Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Liski Ojojanie (druga edycja)

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Liski Ojojanie (druga edycja)

Wróć
Już mi tak
nie słodźcie.
GucioGucio
Dej! Dej! Dej!
Dej! Dej! Dej!
NiedoliskiNiedoliski
22
SPIS TREŚCISPIS TREŚCI
PRZYGOTOWANIE DO GRY 3PRZYGOTOWANIE DO GRY 3
OPIS GRY 4OPIS GRY 4
ZASADY PODSTAWOWE 4ZASADY PODSTAWOWE 4
FAZY GRY 6FAZY GRY 6
FAZA PLANOWANIA 6FAZA PLANOWANIA 6
FAZA OJOJANIA 6FAZA OJOJANIA 6
FAZA PROBLEMÓW 6FAZA PROBLEMÓW 6
FAZA UZUPEŁNIANIA 7FAZA UZUPEŁNIANIA 7
POZOSTAŁE ZASADY 7POZOSTAŁE ZASADY 7
PUSTA TALIA 7PUSTA TALIA 7
KARTY LISÓW 7KARTY LISÓW 7
ŻETONY STRACHU 8ŻETONY STRACHU 8
KARTY KOSZMARÓW 8KARTY KOSZMARÓW 8
ZDOLNOŚCI PUCHATERÓW 9ZDOLNOŚCI PUCHATERÓW 9
KOMIKS 10KOMIKS 10
PODZIĘKOWANIA 15 PODZIĘKOWANIA 15
Liski: Ojojanie to kooperacyjna gra planszowa przeznaczona dla od 1 do 5 graczy. Fabularnie jest to kooperacyjna gra planszowa przeznaczona dla od 1 do 5 graczy. Fabularnie jest
osadzona wniezwykłym świecie średniowiecznych lisów – uniwersum wykreowanym przez Beatę osadzona wniezwykłym świecie średniowiecznych lisów – uniwersum wykreowanym przez Beatę
Smugaj w tworzonym od 2015 roku internetowym komiksie Smugaj w tworzonym od 2015 roku internetowym komiksie Lisie SprawyLisie Sprawy, który zdobył serca , który zdobył serca
czytelniczek i czytelników jak kraj długi i szeroki. czytelniczek i czytelników jak kraj długi i szeroki. Lisie SprawyLisie Sprawy do tego stopnia urzekły wyjątkowym do tego stopnia urzekły wyjątkowym
klimatem, wyszukanym humorem ipuchatością, że pojawiające się w komiksie zwroty takie jak klimatem, wyszukanym humorem ipuchatością, że pojawiające się w komiksie zwroty takie jak
„ojojane miejsca bolą mniej” na stałe zagościły w języku wielu fanek ifanów. Wmyśl lisiej zasady, „ojojane miejsca bolą mniej” na stałe zagościły w języku wielu fanek ifanów. Wmyśl lisiej zasady,
że ojojanie pomaga na wszelkie zło, postanowiliśmy stworzyć grę, w której będziecie korzystać że ojojanie pomaga na wszelkie zło, postanowiliśmy stworzyć grę, w której będziecie korzystać
z mocy ojojania, aby poradzić sobie z przeciwnościami, przed którymi stanęła lisia drużyna. z mocy ojojania, aby poradzić sobie z przeciwnościami, przed którymi stanęła lisia drużyna.
Wcielcie się wlisie puchaterki i lisich puchaterów – teraz los Lisiego Królestwa leży wWaszych Wcielcie się wlisie puchaterki i lisich puchaterów – teraz los Lisiego Królestwa leży wWaszych
łapkach! Krótki komiks na końcu instrukcji wyjaśni Wam, jak doszło do katastrofy, której musicie łapkach! Krótki komiks na końcu instrukcji wyjaśni Wam, jak doszło do katastrofy, której musicie
stawić czoła.stawić czoła.
33
Jeśli nie przepadacie za czytaniem Jeśli nie przepadacie za czytaniem
instrukcji, zeskanujcie kod QR instrukcji, zeskanujcie kod QR
albo zajrzyjcie na stronę albo zajrzyjcie na stronę
video.lisiesprawy.pl, video.lisiesprawy.pl,
gdzie znajdziecie film z zasadami.gdzie znajdziecie film z zasadami.
1. 1. Rozłóżcie planszę iutwórzcie talie: Rozłóżcie planszę iutwórzcie talie: ojojania, , szarych
kit, , problemów, , lisów, , komplikacji i ikoszmarów. .
2. 2. Znaczniki serków izakryte Znaczniki serków izakryte żetony strachu (symbo- (symbo-
lem strachulem strachu do góry) połóżcie obok planszy.do góry) połóżcie obok planszy.
3. 3. Potasujcie osobno talie Potasujcie osobno talie ojojania, , problemów, , lisów
iiszarych kit, anastępnie połóżcie je na odpowiednich , anastępnie połóżcie je na odpowiednich
polach z lewej strony planszy.polach z lewej strony planszy.
4. 4. Wybierzcie 1 karWybierzcie 1 karkoszmaru ipołóżcie na pomarań- ipołóżcie na pomarań-
czowym polu wgórnej części planszy. Liczba piorunów czowym polu wgórnej części planszy. Liczba piorunów
na karcie oznacza poziom trudności (od 1na karcie oznacza poziom trudności (od 1 do 3do 3 ). ).
Pozostałe karty Pozostałe karty koszmarów odłóżcie do pudełka. odłóżcie do pudełka.
5. 5. Wylosujcie 5 zakrytych kart Wylosujcie 5 zakrytych kart komplikacji i połóżcie i połóżcie
na różowych polach na górze planszy. Pozoste karty na różowych polach na górze planszy. Pozoste karty
komplikacji odłóżcie do pudełka. odłóżcie do pudełka.
6. 6. Wylosujcie 6 zakrytych kart Wylosujcie 6 zakrytych kart problemów i połóżcie i połóżcie
po 1 odkrytej w każdej fioletowej kolumnie na planszy.po 1 odkrytej w każdej fioletowej kolumnie na planszy.
7. 7. Odkryjcie pierwszą zlewej karOdkryjcie pierwszą zlewej karkomplikacji ipołóżcie ipołóżcie
na karcie na karcie
problemu w w
pierwszej pierwszej
kolumnie.kolumnie.
8. 8. Wybierzcie planszetki i znaczniki swoich puchate-Wybierzcie planszetki i znaczniki swoich puchate-
rów. Wrozgrywce musi wziąć udział co najmniej 4 pu-rów. Wrozgrywce musi wziąć udział co najmniej 4 pu-
chaterów. chaterów.
W grze 2-osobowej każdy z graczy ma 2 puchaterów. W grze 2-osobowej każdy z graczy ma 2 puchaterów.
W grze 3-osobowej jeden z graczy ma 2 puchaterów, W grze 3-osobowej jeden z graczy ma 2 puchaterów,
apozostali po 1. Wgrze 1-osobowej gracz kontroluje 5 pu-apozostali po 1. Wgrze 1-osobowej gracz kontroluje 5 pu-
chaterów.chaterów.
9. 9. Dobierzcie 12 zakrytych kart Dobierzcie 12 zakrytych kart ojojania (wgrze 5-oso- (wgrze 5-oso-
bowej dobierzcie 10 kart) irozdzielcie je równo między bowej dobierzcie 10 kart) irozdzielcie je równo między
wszystkich graczy. Osoba z2 puchaterami dostaje tyle wszystkich graczy. Osoba z2 puchaterami dostaje tyle
samo kart, co pozostali.samo kart, co pozostali.
10. 10. Na koniec wejdźcie na stronę app.lisiesprawy.pl Na koniec wejdźcie na stronę app.lisiesprawy.pl
i ściągnijcie lisią aplikację.i ściągnijcie lisią aplikację.
Jesteście gotowi do gry!Jesteście gotowi do gry! planszaplansza
Lisia aplikacja Lisia aplikacja
jest dostępna na jest dostępna na
app.lisiesprawy.plapp.lisiesprawy.pl
12 znaczników 12 znaczników
serkówserków
20 20 żetonów
strachu
5 dwustronnych 5 dwustronnych
planszetek puchaterów planszetek puchaterów
10 znaczników 10 znaczników
puchaterów puchaterów
na podstawkachna podstawkach
40 kart 40 kart
ojojania
25 kart 25 kart
lisów
25 kart 25 kart
problemów
10 kart 10 kart
komplikacji
6 kart 6 kart
koszmarów
4 karty 4 karty
szarych kit
PRZYGOTOWANIE DO GRYPRZYGOTOWANIE DO GRY
strachu
żetony żetony
strachu
żetony żetony
planszetka planszetka
pomocy pomocy
ELEMENTYELEMENTY
44
Liski: Ojojanie to kooperacyjna gra planszowa, w której wcielacie się w lisie puchaterki i lisich puchate- to kooperacyjna gra planszowa, w której wcielacie się w lisie puchaterki i lisich puchate-
rów – obrońców Lisiego Królestwa. Podczas rozgrywki walczycie z rów – obrońców Lisiego Królestwa. Podczas rozgrywki walczycie z problemami i i komplikacjami, ,
które pojawiają się w kolejnych rundach, zagrażając okolicznym które pojawiają się w kolejnych rundach, zagrażając okolicznym lisom. W finale natomiast zmierzycie się . W finale natomiast zmierzycie się
z z koszmarem – sprawcą całego zamieszania. – sprawcą całego zamieszania.
Wygracie, jeśli na koniec szóstej rundy pokonacie Wygracie, jeśli na koniec szóstej rundy pokonacie koszmar..
Przegracie, jeśli nie pokonacie Przegracie, jeśli nie pokonacie koszmaru w szóstej rundzie lub jeśli będziecie musieli umieścić trzeci w szóstej rundzie lub jeśli będziecie musieli umieścić trzeci żeton
strachu pod dowolną kolumną pod dowolną kolumproblemów. Nie przejmujcie się przegraną! Co prawda strach opanował Lisie . Nie przejmujcie się przegraną! Co prawda strach opanował Lisie
Królestwo, ale możecie spróbować go przegonić w kolejnej rozgrywce.Królestwo, ale możecie spróbować go przegonić w kolejnej rozgrywce.
Rozgrywka trwa 6 rund, które są podzielone na 4 fazy:Rozgrywka trwa 6 rund, które są podzielone na 4 fazy:
1) Fazę planowania, podczas krej omawiacie plan działania i wydajecie znaczniki serków. 1) Fazę planowania, podczas krej omawiacie plan działania i wydajecie znaczniki serków.
Nie odkrywajcieNie odkrywajcie dobranych kart dobranych kart ojojania..
2) Fazę ojojania, podczas której odkrywacie dobrane karty 2) Fazę ojojania, podczas której odkrywacie dobrane karty ojojania i pod presją czasu i pod presją czasu
układacie je tak, aby zaradzić lisim układacie je tak, aby zaradzić lisim problemom..
3) Fazę problemów, podczas której sprawdzacie efekty swoich działań i otrzymujecie 3) Fazę problemów, podczas której sprawdzacie efekty swoich działań i otrzymujecie
znaczniki serków.znaczniki serków.
4) Fazę uzupełniania, podczas której przygotowujecie planszę do kolejnej rundy i dobieracie 4) Fazę uzupełniania, podczas której przygotowujecie planszę do kolejnej rundy i dobieracie
zakryte karty zakryte karty ojojania. Nie podglądajcie dobranych kart!. Nie podglądajcie dobranych kart!
Do pokonania tego Do pokonania tego
problemu potrze-potrze-
bujecie bujecie symboli, symboli,
w tym 1 w tym 1 i 1 i 1 ..
Do pokonania tej Do pokonania tej
komplikacji potrze-potrze-
bujecie bujecie symboli, symboli,
w tym 2 w tym 2 i 2 i 2 ..
Do pokonania tego Do pokonania tego
koszmaru potrzebu- potrzebu-
jecie jecie dowolnych dowolnych
symboli.symboli.
Symbole Symbole ojojania zdobywacie na 3 spo-zdobywacie na 3 spo-
soby:soby:
1) Dzięki działaniu puchaterów – wystar-1) Dzięki działaniu puchaterów – wystar-
czy, że postawicie znacznik puchatera czy, że postawicie znacznik puchatera
na kolumnie na kolumnie problemów, aby zdobyć , aby zdobyć
symbol z jego planszetki.symbol z jego planszetki.
2) Dzięki kartom 2) Dzięki kartom ojojania, które dobie-, które dobie-
racie w każdej rundzie.racie w każdej rundzie.
3) Dzięki kartom 3) Dzięki kartom lisów, które możecie , które możecie
adoptować w trakcie rozgrywki.adoptować w trakcie rozgrywki. Znacznik lisiego Znacznik lisiego
króla zapewnia 1 króla zapewnia 1 ..
Ta karta Ta karta ojojania
zapewnia 1 zapewnia 1 ..
Ta karta Ta karta lisa
zapewnia 1 zapewnia 1 i 1 i 1 ..
Aby pokonać pojawiające Aby pokonać pojawiające
się się problemy, , komplika-
cje i i koszmar, musicie ze-, musicie ze-
brać odpowiednie zestawy brać odpowiednie zestawy
symboli symboli ojojania..
Na każdej karcie Na każdej karcie proble-
mu, , komplikacji i i kosz-
maru znajduje się liczba, znajduje się liczba,
która wskazuje, ile symboli która wskazuje, ile symboli
ojojania w sumie musi-w sumie musi-
cie zebrać. Na niektórych cie zebrać. Na niektórych
kartach znajdują się także kartach znajdują się także
konkretne symbole, które konkretne symbole, które
muszą znajdować się w ze-muszą znajdować się w ze-
stawie.stawie.
OPIS GRYOPIS GRY
ZASADY PODSTAWOWEZASADY PODSTAWOWE
symbole ojojaniasymbole ojojania
55
Aby pokonać karty Aby pokonać karty problemów, , komplikacji i i koszmaru, ,
musicie zebrać zestaw wymaganych symboli musicie zebrać zestaw wymaganych symboli ojojania, ,
dokładając karty i znaczniki według wcześniej opisanych dokładając karty i znaczniki według wcześniej opisanych
zasad.zasad.
Aby pokon Aby pokon komplikac
Kanapka zkoszmarem, Kanapka zkoszmarem,
potrzebujecie potrzebujecie symboli, symboli,
wtym 2 wtym 2 i2 i2 . Jako . Jako
2 dowolnych symboli uży-2 dowolnych symboli uży-
wacie wacie (dzięki znaczni- (dzięki znaczni-
kowi puchatera) ikowi puchatera) i ..
Aby pokon skupisko Aby pokon skupisko
problemów, potrzebuje-, potrzebuje-
cie w sumie cie w sumie symboli, symboli,
w tym 2 w tym 2 , 1 , 1 i 1 i 1 . .
Jako 2 dowolnych Jako 2 dowolnych
symboli symboli
używacie ywacie (dzięki (dzięki
znacz-znacz-
nikowi puchatera) i nikowi puchatera) i ..
Aby pokon Aby pokon problem
Pogryzionego ołówka, Pogryzionego ołówka,
potrzebujecie potrzebujecie symbo- symbo-
li, w tym 1 li, w tym 1 i 1 i 1 . Jako . Jako
dowolnego symbolu dowolnego symbolu
używacie ywacie ..
Uwaga na symbole przejścia! Co naj-
mniej 1 symbol ojojania na dokładanej
karcie musi odpowiadać 1 z symboli
przejścia na karcie, na którą ją kładziecie.
symbole przejściasymbole przejścia
Uwaga na skupiska problemów! Są to
karty niepokonanych problemów, kompli-
kacji ikoszmar zgromadzone w1 kolum-
nie. Wprzypadku skupisk problemów mu-
sicie pokonać wszystkie znajdujące się
wdanej kolumnie karty jednocześnie –
nie możecie pokonywać ich pojedynczo.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756