Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Beyond the Sun 2015764

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Beyond the Sun 2015764

Wróć
DENNIS K. CHAN
EDYCJA POLSKA
2
Historia
Pierwsza wojna termonuklearna nie była dla Ziemi łaskawa. Na przestrzeni ostat-
nich dwóch stuleci niepokoje społeczne izmiany klimatu dalej siały spustoszenie
nacałej planecie. Plony były coraz mniejsze, kurczyły się zasoby, szerzyły się bieda
iprzestępczość. Ludzkości groziło wyginięcie.
Rozwiązanie wydawało się oczywiste: należało wyruszyć naposzukiwania nowego
domu pośród gwiazd. Wobliczu zagłady frakcje, które wciąż pozostały naZiemi,
połączyły siły. Wostatni dzień roku 2240 wWaszyngtonie, wmiejscu, wktórym
kiedyś znajdowało się Mauzoleum Lincolna, podpisały one Traktat owspółpracy
naukowej. Światowe zasoby zainwestowano wbadania kosmiczne iutworzono glo-
balną sieć wymiany wiedzy. Po raz pierwszy whistorii ludzkość się zjednoczyła.
Wzaledwie 6 lat inżynierowie zkorporacji Nishida-Østergaard pod kierunkiem
doktora Edmunda Saito skonstruowali pierwszy statek kosmiczny zhipernapę-
dem. Znowej technologii mógł korzystać cały świat. Ludzkość wreszcie wkroczyła
werę podróży kosmicznych.
Wkrótce po tym przełomowym dokonaniu inne frakcje również rozpoczęły badania
nad podstawowymi technikami terraformacji, uprawami odpornymi napromie-
niowanie, górnictwem kosmicznym iinnymi technologiami, które miały umożliwić
człowiekowi przetrwanie poza Układem Słonecznym. Każdego miesiąca wyruszały
niezliczone wyprawy naegzoplanety. Ale teraz, gdy znaleziono już rozwiązanie,
wkażdej zfrakcji obudziła się chęć zdobycia władzy ikontroli…
Cel gry
Beyond the Sun to kosmiczna gra cywilizacyjna, wktórej gracze wspólnie decydują opostępie technologicznym ludzkości uza-
rania ery podróży kosmicznych, ajednocześnie rywalizują oto, która zfrakcji stanie się liderem gospodarczym inaukowym
oraz zdobędzie największe wpływy wgalaktyce.
Rozgrywka trwa tak długo, aż gracze zdobędą łącznie określoną liczbę osiągnięć. Oznacza to, że liczba rund może być inna
wkażdej rozgrywce. Wygra gracz, który zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa 0. Można je zdobywać, badając technolo-
gie, rozwijając gospodarkę, kontrolując ikolonizując układy. Zapewniają je też różne osiągnięcia, atakże wydarzenia rozpatry-
wane podczas rozgrywki.
OBIE
OBIEOBIE
OBIE
OBIE
OBIE
2
Z
32
Z
3
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
W4o+1d: c
4o+1r
4o+1R
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
WW4o+1d: d
n
B
4o+1r: p
ny
4o+1R: p
ny
(Potrzebujesz w sumie 2 , aby wykonać tę akcję).
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
Wd
n
B
p
nw,
(Wybrane pole akcji może być zajęte).
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
WW6o+2d: d
n
B
6o+2r: p
nz
6o+2R: p
nz
(Potrzebujesz w sumie 3 , aby wykonać tę akcję).
(opcjonalnie: 1p"F), następnie skocz 2.
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
V
WWWWd
n
B
WWWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo 1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1d"d)
WWWWW
1d"d
p
nw
2o:p
nx
następnie wykonaj akcję z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna bez przesunięcia pionka.
NATYCHMIAST
x
H
IPERKOMPUTER
4o:p
ny
Zautomatyzuj 1.
T
AJNY
ZAKUP
BRONI
Wybierz albo . Każda frakcja może
zbudować statek tego poziomu z iumieścić go
wGłębokim Kosmosie.
Na koniec możesz dodatkowo ulepszyć 1
o 1 poziom.
BTS NEWS
BTS NEWS
KC-24X,
PIERWSZY
ANDROID
-
GUBERNATOR
Połóż tę kartę przed sobą – jest warta 1.
Wybierz i usuń 1 kafelek blokady gildii poz. 2 poniżej
sekcji Podstawowa technologia kosmiczna. Od teraz
każda frakcja ma dostęp do akcji odkrytej gildii.
BTS NEWS
BTS NEWS
3
Elementy gry
Plansza technologii
To plansza główna, naktórej gracze
umieszczają wswoich turach pionki,
aby wykonywać akcje. Przedstawia
drzewo technologii zaczynające się
od sekcji Podstawowa technologia
kosmiczna po lewej stronie planszy
ikończące się technologiami pozio-
mu IIII po jej prawej stronie. Gracze
muszą badać je „wgórę” drzewa
technologii, czyli najpierw muszą ba-
dać technologie niższych poziomów.
46 kart technologii: 4 karty poziomu I, po 16 kart poziomów II i III,
10 kart poziomu IIII
Karty technologii przedstawiają możliwe wynalazki iodkrycia naukowe, których gra-
cze mogą dokonywać podczas rozgrywki. Oferują nowe icoraz mocniejsze akcje lub
zapewniają natychmiastowe bonusy frakcji, która je bada. Każdą nową technologię
wybiera pierwsza frakcja, która ją bada. Potem tę technologię mogą również badać
inne frakcje. Drzewo technologii będzie miało inną konfigurację wkażdej rozgrywce,
co oznacza, że za każdym razem będzie wymagać od graczy innej strategii. Rozwój
drzewa technologii będzie przebiegać wobszarach wyznaczonych przez 4 rodzaje
technologii: naukowe b, ekonomiczne e, wojskowe m ihandlowe C. Na począt-
ku rozgrywki można badać tylko technologie poziomów IiII. Aby badać technologie
wyższych poziomów, gracze najpierw muszą znaleźć akcje, które to umożliwiają, albo
odblokować gildie badawcze dzięki wydarzeniom.
Uwaga! W polskiej edycji gry Beyond the Sun 4 karty technologii (Masowe klono-
wanie, Flota modułowa, Anomalie czasoprzestrzenne i Podstępni terraformatorzy)
zostały wydrukowane w nowych, poprawionych wersjach. Dzięki temu gracze mogą
cieszyć się bardziej zbalansowaną rozgrywką.
20 kart wydarzeń: po 10 kart poziomów II iIII
Przyszłe losy ludzkiej cywilizacji są też kształtowane przez wydarzenia, które
wpływają na każdą zfrakcji. Reprezentują je karty wydarzeń umieszczone
podczas przygotowania gry na pustych polach technologii. Gdy technologia
zostaje dopiero wynaleziona, należy odkryć kartę wydarzenia irozpatrz
jej efekty. Wydarzenia mogą zmienić rozgrywkę wnieoczekiwany sposób.
Niektóre zapewniają też dodatkowe punkty zwycięstwa na koniec gry.
T
ECHNOLOG
V
Zbadaj wszystkie 6
(nie wliczaj prywatnych technologii).
kolonizacja
c
3
AA
gf
G
WIAZDA
B
ARNARDA
Planety o umiarkowanym klimacie podobnym
do ziemskiego
D: 1d"d
1d"d
W2o.
D: 1S"p
1S"p
W2o.
q
q
5
START
G
ŁĘBOKI
K
OSMOS
Nie można kontrolować.
g
g
M
M
g
g
f
f
Układ
Słoneczny
Nie można kontrolować.
Układ stoczniowy
u
Y/V
Y/V
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
I
MPERIUM
Skolonizuj 4 układy.
4
10 kart osiągnięć: po 4 karty AiB oraz 2 karty osiągnięć
podstawowych
Osiągnięcia to kamienie milowe wrozwoju ludzkiej cywilizacji. Wkażdej
rozgrywce wykorzystuje się 2 karty osiągnięć podstawowych i2 losowo
dobrane karty spośród pozostałych kart osiągnięć (1 kartę Ai1 kartę B).
Osiągnięcia zapewniają dodatkowe punkty zwycięstwa. Niektóre karty osią-
gnięć mają ograniczoną liczbę pól, które gracze mogą zająć. Umieszczenie
określonej liczby dysków osiągnięć jest warunkiem, który uruchamia
koniec gry.
24 karty układów: po 12 kart AiB
Karty układów przedstawiają układy pozasłoneczne, które gracze mogą kolonizować, aby zdo-
bywać punkty zwycięstwa iwyjątkowe bonusy. Każdy układ ma przypisaną liczbę, która wskazuje
minimalną siłę militarną, jaka jest potrzebna, aby go skolonizować. Na 2 polach znajdujących się
bliżej Układu Słonecznego (oznaczonych literą „A”) umieszcza się karty ztalii układów A. Wymaga-
ją mniejszej siły militarnej podczas kolonizacji isą warte mniej punkw zwycięstwa. Karty ztalii
układów B umieszcza się na polach bardziej oddalonych od Układu Słonecznego (oznaczonych
literą „B”). Te układy wymagają większej siły militarnej, ale zapewniają większe korzyści.
Gdy gracz skolonizuje układ, bierze jego kartę zplanszy eksploracji ikładzie ją wswoim obszarze
gry jako stałe terytorium swojej frakcji. Kolonizacja odpowiednich układów ma kluczowe znacze-
nie dla sukcesu frakcji ze względu na dodatkowe punkty zwycięstwa ispecjalne efekty, które
układy zapewniają.
Wgrze Beyond the Sun nazwy wszystkich kart układów odnoszą się do prawdziwych gwiazd, które
można obserwować zZiemi!
Znacznik pierwszego gracza
Znacznik pierwszego gracza pokazuje, który zgraczy rozpoczął rozgrywkę. Pomaga dopilnować, aby wszyscy
rozegrali taką samą liczbę tur. Znacznik pozostaje ugracza przez całą rozgrywkę.
2-stronna plansza eksploracji
Ta plansza stanowi uproszczoną mapę nawigacyjną galaktyki Drogi Mlecznej. Przedstawia
Układ Słoneczny, zdatne do życia układy c, które można skolonizować, układy stocz-
niowe u, gdzie można budować statki kosmiczne, iGłęboki Kosmos. Każdy obszar jest
połączony zsąsiednimi obszarami liniami. Pokazują one, którędy biegną szlaki skoków
whiperprzestrzeni. Aby statek kosmiczny mógł się przesunąć wzdłuż pojedynczego seg-
mentu szlaku, musi wykonać 1 skok, czyli potrzebuje 1 punktu ruchu.
Wszystkie obszary oprócz Układu Słonecznego iGłębokiego Kosmosu mogą być kontro-
lowane przez frakcje. Aby oznaczyć kontrolę, na danym obszarze należy umieścić dysk
bazy odpowiadający specjalizacji układu: albo . Wten sposób frakcja kontrolująca
zwiększa swoją produkcję.
1 za każdą technologię .
2 za każdą technologię .
3 za każdą technologię .
0 z technologii .
2/3 za prywatne technologie / (jeśli gracz takie ma).
0 z toru automatyzacji.
0 za skolonizowane układy.
1 za każdy kontrolowany obszar (dyski baz).
1 za największą siłę militarną na obszarze Układu Słonecznego i na obszarze Głę-
bokiego Kosmosu (w razie remisu wszyscy remisujący otrzymują po 1 punkcie).
0 z kart w ydarzeń (przed graczem, przydzielonych do kart, w pobliżu kar t osiągnięć).
0 za osiągnięcia.
Rozstrzyganie remisów:
a) najmniej i na torach produkcji, b) najwięcej , c) najwięcej o.
P
UNKTOWANIE
NA
KONIEC
GRY
1 za każdą technologię .
2 za każdą technologię .
3 za każdą technologię .
0 z technologii .
2/3 za prywatne technologie / (jeśli gracz takie ma).
0 z toru automatyzacji.
0 za skolonizowane układy.
1 za każdy kontrolowany obszar (dyski baz).
1 za największą siłę militarną na obszarze Układu Słonecznego i na obszarze Głę-
bokiego Kosmosu (w razie remisu wszyscy remisujący otrzymują po 1 punkcie).
0 z kart w ydarzeń (przed graczem, przydzielonych do kart, w pobliżu kar t osiągnięć).
0 za osiągnięcia.
Rozstrzyganie remisów:
a) najmniej i na torach produkcji, b) najwięcej , c) najwięcej o.
P
UNKTOWANIE
NA
KONIEC
GRY
1 za każdą technologię .
2 za każdą technologię .
3 za każdą technologię .
0 z technologii .
2/3 za prywatne technologie / (jeśli gracz takie ma).
0 z toru automatyzacji.
0 za skolonizowane układy.
1 za każdy kontrolowany obszar (dyski baz).
1 za największą siłę militarną na obszarze Układu Słonecznego i na obszarze Głę-
bokiego Kosmosu (w razie remisu wszyscy remisujący otrzymują po 1 punkcie).
0 z kart w ydarzeń (przed graczem, przydzielonych do kart, w pobliżu kar t osiągnięć).
0 za osiągnięcia.
Rozstrzyganie remisów:
a) najmniej i na torach produkcji, b) najwięcej , c) najwięcej o.
P
UNKTOWANIE
NA
KONIEC
GRY
1 za każdą technologię .
2 za każdą technologię .
3 za każdą technologię .
0 z technologii .
2/3 za prywatne technologie / (jeśli gracz takie ma).
0 z toru automatyzacji.
0 za skolonizowane układy.
1 za każdy kontrolowany obszar (dyski baz).
1 za największą siłę militarną na obszarze Układu Słonecznego i na obszarze Głę-
bokiego Kosmosu (w razie remisu wszyscy remisujący otrzymują po 1 punkcie).
0 z kart w ydarzeń (przed graczem, przydzielonych do kart, w pobliżu kar t osiągnięć).
0 za osiągnięcia.
Rozstrzyganie remisów:
a) najmniej i na torach produkcji, b) najwięcej , c) najwięcej o.
P
UNKTOWANIE
NA
KONIEC
GRY
OBIE
OBIEOBIE
OBIE
OBIE
OBIE
2
Z
32
Z
3
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
W4o+1d: c
4o+1r
4o+1R
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
WW4o+1d: d
n
B
4o+1r: p
ny
4o+1R: p
ny
(Potrzebujesz w sumie 2 , aby wykonać tę akcję).
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
Wd
n
B
p
nw,
(Wybrane pole akcji może być zajęte).
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
WW6o+2d: d
n
B
6o+2r: p
nz
6o+2R: p
nz
(Potrzebujesz w sumie 3 , aby wykonać tę akcję).
(opcjonalnie: 1p"F), następnie skocz 2.
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
V
WWWWd
n
B
WWWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1d"d)
WWWWW
1d"d
p
nw
2o:p
nx
następnie wykonaj akcję z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna bez przesunięcia pionka.
G
ŁĘBOKI
K
OSMOS
Nie można kontrolować.
g
g
M
M
g
g
f
f
Układ
Słoneczny
Nie można kontrolować.
Układ stoczniowy
u
Y/V
Y/V
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
Układ stoczniowy
u
Dodatkowe poziomy:
1
za każdy.
111112
I II III IV VVI VII VIII IX
o
o
o
o
A
B
C D
E
/
/
Podstawowa
1o
A"1
: weź
1o
.
1o
:
13o
:
1
Zasoby początkowe:
2
1 na obszarze Układu Słonecznego.
1o/1o/2o/2o według kolejności graczy.
Po I wojnie termonuklearnej narody, które przetrwały, podjęły decyzję o rozbrojeniu
broni atomowych i skupieniu sił na odbudowie i dalszym rozwoju. Dzięki temu w 2092
roku doszło do wspólnej kolonizacji Księżyca.
UNITED NATIONS
OF SOL
+
o
t
+
d
+
p
T
OR
AUTOMATYZACJI
ORGANIZACJA NARODÓW
ZJEDNOCZONYCH
UKŁADU ONECZNEGO
Po standardowym przygotowaniu do gry weź
dodatkowo
1 z kolumny
zaopatrzenia C.
Wzrost
populacji
Produkcja
rudy
Wymiana
zasobów
Faza produkcji
Wybierz 1.
Powtórz w dowolnej kombinacji.
Dodatkowe poziomy:
1
za każdy.
111112
I II III IV VVI VII VIII IX
o
o
o
o
A
B
C D
E
/
/
Podstawowa
1o
A"1
: weź 1o.
1o: 13o: 1
Zasoby początkowe:
2
1 na obszarze Układu Słonecznego.
1o/1o/2o/2o według kolejności graczy.
Podziemna organizacja socjalistyczna, która walczy o „sprawiedliwość dla mas”. Cieszy
się poparciem klasy robotniczej, grup dyskryminowanych i anonimowych grup
prowadzących badania cybermilitarne.
bRactwo
zheng-yi
+
o
t
+
d
+
p
T
OR
AUTOMATYZACJI
Wzrost
populacji
Produkcja
rudy
Wymiana
zasobów
Faza produkcji
Wybierz 1.
Po standardowym przygotowaniu do gry weź
dodatkowo
1 z kolumny
zaopatrzenia A i umieść na obszarze
Układu
Słonecznego.
Powtórz w dowolnej kombinacji.
Dodatkowe poziomy:
1za każdy.
111112
I II III IV VVI VII VIII IX
o
o
o
o
A
B
C D
E
/
/
Podstawowa
1o
A"1
:
weź
1o.
1o:
13o:
1
Zasoby początkowe:
2
1 na obszarze Układu Słonecznego.
1o/1o/2o/2o według kolejności graczy.
Panteistyczna sekta szukająca równowagi pomiędzy nauką a religią. Jej wyznawcy
przekonują, że jesteśmy tylko gośćmi w Kosmicznym Tabernakulum, których boskim
zadaniem jest odkrywanie tajemnic Wszecwiata.
Y/V
WYZNAWCY KOSMICZNE
g
O
TABERNAKULUM
t
+
d
+
p
Wzrost
populacji
Produkcja
rudy
Wymiana
zasobów
T
OR
AUTOMATYZACJI
Faza produkcji
Wybierz 1.
+
o
Po standardowym przygotowaniu do gry weź
dodatkowo 1o i umieść swój na
obszarze Głębokiego Kosmosu (a nie Układu
Słonecznego).
Powtórz w dowolnej kombinacji.
Dodatkowe poziomy:
1za każdy
.
111112
I II III IV VVI VII VIII IX
o
o
o
o
A
B
C D
E
/
/
Podstawowa
1o
A"1
: weź 1o.
1o: 13o: 1
Zasoby początkowe:
2
1 na obszarze Układu Słonecznego.
1o/1o/2o/2o według kolejności graczy.
Niewielki startup kosmonautyczny zdnia nadzień stał się globalną sensacją,
gdy wprowadził narynek pierwszy ekonomicznie opłacalny silnik umożliwiający skoki
whiperprzestrzeni. Dziś Nishida-Østergaard jest korporacją wartą miliardy dolarów.
N
ISHIDA
-Ø
STERGAARD
Faza produkcji
+
o
t
+
d
+
p
Wzrost
populacji
Produkcja
rudy
Wymiana
zasobów
Wybierz 1.
T
OR
AUTOMATYZACJI
Po standardowym przygotowaniu do gry weź
dodatkowo
2o.
Powtórz w dowolnej kombinacji.
NATYCHMIAST
w
Z
AAWANSOWANA
ROBOTYKA
Zautomatyzuj 1.
W1o.
NATYCHMIAST
w
W
ĄSKIE
WIĄZKI
LASEROWE
W1o.
Ulepsz 1 o 1 poziom.
W1o:1d"d
W1o:1p"G,
następnie skocz 3.
NATYCHMIAST
w
Z
AAWANSOWANA
GENETYKA
Zautomatyzuj 1.
1d"d
1S"p
NATYCHMIAST
w
T
ERRAFORMACJA
W Skocz 4.
W3o+d:c
W3o+r:c
W3o+R:c
1" w Głębokim Kosmosie.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
T
ECHNOLOG
V
Zbadaj wszystkie 6
(nie wliczaj prywatnych technologii).
T
RANSCENDENCJA
Zbadaj swoją pierwszą .
I
MPERIUM
Skolonizuj 4 układy.
W
ATAŻKA
Miej co najmniej po 4 punkty siły militarnej
na 3 obszarach
(na koniec tury).
kolonizacja
c
4
B
B
gM
gf
G
WIAZDA
K
APTEYNA
Świat rebeliantów
1d"d
1S"I
w Głębokim Kosmosie.
q
q
6
kolonizacja
c
3
A
A
gf
G
WIAZDA
B
ARNARDA
Planety o umiarkowanym klimacie podobnym
do ziemskiego
D: 1d"d
1d"d
W2o.
D: 1S"p
1S"p
W2o.
q
q
5
START
kolonizacja
c
3
A
A
gM
gf
L
ALANDE
21185
Węzeł tranzytowo-zaopatrzeniowy
Wfazie produkcji wtej
turze możesz skorzystać
zewszystkich 3 opcji.
d+oit.
Wfazie produkcji wtej
turze możesz skorzystać
zewszystkich 3 opcji.
p+oit.
q
q
5
START
c
3
kolonizacja
B
B
gM
gf
T
AU
C
ETI
Baza sojuszników z rubieży
0= liczba Twoich
skolonizowanych układów
+3 (łącznie maks. 7).
D:
Możesz przesunąć
położoną najbardziej z prawej
na kolumnę zaopatrzenia A
(poszerz ją, jeśli to konieczne).
q
q
?
14. Każdy zgraczy wybiera albo losuje podstawową
planszetkę frakcji, bierze kafelek pomocy iwszystkie
elementy gracza wwybranym kolorze.
Ważne! Doświadczeni gracze mogę używać zaawan-
sowanych planszetek frakcji. Więcej informacji można
znaleźć naodwrocie tego arkusza.
15. Każdy zgraczy umieszcza swój pionek akcji P
wpobliżu sekcji Podstawowa technologia kosmiczna
naplanszy technologii.
16. Każdy zgraczy umieszcza po 1 dysku produkcji żyw-
ności nakażdym z8 okrągłych pól toru wzrostu
populacji naswojej planszetce frakcji.
17. Każdy zgraczy umieszcza po 1 dysku produkcji rudy
nakażdym z8 okrągłych pól toru produkcji rudy naswo-
jej planszetce frakcji.
• Każdy zgraczy umieszcza swoje dyski osiągnięć
(używane także jako znaczniki gracza) obok swojej
planszetki frakcji (niepokazane nailustracji).
18. Każdy zgraczy wypełnia kolumny zaopatrzenia naswo-
jej planszetce frakcji kostkami zasobów. Umieszcza
je wtaki sposób, aby był na nich widoczny symbol .
Graczom powinno zostać po kilka kostek.
19. Każdy zgraczy przekształca 2 zpozostałych kostek za-
sobów w2 kostki populacji (zwidocznym symbolem )
iumieszcza je naswojej planszetce frakcji.
20. Każdy zgraczy umieszcza 1 kostkę statku kosmicz-
nego poziomu 1 (kostka zwidocznym symbolem )
naobszarze Układu Słonecznego naplanszy eksploracji.
21. Pierwszy idrugi gracz (zgodnie zkierunkiem ruchu
wskazówek zegara) otrzymują po 1 kryształku rudy,
atrzeci iczwarty – po 2 kryształki r udy.
• Każdy zgraczy czyta uważnie tekst naswojej planszet -
ce frakcji iwykonuje opisane naniej dodatkowe kroki
przygotowania, atakże zapoznaje się ze zdolnościami
specjalnymi swojej frakcji. Te informacje są jawne.
1. Planszę technologii należy umieścić naśrodku stołu.
2. Należy podzielić karty technologii Uwedług poziomu
technologii narewersach (I, II, III iIIII), anastępnie pota-
sować każdą talię osobno.
4 karty technologii poziomu Inależy losowo umieścić
odkryte napolach naplanszy technologii.
3. Talie technologii poziomów II, III iIIII należy umieścić
zakryte obok planszy technologii, wpobliżu odpowied-
nich kolumn drzewa technologii.
4. Należy podzielić karty wydarzeń E według poziomu
narewersach (II iIII).
Dwie karty wydarzeń poziomu II zjasnym obramo-
waniem (Tyler Lee, genialny przedsiębiorca iMaya
Chaturvedi, wizjonerka) należy potasować z4 losowymi
kartami wydarzeń poziomu II. Te 6 kart wydarzeń należy
umieścić zakryte napolach naplanszy technologii.
5. Dwie karty wydarzeń poziomu III zjasnym obramo-
waniem (KC-24X, pierwszy android-gubernator iOnu,
reprezentant Kolonii) należy potasować z4 losowymi
kartami wydarzeń poziomu III. Te 6 kart wydarzeń należy
umieścić zakryte napolach naplanszy technologii.
• Wszystkie niewykorzyst ane karty wydarzeń pozio-
mów II iIII należy odłożyć dopudełka. Nie będą po-
trzebne wtej rozgrywce.
6. Planszę eksploracji należy umieścić obok planszy tech-
nologii stroną zsymbolem Y/V dogóry.
7. Należy podzielić karty układów Q na2 talie: AiB,
według oznaczenia narewersach.
Wtalii układów Anależy odszukać 4 karty układów
startowych (zczerwonym napisem „St art” wgórnej
części), wylosować 2 znich iumieścić odkryte napo-
lach „A” naplanszy eksploracji. Pozostałe 2 karty ukła-
dów startowych należy zpowrot em wtasować dotalii
układów A.
8. Należy potasować talię układów B, anastępnie dobrać
2 wierzchnie karty iumieścić odkryte napolach „B”
(wtalii układów B nie ma kart układów startowy ch).
9. Talie układów AiB należy umieścić osobno obok plan-
szy eksploracji.
10. Wśród kart osiągnięć Anależy odszukać 2 karty zja-
snym obramowaniem (Transcendencja iImperium). Te
2 karty osiągnięć wykorzystuje się wkażdej r ozgrywce.
Pozostałe karty osiągnięć należy potasować, każdą talię
osobno (AiB), anastępnie dobrać po 1 karcie osiągnię-
cia ztalii AiB.
Te 4 karty osiągnięć należy umieścić odkryte obok
planszy technologii, tak aby były widoczne dla wszyst -
kich graczy. Pozostałe karty osiągnięć należy odłożyć
dopudełka.
Ważne! Zalecamy, aby wpierwszych rozgrywkach używać
następującego zestawu kart osiągnięć: Transcendencja,
Imperium, Watażka iTechnolog.
11. Kryształki rudy należy umieścić wzasięgu wszystkich graczy,
tworząc pulę ogólną.
12. Za pomocą 4 kafelków blokady gildii należy zasłonić od-
powiadające im pola poniżej sekcji Podstawowa techno-
logia kosmiczna naplanszy technologii (np. kafelek Gildia
Terraformatorów zasłania pierwsze pole). Kafelki blokady
gildii zasłaniają dodatkowe pola akcji, które wtrakcie
rozgrywki mogą zostać odblokowane dzięki określonym
wydarzeniom (karty zjasnym obramowaniem).
• Kafelki Podstawowa technologia kosmiczna ilistwy
doprzygotowania tablicy technologii należy odłożyć
dopudełka. Nie używa się ich wrozgrywce 4-osobowej
wwariancie podstawowym.
13. Osoba, która ostat nio była wkosmosie, zostaje pierw-
szym graczem iotrzymuje znacznik pierwszego gracza
g g
g
g
g
g
g g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
Przygotowanie rozgrywki 4-osobowej
(jeśli nie ma takiej osoby, pierwszego gracza należy
wybrać losowo). Znacznik zostaje przy tym graczu
do końca gry.
Zmiany w przygotowaniu rozgrywki 2- i3-osobowej są opisane naodwrocie.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
P
ODSTAWOWA
TECHNOLOGIA
KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
PODSTAWOWA
TECHNOLOGIA KOSMICZNA
Y
WWWd
n
B
WWW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
WWWWW
1d"d+ weź 1o
Poziom
1
G
ILDIA
T
ERRAFORMATORÓW
Skolonizuj układ za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
T
ECHNOKRATÓW
1S"p+ weź 1o.
PODSTAWOWA
TECHNOLOGIA KOSMICZNA
Poziom
1
G
ILDIA
P
ROFESORÓW
Z
Zbadaj za 4o+1.
Poziom
2
G
ILDIA
M
ETANAUKOWCÓW
Zbadaj za 6o+2.
Zbadaj + akcja z sekcji Podstawowa
technologia kosmiczna.
Z
WWd
n
B
WW2o:d
n
B
1o
dodatkowo
WW(opcjonalnie: 1), następnie skocz 2.
1o
dodatkowo
WWWWW
1d"d+ weź 1o
p
nw
2o:p
nx
p
nw
2o:p
nx
1S"p+ weź 1o.
F
AZY
TURY
GRACZA
A
KCJA
Przesuń swój pionek
na nowe W
i wykonaj akcję.
P
RODUKCJA
Wzrost populacji
albo produkcja rudy,
albo wymiana zasobów.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź maksymalnie
1 osiągnięcie, a następnie
sprawdź warunek końca gry.
T
ECHNOLOGIE
K
OLONIZACJA
N
AUKOWE
Automatyzacja , badanie,
bonusy o.
W
OJSKOWE
Budowa, ruch
i ulepszanie statków.
H
ANDLOWE
Kolonizacja, ruch
i elastyczne akcje.
b
e
m
C
" "
E
KONOMICZNE
Automatyzacja ,
pozyskanie i o.
Symbol akcji:c
K
ONTROLA
Musisz kontrolować układ.
O
SIEDLENIE
Odłóż statki kosmiczne
owymaganej (albo wyższej)
sile militarnej jako .
O
DESŁANIE
Przesuń pozostałe statki
kosmiczne na obszar
Głębokiego Kosmosu.
O
DKRYCIE
Weź kartę skolonizowanego
układu, odkryj nową kartę
układu.
K
ORZYŚCI
Umieść kolejny / .
Rozpatrz bonus kolonizacyjny.
F
AZY
TURY
GRACZA
A
KCJA
Przesuń swój pionek
na nowe W
i wykonaj akcję.
P
RODUKCJA
Wzrost populacji
albo produkcja rudy,
albo wymiana zasobów.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź maksymalnie
1 osiągnięcie, a następnie
sprawdź warunek końca gry.
T
ECHNOLOGIE
K
OLONIZACJA
N
AUKOWE
Automatyzacja , badanie,
bonusy o.
W
OJSKOWE
Budowa, ruch
i ulepszanie statków.
H
ANDLOWE
Kolonizacja, ruch
i elastyczne akcje.
b
e
m
C
" "
E
KONOMICZNE
Automatyzacja ,
pozyskanie i o.
Symbol akcji:c
K
ONTROLA
Musisz kontrolować układ.
O
SIEDLENIE
Odłóż statki kosmiczne
owymaganej (albo wyższej)
sile militarnej jako .
O
DESŁANIE
Przesuń pozostałe statki
kosmiczne na obszar
Głębokiego Kosmosu.
O
DKRYCIE
Weź kartę skolonizowanego
układu, odkryj nową kartę
układu.
K
ORZYŚCI
Umieść kolejny / .
Rozpatrz bonus kolonizacyjny.
F
AZY
TURY
GRACZA
A
KCJA
Przesuń swój pionek
na nowe W
i wykonaj akcję.
P
RODUKCJA
Wzrost populacji
albo produkcja rudy,
albo wymiana zasobów.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź maksymalnie
1 osiągnięcie, a następnie
sprawdź warunek końca gry.
T
ECHNOLOGIE
K
OLONIZACJA
N
AUKOWE
Automatyzacja , badanie,
bonusy o.
W
OJSKOWE
Budowa, ruch
i ulepszanie statków.
H
ANDLOWE
Kolonizacja, ruch
i elastyczne akcje.
b
e
m
C
" "
E
KONOMICZNE
Automatyzacja ,
pozyskanie i o.
Symbol akcji:c
K
ONTROLA
Musisz kontrolować układ.
O
SIEDLENIE
Odłóż statki kosmiczne
owymaganej (albo wyższej)
sile militarnej jako .
O
DESŁANIE
Przesuń pozostałe statki
kosmiczne na obszar
Głębokiego Kosmosu.
O
DKRYCIE
Weź kartę skolonizowanego
układu, odkryj nową kartę
układu.
K
ORZYŚCI
Umieść kolejny / .
Rozpatrz bonus kolonizacyjny.
F
AZY
TURY
GRACZA
A
KCJA
Przesuń swój pionek
na nowe W
i wykonaj akcję.
P
RODUKCJA
Wzrost populacji
albo produkcja rudy,
albo wymiana zasobów.
O
SIĄGNIĘCIE
Zdobądź maksymalnie
1 osiągnięcie, a następnie
sprawdź warunek końca gry.
T
ECHNOLOGIE
K
OLONIZACJA
N
AUKOWE
Automatyzacja , badanie,
bonusy o.
W
OJSKOWE
Budowa, ruch
i ulepszanie statków.
H
ANDLOWE
Kolonizacja, ruch
i elastyczne akcje.
b
e
m
C
" "
E
KONOMICZNE
Automatyzacja ,
pozyskanie i o.
Symbol akcji:c
K
ONTROLA
Musisz kontrolować układ.
O
SIEDLENIE
Odłóż statki kosmiczne
owymaganej (albo wyższej)
sile militarnej jako .
O
DESŁANIE
Przesuń pozostałe statki
kosmiczne na obszar
Głębokiego Kosmosu.
O
DKRYCIE
Weź kartę skolonizowanego
układu, odkryj nową kartę
układu.
K
ORZYŚCI
Umieść kolejny / .
Rozpatrz bonus kolonizacyjny.
5
2 planszetki frakcji
(podstawowa izaawansowana)
Każdy zgraczy ma planszetkę, na której zarządza gospodarką
swojej frakcji. Wgrze występują 2 główne rodzaje zasobów:
populacjap, reprezentująca pracowników frakcji, iruda o,
reprezentująca walutę. Główny obszar planszetki zajmują ko-
lumny zaopatrzenia itory produkcji obydwu rodzajów zaso-
bów, atakże wskaźniki wymiany zasobów. Wgórnej części
planszetki znajduje się tor automatyzacji, który odzwierciedla
postęp technologiczny frakcji wobszarze produkcji. Dostęp-
ne są 2 zestawy planszetek frakcji. Planszetki podstawowe
mają takie same tory produkcji itylko nieznacznie różnią się
pod względem przygotowania do gry, natomiast planszetki
zaawansowane mają zróżnicowane tory produkcji, atakże zdol-
ności specjalne, które gracze mogą zdobyć podczas rozgrywki.
Pionek akcji
20 6-ściennych kostek zasobów
Kostki zasobów mają wiele zastosowań. Każda ma 6 różnych ścianek: populacja d, zaopatrzenie d,
statki kosmiczne poziomów d, d, d i d.
2-stronny kafelek pomocy
24 drewniane dyski (8 dysków produkcji żywności, 8 dysków produkcji rudy,
8 dysków osiągnięć używanych też jako znaczniki gracza)
Elementy każdego gracza
4 kafelki blokady gildii
2 listwy do przygotowania tablicy technologii
(w wariancie eksperckim)
60 kryształków rudy Arkusz przygoto-
wania gry. Na jego
podstawie należy
przeprowadzić przy-
gotowanie do roz-
grywki.
2 kafelki Podstawowa
technologia kosmiczna
(do rozgrywki
2- i 3-osobowej)
20 6-ściennych kostek zasobów
Kostki zasobów mają wiele zastosowań. Każda ma 6 różnych ścianek: populacja p, zaopatrzenie S,
statki kosmiczne poziomów F, G, H i I.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756