Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Amsterdam
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Amsterdam
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
7
8
A
A
B
B
C
C
D
D
połącze
nie
wymaga
odrzuce
nia
różo
wych
kart
Lok
omocji.
W
yjątkiem
jest
szare
połącze
nie
,
któr
e
można
zająć
zestaw
em
kart
w do
w
olnym k
ol
orze
, je
dnak
wszystkie muszą
być
te
go
samego
k
ol
oru.
G
racz
może
utw
orzyć
do
w
olne
niezajęte
połącze
nie
na
planszy
,
nie
musi
się
ono
łączyć
z
innymi
połącze
niami
zajętymi
do
tej
pory
.
Gracz
może
w
1
turze
utw
orzyć
tylk
o
1
połączenie
.
Koniec gry
Koniec gry
i podliczanie punktów
i podliczanie punktów
Gdy
je
dnemu
z
graczy
pozostaną
co
najwyżej
2
plastik
o
w
e
w
ozy
,
każdy (łącznie
z tym
graczem) może
roze
grać jeszcze
1 turę.
P
otem
gra
się
k
ończy
i
gracze
podliczają
punkty
.
G
racz,
który
zdob
ył
najw
iększą
liczbę
punktów
,
zostaje
G
racz,
który
zdob
ył
najw
iększą
liczbę
punktów
,
zostaje
zwycięzcą.
zwycięzcą.
W
przypadku
remisu
wygryw
a
te
n
z
remisujących
graczy
,
który
zrealizo
wał
najw
iększą
liczbę
K
o
ntraktów
.
J
eśli
nie
rozstrzyga
to
remisu,
remisujący
gracze
współdzielą
zwycięstw
o
.
G
racz
nie
może
utw
orzyć
połącze
nia,
jeśli
ma
za
mało
plastik
o
wych
w
ozów
,
ab
y
postaw
ić
po
1
na
każdym polu
tego
połącze
nia.
P
o
utw
orze
niu
połącze
nia
należy
natych
-
miast
dodać
otrzymane
za
nie
punkty
do
sw
o
je
go
wyniku,
przesuw
ając
znacz
-
nik
punktacji
o
odpo
w
ie
dnią
liczbę
pól
na
torze
punktacj
i. W
artość
punkto
w
a
połączeń
znajduje
się
w
tabeli
punktacj
i.
J
eśli
na
polach
utw
orzo
nego
połącze
nia
znajdują się
symbole
w
ozów
,
gracz
dobie
ra
też
z talii
1
bo
nuso
wą
kartę
T
ow
arów
. Bonuso
w
e
karty T
o
warów należy
kłaść odkryte
prze
d
sobą, tak
aby
b
yły w
idoczne dla
pozostałych
graczy
.
Uw
aga!
G
racz
dobiera
tylk
o
1
bonuso
wą
kartę
T
o
warów
bez
względu
na
długość połącze
nia
z
symbolami w
ozów
.
Dobieranie kart Kontraktów
Na
każdej
karcie
K
o
n
traktu
pokazane
są 2
miejsca
i
wartość punkto
wa. Na
k
o
niec gry
gracz
otrzyma
punkty za
każdy
zrealizo
wany
K
o
n
trakt.
J
eśli
gracz
nie
zrealizuje
K
o
ntra
ktu,
będzie
musiał
odjąć je
go wartość
od zdobytych
przez siebie
punktów
. Aby
zrealizo
wać
K
on
trakt,
gracz
musi
utw
orzyć
nieprze
rw
any
ciąg
połączeń
w
sw
oim
k
ol
orze
między
wskazanymi
na
K
on
trakcie
miejscami.
Gracz
może
w
trakcie
gry
posiadać
do
w
olną
liczbę
K
o
n
traktów
.
T
a
akcja
pozwala
dobrać
dodatk
o
w
e
karty
K
on
traktów
.
G
racz
dobie
ra
2
karty
z
talii
K
on
traktów
i
musi
zatrzymać
co
najmniej
1 K
o
ntrakt
z dobranych,
ale jeśli
chce,
może zatrzymać
oba.
