Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Trekking przez historię 2017626
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(112)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Trekking przez historię 2017626
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Za ch
wilę wyruszy
cie na 3-dnio
wą wy
cieczk
ę po historii.
Ww
e
hik
ule czasu od
wiedzicie miejsca odległe oty
siące lat
ina w
łasne oczy zobaczy
cie najważniejsze wy
darzenia zprzeszłości.
R
ozgryw
ka w „
Tre
kking przez historię
” składa się z3 rund, które odpo
wiadają
poszczeg
ó
ln
ym dniom W
aszej wy
cieczki. Każdeg
o dnia spędzicie różną liczbę
g
odzin, uczestnicząc wważn
y
ch wy
darzeniach history
czn
y
ch.
Trzymanie się p
lanu podróży iod
wiedzanie miejsc wk
o
lejności
chrono
logicznej zape
wni W
am najwięcej punktó
w
. Wdrog
ę!
Z
a
w
artość
:
108 kart historii
s
12 ka
rt przodków
s
pla
nsza zegara
s
n
eopr
eno
wa plan
sza główna
s
4 zega
rki kieszonko
we
s
s
4 znaczniki punktacji
s
84 żeton
y doświadczeń (20 ludzi, 18 wydarzeń, 16 innowacji, 16 r
ozwo
ju
, 14 wyjątko
wych)
s
s
20 kr
yształów czasu
s
4 zb
iorniki na kr
yształy
s
24 plan
y p
odróży
s
4 karty pomocy
s
instrukcja
s
indeks dat
s
s
24 karty zakrzy
wienia czasoprzes
trzeni
s
4 znaczniki zakrzy
wienia czasoprzestrzeni
s
ins
trukcja „
Zakrzy
wienia czasoprzestrzeni
”
s
s
plan
y p
odróży do try
bu solo
s
ins
trukcja t
ry
bu solo
w
it
ajcie
w
b
iu
r
Ze
p
o
dr
óż
y
w
a
yb
a
ck
t
ou
rs
!
2
P
ojemnik na elementy
(ze wszystkimi
żetonami doświadczeń
i
kr
yształami
czasu
) należy położyć na stole.
W prawym górnym rogu kart historii
z
talii I dnia
widnieje rzymska
liczba „I”. Należy potasować te karty
i umieścić w formie odkrytej talii
we wskazanym miejscu. Następnie
należy dobrać z niej 5 kart i umieścić
je na pustych polac
h po pra
wej
stronie. Rząd 5 kart i wierzchnia
karta talii tworzą 6-elementow
y
tor odjazdu
.
Na planszy należy położyć stos
kart
przodków
:
2 graczy: 6 kart,
3 graczy: 9 kart,
4 graczy: 12 kart.
Należy potasować
plany podróży
.
Każdemu z graczy należy rozdać po
4 plany podróży
. J
eśli to 1. rozgry
wka,
każdy z graczy losowo wybiera
1 z planów
, kładzie go odkr
yt
y przed
sobą, a pozostałe kładzie zakr
yte
w pobliżu. Będą potrzebne w dalszych
etapach gry
. (Gdy gracze zapoznają się
z rozgry
wką, będą mogli samodzielnie
wybierać swoje plany podróży).
Osobno należy potasować talie
dnia II
i
dnia III
, a następnie
odłożyć je na bok
. Będą potrzebne
w dalszych etapac
h gr
y
.
Planszę główną
należy umieścić na
środku stołu.
P
rz
y
got
o
w
a
n
i
e
do
gr
y
3
INFO
INFO
Każdemu z graczy należy rozdać po
zbiorniku na
kr
yształy
w odpowiednim kolorze i po
kr
ysztale
czasu
. Zdobyte kr
yształy czasu gracze będą
umieszczać w swoich zbiornikac
h na kr
yształy
.
Każdy z graczy umieszcza
drewniany
znacznik punktacji
w swoim kolorze na polu „0”
na
torze punktacji
.
Planszę zegar
a
należy położyć obok planszy
głównej. Każdy z graczy bierze
zegarek
kieszonkowy
w swoim kolorze, a następnie
umieszcza go na godzinie 12 na planszy zegara.
W
szystkie zegarki powinny być ułożone
w losowej kolejności jeden na drugim.
Każdemu z graczy
należy rozdać
po
karcie pomocy
.
Liczba w symbolu
oznacza możliwe do
zdo
byci
a
punkty
. Znajduje się na planach podróży i w sekcji
wędrówki na planszy głównej.
4
500
p.n.e.
n
aPij
się
cZekolady
Z
M
ajaMi
Szukasz naprawdę wyjątkowej pitnej czekolady?
Majowie z pewnością wiedzieli, jak sprawić, żeby
czekolada rozgrzewała. Sam napój był podawany
na zimno, jednak dodawane do niego papryczki
chili paliły podniebienie. Mimo że dzisiejsza
gor
ąca
czekolada
zaz
w
y
cza
j nie składa się ze
zmielony
c
h
ziar
en
kakao,
wody i papryczek chili,
to
właśnie
M
ajowie
r
ozpoc
zęli trad
y
cję
picia
czekolady
.
500
p.n.e.
Napij się czek
olady zMajami
?
Odwiedź swoich przodków
W swojej turze gracz musi wykonać
poniższe kroki w podanej kolejności:
1
W
ybranie karty
.
2
Przesunięcie zegarka
kieszonko
weg
o.
3
Zebranie bonusów
.
4
Dodanie karty do wędró
wki.
5
Przesunięcie iuzupełnienie
rzędu kart historii.
P
rzeb
ie
g
g
r
y
Kolejność rozgrywania tur
Zegarki kieszonkowe na planszy zegara
określają kolejność rozgry
wania tur
.
Gracz, którego zegar
ek kieszonkowy
znajduje się na górze stosu, rozpoczyna
rozgry
wkę. P
óźniej podczas rozgr
ywki
kolejną turę r
ozgr
ywa gracz, którego
zegarek kieszonkowy jest najbardziej z tyłu.
W przypadku remisu na ostatniej pozycji
turę r
ozgr
ywa gracz, którego zegarek jest
na górze stosu. Gracz może rozegr
ać kilka
tur z rzędu, jeśli po wykonaniu ruchu
wciąż znajduje się najbardziej z tyłu.
1
W
ybranie karty
W każdej swojej turze gracz musi najpierw w
ybrać wydarzenie histor
yczne, w którym będzie
uczestniczyć. W tym celu bierze 1 z 6 kart z toru odjazdu (może w
ybrać kartę z wierzchu talii).
E
wentualnie zamiast tego może odwiedzić swojego przodka. W
sz
ystkie zdobywane przez gracza
punkty zależą od tej decyzji, którą podejmuje w każdej turze.
Karty historii
Zazw
yczaj gr
acze będą chcieli uczestniczyć w wydarzeniach historycznyc
h na torze odjazdu.
Każda karta historii zawiera poniższe informacje.
Karty przodkó
w
Czasem zdarzy się,
że gracz zdecyduje się
na wybór kar
ty przodka,
jeśli taka będzie dostępna.
Karty przodków działają
jak karty historii, ale
ich daty nie są z gór
y
ustalone, dlatego
ułatwiają zachowanie
chr
onologicznej kolejności
kart w wędrówce
i zdobywanie punktów
(zob. str
. 6).
Przykład. Ro
zpoczyna się t
ur
a nieb
ies
ki
ego
gracza, po
ni
eważ jego zega
r
ek k
ieszonko
wy
jest n
ajba
rdziej ztyłu iznajd
uje się na
górz
e stosu.
Pamiętaj, że „p.n.e.
” oznacza
„przed naszą erą”
. Im większy
numer roku p.n.
e., tym s
tarsze
jest wydarzenie.
INFO
INFO
H
istoria.
I
nformacje
o wydarzeniu
histor
ycznym.
Dzień.
T
alia dnia, do którego
należy dana karta.
Bonusy
.
Nagr
ody za wybranie
danej karty
.
doświadczenie ludzi
doświadczenie wydarzeń
doświadczenie innowacji
doświadczenie rozwoju
doświadczenie wyjątkowe
kr
yształ czasu
Koszt godzinowy
.
Liczba godzin
(pól na planszy
zegara), które gr
acz
musi poświęcić, aby
wziąć daną kartę.
Data.
Rok
,
w któr
ym dane
wydarzenie
miało miejsce.
Nazwa.
W
ydarzenie, do
którego przenosi się gracz.
5
1324
R
ozdaj
g
óry
złota
zMansą
M
usą
INFO
INFO
2
Przesunięcie zegarka kieszonk
o
weg
o
Gracz uczestniczy w wydarzeniu określoną liczbę godzin. P
rzesuwa swój zegarek
kieszonkowy na plansz
y zegara o tyle pól do przodu, ile wskazuje liczba w lew
ym
dolnym rogu wybranej karty historii. Jeśli zatrzyma się na polu z zegarkiem
kieszonkowym innego gracza, kładzie swój zegarek na wierzchu.
Oszczędzanie czasu zkryształami czasu
Gdy gracz przesuwa swój zegarek kieszonkowy na planszy zegara, może
zmniejszyć liczbę godzin, uży
wając kr
yształów czasu. Każdy kr
yształ pozwala
oszczędzić godzinę, dzięki czemu gracz przesuwa zegarek kieszonkowy
o 1 pole mniej na planszy zegara. W swojej turze gracz może wykorzystać
dowolną liczbę kr
yształów
, ale w
ydarzenie musi trwać prz
ynajmniej godzinę.
W
ażne! Nie można wykorzystać
kr
yształów czasu zdobytych dzięki
karcie, aby zmniejszyć koszt godzinowy
tej samej kart
y
. Można wykorz
ystać
tylko te kr
yształy czasu, które gracz
ma w swoim zbiorniku na kr
yształy
(przed wybraniem kart
y).
Przykład. M
ikołaj ch
ce wybr
ać kartę
zda
tą 1324, kt
ór
ej kos
zt to 3godzi
n
y
.
W
ykorzystu
je 2 kryształy (zwr
aca
je do pojem
n
ika na e
lementy)
izmn
iejsza k
oszt po
dr
óży d
o 1 godzin
y
.
3
Zebranie bonusów
Gracz zbiera bonusy
przedstawione na wybranej
karcie historii. Dodatkowo zbiera
bon
us
przedsta
wiony na planszy
głównej pod wybraną kartą.
Przykład. E
mi
lia wyb
iera k
artę
hist
orii zd
at
ą 1963. Ztej k
arty
otrzym
uje
i
. D
oda
tkowo
otrzym
uje
, któ
re
go symbo
l
znajd
uje się pod ka
rtą.
Gracze umieszczają wszystkie zebrane żetony
doświadczeń na swoich planac
h podróży
, zaczynając
od 1. pustego pola od gór
y w danym kolorze.
W
yjątkowe doświadczenia
można umieścić
w kolumnie dowolnego koloru. J
eśli gracz nie może
umieścić żetonu, zwraca go do pojemnika na elementy
.
Liczba żetonów jest nieograniczona. J
eś
li
sk
oń
cz
ą
się żetony danego koloru, jako zamienników należ
y
użyć żetonów
. J
eśli gracz zdobył kryształy czasu,
umieszcza je w swoim zbiorniku na kr
yształy
.
J
eśli gracz umieści żeton doświadczenia na polu
z symbolem albo wypełni rząd z symbolem na końcu,
natychmiast otrzymuje wskazaną nagrodę: punkty
zw
ycięstwa albo kr
yształ czasu. P
rzesuwa wtedy swój
drewniany znacznik punktacji o odpowiednią liczbę
pól na torze punktacji albo umieszcza kr
yształy czasu
w swoim zbiorniku na kr
yształy
.
Przykład. E
mi
lia u
mie
szcza zdob
yte żeto
n
y doświadczeń
naswo
im p
lan
ie pod
r
óży ina
tychm
iast o
trzymu
je 4 pu
nkty
za zakrycie symb
olu zw
artością „4” wt
ej kol
um
n
ie.
Przykład. K
arol o
trzymu
je 6 pu
nkt
ów za wypełnien
ie rzęd
u.
Przykład. N
iebi
esk
i g
r
acz wybier
a kartę zdat
ą 49 p
.n.e. iprzesu
wa swó
j zega
re
k
kie
szon
ko
wy o2 pola do przo
du.
Korzy
stanie zkr
ysz
tałów
czasu może pomóc wwykonaniu
kilku tur zrzędu. Nie ma limitu
kr
ysz
tałów czasu, które gracz
może mieć wswoich zasobach.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników