Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana LUCRUM GAMES Red7 (Edycja Polska)

Instrukcja obsługi Gra karciana LUCRUM GAMES Red7 (Edycja Polska)

Powrót
Dołącz do nas /lucrumgames
ZASADY GRY
Zobacz instrukcję
video!
2www.lucrumgames.pl
1
1
1
CZERWONA: NAJWYŻSZA LICZBA
CZERWONA: NAJWYŻSZA LICZBA
ELEMENTY GRY
REGUŁA POCZĄTKOWA
CZERWONA: NAJWYŻSZA LICZBA
REGUŁA POCZĄTKOWA
CZERWONA: NAJWYŻSZA LICZBA
REGUŁA
WYGRYWAJĄCA
CZERWO NA
POMAR AŃCZOWA
ŻÓŁTA
ZIELON A
NIEBI ESKA
INDYGO
FIOLE TOWA
KARTA
Z
NAJWYŻS
LICZBĄ
NAJWIĘC EJ
KART
Z
POWTARZAJ ĄCYMI
SIĘ
LICZBAM I
NAJWIĘC EJ
KART
O
POWTARZAJ ĄCYM
SIĘ
KOLORZE
NAJWIĘC EJ
KART
Z
LICZBAM I
PARZYSTYM I
NAJWIĘC EJ
KART
W
RÓŻNYCH
KOLORACH
NAJWIĘC EJ
KART
Z
KOLEJNYM I
LICZBAM I
(
NP
. 3, 4, 5)
NAJWIĘC EJ
KART
Z
LICZBAM I
1, 2
ORAZ
3
.
NISKA
WYSOKA
CO MOŻESZ ZROBW SWOJEJ TURZE?
Zagraj 1 odkrytą kartę ze swojej ręki
na stos Tła. W ten sposób dokonasz
zmiany obowiązującej zasady. Możesz
wykonać tę akcję tylko wtedy, gdy
zapewni ci ona Przetrwanie.
2
Zagraj 1 odkrytą kartę ze swojej
ręki do swojej Palety.
1
Zagraj 1 odkrytą kartę ze swojej ręki
do swojej Palety, a następnie zagraj 1
odkrytą kartę ze swojej ręki na stos Tła.
Możesz wykonać tę akcję tylko wtedy,
gdy zapewni ci ona Przetrwanie.
3
Spasuj i odpadnij.
4
WYGRYWASZ ALBO ODPADASZ!
7
7
7
INDYGO: KOLEJNE L ICZBY (NP. 3,4,5)
INDYGO: KOLEJNE L ICZBY (NP. 3,4,5)
3
3
3
ŻÓŁTA
:
POWTARZ AJĄCY
SIĘ
KOLOR
ŻÓŁTA
:
POWTARZ AJĄCY
SIĘ
KOLOR
1
1
1
CZERWO NA
: NAJW YŻSZA
LICZBA
CZERWO NA
: NAJW YŻSZA
LICZBA
5
5
5
ZIELO NA: LIC ZBY PARZYST E
ZIELO NA: LIC ZBY PARZYST E
5
5
5
CZERWO NA
: NAJW YŻSZA
LICZBA
CZERWO NA
: NAJW YŻSZA
LICZBA
2
2
2
FIOL ETOWA
:
LICZBY
3
I
NIŻSZ E
FIOL ETOWA
:
LICZBY
3
I
NIŻSZ E
3
3
3
POMARA ŃCZOWA: POWTAR ZAJĄCA SIĘ LICZBA
POMARA ŃCZOWA: POWTAR ZAJĄCA SIĘ LICZBA
49 unikalnych
kart do gry
(w 7 kolorach, w każdym karty (w 7 kolorach, w każdym karty
o numerach od 1 do 7)o numerach od 1 do 7)
1 karta
startowa
4 karty
pomocy 2 karty skrótu
zasad
WYGLĄD KART
Ikona efektu
specjalnego
(istotna wyłącznie
przy korzystaniu
z reguł eksperckich)
Liczba
Kolor Zasada
3
Dołącz do nas /lucrumgames
twoja ręka
ręka przeciwnika
twoja paleta
paleta przeciwnika
tło
stos dobierania
7
7
7
NIEBI ESKA: RÓŻ NE KOLORY
NIEBI ESKA: RÓŻ NE KOLORY
5
5
5
POMARAŃ CZOWA
:
POWTARZAJĄC A
SIĘ
LICZBA
POMARAŃ CZOWA
:
POWTARZAJĄC A
SIĘ
LICZBA
7
7
7
INDYGO: KOL EJNE LICZBY (NP. 3,4, 5)
INDYGO: KOL EJNE LICZBY (NP. 3,4, 5)
3
3
3
ŻÓŁTA
:
POWTARZAJ ĄCY
SIĘ
KOLOR
ŻÓŁTA
:
POWTARZAJ ĄCY
SIĘ
KOLOR
1
1
1
CZERWON A
:
NAJWYŻS ZA
LICZBA
CZERWON A
:
NAJWYŻS ZA
LICZBA
5
5
5
ZIELONA : LICZBY PA RZYSTE
ZIELONA : LICZBY PA RZYSTE
5
5
5
CZERWON A
:
NAJWYŻS ZA
LICZBA
CZERWON A
:
NAJWYŻS ZA
LICZBA
2
2
2
FIOLETO WA
:
LICZBY
3
I
NIŻSZE
FIOLETO WA
:
LICZBY
3
I
NIŻSZE
3
3
3
POMARAŃ CZOWA: POWTARZAJĄ CA SIĘ LICZBA
POMARAŃ CZOWA: POWTARZAJĄ CA SIĘ LICZBA
PRZYGOTOWANIE ROZGRYWKI
1. 1.
Rozdaj każdemu graczowi po karcie pomocy, a dwie karty skrótu zasad Rozdaj każdemu graczowi po karcie pomocy, a dwie karty skrótu zasad
umieść tak, aby każdy gracz miał je w zasięgu wzroku.umieść tak, aby każdy gracz miał je w zasięgu wzroku.
2. 2.
Połóż na środku stołu kartę z napisem „REGUŁA ROZPOCZYNAJĄCA”.Połóż na środku stołu kartę z napisem „REGUŁA ROZPOCZYNAJĄCA”.
3. 3.
Potasuj karty do gry i rozdaj graczom po 7 z nich – gracze biorą je Potasuj karty do gry i rozdaj graczom po 7 z nich – gracze biorą je
na rękę. .
4. 4. Rozdaj graczom jeszcze po 1 Rozdaj graczom jeszcze po 1 odkrytej karcie – tę kartę gracze kładą karcie – tę kartę gracze kładą
przed sobą (patrz: opis terminu PALETA na następnej stronie). przed sobą (patrz: opis terminu PALETA na następnej stronie).
5. 5. Z pozostałych kart stwórz talię, połóż ją w łatwo dostępnym miejscu dla Z pozostałych kart stwórz talię, połóż ją w łatwo dostępnym miejscu dla
każdego z graczy.każdego z graczy.
Grę rozpoczyna osoba siedząca na lewo od gracza posiada-
jącego najwyższą kartę (o tym jak ustalić, która karta jest najwyższa, (o tym jak ustalić, która karta jest najwyższa,
przeczytasz na następnej stronie).przeczytasz na następnej stronie).
4www.lucrumgames.pl
NAJWYŻSZA KARTA – W trakcie rozgrywki będziesz wielokrotnie – W trakcie rozgrywki będziesz wielokrotnie
porównywać wysokość kart. Jak się zapewne domyślasz, każda 2 jest porównywać wysokość kart. Jak się zapewne domyślasz, każda 2 jest
wyższa od każdej 1, każda 3 jest wyższa od każdej 2 i każdej 1, itd. Jeżeli wyższa od każdej 1, każda 3 jest wyższa od każdej 2 i każdej 1, itd. Jeżeli
jednak jednak porównujesz karty o takich samych wartościach, za wyższą , za wyższą
uznaje się tę, która znajduje się wyżej w uznaje się tę, która znajduje się wyżej w hierarchii kolorów rozpisanej rozpisanej
na karcie pomocy (na karcie pomocy (czerwonyczerwony>>pomarańczowypomarańczowy>>żółtyżółty>>zielonyzielony>>niebieskiniebieski> >
indygoindygo>>fioletowyfioletowy). Przykładowo: czerwona 7 jest wyższa niż pomarańczo-). Przykładowo: czerwona 7 jest wyższa niż pomarańczo-
wa 7, apomarańczowa 7 jest wyższa niż żółta 7 itd. Zauważ, że hierarchia wa 7, apomarańczowa 7 jest wyższa niż żółta 7 itd. Zauważ, że hierarchia
kolorów odpowiada układowi tęczy.kolorów odpowiada układowi tęczy.
RĘKA – Twoją rękę na początku gry tworzy 7 kart. Karty znajdujące Twoją rękę na początku gry tworzy 7 kart. Karty znajdujące
się wtwojej ręce są dla ciebie jawne, ale nie dla Twoich rywali. Nie się wtwojej ręce są dla ciebie jawne, ale nie dla Twoich rywali. Nie
możesz pokazywać kart innym graczom ani podglądać kart posiada-możesz pokazywać kart innym graczom ani podglądać kart posiada-
nych przez nich.nych przez nich.
Z ręki będziesz zagrywać karty do swojej PALETY lub na stos TŁA. Z ręki będziesz zagrywać karty do swojej PALETY lub na stos TŁA.
PALETA – Podczas przygotowania rozgrywki otrzymujesz (tak jak iinni Podczas przygotowania rozgrywki otrzymujesz (tak jak iinni
gracze) 1 odkrytą kartę, która teraz leży przed tobą. W trakcie gry gracze) 1 odkrytą kartę, która teraz leży przed tobą. W trakcie gry
będziesz zagrywać karty z ręki i układać będziesz zagrywać karty z ręki i układać obok tej właśnie pierwszej tej właśnie pierwszej
karty. Kolekcję kart, które posiadasz przed sobą, będziemy w dalszej karty. Kolekcję kart, które posiadasz przed sobą, będziemy w dalszej
części instrukcji nazywać „Paletą”.części instrukcji nazywać „Paletą”.
Przemyślane zagrywanie kart do Palety będzie kluczowe dla twojego Przemyślane zagrywanie kart do Palety będzie kluczowe dla twojego
końcowego zwycięstwa! końcowego zwycięstwa!
Pamiętaj, że nie możesz zagrywać kart do Palet innych graczy.Pamiętaj, że nie możesz zagrywać kart do Palet innych graczy.
PODSTAWOWE INFORMACJE
I WAŻNE TERMINY
5
Dołącz do nas /lucrumgames
TŁO – Podczas przygotowania do gry na środku stołu kładzie się kartę – Podczas przygotowania do gry na środku stołu kładzie się kartę
startową. W trakcie rozgrywki możesz zagrać z ręki kartę w taki sposób, startową. W trakcie rozgrywki możesz zagrać z ręki kartę w taki sposób,
by całkowicie ją przykryć (albo przykryć kartę, która została zagrana tam by całkowicie ją przykryć (albo przykryć kartę, która została zagrana tam
wcześniej). W ten sposób podczas gry powstanie stos, który będziemy wcześniej). W ten sposób podczas gry powstanie stos, który będziemy
dalej nazywać „stosem Tła” lub po prostu „Tłem”.dalej nazywać „stosem Tła” lub po prostu „Tłem”.
Karta leżąca na wierzchu stosu Tła jest bardzo ważna, ponieważ wska-Karta leżąca na wierzchu stosu Tła jest bardzo ważna, ponieważ wska-
zuje OBOWIĄZUJĄCĄ ZASADĘ.zuje OBOWIĄZUJĄCĄ ZASADĘ.
OBOWIĄZUCA ZASADA – W Red7 zasady zmieniają się w trakcie – W Red7 zasady zmieniają się w trakcie
rozgrywki! Kda karta ma na boku nadrukowaną zasadę, która wej-rozgrywki! Każda karta ma na boku nadrukowaną zasadę, która wej-
dzie w życie (i stanie się obowiązującą zasadą), gdy karta ta zostanie dzie w życie (i stanie się obowiązującą zasadą), gdy karta ta zostanie
zagrana na Tło.zagrana na Tło.
Obowiązująca zasada mówi graczom, jakie karty lub jakie zestawy kart Obowiązująca zasada mówi graczom, jakie karty lub jakie zestawy kart
wPalecie są w danej rundzie istotne dla PRZETRWANIA.wPalecie są w danej rundzie istotne dla PRZETRWANIA.
PRZETRWANIE i ODPADANIE – W trakcie każdej swojej tury – W trakcie każdej swojej tury musisz
zagrać kartę w taki sposób, aby po tym zagraniu mieć w swojej Palecie zagrać kartę w taki sposób, aby po tym zagraniu mieć w swojej Palecie
zestaw kart, który będzie zestaw kart, który będzie lepiej spełniał obowiązującą zasadę niż niż
zestawy w Paletach pozostałych graczy. zestawy w Paletach pozostałych graczy.
Jeżeli ci się powiedzie, zapewniasz sobie PRZETRWANIE. Pozostajesz Jeżeli ci się powiedzie, zapewniasz sobie PRZETRWANIE. Pozostajesz
wgrze, a swoją turę rozpoczyna kolejny gracz. wgrze, a swoją turę rozpoczyna kolejny gracz.
Jeżeli ci się nie uda, ODPADASZ. Zabierasz swoje karty z Palety, odpa-Jeżeli ci się nie uda, ODPADASZ. Zabierasz swoje karty z Palety, odpa-
dasz z RUNDY i nie bierzesz udziału w rozgrywce aż do zakończenia dasz z RUNDY i nie bierzesz udziału w rozgrywce aż do zakończenia
bieżącej rundy.bieżącej rundy.
To w jaki sposób możesz przetrwać zależy od obowiązującej zasady. To w jaki sposób możesz przetrwać zależy od obowiązującej zasady.
Możliwe są następujące opcje:Możliwe są następujące opcje:

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756