Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Marvel Splendor 116204
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(94)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Marvel Splendor 116204
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Z
A
W
ARTOŚĆ
39 znaczników
Kamieni Niesk
ończoności
4 płytki miejsc (d
wustr
onne)
1 płytka Avengers
1 płytka Rękaw
icy Nieskończoności
40 kar
t
poziomu 1
30 kar
t
poziomu 2
20 kar
t
poziomu 3
Rozgrywka 2- i 3-osobowa
2-osobowa
– Usuńcie z gry po 3 znacznik
i kamieni w kolorach: żółt
ym,
czer
wonym, pomarańczow
ym, niebieskim i fiolet
ow
ym.
– Usuńcie 2 zielone znaczniki.
– Nie redukujcie liczby s
zarych znaczników.
– Wybierzcie 2 loso
we płytki miejsc.
3-osobowa
– Usuńcie z gry po 2 znacznik
i kamieni w kolorach: żółt
ym,
czer
wonym, pomarańczow
ym, niebieskim i fiolet
ow
ym.
– Usuńcie 1 zielony znacznik.
– Nie redukujcie liczby s
zarych znacznikó
w
.
– Wybierzcie 3 loso
we płytki miejsc.
7
znaczników
umysłu
(żółte)
7
znaczników
przestrzeni
(niebieskie)
7
znaczników
dusz
y
(pomarańczowe)
7
znaczników
mocy
(fiolet
owe)
90 kar
t post
aci
6 płytek
1
Pot
asujcie oddzielnie zest
aw
y kar
t post
aci poszczególnych poziomów,
a nast
ępnie połóżcie zakr
yte na s
tole w kolumnie od najniższego do najw
yż-
szego (
;
;
), zacz
ynając od dołu.
2
Odkr
yjcie 4 k
art
y każdego poziomu i połóżcie po pr
awej str
onie danego stosu.
3
Pot
asujcie płytki miejsc i odk
ryjcie liczbę płyt
ek równą liczbie gracz
y. Połóżcie
je losową st
roną ku górze nad k
art
ami post
aci. Pozost
ałe płytki odłóżcie do
pudełka, nie będą pot
rzebne.
4
Połóżcie płytkę Rękaw
icy Nieskończoności i płytkę A
vengers nad płytkami
miejsc.
5
Ut
wórzcie st
os znaczników T
.
A.R
.C
.Z.
Y
. i połóżcie obok płytek miejsc. Nast
ępnie
ut
wórzcie st
os zielonych znaczników czasu i połóżcie obok płytk
i Rękawicy
Nieskończoności.
6
Na koniec utw
órzcie 5 st
osów znaczników Kamieni Nieskończoności (podzie
-
lonych według koloru) i połóżcie w zasięgu gr
aczy.
PRZ
Y
GOT
OW
ANIE DO GRY
7
znaczników
rzecz
ywistości
(czerw
one)
4
znaczniki
czasu
(zielone)
5 znaczników
T
.
A
.R
.C
.Z.
Y
.
(szar
e)
W grze
Splendor: Marvel
gracze wcielają się w role pr
zywódcó
w grupy bohateró
w
, któr
zy pr
óbują
uniemożliwić Thanoso
wi odnalezienie Kamieni Nieskończoności. Aby w
ygrać, gracze muszą st
worz
yć potę
żną
drużynę, zebrać ws
zy
stkie Kamienie Nieskończoności i zdobyć upragnioną Rękawicę Niesk
ończoności!
1
2
3
4
5
6
Z
ASAD
Y GR
Y
Przebieg gry
W czasie rozgr
ywki gracze poz
yskują znaczniki Kamieni Nieskończoności. Dzięk
i nim werbują kar
ty pos
taci, k
tóre pr
zynoszą
im punk
ty nieskończoności lub okr
eślone bonusy
. Bonusy pozwalają z kolei na werbunek kolejnych post
aci mniejszym koszt
em. Gdy gracz
zbierze w
ys
tarczając
o dużo bonusów
, natychmias
t bierze odpowiednią płytkę miejsca (co t
akże prz
ynosi mu punkt
y nieskończoności).
Gdy t
ylko k
tóry
ś z graczy spełni war
unek na płytce Rękawicy Nieskończoności, zos
taje ak
tywowany war
unek końca gry.
Grę r
ozpoczyna najmłods
zy z gracz
y, a następnie r
ozgrywk
a tocz
y
się w kier
unku zgodnym z kierunk
iem ruchu wsk
azówek zegara.
W swojej tur
ze gracz musi w
ykonać 1 z 4 nast
ępujących akcji:
•
w
ziąć 3 znaczniki Kamieni Nieskończoności r
óżnych kolorów
(jeśli nie ma w
y
star
czającej liczby dost
ępnych znaczników
, gracz
może dobrać 2 albo nawet t
y
lko 1 znacznik) – gracz nie może
wziąć s
zary
ch ani zielonych znaczników
,
•
w
ziąć 2 znaczniki Kamieni Nieskończoności t
ego samego koloru
(
ta akcja jest możliwa tylko w
tedy, gdy przed akcją w stosie
w
ybranego k
oloru znajdują się co najmniej 4
znaczniki
) –
gracz nie może w
ziąć szar
ych ani zielonych znaczników
,
•
zar
ezerwo
wać 1 kar
tę post
aci i wziąć 1 znacznik T
.
A
.R.C.Z.
Y
.
(szar
y),
•
zwerbow
ać 1 odkr
ytą kar
tę pos
taci ze s
tołu albo 1 zar
ezerw
o-
waną kar
tę ze s
wojej ręki.
Wybór znaczników
Znaczniki gr
aczy są w
idoczne dla innych. W swojej turze gr
acz
może posiadać dowolną liczbę znaczników.
N
a koniec swoje
j tury
nie może posiadać więcej niż 10 znaczników (włączając szare
i zielone).
Jeśli gracz posiada więcej, musi odłożyć t
yle znaczników,
aby posiadać ich10.
Uwaga
!
Gracz nie może odkładać zielonych znaczników – musi je
zachować.
K
ART
Y POST
ACI
Gracz werbuje k
art
y pos
taci ze środk
a stołu. Na każdej kar
cie znaj-
duje się koszt w znacznikach, ok
reślony bonus i (nie zaw
sze) punk
ty
nieskończoności.
Zarez
erwowanie kart
y postaci
Aby zar
ezerw
ować kar
tę post
aci, gracz bierze na r
ękę 1 z odkr
y-
t
ych kar
t ze st
ołu albo (jeśli czuje, że sprz
yja mu s
zczęś
cie
) 1
kartę
z 1 ze st
osów (poziomu
,
albo
). W tym drugim pr
zy
-
padku nie pokazuje t
reści kar
t
y pozost
ałym graczom.
Następnie
gracz bierze znacznik T
.A.R.C.Z.
Y
.
Gracz tr
zyma z
arezer
wowaną kar
tę na r
ęce i nie może jej odrzucić.
Ponadto nie może mieć na r
ęce więcej niż 3
kar
t, a jed
ynym
sposobem, aby pozbyć się kar
t
y
, jest jej werbunek (zob. niżej).
Rezer
wacja kar
ty jes
t jedynym sposobem na zdobycie znacznika
T
.A
.R.C.Z.
Y
. Jeśli w zasobach nie ma znaczników T
.A.R.C.Z.
Y
., gracz
może zare
zerwować k
art
ę, ale nie otr
zymuje s
zarego znacznika.
Posiadanie zare
zerwowanych k
art na r
ęce na koniec gry nie skut
-
kuje żadnymi negat
ywnymi konsek
wencjami.
W
erbunek kart
y postaci
Gracz może zwerbo
wać 1 z odkr
ytych k
art pos
taci leżący
ch na stole
albo 1 z zare
zerwowany
ch wcześniej kart t
rz
ymanych na ręce.
W celu werbunku kar
t
y gracz musi oddać liczbę i rod
zaj znacz-
ników wska
zanych na karcie.
Przykład.
Hania ma 2 bonusy
: 1 żółty i 1 czer
wony. Ma też 1
czer
-
wony znacznik. Chc
e zwerbować kar
tę Rocket
a, k
tórej kos
zt
w
ynosi 1 żółt
y i 2 czerwone znacznik
i. Dzięki bonusom Hania musi
w
ydać ty
lko 1 czerwony znacznik
, aby Rocket trafił do jej dr
użyny!
Każdy gracz t
wor
zy pr
zed sobą osobne rzędy
zwerbowanych k
art pos
taci, sor
tując je według
koloru i układając na zakładkę w kolumnach
w tak
i sposób, aby bonusy
, punk
ty nieskończo-
ności i symbole Avengers były dobrze w
idoczne.
Bonusy
Bonusy, jakie gracz poz
yskał w popr
zednich turach, pomagają
mu werbować t
aniej nowe kar
t
y postaci. K
ażdy bonus odpowiada
1
znacznikowi danego koloru. Jeśli gracz posiada w
ys
tar
czająco
dużo kar
t post
aci (i t
ym samym bonusów), może zapłacić za
werbunek kar
t
y
, nie w
ydając ani jednego znacznika.
W grze nie w
ystępują zielone bonusy, a z
ielone znaczniki nie są
używane do werbunku kart.
Przykład.
Paweł chce zwerbować t
ę kar
tę pos
taci. Musi w
ydać
2 żółte, 4 niebiesk
ie i 1 fioletow
y znacznik
. W zamian otr
zymuje
2punk
ty nie
skończoności i 1 czerwony bonus.
punkty
nieskończ
oności
bonus
koszt
W
ażne!
N
at
ychmiast po w
zięciu kar
t
y ze stołu (
jej werbunku
albo rezer
wacji) należy ją zas
tąpić nową kar
t
ą ze st
osu tego
samego poziomu. Przez c
ały czas tr
wania gry na s
tole powinny
leżeć po 4odkr
yte kar
t
y każdego poziomu (chyba że jak
iś st
os się
w
yczerpie, w
ted
y w odkr
ytym r
zędzie pozost
aną pust
e miejsca).
Szar
y znacznik może zast
ąpić znacznik dowolnego koloru.
Wsz
ys
tkie w
ydane znaczniki (włączając s
zare znacznik
i T
.A
.R.C
.Z.
Y
.)
należy zwr
ócić do zasobów na środku s
tołu.
obszar gry
Hani
Hania
wydała
1czerwony
znacznik.
W trakcie gr
y płytka Avengers może kilk
akro
tnie zmie
-
niać właściciela. Posiadanie płytki nie jes
t konieczne do
w
ygrania ro
zgrywki.
Przykład.
Hania ma na swoich kar
tach łącznie 4 s
ymbole A
vengers
i zdobywa płytkę Avengers. Julek ma 3 tak
ie symbole i właśnie werbuje
kar
tę Os
y
, kt
óra zapewnia kolejny 1 symbol. Jako że Julek ma t
yle
samo symboli co Hania, Hania zachowuje płytkę. Nas
tępnie Piot
r
,
k
tór
y ma także 3 symbole, wer
buje zapewniającą 2 symbole kar
tę
Kapit
ana Ameryk
i, dzięki czemu z 5 symbolami z
abiera płytkę Hani.
Autor gry: Marc André • Producent: JD Éditions • Zasady:
• Rozwój gry: François Doucet • Tłumaczenie: Monika Żabicka • Redakcja: zespół Rebel
Producent: SPACE Cowboys 47 rue de l’Est, 92100 Boulogne-Billancourt, Francja • www.spacecowboys.us
Importer/Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk, Polska • wydawnictwo@rebel.pl
© 2020 SPACE Cowboys. Wszystkie prawa zastrzeżone •
Odwiedź nas na
@SpaceCowboysUS
@SpaceCowboysUS i
spacecowboysus
© MARVEL
Przykład.
Piot
r ma na kar
tach post
aci 3 żółte, 3 niebiesk
ie
i 3
czer
wone bonusy
, więc automa
ty
cznie zdobywa odpowiednią
płytkę miejsca i 3 punk
t
y nieskończoności.
Płytki miejsc
Na koniec swojej tur
y gracz sprawdza, cz
y podbije k
tór
eś z miejsc
ze środka s
tołu. S
tanie się t
ak, jeśli gracz posiada co najmniej
t
yle bonusów ok
reślonego rodzaju, ile w
idnieje na płytce k
tór
egoś
z miejsc (znaczniki się nie liczą). Gr
acz musi wziąć płytkę miejsca
i położyć przed sobą, za co zdobywa 3 punk
t
y nieskończoności
widniejące na płyt
ce. Wzięcie płytki miejsca nie jes
t akcją.
Posiadanie płytek miejsc nie jes
t konieczne do wy
grania rozgr
ywki.
W każdej tur
ze gracz może wziąć mak
symalnie 1 płytkę miejsca.
Jeśli gracz posiada bonusy w
ymagane przez w
ięcej niż 1 miejsce,
w
ybiera, k
tórą płytkę chc
e wziąć.
Kamienie Czasu
Zielone Kamienie Nieskończoności są w
yjątkowe. Gr
acze
pot
rzebują ich do skompletowania zes
taw
u kamieni.
Wsz
ys
tkie post
acie poziomu 3 mają symbol
. Gd
y
gracz werbuje pier
wszą pos
tać z t
ym symbolem, bier
ze
zielony znacznik. K
ażdy z gracz
y może mieć maksymalnie
1 zielony znacznik w swoim obsz
arze gry.
Płytka A
vengers
Na niekt
óry
ch kar
tach znajdują się 1 albo 2 symbole Avengers.
Pier
wsz
y gracz, k
tór
y zbierze co najmniej 3 tak
ie symbole, bierze
płytkę Avengers, k
tóra zapewnia 3 punk
t
y nieskończoności.
Wzięcie płytki Avengers nie jes
t akcją.
Jeśli inny gracz ma
więcej
symboli Avenegrs, zabier
a płytkę (i 3 pun
-
k
ty nie
skończoności) obecnemu właścicielowi.
Koniec gry
Gdy k
tór
yś z gracz
y zdobędzie co najmniej
16 punk
tów niesk
oń-
czoności ORA
Z po 1 bonusie każdego k
oloru, ORAZ 1 zielony
znacznik
, spełnia warunek zdobycia płytk
i Rękawicy Nieskończo-
ności
i
ak
tyw
uje warunek końca gr
y
.
Należy dokończyć bieżącą r
undę, tak aby ws
zy
scy gracze rozegr
ali
tak
ą samą liczbę tur
. Jeśli gracz
, kt
óry spełnił war
unek zdobycia
płytki Ręk
awicy Nieskończoności, ro
zgrywa swoją t
urę jako ost
atni,
w
ygrywa na
ty
chmiast. Jeśli w os
tat
niej rundzie żaden inny gracz
nie spełni warunku zdobycia Ręk
awicy Nieskończoności, zw
ycięzcą
zost
aje ten gracz, k
t
óry go spełnia.
Jeśli kilku gr
aczy spełnia war
unek zdobycia płytki Rękaw
icy
Nieskończoności, w
ygryw
a ten z nich, k
tór
y ma więcej punk
tów
nieskończoności. W prz
ypadku remisu w
ygr
ywa ten z r
emisują-
cych, k
tór
y ma płytkę Avengers. Jeśli żaden z remisujący
ch jej nie
ma, w
ygrywa t
en z nich, k
tór
y zwerbował najmniej kar
t post
aci.
Jeśli to nie r
ozstr
zy
ga remisu, remisujący gracze w
spółdzielą
zw
ycięst
wo.
Zasada specjalna.
Może się okazać, że jeśli gracz ak
t
ywuje warunek
końca gr
y
, a potem
utraci
płytkę Avengers, ma mniej niż w
yma-
gane 16 punk
tów. W takim w
ypadku gr
a tocz
y się dalej. Jeśli w tej
samej rundzie inny gr
acz spełni warunek zdobycia płytki Rękaw
icy
Nieskończoności, warunek końca gr
y jest ponownie ak
t
ywowany.
Z
W
Y
CIĘST
WO
Przykład
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking przedtreningówek [TOP10]
Jaki uchwyt na telefon do samochodu wybrać?
Ranking laptopów 13 cali [TOP10]
Ranking pralek do 2000 zł [TOP10]
Jak podłączyć okap kuchenny do komina wentylacyjnego?
Ranking gier na kierownice [TOP10]
Ranking podgrzewaczy do butelek [TOP10]
DirectX Agility SDK może rozwiązać wiele problemów. Microsoft daje go jak na tacy
Słuchawki AI z tłumaczem na żywo – co to takiego?
Ranking odkurzaczy pionowych do 1500 zł [TOP10]
Ranking dronów dla początkujących [TOP10]
Ranking rowerów do 2500 zł [TOP10]
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Ranking żeli do prania [TOP10]
Sprawdź więcej poradników