Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Pandemic Legacy Sezon 0
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(267)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Pandemic Legacy Sezon 0
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
ODTAJNIONE
WYD
ZIAŁ SABOT
AŻU. PODRĘCZNIK
OPERA
CY
JNY
PRZY
GOTOW
ANY POD KIEROWNIC
TWEM
D
YREKTORA
SŁ
UŻB STRA
TEGICZNY
CH
N4245
.
3
INS
TRUKCJ
A
ST
A
TUS
JA
WNE
Z
UPO
W
A
ŻNIE
NIA
DOD DIR. 5200 1 R
John Cooper
Z-MAN 2020C
- 2 -
P
O
D
R
Ę
C
ZNIK OPERACYJNY
NR N424
5
.
3
T-A-J-N-E
T-A-J-N-E
PLANSZA
48 KART ZA
GRO
ŻENIA
SPRA
WOZD
ANIE
T
ALIA F
ABUŁ
Y
(2 CZĘŚCI)
T
ALIA 42 D
ZIAŁ
AŃ
OPERACY
JNYCH
3 TECZKI
4 KARTY
TYMCZASOWY
CH ALIASÓW
58 KART GRA
CZY
3 ARK
USZE NAKLEJEK
4 KARTY POMOCY
4 P
ASZPORTY
AKT
A WYWIADOWCZE
IAKT
A OSOBOWE
4 PIONKI
36 A
GENT
ÓW
7 ZNACZNIK
ÓW
INCYDENTÓW
8 KR
Y
JÓ
WEK
ZNACZNIK
POZIOMU
ZAGRO
ŻENIA
24
ZNACZNIKI
PRZYPOMNIENIA
9 DRUŻYN
3 bloku zach
odniego,
3 neutralne, 3 bloku wsch
odniego
KOMPONENTY STARTOWE
3 ZNACZNIKI
ZADAŃ
„
WYK
ONANE/NIEWYK
ONANE”
8 SKR
YTEK
DEPOZYTOWY
CH
PRZEBRANIA
Gdy
zdrapiesz
ok
rąg
w
aliasie
i
odsłonisz
F
,
nalep
na
jego
zdjęcie
naklejk
ę
SP
AL
ONY
.
NAKLEJKI SPALONY
K
TOŚ
CIĘ
ŚLED
ZI
.
Jeśli
k
ończy
sz
tur
ę
w
mieście
bloku
wsch
odniego,
w
któr
ym
nie
ma
ż
adnego
agenta,
umieść
agenta
w
t
ym
mieście.
MORDĘG
A
.
Jeśli
k
ończy
sz
tur
ę
w
mieście
bloku
wsch
odniego,
w
któr
ym
nie
ma
kr
yjówki,
odr
z
uć
1
kar
tę
(po
dobr
aniu
kar
t).
POD
OBSERW
A
CJ
Ą
.
Jeśli
na
k
oniec
tur
y
dobier
z
esz
2
kar
t
y
miast
bloku
wsch
odniego,
tr
acisz
1
pr
zykr
ywk
ę.
ZAALARMOW
ANE
L
OTNISKA
.
Nie
mo
ż
esz
wyk
onać
ak
cji
„Lot
nier
ejestr
owany”
z
miasta
bloku
wsch
odniego.
UW
A
G
A
WŁAD
Z
.
Nie
mo
ż
esz
wyk
onać
ak
cji
„Zneutr
aliz
uj
agenta
”
w
mieście,
w
któr
ym
znajduje
się
znacznik
z
dar
z
enia.
ZŁAMANY
SZYFR
.
Nie
mo
ż
esz
wyk
onać
ak
cji
„
T
r
ansfer
danych
wywiadowczych”
w:
NAMIERZYLI
CIĘ
.
Nie
mo
ż
esz
wyk
onać
ak
cji
„Jed
ź/płyń
drużyną
”
gdy
jesteś
w:
RO
ZPO
ZNAW
ALNOŚĆ
.
T
r
acisz
1
pr
zykr
ywk
ę,
gdy
pojawia
się
tam
znacznik
incydentu,
a
T
y
jesteś
w:
R
E
G
I
O
N
:
R
E
G
I
O
N
:
R
E
G
I
O
N
:
S
ŁAB
OS
´
CI
Gdy zdrapiesz przyk
r
ywk
ę w aliasie i odsłonisz
L
, dodaj do tego aliasu naklejk
ę słabości.
Jeśli to k
onieczne, dopisz nazwę regionu, w któr
ym otrzymałeś daną słabość.
T
O JE
S
T T
ALI
A
D
Z
I
AŁANI
A
OP
ER
A
C
Y
JNE
GD
Y O
T
R
Z
YM
A
S
Z T
AK
IE P
OLE
CENIE
,
ODS
Z
UK
A
J OK
R
EŚL
ONĄ K
AR
TĘ
,
K
IER
UJĄ
C SIĘ NUMER
EM W R
OG
A
CH K
AR
T
Y
.
8
AMERYK
A
PÓŁ
N
OCN
A
LOS ANGELES
S
T
ANY
ZJEDNOC
Z
ONE
AMER
YKI
6
P
ACY
F
I
K
DZ
.
AKARTA
INDONEZJA
6
AZJA
SZANGHAJ
CHIŃSKA
REPUBLIKA
LUDO
W
A
3
AMERYK
A
POŁ
UDN
I
OW
A
BOGOTA
K
OLUMBIA
MA
T
T LEA
COCK I ROB D
A
VIAU
K
ONT
AK
T
Y
WIZY
SPRZĘ
T
OBSERWACJA
Na k
oniec gr
y
, podczas spraw
dzania miast, dodaj naklejk
ę ob
serw
acji w k
ażdym mieście, w któr
ym znajduje się co najmniej 1 znacznik incy
dentu.
K
ONTRWY
WIAD
Anuluj
działanie
1
symbolu
ob
serw
acji
znajdującego
się
na
planszy
.
ULEPSZENIA NA KONIEC ROZGRYWKI
WIZA
Z
użyj ak
cję, aby pr
z
enieść się
do miasta wska
z
anego na wizie.
WIZA
Z
użyj ak
cję, aby pr
z
enieść się
do miasta wska
z
anego na wizie.
WIZA
Z
użyj ak
cję, aby pr
z
enieść się
do miasta wska
z
anego na wizie.
KAMERA
SZPIEGOWSKA
Z
użyj ak
cję, aby wziąć z
e stosu
odr
z
uconych kar
t gr
aczy kar
tę
miasta odpowiadającą miastu,
wktór
ym obecnie się znajdujesz.
K
OD
AUTOR
YZA
CJI
:
4
2
4
R
a
z na tur
ę mo
ż
esz z
użyć
ak
cję, aby usunąć 1 agenta
zsąsiedniego miasta.
URZĄD
ZENIE
NAMIERZA
J
Ą
CE
Wswojej tur
z
e podcz
as
pr
z
epr
owad
z
ania ak
cji mo
ż
esz
podejr
z
eć 2 wier
z
chnie kar
t
y ztalii
z
agr
o
ż
enia (nie z
używa ak
cji).
WŁA
ŚCICIELKA
SKLEPU
Gdy
jesteś
w
mieście
właścicielki
sklepu,
mo
ż
esz
z
użyć
ak
cję,
aby
z
amienić
2
kar
t
y
miast
z
r
ęki
na
1
kar
tę
miasta
z
e
stosu
odr
z
uconych
kar
t
gr
aczy
.
SZEF
MAFII
R
a
z
na
tur
ę
mo
ż
esz
z
użyć
ak
cję,
aby
usunąć
1
agenta
zmiasta
sz
efa
mafii
albo
miasta
sąsiedniego.
POLIT
YK
Gdy
pr
z
ebywasz
w
mieście
polit
yka,
mo
ż
esz
r
a
z
na
tur
ę
z
użyć
ak
cję,
aby
pr
z
eka
z
ać
kar
tę
miasta
innemu
gr
acz
owi
pr
z
ebywającemu
w
dowolnym
mieście.
M
I
A
S
T
O
:
M
I
A
S
T
O
:
M
I
A
S
T
O
:
M
I
A
S
T
O
:
M
I
A
S
T
O
:
M
I
A
S
T
O
:
3
2
2
1
1
1
1
1
1
1
K
OORD
YNA
TOR
K
ONFERENCJI
MED
Y
CZNY
CH
Z
użyj ak
cję, aby pr
z
enieść drużynę albo pionek
innego gr
acz
a omaksymalnie 3 miasta.
(
Dru
żyna/pionek nie wkrac
z
a do ż
adnego
zmijanych po dr
odz
e miast
).
D
YREK
TOR
SZPIT
ALA
Mo
ż
esz wyk
onać ak
cję „Zbier
z drużynę”,
wyk
or
zy
stując o1 kar
tę mniej.
PRA
COWNIK
NAUK
OWY
C
P
odcz
as
ak
cji
„
T
r
ansfer
danych
wywiadowczych”
mo
ż
esz
dać
dowolną
kar
tę
miasta.
C
Gdy
inny
gr
acz
wyk
onuje
z
T
obą
tr
ansfer
danych
wywiadowczych,
mo
ż
e
wziąć
od
Ciebie
dowolną
kar
tę
miasta.
ARCHITEK
T
PLA
CÓWEK
MED
Y
CZNY
CH
C
Nie
potr
z
ebujesz
kar
t
y
miasta,
aby
wyk
onać
ak
cję
„Zbuduj
kr
yjówk
ę”.
C
Gdy
pr
z
ebywasz
wkr
yjówce,
mo
ż
esz
z
użyć
ak
cję,
aby
odr
z
ucić
kar
tę
miasta
i
pr
z
enieść
się
do
dowolnego
miasta
na
planszy
.
F
A
Ł
S
Z
Y
WE
Z
A
WO
DY
–
BLO
K
Z
A
C
H
O
DN
I
GD
Y
W
T
ALII
F
ABUŁ
Y
PO
J
AWI
SIĘ
T
AKIE
POLECENIE
,
DOD
A
J
PO
1
Z
T
Y
CH
F
AŁ
SZY
WY
CH
ZAWODÓW
DO
KAŻDEGO
ALIA
SU
Z
BL
OK
U
ZA
CHODNIEGO
.
A
TUT
Y
Dodaw
aj
k
ontakt
y
,
wizy
i
sprzęt
y
na
wybrany
ch
pust
y
ch
polach
atutów
w
paszpor
cie
dow
olnej
postaci.
ST
AŁE
KR
Y
JÓWKI
Umieść
stałą
k
r
yjówk
ę
wdow
olnym
mieście,
wktór
ym
podczas
właśnie
uk
ończonej
r
ozgr
ywk
i
znajdow
ała
się
k
r
yjówk
a.
3
N4245
.3
CZĘŚĆ 1.
S
’
C
I
S
’
L
E
T
A
J
N
E
DATA ROZPOCZĘCIA
PRZEKAZANO
PRZEKAZANO
PRZEKAZANO
DATA
DATA
DATA
DATA ZAKOŃCZENIA
AKTA NR
H
ASŁA INDEKSOWE
N
4
2
4
5
.
3
C
Z
Ę
Ś
Ć
1
.
1
5
.
1
0
.
1
9
6
1
NINIEJS
Z
A T
E
C
ZK
A JE
S
T P
R
Z
E
ZN
A
C
Z
ON
A W
YŁĄ
C
ZNIE DL
A BIUR SŁUŻB S
T
R
A
T
EGIC
ZN
Y
CH
S
’
C
I
S
’
L
E
T
A
J
N
E
2
3
.
1
0
.
1
9
6
0
COOPER, J.
SABIK
, C.
SABIK
, C.
HERNANDEZ, P.
SABIK
, C.
30.10.60
04.01.61
13.04.61
14.10.61
20.02.61
S
P
R
A
W
D
Z
I
C
’
5
1
Z
D
JE
,
CI
A
P
O
STA
CI
N4245
.4
NIE
CZY
T
A
Ć
BEZ
WYRAŹNEGO
POLECENIA
W
GRZE
SPR
A
WO
ZD
ANIE
S
’
C
I
S
’
L
E
T
A
J
N
E
Ma
teriały k
amp
anii – O
t
w
ie
r
ać
ty
lk
o na
wy
raźne polece
nie!
Z-MAN 2020C
- 3 -
CENTRALA
WYDZIAŁ SABOTAŻU
PODRĘCZNIK OPERACYJNY
T-A-J-N-E
T-A-J-N-E
ODP
R
A
W
A PR
Z
ED MIS
JĄ
W
i
t
a
j
c
i
e
,
a
g
e
n
c
i
!
C
i
e
s
z
ę
s
i
ę
,
ż
e
u
d
a
ł
o
s
i
ę
W
a
m
u
k
o
ń
c
z
y
ć
s
z
k
o
l
e
n
i
e
w
B
a
g
n
i
s
k
u
.
J
e
s
t
e
m
o
f
i
c
e
r
e
m
w
y
w
i
a
d
u
i
b
ę
d
ę
W
a
s
z
y
m
d
o
r
a
d
c
ą
.
N
a
z
y
w
a
m
s
i
ę
J
o
h
n
C
o
o
p
e
r
,
a
l
e
m
o
ż
e
c
i
e
m
i
m
ó
w
i
ć
„
C
o
o
p
”
.
M
a
m
y
d
u
ż
o
s
p
r
a
w
d
o
o
m
ó
w
i
e
n
i
a
,
w
i
ę
c
p
r
z
e
j
d
ę
o
d
r
a
z
u
d
o
r
z
e
c
z
y
.
A
n
a
l
i
t
y
c
y
t
w
i
e
r
d
z
ą
,
ż
e
r
a
d
z
i
e
c
c
y
n
a
u
k
o
w
c
y
p
r
a
c
u
j
ą
n
a
d
ś
c
i
ś
l
e
t
a
j
n
y
m
p
r
o
j
e
k
t
e
m
,
w
i
r
u
s
e
m
o
n
a
z
w
i
e
M
E
D
U
Z
A
.
J
e
ś
l
i
b
a
d
a
n
i
a
s
i
ę
p
o
w
i
o
d
ą
i
u
d
a
i
m
s
i
ę
s
t
w
o
r
z
y
ć
n
a
j
e
g
o
b
a
z
i
e
b
r
o
ń
b
i
o
l
o
g
i
c
z
n
ą
,
t
o
o
f
i
a
r
y
b
ę
d
z
i
e
m
o
ż
n
a
l
i
c
z
y
ć
w
d
z
i
e
s
i
ą
t
k
a
c
h
m
i
l
i
o
n
ó
w
.
R
o
z
u
m
i
e
m
,
ż
e
c
z
u
j
e
c
i
e
s
i
ę
n
i
e
p
e
w
n
i
e
,
a
l
e
W
a
s
z
e
p
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
m
e
d
y
c
z
n
e
d
a
j
e
W
a
m
o
g
r
o
m
n
ą
p
r
z
e
w
a
g
ę
n
a
d
r
e
s
z
t
ą
.
N
a
s
z
k
r
a
j
W
a
s
p
o
t
r
z
e
b
u
j
e
.
Z
b
i
e
r
z
c
i
e
w
s
z
y
s
t
k
i
e
m
o
ż
l
i
w
e
i
n
f
o
r
m
a
c
j
e
o
M
E
D
U
Z
I
E
:
p
r
ó
b
k
i
,
n
o
t
a
t
k
i
z
b
a
d
a
ń
,
w
s
z
y
s
t
k
o
,
c
o
u
d
a
s
i
ę
W
a
m
z
n
a
l
e
ź
ć
.
M
u
s
i
m
y
w
i
e
d
z
i
e
ć
,
j
a
k
d
z
i
a
ł
a
,
g
d
z
i
e
j
ą
p
r
o
d
u
k
u
j
ą
i
j
a
k
z
a
m
i
e
r
z
a
j
ą
j
ą
r
o
z
p
r
z
e
s
t
r
z
e
n
i
ć
.
M
a
c
i
e
j
e
s
z
c
z
e
j
e
d
n
o
z
a
d
a
n
i
e
.
U
s
t
a
l
c
i
e
m
i
e
j
s
c
e
p
o
b
y
t
u
j
e
d
n
e
g
o
z
n
a
s
z
y
c
h
n
a
j
l
e
p
s
z
y
c
h
a
g
e
n
t
ó
w
–
C
h
a
r
l
e
s
a
S
a
b
i
k
a
.
W
z
e
s
z
ł
y
m
r
o
k
u
z
o
s
t
a
ł
s
c
h
w
y
t
a
n
y
p
r
z
e
z
C
z
e
r
w
o
n
y
c
h
n
a
S
y
b
e
r
i
i
i
j
a
k
d
o
t
ą
d
n
i
e
u
d
a
ł
o
n
a
m
s
i
ę
g
o
w
y
d
o
s
t
a
ć
.
D
o
b
r
a
w
i
a
d
o
m
o
ś
ć
j
e
s
t
t
a
k
a
,
ż
e
j
e
s
t
n
a
w
o
l
n
o
ś
c
i
,
a
l
e
j
a
k
n
a
r
a
z
i
e
s
i
ę
z
n
a
m
i
n
i
e
s
k
o
n
t
a
k
t
o
w
a
ł
.
M
u
s
i
m
y
s
i
ę
d
o
w
i
e
d
z
i
e
ć
,
c
z
y
u
c
i
e
k
ł
,
c
z
y
t
e
ż
s
a
m
i
g
o
w
y
p
u
ś
c
i
l
i
.
M
o
ż
e
t
e
r
a
z
p
r
a
c
u
j
e
d
l
a
C
z
e
r
w
o
n
y
c
h
?
S
a
b
i
k
m
o
ż
e
d
y
s
p
o
n
o
w
a
ć
i
n
f
o
r
m
a
c
j
a
m
i
o
M
E
D
U
Z
I
E
p
o
z
y
s
k
a
n
y
m
i
u
s
a
m
e
g
o
ź
r
ó
d
ł
a
.
Z
n
a
j
d
ź
c
i
e
g
o
,
p
o
r
o
z
m
a
w
i
a
j
c
i
e
z
n
i
m
i
s
p
r
o
w
a
d
ź
c
i
e
d
o
d
o
m
u
,
j
e
ś
l
i
t
o
b
ę
d
z
i
e
m
o
ż
l
i
w
e
.
A
l
e
u
w
a
ż
a
j
c
i
e
.
S
a
b
i
k
j
e
s
t
b
e
z
l
i
t
o
s
n
y
,
d
i
a
b
e
l
n
i
e
p
r
z
e
b
i
e
g
ł
y
i
b
a
r
d
z
o
n
i
e
b
e
z
p
i
e
c
z
n
y
.
O
s
t
a
t
n
i
a
r
z
e
c
z
…
M
u
s
z
ę
W
a
s
o
s
t
r
z
e
c
.
C
I
A
j
e
s
t
n
a
j
l
e
p
s
z
ą
z
o
r
g
a
n
i
z
a
c
j
i
b
r
o
n
i
ą
c
y
c
h
t
e
g
o
k
r
a
j
u
.
J
e
d
n
a
k
s
p
o
r
o
j
e
j
b
r
a
k
u
j
e
d
o
i
d
e
a
ł
u
.
M
ł
o
d
z
i
a
g
e
n
c
i
m
u
s
z
ą
c
o
r
u
s
z
w
y
p
e
ł
n
i
a
ć
j
a
k
i
e
ś
p
a
p
i
e
r
k
i
,
o
d
b
y
w
a
ć
s
p
o
t
k
a
n
i
a
,
n
a
r
a
d
y
i
p
r
z
e
s
t
r
z
e
g
a
ć
w
s
z
e
l
k
i
e
g
o
r
o
d
z
a
j
u
p
r
o
c
e
d
u
r
.
N
i
e
p
r
z
e
j
m
u
j
c
i
e
s
i
ę
j
e
d
n
a
k
a
ż
t
a
k
b
a
r
d
z
o
b
i
u
r
o
k
r
a
c
j
ą
.
S
t
a
r
y
d
o
b
r
y
C
o
o
p
z
d
e
j
m
i
e
t
e
n
o
b
o
w
i
ą
z
e
k
z
W
a
s
z
y
c
h
b
a
r
k
ó
w
.
W
y
s
k
u
p
c
i
e
s
i
ę
n
a
M
E
D
U
Z
I
E
i
S
a
b
i
k
u
.
D
l
a
e
l
i
t
y
g
r
u
p
y
s
z
k
o
l
e
n
i
o
w
e
j
z
B
a
g
n
i
s
k
a
'
6
1
t
o
c
h
y
b
a
n
i
c
t
r
u
d
n
e
g
o
,
p
r
a
w
d
a
?
Z
d
j
ę
c
i
e
w
a
k
t
a
c
h
:
C
h
a
r
l
e
s
S
a
b
i
k
,
o
k
o
ł
o
m
a
r
c
a
1
9
6
0
r
o
k
u
ZOSTALIS
´CIE WYBRANI, ABY SŁUZ
˙
YC
´.
GRUDZIEŃ 1
9
6
1 r
.
Opis pracy nicz
ego nie zdr
adzał: „
Studenci medycyny poszukiwani do pr
ogramu rz
ądowego”. Szybko zorientowaliście się jednak, ż
e „progr
am
rządowy” to nic innego jak pr
ojekt CIA. Mądr
e głowy uznały, ż
e łat
wiej zlekarzy uczynić szpiegów niż odwr
otnie. Zostaliście więc poddani
wielomiesięcznemu szkoleniu wobozie Bagnisk
o.
T
o wszystko zpowodu fanatycznej grupy radzieckich naukowców pr
acujących nad br
onią biologiczną, która pozwoli im z
akończyćzimną wojnę
iskończyć z całym Z
achodem. P
o nieudanej próbie stworzenia zabójcz
ego wirusa C0dA Rosjanie dokonali niedawno pr
zełomu wpracach nad innym
patogenem, któr
y na
zwali robocz
o MEDUZĄ.
W
asze szkolenie dobiegło k
ońca. Czas, abyście wyk
orzystali nabyte umiejętności wpr
aktyce.
C
M
O
J
o
h
n
C
o
o
p
e
r
WY
SŁUCHA
JCIE
ODPRA
WY
:
Z-MAN 2020C
- 4 -
PODRĘCZNIK OPERACYJNY
NR N4245
.3
T-A-J-N-E
T-A-J-N-E
JAK GRAC
´
W GRE
˛
TYPU
LEGACY
Wprzeciwieństwie do większości gier, wktór
ych po z
akończeniu
ro
zgr
ywki pr
zed nową partią przywraca się całość do stanu
początkowego,
Pandemic L
egacy
przenosi pewne elementy do
kolejnych r
ozgrywek. Decyzje podjęte podczas pier
wszej partii
mają wpływ na każ
dą następną grę r
ozgrywaną na t
ym samym
egz
emplarzu. Ró
żne grupy graczy będą podejmowały r
óżne decyzje
idzięki temu ich kampanie będą miały inny prz
ebieg.
Będziecie pisać po niektórych elementach gr
y
. Będziecie nalepiać
naklejki na kartach, paszpor
tach iplanszy
. Czasem nawet będziecie
niszczyć (dr
zeć) kart
y
.
Powyższe zmiany będą nieodwracalne.
Ponadto po zak
ończeniu każ
dej ro
zgr
ywki wpr
owadzicie inne trwałe
zmiany przygotowujące W
as do kolejnych gier
. Wtr
akcie ro
zgr
ywki
gra będ
zie się też zmieniała na inne sposoby
. Niektóre jej element
y
pozostaną ukryte do momentu, aż otrzymacie polecenie ich ujawnienia.
NIE OTWIERAJCIE ANI NIE CZY
T
A
JCIE
BEZ WYRAŹNEGO POLECENIA:
C
k
art wtalii fabuły italii działań operacyjnych,
C
wpisów wspraw
ozdaniu,
C
ok
ienek wteczkach,
C
sk
r
ytek depozytowych.
Niektóre r
eguły zostały celowo pominięte wniniejszej instrukcji (wich
miejscu widnieją ramki zliter
ami). Wtrak
cie gr
y będ
ziecie otrzymywać
naklejki zzasadami, któr
e wkleicie wwyznaczone miejsca.
JEŚLI GRALIŚCIE W
SEZ
ON 1 L
UB 2
…
Znacie już wiele elementów gr
y takich jak talia fabuły
, poziomy finanso-
wania, ulepszenia wpr
owadzane po ka
żdej r
ozgrywce, teczki iskr
ytki.
Doświadczenie zpoprzednimi częściami gry nie jest jednak
niezbędne.
Poszcz
ególne sezony są od siebie nie
zależne, połączone
jedynie zbliżoną narr
acją.
NO
WE IZMOD
YFIK
O
W
ANE ZAS
AD
Y
Wgrze wy
stępuje wiele zasad nowych izmodyfikowanych wstosunku
do gier
Pandemic
i
Pandemic Legacy
. Z
wróćcie szcz
ególną
uwagę na:
C
karty działań operacyjnych ispr
awozdanie (str
. 5),
C
agentów ikarty zagroż
enia (str
. 6 i1
3),
C
drużyny (str
. 6 i1
1),
C
obserwację (str
. 7),
C
ak
cję „Lot rejsowy” (str
. 1
0),
C
ak
cję „Namierz cel” (str
. 1
1),
C
incydenty (str
. 1
4),
C
to k
iedy przejść do następnego miesiąca kampanii
i jak zmienia się poziom finansowania („Spr
awdzenie z
adań”
na str
. 1
6).
T
ALIA F
ABUŁ
Y
T
alia fabuły jest
podzielona na 2 części
izawiera
kart
y opisujące historię, o którą opier
a się gr
a,
począwszy od pr
ologu prze
z kolejnych 1
2miesięcy
.
T
alia jest ułożona wokreślony sposób,
nie
przeglądajcie jej, ani nie tasujcie k
art
.
Gdy ro
zgr
ywacie Pr
olog po r
az pier
wszy
, upewnijcie
się, że kor
zystacie zczęści 1 talii; cz
ęść 2 odłóżcie
do pudełka do momentu, gdy ro
zegr
acie wszystkie kart
y zczęści 1
.
Pier
wszym kr
okiem przygotowania ka
żdej gry
(także prologu)
jest dobieranie kart ztej talii po 1 nara
z iro
zgr
ywanie obu str
on każ
dej
kart
y do momentu, aż natr
aficie na kartę „P
AUZA
” albo „S
T
OP”. Na
tej karcie będ
zie napisane, kiedy należy kontynuować dobieranie
kart ztej talii – może to nastąpić na koniec gry albo na początku
następnego miesiąca.
T
alia fabuły to podróż wjedną str
onę.
Nawet jeśli powtarzacie
miesiąc, nie odkładacie k
art fabuły zpowrotem do talii.
K
ar
ty
w
t
alii się pomiesz
ały?
Jeśli talia fabuły ulegnie wymieszaniu,
poproście k
ogoś nieuczestniczącego
w ro
zgr
ywce o poukładanie kart w porządku
numer
ycznym (według liczb w pr
awym
górnym rogu kart).
Pier
wsz
a grupa cyfr określa miesiąc kampanii („00” o
znacza
prolog). Druga grupa cyfr okr
eśla kolejność kar
t w danym
miesiącu (gdzie „a” to awers kar
ty, „r” to jej r
ewers).
1
.
00-01a
P
R
O
LO
G
Aby gładko wpr
owadzić W
as w świat gier t
ypu
legacy
,
przygotowaliśmy pr
olog, czyli grę wpr
owadzającą. Prolog
nie powoduje trw
ałych zmian
w egz
emplarzu gry.
Powinniście r
ozegr
ać prolog minimum r
az, ale mo
żecie
go ro
zegr
ać t
yle r
azy
, ile trzeba, aby dobrz
e zaznajomić
się z nową mechaniką. Następnie możecie pr
zejść do
ro
zegr
ania kampanii.
Gra przedstawia fikcyjne wydarzenia osadz
one wczasach
zimnej wojny
. W
szystkie nazwiska, postacie, miejsca,
budynki oraz wydarzenia są wytworem wyobr
aźni
autorów gry lub zostały wykorzystane wfik
cyjny
sposób
. W
szelkie podobieńst
wo do pr
awdziwych
osób, żywych bądź umarłych, lub do prawdziwych
wydarzeń jest przypadkowe. Plansza jest abstrak
cyjnym
przedstawieniem świata około r
oku 1
962. Przede
wszystkim jest to gra ina potrzeby jak najlepszej
rozrywki dokonano niezbędnych upr
oszczeń.
Z-MAN 2020C
- 5 -
CENTRALA
WYDZIAŁ SABOTAŻU
PODRĘCZNIK OPERACYJNY
T-A-J-N-E
T-A-J-N-E
INNE ELEMENT
Y
MECHANIKI
LEG
ACY
Wtrak
cie kampanii nie t
ylk
o kart
y służą opowiadaniu historii lub
modyfikowaniu zasad.
P
amiętajcie, że możecie manipulow
ać
tymi elementami dopiero na wyraźne polecenie gr
y!
SKRYTKI DEP
O
ZY
TO
WE
(ON
UMER
ACH 000
1–000
8)
Skr
ytki wpr
owadz
ają do gr
y nowe elementy
iznaczące zmiany wr
egułach.
TECZKI (OKIENKA OZNA
CZ
ONE
NUMERAMI 1
1–
46 I LITERAMI
)
Wtrak
cie gr
y okr
eślone kart
y ielementy
nakażą W
am ot
war
cie okienek w teczkach
ookreślonych numer
ach iliter
ach. Ot
wórz
cie
wtedybard
zo ostr
ożnie wskazane okienk
o.
Wteczce znajd
ziecie naklejki, które nale
ży nakleić na odpowiednie
kart
y, plansz
ę albo strony instruk
cji.
Okienka teczki oznaczone liter
ami wpr
owadzają nowe r
eguły gr
y
.
Dodajcie je do odpowiedniej sekcji winstrukcji, ale pamiętajcie:
C
Naklejki AA iBB to nie to samo co naklejki AiB.
C
Nie wszy
stkie naklejki, które znajdą się winstruk
cji, będą pocho-
dzić zteczek. Niektór
e będą pochod
zić ze skrytek depozytowych.
C
Niektór
e liczby wnumeracji okienek teczek zostały pominięte.
KART
Y D
ZIAŁ
AŃ
OPERACY
JNY
CH
(ONUMERA
CH 50–
89
)
Wtrak
cie gr
y wiele r
azy otrzymacie polecenie, aby
wziąć kartę działań operacyjnych ookr
eślonym
numerze. Znajd
źcie tę kartę, kierując się numerami na
rewer
sach, wyciągnijcie ztalii iodwróćcie.
Wtrak
cie
k
ampanii nie odkryjecie wszy
stkich k
art
działań operacyjnych.
WPIS
Y WSPRA
WOZDANIU
(ON
UMER
ACH 1
00–25
2)
Sprawo
zdanie zar
ówno opowiada historię,
jak iinstruuje, jakie działania podjąć po wykonaniu
lub niewykonaniu zadań.
C
Nie czytajcie
wpisów wspr
awozdaniu,
dopóki nie otrzymacie wyr
aźnego polecenia.
C
Wdowolnej chwili możecie powtórnie prz
eczytać wcześniej
ujawnione wpisy
. Możecie wjakiś sposób z
aznaczać czytane
wpisy, aby łatwiej je później odnaleź
ć.
PROT
OKOŁ
Y NA PLANSZY
Na planszy występuje 5 pr
otokołów (ŻURA
W
, HADES, KRÓLIK,
ŹDŹBŁ
O i ZEFIR). Mogą zostać aktywowane wtrakcie gry,
co spowoduje pojawienie się nowych reguł i pr
zypomnień na
planszy
. Gdy te terminy zostaną aktywowane, nalepcie na nie
naklejkę pr
otokołu.
T
O JE
S
T T
ALI
A
D
Z
I
AŁANI
A
OP
ER
A
C
Y
JNE
GD
Y O
T
R
Z
YM
A
S
Z T
AK
IE P
OLE
CENIE
,
ODS
Z
UK
A
J OK
R
EŚL
ONĄ K
AR
TĘ
,
K
IER
UJĄ
C SIĘ NUMER
EM W R
OG
A
CH K
AR
T
Y
.
N4245
.4
NIE
CZY
T
A
Ć
BEZ
WYRAŹNEGO
POLECENIA
W
GRZE
SPR
A
WO
ZD
ANIE
S
’
C
I
S
’
L
E
T
A
J
N
E
A
K
TA
OSOBO
WE IWYWIADOWCZE
Akta osobowe zawier
ają informacje związane
zW
aszą obecnością wszer
egach CIA. Akta
wywiadowcze zawier
ają tr
opy iinformacje
oW
aszej pr
acy na rzecz r
ozpr
acowania
rad
zieckiej MEDUZY
.
Oba rod
zaje akt są na początku kampanii puste. Wjej tr
akcie moż
ecie
przeglądać ich z
awartość wdowolnej chwili.
KALENDARZ IFINANSO
W
ANIE
Użyjcie kalendarza (ztyłu sprawoz
dania),
aby oznaczać swoje postępy wgr
ze, ocenę
grupy, imiona ucz
estniczących graczy
i aktualny poziom finansowania (ile kart
wydarzeń nale
ży wtasować do talii graczy).
Na początku stycznia W
asz poziom
finansowania wynosi 5, ale zro
zgr
ywki
na ro
zgr
ywk
ę będzie rósł albo malał.
Minimalny poziom finansowania wynosi 1
,
amaksymalny 1
0.
Jeśli po zakończeniu
rozgrywki W
asz poziom finansowania miałb
y po raz
pierwszy przekr
oczy
ć w
artość „1
0”, otwórzcie okienk
o 1
4.
CO Z
OST
A
JE,
ACO SIĘ RESETUJE?
Pisanie po elementach gr
y lub umiesz
czanie na nich naklejek,
ot
wier
anie nowych materiałów, dodawanie r
eguł i niszczenie
komponentów powoduje
nieodwracalne zmiany
. Jeśli gr
a
nakazuje W
am zniszczyć jakiś element, nie będzie już używany ani
wbieżącej r
ozgrywce, ani wżadnej kolejnej. Podr
zyjcie go (albo
winny sposób usuńcie go z gr
y).
Pod każ
dym innym względem zresetujcie gr
ę na początku każdego
nowego miesiąca. Element
y gry na planszy, kart
y na r
ękach graczy
,
jakiekolwiek znaczniki na planszy – to wszystk
o wraca do stanu
początkowego. Z
a każdym r
azem, gdy jakiś efekt odnosi się do „gry”,
odnosi się do pojedynczej r
ozgrywki, a nie do całej kampanii.
REZERW
A
Re
zerwa to pula kar
t, naklejek iznaczników
, które nie są aktualnie
wgrze, lecz mogą być potr
zebne wjej trak
cie albo po zakończ
eniu.
Re
zerwa nie znajduje się wżadnym konkretnym miejscu. Sami
zdecydujcie, gd
zie przech
owywać te element
y
. K
ażdy gr
acz moż
e
także wdowolnej chwili prz
eglądać jej zawartość.
MIESIĄ
CE KAMP
ANII
Pandemic: L
egacy Sezon 0
został pod
zielony na 1
2 miesięcy
,
począwszy od stycznia 1
96
2 roku. Wkaż
dym miesiącu otrzymacie
nowe zadania do wykonania.
Na koniec każ
dej r
ozgrywki W
asza grupa jest poddawana ocenie
(SUK
CES, ZALICZENIE, PORAŻKA) na podstawie liczby ukończ
onych
zadań. T
a ocena decyduje ofinansowaniu, jakie otrzymacie na
następny miesiąc, i ot
ym, czy mo
żecie przejść do r
ozgr
ywania
kolejnego miesiąca kampanii (zob. „
Sprawd
zenie zadań” str
. 1
6).
K
ONIEC KAMP
ANII IPUNK
T
A
CJ
A
K
ampania kończy się po z
akończeniu pr
zez W
as grudnia. Wt
ym
momencie zostajecie poddani ocenie końcowej. W
asz wynik zależy
od ocen zdobywanych co miesiąc or
az od tego, wjakim stanie
zostawiliście świat po zak
ończeniu kampanii.
Z-MAN 2020C
- 16 -
DEBRIEF INSTRUCTIONS
NO.
N4245.
4
T-A-J-N-E
T-A-J-N-E
KALENDARZ – 1962
Liczba
nieuk
ończony
ch
zadań
0
1
2
l
ub
w
ięcej
Pr
olog
C
ała
r
o
z
gr
ywk
a
5
5
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ą
tek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ą
tek
P
oc
z
ątek
P
oc
z
ątek
K
oń
cówk
a
K
ońcówk
a
K
oń
cówk
a
K
ońc
ówk
a
K
ońcówk
a
K
ońcówk
a
K
ońcówk
a
K
ońcówk
a
K
ońc
ówk
a
K
ońcówk
a
K
ońcówk
a
St
y
czeń
Lut
y
Marzec
K
wiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
W
rzesień
P
aździernik
Listopad
Grudzień
*
P
oziom
finansow
ania
nie
może
przek
r
oczy
ć
1
0
ani
spaść
poniżej
1
.
Z
a
pierws
zym
razem,
gdy
poziom
finansow
ania
powinien
przek
r
oczy
ć
1
0,
zapiszcie
go
jak
o
1
0,
a
następnie
ot
w
órzcie
ok
ienk
o
1
4
.
PORAŻ
KA
ZALICZENIE
SUK
CES
Pr
zejdźcie
do
następnego
miesiąca.
Pr
ze
jdźcie
do
następnego
miesiąca.
Jeśli
r
o
z
gr
yw
aliście
ten
miesiąc
po
r
a
z
pier
w
szy
,
z
agr
ajcie
jeszcze
r
a
z.
W
pr
zeciwn
ym
r
a
zie
pr
zejdźcie
do
następnego
miesiąca.
–1
+1
+2
Ocena
na
k
oniec
gr
y
P
oziom
finansow
ania
P
odczas
k
olejnej
r
ozgr
ywk
i
Notatk
i:
MIESIĄ
C
PO
ZIOM
FINANSO
W
ANIA
*
GRA
CZE
I
POS
T
A
CIE
D
A
T
A
RO
Z
GR
Y
WKI
OCENA
NA
K
ONIEC
GR
Y
N
A
T
Y
CHMI
A
S
Ot
w
órz
następujące
okienk
L
,
3
5
.
Dodaj
ak
cję
„Z
akłóć
test”
do
ka
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak zresetować zmywarkę?
Ranking kart graficznych [TOP10]
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking ekspresów na kapsułki [TOP10]
Jakie zabawki dla noworodka wybrać?
Dlaczego mikrofalówka nie grzeje?
WhatsApp bez numeru telefonu? Meta już testuje identyfikacje za pomocą pseudonimu
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking rowerów stacjonarnych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Ranking patelni na indukcję [TOP10]
Sprawdź więcej poradników