Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Dobble Access+ 2015052

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Dobble Access+ 2015052

Wróć
Instrukcja
str. 2–5 str. 6–11
Co mówią nasi
eksperci?
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 1Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 1 11/04/2023 14:4411/04/2023 14:44
2
PARĘ ÓW OD TWÓRCÓW
DobbleAccess+
to nowa wersja znanej na całym świecie gry
Dobble
wydanej przez Zygomatic i dystrybuowanej w Polsce przez Rebel.
Obrazowanie mentalne:
Obrazowanie mentalne oznacza wizualizowanie
przedmiotu, konceptu, sytuacji itd.
Zarządzanie emocjami:
Zarządzanie emocjami oznacza kontrolowanie swoich
emocji. Pozwala niwelować negatywne. efekty emocji,
ograniczać impulsywność i skupić się na tym, co nas
uspokaja i uszczęśliwia.
Pamięć krótkotrwała:
Rozróżniamy kilka typów pamięci. Pamięć krótkotrwała
przechowuje niewiele informacji przez bardzo krótki
czas. Pamięć robocza pozwala nam przetwarzać te
informacje. To dzięki tym 2 typom pamięci możemy
planować, liczyć w pamięci i podejmować wiele innych
działań.
Mowa i dyskurs:
Język mówiony pozwala wyrażać na głos pomysły, wy-
korzystywać poznane słownictwo, a także pracować
nad dykcją i wymową.
Planowanie:
Planowanie wymaga zastanowienia się, jakie kroki
zaprowadzą nas do celu. To dzięki niemu możemy się
zorganizować i podejmować decyzje w trudnych sy-
tuacjach.
Motoryka:
Motoryka to umiejętność angażowania mięśni w celu
wykonywania ruchów, takich jak spacerowanie, biega-
nie czy jazda na rowerze. Rozwinięta motoryka mała
oznacza sprawne używanie mięśni dłoni do wyko-
nywania precyzyjnych ruchów, takich jak pisanie, ry-
sowanie czy wiązanie sznurówek.
Relacje społeczne:
Relacje społeczne obejmują interakcje i komunikację
z innymi, a także więzi, które tworzymy z poznanymi
ludźmi.
Przetwarzanie wizualno-przestrzenne:
Przetwarzanie wizualno-przestrzenne to zdolność
dostrzegania otaczających nas przedmiotów i orien-
towania się w przestrzeni.
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 2Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 2 11/04/2023 14:4411/04/2023 14:44
3
Instrukcja (str. 2–5),
Co wią eksperci? (str. 6–11).
Wieża
Na koniec gry mieć więcej kart niż pozostali gracze.
Wybierz poziom trudności i weź odpowiedni
stos kart (o łatwym, średnim albo zaawansowanym
poziomie). Uważaj, żeby nie pomieszać kart
o różnym poziomie trudności!
Rozdaj po 1 zakrytej karcie każdemu z graczy.
Gracze kładą swoje karty przed sobą bez patrzenia
na znajdujące się na nich symbole.
Z pozostałych kart utwórz odkryty stos na środ-
ku stołu. To Wasza talia.
Na początku gracze powinni uważnie przyjrzeć
się wierzchniej karcie ze stosu na środku stołu.
Każdy może opisać znajdujące się na niej symbole.
Gdy wszyscy będą gotowi, możecie zacząć grę!
Zawartość
Cel gry
Przygotowanie do gry
65
Kart Dobble, w tym:

13 Kart o łatwym poziomie trudności – po 4 symbole na każdej,
21 Kart o średnim poziomie trudności – po 5 symboli na każdej,
31 Kart o zaawansowanym poziomie trudności – po 6 symboli na każdej,
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 3Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 3 11/04/2023 14:4411/04/2023 14:44
4
Na dany znak każdy z graczy odkrywa swoją kartę
i szuka symbolu łączącego jego karz wierzchnią ka-
rze stosu na środku stołu. Gracz, który jako pierwszy
znajdzie taki symbol, głośno go nazywa.
Jeśli nazwwłaściwy symbol, zabiera wierzchnią kar
ze stosu i kładzie ją odkrytą na swojej karcie.
Następnie każdy szuka symbolu łączącego jego kar
z nową wierzchnią kartą ze stosu na środku stołu.
Gra przebiega dalej w ten sam sposób do momentu
wyczerpania się stosu.
Gra kończy się, gdy ostatnia karta ze stosu na środku
stołu zostanie zabrana.
Każdy z graczy podlicza zdobyte karty.
Zwycięża gracz, który zdobył najwięcej kart. W razie
remisu zwyciężają wszyscy remisujący gracze.
Uwaga! Na karcie gracza i karcie na środku stołu
zawsze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol.
Jak grać?
Studnia
Być pierwszym graczem, który pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Cel gry
Przygotowanie do gry
Koniec gry
Wybierz poziom trudności i weź odpowied-
ni stos kart (o łatwym, średnim albo zaawanso-
wanym poziomie). Uważaj, żeby nie pomieszać
kart o różnym poziomie trudności!
Rozdaj graczom po tyle zakrytych kart, ile
wynika z wybranego przez Was poziomu trud-
ności (zgodnie z poniższą tabelą).
Na środku stołu umieść 1 odkrytą kar– to
studnia. Pozostałe karty odłóż do pudełka. Nie
będą potrzebne w tej rozgrywce.
Na początku gracze powinni uważnie przyj-
rzeć się odkrytej karcie ze studni na środku
stołu. Każdy może opisać znajdujące się na niej
symbole.
Gdy wszyscy będą gotowi, możecie zacząć
grę!
2 graczy 3 graczy 4 graczy
Łatwy 6 / /
Średni 10 6 /
Zaawansowany 15 10 7
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 4Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 4 11/04/2023 14:4411/04/2023 14:44
5
Na dany znak każdy z graczy odkrywa wierzchnią
kar ze swojego stosu i szuka symbolu łączącego
jego karz wierzchnią karze studni na środku stołu.
Pierwszy gracz, który znajdzie odpowiedni symbol
i głośno go nazwie, kładzie swoją wierzchnią kar
odkrytą na karcie studni na środku stołu, po czym
odkrywa kolejną ze swoich kart.
Gra przebiega dalej w ten sam sposób każdy gracz
szuka symbolu łączącego jego wierzchnią kar
z nową wierzchnią kartą ze studni.
Gra kończy się, gdy któr z graczy pozbędzie się
wszystkich swoich kart, tym samym zostając zwycięzcą.
W grze Dobble Access+ dostępna jest również
wersja rozgrywki dla 1 gracza wspieranego przez
kilka pierwszych rund przez pomocnika.
Zasady nie różnią się od zasad rozgrywki wielooso-
bowej. Można, ale nie trzeba postępować zgodnie
z następującymi rekomendacjami.
Gra ze stoperem: W ten sposób można moni-
torować postępy w tempie znajdowania symbolu
łączącego karty, grając na różnych poziomach trud-
ności.
Krótkie rundy: (z mniejszą liczbą kart) i próbując
różnych poziomów trudności (rosnąco albo male-
jąco).
Korzystanie z kart, żeby nazywać kształty
i kolory: W ten sposób można ćwiczyć słownictwo
i pamięć.
Wybór któregoś z zaproponowanych warian-
tów: (Wieży albo Studni), kierując się preferencjami
i umiejętnościami gracza.
Jak grać?
Uwaga! Na karcie gracza i karcie na środku stołu zaw-
sze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol.
Gracze kontynuują grę do momentu, któremuś z nich
skończą się karty.
Koniec gry
Kilka słów o tym, jak powstało Dobble. Gra składa się z ponad 50 symboli na 55
kartach. Na kdej z nich znajduje się 8 symboli, w tym wyłącznie jeden odpowiadający
dowolnej innej karcie. Jak to działa? Dobbleopiera się na zasadzie interakcji, zgodnie
z którą kde dwie linie przecinają się ze sobą w dokładnie jednym punkcie. W 1976
roku Jacques Cottereau postanowił uprościć słynną dowcipną zagadkę matematyczną
nazywaną „Kirkmanowskim dylematem uczennic lub „Dylematem dziewcząt, która
brzmi następująco: 15 uczennic szkoły z internatem codziennie wychodzi na spacer
w trzyosobowych rzędach. Co należy zrobić, aby kda z nich zetknęła się z samą
towarzyszką tylko raz? Za pomocą technik wyprowadzonych z teorii kodowania
korygującego zbudow struktury, które pozwoliły mu uogólnić problem. Matematycy
dobrze znają te struktury, zwane „niepełnymi zbalansowanymi blokami”. Bazując na
ich szczególnych właściwościach (zasadach przecięcia oraz optymalizacji), Jacques
Cottereau z powodzeniem stworzdwie gry w niekonwencjonalnej odsłonie. Pierwsza
z nich, „Dziwny retriever, została opublikowana w magazynach „Le Petit Archimede
(„Młody Archimedes) oraz „Pour la Science(„W imię nauki”).
Następnie matematyk zaprojektowdrugą grę bazującą na rzucie pięcioelementowej
siatki, której linie zostały zastąpione kartami, a punkty przecięcia ilustracjami insekw.
Nazw Grą w insekty. Polegała na odnalezieniu owada, który pojawiał się
jednocześnie na dwóch kartach. Tak oto narodził się przodek gry Dobble”!
Wiosną 2008 roku Denis Blanchot odnalazł kilka kart z gry o owadach
stworzonej lata wcześniej. Pozytywnie zaskoczony mechaniką prototypu po-
stanowił podjąć pracę z Jacquesem Cottereau, aby zmienić obiecujący pomy
w grę z prawdziwego zdarzenia. Zdaniem Denisa Blanchota trzeba było wymyślić
nowe ilustracje, poniew ich skomplikowanie uniemożliwiało
rozgrywkę opierającą się na reeksie i spostrzegawczości.
Powinny zostać yte symbole, które pozwolą na ich szybkie
rozpoznanie, dzięki czemu będą zabawniejsze i łatwiejsze
do zrozumienia. Płynność rozgrywki jest tutaj koniecznością.
Zauwono również, że kart jest za mało (31), a gra zawiera
mało różnorodnych symboli (6), grę rozwinięto więc do 57 kart
zawierających po 8 znaków, co pozwoliło osiągnąć odpowiednią
długość rozgrywki i niepowtarzalność partii (liczba rozkładów jest
siedmiocyfrowa). Wciąż została do napisania instrukcja, co dla
autorów oznaczało tylko jedno pozostała przed nimi cała masa
roboty. Denis Blanchot bodpowiedzialny za stworzenie wielu
prototypów oraz przeprowadzenie próbnych rozgrywek głównie
z dziećmi. Na własne barki wziął też ciężar kontaktu z potencjalnymi
wydawcami. Zespół Play Factory bzaangażowany w nalny etap prac nad grą,
a wczesną jesienią 2009 roku powstało takie Dobble, jakie znacie dzisiaj.
Zasady dla 1 gracza
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 5Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 5 11/04/2023 14:4411/04/2023 14:44

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756