Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Berlin 2013985
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(112)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Berlin 2013985
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
G
racz
może
utw
orzyć
do
w
olne
niezajęte
połącze
nie
na
planszy
,
nie
musi
się o
no
łączyć
z innymi
połącze
niami zajętymi
do
tej pory
.
G
racz może w
1 turze utw
orzyć tylk
o 1 połącze
nie
G
racz może w
1 turze utw
orzyć tylk
o 1 połącze
nie
.
G
racz
nie
może
utw
orzyć
połącze
nia
tramw
ajo
w
e
go
,
jeśli
ma
za
mało
plastik
o
wych
tramwajów
,
aby
postaw
ić
po
1
na
każdym
polu
te
go połącze
nia.
P
o
utw
orze
niu
połącze
nia
należ
y
natychmiast
dodać
otrzymane
za
nie punkty do sw
oje
go wyniku, przesuw
ając znacznik punktacji
o odpo
w
ie
dnią liczbę pól na
torze punktacj
i. W
artości punkto
w
e
połączeń
znajdują
się
w
tab
elach
punktacji.
Uw
aga!
Uw
aga!
P
ołącze
nia
tramw
ajo
w
e
i
połącze
nia
metrem
nie
zape
wniają
takiej
samej
liczb
y punktów
.
P
odwójne połącze
nia
Między
nie
którymi
miejscami
biegną
podwójne
połącze
nia
(2
połącze
nia
tej
samej
długości
łączące
te
same
miejsca).
T
e
n
sam
gracz nie może
zająć obu nite
k takie
go połącze
nia.
Uw
aga!
W
rozgrywce
2-osobo
w
ej
gracze
mogą
k
orzystać
tylk
o
z
1
nitki
podwójne
go
połącze
nia.
Pie
rwszy
gracz
r
ealizujący
takie
połącze
nie
może
zająć
do
w
olną
nitkę,
po
czym
druga
nitka
staje
się
nie
dostępna.
Dobier
anie kar
t Biletów
Na
każdej
karcie
Biletu
pokazane
są
2
miejsca
i
wartość
punkto
w
a.
Na
k
o
niec
gry
gracz
otrzyma
punkty
za
każdy
zrealizo
wany
Bilet.
J
eśli
gracz
nie
zrealizuje
Biletu,
będzie
musiał
odjąć
je
go
w
artość od zdob
ytych przez sie
bie punktów
. Ab
y zr
ealizo
wać Bilet,
gracz musi utw
orzyć nieprze
rw
any ciąg połączeń w sw
oim k
ol
orze
między
wskazanymi
na
Bilecie
miejscami.
Gracz
może
w
trakcie
gry posiadać do
w
olną
liczbę Biletów
.
T
a
akcja
pozwala
dobrać
dodatk
o
w
e
karty
Biletów
.
Gracz
dobie
ra
2
karty
z
talii
Biletów
i
musi
zatrzymać
co
najmniej
1
Bilet
z
dobranych,
ale
jeśli
chce
,
może
zatrzymać
oba.
Bilet,
które
go
gracz
nie
chce
zacho
wać,
umieszcza
zakryty
na
spodzie
stosu.
Bilety
,
których
gracz
nie
odrzucił
w
mome
ncie
dobie
rania,
musi
zacho
w
ać
już do k
ońca gry
.
J
eśli
na
stosie
pozostała
tylk
o
1
karta
Biletu,
gracz
nadal
może
wyk
o
nać tę akcję, ale będzie
musiał zacho
wać dobraną
kartę.
G
racze nie
zdradzają treści ani
sto
pnia realizacji sw
oich
Biletów aż
do mome
ntu
k
ońco
w
ego
punkto
w
ania.
KONIEC GRY
I PODLICZANIE PUNKTOW
Gdy
je
dnemu
z
graczy
pozostanie
1
lub
mniej
eleme
n
tów
(bez
względu
na
ich
rodzaj),
każdy
(łącznie
z
tym
graczem)
może
roze
grać
jeszcze
1
turę.
P
otem
gra
się
k
ończy
i
gracze
podliczają
punkty
.
G
racz, który
zdob
ył najw
iększą liczbę punktów
,
G
racz, który
zdob
ył najw
iększą liczbę punktów
,
zostaje zwycięzcą.
zostaje zwycięzcą.
W
przypadku
remisu
wygryw
a
te
n
z
remisujących
graczy
,
który
zr
ealizo
w
ał
najw
iększą
liczbę
Biletów
.
J
eśli
nie
rozstrzyga
to
remisu,
r
emisujący gracze współdzielą zwycięstw
o
.
➽
Punkty zdob
yte za
utw
orzo
ne połącze
nia po
w
inny
b
yć
już podliczo
ne,
jak
o
że gracze na bieżąco
przesuw
ali
znaczniki na to
rze punktacj
i. Ab
y up
e
wnić się, że
nie
doszło do żadne
go błędu,
można je raz
jeszcze policzyć.
➽
Następnie wszyscy gracze
pokazują sw
oje Bilety
,
po
czym dodają punkty
za zr
ealizo
w
ane Bilety
i odejmują
punkty za Bilety
, których nie udało im
się zr
ealizo
w
ać.
T
wó
rcy
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Del
val
Oprac
owanie
graczne:
Cyrille
Daujean
Redakcja:
zespół
Rebel
–
Tłumaczenie:
Magda
Gamrot
Alan
i
DoW
pragną
szczególnie
podzięk
o
w
ać
wszystkim,
którzy
testo
w
ali
tę
grę,
a
byli
to:
J
anet
Moo
n,
Stuart
Hatch,
Lee
Hatch,
Emile
e
La
wso
n-Hatch,
Ry
an
Hatch,
Amanda
i
Keith
W
ard,
Bob
by
W
est.
©
2004–2023
Days
of
W
onde
r
,
Inc.
Days
of
W
onde
r
,
l
o
go
Days
of
W
o
nder
,
T
ick
et
to
Ride
i
Wsiąść
do
P
ociągu
są
znakami
to
w
aro
wymi
albo
zarejestro
wanymi
znakami
to
war
o
wymi
Days
of
W
o
nde
r
,
Inc.
A
B
C
A
B
C
T
e same karty mogą zostać wykorzystane do
utworzenia połączenia metr
em.
Przykład. M
ożesz utworzyć czarne
połączenie tramwajowe
o długości 2 pól za pomocą dowolnego z poniższych
zestawów kart.
>ZOO
>ZOO
>BRANDENBURGER TOR
>BRANDENBURGER TOR
PRZYGOTOWANIE DO GRY
☛
Połó
żcie planszę na środku stołu. Każdy z graczy otrzymuje zesta
w kolorowych wagonów metra
i tramwajów oraz odpowiadający mu znacznik punktacji. Znacznik należy umieścić na polu „0”
➊
.
☛
Potasujcie kar
ty Lokomocji i r
ozdajcie każdemu z graczy po 2 karty
➋
. Z pozostałych kart L
okomocji
stwórzcie talię Lok
omocji i połóżcie ją obok planszy
. Odkryjcie 5 wierzchnich kart i ułóżcie je na stole tak,
by wszyscy je widzieli
➌
. Gdyby się okazało, że co najmniej 3 z 5 odkrytych kart to R
owery
, natychmiast
odrzućcie wszystkie odkryte karty i odkryjcie 5 nowych.
☛
Potasujcie karty B
iletów i rozdajcie każdemu z graczy po 2 karty
➍
. Po obejrz
eniu Biletów każdy gracz
musi zdecydować, czy zachowuje oba swoje Bilety
, czy tylk
o 1 z nich. Niewybrane karty należy odłożyć
zakryte na spód stosu kart Biletów
. Następnie połóżcie go obok planszy
➎
. Nie wolno ujawniać tr
eści
kart Biletów innym graczom aż do k
ońca rozgrywki.
☛
W dowolny sposób wybierzcie pierwszego gracza. P
o nim gra osoba siedząca
po jego lewej stronie i tak dalej.
☛
Możecie r
ozpocząć grę!
Przespacer
uj się obsadz
oną drzewami lipo
w
ymi aleją
Unter den
Linden
i zanurz się w atmosferze młodej europejskiej stolic
y
kultur
y
. Wypra
w się na w
ycieczkę krajobraz
ową łódk
ą po
Spr
ewie
,
przejedź rowerem przez
Bramę Brandenb
ur
sk
ą
i zach
wyć się
dziełami sztuki w
Muz
eum Per
gamońskim
.
w
iel
ok
ol
oro
w
e
karty
Ro
w
erów
,
które
mogą
zastąpić
kartę
do
w
olnego
k
ol
oru
przy
tw
orze
niu
połącze
nia.
W
każdym
mome
ncie
gry
gracz
może mieć
na ręce
do
w
olną liczbę
kart.
T
a akcja pozw
ala dobrać 2 karty Lok
omocji. G
racz może wybrać
kartę
z
w
ie
rzchu
talii
(dobrać
w
ciemno)
albo
1
z
5
odkrytych
kart.
J
eśli
gracz
w
eźmie
odkrytą
kartę,
natychmiast
uzup
ełnia
w
olne
miejsce no
wą kartą z w
ie
rzchu
talii.
J
eśli
pierwszą
kartą
wybraną
przez
gracza
jest
odkryta
karta
Ro
w
e
ru,
to
jest
to
je
dyna
karta,
jaką
może
dobrać
w
tej
turze
.
G
racz
nie
może
też
wybrać
odkrytej
karty
Ro
w
e
ru
jak
o
sw
ojej
drugiej karty
.
J
eśli
w
jakimk
olw
ie
k
mome
ncie
gry
3
z
5
odkrytych
kart
Lok
omocj
i
będą
kartami
Ro
w
e
rów
,
należy
natychmiast
odrzucić
wszystkie
5 kart i
dobrać w ich
miejsce 5 no
wych kart.
Gdy
talia
kart
Lok
omocji
się
wyczerpie
,
należy
potaso
w
ać
karty
odrzuco
ne i
stw
o
rzyć z nich no
wą talię.
Utworz
enie
połącz
enia
Na
mapie
znajdują
się
2
rodzaje
połączeń.
P
ołącze
nie
tramw
aj
o
w
e
to
ciąg
pól
w
1
k
ol
orze
(także
w
szarym
k
ol
orze),
które
łączą
ze
sobą 2
sąsiadujące miejsca na
planszy
. P
ołącze
nie
metrem
to szara
linia
z
polem
w
1 k
ol
orze
(także w
szarym k
ol
orze),
która łączy
ze
sobą 2 sąsiadujące
miejsca na planszy
.
Na
połącze
niu
tramw
aj
o
wym
można
umieszczać
tylk
o
tramwaje
,
a na połącze
niu metr
em – tylk
o w
ago
ny metra.
Ab
y
utw
o
rzyć
połącze
nie
tramw
ajo
w
e
,
gracz
musi
zagrać
z
ręki
zesta
w
kart
Lok
omocj
i,
których
k
ol
or
i
liczba
odpo
w
iadają
k
ol
or
o
w
i
i
liczbie
pól
wybranej
trasy
,
a następnie
umieścić
na
każdym
polu
trasy
po
1
plastik
o
wym
tramw
aju.
Ab
y
utw
orzyć
połącze
nie
metrem
,
gracz
musi
zagrać z
ręki
tyle
kart
Lok
omocji,
ile
w
idnieje
obok
pola
linii
metra,
a
następnie
umieścić
na
polu
1
plastik
o
wy
w
ago
n metra.
Większość
połączeń
wymaga
kart
w
k
o
nkr
etnym
k
ol
orze
.
Na
przykład
niebieskie
połącze
nie
wymaga
odrzuce
nia
nie
bieskich
kart
Lok
omocj
i.
W
yjątkiem
jest
szar
e
połącze
nie
,
któr
e
można
zająć
zestaw
em
kart
w
do
w
olnym
k
ol
orze
,
je
dnak
wszystkie
muszą
b
yć te
go same
go k
ol
oru.
●
plansza przedsta
wiająca mapę
połączeń w Berlinie,
●
44 plastiko
we
tramwaje (po 11
w każdym k
olorze),
●
20 plastiko
wych
wagonów metr
a (po
5 w każdym k
olorze),
●
kilka zapasowy
ch
plastiko
wych tram
wajów
i wagonów metr
a,
●
4 znaczniki punktacji,
●
44 karty Lokomocji
(8 wielokolor
owych k
art
Ro
weró
w i po 6 k
art w każdym
z tych k
olorów: niebieski,
zielony
, czarny
, oletowy
,
czerw
ony i pomarańczo
wy),
●
22 karty Biletów
,
●
instrukcja.
CEL GRY
Celem
gry
jest
zdobycie
jak
największej
liczby
punktów
.
Punkty
zdob
yw
a się za:
➽
utw
orze
nie połącze
nia między 2 sąsie
dnimi miejscami na
planszy;
➽
r
ealizację Biletu po
przez utw
orze
nie
połącze
nia między
2 wskazanymi na
karcie miejscami.
G
racz
może
także stracić
punkty
,
jeśli
nie zrealizuje
Biletów
,
któr
e
zdecydo
w
ał się
zacho
w
ać.
PRZEBIEG TURY
G
rę rozpoczyna pie
rwszy gracz. P
o nim gra osoba siedząca po je
go
le
w
ej
stro
nie
i
tak
dalej.
W
sw
ojej
turze
gracz
musi
przepr
o
w
adzić
1
(wyłącznie!)
z
3
dostępnych
akcji:
dobrać
kartę
Lok
omocji,
utw
orzyć połącze
nie
albo dobrać karty Biletów
.
Dobier
anie
kar
t
Lokomocji
K
ol
ory
kart
Lok
omocji
odpo
w
iadają
różnym
połącze
niom
pomiędzy
miejscami
na
planszy
(nie
bieskim,
ziel
o
nym,
czarnym,
oleto
wym,
cze
rw
o
nym
i
pomarańczo
wym).
W
yjąte
k
stano
w
ią
>ZOO
>ZOO
>BRANDENBURGER TOR
>BRANDENBURGER TOR
ZAWARTOSC
1
3
4
4
2
2
5
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników