Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Meandry Morderczych Monsunów
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Meandry Morderczych Monsunów
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
N
ie
ma
to
jak
odpoczynek
na
łonie
natury
.
A
przynajmniej było
tak,
kiedy w
krainie
nie
szalały
sztormy
dzikiej
magii,
zachęcające
potwory
i
łotrów
wszelkiej maści
do
wzmożonej
aktywności.
P
rzed
wami
niegdy
ś
przepiękny dworski
park. Dziś
podmokły
labirynt
cierni
pełen
wszelkiego
plugastwa. Wieść gminna
niesie,
że
za
tym
zepsuciem
stoi
zła
królowa
–
amatorka
przetworów jabłkowych.
W
szerzeniu
zła
pomaga
jej
szalona
leśna
czarownica Gaja
oraz
równie
szalony (choć
w
nieco
inny
sposób)
goblin, aspir
ujący
do
miana
suwerena
tych
irytujących
stworów.
W
ygląda na
to,
że
wyjątkowo
czeka
was
przygoda na
powierzchni.
Ale nie
łudźcie
się,
że
zapewni
wam
to
jakąś
przewagę. Przeciwnie,
bądźcie
pewni, że
powieje
grozą!
N
o
ale
dość
tej
gadki,
bierzcie
się
do
roboty. N
ie
zapomnijcie
tylko
zabrać
jakiegoś
środka
na
komary.
W
ojownicy podziemi
to zręcznościo
wa gra przygodow
a
z mocnym przymrużeniem
oka.
Jak
o
drużyna
samozwańczy
ch
bohaterów ruszacie
w mroczne
(acz,
jak
wyżej
,
z przymrużeniem
oka)
podziemia,
by sta
wić czoła
napotkan
ym
tam
przeciwnościom
i w miar
ę możliw
ości
opuścić
je (podziemia! nie
przeciwności) w jedn
ym ka
wałku.
Za k
ażdym
rogiem
spotkają
was
niespodzianki,
ale
w bardzo
ogólnym
ujęciu
wypra
wa
będzie
niezmiernie
prosta
(w tym
wypadku
„
prosta
”
nie jest
synonimem
„
łatwa
”):
W
chodzicie
do podziemi,
odkryw
acie
kolejne
tajemnicze
k
omnaty
, w których niechybnie
napotkacie kolejne
, cor
az silniejsze
potwory
.
Na k
ońcu
drogi czeka was wielki
zły
– władca
lokalne
go lochu, którego
pokonanie pozwoli wam wypełznąć
na po
wierzchnię
w triume
.
Najw
ażniejszym
elementem
podróży
będzie w
alka
toczona
za pomocą
kości,
którymi będziecie rzucać
… w
najprzeróżniejszy i często bar
dzo dziw
aczny
sposób.
Niniejszy
egzemplarz
stanowi
drugą
edycję
W
ojownik
ów podziemi
,
w której
dodano no
we
ilustracje
i uspra
wniono zasady
.
Opr
ócz wersji
podstawo
wej
masz do
dyspozycji
serię dodatk
ów (instruk
cję
jednego
z nich
właśnie czytasz).
W
szystkie
części
serii nadają
się do
całko
wicie
samodzielnej r
oz
-
grywki, ale możesz
je także dow
olne łączyć
, tw
orząc unikalne wyzw
anie dla swej
drużyny
.
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
3 KO
LOROWE
I 9 BIAŁ
Y
C
H K
OŚC
I
12
Z
NA
C
Z
NIKÓ
W BL
I
Z
N/
ULEPS
Z
ENIA
Z
DOLN
OŚCI
5 ŻETON
ÓW UMIEJĘTNOŚCI
BOHA
TERÓW
(3 MŁ
OTY BOGÓW
,
1 LIST GOŃC
Z
Y, 1
POLIMORFIA)
1
Z
NA
C
Z
NIK S
Z
EFA
1 KAFEL SKR
Z
YNI
1 PR
Z
EROŚNIĘT
A
KOŚĆ
1 GUMOW
A
KOŚĆ
1 T
ARC
ZA
24 KAR
TY EKWIPUNKU
21 KAR
T POTWORÓW
4 KARTY
BOHATERÓ
W
21 KART KO
MN
AT (POD
Z
IEMI)
T
AK
,
WŁ
AŚNIE TAK,
POD
Z
IEMI,
TO TAKIE POD
Z
IEMI
A
NA PO
WIER
Z
CH
N
I, C
Z
Y MUSICIE DRĄŻY
Ć?
30
Z
ŁOTYCH
MONET
1 TOR ŻYCIA
POTWORÓ
W
1 ZN
ACZNIK POZIO
MU TRUDN
OŚCI
4 ZN
ACZNIKI ŻYCIA BO
HATERÓ
W
2 ZN
ACZNIKI ŻYCIA POTW
ORÓ
W
L
ist
gończy
L
o
w
e
’
l
a
s
P
ołóż
żeton
listu
gończe
go
na
k
ar
cie
potw
or
a.
Do
k
ońc
a
w
alki
k
ażde
tr
aenie
zadaje
potw
or
o
wi
+1
obr
ażenie
.
„Robin Hood to cienias”.
Rąbnięcie
J
eśli
tr
asz,
zadajesz
5
obr
ażeń
niezależnie
od
te
go
,
w
jakiej
sek
cji
tar
czy
wylądo
w
ała
k
ość
.
Panaceum
W
szyscy
bohater
o
wie
odzyskują
po
1
punk
cie
ży
cia.
P
o
limora
G
r
a
n
d
a
l
f
P
ołóż
żeton
polimori
na
k
ar
cie
potw
or
a.
Do
k
ońc
a
w
alki
potw
ór
zadaje
-2
obr
ażenia.
„N
ie
ugnę
się
naw
et
przed
pr
aw
ami
t
ermodynamiki!”
Ulubiony wróg:
magowie
J
eśli
tr
asz
mag
a,
zadaj
+4
obr
ażenia.
J
eśli
tr
asz
inne
go
potw
or
a,
zadaj
+1
obr
ażenie
.
P
op
rawka
M
ożesz
zignor
o
w
ać
wynik
rzutu
irzucić
pono
wnie
.
Bajońskie sumy
Zadaj +1 obrażenie za każde 2 monety
w skrzyni (maksymalnie +5).
Samoleczenie
Odzyskujesz 3 punkty życia.
Bycie księciem to prawdziwa klątwa.
K
s
i
ą
ż
ę
Ż
a
b
i
w
i
ł
ł
Lepkie rączki
Weź 1 monetę z zapasów ogólny
ch
i umieść ją w skrzyni.
ZA
KLĘTY
LAS
______________
H
ej
ho,
hej
ho,
do
boju
by
się
szło!
Przed walką podrzućcie
MAKIETĘ
OZDROWIENIA
.
F
ONTANN
A WINA
_
_
_
_
_____________________
Pierwszorzędny gadżet na wesela.
TYPOWE LABORATORIUM GNOMA
_____
_________________________
Najlepszym ograniczeniem efektów eksplozji jest brak ścian.
Przed walką podrzućcie
MAKIETĘ
BŁYSKAWICY
.
P
rodukt
recyklingu
harpich gniazd
.
R
az
na
w
al
kę,
jeśli
spudłujesz,
nie
otrzymu
jesz
żadn
y
ch
obr
aż
eń. Umi
eść
na
tar
czy
CI
ERNIE
.
K
or
o
w
a
s
kóra
Eksplodujące
żelki
Otrzymujecie
GUMOW
Ą KOŚĆ
.
Odrzuć po wykorzystaniu.
Eksplozja słodkości.
Raz na walkę,
jeśli spudłujesz,
otrzymujesz -2 obrażenia.
Podrzuć
MAKIETĘ SZLAMU.
Okrutnie daje rybą...
Syr
enia z
bro
ja
M
O
R
D
E
R
C
Z
Y
K
I
S
I
E
L
10
I
Otrzymujecie
GUM
O
W
Ą
K
OŚĆ
.
1
N
ie
strawi
go
żaden
żołądek.
O
n
strawi WSZYSTKO!
IV
M
I
N
O
T
A
U
R
19
4
Najwyraźniej się zgubił.
W
R
E
D
N
Y
C
H
O
C
H
L
I
K
I
6
1
A są jakieś niewredne?
ZWODNICZY
Przed walką odrzućcie
1 kolorową kość
. W tej walce
nie można jej odzyskać.
41
G
O
B
L
I
N
W
G
A
L
O
T
A
C
H
3
*
WYJ
Ą
TK
O
WY
CW
ANIAK
Kr
adnie
1
k
artę
ekwipunku,
ilekr
oć
bohater
spudłuje
.
Zadaje
+1
obr
ażenie
za
k
ażdą
skr
adzioną
k
artę
.
„Z
atańczym
y?
”
33
Z
Ł
A
K
R
Ó
L
O
W
A
4
WYJĄTK
O
W
O
ZW
O
D
NI
CZA
Przed w
alk
ą
odrzuć
cie
wszystkie
3
k
olor
o
w
e
k
ości.
„
P
oczęstujecie
się
jabłuszkiem?
”
44
G
A
J
A
3
Przed walką podrzućcie
MAKIETĘ OZDROWIENIA
i umieśćcie na tarczy
CIERNIE
.
„Poczujcie gniew Matki Ziemi”.
3
MAKI
ETY
(1 SZL
AM, 1
OZ
DRO
WIENIE,
1 BŁ
YSKA
WICA)
1 WROT
A, 1 KIELICH,
1 SKOC
Z
NIA
,
4
CIERNI
E
W
ojownicy podziemi to gra opo
wiadająca o przygodach
desperató
w górnolotnie mieniących się bohater
ami…
T
ak, to o w
as mow
a! Traacie do należy
cie mrocznych
lochów z adekw
atnym poziomem łupów
. T
eraz
pozostaje wam tylk
o zrobić użytek z waszej wrodzonej
gracji i niepo
wtarzalny
ch umiejętności, aby stłuc
na kwaśne jabłk
o hordy przerażających,
potężnych
i bezwzględnie zabójczych potw
orów
, które stoją
na waszej dr
odze
. J
eżeli przetr
wacie i w epickiej
nałow
ej walce pok
onacie wielkiego złego
, zwy
ciężacie!
Zatem ruszajcie
, głupcy
…
i porzućcie wszelk
ą nadzieję.
CEL GR
Y
3 KARTY
WIELKICH
Z
ŁYC
H
6
Z
NA
C
Z
NIKÓ
W DOŚWIADC
Z
ENIA
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
x3
x3
x3
UST
AW
CIE POZIO
M TRUD
NOŚCI:
U
mieśćcie tor ży
cia potworó
w
w
pobliżu
talii
podziemi
oraz
talii
potworó
w
.
Umieśćcie
2
znaczniki
życia potworó
w
na
polach
oznaczony
ch
cyfrą
0. T
eraz
przyszła
pora,
by zdecydow
ać się,
czy
jesteście
miękkimi dziamdziaczka
-
mi,
czy wielkimi
bonzami.
P
ołóżcie (bądź nie)
znacznik poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potw
oró
w
, oznaczając
wybran
y poziom trudności:
Na poziomie hardym
i
infernaln
ym, rozpoczynając
walk
ę
doda
-
wajcie
potwor
om wsk
azaną na znaczniku liczbę punktó
w życia.
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie e
lementy w następujący sposób:
ZŁÓŻ
CIE TARC
Z
Ę:
Złóżcie
ze
sobą
4
fragmenty tarczy
. Zwróć
cie
uwagę na
litery
na
kraw
ędziach
tych fragmentów – krawędzie
z
identyczn
ymi
literami
powinn
y
się
ze
sobą
stykać
.
Złożoną
tarczę
umieśćcie
na środku
stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE
BOHATERÓ
W
:
Wybierzcie
lub wylosujcie
po 1
karcie
bohatera.
P
ołóżcie je
przed
sobą.
W
eźcie
po 1
znaczniku
życia
bo
-
hatera
i
umieśćcie
je
na
szczytach
toró
w
życia
waszy
ch bohater
ów
(więcej
szczegółów
na
stronie
9).
Niektórzy
bohaterowie
otrzymują
dodatko
wo specjalny żeton
odpowiadający ich
niebieskiej
umie
-
jętności – żeton
ten
należy
umieścić
obok karty bohatera
stroną
szarą (nieaktywną)
ku
górze
. Niewykorzystane karty bohaterów
i znaczniki odłóżcie
do pudełka.
Uwaga:
K
orzystając
z
więcej
niż jedne
go pudełk
a z
serii
W
ojownikó
w pod
-
ziemi, możecie gr
ać w gronie do
6 gr
aczy
.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
POD
Z
IEMI:
P
otasujcie
wszystkie
karty
k
om
-
nat i utw
órzcie z nich zakrytą talię podziemi.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
KRAMIKU
:
P
otasujcie
wszystkie
karty
ekwi
-
punku i stw
órzcie z nich zakrytą talię kr
amiku.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ POTWORÓW
: P
odzielcie
karty potwor
ów
według ich
poziomu (oznaczonego
kolor
em
i
liczbami
na
rew
er
-
sach). P
otasujcie
osobno karty każdego poziomu. Dobierzcie
po
3 karty poziomu
1
(żółty), poziomu
2
(turkusowy) oraz poziomu
3
(oletowy).
P
ołóżcie
je
na
szczycie
wszystkich
kart
poziomu
4 (szar
y):
bezpośrednio na
szar
ych kartach powinn
y znaleźć
się
karty
poziomu 3, na
nich 2,
a na szczy
cie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA:
Tak, wiemy.
Nikt
z
was
oczywiście nie
pragnie
władzy
i prawa
do kierowania
innymi. Ktoś
niestety musi
się
poświęcić.
Wybierzcie (albo
wylosujcie), kto
z
was
będzie
spra
-
wować funkcję szefa
– wręczcie tej osobie znacznik
szefa.
Uwaga: Po
zakończeniu
każdej walki
znacznik
szefa przejmuje
osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA
NA
STARTOWE
ZASOBY:
Wybebeszcie
swoje
kieszenie
i sprawdźcie
z
czym
zaczynacie.
Połóżcie na
stole
kafel
skrzyni.
Umieśćcie na
nim
2
białe
kości
oraz
tyle monet,
ilu
bohaterów
bierze udział w
rozgrywce minus 2. To wasz
startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE
ZAPASY
OGÓLNE:
Ułóżcie
w dogodn
ym miejscu
na
stole
pozostałe
złote monety
,
znaczniki
blizn,
karty
wielkich
złych,
pozostałe
białe,
koloro
we
oraz
specjalne
kości,
a
także
makiety
i
po
-
zostałe
gadżety
.
Rzućcie
okiem
na
ilustrację
na
następnej
stronie.
1
.
2
.
3
.
4
.
7
.
8
.
9
.
5
.
(wszystkie szare karty)
6
.
W
ARIAT SO
LO:
J
eżeli
szaleństwo każe ci
stawić czoła
wyzwaniom
w
pojedynkę
,
pozwól
sobie choć
trochę
pomóc
. K
ontrolu
-
jesz 2
bohaterów – przygotuj grę
, jak
do rozgrywki 2-osobo
wej
.
ZWYKŁ
Y
HARDY
INFERN
ALNY
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
Odłóżcie znacznik
do pudełk
a
Bajońskie sumy
Zadaj +1 obrażenie za każde 2 monety
w skrzyni (maksymalnie +5).
Samoleczenie
Odzyskujesz 3 punkty życia.
Bycie księciem to prawdziwa klątwa.
K
s
i
ą
ż
ę
Ż
a
b
i
w
i
ł
ł
Lepkie
rączki
Weź 1 monetę z zapa
só
w
ogóln
y
ch
i umieść ją w skrzyn
i.
Polimora
G
r
a
n
d
a
l
f
Połóż żeton polimori na karcie
potwora. Do końca walki potw
ór
zadaje -2 obrażenia.
„Nie ugnę się nawet przed prawami termodynamiki!”
Ulu
bion
y wróg:
mago
wie
Jeśli trasz maga,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego p
otw
or
a,
zadaj +1 obrażenie.
Poprawka
Możesz zignorować wynik rzutu
irzucić ponownie.
Młot bogów
T
i
n
a
T
h
o
r
n
e
r
Jeśli trasz, zadajesz +1 obrażenie
iobracasz 1 żeton młota na stronę
aktywną. Po traeniu dowolne
go
bohatera możesz użyć 1 albo 2 żetonów
,
aby zadać 1 albo 3 obrażenia.
Tak, or też była k
obietą!
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
Przebic
ie
Jeśli trasz, zadaj +2 o
br
ażenia.
1
3
2
2
5
7
8
9
4
2
6
(przygotowanie
a 3 graczy)
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników