Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Beyond the Sun 2015764
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(113)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Beyond the Sun 2015764
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
DENNIS K. CHAN
EDYCJA POLSKA
2
Historia
P
ierwsza wojna termonuklearna nie b
yła dla Z
iemi łaskaw
a. N
a prz
estrzeni ostat
-
nich dwóch stuleci niepok
oje społeczne izmiany klimatu d
alej siały spustoszenie
nacałej planecie
. P
lon
y były cora
z mniejsze
, kurczyły się zasob
y
, sz
erz
yły się bieda
iprzestępcz
ość. L
udzkoś
ci groziło wyginięcie.
Ro
związanie w
yda
wało się oczywist
e: należało wyrusz
yć naposzukiw
ania nowego
domu pośród gwiazd
. Wobliczu z
agłady frak
cje, które wciąż pozostały naZ
iemi,
połącz
yły siły
. Wostatni dzień roku 2240 wW
as
z
yngtonie
, wmiejscu
, wk
tór
ym
kiedyś znajdowało się Mau
zoleum L
incolna
, podpisały one T
rak
tat owspółprac
y
nauk
owej. Światowe zasob
y zainwestowano wbad
ania kosmiczne iutworzono glo
-
balną sieć w
ymiany wied
z
y
. P
o raz pierwsz
y whistorii ludzk
ość się zjednoczyła.
Wzaledwie 6 lat inżynierowie zk
orporacji Nishida-Østergaard pod kierunkiem
dok
tora E
dmunda S
aito skonstruow
ali pierwsz
y statek kosmiczn
y zhipernapę
-
dem. Znowej technologii mógł k
orz
ystać cały świat. L
udzk
ość wreszcie wkrocz
yła
werę podróży kosmiczn
ych.
Wkrótce po t
ym przełomo
w
ym dokonaniu inne frak
cje również rozpoczęły badania
nad podstawow
ymi technikami terraformacji, upr
awami odporn
ymi napromie
-
niowanie
, górnictwem kosmiczn
ym iinnymi technologiami, któr
e miały umożliwić
człowiek
owi przetrwanie po
za Układem Słoneczn
ym. K
ażdego miesiąca w
yrusz
ały
niezlicz
one w
ypraw
y naegz
oplanet
y
. Ale t
era
z
, gdy znaleziono już ro
związanie
,
wkażdej zfrak
cji obudz
iła się chęć zdobycia wład
z
y ik
ontroli…
Cel gr
y
Beyond the Sun
to kosmiczna gra cyw
ilizacy
jna, wk
tór
ej gracze wspólnie decydują opos
t
ępie technologicznym ludzkości uz
a-
rania er
y podróży kosmiczny
ch, ajednocześnie rywaliz
ują oto, k
t
óra zfrakcji s
tanie się lider
em gospodarcz
ym inaukow
ym
oraz zdobędz
ie najwięks
ze wpływ
y wgalak
t
yce.
Rozgrywk
a tr
wa t
ak długo, aż g
r
acze zdobędą łącznie okr
eśloną liczbę osiągnięć. Oznacza to, że liczba r
und może być inna
wkażdej ro
zgrywce. W
ygra gracz, k
t
ór
y zgromadzi najw
ięcej punk
tów zw
y
cięst
wa
0
. Można je zdobywać, badając t
echnolo-
gie, rozw
ijając gospodarkę, kontr
olując ikolonizując układy. Zapewniają je też r
óżne osiągnięcia, atakże w
ydarzenia r
ozpatr
y
-
wane podczas r
ozgrywk
i.
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
2
Z
3
2
Z
3
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
W
4
o
+
1
d
:
c
4
o
+
1
r
4
o
+
1
R
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
WW
4
o
+
1
d
:
d
n
B
4
o
+
1
r
:
p
n
y
4
o
+
1
R
:
p
n
y
(P
ot
r
z
e
bu
je
s
z w sumie 2
, ab
y w
yk
onać t
ę ak
c
j
ę).
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
W
d
n
B
p
n
w
,
(
W
ybr
ane pole ak
c
ji moż
e b
yć z
a
j
ęt
e).
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
WW
6
o
+
2
d
:
d
n
B
6
o
+
2
r
:
p
n
z
6
o
+
2
R
:
p
n
z
(P
ot
r
z
e
bu
je
s
z w sumie 3
, ab
y w
yk
onać t
ę ak
c
j
ę).
(
opcjonalnie:
1
p"F
),
następnie skocz 2.
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODSTAWOW
A
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
V
WWWW
d
n
B
WWWW
2
o
:
d
n
B
1
o
dodatkowo
1
o
dodatkowo
WW
(
opc
jonalnie
:
1
d
"
d
)
W
W
W
W
W
1
d
"
d
p
n
w
2
o
:
p
n
x
następnie wykonaj akcję z sekcji
Podstawowa
technologia kosmiczna
bez przesunięcia pionka.
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
x
H
IP
ER
K
OMP
U
T
ER
W
d
B
4
o
:
p
n
y
Z
aut
oma
t
yzu
j
1
.
T
AJNY
ZAKUP
BRONI
Wybierz
albo
. Każda frak
cja może
zbudować statek tego poziomu z
iumieścić go
w
Głębokim K
osmosie
.
Na koniec możesz
dod
a
tk
o
w
o uleps
z
yć 1
o 1 poziom.
BTS NEWS
BTS NEWS
KC-24
X,
PI
ER
WSZY
AN
DR
OID
-
GU
BE
RNA
TOR
Połóż tę kartę przed sobą – jest wart
a
1
.
Wybierz i usuń 1 kafelek blokady gildii poz. 2 poniżej
sekcji
P
odstawowa technologia kosmiczna
. Od teraz
każda frakc
ja ma dostęp do akcji odkrytej
gildii
.
BTS NEWS
BTS NEWS
3
E
lementy gr
y
P
lansza technologii
T
o plansza główna, nak
t
órej gracze
umieszczają ws
woich turach pionk
i,
aby w
ykonywać
akcje
. Przedst
aw
ia
drzewo t
echnologii
zacz
ynające się
od sekcji
P
odstawowa technologia
kosmiczna
po lewej str
onie plansz
y
ikończące się technologiami poz
io-
mu IIII po jej prawej s
tronie. Gr
acze
muszą badać je „wgórę” drzewa
technologii, cz
y
li najpier
w muszą ba-
dać technologie niżs
zy
ch poziomów
.
46 k
ar
t technologii: 4 k
ar
ty poz
iomu I, po 16 kart poz
iomów II i III,
10 k
ar
t poz
iomu IIII
Kar
t
y t
echnologii przedst
aw
iają możliwe w
ynalazk
i iodk
rycia nauko
we, kt
ór
ych gra-
cze mogą dokonywać podczas r
ozgrywk
i. Ofer
ują nowe icoraz mocniejsze
akcje
lub
zapewniają
nat
ychmiastowe bonusy
frakcji, k
t
óra je bada. Każdą nową t
echnologię
w
ybiera pier
ws
za frakcja, k
t
óra ją bada. Pot
em tę t
echnologię mogą ró
wnież badać
inne frakcje. Drze
wo technologii będzie miało inną konfigur
ację wkażdej rozgr
ywce,
co oznacza, że za k
ażdym razem będz
ie w
ymagać od gracz
y innej st
rat
egii. Rozwój
drzewa t
echnologii będzie pr
zebiegać wobszarach w
yznaczonych pr
zez
4 rodzaje
technologii:
naukowe
b
, ek
onomiczne
e
, wojskowe
m
i
handlowe
C
. Na począt-
ku ro
zgrywk
i można badać t
ylko t
echnologie poziomów IiII. Aby badać t
echnologie
w
yższ
ych poz
iomów
, gracze najpier
w muszą znaleźć akcje, k
t
óre t
o umożliw
iają, albo
odblokować gildie badawcze dzięk
i w
ydarzeniom.
Uwaga! W polskiej edycji gr
y
Beyond the Sun
4 kar
t
y technologii (
Masowe klono-
wanie
,
F
lota modułowa
,
Anomalie czasoprzestr
zenne
i
Podstępni ter
raformatorzy
)
zost
ały w
ydrukowane w now
ych, popr
awionych wersjach. Dzięk
i temu gracz
e mogą
ciesz
yć się bard
ziej zbalansowaną rozgr
ywką.
20 k
ar
t wydarzeń: po 10 k
art poziomów II iIII
Prz
y
szłe losy ludzk
iej cywiliz
acji są też k
szt
ałtowane pr
zez w
ydarzenia, k
t
óre
wpływają na każdą zfr
akcji. Reprezent
ują je kar
t
y w
ydar
zeń umieszczone
podczas prz
y
goto
wania gry na pus
t
ych polach technologii. Gd
y technologia
zost
aje dopier
o w
ynaleziona, należy odk
ryć k
ar
tę w
ydar
zenia irozpa
trz
yć
jej efek
t
y. Wydarzenia mogą zmienić rozgr
ywkę wnieoczek
iwany sposób.
Niek
tór
e zapewniają t
eż dodatkowe punk
t
y zw
ycięs
t
wa na koniec gr
y
.
T
ECHNOLOG
V
Zbadaj wszystkie
6
(nie wliczaj prywatnych technologii)
.
k
oloni
z
acja
c
3
A
A
g
f
G
W
I
A
ZD
A
B
AR
N
AR
D
A
Planety o umiarkowanym klimacie podobn
ym
do z
iems
k
ie
g
o
D
:
1
d
"
d
1
d
"
d
W
eź
2
o
.
D
:
1
S
"
p
1
S
"
p
W
eź
2
o
.
q
q
5
STA
RT
G
ŁĘBOKI
K
OSMOS
Nie można kontrolować.
g
g
M
M
g
g
f
f
Układ
Słoneczny
Nie można kontrolować.
Układ stoczniowy
u
Y/V
Y/V
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
I
MPERIUM
Skolonizuj 4 układy.
4
10 k
ar
t osiągnięć: po 4 k
ar
ty AiB ora
z 2 karty osiągnięć
podstawowych
Osiągnięcia to k
amienie milowe wrozwoju lud
zkiej cyw
ilizacji. Wkażdej
rozgr
ywce w
ykor
z
ys
tuje się 2 kar
t
y osiągnięć pods
t
awow
ych i2 losowo
dobrane kar
t
y spośr
ód pozost
ałych k
ar
t osiągnięć (1 kar
t
ę Ai1 kar
tę B).
Osiągnięcia zapewniają dodatkowe punk
t
y zw
ycięst
wa. Niek
t
óre k
ar
t
y osią-
gnięć mają ograniczoną liczbę pól, k
tór
e gracze mogą zająć. Umies
zczenie
okr
eślonej liczby
dysków osiągnięć
jest war
unkiem, k
t
ór
y uruchamia
koniec gr
y
.
24 k
ar
ty układów
: po 12 kart AiB
Kar
t
y układów pr
zedst
awiają układ
y pozasłoneczne, k
tór
e gracze mogą
kolonizować
, aby zdo
-
bywać punk
t
y zw
ycięs
t
wa iw
yjątkow
e bonusy
. Każd
y układ ma prz
ypisaną liczbę, k
t
óra wsk
azuje
minimalną siłę militarną
, jaka je
st pot
rzebna, aby go skolonizować. Na 2 polach znajdujących się
bliżej
Układu Słonecznego
(oznaczonych lit
erą „A
”) umieszcz
a się kar
t
y ztalii układó
w A. Wymaga
-
ją mniejszej siły milit
arnej podczas kolonizacji isą war
t
e mniej punk
tó
w zw
ycięst
wa. Kar
t
y ztalii
układów B umieszcz
a się na polach bardziej oddalonych od
Układu Słonecznego
(oznaczonych
liter
ą „B”). T
e układy w
ymagają więk
szej siły militar
nej, ale zapewniają więk
sze korz
y
ści.
Gdy gracz skoloniz
uje układ, bierze jego kar
t
ę zplansz
y eksploracji ikład
zie ją wswoim obszar
ze
gr
y jako st
ałe ter
yt
orium swojej frakcji. Koloniz
acja odpowiednich układów ma k
luczowe znacze
-
nie dla sukcesu frakcji ze w
zględu na dodatkowe punk
t
y zw
ycięs
t
wa ispecjalne efek
t
y, k
tór
e
układy zape
wniają.
Wgrze
Beyond the Sun
nazwy wsz
ystkich kart układów odnoszą się do prawdz
iw
ych gwiazd
, k
tóre
można obserwować zZ
iemi!
Znacznik pierwszeg
o gracza
Znacznik pier
wszego gracz
a pokazuje, k
t
óry zgr
acz
y rozpoczął r
ozgrywkę. Pomaga dopilnować, aby w
sz
ysc
y
rozegr
ali tak
ą samą liczbę tur
. Znacznik pozost
aje ugracza prze
z całą rozgr
ywkę.
2-stronna plansza ek
sploracji
T
a plansza s
tanow
i upros
zczoną mapę nawigacy
jną galakt
yk
i Dr
ogi Mlecznej. Przedst
awia
Układ Słoneczny
, zdatne do życia układy
c
, k
tór
e można
sk
olonizować
,
układy stocz-
niowe
u
, gdzie można budować s
ta
tki kosmiczne, i
Głęboki K
osmos
. Każd
y obszar jes
t
połączony zsąsiednimi obszar
ami liniami. Pokazują one, k
t
óręd
y biegną
szlaki skok
ów
whiperprzestr
zeni
. Aby s
ta
tek kosmiczny mógł się prze
sunąć wzdłuż pojedynczego seg
-
mentu s
zlaku, musi w
ykonać 1 skok, cz
y
li potr
zebuje 1 punk
tu ruchu.
Wsz
ys
tk
ie obszar
y oprócz
Układu Słonecznego
i
Głębokiego Kosmosu
mogą być
k
ontro-
lowane
przez fr
akcje. Aby oznacz
yć kontr
olę, na danym obszar
ze należy umieścić dysk
baz
y odpowiadając
y
specjali
zacji układu
:
albo
. Wten sposób frakcja kontr
olująca
zwięk
sza swoją pr
odukcję.
1
za każdą technologię
.
2
za każdą technologię
.
3
za każdą technologię
.
0
z technologii
.
2
/
3
za prywatne technologie
/
(jeśli gracz takie ma).
0
z toru automatyzacji.
0
za skolonizowane układy.
1
za każdy kontrolowany
obs
z
ar (d
y
s
k
i baz).
1
za największą siłę milita
r
ną na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
i na obs
z
ar
z
e
Głę-
bokiego Kosmosu
(w ra
zie r
emisu w
s
z
y
sc
y r
emisu
jąc
y o
t
r
z
ymu
ją po 1 punk
cie).
0
z kart w
ydarzeń (przed g
r
acz
em, pr
z
ydzie
lon
y
c
h do k
ar
t
, w pobliżu k
ar
t osiągnięć).
0
za osiągnięcia.
Rozstrzyganie remisów
:
a) najmniej
i
na t
or
ac
h pr
oduk
c
ji, b) na
jw
ięc
e
j
, c) na
jw
ięc
e
j
o
.
P
UNKTOWANIE
NA
KONIEC
GRY
1
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
2
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
3
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
0
z t
ec
hnologii
.
2
/
3
z
a pr
ywa
t
ne t
ec
hnologie
/
(
jeśli g
r
acz t
ak
ie ma).
0
z t
or
u aut
oma
t
yz
ac
ji.
0
z
a s
k
oloniz
o
wane układ
y
.
1
z
a k
ażd
y k
ont
r
olo
wan
y obs
z
ar (d
y
s
k
i baz).
1
z
a na
jw
ięk
s
zą siłę milit
ar
ną na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
i na obs
z
ar
z
e
Głę-
bok
ie
g
o K
osmosu
(w r
azie r
emisu w
s
z
y
sc
y r
emisu
jąc
y o
t
r
z
ymu
ją po 1 punk
cie).
0
z k
ar
t w
yd
ar
z
eń (
pr
z
ed g
r
acz
em, pr
z
ydzie
lon
y
c
h do k
ar
t
, w pobliżu k
ar
t osiągnięć).
0
z
a osiągnięcia
.
R
o
zs
t
r
z
y
g
anie r
emisó
w
:
a) na
jmnie
j
i
na t
or
ac
h pr
oduk
c
ji, b) na
jw
ięc
e
j
, c) na
jw
ięc
e
j
o
.
P
UNK
T
O
W
ANIE
N
A
K
ONIE
C
GR
Y
1
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
2
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
3
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
0
z t
ec
hnologii
.
2
/
3
z
a pr
ywa
t
ne t
ec
hnologie
/
(
jeśli g
r
acz t
ak
ie ma).
0
z t
or
u aut
oma
t
yz
ac
ji.
0
z
a s
k
oloniz
o
wane układ
y
.
1
z
a k
ażd
y k
ont
r
olo
wan
y obs
z
ar (d
y
s
k
i baz).
1
z
a na
jw
ięk
s
zą siłę milit
ar
ną na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
i na obs
z
ar
z
e
Głę-
bok
ie
g
o K
osmosu
(w r
azie r
emisu w
s
z
y
sc
y r
emisu
jąc
y o
t
r
z
ymu
ją po 1 punk
cie).
0
z k
ar
t w
yd
ar
z
eń (
pr
z
ed g
r
acz
em, pr
z
ydzie
lon
y
c
h do k
ar
t
, w pobliżu k
ar
t osiągnięć).
0
z
a osiągnięcia
.
R
o
zs
t
r
z
y
g
anie r
emisó
w
:
a) na
jmnie
j
i
na t
or
ac
h pr
oduk
c
ji, b) na
jw
ięc
e
j
, c) na
jw
ięc
e
j
o
.
P
UNK
T
O
W
ANIE
N
A
K
ONIE
C
GR
Y
1
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
2
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
3
z
a k
ażdą t
ec
hnologię
.
0
z t
ec
hnologii
.
2
/
3
z
a pr
ywa
t
ne t
ec
hnologie
/
(
jeśli g
r
acz t
ak
ie ma).
0
z t
or
u aut
oma
t
yz
ac
ji.
0
z
a s
k
oloniz
o
wane układ
y
.
1
z
a k
ażd
y k
ont
r
olo
wan
y obs
z
ar (d
y
s
k
i baz).
1
z
a na
jw
ięk
s
zą siłę milit
ar
ną na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
i na obs
z
ar
z
e
Głę-
bok
ie
g
o K
osmosu
(w r
azie r
emisu w
s
z
y
sc
y r
emisu
jąc
y o
t
r
z
ymu
ją po 1 punk
cie).
0
z k
ar
t w
yd
ar
z
eń (
pr
z
ed g
r
acz
em, pr
z
ydzie
lon
y
c
h do k
ar
t
, w pobliżu k
ar
t osiągnięć).
0
z
a osiągnięcia
.
R
o
zs
t
r
z
y
g
anie r
emisó
w
:
a) na
jmnie
j
i
na t
or
ac
h pr
oduk
c
ji, b) na
jw
ięc
e
j
, c) na
jw
ięc
e
j
o
.
P
UNK
T
O
W
ANIE
N
A
K
ONIE
C
GR
Y
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
OBIE
2
Z
3
2
Z
3
G
ILDI
A
T
ER
R
AFOR
M
A
T
OR
Ó
W
W
4
o
+
1
d
:
c
4
o
+
1
r
4
o
+
1
R
G
ILDI
A
P
R
OFE
S
OR
Ó
W
WW
4
o
+
1
d
:
d
n
B
4
o
+
1
r
:
p
n
y
4
o
+
1
R
:
p
n
y
(P
ot
r
z
e
bu
je
s
z w sumie 2
, ab
y w
yk
onać t
ę ak
c
j
ę).
G
ILDI
A
T
E
C
HN
OK
R
A
T
Ó
W
W
d
n
B
p
n
w
,
(
W
ybr
ane pole ak
c
ji moż
e b
yć z
a
j
ęt
e).
G
ILDI
A
M
E
T
AN
A
UK
O
W
C
Ó
W
WW
6
o
+
2
d
:
d
n
B
6
o
+
2
r
:
p
n
z
6
o
+
2
R
:
p
n
z
(P
ot
r
z
e
bu
je
s
z w sumie 3
, ab
y w
yk
onać t
ę ak
c
j
ę).
(
opc
jonalnie
:
1
p"F
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
V
WWWW
d
n
B
WWWW
2
o
:
d
n
B
1
o
dod
a
tk
o
w
o
1
o
dod
a
tk
o
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
d
"
d
)
W
W
W
W
W
1
d
"
d
p
n
w
2
o
:
p
n
x
na
s
t
ępnie w
yk
ona
j ak
c
j
ę z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
be
z pr
z
esunięcia pionk
a
.
G
ŁĘBOK
I
K
O
SMO
S
Nie można k
ont
r
olo
w
ać.
g
g
M
M
g
g
f
f
Układ
Słoneczn
y
Nie można k
ont
r
olo
w
ać.
Układ s
t
ocznio
w
y
u
Y/V
Y/V
Układ s
t
ocznio
w
y
u
Układ s
t
ocznio
w
y
u
Układ s
t
ocznio
w
y
u
Dod
a
tk
o
we po
z
iom
y
:
1
z
a k
ażd
y
.
111112
I
II
III
IV
V
VI
V
II
V
III
IX
o
o
o
o
A
B
C
D
E
/
/
P
ods
ta
wo
w
a
1
o
A
"
1
:
weź
1
o
.
1
o
:
1
3
o
:
1
Z
a
soby początk
o
we
:
•
2
•
1
na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
.
•
1
o
/1
o
/2
o
/2
o
w
edłu
g k
ole
jności g
r
acz
y
.
P
o I w
o
jnie t
er
monuk
le
ar
ne
j nar
od
y
, k
t
ór
e pr
z
e
t
r
w
ały
, pod
j
ęły dec
yzj
ę o r
o
zbr
o
jeniu
br
oni a
t
omo
w
y
c
h i s
k
upieniu sił na odbudo
w
ie i d
als
z
ym r
o
zw
o
ju
. Dz
ięk
i t
emu w 2092
r
ok
u dos
zło do ws
pólne
j k
oloni
z
ac
ji Księ
ży
c
a
.
UNITED NA
TIONS
OF SOL
+
o
t
+
d
+
p
T
OR
A
U
T
OM
A
T
Y
Z
A
C
JI
ORG
ANIZA
CJ
A NARODÓW
ZJEDNOCZONY
CH
UKŁ
ADU
SŁ
ONECZNEGO
P
o s
t
and
ar
do
w
ym pr
z
y
g
o
t
o
w
aniu do g
r
y weź
dod
a
tk
o
w
o
1
z k
olumn
y
z
aopa
t
r
z
enia C
.
Wzr
os
t
populac
ji
Pr
oduk
c
ja
r
ud
y
W
ymiana
z
a
sobó
w
F
az
a pr
oduk
c
ji
W
ybier
z 1.
P
o
w
t
ór
z w do
w
olne
j k
ombinac
ji.
Dod
a
tk
o
we po
z
iom
y
:
1
z
a k
ażd
y
.
111112
I
II
III
IV
V
VI
V
II
V
III
IX
o
o
o
o
A
B
C
D
E
/
/
P
ods
ta
wo
w
a
1
o
A
"
1
:
weź
1
o
.
1
o
:
1
3
o
:
1
Z
a
soby początk
o
we
:
•
2
•
1
na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
.
•
1
o
/1
o
/2
o
/2
o
w
edłu
g k
ole
jności g
r
acz
y
.
P
od
z
iemna or
g
ani
z
ac
ja soc
jalis
t
y
czna
, k
t
ór
a w
alcz
y o „
s
pr
a
w
iedli
w
ość dla ma
s
”. Cie
s
z
y
się popar
ciem k
la
s
y r
obot
nicz
e
j, g
r
up d
ys
k
r
ymino
w
an
y
c
h i anonimo
w
y
c
h g
r
up
pr
o
w
ad
ząc
y
c
h bad
ania c
yber
milit
ar
ne
.
bRactwo
z
he
ng
-y
i
+
o
t
+
d
+
p
T
OR
A
U
T
OM
A
T
Y
Z
A
C
JI
Wzr
os
t
populac
ji
Pr
oduk
c
ja
r
ud
y
W
ymiana
z
a
sobó
w
F
az
a pr
oduk
c
ji
W
ybier
z 1.
P
o s
t
and
ar
do
w
ym pr
z
y
g
o
t
o
w
aniu do g
r
y weź
dod
a
tk
o
w
o
1
z k
olumn
y
z
aopa
t
r
z
enia A i umieść na obs
z
ar
z
e
Układu
Słoneczne
g
o
.
P
o
w
t
ór
z w do
w
olne
j k
ombinac
ji.
Dod
a
tk
o
we po
z
iom
y
:
1
z
a k
ażd
y
.
111112
I
II
III
IV
V
VI
V
II
V
III
IX
o
o
o
o
A
B
C
D
E
/
/
P
ods
ta
wo
w
a
1
o
A
"
1
:
weź
1
o
.
1
o
:
1
3
o
:
1
Z
a
soby początk
o
we
:
•
2
•
1
na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
.
•
1
o
/1
o
/2
o
/2
o
w
edłu
g k
ole
jności g
r
acz
y
.
P
ant
eis
t
y
czna se
k
t
a s
z
uk
a
jąc
a r
ó
wno
w
a
gi pomięd
z
y nauk
ą a r
e
ligią. Je
j w
yzna
w
c
y
pr
z
e
k
onu
ją, ż
e je
s
t
eśm
y t
ylk
o g
ośćmi w K
osmiczn
ym T
aber
nak
ulum, k
t
ór
y
c
h bos
k
im
z
ad
aniem je
s
t odk
r
yw
anie t
a
jemnic Ws
z
ec
hś
w
ia
t
a
.
