Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Dodatek do gry LUCRUM GAMES Brzdęk! Świątynia Małpich Królów
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry LUCRUM GAMES Brzdęk! Świątynia Małpich Królów
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Elementy używane tylk
o
podczas mini kampanii
Masz chr
apkę na przygodę? Marzą ci się bajeczne łupy? Seria Brzdęk! Ekspedycje jest właśnie dla ciebie!
Nowe plansze to doskonały sposób na kontynuację przygody w świecie twojej ulubionej gry.
Tym razem celem ekspedycji będzie niebezpieczna dżungla, w gęstwinach któr
ej kryje się ponoć starożytna
Świątynia Małpich Kr
ólów. Jeśli legendy mówią pr
awdę, pośród ruin czekają bezcenne relikty upadłej małpiej
cywilizacji... a także niestrudzony mechaniczny strażnik. Czy uda ci się dotrzeć do świątyni? A jeśli tak, to czy
poradzisz sobie z jej pokrętnymi zmechanizowanymi korytarzami?
dwustronna plansza
2 czasoprzewijacze
8 żetonów Rozpaczy
Nieszczęsn
ych
Grabieżc
ów
(żetony RN
G)
18 żetonów wihajstrów
6 trybików, 6 kluczy płaskich oraz… 6 bananów
Zawartość dodatku
znacznik Króla K
onga
Możecie zastąpić nim znacznik
smoka z podstawowej wersji gry.
4 pionki graczy
Możecie
użyć ich zamiast pionków z podstawowej
wersji gry. Poszukiwacze zaginionych świątyń
powinni przecież odpowiednio wyglądać!
artefakt
o wartości 33 pkt.
9
k
ai k
ół zębatych
4 t
r
ójkątne
, 4 kwadratowe, 1 pięciokątny
3 żetony kampanii
Elementy używane tylk
o na planszy
świątyni
Nowe przygody
Niniejszy
dodatek
zawiera
nową
dwustronną
planszę,
której
zadaniem jest
umilić
i
urozmaicić
wam
przygodę
z
serią B
rzdęk!
Każda ze
stron
planszy
posiada w
łasne specjalne
zasady
.
Dwa
z
elementów
dodatku
występują
jednak
po
oby
dwu
stronach planszy
.
Witamy w dżungli
Artefakt o wartości 33 pkt.
Odłóżcie do pudełka artefakt o wartości
30 punktów (
z podstawow
ej wersji gry). Zastąpcie
go artefaktem o wartości 33 punktów z niniejszego
dodatku. No
wy artefakt należy traktować, jak każdy
inny artefakt, stosując wszystkie zasady opisane
w podstaw
owej wersji gry
.
Czasoprzewijacz
Podczas
przygoto
wania
rozgrywki połóżcie
2
czasoprzewijacze
razem
z
innymi
towarami.
Będzie
można
je zakupić
z
rynku na
takich
samych
zasadach,
jak to
wary dostępne
w
podstawo
wej
wersji
gry.
Po
zakupie czasoprz
ewijacza gr
acz,
któr
y
go kupił,
natychmiast
usuwa
ze
smoczej
sakwy
3
kostki
Brz
dęk! w
swoim
kolorze
(i
zwraca
je do
sw
oich osobistych
zapasów
).
Na
końcu
gr
y
czasoprzewijacz
jest
wart 5
punktó
w zwy
cięst
wa.
Dalsze etapy przy
gotowania rozgrywki wyglądają tak, jak w podstawow
ej wersji gry z opisanymi dalej zmianami (zależn
ymi od strony planszy
,
na której będzie toczyć się gra
).
Przygotowanie dodatkowych elementów
Połóżcie na
Spiżowym S
trażniku
(poniżej obszaru Brzdęk!) następujące
żetony wihajstró
w (a
wersem do góry):
1 trybik, 1 klucz płaski oraz 1 banan.
Pozostałe 15 żetonó
w wihajstrów (po 5 każdego rodzaju
)
wymieszajcie
rewersem do g
ór
y
i rozłóżcie losow
o po 1 na
każdym oznaczon
ym polu w kory
tarzach pomiędzy komnatami.
Po zakończ
eniu rozkładania odkr
yjcie żetony (po
winny leżeć na
planszy
awer
sem do góry
).
Bujanie się na lianach
Część korytarzy została oznaczona 1 lub większą liczbą
symboli Brzdęk! Poruszając się takim k
or
ytarzem, gracz
musi dodać do obszaru Brzdęk! tyle sw
oich kostek Brzdęk!,
iloma symbolami został oznaczon
y kory
tarz. T
eleportując się do
sąsiedniej komnaty w
zdłuż takiego korytarza,
nie należy wydawać
kostek Brzdęk! J
eżeli gracz nie posiada już kostek Brz
dęk! w swoich
osobistych zapasach,
może
poruszyć się przez tego typu korytarz
bez żadnych konsekw
encji.
Podnoszenie wihajstrów
Gdy gracz wy
daje buty i porusza się przez kory
tarz, w którym
znajduje się żeton wihajstra, musi podnieść ten że
ton. Następnie
umieszcza go przed sobą a
wersem ku górze. T
eleportując się do
sąsiedniej komnaty w
zdłuż takiego korytarza, gracz
nie otrzymuje
wihajstra!
Pokonanie Spiżowego Strażnika
Spiżowy Str
ażnik jest pot
worem,
którego gracze mogą pok
onywać
wielokrotnie, w dow
olnym momencie
swojej tury (zau
ważcie, że został on
nadrukow
any na planszy). Gracz, który
wyda w swojej turz
e 3 miecze i pokona
Spiżow
ego Strażnika, otrzyma
1 wybrany przez siebie wihajster
spośród żetonów w
ciąż leżących na
Strażniku. Zdobyty wihajster umieszcza prz
ed sobą awersem do
góry. Kied
y wszystkie 3 wihajstr
y leżące na Strażniku z
ostaną
zabrane przez graczy w toku gry
, pono
wne pokonywanie
Spiżow
ego Strażnika nie przynosi żadnych nagród.
Punktowanie wihajstrów
Na k
oniec gry podliczcie
punkty za
zdobyte
przez siebie wihajstry
. Każdy
typ
(trybiki, klucz
e płaskie i
banany)
wihajstrów
należy zliczyć
oddzielnie
i przyznać
punkty w wysok
ości zależnej
od liczb
y posiadanych
żetonów
danego
typu, zgodnie
z tabelką znajdującą
się po
wyżej Spiżow
ego Strażnika.
Przykład:
W trak
cie rozgrywki
Bartek zdobył
4
klucze płaskie,
które
w
końcowym punktowaniu
dostarczają
mu 16
punktów.
Poza
tym
zdobył
też 2
trybiki warte
4 punkty
oraz
1 banan
zapewniający
1
punkt. Tym
samym Bartek
za
zdobyte wihajstry uzysk
ał łącznie
21
punktów (16+4+
1).
Poniższe zasady doty
czą rozgrywki na planszy dżung
li.
Małpie figle w małpiej świątyni
Przygotowanie dodatkowych elementów
Posegregujcie
9
kai
k
ół
zębatych
według
ich
kształtów
.
Pomieszajcie
rewersem
do
gór
y
kae
trójkątne
i
kwadratowe,
następnie
rozłóżcie
je
losowo
na
pasujących
kształtem
polach
na
planszy.
Kafel
pięciokątny
należy
umieścić
zawsze
na
tym
samym,
dedykow
anym
mu
polu.
Orientacja
żetonów
powinna
być
całkowicie
losowa.
Po
umieszczeniu
kół
zębatych
na
właściwych
polach,
odwróćcie
je
(powinny
leżeć
na
planszy
awer
sem
do
gór
y
).
Zauważcie,
że na
awersie
każdego z
kai kół
zębatych znajduje
się
symbol
jednego z
wihajstrów
(każdy symbol
pojawia
się na
3 kaach
).
Wymieszajcie
rew
ersem do góry
18 żetonów wihajstrów
i rozdajcie
po 3 z nich każdemu z gr
aczy
. Gracze
podglądają otrzymane żetony (mogą powtarzać tę
czynność w dow
olnym momencie rozgrywki), po czym
kładą je przed sobą
zakryte
(re
wersem do góry). Nierozdane żeton
y
wihajstrów należy odłożyć do pudełka bez podglądania.
Wymieszajcie
rew
ersem do góry
8 żetonów Rozpaczy
Nieszczęsny
ch Grabieżców (
dalej będziemy je nazywali po
prostu żetonami RNG
). Umieśćcie 4 z nich losowo na
4 oznaczony
ch polach toru smoczej furii (
jeżeli
korzystacie ze znacz
nika Króla Konga, możecie używać okr
eślenia
„tor małpiej furii”). Z pozostały
ch 4 żetonów utwórzcie stos
i umieśćcie go na polu znajdującym się bezpośrednio ponad tor
em.
Zakręcony ruch po kołach zębatych
Aw
ers
każdego
z
kai
kół
zębatych
posiada
odmienną
kongurację
korytarzy
,
które
łączą
(bądź
rozdzielają)
komnaty
znajdujące
się
na
planszy
.
Poruszanie
się
przez
korytarze
znajdujące
się
na
kaach
kół
zębatych
nie
różni
się
zasadniczo
od
poruszania
przez
zwykłe
kory
tarze.
Zauważcie
jednak,
że
niektóre
korytarze
na
kołach
zębatych
mogą
być
ślepe.
Jeżeli
korytarz
na
kau
nie
łączy
się
z
żadnym
korytarzem
na
planszy
,
nie
można
w
żaden
sposób
się
nim
poruszyć
(ani
teleportować
wzdłuż
jego
linii,
ponieważ
komnaty
niepołączone
korytarzem
NIE
są
uważane
za
sąsiadujące,
nawet
jeśli
znajdują
się
blisko
siebie).
Na
niektórych
kołach
zębatych
znajdziecie
rozwidlające
się
kor
ytarze.
Zasady
poruszania
się
takim
korytarzem
zależą
od
kierunku
ruchu
gracza.
O obrotach kół zębatych
Koła zęba
te będą obracać się w tr
akcie rozgrywki, zmieniając układ
korytarzy i połączenia między k
omnatami. Obroty te będą wyk
onywane
w wyniku rosnącej furii smoka, a także w wyniku działań
poszczególny
ch graczy
.
Gracz może w
swojej turze wyk
onać akcję obrotu k
oła zębatego. Aby to
zrobić musi spełnić
dwa warunki:
•
gracz musi z
najdować się w k
omnacie będącej bezpośrednio przy
kole zębatym, któr
e chce obrócić
•
gracz musi odłożyć
do pudełka posiadany przez siebie
wihajster
,
który pasuje symbolem do symbolu na obr
acanym kole zębatym
Gracz, wyk
onując obrót koła zęba
tego, może obrócić to koło
w dow
olnie wybrany przez siebie
sposób (
o dow
olny kąt). O
czywiście
po wykonaniu obr
otu koło zębate musi
być dobrze wpasow
ane
w dedyk
owane mu pole na
planszy
. Niewykorzystane wihajstry nie
przynoszą posiadaczo
wi żadnych punktów
ani korzyści na konie
c gr
y
.
Koła zęba
te mogą obracać się także w
wyniku rosnącej furii smoka
(lub furii małpy
, jeśli korzystacie
ze znacznika Króla
Konga).
Za każdym
razem, gd
y znacznik smoka osiągnie pole,
na którym znajduje się żeton
RNG, odkryjcie ten żeton. N
astępnie wykonajcie jeden obr
ót (
jedno
„kliknięcie”)
zgodnie z ruchem wskazów
ek zegara każdym k
ołem
zębatym wskazanym prz
ez żeton RNG we
dle poniższego opisu:
Obróćcie 3 koła zębate
oznaczone pasującym
symbolem wihajstra.
Obróćcie
wszystkie
9 kół zębatych.
Nie obracajcie żadny
ch
kół zębatych.
Jeżeli
znacznik
smoka
znajduje
się
już
na
ostatnim
polu
toru
smoczej
furii,
a
jakiekolwiek
okoliczności
(np.
podniesienie
ar
tefaktu
przez
któregoś
z
graczy
,
czy
zdobycie
smoczego
jaja)
spowodował
yby
dalsze
zwiększenie
furii,
odkryjcie
żeton
RNG
ze
stosu
znajdującego
się po
wyżej
toru.
Znacznik
smoka
oczywiście
nadal
pozostaje
na
ostatnim
polu
tego
toru.
Każdorazow
o po rozpatrzeniu żetonu RNG
, odłóżcie ten żeton do
pudełka.
Poniższe zasady doty
czą rozgrywki na planszy świątyni.
Jeżeli gr
acz wykonuje ruch od
dolnej strony koła zębatego
,
wybiera, którym korytarzem chce
przejść.
Jeżeli jednak gr
acz porusza się w ki
-
erunku dołu koła zębatego, nie może
zmienić kierunku (innymi słowy: nie
można wykonać ostrego zakrętu).
Podziękowania
Projekt dodatku
Tim Mc
Knig
ht
Projekt podstaw
owej wersji
Paul Dennen
Producent wyk
onawczy
Scott Martins
Kierownictwo artysty
czne, projekt
graczny
Anika Burrel, Na
than McGuire, Nate Storm,
Alain Viesca
Produk
cja
Evan Loren
tz, Tim McKnight
W
sparcie projektow
e
Andy Clautice, Pa
ul Dennen, Evan Lorentz,
Y
uri T
olpin
Specjalne podzięk
owania dla:
całej niesamowitej ekipy Dir
e W
olf Dig
ital,
ich rodzin i przyjaciół, którzy pomagali nam
testować B
rzdęk!
Tłumaczenie
Łukasz Gralak
Redak
cja
Bartosz Chlebicki
Skład graczny
Łukasz Kempiński
Mini Kampania
Niniejszy dodatek umożliwia rozegr
anie mini kampanii składającej się z 2 rozgrywek: pierwszej na planszy dżung
li i drugiej w świąt
yni.
Rozpocznijcie od rozgrywki na planszy dżungli. Po jej zakończeniu rozdajcie pomiędzy gr
aczy żetony kampanii. Gracz, który podczas
rozgrywki na planszy dżung
li uzyskał najwięcej punktów zwycięstwa, otrzymuje żeton kampanii o w
artości
20 pkt. Gracz z drugim wynikiem wynagradzany jest żetonem o wartości 10 pkt., a trzeci żetonem o w
artości 5 pkt.
Czwarty gracz nie otrzymuje żadnej nagrod
y. Że
tonu kampanii nie może otrzymać gracz, który utracił przytomność
w podziemiach (ponieważ, zgodnie z podsta
wowymi zasadami, oznacza to denitywną przegr
aną w tej partii,
aczkolwiek nie oznac
za to przegranej kampanii, taki gracz nadal ma szansę odrobić stra
ty w drug
iej grze).
Pora na kolejn
y etap: rozgrywkę na planszy świątyni. Przygotujcie wszystko zgodnie z normalnymi zasadami,
uwzględniając dwa wyjątki. W
szyscy gracze zachowują żetony kampanii z
dobyte w pierwszej grze. W
szyscy gracze zachowują także
zdobyte w pierwszej grze żeton
y wihajstrów
. Tym samym nie należy rozdaw
ać graczom 3 losowych zakrytych żetonó
w wihajstrów
.
Podczas rozgrywki na planszy świątyni gracze używ
ają normalnie żetonów wihajstrów z tą r
óżnicą, że leżą one przed nimi odkr
yte - dzięki
temu wiadomo, czego się po danym grac
zu można spodziewać. Po użyciu wihajstra należy go, tak jak zwykle, odłożyć do pudełka.
Po zakończ
eniu drug
iej rozgrywki policzcie punkty normalnie (pamiętając, że na tym etapie niewykorzystane żetony wihajstr
ów nie
przynoszą już żadnych punktów
) i dodajcie do nich punkt
y z żetonów kampanii z
dobytych w pierwszej rozgrywce. Zdobywca najwyższej
liczby punktów z
ostaje zwycięzcą mini kampanii! Oby od tego sukcesu nie dostał małpiego r
ozumu…
ww
w
.direw
olfdigital.com
/
direw
olfdigital
@direw
olfdigital
ww
w
.renegadegames
.com
/
playRGS
@PlayRenegade
@Renegade_Game_Studios
Wydane prz
ez: Dire W
olf Dig
ital i Renegade Game Studios.
© 2020 Dire W
olf Dig
ital, LLC. W
szystkie prawa zastrzeżone.
ww
w
.lucrumgames.pl
/lucrumgames
@Lucrum_Games
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Mamy
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking routerów do światłowodu [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Co to jest rower trekkingowy i jak wybrać najlepszy?
Ranking oczyszczaczy powietrza [TOP10]
Jak prawidłowo karmić gryzonie?
Cooler Master MF XT Pro - ten wentylator może przeciąć palec, ale czy warto go mieć w swoim PC?
Ranking smartwatchy męskich [TOP10]
Ranking okapów tuba [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych [TOP10]
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking pralek [TOP10]
Jaki pistolet do malowania ścian wybrać?
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Sprawdź więcej poradników