Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Marvel Splendor 116204

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Marvel Splendor 116204

Wróć
ZAWARTOŚĆ
39 znaczników
Kamieni Nieskończoności
4 płytki miejsc (dwustronne)
1 płytka Avengers
1 płytka Rękawicy Nieskończoności
40 kart
poziomu 1
30 kart
poziomu 2
20 kart
poziomu 3
Rozgrywka 2- i 3-osobowa
2-osobowa
– Usuńcie z gry po 3 znaczniki kamieni w kolorach: żółtym,
czerwonym, pomarańczowym, niebieskim i fioletowym.
– Usuńcie 2 zielone znaczniki.
– Nie redukujcie liczby szarych znaczników.
– Wybierzcie 2 losowe płytki miejsc.
3-osobowa
– Usuńcie z gry po 2 znaczniki kamieni w kolorach: żółtym,
czerwonym, pomarańczowym, niebieskim i fioletowym.
– Usuńcie 1 zielony znacznik.
– Nie redukujcie liczby szarych znaczników.
– Wybierzcie 3 losowe płytki miejsc.
7 znaczników
umysłu
(żółte)
7 znaczników
przestrzeni
(niebieskie)
7 znaczników
duszy
(pomarańczowe)
7 znaczników
mocy
(fioletowe)
90 kart postaci 6 płytek
1
Potasujcie oddzielnie zestawy kart postaci poszczególnych poziomów,
a następnie połóżcie zakryte na stole w kolumnie od najniższego do najwyż-
szego (
; ;
), zaczynając od dołu.
2
Odkryjcie 4 karty każdego poziomu i połóżcie po prawej stronie danego stosu.
3
Potasujcie płytki miejsc i odkryjcie liczbę płytek równą liczbie graczy. Połóżcie
je losową stroną ku górze nad kartami postaci. Pozostałe płytki odłóżcie do
pudełka, nie będą potrzebne.
4
Połóżcie płytkę Rękawicy Nieskończoności i płytkę Avengers nad płytkami
miejsc.
5
Utwórzcie stos znaczników T.A.R.C.Z.Y. i połóżcie obok płytek miejsc. Następnie
utwórzcie stos zielonych znaczników czasu i połóżcie obok płytki Rękawicy
Nieskończoności.
6
Na koniec utwórzcie 5 stosów znaczników Kamieni Nieskończoności (podzie-
lonych według koloru) i połóżcie w zasięgu graczy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
7 znaczników
rzeczywistości
(czerwone)
4 znaczniki
czasu
(zielone)
5 znaczników
T.A.R.C.Z.Y.
(szare)
W grze Splendor: Marvel gracze wcielają się w role przywódców grupy bohaterów, którzy próbują
uniemożliwić Thanosowi odnalezienie Kamieni Nieskończoności. Aby wygrać, gracze muszą stworzyć potężną
drużynę, zebrać wszystkie Kamienie Nieskończoności i zdobyć upragnioną Rękawicę Nieskończoności!
1
2
3
4
5
6
ZASADY GRY
Przebieg gry
W czasie rozgrywki gracze pozyskują znaczniki Kamieni Nieskończoności. Dzięki nim werbują karty postaci, które przynoszą
im punkty nieskończoności lub określone bonusy. Bonusy pozwalają z kolei na werbunek kolejnych postaci mniejszym kosztem. Gdy gracz
zbierze wystarczająco dużo bonusów, natychmiast bierze odpowiednią płytkę miejsca (co także przynosi mu punkty nieskończoności).
Gdy tylko któryś z graczy spełni warunek na płytce Rękawicy Nieskończoności, zostaje aktywowany warunek końca gry.
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy, a następnie rozgrywka toczy
się w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze gracz musi wykonać 1 z 4 następujących akcji:
wziąć 3 znaczniki Kamieni Nieskończoności różnych kolorów
(jeśli nie ma wystarczającej liczby dostępnych znaczników, gracz
może dobrać 2 albo nawet tylko 1 znacznik) – gracz nie może
wziąć szarych ani zielonych znaczników,
wziąć 2 znaczniki Kamieni Nieskończoności tego samego koloru
(ta akcja jest możliwa tylko wtedy, gdy przed akcją w stosie
wybranego koloru znajdują się co najmniej 4 znaczniki) –
gracz nie może wziąć szarych ani zielonych znaczników,
zarezerwować 1 kartę postaci i wziąć 1 znacznik T.A.R.C.Z.Y.
(szary),
zwerbować 1 odkrytą kartę postaci ze stołu albo 1 zarezerwo-
waną kartę ze swojej ręki.
Wybór znaczników
Znaczniki graczy są widoczne dla innych. W swojej turze gracz
może posiadać dowolną liczbę znaczników. Na koniec swojej tury
nie może posiadać więcej niż 10 znaczników (włączając szare
i zielone). Jeśli gracz posiada więcej, musi odłożyć tyle znaczników,
aby posiadać ich10.
Uwaga! Gracz nie może odkładać zielonych znaczników – musi je
zachować.
KARTY POSTACI
Gracz werbuje karty postaci ze środka stołu. Na każdej karcie znaj-
duje się koszt w znacznikach, określony bonus i (nie zawsze) punkty
nieskończoności.
Zarezerwowanie karty postaci
Aby zarezerwować kartę postaci, gracz bierze na rękę 1 z odkry-
tych kart ze stołu albo (jeśli czuje, że sprzyja mu szczęście) 1 kartę
z 1 ze stosów (poziomu
, albo
). W tym drugim przy-
padku nie pokazuje treści karty pozostałym graczom. Następnie
gracz bierze znacznik T.A.R.C.Z.Y.
Gracz trzyma zarezerwowaną kartę na ręce i nie może jej odrzucić.
Ponadto nie może mieć na ręce więcej niż 3 kart, a jedynym
sposobem, aby pozbyć się karty, jest jej werbunek (zob. niżej).
Rezerwacja karty jest jedynym sposobem na zdobycie znacznika
T.A.R.C.Z.Y. Jeśli w zasobach nie ma znaczników T.A.R.C.Z.Y., gracz
może zarezerwować kartę, ale nie otrzymuje szarego znacznika.
Posiadanie zarezerwowanych kart na ręce na koniec gry nie skut-
kuje żadnymi negatywnymi konsekwencjami.
Werbunek karty postaci
Gracz może zwerbować 1 z odkrytych kart postaci leżących na stole
albo 1 z zarezerwowanych wcześniej kart trzymanych na ręce.
W celu werbunku karty gracz musi oddać liczbę i rodzaj znacz-
ników wskazanych na karcie.
Przykład. Hania ma 2 bonusy: 1 żółty i 1 czerwony. Ma też 1czer-
wony znacznik. Chce zwerbować kartę Rocketa, której koszt
wynosi 1 żółty i 2 czerwone znaczniki. Dzięki bonusom Hania musi
wydać tylko 1 czerwony znacznik, aby Rocket trafił do jej drużyny!
Każdy gracz tworzy przed sobą osobne rzędy
zwerbowanych kart postaci, sortując je według
koloru i układając na zakładkę w kolumnach
w taki sposób, aby bonusy, punkty nieskończo-
ności i symbole Avengers były dobrze widoczne.
Bonusy
Bonusy, jakie gracz pozyskał w poprzednich turach, pomagają
mu werbować taniej nowe karty postaci. Każdy bonus odpowiada
1znacznikowi danego koloru. Jeśli gracz posiada wystarczająco
dużo kart postaci (i tym samym bonusów), może zapłacić za
werbunek karty, nie wydając ani jednego znacznika.
W grze nie występują zielone bonusy, a zielone znaczniki nie są
używane do werbunku kart.
Przykład. Paweł chce zwerbować tę kartę postaci. Musi wydać
2 żółte, 4 niebieskie i 1 fioletowy znacznik. W zamian otrzymuje
2punkty nieskończoności i 1 czerwony bonus.
punkty
nieskończoności
bonus
koszt
Ważne! Natychmiast po wzięciu karty ze stołu (jej werbunku
albo rezerwacji) należy ją zastąpić nową kartą ze stosu tego
samego poziomu. Przez cały czas trwania gry na stole powinny
leżeć po 4odkryte karty każdego poziomu (chyba że jakiś stos się
wyczerpie, wtedy w odkrytym rzędzie pozostaną puste miejsca).
Szary znacznik może zastąpić znacznik dowolnego koloru.
Wszystkie wydane znaczniki (włączając szare znaczniki T.A.R.C.Z.Y.)
należy zwrócić do zasobów na środku stołu.
obszar gry
Hani
Hania
wydała
1czerwony
znacznik.
W trakcie gry płytka Avengers może kilkakrotnie zmie-
niać właściciela. Posiadanie płytki nie jest konieczne do
wygrania rozgrywki.
Przykład. Hania ma na swoich kartach łącznie 4 symbole Avengers
i zdobywa płytkę Avengers. Julek ma 3 takie symbole i właśnie werbuje
kartę Osy, która zapewnia kolejny 1 symbol. Jako że Julek ma tyle
samo symboli co Hania, Hania zachowuje płytkę. Następnie Piotr,
który ma także 3 symbole, werbuje zapewniającą 2 symbole kar
Kapitana Ameryki, dzięki czemu z 5 symbolami zabiera płytkę Hani.
Autor gry: Marc André • Producent: JD Éditions • Zasady: • Rozwój gry: François Doucet • Tłumaczenie: Monika Żabicka • Redakcja: zespół Rebel
Producent: SPACE Cowboys 47 rue de l’Est, 92100 Boulogne-Billancourt, Francja • www.spacecowboys.us
Importer/Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk, Polska • wydawnictwo@rebel.pl
© 2020 SPACE Cowboys. Wszystkie prawa zastrzeżone •
Odwiedź nas na @SpaceCowboysUS @SpaceCowboysUS i spacecowboysus
© MARVEL
Przykład. Piotr ma na kartach postaci 3 żółte, 3 niebieskie
i 3 czerwone bonusy, więc automatycznie zdobywa odpowiednią
płytkę miejsca i 3 punkty nieskończoności.
Płytki miejsc
Na koniec swojej tury gracz sprawdza, czy podbije któreś z miejsc
ze środka stołu. Stanie się tak, jeśli gracz posiada co najmniej
tyle bonusów określonego rodzaju, ile widnieje na płytce któregoś
z miejsc (znaczniki się nie liczą). Gracz musi wziąć płytkę miejsca
i położyć przed sobą, za co zdobywa 3 punkty nieskończoności
widniejące na płytce. Wzięcie płytki miejsca nie jest akcją.
Posiadanie płytek miejsc nie jest konieczne do wygrania rozgrywki.
W każdej turze gracz może wziąć maksymalnie 1 płytkę miejsca.
Jeśli gracz posiada bonusy wymagane przez więcej niż 1 miejsce,
wybiera, którą płytkę chce wziąć.
Kamienie Czasu
Zielone Kamienie Nieskończoności są wyjątkowe. Gracze
potrzebują ich do skompletowania zestawu kamieni.
Wszystkie postacie poziomu 3 mają symbol . Gdy
gracz werbuje pierwszą postać z tym symbolem, bierze
zielony znacznik. Każdy z graczy może mieć maksymalnie
1 zielony znacznik w swoim obszarze gry.
Płytka Avengers
Na niektórych kartach znajdują się 1 albo 2 symbole Avengers.
Pierwszy gracz, który zbierze co najmniej 3 takie symbole, bierze
płytkę Avengers, która zapewnia 3 punkty nieskończoności.
Wzięcie płytki Avengers nie jest akcją.
Jeśli inny gracz ma więcej symboli Avenegrs, zabiera płytkę (i 3 pun -
kty nieskończoności) obecnemu właścicielowi.
Koniec gry
Gdy któryś z graczy zdobędzie co najmniej 16 punktów nieskoń-
czoności ORAZ po 1 bonusie każdego koloru, ORAZ 1 zielony
znacznik, spełnia warunek zdobycia płytki Rękawicy Nieskończo-
ności i aktywuje warunek końca gry.
Należy dokończyć bieżącą rundę, tak aby wszyscy gracze rozegrali
taką samą liczbę tur. Jeśli gracz, który spełnił warunek zdobycia
płytki Rękawicy Nieskończoności, rozgrywa swoją turę jako ostatni,
wygrywa natychmiast. Jeśli w ostatniej rundzie żaden inny gracz
nie spełni warunku zdobycia Rękawicy Nieskończoności, zwycięzcą
zostaje ten gracz, który go spełnia.
Jeśli kilku graczy spełnia warunek zdobycia płytki Rękawicy
Nieskończoności, wygrywa ten z nich, który ma więcej punktów
nieskończoności. W przypadku remisu wygrywa ten z remisują-
cych, który ma płytkę Avengers. Jeśli żaden z remisujących jej nie
ma, wygrywa ten z nich, który zwerbował najmniej kart postaci.
Jeśli to nie rozstrzyga remisu, remisujący gracze współdzielą
zwycięstwo.
Zasada specjalna. Może się okazać, że jeśli gracz aktywuje warunek
końca gry, a potem utraci płytkę Avengers, ma mniej niż wyma-
gane 16 punktów. W takim wypadku gra toczy się dalej. Jeśli w tej
samej rundzie inny gracz spełni warunek zdobycia płytki Rękawicy
Nieskończoności, warunek końca gry jest ponownie aktywowany.
ZWYCIĘSTWO
Przykład

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756