Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Deckbuilding Game Ascension Czwarta Edycja 2009965

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Deckbuilding Game Ascension Czwarta Edycja 2009965

Wróć
11
Witaj w świecie Vigil!
Przez tysiąclecia odizolowane królestwo Vigil nie było narażone na niebezpieczeństwo ze strony
innych krain. Teraz, gdy bariera między wymiarami się rozpada, z zaświatów przedziera się Samael,
wcielenie upadłego boga, z armią potworów. Jesteście legendarnymi wojownikami zdolnymi stawić
czoła temu zagrożeniu i uchronić Vigil przed zagładą. Nie możecie jednak działać sami. Musicie
rekrutować silnych bohaterów, którzy staną u boku każdego z Was, i gromadzić potężne konstrukty,
które wykorzystacie w walce.
Ten, kto wykaże się największym honorem, zostanie okrzyknięty wiekuistym mistrzem, a potem
poprowadzi swoją armię przeciw Samaelowi i ocali świat!
Wprowadzenie
Ascension to gra rywalizacyjna, w której każdy z graczy stara się zdobyć jak najwięcej punktów
honoru i zbudować armię, która zdoła pokonać Wcielenie Upadłego i hordy jego potworów. Gracz
zaczyna z niewielką grupą niewyszkolonych, ale wiernych uczniów i zbrojnych band, jednak
w trakcie rozgrywki pozyska silnych bohaterów i potężne konstrukty, dzięki którym będzie mieć
większe szanse na pokonanie zła i zwycięstwo.
Ascension to gra karciana wykorzystująca mechanikę budowania talii. Każdy z graczy rozpoczyna
grę z taką samą talią startową, ale w trakcie rozgrywki będzie ją modykować i rozbudowywać,
zdobywając silniejsze karty. W swojej turze gracz używa kart zapewniających zasoby, aby pozyskiwać
nowe karty bohaterów i konstruktów, które wzmocnią jego talię, a także pokonywać potwory
i zdobywać nagrody. Na koniec rozgrywki gracz, który dzięki pozyskanym kartom i pokonanym
potworom zdobył najwięcej punktów honoru, zostaje zwycięzcą!
Dziesięć lat doskonalenia systemu, miliony graczy i kilkanaście dodatków – to wszystko sprawia,
że w Ascension można grać na przeróżne sposoby. Ascension: Edycja jubileuszowa – 10. rocznica to
doskonały punkt wyjścia, aby zapoznać się z rozgrywką. Każdy zestaw Ascension jest niezależną grą
z wyjątkowymi mechanikami. Dzięki nim klasyczna gra z budowaniem talii dostarcza graczom zupełnie
nowych wrażeń. Więcej informacji o świecie Ascension można znaleźć na stronie: stoneblade.com.
Elementy
100 kart talii głównej z czarnym obramowaniem,
41 „zawsze dostępnych” kart ze srebrnym obramowaniem (20 kart mistyków, 20 kart ciężkiej piechoty
i 1 karta kultysty),
40 kart „startowych” z białym obramowaniem (4 talie startowe zawierające po 8 kart uczniów
i 2 karty zbrojnej bandy),
50 znaczników honoru (25 dużych czerwonych znaczników i 25 małych przezroczystych znaczników),
plansza.
PotwórPotwór
22
Nagroda. 11
Kult ysta Kult ysta
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
BohaterBohater
11
2
Ciężka piechot a Ciężka piechot a
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
PotwórPotwór
66
Nagroda. Otrzymujesz 44.
Weź po 1losowej karcie z ręki każdego
z przeciwników i dodaj te karty do swojej
ręki.
Xeron, Ksią żę Kłamst w Xeron, Ksią żę Kłamst w
Mawiają, że każde słowo wypowiedziane
przez Xerona kosztuje tysiąc żyć.
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Najszybszy i najbardziej zabójczy.
Emri z Otc hłaniEmri z Otc hłani
Otrzymujesz 44.
44
6
Słudz y Otchłani • b ohaterSłudz y Otchłani • b ohater
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Nowicjuszk a Arhy Nowicjuszk a Arhy
Oświec eni • bohaterOświec eni • bohater
Dobierz 1 kartę.
11
1
Medytacja wirującej stali i czystego, śmiertelnego cięcia.
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Jest jedna prawdziwa Matka i wszyscy Czciciele Życia
są jej dziećmi.
11
Otrzymujesz 11 i 11.
Czciciele Życia • bohater Czciciele Życia • bohater
1
Nowicju szka Czcicieli ŻyciaNowicju szka Czcicieli Życia
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
PotwórPotwór
Nagroda. Otrzymujesz 33.
Każdy przeciwnik musi wybrać i zniszczyć
1z kontrolowanych przez siebie konstruktów.
Toksyczna wdowa Toksyczna wdowa 44
Jej jad zniszczy najpotężniejszą zbroję.
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Ołtar z Zegarmistr za Ołtar z Zegarmistr za
Mechana • kon struktMecha na • konstrukt
55
Raz na turę otrzymujesz 11. Możesz ją
wydać tylko na pozyskanie konstruktu
Mechany.
5
Możesz zwlekać, ale czas się nie zatrzyma.
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Misty k Misty k
BohaterBohater
11
3
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Ułożenie elementów gryUłożenie elementów gry
talia startowa
(pozostałe 5 kart)
ręka startowa
(5 kart) talia gracza
(10 kart: 8 kart uczniów i 2 karty zbrojnej bandy)
22
talia główna
PotwórPotwór
22
Nagroda . 11
Kult ysta Kult ysta
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
BohaterBohater
11
2
Ciężka piechota Ciężka piechota
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Mistyk M istyk
BohaterBohater
11
3
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
BohaterBohater
UczeńUczeń
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
BohaterBohater
Zbrojna bandaZbrojna banda
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
33
Ascension: Edycja jubileuszowa – 10. rocznica to gra dla od 1 do 4 graczy. Dodatki do gry
Ascension™ pozwalają zwiększyć liczbę graczy do 6. Poniżej przedstawione są zasady
rozgrywki wieloosobowej. Zasady rozgrywki 1-osobowej znajdują się na stronie 14.
Każdy z graczy otrzymuje taką samą talię startową,
zawierającą 10 kart z białym obramowaniem: 8 kart
uczniów i 2 karty zbrojnej bandy. Te karty stanow
zalążek talii gracza. W trakcie rozgrywki każdy z graczy
będzie rozbudowywać i modykować swoją talię.
Na początku rozgrywki każdy z graczy tasuje swoją talię,
dobiera z niej 5 kart na rękę, a pozostałe 5 zostawia zakryte w talii.
Karty ze srebrnym obramowaniem
(karty ciężkiej piechoty, mistyków
i 1 karta kultysty) należy posortow
w oddzielne odkryte stosy i umieścić
na wyznaczonych polach na planszy.
To „zawsze dostępne” karty, które gracze
mogą w swoich turach pozyskiwać albo
pokonywać, wydając wymagane zasoby.
Należy potasować razem wszystkie karty z czarnym obramowaniem i utworzyć talię główną,
którą kładzie się zakrytą na wyznaczonym polu na planszy. Należy dobrać z wierzchu talii
głównej 6 kart i wyłożyć je odkryte na odpowiednich polach na planszy. Jest to rząd centralny.
Gracze mogą w swoich turach pozyskiwać albo pokonywać znajdujące się w nim karty.
Należy przygotować znaczniki honoru o łącznej wartości 30 punktów honoru na gracza
i umieścić je na wyznaczonym polu na planszy. Jest to pula honoru. Duże czerwone
znaczniki są warte 5 punktów honoru, a małe przezroczyste znaczniki – 1 punkt honoru.
Należy w losowy sposób wyznaczyć pierwszego gracza. Zaczynając od niego, gracze bę
rozgrywać swoje tury w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Liczba graczy
Łączna wartość znaczników honoru 60 90 120
2 3 4
Przygotowanie do gryPrzygotowanie do gry
Oświeceni • bohater
Oświeceni • bohater
3
3
Dobierz 2 karty.
Rzekł Dhartha: „Poświęć się Oku i zobacz wszystko,
co wszechświat ma do zaoferowania”.
5
Asceta Wiecznego Oka
Asceta Wiecznego Oka
©2020 Stone Blade Entertainment, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone.
nazwa
honor
Pokazuje, ile
punktów honoru
jest warta karta.
tekst
fabularny
Nie wpływa
na rozgrywkę.
liczba kart i symbol zestawu
Liczba oznacza liczbę kart w talii głównej.
koszt
Pokazuje, ile run
gracz musi wydać,
aby pozyskać kartę.
frakcja
W grze występują
4frakcje:
Oświeceni
Czciciele Życia
Mechana
Słudzy Otchłani
efekt
Opisuje działanie
karty, gdy zostaje
zagrana albo gdy
jest w grze.
Bohaterowie to sprzymierzeńcy, których gracze rekrutują, aby pomagali im w walce
o ocalenie królestwa Vigil. Gracze mogą wydawać runy , aby pozyskiwać nowych
bohaterów z rzędu centralnego i w ten sposób ulepszać swoje talie.
Karty bohaterówKarty bohaterów
W swojej turze gracz może zagrać dowolną liczbę kart bohaterów z ręki. Gdy gracz zagra kartę
bohatera, rozpatruje efekt wskazany na tej karcie. Zagrane karty bohaterów pozostają przed
graczem do końca jego tury. Na koniec tury gracz odkłada je na swój stos kart odrzuconych.
44

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756