Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Cortex 3 Wyzwania

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Cortex 3 Wyzwania

Wróć
INSTRUKCJA
www.zygomatic-games.com
1. Orientacja
Zakryj kartę dłonią i znajdź kolor kości, podążając za strzałkami.
Zacznij od kości z czerwonym obramowaniem.
W przykładzie odpowiedzią jest kolor niebieski.
Zawartość
90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań zapachowych, 10kart
zapachów), 6 układanek z obrazkiem mózgu (razem 24 części).
Cel gry
Gracze rywalizują ze sobą, rozwiązując 8 rodzajów testów, które
rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpo-
wiedzi otrzymują części układanki. Pierwsza osoba, która zdo-
będzie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostaje zwycięzcą.
Przygotowanie
Gracze rozkładają 10 kart zapachów na stole. Przez około
30sekund wszyscy mogą je oglądać (nie mogą ich jednak na razie
pocierać). Następnie wszystkie karty zapachów należy odłożyć
zakryte na bok.
Potasujcie razem karty testów i karty wyzwań, a następnie
ułóżcie z nich zakryty stos pośrodku stołu.
Na rewersach kart widnieje ikona testu, jaki znajduje się na
danej karcie (testy zostały opisane w dalszej części instrukcji).
Przebieg gry
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy, odwracając kartę znajdu-
jącą się na wierzchu głównego stosu. Wszyscy gracze oglądają
jej treść i starają się rozwiązać znajdujący się na niej test.
Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź, natychmiast
zakrywa kartę dłonią. Następnie podaje odpowiedź i odsłania
kartę, aby wszyscy gracze mogli sprawdzić, czy miał rację.
Pamiętajcie! W jednej rundzie gracz może podać tylko 1odpo-
wiedź! Kolejną kartę odsłania gracz po lewej stronie poprzed-
niego gracza.
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą rewersem
do góry. Gracz w trakcie gry może mieć przed sobą tylko
4 karty. Jeśli chce zachować kartę, którą właśnie zdobył,
a posiada już przed sobą 4 karty, to musi odrzucić jedną
ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli gracz posiada 2 takie
same karty (o tym samym rewersie), może je wymienić
na 1 część swojej układanki mózgu (należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) i nie może udzielać odpo-
wiedzi w następnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją
układankę z obrazkiem mózgu, wygrywa.
Uwaga! Gdy w rozgrywce 2-osobowej 1 z graczy udzieli złej
odpowiedzi, karta z testem, którego nie udało mu się poprawnie
rozwiązać, nie jest odrzucana – staje się nagrodą dla drugiego
gracza. Kolejna runda przebiega według normalnych zasad gry.
Opis 8 rodzajów testów
Zasady gry
2. Śledzenie kolorów
Zakryj kartę dłonią i powiedz, jakie zwierzę znajduje się na czwartym
obrazku. Zacznij od obrazka z czerwonym obramowaniem, a następnie
podążaj za kolorami. Kolor tła obrazka pokazuje, jaki kolor ma
zwierzę na następnym obrazku.
W przykładzie odpowiedzią jest żaba.
4. Łączenie kształtów
Zakryj kartę dłonią i powiedz, które 2 kształty można połączyć,
aby stworzyć układ widoczny na środku.
W przykładzie kształty B i C tworzą układ widoczny na środku.
3. Intruz
Zakryj kartę dłonią i określ, który z kształtów nie pasuje
do pozostałych.
W przykładzie kształt A nie pasuje do pozostałych.
5. Konstelacje
Zakryj kartę dłonią i określ, jaki ma kolor konstelacja z największą
liczbą gwiazd.
W przykładzie to żółta konstelacja ma najwięcej gwiazd.
8. Wyzwanie zapachowe
Ta karta pozwala graczowi, który zdobył poprzednią kartę, podjąć
specjalne wyzwanie. Pozostali gracze wybierają 1 spośród 10 kart
zapachów i przekazują ją zakrytą temu graczowi. Gracz zamyka oczy,
odwraca kartę i delikatnie pociera palcem znajdujący się na niej
obrazek. Następnie wącha miejsce, które właśnie potarł. Ma teraz
10sekund i tylko 1 szansę na rozpoznanie zapachu na karcie jedynie
za pomocą zmysłu węchu. Jest tylko 1 prawidłowa odpowiedź.
W przykładzie karta pachnie czekoladą.
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część do swojej układanki przedstawiającej mózg.
Kartę zapachu należy odłożyć na sam dół stosu pozostałych kart zapachów.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować
z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem
do stosu.
Na 10 kartach zapachów znajdują się zapachy: wanilia, lawenda, pizza, czekolada, mięta,
truskawka, sosna, mydło, skoszona trawa i lukrecja.
7. Arytmetyka
Zakryj kartę dłonią i znajdź wynik działania. Zacznij
od czerwonej cyfry.
W przykładzie wynikiem działania jest liczba 5.
6. Koordynacja
Na karcie znajdują się rysunki dłoni w 2 kolorach (niebieski dla lewej
ręki i czerwony dla prawej). Zakryj kartę dłonią odpowiadającą kolo-
rowi rysunku. Rysunek ten przedstawia 1 z 3 gestów: papier, kamień
albo nożyce. Po zakryciu karty drugą dłonią pokaż gest, który pozwoli
Ci pokonać ten znajdujący się na karcie.
W przykładzie na karcie znajduje się gest kamienia wykonywany
prawą dłonią (czerwoną). Aby wygrać, gracz musi zakryć kartę pra
dłonią i wykonać gest papieru lewą dłonią.
WAŻNE! ABY KARTY
ZAPACHÓW SIĘ NIE ZUŻYŁY,
UŻYWAJ TYLKO 1 KARTY
NARAZ (ODKŁADAJ UŻYTE
KARTY ZAPACHÓW NA SAM
DÓŁ STOSU POZOSTYCH KART
ZAPACHÓW). NIE TASUJ KART
ZAPACHÓW I NIE UŻYWAJ
TEGO SAMEGO PALCA DO
POCIERANIA RÓŻNYCH KART.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756