Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Welcome to... Miasteczko marzeń

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Welcome to... Miasteczko marzeń

Wróć
Instrukcja
2
y
81 kart budowy
(58 × 88 mm)
(awers: numer domu, rewers: efekt)
y
29 kart planu miejscowego
(58 × 88 mm)
Karty oznaczone cyframi 1, 2 albo 3
(awers: projekt, rewers: napis „Approved”).
Wśród nich znajdują się: 1 karta wariantu
1- osobowego, 18 kart wariantu podstawo-
wego i 10 kart wariantu zaawansowanego
(oznaczonych symbolem ).
y
4 arkusze pomocy
Numer domu
-
3 × , , , ; 4 × , ;
5 × , ; 6 × , ; 7 × , ; 8 × , ;
9 × .
y
notes punktacji
park
ulica
basen
rondo
(wariant
zaawansowany)
wartość osiedli
mieszkaniowych
Bis
odmowa wydania
pozwolenia na
budowę
punktacja
końcowa
nazwa
miasteczka
parki
plan
miejscowy
baseny
pracownicy
tymczasowi
Efekt
-
9 kart producentów basenów, 9 kart
pracowników tymczasowych, 9 kart Bis, 18 kart
architektów krajobrazu, 18 kart pośredni-
ków nieruchomości i 18 kart geodetów.
Rodzaje kart:
Elementy gry
Wprowadzenie
y
aplikacja
do liczenia
punktów
3
W grze
Welcome to
wcielacie się w amery-
kańskich architektów z lat pięćdziesiątych,
którym przyszło projektować w okresie baby
boomu. Konkurencja na rynku nieruchomości
jest jednak wielka! Komu uda się wybudować
na trzech ulicach piękne osiedla z urokliwy-
mi parkami i luksusowymi basenami zgodnie
z założeniami planu miejscowego?
W
Welcome to
wszyscy gracze rozgrywają tury
jednocześnie, używając tych samych kart.
Gracz, który sprytnie połączy numery domów
i efekty kart, zdobędzie miano architekta
przyszłości!
rondo
(wariant
zaawansowany)
odmowa wydania
pozwolenia na
budowę
punktacja
końcowa
Wprowadzenie
Jako architekci stopniowo rozbudowujecie
3 ulice, stawiając przy nich domy i ozna-
czając je numerami.
Następnie z domów tworzycie osiedla miesz-
kaniowe, ale tylko te, które zostaną ukoń-
czone, dadzą punkty na koniec gry.
Pamiętajcie, że dzięki parkom i basenom
okolica zaprojektowanego przez Was mia-
steczka staje się atrakcyjniejsza.
Podnoście standard stawianych przez Was
budowli, aby zwiększyć wartość osiedli.
Liczy się także to, kto pierwszy wybuduje
miasteczko pokrywające się z założeniami
planu miejscowego!
Spróbujcie także zdobyć przychylność
burmistrza, zatrudniając pracowników
z agencji pracy tymczasowej i starając
się budować nowe osiedla najszybciej, jak
się da.
Cel gry
4
y Weźcie coś do pisania i wyrwijcie po 1 arkuszu z notesu punktacji dla każdego gracza.
y Rozdajcie arkusze pomocy wszystkim graczom.
y W podstawowym wariancie gry wybierzcie po 1 karcie planu miejscowego z numerem 1, 2
i 3. Umieśćcie je stroną z napisem Approved” do dołu. (Pozostałe karty planu miejscowego
odłóżcie do pudełka).
y Potasujcie karty budowy. Podzielcie je na 3 równe stosy (po 27 kart w każdym) i połóżcie
obok siebie awersem do góry.
Przygotowanie gry
5
Jeśli nie możesz wpisać nume-
ru, ponieważ złamałbyś zasady
wpisywania, otrzymujesz odmowę
wydania pozwolenia na budowę
(odmowy zaznaczane są na arku-
szu od góry do dołu w kolejności:
0, 0, 3).
Jeśli nie otrzymałeś odmowy wydania pozwo-
lenia na budowę, możesz rozpatrzyć efekt
wybranej wcześniej kombinacji.
Uwaga! Rozpatrzenie efektu jest dobrowolne.
Gdy wszyscy wybudują wybrane domy i roz-
patrzą ich efekty (opcjonalnie), rozpoczy-
na się nowa runda. Odsłaniacie nowe karty
z 3 stosów kart budowy (jeśli zabraknie
kart, należy potasować karty ze stosu kart
odrzuconych i stworzyć nowe stosy).
456
65 4
4710
478
Rozgrywacie swoje tury jednocześnie. Każdy
wybiera 1 z 3 odsłoniętych kombinacji
i, jeśli chce, zapisuje efekt na swoim arku-
szu punktacji. Kilka osób może wybrać
samą kombinację.
Na początku każdej rundy
odwróćcie wierzchnią kartę
z każdego stosu kart budowy
i połóżcie obok danego
stosu stroną z efektem do
góry, tworząc w ten sposób
3 kombinacje typu numer
domu/efekt. Odwrócone kar-
ty będą następnie odkładane
na 3 stosy kart odrzuconych.
Każdy musi wybudować dom, wpisując numer
z wybranej kombinacji na rysunku domu, któ-
ry znajduje się na 1 z 3 ulic na jego arkuszu.
Numery muszą być wpisywane na puste dział-
ki (symbole domów) w rosnącej kolejności od
lewej do prawej.
Nie można wpisać 2 razy tego samego numeru
na tej samej ulicy. (Ta zasada nie dotyczy
efektu karty Bis
-
zob. str. 7).
Domy nie muszą być budowane po kolei.
Między 2 wybudowanymi domami mo-
żesz zostawić tyle wolnych miejsc,
ile chcesz. Możesz wybudować domy
później, ale musisz pamiętać, żeby
numerować je w rosnącej kolejności.
Co więcej, możesz opuścić niektóre
numery (na przykład wpisać 10 po 7).
y
Wskazówka
y
Przebieg rgrywki

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756