K
o
n
trakt,
któr
ego
gracz
nie
chce
zacho
wać,
umieszcza
zakryty
na
spodzie
stosu.
K
o
n
trakty
,
których
gracz
nie
odrzucił
w
mome
ncie
dobie
rania,
musi zacho
wać
już
do
k
ońca
gry
.
J
eśli na
stosie pozostała tylk
o 1
karta K
on
traktu, gracz nadal
może
wyk
o
nać
tę
akcję,
ale
będzie
musiał
zacho
wać
dobraną
kartę.
G
racze
nie
zdradzają
treści ani
sto
pnia
r
ealizacji
sw
oich
K
o
n
traktów aż
do mome
ntu
k
ońco
w
ego
punkto
w
ania.
DAM
DE DRIE HENDRICKEN
Autor gry
: Alan R
. Moon
Ilustracje
: Julien Delval
Opracowanie graficzne
: Cyrille Daujean
Redakcja:
zespół
Rebel
Tłumaczenie
:
Monika
Ż
abicka
Aby utworzyć
zielone połączenie
składające
się z
3 pól,
gr
acz
może zagrać dowolną z
poniższych kombinacji
kart:
Punkty zdobyte za utworzone połączenia powinny być już
podliczone, jak
o że gracze na bieżąco przesuwali znaczniki na
torze punktacji. Aby upewnić się, że nie doszło do żadnego
błędu, można je raz jeszcze policzyć.
Następnie wszyscy gracze pokazują swoje K
ontrakty
, po czym
dodają punkty za zrealizowane K
ontrakty iodejmują punkty za
K
ontrakty, których nie udało im się zrealizować.
Na k
oniec gracze dodają punkty za swoje bonusowe karty
T
owarów. Liczbę punktów ustala się na podsta
wie posiadanych
bonusowych kart T
owarów i
liczby graczy biorących udział
wgrze:
4
graczy
2
graczy
1
.
miejsce
2
.
miejsce
3
.
miejsce
4
.
miejsce
3
graczy
+
8
+
6
+
4
+
2
+
8
+
4
+
8
+
5
+
2
Jeśli gracz nie ma bonusowych kart T
owarów, nie otrzymuje punktów
.
W przypadku remisu wszyscy remisujący gracze otrzymują punkty za
miejsce wtabeli, a niezajęte miejsca są pomijane.
Alan i
Do
W pragną szczególnie podziękować wszystkim, którzy testowali tę grę, a byli to: J
anet Moon,
Bobby W
est, Martha Garcia Murillo i
Ian Mac
Innes, Michelle i
Scott Alden, Ewan Martinot
-T
udal, Alicia
Zaret i
Jonathan Y
ost, Casey Johnson, Emilee La
wson Hatch i
Ryan Hatch.
© 2004–2020 Days of Wonder
, logo Days of Wonder
,
Ticket to Ride
i
Wsiąść
do
Pociągu
są
znakami
towarowymi
albo
zarejestrowanymi
znakami
towarowymi
Days
of
Wonder
, Inc.
Wszystkie
prawa
zastrzeżone
.
721163-T2RAM-Rules-PL-30042020.indd 1
721163-T2RAM-Rules-PL-30042020.indd 1
05/05/2020 12:46
05/05/2020 12:46
6
3
5
4
2
5
3
1
2
-
3
4
5
Połó
żcie planszę przedstawiającą
Połó
żcie planszę przedstawiającą
sieć handlową w
Amsterdamie pośrodku
sieć handlową w
Amsterdamie pośrodku
stołu. Każdy z
graczy otrzymuje zestaw
stołu. Każdy z
graczy otrzymuje zestaw
plastikowy
ch wozów wwybranym kolorz
e
plastikowy
ch wozów wwybranym kolorz
e
i
odpowiadający mu znacznik punktacji. Znacznik należy umieścić
i
odpowiadający mu znacznik punktacji. Znacznik należy umieścić
na polu „Start”
na polu „Start”
➊
➊
. Połó
żcie talię 16 bonusowych kart T
owarów
. Połó
żcie talię 16 bonusowych kart T
owarów
obok planszy
obok planszy
➋
➋
.
.
Potasujcie karty L
okomocji ir
ozdajcie każdemu zgraczy po
Potasujcie karty L
okomocji ir
ozdajcie każdemu zgraczy po
2
karty
2
karty
➌
➌
. Z
pozostałych kart Lok
omocji stwórzcie talię Lok
omocji
. Z
pozostałych kart Lok
omocji stwórzcie talię Lok
omocji
ipołó
żcie ją obok planszy. Odkryjcie 5 wierzchnich kart i
ułóżcie je
ipołó
żcie ją obok planszy. Odkryjcie 5 wierzchnich kart i
ułóżcie je
na stole tak, by wszyscy je widzieli
na stole tak, by wszyscy je widzieli
➍
➍
. Gdyby okazało się, że co
. Gdyby okazało się, że co
najmniej 3 z
5 odkrytych kart to karty dżo-
najmniej 3 z
5 odkrytych kart to karty dżo-
ker
ów, natychmiast odrzućcie wszystkie
ker
ów, natychmiast odrzućcie wszystkie
odkryte karty iodkryjcie 5 nowych.
odkryte karty iodkryjcie 5 nowych.
Potasujcie karty K
ontraktów i
roz
-
Potasujcie karty K
ontraktów i
roz
-
dajcie każdemu z
graczy po 2
karty
dajcie każdemu z
graczy po 2
karty
➎
➎
. Po obejrz
eniu swoich
. Po obejrz
eniu swoich
K
ontraktów każdy gracz musi zdecydować, czy zachowuje oba
K
ontraktów każdy gracz musi zdecydować, czy zachowuje oba
swoje K
ontrakty, czy tylk
o jeden z
nich. Niewybrane karty należy
swoje K
ontrakty, czy tylk
o jeden z
nich. Niewybrane karty należy
odłożyć zakryte na spód stosu kart K
ontraktów. N
astępnie połóżcie
odłożyć zakryte na spód stosu kart K
ontraktów. N
astępnie połóżcie
go obok planszy
go obok planszy
➏
➏
. Nie wolno ujawniać tr
eści kart Kontraktów
. Nie wolno ujawniać tr
eści kart Kontraktów
innym graczom aż do k
ońca rozgrywki.
innym graczom aż do k
ońca rozgrywki.
Możecie r
ozpocząć grę!
Możecie r
ozpocząć grę!
Cel gry
Cel gry
Celem
gry
jest
zdob
ycie
jak
najw
iększej
liczby
punktów
zwycięstwa.
Punkty
można
zdob
ywać
poprzez:
G
racz
może
także
stracić
punkty
,
jeśli
nie
zrealizuje
K
o
ntraktów
,
które
zdecydo
w
ał
się
zacho
wać.
Przebieg tury
Przebieg tury
G
rę
rozpoczyna
najmłodszy
z
graczy
.
P
o
nim
gra
osoba
sie
dząca
po
je
go
lew
ej
stro
nie i
tak
dalej.
W
sw
ojej
turze
gracz
musi
W
W
itaj
w
Amsterdamie!
Zostań
siedemnastowiecznym
kupcem
i
stwórz
rozległą
sieć
połączeń
w
samym
itaj
w
Amsterdamie!
Zostań
siedemnastowiecznym
kupcem
i
stwórz
rozległą
sieć
połączeń
w
samym
sercu światowego handlu
, zbijając na tym prawdziwą
fortunę.
sercu światowego handlu
, zbijając na tym prawdziwą
fortunę.
tworzenie połączeń między 2sąsiednimi miejscami na planszy;
realizację K
ontraktów;
zdobywanie bonusowych kart T
owarów za ciągi połączeń
oznaczone symbolami wozów
.
przepr
o
wadzić
1
(wyłącznie!)
z
3
dostępnych
akcji:
dobrać
kartę Lok
omocji, utw
orzyć połącze
nie
albo
dobrać
karty
K
o
n
traktów
.
Dobieranie kart Lokomocji
K
ol
ory
kart
Lok
omocji
odpo
wiadają
różnym
połącze
niom
pomiędzy
miejscami
na
planszy
(różo
wym,
nie
bieskim,
ziel
o
nym,
czarnym,
cze
rw
onym
i
pomarańczo
wym).
W
yjąte
k
stano
w
ią
wiel
ok
ol
oro
w
e
karty
dżok
e
rów
,
któr
e
mogą
zastąpić
kartę
do
w
olne
go
k
olo
ru
przy tw
orze
niu połącze
nia. W
każdym mome
ncie gry gracz
może
mieć
na ręce
do
w
olną
liczbę
kart.
T
a
akcja
pozw
ala
dobrać
2
karty
Lok
omocji.
G
racz
może
wybrać
kartę
z
w
ie
rzchu
talii
(dobrać
w
ciemno)
albo
1
z
5
odkrytych
kart.
J
eśli
gracz
w
eźmie
odkrytą
kartę,
natychmiast
uzup
ełnia
w
olne miejsce
no
wą
kartą z
wie
rzchu talii.
J
eśli pie
rwszą kartą wybraną przez
gracza jest odkryta karta
dżok
e
ra,
to
jest
to
je
dyna
karta,
jaką
może
dobrać
w
tej
turze
.
G
racz
nie
może
też
wybrać
odkrytej
karty
dżok
e
ra
jak
o
sw
ojej
drugiej
karty
.
J
eśli
w
jakimk
olw
ie
k
mome
ncie
gry
3
z
5
odkrytych
kart
Lok
omocji
będą
kartami
dżok
e
rów
,
należy
natychmiast
odrzucić
wszystkie
5
kart i
odkryć 5
no
wych kart.
Gdy
talia kart
Lok
omocji się
wycze
rpie
,
należy
potaso
w
ać
karty
odrzuco
ne
i stw
orzyć
z
nich
no
wą
talię.
Utworzenie
połączenia
P
ołącze
nie
to
ciąg
pól
w
1
k
ol
orze
,
które
łączą
ze
sobą
2
sąsiadujące
miejsca
na
planszy
.
Między nie
którymi
miejscami bie
gną podwójne połącze
nia
(2
połącze
nia
tej
samej
długości
łączące
te
same
miejsca).
G
racz
nie
może
zająć obu
nite
k
takiego
połącze
nia.
Uw
aga!
W
rozgrywce
2-osobo
w
ej
gracze
mogą
k
orzystać
tylk
o
z
1
nitki
podwójnego
połącze
nia.
Pie
rwszy
gracz
r
ealizujący
takie połącze
nie
może
zająć do
w
olna nitkę,
po
czym druga
nitka
staje
się nie
dostępna.
Ab
y
utw
orzyć połącze
nie
,
gracz
musi
zagrać z
ręki
zesta
w
kart
Lok
omocji,
których
k
olo
r
i
liczba
odpo
w
iadają
k
olo
ro
w
i
i
liczbie
pól wybranej
trasy
, a
następnie
umieścić
na każdym
polu trasy
po
1
plastik
o
wym w
ozie
.
Większość połączeń
wymaga kart
w
k
o
nkretnym k
ol
orze
.
Na przykład
różo
w
e
Zawartość
pudełka
=
plansza przedstawiająca
sieć handlową
w Amster
damie,
=
64 plastikowe wozy (po 16
w każdym kolorze
),
=
kilka zapasowych plastikowych wozów
,
=
44 karty Lokomocji (8 wielokolor
owych kart
dżoker
ów
i po 6 kart w
każdym z tych kolor
ów: różowy
, niebieski,
zielony
, czarny
, czerwony i pomar
ańczowy).
=
24 karty Kontr
aktów
,
=
16 bonusowych kart Towar
ów
,
=
4 znaczniki punktacji,
=
instrukcja.
DAM
DE DRIE HENDRICKEN
Przygotowanie gry
721163-T2RAM-Rules-PL-30042020.indd 2
721163-T2RAM-Rules-PL-30042020.indd 2
05/05/2020 12:46
05/05/2020 12:46
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników