Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Imago Family

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Imago Family

Wróć
Gra aurwa Shinro Ono, Shingo Fuj,
Moyuki Ohki, Hiromi Oikawy i Sharo Nakashimy
1
2
3
4
5
Forma 1
Rakie
Flash (poać z komiksu)
Pocg
Strzała
NAPRAWDĘ SZYBKIE!
ELEMENTY GRY
60 przezroczystych kart,
120 dwustronnych kart Enigm,
strona
z podpowiedzią
strona
z hasłami
24 znaczniki punktów,
plansza do gry,
instrukcja.
CEL GRY
Celem gry jest zdobycie jak
największej liczby punktów
poprzez odgadywanie haseł
(Enigm) oraz pomaganie innym
graczom w ich odgadywaniu,
a wszystko to przy wsparciu
przezroczystych kart.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Połóżcie planszę na środku stołu.
Rozłóżcie wszystkie przezroczyste karty wokół planszy.
Wyłóżcie na stół znaczniki.
Potasujcie karty Enigm i stwórzcie z nich 3 stosy – połóżcie je stroną z podpowiedzią do góry.
PRZEBIEG GRY
Grę zaczyna najbardziej kreatywna osoba (lub najmłodsza, jeśli nie możecie się
zdecydować). Podczas swojej tury masz za zadanie doprowadzić do tego, by pozostali
gracze odgadli Enigmę. Aby to zrobić, musisz:
1 Wziąć kartę Enigmy z 1 z 3 stosów i przeczytać na głos podpowiedź. Jest związana
z 5 hasłami, które znajdują się na drugiej stronie karty.
2 Wybrać 1 z 5 haseł widocznych na karcie.
Hasła oznaczone symbolem są łatwiejsze – idealne dla młodszych graczy.
2
3 Pomóc graczom odgadnąć Enigmę, układając pasujące przezroczyste karty na planszy. Możesz
je rozkładać, przesuwać, układać w sekwencjach lub nakładać kilka na siebie – jeśli tylko uznasz,
że ułatwisz w ten sposób zadanie reszcie graczy.
Z przezroczystymi kartami wszystko jest możliwe. Możesz ich używać na wszelkie sposoby (przykłady
zobaczysz na kolejnych stronach).
Czego Ci nie wolno:
mówić i wydawać dźwięków,
układać liter czy liczb z kart,
gestykulować (ale wolno Ci zasłonić
część karty palcem),
przecinać kart, podpalać ich czy
wkładać do buzi.
Rakieta
Dopiero gdy druga przezroczysta karta zostanie wyłożona, pozostali gracze mogą zacząć odgadywać hasło.
Gracz, który jako pierwszy odgadnie Enigmę, jak również gracz, który wykładał karty, otrzymują po
1 punkcie, na znak czego kładą przed sobą po znaczniku . Jeśli kilku graczy odgadnie hasło w tym
samym momencie, wszyscy otrzymują po 1 punkcie. Nie macie limitu czasowego! Jeśli przez dłuższy czas
nikt nie odgadł Enigmy, gracze mogą zadecydować o końcu tury. Po prostu nikt nie zdobywa punktu,
a swoją turę rozpoczyna następny gracz.
Uwaga! Niektóre karty Enigm mają znak
À LA MAISON
?
À LA MAISON
?
Une douche
Le papier ilee
Un paiaon
Une porte
Un pis
Une boe aux leres
Un menn
La maree
Des racines
Un cintre
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
zamiast podpowiedzi. Czy odważycie się po nie sięgnąć?
NASTĘPNA TURA
Użyte przezroczyste karty traają z powrotem na swoje miejsca obok planszy, a karta Enigmy jest
odrzucana. Następnie kolejny gracz (zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara) losuje Enigmę, którą
musi przedstawić grupie.
KONIEC GRY
W wariancie od 3 do 4 graczy gra kończy się w momencie, w którym każdemu z graczy uda się przedstawić
2 Enigmy.
W wariancie od 5 do 8 graczy gra kończy się w momencie, w którym każdemu z graczy uda się przedstawić
1 Enigmę.
Zwycięży gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. W przypadku remisu pozostaje Wam rozegrać kolejną grę!
3
Cześć, jestem Bartek! Pokażę
Ci, co możesz zrobić z tymi
przezroczystymi kartami.
Możesz
ODWRACAĆ
karty tak,
jak chcesz!
Piłka tenisowa
Wiosło
Prysznic
Słoń
Możesz układać je
OBOK SIEBIE l u b
JEDNA NA DRUGIEJ
4
Możesz nawet
ZASŁONIĆ
fragment palcem.
Możesz nimi
PORUSZAĆ
(to naprawdę pomaga
w odgadywaniu!).
Łucznik
Jednorożec
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756