowe, wygrywa
sprawdzający. Jeżeli się pomylił,
wygrywa sprawdzany.
Przykład: po wskazaniu, że „To nie
Chili” okazuje się, że wierzchnia
karta to 5 Chili. Gracz, który zagrał
tę kartę, wygrywa Sprawdzenie.
Zwycięzca Sprawdzenia:
Zabiera cy stos kart Przypraw
ikładzie go zakryty przed sobą,
bez podglądania kart. Są to jego
punkty.
Przegrany Sprawdzenia:
Dobiera 2 karty na rękę. Następnie rozpoczyna nowy stos
@
@
Karty Uniwersalne
pokazują albo wszystkie
Przyprawy, albo wszyst-
kie liczby. Wprzypadku
Sprawdzenia, przegrywa-
ją zawsze, gdy sprawdza
się ich brakucą cechę.
1-101-10
1-101-10
Uniwersalne
karty
@
@
Przypraw.
5
TROFEA
Gdy zagrasz swoją ostatnią kartę zręki ogłoś to natychmiast.
Uwaga: jeśli gracz zapomni oosić swoją ostatnią kartę, musi
wziąć ją zpowrotem ispasować (dobiera jedną kar).
Następna karta może zostać zagrana dopiero, gdy żaden
zpozostych graczy nie zechce Sprawdzić wierzchniej karty
stosu Przypraw.
Zdobycie Trofeum:
jeżeli twoja ostatnia karta nie jest
Sprawdzana;
jeżeli twoja ostatnia karta jest Sprawdzana,
aTy jesteś zwycięzcą Sprawdzenia
(przegrany dobiera 2 karty, jak
wprzypadku standardowego Sprawdzenia).
Uwaga: jeśli przegrasz Sprawdzenie, gra
toczy się dalej.
Weź kartę Trofeum ipóż ją obok swoich
punktujących kart Przypraw (jeśli posiadasz). Są to dodatko-
we punkty na koniec gry.
Efekty Trofeów:
Trofea mogą doprowadzić do zakończenia gry:
jeśli gracz zdobędzie swoje drugie Trofeum;
jeśli wszystkie 3 Trofea zostaną zdobyte.
Wprzeciwnym wypadku gra toczy się dalej, agracz,
który zebrał Trofeum, dobiera 6 kart na rękę.
@
@
++
1010
karty Trofeów

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756