Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja map 3 Afryka

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja map 3 Afryka

Wróć
2–5 8+
30–60'
T2R AFRICA rules PL.indd 1 12/09/2017 16:25
2
Dodatek, który trzymasz w ręku, nie jest samodzielną grą
i wymaga elementów z jednej z poprzednich części serii:
l Po 45 wagoników dla każdego gracza w wybranym przez niego
kolorze wraz z odpowiadającym im znacznikiem punktacji
z
Wsiąść do Pociągu
TM
: USA
albo
Wsiąść do Pociągu
TM
: Europa
.
l 110 kart Wagonów z
Wsiąść do PociąguTM: USA
,
Wsiąść do
PociąguTM: Europa
albo dodatku
Wsiąść do PociąguTM: USA 1910
.
Copyright © 2004-2017 Days of Wonder
×48
Zagranie Lokomotywy jako karty Terenu
W swojej turze gracz może użyć kart Lokomotyw, aby zastąpić dowolne karty Tere-
nów (zamiast zastępować karty Wagonów). Każda karta Lokomotywy liczy się jako 1
karta Terenu wybranego rodzaju. Wszystkie zagrane w ten sposób Lokomotywy należy
odrzucić na stos odrzuconych kart Wagonów.
Witamy w kolejnej odsłonie popularnej serii kolejowej! Wsiąść do Pociągu: Afryka to dodatek, który przeniesie Cię
na Czarny Ląd w czasach jego szczytowej eksploracji przez nieustraszonych badaczy, misjonarzy i podróżników.
Wsiąść do Pociągu
Afryka
Projekt mapy: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Oprawa graficzna: Cyrille Daujean
Redakcja: Zespół Rebel
Przykład.
Cape Town-
-Port Elizabeth
Piotr
Janek
Jankowi brakuje 1 karty gór, aby mieć tyle samo kart gór co Piotrek i móc
podwoić punktację za utworzenie połączenia Cape Town–Port Elizabeth.
Zagrywa więc 1 kartę Lokomotywy z ręki jako drugą kartę gór, dzięki czemu
ma tyle samo kart tego typu co jego przeciwnik. Janek otrzymuje 4 × 2
=8 punktów za stworzenie połączenia przy użyciu 3 wagoników, po czym
odrzuca zagraną kartę Lokomotywy.
Mapa Afryki umożliwia grę 2–5 graczom. W rozgrywkach 4– i 5–osobowych gracze
mogą zajmować obie nitki podwójnych połączeń. Wrozgrywkach 2 – i3–osobowych po
zajęciu jednej znitek podwójnego połączenia druga nitka jest niedostępna dla graczy już
do końca gry.
Karty Biletów
W dodatku znajduje się 48 kart Biletów. Na początku gry każdy zuczest-
ników otrzymuje losowo 4 Bilety, zktórych musi zatrzymać co najmniej 2,
ale może także zachować 3 albo wszystkie 4. W czasie rozgrywki, jeśli gracz
zechce dobrać nowe Bilety, dobiera 4 Bilety ze stosu i musi zatrzymać co
najmniej jeden znich. Bilety, których gracze nie chcą zatrzymać – czy to
na początku rozgrywki, czy w jej trakcie – umieszczają na spodzie stosu kart Biletów, tak jak
wgrzepodstawowej.
Karty Terenów
W dodatku znajduje się również 45 kart Terenów, po 15jednakowych kart
każdego z 3 rodzajów. Każdy zrodzajów Terenów odnosi się do 3określo-
nych kolorów tras:
u karty pustyni i sawanny – żółte, pomarańczowe iczerwone
trasy,
u karty dżungli i lasów – oletowe, niebieskie i zielone trasy,
u karty gór i klifów – białe, szare i czarne trasy.
Na początku gry każdy gracz otrzymuje 1 losową karTerenu oprócz
4kart Biletów i 4 kart Wagonów. Kolejne 2 karty Terenów należy położyć
odkryte obok planszy. Pozostałe karty tworzą zakryty stos kart Terenów.
Dobieranie kart
W trakcie gry, za każdym razem, gdy graczowi przysługuje prawo do-
boru karty Wagonu, może zdecydować się na dobranie w zamian karty
Terenów. Jeśli gracz może w swojej turze dobrać 2 karty, to może wziąć 2 karty Wagonów
albo 2karty Terenów, albo 1 kartę Wagonu i 1 karTerenu. Dodatkowo obowiązują stan-
dardowe zasady dobierania kart Lokomotyw – jeśli gracz decyduje się wziąć odkrytą kar
Lokomotywy, nie może już dobrać drugiej karty.
Jeśli gracz dobierze odkrytą karTerenu, należy natychmiast dołożyć nową odkrytą kar
Terenu ze stosu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku kart Wagonów. Gracz może rów-
nież dobrać kartę Terenu w ciemno z wierzchu stosu.
W przeciwieństwie do kart Wagonów dobierane karty Terenu gracz kładzie przed sobą
awersami do góry, sortując je według rodzaju Terenu, tak aby dokładna liczba kart każdego
rodzaju była widoczna dla pozostałych graczy.
Tworzenie połączeń
Podczas tworzenia połączenia oprócz kart Wagonów gracz może zagrać dodatkowo karty
Terenów spośród tych leżących przed nim, aby podwoić punktację za utworzone połączenie.
u Karta (bądź karty) Terenu musi odpowiadać kolorowi tworzonego połączenia
ORAZ
u gracz musi posiadać przed sobą co najmniej tyle kart danego Terenu, ilejeden
zpozostałych graczy.
Liczba kart Terenów wymagana do podwojenia punktacji za dane połączenie zależy od
długości tego połączenia:
Połączenie składające się z 1, 2 i 3 pól 1 karta Terenu odpowiedniego rodzaju
Połączenie składające się z 4, 5 i 6 pól 2 karty Terenów odpowiedniego rodzaju
Liczba wagoników, którą należy postawić na tworzonym połączeniu, pozostaje taka sama
jak w przypadku standardowego punktowania trasy. Zagrane karty Terenów należy nato-
miast odrzucić na bok i jeśli stos dobierania się wyczerpie, przetasować odrzucone karty,
aby utworzyć z nich nowy stos. Na koniec gry karty Terenów leżące przed graczem nie
przynoszą mu żadnych korzyści.
Madagaskar i inne kraje
Madagaskar reprezentują 2 miejsca na mapie. Bilety na Madagaskar uznaje się za zreali-
zowane, jeśli gracz dotarł do przynajmniej jednego z tych miejsc. Wiele tras prowadzących
do wszystkich pozostałych krajów stanowi ślepe zaułki i nie łączy miast znajdujących się
na tych trasach. Innymi słowy, oddzielne trasy prowadzące do tego samego kraju nie są ze
sobą połączone.
Dodatkowe punkty na koniec gry
Gracz (albo gracze), który zrealizował najwięcej Biletów, otrzymuje bonus Globtrotera
wwysokości 10 punktów. W przypadku remisu wszyscy remisujący gracze otrzymują pełną
wartość bonusu. Niezrealizowane Bilety nie mają znaczenia przy przyznawaniu bonusu.
Wskazówki strategiczne
u W rozgrywce 5-osobowej rejon Serca Afryki (centrum mapy) dość szybko się zapełnia.
Więc jeśli nie chcecie ze sobą tak bardzo rywalizować, grajcie w gronie co najwyżej
4-osobowym.
u Niektórzy gracze wolą podliczać punkty za utworzone połączenia na koniec gry. Wdo-
datku Wsiąść do PociąguTM: Afryka ta metoda się nie sprawdzi, jako że niektóre połą-
czenia dzięki kartom Terenów mogą być liczone podwójnie. Jeśli macie tendencję do
zapominania o naliczaniu punktów na bieżąco, wyznaczcie gracza odpowiedzialnego
za ich podliczanie. Powinien sam przesuwać znaczniki na torze punktacji albo przynaj-
mniej przypominać pozostałym graczom o zaznaczeniu zdobytych punktów.
Nota geograczna. Mapa Afryki z tego dodatku została stworzona na podstawie starej mapy Czarnego Lądu
zroku 1910. Występujące na niej nazwy krajów i miast były w tamtych czasach najczęściej używane. Lokalizacja
i granice tych państw i miast mogą być teraz inne – na mapie kontynentu doszło do wielu zmian, niektóre z nich
zostały dokonane na potrzeby tej gry.
Testerzy
Janet Moon, Emilee Lawson Hatch, Ryan Hatch,
CaseyJohnson, Bree Oborn, Sandra Rotim, Susan i Frank
Wimmerowie, Celia i Tony Soltisowie, Ian MacInnes,
MarthaGarcia-Murillo, Christine Biancheria, Susan Frietsche
iKen Drake – należą się Wam wielkie podziękowania.
Copyright © 2004-2017 Days of Wonder
Days of Wonder, the Days of Wonder logo, Ticket to Ride,
Ticket to Ride Europe and Ticket to Ride - Heart of Africa are
all trademarks or registered trademarks of Days of Wonder,
Inc.and copyrights © 2004-2017 Days of Wonder, Inc.
AllRightsreserved.
T2R AFRICA rules PL.indd 2 12/09/2017 16:25

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756