Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Gibka gruszka 2026595

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Gibka gruszka 2026595

Wróć
Cel gry
BłędyKoniec czasu!
Mamy zwycięzcę!
Młodsi gracze
Przygotowanie do gry
Bądź pierwszym graczem, który pozbędzie się
wszystkich swoich kart, dopasowując je do kolejnych
kart znajdujących się na wierzchu stosu gry
na środku stołu!
Jeśli popełnisz błąd, np. 2 razy z rzędu wybierzesz to
samo dopasowanie lub zagrasz kartę, która nie pasuje
do karty na wierzchu stosu gry, zabierasz niewłaściwie
zagraną kartę z powrotem i kontynuujecie grę.
Jeśli w dowolnym momencie gry
gruszka przestanie się kołysać,
wszyscy wskażcie na nią palcem,
wstańcie i zacznijcie kiwać się
na boki.
Zatańczcie gruszko-taniec!
Jeśli jako ostatni gracz wskażesz
gruszkę i zaczniesz się kiwać, zabierasz wszystkie
karty ze stosu gry na środku stołu i umieszczasz je
na spodzie swojego stosu dobierania.
Uważaj! Jeśli wskażesz gruszkę, zanim ta przestanie
się kołysać, zabierasz wszystkie karty ze stosu gry
na spód swojego stosu dobierania. Rozkołysz gruszkę
na nowo i umieść obok niej odkrytą kartę z wierzchu
swojego stosu dobierania, by stworzyć nowy stos gry.
Kontynuujcie grę.
Gdy pozbędziesz się wszystkich kart ze swojej
ręki i stosu dobierania, złap gruszkę,
zanim dowolny inny gracz się
zorientuje*, i zatańcz
gruszko-taniec, triumfalnie
się kołysząc!
*Jeśli dowolny inny gracz
złapie gruszkę przed Tobą,
tasuje karty ze stosu gry i dzieli
je między pozostałych graczy.
Gra toczy się dalej.
Aby uprościć rozgrywkę, możecie umówić się,
że gracie bez limitu czasu (nie kołyszecie gruszką
i pomijacie sekcję „Koniec czasu!”).
Karty znajdują się w gruszce!
Wyciągnij je i umieść gruszkę
na środku stołu tak, aby każdy
miał do niej dostęp.
Gra zaprojektowana i wydana w Wielkiej Brytanii przez Camden Games Ltd.,
210A Camden High Street, NW1 8QR, Londyn, Wielka Brytania.
Pear Shaped® jest zastrzeżonym znakiem towarowym GW Development UK Ltd.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Wyprodukowano w Chinach.
Tłumaczenie: Sandra Homan
Redakcja: zespół Rebel
ZESKANUJ MNIE
Importer/Dystrybucja w Polsce:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk, POLSKA
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
AWOKADO!
Rozgrywka
Dopasuj swoją kartę! Dokładne dopasowanie?
Potasuj karty i rozdaj je wszystkim graczom.
Każdy gracz ma swoje karty na ręce i swój stos
dobierania. Zagrywasz karty z ręki i na ich miejsce
dobierasz karty ze swojego stosu dobierania.
Kdy gracz jak najszybciej wybiera ze swojej ręki
kartę, która pasuje do karty leżącej na wierzchu
stosu gry i kładzie na tej karcie.
Nie ma żadnej kolejności, kto pierwszy, ten lepszy,
więc warto się pospieszyć!
Karta może być tego samego koloru, przedstawiać takie
same elementy lub taką samą liczbę elementów.
Następne dopasowanie musi być inne od poprzedniego!
Przykład. Jeśli ostatnie dopasowanie opiero się na typie
elementu (np. awokado), następne musi opiersię na kolorze
(np. niebieskim) lub numerze (np. 5). Nie możesz bez przerwy
rzucać kart na stos tylko dlatego, że jest na nich awokado!
Pamiętaj, aby powiedzieć,
na czym opiera się
dopasowanie, gdy
kładziesz kartę.
Jeśli zauwysz dokładne dopasowanie,
czyli pod względem elementu,
liczby elementów i koloru
karty, zawaj gibka gruszka!”
I ZŁAP GRUSZKĘ!
Musisz działszybko
Kdy, kto zauwy
dokładne dopasowanie,
może zgarnąć gruszkę!
Nie możesz zagr żadnej karty?
Wymień 1 kartę z ręki na kartę z wierzchu swojego
stosu dobierania. Odrzuconą kartę umieść
na spodzie swojego stosu dobierania.
Chcesz mieć więcej kart na ręce?
W kdej chwili możesz dobierna rękę nowe karty
ze swojego stosu dobierania, ale nigdy nie możesz
przekroczyć liczby kart na ręce z początku gry.
Aby rozpocząć grę, niech najmłodszy
gracz rozkołysze gruszkę tak, by zaczęła
się bujać na boki. Żeby runda była
krótsza, należy rozkołysać gruszkę
delikatnie.
Następnie ten sam gracz dobiera
kartę ze swojego stosu dobierania
i umieszcza ją odkrytą obok gruszki,
tworząc stos gry na środku stołu.
GIBKA GRUSZKA!
po 18 kart:
6 na ręce,
12 w stosie
dobierania.
po 15 kart:
5 na ręce,
10 w stosie
dobierania.
po 12 kart:
4 na ręce,
8 w stosie
dobierania.
po 9 kart:
3 na ręce,
6 w stosie
dobierania.
Osoba, która jako pierwsza złapie gruszkę,
wygrywa rundę!
Następnie tasuje karty ze stosu gry i dzieli je między
pozostałych graczy, którzy dodają je na spód swoich
stosów dobierania.
Zwycięzca rundy musi rozkołysać gruszkę i stworzyć
nowy stos gry, kładąc obok gruszki odkrytą kartę
z wierzchu swojego stosu dobierania!
Grajcie dalej. Nie ma limitu liczby rund. Gra kończy się,
gdy jedno z Was pozbędzie się wszystkich swoich kart.
2
g
r
a
c
z
y
3
4
g
r
a
c
z
y
5
6
g
r
a
c
z
y
7
8
g
r
a
c
z
y
s
t
o
s
d
o
b
i
e
r
a
n
i
a
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
r
o
z
k
o
ł
y
s
a
n
y
g
r
u
s
z
k
o
w
y
c
z
a
s
o
m
i
e
r
z
T
r
z
y
!
R
ó
ż
o
w
y
!
A
w
o
k
a
d
o
!
n
a
ś
r
o
d
k
u
s
t
o
ł
u
s
t
o
s
g
r
y
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
AWOKADO!
Rozgrywka
Dopasuj swoją kartę! Dokładne dopasowanie?
Potasuj karty i rozdaj je wszystkim graczom.
Każdy gracz ma swoje karty na ręce i swój stos
dobierania. Zagrywasz karty z ręki i na ich miejsce
dobierasz karty ze swojego stosu dobierania.
Każdy gracz jak najszybciej wybiera ze swojej ręki
kartę, która pasuje do karty leżącej na wierzchu
stosu gry i kładzie ją na tej karcie.
Nie ma żadnej kolejności, kto pierwszy, ten lepszy,
więc warto się pospieszyć!
Karta może być tego samego koloru, przedstawiać takie
same elementy lub taką samą liczbę elementów.
Następne dopasowanie musi być inne od poprzedniego!
Przykład. Jeśli ostatnie dopasowanie opierało się na typie
elementu (np. awokado), następne musi opierać się na kolorze
(np. niebieskim) lub numerze (np. 5). Nie możesz bez przerwy
rzucać kart na stos tylko dlatego, że jest na nich awokado!
Pamiętaj, aby powiedzieć,
na czym opiera się
dopasowanie, gdy
kładziesz kartę.
Jeśli zauwysz dokładne dopasowanie,
czyli pod względem elementu,
liczby elementów i koloru
karty, zawaj gibka gruszka!”
I ZŁAP GRUSZKĘ!
Musisz działszybko
Kdy, kto zauwy
dokładne dopasowanie,
może zgarnąć gruszkę!
Nie możesz zagr żadnej karty?
Wymień 1 kartę z ręki na kartę z wierzchu swojego
stosu dobierania. Odrzuconą kartę umieść
na spodzie swojego stosu dobierania.
Chcesz mieć więcej kart na ręce?
W kdej chwili możesz dobierna rękę nowe karty
ze swojego stosu dobierania, ale nigdy nie możesz
przekroczyć liczby kart na ręce z początku gry.
Aby rozpocząć grę, niech najmłodszy
gracz rozkołysze gruszkę tak, by zaczęła
się bujać na boki. Żeby runda była
krótsza, należy rozkołysać gruszkę
delikatnie.
Następnie ten sam gracz dobiera
kartę ze swojego stosu dobierania
i umieszcza ją odkrytą obok gruszki,
tworząc stos gry na środku stołu.
GIBKA GRUSZKA!
po 18 kart:
6 na ręce,
12 w stosie
dobierania.
po 15 kart:
5 na ręce,
10 w stosie
dobierania.
po 12 kart:
4 na ręce,
8 w stosie
dobierania.
po 9 kart:
3 na ręce,
6 w stosie
dobierania.
Osoba, która jako pierwsza złapie gruszkę,
wygrywa rundę!
Następnie tasuje karty ze stosu gry i dzieli je między
pozostałych graczy, którzy dodają je na spód swoich
stosów dobierania.
Zwycięzca rundy musi rozkołysać gruszkę i stworzyć
nowy stos gry, kładąc obok gruszki odkrytą kartę
z wierzchu swojego stosu dobierania!
Grajcie dalej. Nie ma limitu liczby rund. Gra kończy się,
gdy jedno z Was pozbędzie się wszystkich swoich kart.
2
g
r
a
c
z
y
3
4
g
r
a
c
z
y
5
6
g
r
a
c
z
y
7
8
g
r
a
c
z
y
s
t
o
s
d
o
b
i
e
r
a
n
i
a
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
r
o
z
k
o
ł
y
s
a
n
y
g
r
u
s
z
k
o
w
y
c
z
a
s
o
m
i
e
r
z
T
r
z
y
!
R
ó
ż
o
w
y
!
A
w
o
k
a
d
o
!
n
a
ś
r
o
d
k
u
s
t
o
ł
u
s
t
o
s
g
r
y
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
AWOKADO!
Rozgrywka
Dopasuj swoją kartę! Dokładne dopasowanie?
Potasuj karty i rozdaj je wszystkim graczom.
Każdy gracz ma swoje karty na ręce i swój stos
dobierania. Zagrywasz karty z ręki i na ich miejsce
dobierasz karty ze swojego stosu dobierania.
Każdy gracz jak najszybciej wybiera ze swojej ręki
kartę, która pasuje do karty leżącej na wierzchu
stosu gry i kładzie ją na tej karcie.
Nie ma żadnej kolejności, kto pierwszy, ten lepszy,
więc warto się pospieszyć!
Karta może być tego samego koloru, przedstawiać takie
same elementy lub taką samą liczbę elementów.
Następne dopasowanie musi być inne od poprzedniego!
Przykład. Jeśli ostatnie dopasowanie opierało się na typie
elementu (np. awokado), następne musi opierać się na kolorze
(np. niebieskim) lub numerze (np. 5). Nie możesz bez przerwy
rzucać kart na stos tylko dlatego, że jest na nich awokado!
Pamiętaj, aby powiedzieć,
na czym opiera się
dopasowanie, gdy
kładziesz kartę.
Jeśli zauważysz dokładne dopasowanie,
czyli pod względem elementu,
liczby elementów i koloru
karty, zawołaj „gibka gruszka!”
I ZŁAP GRUSZKĘ!
Musisz działać szybko…
Każdy, kto zauważy
dokładne dopasowanie,
może zgarnąć gruszkę!
Nie możesz zagrać żadnej karty?
Wymień 1 kartę z ręki na kartę z wierzchu swojego
stosu dobierania. Odrzuconą kartę umieść
na spodzie swojego stosu dobierania.
Chcesz mieć więcej kart na ręce?
W każdej chwili możesz dobierać na rękę nowe karty
ze swojego stosu dobierania, ale nigdy nie możesz
przekroczyć liczby kart na ręce z początku gry.
Aby rozpocząć grę, niech najmłodszy
gracz rozkołysze gruszkę tak, by zaczęła
się bujać na boki. Żeby runda była
krótsza, należy rozkołysać gruszkę
delikatnie.
Następnie ten sam gracz dobiera
kartę ze swojego stosu dobierania
i umieszcza ją odkrytą obok gruszki,
tworząc stos gry na środku stołu.
GIBKA GRUSZKA!
po 18 kart:
6 na ręce,
12 w stosie
dobierania.
po 15 kart:
5 na ręce,
10 w stosie
dobierania.
po 12 kart:
4 na ręce,
8 w stosie
dobierania.
po 9 kart:
3 na ręce,
6 w stosie
dobierania.
Osoba, która jako pierwsza złapie gruszkę,
wygrywa rundę!
Następnie tasuje karty ze stosu gry i dzieli je między
pozostałych graczy, którzy dodają je na spód swoich
stosów dobierania.
Zwycięzca rundy musi rozkołysać gruszkę i stworzyć
nowy stos gry, kładąc obok gruszki odkrytą kartę
z wierzchu swojego stosu dobierania!
Grajcie dalej. Nie ma limitu liczby rund. Gra kończy się,
gdy jedno z Was pozbędzie się wszystkich swoich kart.
2
g
r
a
c
z
y
3
4
g
r
a
c
z
y
5
6
g
r
a
c
z
y
7
8
g
r
a
c
z
y
s
t
o
s
d
o
b
i
e
r
a
n
i
a
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
r
o
z
k
o
ł
y
s
a
n
y
g
r
u
s
z
k
o
w
y
c
z
a
s
o
m
i
e
r
z
T
r
z
y
!
R
ó
ż
o
w
y
!
A
w
o
k
a
d
o
!
n
a
ś
r
o
d
k
u
s
t
o
ł
u
s
t
o
s
g
r
y
k
a
r
t
y
n
a
r
ę
c
e
Cel gry
BłędyKoniec czasu!
Mamy zwycięzcę!
Młodsi gracze
Przygotowanie do gry
Bądź pierwszym graczem, który pozbędzie się
wszystkich swoich kart, dopasowując je do kolejnych
kart znajdujących się na wierzchu stosu gry
na środku stołu!
Jeśli popełnisz ąd, np. 2 razy z rzędu wybierzesz to
samo dopasowanie lub zagrasz kartę, która nie pasuje
do karty na wierzchu stosu gry, zabierasz niewłaściwie
zagraną kartę z powrotem i kontynuujecie grę.
Jeśli w dowolnym momencie gry
gruszka przestanie się kołysać,
wszyscy wskażcie na nią palcem,
wstańcie i zacznijcie kiwać się
na boki.
Zatańczcie gruszko-taniec!
Jeśli jako ostatni gracz wskażesz
gruszkę i zaczniesz się kiwać, zabierasz wszystkie
karty ze stosu gry na środku stołu i umieszczasz je
na spodzie swojego stosu dobierania.
Uważaj! Jeśli wskażesz gruszkę, zanim ta przestanie
się kołysać, zabierasz wszystkie karty ze stosu gry
na spód swojego stosu dobierania. Rozkołysz gruszkę
na nowo i umieść obok niej odkrytą kartę z wierzchu
swojego stosu dobierania, by stworzyć nowy stos gry.
Kontynuujcie grę.
Gdy pozbędziesz się wszystkich kart ze swojej
ręki i stosu dobierania, złap gruszkę,
zanim dowolny inny gracz się
zorientuje*, i zatańcz
gruszko-taniec, triumfalnie
się kołysząc!
*Jeśli dowolny inny gracz
złapie gruszkę przed Tobą,
tasuje karty ze stosu gry i dzieli
je między pozostałych graczy.
Gra toczy się dalej.
Aby uprościć rozgrywkę, możecie umówić się,
że gracie bez limitu czasu (nie kołyszecie gruszką
i pomijacie sekcję „Koniec czasu!”).
Karty znajdują się w gruszce!
Wyciągnij je i umieść gruszkę
na środku stołu tak, aby kdy
miał do niej dostęp.
Gra zaprojektowana i wydana w Wielkiej Brytanii przez Camden Games Ltd.,
210A Camden High Street, NW1 8QR, Londyn, Wielka Brytania.
Pear Shaped® jest zastrzonym znakiem towarowym GW Development UK Ltd.
Wszelkie prawa zastrzone. Wyprodukowano w Chinach.
Tłumaczenie: Sandra Homan
Redakcja: zespół Rebel
ZESKANUJ MNIE
Importer/Dystrybucja w Polsce:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk, POLSKA
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756