Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Descent Legendy Mroku

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Descent Legendy Mroku

Wróć
TM
Instrukcja
2
KREW I POŻOGA
Terrinoth jest w niebezpieczeństwie. Baronia Kell już upadła,
a plugawi, demoniczni barbarzyńcy zwani Uthuk Y’llan nawiedzają
królestwo. W Krainie Mgieł nieumarli słudzy Waiqara Nieumar-
łego po raz pierwszy w historii zapuszczają się poza granice
swojej krainy. Rada Baronów jest skłócona i nie potra nawet
zdecydować, który z przeciwników stanowi większe zagrożenie,
a co dopiero zaplanować obronę.
Tymczasem w położonej na północy baronii Forthyn szykuje się
kolejne wielkie starcie obrońców Terrinoth z siłami ciemności…
Opis gry
Descent: Legendy Mroku to gra kooperacyjna dla 1–4 graczy.
Gracze wcielają się w bohaterów, którzy przeciwstawiają się złu
podczas rozbudowanej kampanii. Bohaterowie będą rozwijać
swoje umiejętności, pokonywać wrogów, odkrywać zakątki
Terrinoth i przeżywać przygody, które zapewnią im legendarną
chwałę. Każda z przygód stanowi część kampanii Krew i Pożoga,
w ramach której bohaterowie spróbują wypełnić szereg misji,
zanim padną oarami ostrzy lub knowań swoich przeciwników.
Eksplorując niebezpieczne podziemia, mroczne puszcze
i miejsca pradawnych bitew, postarają się pokrzyżować szyki
niegodziwcom, przy okazji rosnąc w siłę i zdobywając doświad-
czenie. Droga bohaterów usłana jest trudnymi decyzjami, które
na koniec kampanii mogą odmienić los Terrinoth.
AplikAcjA
Aby zagrać w tę grę, należy pobrać i zainsta-
lować darmową aplikację Descent: Legendy
Mroku na odpowiednim urządzeniu. Aplikacja
monitoruje i kontroluje przeciwników, układ
mapy, zasoby bohaterów i postęp kampanii,
pozwalając graczom skupić się na swoich posta-
ciach i przeżywanej przez nich przygodzie. Gracze
mogą zapisywać w aplikacji stan swojej kampanii,
by kontynuować ją przy kolejnych spotkaniach.
Aby pobrać aplikację, należy wyszukać Descent: Legendy
Mroku w Amazon™ Appstore, Apple iOS App Store™, Google
Play™ lub Steam®.
skłAdAnie elementów gry
Przed pierwszą rozgrywką należy złożyć plaskowe gurki, licz-
niki zdrowia i elementy terenu zgodnie z wytycznymi podanymi
w schemacie składania elementów.
strukturA zAsAd
Niniejsza instrukcja ma nauczyć graczy, jak grać w Descent:
Legendy Mroku. Sekcję „Zasady kampanii” można pominąć
przed rozpoczęciem pierwszej rozgrywki.
W aplikacji dostępne jest bardziej rozbudo-
wane kompendium zasad, w którym szerzej
opisano zasady i wyjątki. Jeśli w trakcie
rozgrywki pojawią się pytania lub wątpli-
wości, gracze powinni poszukać odpowiedzi
w kompendium zasad, które można otworz
w menu opcji w aplikacji.
ikona
aplikacji
przycisk menu
opcji
3
Instrukcja
zAwArtOść
BROŃ
4
1 : Gdy atakujesz,
przydziel atakowanemu
wrogowi cierpienie.
KŁUTE
Noże. Szybki.
o
Strokolcze
noże
2
2
BROŃ
2 : Gdy atakujesz albo
się bronisz, jeśli sąsiadujesz
z innym bohaterem, dodaj 1 .
Miecz. Highmont. Szybki.
SIECZNE
3
2
M
iecz
opiekuna
40 kart broni
PANCERZ
1 : Gdy się bronisz,
dodaj 1 i połóż
na 1 karcie żeton
skupienia.
Dostojny. Płytowy. Solarny.
CIĘŻKI
Z
broja
w
ędrowca
b
rZasku
1
PANCERZ
Gdy twój albo sąsiadujący
bohater broni się,
dodaj 1 .
Lunarny. Płytowy.
Zbroja Półmroku
CIĘŻKI
1
18 kart pancerzy
AKCESORIUM
Na początku kdej misji
otrzymujesz 1 losowy
przedmiot zywalny.
Żywy. Niezmożony.
K
osz
alchemiKa
AKCESORIUM
Gdy atakujesz,
a atakowany wróg
nie ma pełnego
zdrowia, przyjmuje
dodatkowe 3 .
Groźny. Niezmożony. Plugawy.
Karwasze Żądzy Krwi
12 kart akcesoriów
ZUŻYWALNY POWSZECHNY
g
ranat
wyziewowy
Wswojejturzeprzydziel
oszołomienieizgubę
wrogowiwzasięgu
do4pólodciebie.
POWSZECHNYZUŻYWALNY
W swojej turze wykonaj
przemieszczenie 2
ipołóżna1karcie
żetonprzygotowania.
Mikstura zajęczej chyżości
42 karty przedmiotów
zużywalnych
1 XP
UMIEJĘTNOŚĆ
3
1 : Za kdy na tej karcie
odswroga albo innego
bohatera o 1 pole od ciebie.
Następnie odrz
wszystkie z tej karty.
Nieborodny.
S
krzydła
Wiatru
1 XP
UMIEJĘTNOŚĆ
W
ezWanie
do
boju
42 karty
umiejętności
Gdy zakończysz oddziaływanie,
a w zasięgu do 4 pól od ciebie
jest wróg, przyjmij 2 i połóż
na 1 karcie żeton przerenia.
s
trach
Poważna.
O
strOżnOść
10 kart słabości
T
URA
BOHATERA
W swojej turze bohater może wykonać 1 akcję
manewrowania i dodatkowo 2 dowolne akcje.
A���� �������������, aby oddziaływ
na element terenu albo żeton.
A���� ����, aby zaatakowwroga
w zasięgu.
A�������������, aby otrzymać
liczbę punktów ruchu równą szybkości
bohatera.
A��� ��������, aby odwrócić kartę.
A�� �������� () zapewnianą przez kartę.
W
YNIKI
NA
KOŚCIACH
: S����
: P�������� umieść 1 , aby dodać 1 .
: W���������� rozpatrz zdolność .
S
TATUSY
WROGÓW
Aplikacja automatycznie uwzględnia zaznaczone
efe kty.
C���������: Przed swoją aktywacją wróg przyjmuje
4 obrażenia.
O�����������: +10% szans na aktywację
drugorzędnej zdolności broni.
Z����: Na koniec rundy tylko ten status jest
usuwany.
W�����������: Wróg zadaje o 20% mniej obrażeń.
N��������: Ataki bohaterów zadają wrogowi
o 20% więcej obrażeń.
S�����������: Szybkość wroga zmniejszona o 1.
S
TANY
BOHATERÓW
Z��������: W etapie upływu czasu przyjmij
1 za każdą kartę z żetonem zakażenia.
P����������: W etapie upływu czasu przyjmij
1 na każdą kartę z żetonem przerażenia.
B�����: Gdy odwracasz kartę z żetonem
blizny, przyjmij 2 .
G������� : W swojej turze odrzuć żeton
gotowości z karty, aby ją odwrócić.
S��������: Odrzuć żeton skupienia, aby
przerzucić 1 kość.
4 karty
pomocy
6 kart bohaterów
3
8
Vaerix
Wola
PercePcja
ZWinność
Siła
+2
+1
0
-1
Smocza hybryda – Wygnaniec
3
Wytchnienie
Odnowa.
2 : W twojej turze twój albo
sąsiadujący bohater leczy 2 .
„Jeszcze nie wypełniliśmy swojej roli.
Ty i ja musimy przetrwać”.
lekki albo średni pancerz
Dodaj 1 i 1 bohater może
odrzucić 1 żeton stanu.
12 żetonów
interakcji/odkrycia
80 żetonów stanów
(po 16 każdego rodzaju)
40 plaskowych
gurek (34 wrogów,
6 bohaterów)
i 1 podpórka
18 kafelków mapy
schemat składania
elementów
przewodnik
po świecie
16 plaskowych
identykatorów
(po 4 z każdego koloru)
6 podłoży
47 elementów terenu
4 liczniki zdrowia
12 kości
54 żetony zmęczenia
Mały stół: I101-I3 03
Duży stół: F101-F3 03Barykada: C101-C202
Arkada: A101- A203
Kocioł: E101-E103 Pulpit: M101-M104
E101
M103
E102
M102
E103
M101
M104
I101, I201, I301
I102, I202, I302
A101, A201
D102
D101
D104
D105
D106
D110
D109
D108
D107
D103
A102, A202
A103, A203
I103, I203, I303
F103, F203, F303
F101, F201, F301
Descent: Legendy Mroku Schematy składania elementów : wskazuje, z czym należy połąc zyć element : wskazuje, jak należy zgiąć element
C101, C201
C102, C202
F102, F202, F302
Studnia: D101-D110
8 koszulek na karty
Instrukcja
4
pOdstAwOwe pOjęciA
Ta sekcja zawiera opis podstawowych pojęć z gry Descent:
Legendy Mroku i ma na celu przedstawienie ogólnych założeń
rozgrywki nowym graczom.
BOhAterOwie
W czasie rozgrywki każdy z graczy wciela się w jednego boha-
tera przedstawionego za pomocą karty bohatera i plaskowej
gurki. Figurka pozwala określić pozycję bohatera na mapie,
zaś na jego karcie zawarte zosty informacje takie jak wartości
atrybutów oraz specjalne zdolności.
Na początku kampanii dostępnych jest tylko 4 bohaterów,
jednak w miarę jej postępu pojawią się kolejni. Gracze mogą
zmieniać bohaterów pomiędzy rozgrywkami. Niektóre misje
wymagają jednak obecności określonych bohaterów, o czym
poinformuje aplikacja.
kArty BrOni i AtAku
Każdy bohater posiada 2 sztuki broni przedstawione na 2 kar-
tach. Każda broń ma stronę podstawową, której bohaterowie
używają na początku kampanii, oraz stronę ulepszoną, którą
mogą odblokować w przyszłości. Strona ulepszona jest ozna-
czona symbolem ulepszenia (), który znajduje się obok słowa
„broń” w lewym dolnym rogu karty.
Obie karty broni bohatera są umieszczone w jednej koszulce.
Dwie zakoszulkowane karty służą za jedną, dwustronną
kartę ataku. Podczas gry bohater może odwrócić swoją kar
ataku, aby użyć broni, która znajduje się z drugiej strony.
OdwrAcAnie kArt
Podczas gry bohater może odwracać swoją kartę bohatera, karty
umiejętności i kartę ataku (karta stworzona z dwóch kart broni
opisania wyżej).
Odwrócenie karty pozwala zmienić zdolności lub broń, z k-
rych może korzystać bohater. Ponadto wskutek odwrócenia
karty zostają z niej usunięte wszystkie żetony zmęczenia
i żetony wpływające na stan bohatera, co dokładniej opisano
w dalszej części instrukcji.
W czasie gry gracze muszą efektywnie zarządzać swoimi
kartami i w zależności od potrzeb odwracać je odpowiednimi
stronami do góry.
Wola
PercePcja
ZWinność
Siła
+1
+2
-1
-1
4
7
lekki pancerz
Dodaj 1 i możesz przenieść 1
z 1 karty na inną.
PrZyPłyW mocy
1 : Gdy wykonasz rzut,
zamień 1 na 2 .
„Dysponowałem już dostateczną wiedzą.
Teraz mam dostęp do nieskończonej”.
Człowiek – Czarodziej
Syrus
2
karta bohatera i gurka Syrusa
BROŃ
1 : Gdy atakujesz albo
się bronisz, jeśli sąsiadujesz
z innym bohaterem, dodaj 1 .
Miecz. Highmont. Szybki.
SIECZNE
4
2
Miecz opiekuna
BROŃ
1 : Gdy atakujesz albo
się bronisz, jeśli sąsiadujesz
z innym bohaterem, dodaj 1 .
Miecz. Highmont. Szybki.
SIECZNE
4
2
Miecz opiekuna
Symbol ulepszenia () oznacza, że mamy
do czynienia z ulepszoną wersją Miecza opiekuna.
BOHATEROWIE
Na początku kampanii dostępnych jest 4 bohaterów.
Brynn – człowiek, mścicielka. Szarżuje na swych
wrogów, gotowa odeprzeć ich kontrataki.
Galaden – elf, łowca. Skupiony, błyskawicznie przysto-
sowuje się do nowych sytuacji. Tra strzałą tam, gdzie
boli najbardziej.
Syrus – człowiek, czarodziej. Używa magii do atako-
wania wrogów i do manipulowania nimi. Zawsze może
liczyć na pomoc swojego feniksa.
Vaerix – smocza hybryda, wygnaniec. Leczy swoich
sojuszników, zaś na wrogów rzuca się ze zwierzęcą
zajadłością.
W trakcie kampanii dostępni staną się jeszcze następujący
bohaterowie:
Fuks – hyrrinks, łotrzyk. Porusza się szybko i bezszelest-
nie, atakując niczego niespodziewających się wrogów
i umykając, zanim zdążą go choćby drasnąć.
Kehli – krasnolud, wynalazczyni. Odważna i dociekliwa
bohaterka, która tworzy wyjątkowe artefakty nie tylko
dla siebie, ale też dla swoich sojuszników.
Kartę ataku Galadena należy przygotować
w taki sposób, aby ulepszone () strony
jego kart broni były niewidoczne.
5
Instrukcja
AplikAcjA
Aplikacja Descent: Legendy Mroku prowadzi graczy przez
kampanię, zapewniając im tło narracyjne, przydzielając zadania,
odsłaniając kolejne części mapy, pokazując wrogów i określając,
czy misja zakończyła się przegraną, czy zwycięstwem bohaterów.
Aplikacja zapisuje również postęp kampanii i zasoby drużyny.
W aplikacji można wyróżnić dwa główne widoki ekranu. Jednym
jest mapa, którą eksplorują bohaterowie, a drugi wyświetla
wrogów, którzy aktualnie są w grze.
Gracze mogą przełączać te widoki za pomocą przycisków, które
znajdują się w prawym górnym rogu ekranu. Przycisk aktualnie
wyświetlanego widoku jest podświetlony.
Oba ekrany zapewniają dostęp do różnych funkcji, z których
można korzystać podczas rozgrywki. Opisano je dokładniej
w dalszej części instrukcji.
wrOgOwie
Bohaterowie spotkają na swojej drodze wiele monstrów
i złoczyńców. Wrogowie również mają swoje gurki, które
są umieszczane na mapie. Informacje o wrogach są przechowy-
wane przez aplikację.
Gdy wróg pojawia się w grze, aplikacja wyświetla z prawej
strony ekranu pasek wroga, przypisuje mu kolor (dzięki któremu
można odróżnić tego wroga od innych wrogów tego samego
rodzaju) i pokazuje, gdzie należy umieścić jego gurkę na mapie.
Przed umieszczeniem wroga na mapie gracze muszą zamoco-
wać w podstawce gurki identykator w kolorze wskazanym
w aplikacji. Identykatory mają również charakterystyczne
nacięcia dla graczy z zaburzeniem rozpoznawania barw (zob.
„Gracze z zaburzeniem rozpoznawania barw”).
ekran mapy
ekran wrogów
Naciśnij przycisk, aby włączyć ekran
mapy (lewy) albo ekran wrogów (prawy).
Pasek wroga jest pomarańczowy,
więc w podstawce gurki wroga należy
zamocować pomarańczowy identykator.
GRACZE Z ZABURZENIEM
ROZPOZNAWANIA BARW
Na krawędzi każdego identykatora znajduje się od 1 do
4 nacięć. Jeśli gracze nie mogą rozróżniać wrogów po
kolorach, należy się upewnić, że identykator zamocowany
w podstawce gurki wroga ma tyle samo nacięć, co pasek
wroga w aplikacji.
Zarówno na pasku wroga, jak i na
identykatorze widać 3 nacięcia.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756