Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna REBEL Super Cortex

Instrukcja obsługi Gra logiczna REBEL Super Cortex

Wróć
INSTRUKCJA
12
3
1
2
3
1. Wyścig
Karta przedstawia 3 jednoczesne ujęcia z regat. Zakryj
kartę dłonią i powiedz, która żaglówka wygra regaty?
W przykładzie pierwsza będzie czerwona żaglówka, potem
żółta, niebieska, zielona, a na koniec czarna.
Zawartość
90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur
z wytłoczeniami), 6 układanek z obrazkiem mózgu (razem
24 części).
Cel gry
Gracze rywalizują ze sobą, rozwiązując 8 rodzajów testów, które
rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Pierwsza osoba,
która zdobędzie 4 części iukończy swój obrazek mózgu, zostaje
zwycięzcą.
Przygotowanie
Gracze rozkładają 10 kart faktur na stole. Przez około 30 se-
kund wszyscy mogą je oglądać idotykać. Następnie wszyst-
kie karty faktur należy odłożyć zakryte na bok. Potasujcie
razem karty testów ikarty wyzwań, anastępnie ułóżcie znich
zakryty stos pośrodku stołu. Na rewersach kart widnieje ikona
testu, jaki znajduje się na danej karcie (testy zostały opisane
wdalszej części instrukcji).
Przebieg gry
Grę rozpoczyna najmłodszy zgraczy, odwracając kartę znajdującą
się na wierzchu głównego stosu. Wszyscy gracze oglądają jej treść
istarają się rozwiązać znajdujący się na niej test. Gdy któryś zgraczy
sądzi, że zna odpowiedź, natychmiast zakrywa kartę dłonią.
Następnie podaje odpowiedź iodsłania kartę, aby wszyscy gracze
mogli sprawdzić, czy miał rację. Pamiętajcie! W jednej rundzie
gracz może podać tylko 1 odpowiedź!
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą
rewersem do góry. Gracz wtrakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 karty. Jeśli chce zachować kartę, którą
właśnie zdobył, aposiada już przed sobą 4 karty, to musi
odrzucić jedną ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli gracz
posiada 2 takie same karty (o tym samym rewersie),
może je wymienić na 1 część swojej układanki mózgu
(należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) inie może udzielać odpo-
wiedzi wnastępnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją ukła-
dankę zobrazkiem mózgu, wygrywa.
Ważne! Gdy w grze 2-osobowej jeden z graczy udzieli nie-
prawidłowej odpowiedzi, karta nie zostaje odrzucona, ale
otrzymuje ją drugi gracz. Następnie należy kontynuować grę
zgodnie znormalnymi zasadami.
Opis 8 rodzajów testów
Zasady gry
5. 3D
Zakryj kartę dłonią i powiedz, która z 4 brył w rogach jest identyczna
jak ta na środku?
W przykładzie bryła A jest identyczna jak ta na środku.
2. Trasa
Zakryj kartę dłonią i powiedz, ile najmniej ruchów należy wykonać, aby
dostać się od kształtu w zielonym rogu do kształtu w czerwonym rogu?
Ruchy wykonuje się w linii prostej. Kolejny ruch można poprowadzić
w innym kierunku, pod warunkiem, że zakończy się na tym samym
kształcie lub kolorze co poprzedni ruch.
W przykładzie, począwszy od fioletowej gwiazdy, trzeba wykonać
5 ruchów, aby dotrzeć do zielonego okręgu. Trasa prowadzi przez
żółtą gwiazdę, żółty sześciokąt, zielony sześciokąt i zieloną gwiazdę.
3. Iluzja
Zakryj kartę dłonią i powiedz, jakiego koloru kształt jest niemożliwy
do materialnego odtworzenia?
W przykładzie jest to czerwony kształt.
4. Proporcje
Zakryj kartę dłonią i powiedz, która figura ma większą ciemną część?
W przykładzie proporcje ciemnego do jasnego w różowym kształcie
wynoszą 2:6, czyli 1/3 jest ciemniejsza, w zielonym kształcie ciemne
jest 3/5, a w niebieskim 2/4, czyli połowa. Proporcja ciemnego
koloru jest największa w zielonej figurze.
1
4
6
5
7 8
9 10
2
3
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem do stosu.
Na 10 kartach faktur znajdują się: deserowa czaszka, wegańska plaża, DJ Pieseł, flower power, królowa parkietu, świńska
maseczka, dinobazar, cyberhipster, alkomiś, modne kiwi.
ROZWIĄZANIA: 1. C 2. A 3. D 4. A 5. B 6. C 7. D 8. A 9. B 10. C 22. Czerwona 23. Czerwona 24. Czarna 25. Zielona 26. Żółta 27. Czerwona 28. Niebieska
29. Zielona 30. Czerwona 31. Niebieska 32. Niebieska 33. Niebieska 34. Niebieska 35. Czerwona 36. Czerwona 37. Niebieska 38. Fioletowa 39. Zielona 40.
Czerwona 41. Zielona 42. Fioletowa 43. 3 44. 6 45. 7 46. 4 47. 5 48. 2 49. 4 50. 5 51. 3 52. 6 53. Czerwona 54. Zielona 55. Niebieska 56. Pomarańczowa 57.
Zielona 58. Pomarańczowa 59. Różowa 60. Czerwona 61. Niebieska 62. Różowa 63. Niebieska 64. 10 65. 10 66. 8 67. 8 68. 7 69. 6 70. 11 71. 9 72. 7 73. 8 74. 5
8. Wyzwanie
Ta karta pozwala graczowi, który zdobył poprzednią kartę, podjąć
specjalne wyzwanie. Pozostali gracze wybierają 1 spośród 10 kart
faktur iprzekazują ją zakrytą temu graczowi. Gracz zamyka oczy
iodwraca kartę. Ma teraz 10 sekund itylko 1 szansę na rozpoznanie
faktury na karcie jedynie za pomocą zmysłu dotyku. Wprzykładzie
jest to deserowa czaszka.
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część
do swojej układanki przedstawiającej mózg. Kartę faktury należy
odłożyć do stosu pozostałych kart faktur. Jeśli odpowiedź jest
nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
7. Kod
Zakryj kartę dłonią i powiedz, jak brzmi kod, zaczynając od środka
spirali i podążając za strzałką.
W przykładzie kod brzmi: „TI-TI-DU-KO-FA.
6. Kwadraty
Zakryj kartę dłonią i powiedz, ile jest na niej kwadratów?
W przykładzie jest 10 kwadratów.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756