Zacznij od karty z łatwym poziomem trudności. Wybierz dowolną kartę zadania, na której Zacznij od karty z łatwym poziomem trudności. Wybierz dowolną kartę zadania, na której
NIE ZNAJDUJE SIĘ symbol skrzyni w rogu. Karty są ponumerowane w lewym górnym rogu. NIE ZNAJDUJE SIĘ symbol skrzyni w rogu. Karty są ponumerowane w lewym górnym rogu.
Gdy rozwiążesz łamigłówkę, ułóż karty z powrotem w odpowiedniej kolejności, gdybyś Gdy rozwiążesz łamigłówkę, ułóż karty z powrotem w odpowiedniej kolejności, gdybyś
chciał zagrać w tryb przygodowy (zob. str. 5).chciał zagrać w tryb przygodowy (zob. str. 5).
wiek 8+
dla 1 gracza
PPrrzzyyggooddoowwaaggrraallooggiicczznnaa
Instrukcja
Instrukcja
CCeellggrryy
„Shadow Glyphs” to przygodowa gra logiczna, w której układasz bloki, tworząc cienie „Shadow Glyphs” to przygodowa gra logiczna, w której układasz bloki, tworząc cienie
pasujące do wzorów na kartach zadań.pasujące do wzorów na kartach zadań.
Każda karta zadania pokazuje namalowany obrys lub wzór na ścianie wewnątrz starożytnej Każda karta zadania pokazuje namalowany obrys lub wzór na ścianie wewnątrz starożytnej
świątyni i leżące w pobliżu bloki. Raz dziennie światło słoneczne wpada do świątyni świątyni i leżące w pobliżu bloki. Raz dziennie światło słoneczne wpada do świątyni
przez małe otwory, oświetlając każdy ze wzorów. Jeśli bloki rzucą cień odpowiadający przez małe otwory, oświetlając każdy ze wzorów. Jeśli bloki rzucą cień odpowiadający
dokładnemu kształtowi wzoru, łamigłówka zostanie rozwiązana.dokładnemu kształtowi wzoru, łamigłówka zostanie rozwiązana.
Przy wyłączonym świetle ustaw bloki w taki sposób, aby po włączeniu lampki rzucałyPrzy wyłączonym świetle ustaw bloki w taki sposób, aby po włączeniu lampki rzucały
cień odpowiadający kształtowi wzoru na ścianie. cień odpowiadający kształtowi wzoru na ścianie.
Bloki na podwyższeniuBloki na podwyższeniu to te umieszczone to te umieszczone
na 1 albo kilku blokach podstawy. Bloki na na 1 albo kilku blokach podstawy. Bloki na
podwyższeniu nie dotykają posadzki i mogą podwyższeniu nie dotykają posadzki i mogą
wystawać poza zagłębienie, więc możesz je wystawać poza zagłębienie, więc możesz je
umieszczać w wielu różnych i nietypowych umieszczać w wielu różnych i nietypowych
pozycjach.pozycjach.
kamienie kamienie
posadzkiposadzki
lampkalampka
rząd znakówrząd znaków
szczelinaszczelina
w murzew murze
Bloki podstawyBloki podstawyto te umieszczone to te umieszczone
bezpośrednio na kamieniach posadzki. bezpośrednio na kamieniach posadzki.
Muszą zakrywać w całości kamienie, na Muszą zakrywać w całości kamienie, na
których się znajdują, i nie mogą wystawać których się znajdują, i nie mogą wystawać
poza zagłębienie w posadzce.poza zagłębienie w posadzce.
numer łamigłówkinumer łamigłówki
UUkkłłaadd
eelleemmeennttóóww
nnaakkaarrttaacchh
zzaaddaańń
karta zadaniakarta zadania
PPrrzzyyggoottoowwaanniieeggrryy
Rozłóż planszę tak, aby mur stał w pozycji Rozłóż planszę tak, aby mur stał w pozycji
pionowej, a lampka była skierowana w jego pionowej, a lampka była skierowana w jego
Każda karta zadania pokazuje, jakie bloki Każda karta zadania pokazuje, jakie bloki
potrzebne są do rozwiązania zagadki. Połóż potrzebne są do rozwiązania zagadki. Połóż
je w dostępnym miejscu, a pozostałe odłóż je w dostępnym miejscu, a pozostałe odłóż
na bok.na bok.
Lata poszukiwań zaprowadziły Cię do legendarnych świątyń cieni! ata poszukiwań zaprowadziły Cię do legendarnych świątyń cieni!
Za grubymi ścianami pomalowanymi w dziwne wzory starożytni ukrywali niegdyś swoje Za grubymi ścianami pomalowanymi w dziwne wzory starożytni ukrywali niegdyś swoje
skarby. Najbardziej spektakularny ze wszystkich był posąg wysadzany czterdziestoma skarby. Najbardziej spektakularny ze wszystkich był posąg wysadzany czterdziestoma
kamieniami szlachetnymi, które reprezentowały ducha ludzkiego życia.kamieniami szlachetnymi, które reprezentowały ducha ludzkiego życia.
Złodzieje ogołocili posąg z klejnotów, ale dzięki jego magicznym właściwościom nie Złodzieje ogołocili posąg z klejnotów, ale dzięki jego magicznym właściwościom nie
mogli wynieść ich poza obszar świątyni. Do dziś leżą porozrzucane wewnątrz jej murów. mogli wynieść ich poza obszar świątyni. Do dziś leżą porozrzucane wewnątrz jej murów.
Przywróć kamienie na miejsce, aby oddać hołd starożytnemu ludowi.Przywróć kamienie na miejsce, aby oddać hołd starożytnemu ludowi.
TTrryybbpprrzzyyggooddoowwyy
Tryb przygodowy stawia przed Tobą wyzwanie, które polega na zdobyciu jak najwyższego Tryb przygodowy stawia przed Tobą wyzwanie, które polega na zdobyciu jak najwyższego wyniku, wyniku,
rozwiązując każdą z łamigłówek w jak najmniejszą liczbę dni. Zaczynając od karty zadaniarozwiązując każdą z łamigłówek w jak najmniejszą liczbę dni. Zaczynając od karty zadania
z numerem 1, zapisz całkowitą liczbę razy, gdy włączasz lampkę, aby sprawdzić swoje z numerem 1, zapisz całkowitą liczbę razy, gdy włączasz lampkę, aby sprawdzić swoje
rozwiązanie. Postaraj się rozwiązywać wszystkie łamigłówki tak, aby prób (dni) było jak najmniej. rozwiązanie. Postaraj się rozwiązywać wszystkie łamigłówki tak, aby prób (dni) było jak najmniej.
(Karty zadań mają 2 strony. Rozwiąż łamigłówki z obu stron przed przejściem do następnej karty).(Karty zadań mają 2 strony. Rozwiąż łamigłówki z obu stron przed przejściem do następnej karty).
UUżżyywwaanniieekkaarrttyywwyynniikkóóww
Grając w trybie przygodowym, będziesz korzystać z karty wyników, aby śledzić Grając w trybie przygodowym, będziesz korzystać z karty wyników, aby śledzić
wskazówki dotyczące skarbów, zdobyte i zużyte magiczne przedmioty, a także całkowitą wskazówki dotyczące skarbów, zdobyte i zużyte magiczne przedmioty, a także całkowitą
liczbę dni, których potrzebowałeś do rozwiązania łamigłówek. liczbę dni, których potrzebowałeś do rozwiązania łamigłówek.
Każda świątynia ma 5 zwykłych (numerowanych) kart zadań. Za każdym razem, gdy Każda świątynia ma 5 zwykłych (numerowanych) kart zadań. Za każdym razem, gdy
rozwiązujesz łamigłówkę z karty zadania z symbolem wskazówki , zwróć uwagę, który blok rozwiązujesz łamigłówkę z karty zadania z symbolem wskazówki , zwróć uwagę, który blok
rzuca cień na . (Tylko 1 blok może rzucać cień na symbol wskazówki). Użyj karty wyników rzuca cień na . (Tylko 1 blok może rzucać cień na symbol wskazówki). Użyj karty wyników
(zob. str. 6), aby śledzić przebieg rozwiązywania łamigłówki. Gdy przejdziesz do 6. łamigłówki(zob. str. 6), aby śledzić przebieg rozwiązywania łamigłówki. Gdy przejdziesz do 6. łamigłówki
w świątyni (nazywanej łamigłówką skarbu – jej karta zadania jest oznaczona symbolem skrzyni), w świątyni (nazywanej łamigłówką skarbu – jej karta zadania jest oznaczona symbolem skrzyni),
weź zaznaczone na karcie wyników bloki – użyjesz ich do rozwiązania łamigłówki skarbu. weź zaznaczone na karcie wyników bloki – użyjesz ich do rozwiązania łamigłówki skarbu.
Pamiętaj, że podczas rozwiązywania łamigłówki skarbu wciąż musisz śledzić dni! Gdy rozwiążesz Pamiętaj, że podczas rozwiązywania łamigłówki skarbu wciąż musisz śledzić dni! Gdy rozwiążesz
łamigłówkę skarbu, zdobędziesz magiczny przedmiot, który pomoże Ci podczas kolejnych przygód!łamigłówkę skarbu, zdobędziesz magiczny przedmiot, który pomoże Ci podczas kolejnych przygód!
przykładowy symbol wskazówkiprzykładowy symbol wskazówki
Rozkładana plansza z lampką • 10 bloków • 24 dwustronne karty zadań • karta wyników Rozkładana plansza z lampką • 10 bloków • 24 dwustronne karty zadań • karta wyników
Aby skończyć przygodę, musisz rozwiązać 8. i ostatnią łamigłówkę skarbu.Aby skończyć przygodę, musisz rozwiązać 8. i ostatnią łamigłówkę skarbu.
SSpprraawwddźźsswwóójjwwyynniikk
Im mniej prób potrzebujesz do rozwiązania każdej z łamigłówek, tym szybciej zakończysz Im mniej prób potrzebujesz do rozwiązania każdej z łamigłówek, tym szybciej zakończysz
przygodę i tym wyższy będzie Twój wynik. Zapisz łączną liczbę dni (czyli liczbę razy, gdy przygodę i tym wyższy będzie Twój wynik. Zapisz łączną liczbę dni (czyli liczbę razy, gdy
włączyłeś lampkę) i sprawdź swój wynik:włączyłeś lampkę) i sprawdź swój wynik:
PPaakkoowwaanniieeiipprrzzeecchhoowwyywwaanniiee
Gdy skończysz swoją przygodę z „Shadow Glyphs”, złóż lampkę w taki sposób, Gdy skończysz swoją przygodę z „Shadow Glyphs”, złóż lampkę w taki sposób,
aby znalazła się na planszy, jak pokazano na rysunku (A).aby znalazła się na planszy, jak pokazano na rysunku (A).
Następnie ułóż bloki równo pod murem, tworząc nie więcej niż 2 warstwy (B). Następnie ułóż bloki równo pod murem, tworząc nie więcej niż 2 warstwy (B).
Podnieś planszę w kierunku muru i zatrzaśnij (C). Podnieś planszę w kierunku muru i zatrzaśnij (C).
Pamiętaj, aby przenosić grę w pozycji pionowej,Pamiętaj, aby przenosić grę w pozycji pionowej,
trzymając za rączkę (D).trzymając za rączkę (D).
Doświadczony podróżnikDoświadczony podróżnik
Zbłąkany wędrowiecZbłąkany wędrowiec
Słynny łowca przygódSłynny łowca przygód
Wytrawny badaczWytrawny badacz
PROSIMY ZACHOWAĆ INSTRUKCJĘ ZE WZGLĘDU NA PODANE INFORMACJE.
Prosimy o zapoznanie się z niniejszymi wskazówkami dotyczącymi korzystania z urządzenia zasilanego bateriami.
Aby urządzenie działało poprawnie, należy regularnie sprawdzać naładowanie baterii.
Uwaga!
Nie należy używać jednocześnie różnych typów baterii ani mieszać starych i nowych baterii. Umieszczając baterie w komorze, należy
zwrócić uwagę na to, aby ich bieguny pasowały do oznaczeń. Nie należy doprowadzać do zwarcia na zaciskach baterii. Nie należy
ponownie ładować zużytych baterii. Przed ponownym naładowaniem akumulatorów należy wyciągnąć je z urządzenia. Ładowanie
akumulatorów powinno odbywać się pod nadzorem osoby dorosłej. Urządzenia nie można wkładać do wody. Jeśli urządzenie nie będzie
używane przez długi czas, należy wyciągnąć z niego baterie albo akumulatory. Zużyte baterie należy wyciągnąć z urządzenia. Wymiana
baterii powinna odbywać się pod nadzorem osoby dorosłej.
1. Za pomocą śrubokręta wykręć śrubkę i otwórz klapkę komory na baterie.
2. Włóż 2 baterie AAA, zwracając uwagę na to, aby ich bieguny pasowały do
oznaczeń wewnątrz komory.
3. Zamknij klapkę komory i wkręć śrubkę.
Uwaga! Przed przekazaniem urządzenia dziecku usuń opakowanie.
Informacje dotyczące źródła światła.
Nie należy bezpośrednio patrzeć na źródło światła. Nie należy kierować
źródła światła na oczy lub twarz innej osoby.
Produkt jest oznaczony symbolem wskazującym na selektywną zbiórkę
urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Oznacza to, że podlega systemowi selektywnej zbiórki, dzięki czemu można
go poddać procesowi recyklingu i zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko. Odpowiednia utylizacja tego produktu
i zużytych baterii pomaga chronić środowisko. Odpady elektryczne i elektroniczne, zużyte baterie i akumulatory nie mogą
być usuwane razem z odpadami domowymi. Aby dowiedzieć się więcej, należy skontaktować się z lokalnymi władzami.
<100<100
101–140101–140
141–175141–175
176+176+
MMaaggiicczznneepprrzzeeddmmiioottyy
Słoneczny kosturSłoneczny kostur
Rozwiąż łamigłówkę Rozwiąż łamigłówkę
przy zapalonej lampce. przy zapalonej lampce.
Za tę łamigłówkę nie Za tę łamigłówkę nie
dodawaj ani jednego dodawaj ani jednego
dnia do łącznej sumy dnia do łącznej sumy
dni spędzonych w tej dni spędzonych w tej
świątyni. świątyni.
Zegar słoneczny Zegar słoneczny
Użyj tego przedmiotu, Użyj tego przedmiotu,
gdy rozwiązujeszgdy rozwiązujesz
1. łamigłówkę w świątyni. 1. łamigłówkę w świątyni.
Zapisz 1 dzień mniej dla Zapisz 1 dzień mniej dla
każdej łamigłówki, którą każdej łamigłówki, którą
rozwiążesz w tej świątyni. rozwiążesz w tej świątyni.
Piasek ChronosaPiasek Chronosa
Wykorzystaj ponownie Wykorzystaj ponownie
dowolny inny magiczny dowolny inny magiczny
przedmiot, który przedmiot, który
zdobyłeś. zdobyłeś.
Pas i rękawice siłyPas i rękawice siły
Użyj tego przedmiotu, gdy rozwiązuUżyj tego przedmiotu, gdy rozwiązu
jesz 1. łamigłówkę w świątyni. Podczas jesz 1. łamigłówkę w świątyni. Podczas
rozwiązywania każdej z łamigłówekrozwiązywania każdej z łamigłówek
w tej świątyni możesz raz przesunąćw tej świątyni możesz raz przesunąć
blok podstawy (i wszystkie spoczywające blok podstawy (i wszystkie spoczywające
na nim bloki), zanim wyłączysz lampkę. na nim bloki), zanim wyłączysz lampkę.