Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Tokaido Matsuri (edycja polska)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Tokaido Matsuri (edycja polska)

Wróć
Musubi łobuz
Podczas postoju w Środkowych
Gospodach, Musubi może wziąć
1 monetę od każdego z dwóch
sąsiadujących z nim Podróżników
(tych, którzy przybyli bezpośrednio
przed nim i po nim).
Jeśli któryś z poszkodowanych nie ma monet,
Musubi otrzymuje w zamian brakujące monety
z banku. Podobnie jeśli Musubi przybędzie do
Gospody pierwszy lub ostatni (czyli ma tylko jednego
sąsiada), otrzymuje 1 monetę od sąsiadującego z
nim Podróżnika i 1 monetę z banku.
Misaki uczeń
Za każdym razem kiedy dowolny
Podróżnik (on sam lub inny)
zatrzyma się na polu Świątyni,
Misaki otrzymuje monetę z banku.
Titia holenderska turystka
Titia kupuje Pamiątki typu: Sztuka i
Legendarny Przedmiot o 1 monetę
taniej. Zatem niektóre z nich może
otrzymać za darmo.
Autor: Antoine Bauza
Ilustracje: Naïade
Art design: Funforge Studio
Tłumaczenie: Hobbity.eu
Korekta: Doria Roustan, Gersende Cheylan & Nathan Morse
Antoine Bauza dziękuje:
Kohri Takeda i Nobuaki Takerube za ich wkład kulturowy,
Corentin Lebrat i Mathias Guillaud za ich uwagi i wszystkim
wspierającym kampanię na Kickstarterze - dzięki nim
powstała Edycja Kolekcjonerska Tokaido!
©Funforge s.a.r.l. 2015 - Wszelkie prawa zastrzone
TKD-MAT-PL01
12
To rozszerzenie wymaga podstawowej wersji Tokaido i
pierwszego dodatku: Rozdroża.
Wprowadzenie
Od teraz częścią podróży po Tokaido stają się Matsuri
(tradycyjne japońskie święta i festiwale). Podróżnicy będą
brać w nich udział, zatrzymując się w trzech Środkowych
Gospodach.
Przygotowanie
Tokaido i „Rozdroża„ należy przygotować zgodnie
z podstawowymi zasadami. Następnie należy rozłożyć
elementy dodatku „Matsuri” w następujący sposób:
Karty Matsuri należy potasować i utworzyć z nich zasłoniętą
talię kart do dobierania.
Znaczniki Zamkniętych Pól, Punktów i żetony Lalek/Ryb
należy położyć obok banku.
Karty nowych Podróżników należy dodać do starych. Jeśli
chcesz, możesz wybrać swojego Podróżnika spośród 3, a
nie 2 lub wybrać swojego Podróżnika spośród wszystkich
dostępnych
.
Rozgrywka jest prowadzona według standardowych
zasad Tokaido.
Matsuri
Od teraz, za każdym razem gdy Podróżnicy zatrzymają
się w każdej z 3 Środkowych Gospód, odbędzie się
wydarzenie: Matsuri.
Gdy WSZYSCY Podróżnicy przybędą do Gospody (zaraz
po tym jak wszyscy skorzystają ze swoich zdolności i
zakupią karty Posiłku), pierwszy Gracz, który przybył do
Gospody dobiera 2 karty Matsuri. Następnie ogląda te
karty, wybiera jedną z nich, a drugą odkłada na spód
talii bez pokazywania jej innym Graczom.
Wybraną kartę Matsuri należy położyć odsłoniętą na
górze talii tak, aby wszyscy Gracze widzieli. Efekt tej
karty jest rozpatrywany od razu po odsłonięciu karty.
Efekty Matsuri
o-Bon=Święto Kości
Każdy Podróżnik zgodnie z kolejnością
przybycia do Gospody, może natychmiast
przekazać datek na Świątynię zgodnie
z podstawowymi zasadami: 1, 2 lub 3
monety odpowiednio warte 1, 2 lub 3
Punkty. Zdolności Podróżników powiązane
ze Świątynią (np. Hirotada) nie działają.
Tori no Ichi=Koguci Targ
Każdy Podróżnik, który nie ma w swojej
kolekcji Amuletu, natychmiast otrzymuje
darmowy, losowo dobrany Amulet.
Jeśli Gracz posiada już Amulet, nie otrzymuje korzyści
z tego Matsuri.
Komponenty
20 kart Matsuri
20 żetonów punktów
(dwustronnych, o wartościach od 1 do 4)
4 żetony Zamkniętych Pól
5 dwustronnych żetonów Lalki/Ryby
16 dużych kart Podróżników
A
B
C
D
E
A
B
C
D
E
D
2 3
To rozszerzenie wymaga podstawowej wersji Tokaido i
pierwszego dodatku: Rozdroża.
Wprowadzenie
Od teraz częścią podróży po Tokaido stają się Matsuri
(tradycyjne japońskie święta i festiwale). Podróżnicy będą
brać w nich udział, zatrzymując się w trzech Środkowych
Gospodach.
Przygotowanie
Tokaido i „Rozdroża„ należy przygotować zgodnie
z podstawowymi zasadami. Następnie należy rozłożyć
elementy dodatku „Matsuri” w następujący sposób:
Karty Matsuri należy potasować i utworzyć z nich zasłoniętą
talię kart do dobierania.
Znaczniki Zamkniętych Pól, Punktów i żetony Lalek/Ryb
należy położyć obok banku.
Karty nowych Podróżników należy dodać do starych. Jeśli
chcesz, możesz wybrać swojego Podróżnika spośród 3, a
nie 2 lub wybrać swojego Podróżnika spośród wszystkich
dostępnych
.
Rozgrywka jest prowadzona według standardowych
zasad Tokaido.
Matsuri
Od teraz, za każdym razem gdy Podróżnicy zatrzymają
się w każdej z 3 Środkowych Gospód, odbędzie się
wydarzenie: Matsuri.
Gdy WSZYSCY Podróżnicy przybędą do Gospody (zaraz
po tym jak wszyscy skorzystają ze swoich zdolności i
zakupią karty Posiłku), pierwszy Gracz, który przybył do
Gospody dobiera 2 karty Matsuri. Następnie ogląda te
karty, wybiera jedną z nich, a drugą odkłada na spód
talii bez pokazywania jej innym Graczom.
Wybraną kartę Matsuri należy położyć odsłoniętą na
górze talii tak, aby wszyscy Gracze widzieli. Efekt tej
karty jest rozpatrywany od razu po odsłonięciu karty.
Efekty Matsuri
o-Bon=Święto Kości
Każdy Podróżnik zgodnie z kolejnością
przybycia do Gospody, może natychmiast
przekazać datek na Świątynię zgodnie
z podstawowymi zasadami: 1, 2 lub 3
monety odpowiednio warte 1, 2 lub 3
Punkty. Zdolności Podróżników powiązane
ze Świątynią (np. Hirotada) nie działają.
Tori no Ichi=Koguci Targ
Każdy Podróżnik, który nie ma w swojej
kolekcji Amuletu, natychmiast otrzymuje
darmowy, losowo dobrany Amulet.
Jeśli Gracz posiada już Amulet, nie otrzymuje korzyści
z tego Matsuri.
Komponenty
20 kart Matsuri
20 żetonów punktów
(dwustronnych, o wartościach od 1 do 4)
4 żetony Zamkniętych Pól
5 dwustronnych żetonów Lalki/Ryby
16 dużych kart Podróżników
A
B
C
D
E
A
B
C
D
E
D
2 3
Hina matsuri=Święto Dziewcząt
Każdy Gracz, który prowadzi Podróżnika
kobietę, natychmiast otrzymuje 1 żeton
Lalki z zasobów. Ten żeton jest dodawany
do kolekcji Gracza i traktowany jest jako
Pamiątka typu: Drobiazg. Podliczany jest
tak, jak karta Pamiątki w kolekcji Gracza.
Przykład: Sassako otrzymała 1 żeton Lalki. Ma teraz 2
karty Pamiątek: 1 kartę Pamiątki typu: Sztuka i 1 kartę
Pamiątki typu: Żywność. Dodaje do kolekcji żeton Lalki,
który stanowi 3. Pamiątkę w zestawie. W związku z tym,
że Lalka jest innym typem Pamiątki, niż pozostałe dwie
Pamiątki, jest warta 5 Punktów.
Tango=Święto Chł opców
Każdy Gracz prowadzący męskiego
Podróżnika natychmiast otrzymuje 1 żeton
Ryby z zasobów. Ten żeton jest dodawany
do kolekcji Gracza i traktowany jest jako
Pamiątka typu: Drobiazg. Podliczany jest
tak, jak karta Pamiątki w kolekcji Gracza.
Przykład: Chuubei otrzymuje 1 żeton Ryby. Miał już
wcześniej 3 karty Pamiątki w swojej kolekcji: 1 kartę
Pamiątki: Sztuka, 1 kartę Pamiątki: Żywność i 1 kartę
Pamiątki: Drobiazg. Te 3 karty Pamiątek tworzą zestaw
wart 9 Punktów (1+3+5 Punktów). Dodany żeton Ryby
rozpoczyna nową kolekcję i w związku z tym jest wart 1
Punkt.
Uwaga: Mimo, że żetony Lalka/Ryba znajduce się w
kolekcji Gracza traktowane jak karty Pamiątek, nie
brane pod uwaprzy nagradzaniu Osiągnciem
Kolekcjoner i nie wliczają się do efektu Legendarnych
Przedmiotów: Shodo i Emaki.
Hanabi=Pokaz Sztucznych Ogni
Podróżnik, który wybrał kartę Matsuri,
natychmiast dobiera losowo 2 karty
Matsuri i umieszcza je w grze, a ich efekty
są natychmiast rozpatrywane.
o-Fune matsuri =Święto Morza
Każdy Podróżnik natychmiast otrzymuje
kolejny element swojej Morskiej Panoramy
oraz odpowiednie Punkty.
Jeśli Gracz ma już ukończoną swoją Morską
Panoramę, nie korzysta z bonusu tego Matsuri.
Jeśli kilku Graczy równocześnie, jako pierwsi,
ukończą swoje Morskie Panoramy jako rezultat
tego Matsuri, każdy z nich otrzymuje Punkty za kartę
Osiągnięcia Morskiej Panoramy. Użyj żetonu „3
Punkty”, aby zaznaczyć nagrodę.
o-Shogatsu=Święto Nowego Roku
Każdy Podróżnik w kolejności przybycia do
Gospody może natychmiast rzucić kością
Fortuny. Gracz może wziąć tyle monet, ile
wyrzucił na kości (0, 1, 2, 3 lub 4 monety).
Setsubun=Święto Rozrzucanej Fasoli
Każdy Podróżnik w kolejności przybycia do
Gospody może natychmiast rzucić kością
Fortuny. Gracz otrzymuje tyle Punktów, ile
wyrzucił na kości (0, 1, 2, 3 lub 4 monety).
Uwaga: Skorzystaj z żetonów Punktów, aby zaznaczyć tę
nagro.
Tanabata=Święto Gwiazd
4
osiągnięcia (Smakosz, Kuracjusz, Gaduła
i Kolekcjoner) natychmiast przyznawane
zgodnie z zasadami, jakie obowiązują na
końcu gry. Jednak zamiast otrzymywać
kartę i 3 Punkty, każdy zwycięzca otrzymuje
żeton 2-punktowy (jeśli Gracze remisują na
pierwszym miejscu, to wszyscy remisujący
otrzymują żeton 2-punktowy).
Uwaga: Karty Osgnć należy zostaw odsłonte
obok planszy, gdyż punkty za nie bę przyznawane
na końcu gry, zgodnie ze standardowymi zasadami.
Osiągnięcia będą wówczas warte 3 Punkty.
4 5
Hina matsuri=Święto Dziewcząt
Każdy Gracz, który prowadzi Podróżnika
kobietę, natychmiast otrzymuje 1 żeton
Lalki z zasobów. Ten żeton jest dodawany
do kolekcji Gracza i traktowany jest jako
Pamiątka typu: Drobiazg. Podliczany jest
tak, jak karta Pamiątki w kolekcji Gracza.
Przykład: Sassako otrzymała 1 żeton Lalki. Ma teraz 2
karty Pamiątek: 1 kartę Pamiątki typu: Sztuka i 1 kartę
Pamiątki typu: Żywność. Dodaje do kolekcji żeton Lalki,
który stanowi 3. Pamiątkę w zestawie. W związku z tym,
że Lalka jest innym typem Pamiątki, niż pozostałe dwie
Pamiątki, jest warta 5 Punktów.
Tango=Święto Chł opców
Każdy Gracz prowadzący męskiego
Podróżnika natychmiast otrzymuje 1 żeton
Ryby z zasobów. Ten żeton jest dodawany
do kolekcji Gracza i traktowany jest jako
Pamiątka typu: Drobiazg. Podliczany jest
tak, jak karta Pamiątki w kolekcji Gracza.
Przykład: Chuubei otrzymuje 1 żeton Ryby. Miał już
wcześniej 3 karty Pamiątki w swojej kolekcji: 1 kartę
Pamiątki: Sztuka, 1 kartę Pamiątki: Żywność i 1 kartę
Pamiątki: Drobiazg. Te 3 karty Pamiątek tworzą zestaw
wart 9 Punktów (1+3+5 Punktów). Dodany żeton Ryby
rozpoczyna nową kolekcję i w związku z tym jest wart 1
Punkt.
Uwaga: Mimo, że żetony Lalka/Ryba znajduce się w
kolekcji Gracza traktowane jak karty Pamiątek, nie
brane pod uwaprzy nagradzaniu Osiągnciem
Kolekcjoner i nie wliczają się do efektu Legendarnych
Przedmiotów: Shodo i Emaki.
Hanabi=Pokaz Sztucznych Ogni
Podróżnik, który wybrał kartę Matsuri,
natychmiast dobiera losowo 2 karty
Matsuri i umieszcza je w grze, a ich efekty
są natychmiast rozpatrywane.
o-Fune matsuri =Święto Morza
Każdy Podróżnik natychmiast otrzymuje
kolejny element swojej Morskiej Panoramy
oraz odpowiednie Punkty.
Jeśli Gracz ma już ukończoną swoją Morską
Panoramę, nie korzysta z bonusu tego Matsuri.
Jeśli kilku Graczy równocześnie, jako pierwsi,
ukończą swoje Morskie Panoramy jako rezultat
tego Matsuri, każdy z nich otrzymuje Punkty za kartę
Osiągnięcia Morskiej Panoramy. Użyj żetonu „3
Punkty”, aby zaznaczyć tę nagrodę.
o-Shogatsu=Święto Nowego Roku
Każdy Podróżnik w kolejności przybycia do
Gospody może natychmiast rzucić kością
Fortuny. Gracz może wziąć tyle monet, ile
wyrzucił na kości (0, 1, 2, 3 lub 4 monety).
Setsubun=Święto Rozrzucanej Fasoli
Każdy Podróżnik w kolejności przybycia do
Gospody może natychmiast rzucić kością
Fortuny. Gracz otrzymuje tyle Punktów, ile
wyrzucił na kości (0, 1, 2, 3 lub 4 monety).
Uwaga: Skorzystaj z żetonów Punktów, aby zaznaczyć
nagrodę.
Tanabata=Święto Gwiazd
4
osiągnięcia (Smakosz, Kuracjusz, Gaduła
i Kolekcjoner) natychmiast przyznawane
zgodnie z zasadami, jakie obowiązują na
końcu gry. Jednak zamiast otrzymywać
kartę i 3 Punkty, każdy zwycięzca otrzymuje
żeton 2-punktowy (jeśli Gracze remisują na
pierwszym miejscu, to wszyscy remisujący
otrzymują żeton 2-punktowy).
Uwaga: Karty Osiągnięć należy zostawić odsłonięte
obok planszy, gdyż punkty za nie będą przyznawane
na końcu gry, zgodnie ze standardowymi zasadami.
Osiągnięcia będą wówczas warte 3 Punkty.
4 5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756