Y
/
V
WYZNAWCY KOSMICZNE
g
O
TABERNAKULUM
t
+
d
+
p
Wzr
os
t
populac
ji
Pr
oduk
c
ja
r
ud
y
W
ymiana
z
a
sobó
w
T
OR
A
U
T
OM
A
T
Y
Z
A
C
JI
F
az
a pr
oduk
c
ji
W
ybier
z 1.
+
o
P
o s
t
and
ar
do
w
ym pr
z
y
g
o
t
o
w
aniu do g
r
y weź
dod
a
tk
o
w
o
1
o
i umieść s
w
ój
na
obs
z
ar
z
e
Głębok
ie
g
o K
osmosu
(a nie
Układu
Słoneczne
g
o
).
P
o
w
t
ór
z w do
w
olne
j k
ombinac
ji.
Dod
a
tk
o
we po
z
iom
y
:
1
z
a k
ażd
y
.
111112
I
II
III
IV
V
VI
V
II
V
III
IX
o
o
o
o
A
B
C
D
E
/
/
P
ods
ta
wo
w
a
1
o
A
"
1
:
weź
1
o
.
1
o
:
1
3
o
:
1
Z
a
soby początk
o
we
:
•
2
•
1
na obs
z
ar
z
e
Układu Słoneczne
g
o
.
•
1
o
/1
o
/2
o
/2
o
w
edłu
g k
ole
jności g
r
acz
y
.
Nie
w
ie
lk
i s
t
ar
tup k
osmonaut
y
czn
y zdnia nad
z
ień s
t
ał się globalną sens
ac
ją,
g
d
y w
pr
o
w
ad
z
ił nar
yne
k pier
ws
z
y e
k
onomicznie opłac
aln
y silnik umożli
w
ia
jąc
y s
k
ok
i
whiper
pr
z
e
s
t
r
z
eni. Dz
iś Nishid
a-Øs
t
er
g
aar
d je
s
t k
or
por
ac
ją w
ar
t
ą miliar
d
y dolar
ó
w
.
N
I
S
H
I
D
A
-
Ø
S
T
E
R
G
A
A
R
D
F
az
a pr
oduk
c
ji
+
o
t
+
d
+
p
Wzr
os
t
populac
ji
Pr
oduk
c
ja
r
ud
y
W
ymiana
z
a
sobó
w
W
ybier
z 1.
T
OR
A
U
T
OM
A
T
Y
Z
A
C
JI
P
o s
t
and
ar
do
w
ym pr
z
y
g
o
t
o
w
aniu do g
r
y weź
dod
a
tk
o
w
o
2
o
.
P
o
w
t
ór
z w do
w
olne
j k
ombinac
ji.
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
w
Z
A
A
W
ANS
O
W
AN
A
R
OBO
T
YK
A
Z
aut
oma
t
yzu
j
1
.
W
eź
1
o
.
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
w
W
ĄSK
IE
W
IĄZK
I
L
A
SER
O
W
E
W
eź
1
o
.
Uleps
z
1
o 1 po
ziom.
W
1
o
:
1
d
"
d
W
1
o
:
1
p"G
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 3.
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
w
Z
A
A
W
ANS
O
W
AN
A
GENE
T
YK
A
Z
aut
oma
t
yzu
j
1
.
1
d
"
d
1
S
"
p
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
w
T
ER
R
AFOR
M
A
C
J
A
W
Sk
ocz 4.
W
3
o
+
d
:
c
W
3
o
+
r
:
c
W
3
o
+
R
:
c
1
"
w
Głębok
im K
osmosie
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
T
E
C
H
N
O
K
R
A
T
Ó
W
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
P
R
O
F
E
S
O
R
Ó
W
Z
Zbad
a
j
z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
M
E
T
A
N
A
U
K
O
W
C
Ó
W
Zbad
a
j
z
a
6
o
+
2
.
Zbad
a
j
+
ak
c
ja z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
do
d
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
T
E
R
R
A
F
O
R
M
A
T
O
R
Ó
W
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
T
E
C
H
N
O
K
R
A
T
Ó
W
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj
za
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
M
E
T
A
N
A
U
K
O
W
C
Ó
W
Zbad
a
j
z
a
6
o
+
2
.
Zbad
a
j
+
ak
c
ja z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
do
d
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
T
E
R
R
A
F
O
R
M
A
T
O
R
Ó
W
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
P
R
O
F
E
S
O
R
Ó
W
Z
Zbad
a
j
z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
M
E
T
A
N
A
U
K
O
W
C
Ó
W
Zbad
a
j
z
a
6
o
+
2
.
Zbadaj
+
akcja z sekcji
Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
do
d
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
T
E
R
R
A
F
O
R
M
A
T
O
R
Ó
W
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
T
E
C
H
N
O
K
R
A
T
Ó
W
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
P
R
O
F
E
S
O
R
Ó
W
Z
Zbad
a
j
z
a
4
o
+
1
.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj
za
6
o
+
2
.
Zbad
a
j
+
ak
c
ja z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
do
d
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
do
d
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
T
ECHNOLOG
V
Zbadaj wszystkie
6
(nie wliczaj prywatnych technologii)
.
T
RANSCENDENCJA
Zbadaj swoją pierwszą
.
I
MPERIUM
Skolonizuj 4 układy.
W
ATAŻKA
Miej co najmniej po 4 punkty siły militarnej
na 3 obszarach
(na koniec tury)
.
k
oloni
z
acja
c
4
B
B
g
M
g
f
G
WIAZDA
K
APTEYNA
Świat rebeliantów
1
d
"
d
1
S
"
I
w
Głębok
im
Kosmosie
.
q
q
6
k
oloni
z
acja
c
3
A
A
g
f
G
W
I
A
ZD
A
B
AR
N
AR
D
A
Planety o umiarkowanym klimacie podobnym
do z
iems
k
ie
g
o
D
:
1
d
"
d
1
d
"
d
W
eź
2
o
.
D
:
1
S
"
p
1
S
"
p
W
eź
2
o
.
q
q
5
START
k
oloni
z
acja
c
3
A
A
g
M
g
f
L
AL
AND
E
21185
Węzeł tranzytowo-zaopatrzeniowy
Wfazie produkcji wtej
t
ur
z
e moż
e
s
z
skorzystać
z
ew
s
z
y
s
tk
ic
h
3 opcji.
d
+
o
i
t
.
Wfazie produkcji wtej
t
ur
z
e moż
e
s
z
skorzystać
z
ew
s
z
y
s
tk
ic
h
3 opcji.
p
+
o
i
t
.
q
q
5
START
c
3
kolonizacja
B
B
g
M
g
f
T
AU
C
ETI
Ba
z
a so
jus
znik
ó
w z r
ubieży
0
=
liczba Twoich
s
k
oloniz
o
wan
ych układów
+
3
(łączni
e maks.
7
)
.
D
:
Możesz przesunąć
położoną najbardziej z prawej
na kolumnę zaopatrzenia A
(poszerz ją, jeśli to konieczne)
.
q
q
?
14.
Każdy zgraczy wybiera albo losuje
podstawową
planszetkę frakcji
, bierze kafelek pomocy iwszystkie
elementy gracza wwybranym kolorze.
Ważne! Doświadczeni gracze mogę używać zaawan-
sowanych planszetek frakcji. Więcej informacji można
znaleźć naodwrocie tego arkusza.
15.
Każdy zgraczy umieszcza swój
pionek akcji
P
wpobliżu sekcji
Podstawowa technologia kosmiczna
naplanszy technologii.
16.
Każdy zgraczy umieszcza po 1
dysku produkcji żyw-
ności
nakażdym z8 okrągłych pól toru wzrostu
populacji naswojej planszetce frakcji.
17.
Każdy zgraczy umieszcza po 1
dysku produkcji rudy
nakażdym z8 okrągłych pól toru produkcji rudy naswo-
jej planszetce frakcji.
• Każdy zgraczy umieszcza swoje
dyski osiągnięć
(używane także jako znaczniki gracza) obok swojej
planszetki frakcji (niepokazane nailustracji).
18.
Każdy zgraczy wypełnia
kolumny zaopatrzenia
naswo-
jej planszetce frakcji kostkami zasobów. Umieszcza
je wtaki sposób, aby był na nich widoczny symbol
.
Graczom powinno zostać po kilka kostek.
19.
Każdy zgraczy przekształca 2 zpozostałych kostek za-
sobów w
2 kostki populacji
(zwidocznym symbolem
)
iumieszcza je naswojej planszetce frakcji.
20.
Każdy zgraczy umieszcza
1 kostkę statku kosmicz-
nego poziomu 1
(kostka zwidocznym symbolem
)
naobszarze
Układu Słonecznego
naplanszy eksploracji.
21.
Pierwszy idrugi gracz (zgodnie zkierunkiem ruchu
wskazówek zegara) otrzymują po 1 kryształku rudy,
atrzeci iczwarty – po 2 kryształki r
udy.
• Każdy zgraczy czyta uważnie tekst naswojej planszet
-
ce frakcji iwykonuje opisane naniej dodatkowe kroki
przygotowania, atakże zapoznaje się ze zdolnościami
specjalnymi swojej frakcji. Te informacje są jawne.
1.
Planszę technologii
należy umieścić naśrodku stołu.
2.
Należy podzielić
karty technologii
U
według poziomu
technologii narewersach (I, II, III iIIII), a
następnie pota-
sować każdą talię osobno.
4 karty technologii poziomu I
należy losowo umieścić
odkryte napolach
naplanszy technologii.
3.
Talie
technologii poziomów II, III iIIII
należy umieścić
zakryte obok planszy technologii, wpobliżu odpowied-
nich kolumn drzewa technologii.
4.
Należy podzielić
karty wydarzeń
E
według poziomu
narewersach (II iIII).
Dwie
karty wydarzeń poziomu II
zjasnym obramo-
waniem (
Tyler Lee, genialny przedsiębiorca
i
Maya
Chaturvedi, wizjonerka
) należy potasować z4 losowymi
kartami wydarzeń poziomu II. Te 6 kart wydarzeń należy
umieścić zakryte napolach
naplanszy technologii.
5.
Dwie
karty wydarzeń poziomu III
zjasnym obramo-
waniem (
KC-24X, pierwszy android-gubernator
i
Onu,
reprezentant Kolonii
) należy potasować z4 losowymi
kartami wydarzeń poziomu III. Te 6 kart wydarzeń należy
umieścić zakryte napolach
naplanszy technologii.
• Wszystkie niewykorzyst
ane karty wydarzeń pozio-
mów II iIII należy odłożyć dopudełka. Nie będą po-
trzebne w
tej rozgrywce.
6.
Planszę eksploracji
należy umieścić obok planszy tech-
nologii stroną zsymbolem
Y
/
V
dogóry.
7.
Należy podzielić
karty układów
Q
na2 talie: AiB,
według oznaczenia narewersach.
W
talii układów A
należy odszukać 4 karty układów
startowych (zczerwonym napisem „St
art” wgórnej
części), wylosować 2 znich iumieścić odkryte napo-
lach „A” naplanszy eksploracji. Pozostałe 2 karty ukła-
dów startowych należy zpowrot
em wtasować dotalii
układów A.
8.
Należy potasować
talię układów B
, anastępnie dobrać
2 wierzchnie karty iumieścić odkryte napolach „B”
(wtalii układów B nie ma kart układów startowy
ch).
9.
Talie układów AiB należy umieścić osobno obok plan-
szy eksploracji.
10.
Wśród
kart osiągnięć
A
należy odszukać 2 karty z
ja-
snym obramowaniem (
Transcendencja
i
Imperium
). Te
2 karty osiągnięć wykorzystuje się wkażdej r
ozgrywce.
Pozostałe karty osiągnięć należy potasować, każdą talię
osobno (AiB), anastępnie dobrać po 1 karcie osiągnię-
cia ztalii AiB.
Te 4 karty osiągnięć należy umieścić odkryte obok
planszy technologii, tak aby były widoczne dla wszyst
-
kich graczy. Pozostałe karty osiągnięć należy odłożyć
dopudełka.
Ważne! Zalecamy, aby wpierwszych rozgrywkach używać
następującego zestawu kart osiągnięć:
Transcendencja
,
Imperium
,
Watażka
i
Technolog
.
11.
Kryształki rudy
należy umieścić wzasięgu wszystkich graczy,
tworząc pulę ogólną.
12.
Za pomocą
4 kafelków blokady gildii
należy zasłonić od-
powiadające im pola poniżej sekcji
Podstawowa techno-
logia kosmiczna
naplanszy technologii (np. kafelek
Gildia
Terraformatorów
zasłania pierwsze pole). Kafelki blokady
gildii zasłaniają dodatkowe pola akcji, które wtrakcie
rozgrywki mogą zostać odblokowane dzięki określonym
wydarzeniom (karty zjasnym obramowaniem).
• Kafelki
Podstawowa technologia kosmiczna
i
listwy
doprzygotowania tablicy technologii należy odłożyć
dopudełka. Nie używa się ich wrozgrywce 4-osobowej
w
wariancie podstawowym.
13.
Osoba, która ostat
nio była wkosmosie, zostaje pierw-
szym graczem iotrzymuje
znacznik pierwszego gracza
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Przygotowanie rozgrywki 4-osobowej
(jeśli nie ma takiej osoby, pierwszego gracza należy
wybrać losowo). Znacznik zostaje przy tym graczu
do końca gry.
Zmiany w przygotowaniu rozgrywki 2- i3-osobowej są opisane naodwrocie.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
dod
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
Poziom
1
G
ILD
IA
T
ERR
AFORM
ATO
RÓW
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
T
E
C
H
N
O
K
R
A
T
Ó
W
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
P
R
O
F
E
S
O
R
Ó
W
Z
Zbad
a
j
z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
M
E
T
A
N
A
U
K
O
W
C
Ó
W
Zbad
a
j
z
a
6
o
+
2
.
Zbad
a
j
+
ak
c
ja z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
dod
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
dod
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODSTA
WOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWW
d
n
B
WWW
2
o
:
d
n
B
1
o
dodatkowo
WW
(
opc
jonalnie
:
1
),
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
T
E
R
R
A
F
O
R
M
A
T
O
R
Ó
W
Sk
oloni
z
u
j układ z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
T
E
C
H
N
O
K
R
A
T
Ó
W
1
S"p
+
weź
1
o
.
P
ODS
T
A
W
O
W
A
T
E
C
HN
OL
OGI
A
K
O
SMIC
ZN
A
P
o
z
iom
1
G
I
L
D
I
A
P
R
O
F
E
S
O
R
Ó
W
Z
Zbad
a
j
z
a
4
o
+
1
.
P
o
z
iom
2
G
I
L
D
I
A
M
E
T
A
N
A
U
K
O
W
C
Ó
W
Zbad
a
j
z
a
6
o
+
2
.
Zbad
a
j
+
ak
c
ja z se
k
c
ji
P
ods
t
a
w
o
w
a
t
ec
hnolo
gia k
osmiczna
.
Z
WW
d
n
B
WW
2
o
:
d
n
B
1
o
dod
a
tko
w
o
WW
(
opc
jonalnie
:
1
)
,
na
s
t
ępnie s
k
ocz 2.
1
o
dod
a
tko
w
o
W
W
W
W
W
1
d
"
d
+
weź
1
o
p
n
w
2
o
:
p
n
x
p
n
w
2
o
:
p
n
x
1
S"p
+
weź
1
o
.
F
AZY
TURY
GRACZA
A
K
C
J
A
Pr
z
e
suń s
w
ój pione
k
na no
w
e
W
i w
yk
ona
j ak
c
j
ę.
P
R
ODUK
C
J
A
Wzr
os
t populac
ji
albo
pr
oduk
c
ja r
ud
y
,
albo
w
ymiana z
a
sobó
w
.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź mak
symalnie
1 osiągnięcie
, a na
s
t
ępnie
s
pr
a
wdź war
une
k k
ońc
a g
r
y
.
T
ECHNOLOGIE
K
OLONIZACJA
N
A
UK
O
W
E
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
, bad
anie
,
bonusy
o
.
W
OJSKOWE
Budowa, ruch
i ulepszanie statków.
H
ANDLOWE
Kolonizacja, ruch
i elastyczne akcje.
b
e
m
C
"
"
E
KONOMICZNE
Automatyzacja
,
pozyskanie
i
o
.
Symbol akcji:
c
K
ONTROLA
Musisz kontrolować układ.
O
SIEDLENIE
Odłóż st
atki kosmiczne
owymaganej (albo wyższej)
sile militarnej jako
.
O
DESŁANIE
Przesuń pozostałe statki
kosmiczne na obszar
Głębokiego Kosmosu
.
O
DKRYCIE
W
eź kart
ę skolonizowanego
układu, odkryj nową kartę
układu.
K
ORZYŚCI
Umieść k
olejny
/
.
Rozpatrz bonus kolonizacyjny.
F
A
Z
Y
T
UR
Y
GR
A
C
Z
A
A
K
C
J
A
Pr
z
e
suń s
w
ój pione
k
na no
w
e
W
i w
yk
ona
j ak
c
j
ę.
P
R
ODUK
C
J
A
Wzr
os
t populac
ji
albo
pr
oduk
c
ja r
ud
y
,
albo
w
ymiana z
a
sobó
w
.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź mak
symalnie
1 osiągnięcie
, a na
s
t
ępnie
s
pr
a
wdź war
une
k k
ońc
a g
r
y
.
T
E
C
HN
OL
OGIE
K
OL
ONI
Z
A
C
J
A
N
A
UK
O
W
E
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
, bad
anie
,
bonusy
o
.
W
O
JSK
O
W
E
Budo
wa
, r
uc
h
i uleps
z
anie s
t
a
tk
ó
w
.
H
ANDL
O
W
E
K
oloniz
ac
ja
, r
uc
h
i e
la
s
t
y
czne ak
c
je
.
b
e
m
C
"
"
E
K
ON
OMIC
ZNE
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
,
po
z
y
s
k
anie
i
o
.
S
ymbol ak
c
ji:
c
K
O
N
T
R
O
L
A
Musis
z k
ont
r
olo
wać układ
.
O
S
I
E
D
L
E
N
I
E
Odłóż s
t
a
tk
i k
osmiczne
ow
yma
g
ane
j (albo w
yżs
z
e
j
)
sile milit
ar
ne
j jak
o
.
O
D
E
S
Ł
A
N
I
E
Pr
z
e
suń po
z
os
t
ałe s
t
a
tk
i
k
osmiczne na obs
z
ar
Głębok
ie
g
o K
osmosu
.
O
D
K
R
Y
C
I
E
W
eź k
ar
t
ę s
k
oloniz
o
waneg
o
układu
, odk
r
y
j no
wą k
ar
t
ę
układu
.
K
O
R
Z
Y
Ś
C
I
U
mieść k
ole
jn
y
/
.
R
o
zpa
t
r
z bonus k
oloniz
ac
y
jn
y
.
F
A
Z
Y
T
UR
Y
GR
A
C
Z
A
A
K
C
J
A
Pr
z
e
suń s
w
ój pione
k
na no
w
e
W
i w
yk
ona
j ak
c
j
ę.
P
R
ODUK
C
J
A
Wzr
os
t populac
ji
albo
pr
oduk
c
ja r
ud
y
,
albo
w
ymiana z
a
sobó
w
.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź mak
symalnie
1 osiągnięcie
, a na
s
t
ępnie
s
pr
a
wdź war
une
k k
ońc
a g
r
y
.
T
E
C
HN
OL
OGIE
K
OL
ONI
Z
A
C
J
A
N
A
UK
O
W
E
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
, bad
anie
,
bonusy
o
.
W
O
JSK
O
W
E
Budo
wa
, r
uc
h
i uleps
z
anie s
t
a
tk
ó
w
.
H
ANDL
O
W
E
K
oloniz
ac
ja
, r
uc
h
i e
la
s
t
y
czne ak
c
je
.
b
e
m
C
"
"
E
K
ON
OMIC
ZNE
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
,
po
z
y
s
k
anie
i
o
.
S
ymbol ak
c
ji:
c
K
O
N
T
R
O
L
A
Musis
z k
ont
r
olo
wać układ
.
O
S
I
E
D
L
E
N
I
E
Odłóż s
t
a
tk
i k
osmiczne
ow
yma
g
ane
j (albo w
yżs
z
e
j
)
sile milit
ar
ne
j jak
o
.
O
D
E
S
Ł
A
N
I
E
Pr
z
e
suń po
z
os
t
ałe s
t
a
tk
i
k
osmiczne na obs
z
ar
Głębok
ie
g
o K
osmosu
.
O
D
K
R
Y
C
I
E
W
eź k
ar
t
ę s
k
oloniz
o
waneg
o
układu
, odk
r
y
j no
wą k
ar
t
ę
układu
.
K
O
R
Z
Y
Ś
C
I
U
mieść k
ole
jn
y
/
.
R
o
zpa
t
r
z bonus k
oloniz
ac
y
jn
y
.
F
A
Z
Y
T
UR
Y
GR
A
C
Z
A
A
K
C
J
A
Pr
z
e
suń s
w
ój pione
k
na no
w
e
W
i w
yk
ona
j ak
c
j
ę.
P
R
ODUK
C
J
A
Wzr
os
t populac
ji
albo
pr
oduk
c
ja r
ud
y
,
albo
w
ymiana z
a
sobó
w
.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź mak
symalnie
1 osiągnięcie
, a na
s
t
ępnie
s
pr
a
wdź war
une
k k
ońc
a g
r
y
.
T
E
C
HN
OL
OGIE
K
OL
ONI
Z
A
C
J
A
N
A
UK
O
W
E
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
, bad
anie
,
bonusy
o
.
W
O
JSK
O
W
E
Budo
wa
, r
uc
h
i uleps
z
anie s
t
a
tk
ó
w
.
H
ANDL
O
W
E
K
oloniz
ac
ja
, r
uc
h
i e
la
s
t
y
czne ak
c
je
.
b
e
m
C
"
"
E
K
ON
OMIC
ZNE
A
ut
oma
t
yz
ac
ja
,
po
z
y
s
k
anie
i
o
.
S
ymbol ak
c
ji:
c
K
O
N
T
R
O
L
A
Musis
z k
ont
r
olo
wać układ
.
O
S
I
E
D
L
E
N
I
E
Odłóż s
t
a
tk
i k
osmiczne
ow
yma
g
ane
j (albo w
yżs
z
e
j
)
sile milit
ar
ne
j jak
o
.
O
D
E
S
Ł
A
N
I
E
Pr
z
e
suń po
z
os
t
ałe s
t
a
tk
i
k
osmiczne na obs
z
ar
Głębok
ie
g
o K
osmosu
.
O
D
K
R
Y
C
I
E
W
eź k
ar
t
ę s
k
oloniz
o
waneg
o
układu
, odk
r
y
j no
wą k
ar
t
ę
układu
.
K
O
R
Z
Y
Ś
C
I
U
mieść k
ole
jn
y
/
.
R
o
zpa
t
r
z bonus k
oloniz
ac
y
jn
y
.
5
2 plansze
tki frak
cji
(podstawowa iz
aawansowana)
Każdy zgr
acz
y ma planszetkę, na k
t
órej zar
ządza gospodark
ą
swojej frakcji. Wgr
ze w
ys
tępują 2 główne r
odzaje zasobów
:
populacja
p
, repr
ezentując
a pracowników fr
akcji, i
ruda
o
,
repr
ezentując
a walutę. Główny obs
zar plansze
tki zajmują
ko
-
lumny zaopatrzenia
i
t
ory produkcji
obydw
u rodzajów z
aso-
bów
, at
akże
wskaźniki w
ymiany
zasobów
. Wgórnej części
planszetk
i znajduje się
tor aut
omatyzacji
, k
t
ór
y odzwier
ciedla
post
ęp t
echnologiczny frakcji wobszar
ze produkcji. Dos
tęp-
ne są 2 zest
aw
y plans
zet
ek frakcji.
Planszetki podst
awowe
mają tak
ie same t
or
y produkcji it
ylko nie
znacznie różnią się
pod względem pr
z
ygot
owania do gr
y
, nat
omiast
plans
zetki
zaawansowane
mają zróżnicowane t
or
y produkcji, at
akże zdol-
ności specjalne, k
tór
e gracze mogą zdobyć podczas r
ozgrywk
i.
P
ionek akcji
20 6-ściennych k
ostek z
asobów
Kostk
i zasobów mają wiele z
ast
osowań. Każda ma 6 różnych ścianek
: populacja
d
, zaopat
rzenie
d
,
st
atk
i kosmiczne poziomów
d
,
d
,
d
i
d
.
2-stronny k
afelek pomocy
24 drewniane dyski (8 d
ysków produk
cji żywności, 8 dysk
ów produkcji r
udy
,
8 dysk
ów osiągnięć używanyc
h też jako znaczniki gr
acza)
E
lementy każdeg
o gracz
a
4 k
afelki blok
ady gildii
2 listw
y do przygotowania tablic
y technologii
(w wariancie ek
sperckim)
60 kryształk
ów rudy
Ark
usz przygoto-
wania gry
. Na jego
podstawie należy
przeprow
adzić pr
z
y-
gotowanie do ro
z-
grywki.
2 k
afelki
Podst
awowa
technologia kosmiczna
(do rozgrywki
2- i 3-osobowej)
20 6-ściennych k
ostek z
asobów
Kostk
i zasobów mają wiele z
ast
osowań. Każda ma 6 różnych ścianek
: populacja
p
, zaopat
rzenie
S
,
st
atk
i kosmiczne poziomów
F
,
G
,
H
i
I
.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg wyczynowych [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Ranking patelni [TOP10]
Ranking smartwatchy do 300 zł [TOP10]
Co przyniesie aktualizacja 2.4 Wuthering Waves? Pełne spojrzenie na nadchodzące nowości
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking laptopów [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników