Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Ganimedes II Edycja
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Ganimedes II Edycja
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
PROJEKT GRY: HOPE S. HW
ANG
ILUSTRACJE: OLIVER MOOTOO
PROJEKT GRAFICZNY: D
A
VID SITBON
O GRZE
Każdy zgr
aczy wciela się wpr
zedstawiciela kor
poracji zajmującej się wysyłaniem kolonizatorów na niezba-
dane planety galaktyki. Wkorporacjach poszukiwani są kolonizator
zy zróżnych br
anż:
Niebiescy kolonizator
zy zajmują się marketingiem i
komunikacją. Dzięki nim pr
zedsiębior
stwom łatwiej
jest rekrutować kolejnych pracowników.
Czer
woni kolonizator
zy to świetni lider
zy imanagerowie, któr
zy wiedzą, jak optymalnie zar
ządzać pr
a-
cownikami.
Żółci kolonizator
zy to inżynierowie– odpowiadają za pr
zyspieszenie podróży.
Fioletowi kolonizator
zy pracują w
sektorach społecznym i
medycznym i
odpowiadają za pozytywną
reputację kor
poracji.
Pier
wszym et
apem wielkiej pr
zygody kolonizatorów jest podróż na Ganimedesa– największy zwielu księży-
ców Jowisza. T
am znajduje się baza kosmiczna, zktórej wylatują promy kolonizacyjne.
PRZYGOTOW
ANIE DO GRY
Pier
wszym gr
aczem zostaje osoba, któr
a ostatnio widziała lm albo serial SF
.
1
Pier
wszy gr
acz bier
ze planszę gracza z
symbolem
w
prawym górnym r
ogu. Pozostali gracze biorą
po 1 z
pozostałych plansz. Każdy z
gr
aczy umieszcza swój znacznik reput
acji na początkowym polu
toru reputacji
.
2
Następnie należy wziąć po 7/10/13 kolonizatorów (odpowiednio dla rozgr
ywki 2-/3-/4-osobowej)
każdego koloru ipołożyć ich obok obszaru gr
y, tworząc pulę kolonizatorów. Pozostałych kolonizato-
rów należy odłożyć do pudełka.
3
4 płytki star
towe kolonizatorów oznaczone symbolem
należy umieścić odkryte na śr
odku stołu.
Pozostałych 26 płytek należy wymieszać i utwor
zyć z nich zakr
yty stos (albo stosy).
4
Kar
ty
wahadłowców
należy podzielić według rewersów,
utwor
zyć z
nich 2 zakr
yte t
alie, a
następ-
nie każdą osobno potasować. Zkażdej talii należy odkr
yć po 4 k
ar
ty i
położyć je obok siebie wdwóch
r
zędach– wahadłowce ziemskie nad płytkami kolonizatorów
, awahadłowce marsjańskie nad wa
had-
łow ca mi
ziemskimi.
ELEMENTY:
30 płytek kolonizatorów (wtym 4 płytki star
towe),
90 kar
t:
• 30 kar
t wahadłowców ziemskich,
• 30 kar
t wahadłowców mar
sjańskich,
• 30 kar
t promów kolonizacyjnych,
52 pionki kolonizatorów
(po 13 w każdym z4 kolorów),
4 plansze graczy,
4 znaczniki reputacji
.
2
5
30 kar
t promów kolonizacyjnych
należy potasować i utwor
zyć zakr
ytą t
alię. Następnie należy
odkr
yć 3
wier
zchnie kar
ty pr
omów kolonizacyjnych i
umieścić je w
r
zędzie nad 4 wahadłowcami mars-
jańskimi. Odkr
yte płytki i kar
ty twor
zą obszar gr
y wspólny dla wszystkich gr
aczy
.
Następnie należy rozdać graczom po 4 k
ar
ty promów kolonizacyjnych. Każdy z
graczy wybier
a po
2
k
ar
ty promów kolonizacyjnych z
ręki ikładzie je zakr
yte na odpowiednich polach swojej planszygra-
cza. Pozostałe kar
ty należy wtasować do t
alii kar
t promów kolonizacyjnych. Następnie wszyscy gr
acze
jednocześnie odkr
ywają swoje kar
ty promów kolonizacyjnych.
2
3
4
1
5
5
PRZYGOTOW
ANIE GRY DLA 2 GRACZY
PRZEBIEG GRY
Plansza gracza pr
zedst
awia szlak podróży kolonizatorów zZiemi na Ganimedesa. Jest podzielona na nastę-
pujące sekcje:
A
Na gór
ze znajdują się pola, na któr
ych gracze umieszczają swoje płytki kolonizatorów. Zrekrutowa-
nych kolonizatorów należy zawsze umieszczać na Ziemi.
B
Centrum Lotów Kosmicznych na Ziemi może pomieścić do 6 kolonizatorów oczekujących na wejście
na pokład wahadłowca ziemskiego lecącego na Marsa.
3
C
Centrum Lotów Kosmicznych na Marsie
może pomieścić do 5 kolonizatorów ocze
-
kujących na wejście na pokład wa
had
łow
-
ca marsjańskiego lecącego na Ganimedesa.
D
Wbazie kosmicznej na Ganimedesie znaj-
dują się 2 kar
ty promów kolonizacyjnych.
Gr
ac
ze umies
zc
z
ają te kar
t
y na swoich
planszach graczy na początku gr
y
. Ich wa-
runki s
tar
tu w
ys
zc
zególn
iono z
pr
awej
strony pól na kar
ty
– to 3 identycznych ko-
lonizatorów i4 różnych kolonizatorów.
E
Na dole swojej plan
s
z
y ka
żdy z
gr
ac
z
y
umieszcza w
odpowiednich kolumnach (zgodnie z symbolami) swoje kar
ty wahadłowców irozpatruje
ich efekty.
Zrekrutowanych kolonizatorów należy zawsze umieszczać na Ziemi. Gdy gr
acz używa wahadłowca ziem-
skiego
, kolonizator
zy zostają pr
zeniesieni z
Ziemi na Mar
sa. Podobnie gdy gracz używa wahadłowca
marsjańskiego, kolonizatorzy zostają pr
zeniesieni zMar
sa na Ganimedesa, gdzie czekają na nich promy,
któr
ymi będą mogli odbyć dalsze podróże. Prom kolonizacyjny, któr
y spełni warunki star
tu, automatycz-
nie wystar
tuje na koniec tur
y aktywnego gr
acza. Pionki kolonizatorów, którzy na dobre opuszczą Układ
Słoneczny
, należy odłożyć do puli.
Gracze mogą wielokrotnie kor
zy
stać z
efektów płytek kolonizatorów i
wahadłowców, jeśli mają więcej niż
1 tego samego typu (
,
,
,
,
).
PRZEBIEG TURY
Począwszy od pier
wszego gr
acza, gracze po kolei rozgr
ywają swoje tur
y do momentu, w
któr
ym zostanie speł-
niony któr
yś z
warunków końca gry. W
swojej tur
ze aktywny gr
acz
musi wykonać 1 z
3 akcji
. Na koniec swo-
jej tur
y gracz uzupełnia pust
e pola obszaru gr
y. Następnie aktywnym graczem zostaje osoba siedząca z
lewej
strony gracza, któr
y właśnie zakończył turę. W swojej turze gr
acz ma do wyboru 1 z3 następujących akcji:
Wybór płytki kolonizatora.
Użycie karty wahadłowca w celu przemieszczenia kolonizatorów
.
Odrzucenie płytek kolonizatorów iwykonanie akcji podstawowy
ch.
1
W
YBÓR
PŁYTKI KOLONIZA
TORA
Aktywny gracz wybier
a 1 z odkr
ytych płytek kolonizatorów, umieszcza ją na 1 z
3 pól na gór
ze swojej planszy
gracza istosuje jej ef
ekt.
Oznaczenia na płytkach kolonizatorów wskazują na ich typ (
,
,
,
,
). Jeśli to druga (albo
tr
zecia) płytka tego samego typu umieszczona na planszy aktywnego gr
acza, gracz może zastosować jej
efekt dwukrotnie (albo tr
zykr
otnie). Jeśli na wybranej płytce jest więcej niż 1 ikona efektu, gr
acz może zde-
cydować, że zastosuje różne efekty.
Gracz może mieć maksymalnie 3 płytki kolonizatorów. Jeśli gracz weźmie płytkę kolonizatora, a
ma już 3 na swo
-
jej planszy
, po pr
ostu odr
zuca wybraną płytkę zplanszy,zastępuje ją nową i dopiero wtedy stosuje jej efekt.
A
B
C
D
E
4
Płytki kolonizatorów należy odrzucać awer
sami do gór
y tak, by gr
acze mogli je w
dowolnym momen
-
cie obejrzeć. Jeśli stos płyt
ek kolonizatorów się wyczerpie, należy potasować odr
zucone płytki i
utwo
-
r
zyć znich nowy zakr
yty stos.
Prz
ykł
ad.
Pawe
ł w
ybier
a
pł
y
tkę k
oloni
z
ator
a
i
umieszcza ją na swojej pla
nsz
y. P
onieważ to jego
druga płytka kolonizator
a typu
, może dwukrotnie
zastosować jej efekt. T
a płytka pozwala mu zrekruto-
wać czerwonego ALBO żółtego kolonizator
a. Paweł
ma 3 opcje: wziąć 2 czerwonych kolonizatorów
, wziąć
2 żółtych kolonizatorów albo wziąć po 1 k
olonizato-
rze z
obu kolorów
. Postanawia wziąć 1 czer
wonego
i1 żółtego
kolonizator
a.
2
U
ŻYCIE KARTY W
AHADŁOWCA
W
ahadłowiec ziemski:
Ak
t
y
w
ny gr
ac
z może uż
y
ć wahadłowca ziemskiego
, je
śli na j
e
go p
lans
z
y na Ziemi znajduj
ą się
kolo
niz
ator
z
y wsk
a
z
ani na g
ór
ze kar
t
y tego wahadłowca. W t
akim pr
z
ypadku bier
ze t
ę kar
tę
z
obsz
aru g
r
y
, umieszc
z
a ją w
odpowiedn
iej kolum
nie na dole swojej pla
ns
z
y i
pr
zemieszc
z
a
wsk
a
z
anych k
olonizator
ów zZiemi na Mar
sa. Nas
tępnie może za
stosow
ać efek
t k
ar
t
y wahad-
łowca. Gr
ac
z może z
a
stosować t
en efek
t t
yle r
a
z
y
, ile kar
t tego ty
pu (
w
ł
ąc
znie z
t
ą
) znajd
uje się
na dole jego plans
z
y
.
Przykład.
P
aweł może użyć tego
wahadłowca
ziemskiego, ponieważ na jego planszy na Ziemi
A
znajduje się 1 niebieski i
1 czerwony kolonizator
. Bierze
kartę wahadłowca iumieszcza ją w
kolumnie
na dole swojej planszy
, a
następnie przemieszcza tych
kolonizatorów na Marsa
B
. P
aweł może dwukrotnie
zastosować efekt karty wahadłowca, poniew
aż to jego
2. karta
C
. Efekt tej kar
ty pozwala mu zrekru-
tować na Ziemi oletowego k
olonizatora.
A
C
B
5
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking przystawek smart TV 2025 [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Ranking laptopów gamingowych do 5000 zł [TOP10]
Jaki monitoring do domu wybrać?
Montaż piekarnika do zabudowy
Vectrex Mini podbije rynek konsol retro? Ten sprzęt to coś więcej niż granie na sentymentach
Ranking blenderów przenośnych [TOP10]
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników