Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Dobble Access+ 2015052
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(106)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Dobble Access+ 2015052
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Instrukcja
str
. 2–5
str
. 6–11
Co mówią nasi
eksperci?
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 1
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 1
11/04/2023 14:44
11/04/2023 14:44
2
P
ARĘ
SŁ
ÓW OD
TWÓRC
ÓW
Dobble
Access+
to no
wa w
ersja znanej
na całym
świecie
gr
y
Dobble
wydanej prz
ez Z
ygomatic
i dy
strybuowanej w P
olsce prz
ez Rebel.
Obrazow
anie mentalne:
Obrazow
anie
mentalne
oznacza
wizualizow
anie
przedmiotu, k
onceptu, sytuacji itd.
Zarządzanie emocjami:
Zarządzanie
emocjami
oznacza
kontrolowanie
swoich
emocji. Pozwala niwelować negatywne.
efekty
emocji,
ograniczać
impulsywność
i
skupić
się
na
tym,
co
nas
uspokaja i us
zczęśliwia.
Pamięć
krótkotrwała:
Rozró
żniamy
kilka
typów
pamięci.
Pamięć
krótkotr
wała
przechowuje
niewiele
informacji
przez
bardzo
krótki
czas.
Pamięć
robocza
pozwala
nam
przetwarzać
te
informacje.
T
o
dzięki
t
ym
2
typom
pamięci
możemy
planować, liczyć w pamięci i
podejmować wiele innych
działań.
Mowa i
dyskurs:
Język
mówiony
pozwala
wyrażać
na głos
pomysły
,
wy
-
korzys
tywać
poznane
słownictwo,
a
także
pracować
nad dykcją
i wymową.
Planowanie:
Planowanie
wymaga
zastanowienia
się,
jakie
kr
oki
zaprow
adzą
nas
do
celu.
T
o
dzięki
niemu
możemy
się
zorganiz
ować
i
podejmować
decyzje
w
trudnych
sy
-
tuacjach.
Motoryka:
Motor
yka
to
umiejętność
angażow
ania
mięśni
w
celu
wykonywania ruchów
, takich jak spacerowanie, biega
-
nie
czy
jazda
na
rowerze.
Rozwinięta
motor
yka
mała
oznacza
sprawne
używanie
mięśni
dłoni
do
wyko
-
nywania
precyzyjnych
ruchów,
takich
jak
pisanie,
r
y
-
sowanie cz
y wiązanie s
znurówek.
Relacje społeczne:
Relacje
społeczne
obejmują
interakcje
i
komunikację
z
innymi,
a
także
więzi,
które
tworzymy
z
poznanymi
ludźmi.
Prze
twarzanie wizualno-przestrzenne:
Przetwarz
anie
wizualno-przestrzenne
to
zdolność
dostrzegania
otaczających
nas
przedmiotów
i
orien
-
towania się
w przes
trzeni.
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 2
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 2
11/04/2023 14:44
11/04/2023 14:44
3
Ins
truk
cja
(s
tr
.
2–5),
C
o
mó
wią
ek
sper
ci?
(s
tr
. 6–11).
Wieża
Na koniec
gry mieć więcej kar
t niż
pozos
tali gracz
e.
➊
W
ybierz
poziom
trudności
i
weź
odpowiedni
stos kart (o łatwym, średnim albo zaawansow
anym
poziomie).
Uważaj,
żeby
nie
pomieszać
kar
t
o ró
żnym poziomie
trudności!
➋
Rozdaj
po
1
zakr
ytej
karcie
każdemu
z
graczy
.
Gracze kładą
swoje
kar
ty
przed
sobą
bez patrzenia
na znajdujące się
na nich s
ymbole.
➌
Z
pozostałych
kar
t
ut
wórz
odkr
yty
stos
na
środ-
ku stołu.
T
o W
asza talia.
➍
Na
początku
gracze
powinni
uważnie
przyjrzeć
się
wierz
chniej
karcie
z
e
s
tosu
na
środku
stołu.
Każdy mo
że
opisać znajdujące się
na niej
symbole.
➎
Gdy ws
zyscy
będą gotowi, mo
żecie
zacząć gr
ę!
Zawar
tość
Cel gry
Przygo
towanie do gry
65
Kar
t
Dobble
, w tym:
13
Kart o łatwym poziomie
trudności – po
4 symbole
na każ
dej,
21
Kart o średnim po
ziomie trudności –
po 5
symboli na
każdej,
31
Kart o zaawansowanym
poziomie trudności
– po
6 symboli
na każ
dej,
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 3
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 3
11/04/2023 14:44
11/04/2023 14:44
4
Na
dany
znak
każdy
z
graczy
odkr
ywa
swoją
kartę
i
szuk
a
symbolu
łączącego
jego
kar
tę
z
wierzchnią
ka
-
r
tą
ze
stosu
na
środku stołu.
Gracz,
któr
y
jako
pier
wszy
znajdzie taki
symbol,
głośno go nazyw
a.
Jeśli
nazw
ał
właściwy s
ymbol,
zabiera
wierzchnią
kar
tę
ze s
tosu i kładzie
ją odkrytą na swojej k
arcie.
Następnie
każdy
szuka
symbolu
łączącego
jego
kar
tę
z nową
wierzchnią
kar
tą ze
stosu na
środku
stołu.
Gra
przebiega
dalej
w
ten
sam
sposób
do
momentu
wyczerpania
się stosu.
Gra
kończy
się,
gdy
ostatnia
kar
ta
ze
stosu
na
środku
stołu z
ostanie
zabrana.
Każdy
z
graczy
podlicza
zdobyte
kar
ty
.
Z
wycięża
gracz,
który
zdobył
najwięcej
kar
t
.
W
razie
remisu
zwyciężają
w
szyscy
r
emisujący gr
acze.
Uwaga!
Na
karcie
gracza
i
karcie
na
środku
stołu
zawsz
e znajduje
się dokładnie 1
wspólny s
ymbol.
Jak grać?
Studnia
Być pierwszym gracz
em, który pozbędzie się
wsz
ystkich
swoich
kar
t.
Cel gry
Przygo
towanie do gry
Koniec gr
y
➊
W
ybierz poziom trudności i weź odpo
wied
-
ni stos kar
t (o łatwym, średnim albo zaawanso
-
wanym poziomie).
Uważaj,
żeby nie
pomieszać
kar
t o r
óżnym
poziomie trudności!
➋
Rozdaj
graczom
po
tyle
zakr
yt
ych
kar
t,
ile
wynika z
wybranego
przez
W
as
poziomu
trud
-
ności (zgodnie
z poniżs
zą tabelą).
➌
Na środku stołu
umieść 1
odkr
ytą kar
tę
– to
studnia.
Po
zostałe
kar
ty
odłóż
do
pudełka.
Nie
będą potrzebne
w tej r
oz
gr
ywce.
➍
Na pocz
ątku gracze po
winni uważnie przyj
-
rzeć
się
odkr
ytej
karcie
ze
studni
na
środku
stołu. Każdy
może opisać
znajdujące
się
na
niej
symbole.
➎
Gdy
wszy
scy
będą
gotowi,
możecie
zacząć
grę!
2 graczy
3 graczy
4 graczy
Łatwy
6
/
/
Średni
10
6
/
Zaawansowany
15
10
7
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 4
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 4
11/04/2023 14:44
11/04/2023 14:44
5
Na
dany
znak
każdy
z
graczy
odkr
ywa
wierzchnią
kar
tę
ze
swojego
stosu
i
szuka
symbolu
łączącego
jego
kar
tę
z
wierzchnią
kar
tą
ze
studni
na
środku
stołu.
Pier
wszy
gracz,
któr
y
znajdzie
odpowiedni
symbol
i
głośno
go
nazwie,
kładzie
swoją
wierzchnią
kar
tę
odkr
ytą
na
karcie
studni
na
środku
stołu,
po
czym
odkr
ywa
kolejną
ze
s
woich
kar
t.
Gra pr
zebiega dalej
w
ten
sam
sposób
–
każdy gracz
szuka
symbolu
łączącego
jego
wierzchnią
kar
tę
z now
ą
wierzchnią
kartą ze
studni.
Gra
kończy
się,
gdy
któr
yś
z
graczy
pozbędzie
się
wszy
stkich s
woich k
ar
t, tym samym zos
tając zwycięz
cą.
W
grze
Dobble Access+
dostępna
jest
również
wersja
roz
gr
ywki
dla
1
gracza
wspieranego
przez
kilka pierwszych rund
przez
pomocnika.
Zasady
nie
różnią
się
od
zasad
rozgrywki
wielooso
-
bowej.
Można,
ale
nie
trzeba
postępo
wać
zgodnie
z następującymi r
ekomendacjami.
•
Gra ze stoper
em:
W
ten
sposób
można
moni
-
torować
postępy
w
tempie
znajdowania
symbolu
łączącego
kar
ty,
grając
na
różnych
poziomach
trud
-
ności.
•
Krótkie rundy:
(z
mniejszą
liczbą
kar
t
)
i
próbując
różny
ch
poziomó
w
trudności
(rosnąco
albo
male
-
jąco).
•
Korzystanie
z
k
ar
t
,
żeby
nazywać
kształty
i kolory:
W
ten
sposób
można
ćwiczyć
słownictwo
i pamięć.
•
Wybór
któregoś
z
zaproponow
anych
warian
-
tów:
(
Wieży
albo
Studni),
kierując
się
preferencjami
i
umiejętnościami
gracza.
Jak grać?
Uwaga! Na karcie gracza i karcie na środku stołu zaw
-
sze
znajduje
się
dokładnie 1
w
spólny s
ymbol.
Gracze
kontynuują
grę
do
momentu,
aż
któremuś
z
nich
skończą
się
kar
ty
.
Koniec gr
y
Kilk
a
słó
w
o
t
ym,
jak
po
w
s
tało
„
Dobble
”
.
Gr
a
składa
się
z
ponad
50
s
ymboli
na
55
k
ar
tach.
Na
k
aż
dej
z
nich
znajduje
się
8
s
ymboli,
w
t
ym
wyłącznie
jeden
odpo
wiadający
do
w
olnej
innej
k
ar
cie.
Jak
to
działa
?
„
Dobble
”
opier
a
się
na
z
asadzie
inter
ak
cji,
z
godnie
z
k
tór
ą
k
aż
de
dwie
linie
pr
z
ecinają
się
z
e
sobą
w
dokładnie
jednym
punk
cie.
W
1976
r
oku
Jacques
C
ot
ter
eau
pos
tano
wił
upr
ościć
słynną
do
w
cipną
z
agadk
ę
matemat
y
czną
naz
yw
aną
„Kirkmano
w
skim
dylematem
ucz
ennic
”
lub
„Dylematem
dzie
w
cz
ąt
”
,
k
tór
a
br
zmi
nas
tępująco:
15
ucz
ennic
s
zk
oły
z
internatem
codziennie
wy
chodzi
na
spacer
w
tr
z
y
osobo
wy
ch
r
z
ędach.
C
o
nale
ż
y
zr
obić
,
ab
y
k
aż
da
z
nich
z
e
tknęła
się
z
tą
samą
to
w
ar
z
y
s
zk
ą
t
ylk
o
r
az
?
Z
a
pomocą
technik
wypr
o
w
adz
ony
ch
z
teorii
k
odo
w
ania
k
or
y
gującego
zbudo
w
ał
s
truk
tur
y
,
k
tór
e
po
z
w
oliły
mu
uogólnić
pr
oblem.
Matemat
y
cy
dobr
z
e
znają
te
s
truk
tur
y
,
z
w
ane
„niepełnymi
zbalanso
w
anymi
blok
ami”
.
Bazując
na
ich
s
z
cz
ególny
ch
właściw
ościach
(z
asadach
pr
z
ecięcia
or
az
opt
ymaliz
acji),
Jacques
C
ot
ter
eau
z
po
w
odz
eniem
s
t
w
or
z
ył
dwie
gr
y
w
niek
onw
encjonalnej
odsłonie.
Pier
w
s
z
a
z
nich,
„Dziwny
r
e
trie
v
er
”
,
z
os
tała
opublik
o
w
ana
w
magaz
ynach
„Le
P
e
tit
Ar
chimede
”
(„Młody
Ar
chimedes
”
)
or
az
„P
our
la
Science
”
(„
W
imię
nauki”
).
Nas
tępnie
matemat
yk
z
apr
ojek
to
w
ał
drugą
gr
ę
bazującą
na
r
zucie
pięcioelemento
w
ej
siatki,
k
tór
ej
linie
z
os
tały
z
as
tąpione
k
ar
tami,
a
punk
t
y
pr
z
ecięcia
ilus
tr
acjami
insek
tó
w
.
Naz
w
ał
ją
„
Gr
ą
w
insek
t
y
”
.
P
olegała
na
odnale
zieniu
o
w
ada,
k
tór
y
pojawiał
się
jednocz
eśnie
na
dw
óch
k
ar
tach.
T
ak
oto
nar
odził
się
pr
z
odek
gr
y
„
Dobble
”!
Wiosną
2008
r
oku
Denis
Blanchot
odnalazł
kilk
a
k
ar
t
z
gr
y
o
o
w
adach
s
t
w
or
z
onej
lata
w
cz
eśniej.
P
o
z
y
t
ywnie
z
ask
ocz
ony
mechanik
ą
pr
otot
ypu
po
-
s
tano
wił
podjąć
pr
acę
z
Jacques
’
em
C
ot
ter
eau,
ab
y
zmienić
obiecujący
pomy
sł
w
gr
ę
z
pr
aw
dziw
ego
z
dar
z
enia.
Z
daniem
Denisa
Blanchota
tr
z
eba
b
yło
wymy
ślić
no
w
e
ilus
tr
acje,
ponie
w
aż
ich
sk
omplik
o
w
anie
uniemo
żliwiało
r
o
z
gr
ywk
ę
opier
ającą
się
na
r
eek
sie
i
spos
tr
z
egaw
cz
ości.
P
o
winny
z
os
tać
uż
y
te
s
ymbole,
k
tór
e
po
z
w
olą
na
ich
s
z
ybkie
r
o
zpo
znanie,
dzięki
cz
emu
będą
z
abawniejs
z
e
i
łat
wiejs
z
e
do
zr
o
zumienia.
Płynność
r
o
z
gr
ywki
jes
t
tutaj
k
oniecznością.
Z
auw
aż
ono
r
ó
wnie
ż,
ż
e
k
ar
t
jes
t
z
a
mało
(31),
a
gr
a
z
awier
a
mało
r
ó
żnor
odny
ch
s
ymboli
(6),
gr
ę
r
o
z
winię
to
więc
do
57
k
ar
t
z
awier
ający
ch
po
8
znak
ó
w
,
co
po
z
w
oliło
osiągnąć
odpo
wiednią
długość
r
o
z
gr
ywki
i
niepo
w
tar
z
alność
par
tii
(liczba
r
o
zkładó
w
jes
t
siedmiocy
fr
o
w
a).
W
ciąż
z
os
tała
do
napisania
ins
truk
cja,
co
dla
autor
ó
w
o
znacz
ało
t
ylk
o
jedno
–
po
z
os
tała
pr
z
ed
nimi
cała
masa
r
obot
y
.
Denis
Blanchot
b
ył
odpo
wiedzialny
z
a
s
t
w
or
z
enie
wielu
pr
otot
ypó
w
or
az
pr
z
epr
o
w
adz
enie
pr
óbny
ch
r
o
z
gr
yw
ek
–
głó
wnie
z
dziećmi.
Na
własne
barki
w
ziął
te
ż
cię
ż
ar
k
ontak
tu
z
potencjalnymi
wy
daw
cami.
Z
espół
Play
F
actor
y
b
ył
z
aangaż
o
w
any
w
nalny
e
tap
pr
ac
nad
gr
ą,
a
w
cz
esną
jesienią
2009
r
oku
po
w
s
tało
takie
„
Dobble
”
,
jakie
znacie
dzisiaj.
Zasady dla 1 gracza
Instrukcja
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 5
Dobble-Rules_ACCESS-190x190-PL.indd 5
11/04/2023 14:44
11/04/2023 14:44
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking frytkownic beztłuszczowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking soundbarów [TOP10]
Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking foteli do pracy przy komputerze [TOP10]
Nigdy więcej remontowego chaosu! Sprawdź idealną kolejność prac wykończeniowych
Firanki, które odmienią Twój salon – sprawdź nasze propozycje!
Nowy sprzęt od be quiet! Obudowy Light Base i wentylatory Pure Wings 3 wchodzą do gry
Jak wybrać dodatkową klawiaturę do laptopa?
Przerabianie zdjęć, jak zrobić to dobrze?
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników