Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Berlin 2013985

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Berlin 2013985

Wróć
Gracz może utworzyć dowolne niezajęte połączenie na planszy, nie
musi się ono łączyć z innymi połączeniami zajętymi do tej pory.
Gracz może w 1 turze utworzyć tylko 1 połączenieGracz może w 1 turze utworzyć tylko 1 połączenie.
Gracz nie może utworzyć połączenia tramwajowego, jeśli ma za
mało plastikowych tramwajów, aby postawpo 1 na każdym polu
tego połączenia.
Po utworzeniu połączenia należy natychmiast dodać otrzymane za
nie punkty do swojego wyniku, przesuwając znacznik punktacji
o odpowiednią liczbę pól na torze punktacji. Wartości punktowe
połączeń znajdują się w tabelach punktacji. Uwaga!Uwaga! Połączenia
tramwajowe i połączenia metrem nie zapewniają takiej samej
liczby punktów.
Podwójne połączenia
Między niektórymi miejscami biegną podwójne połączenia
(2 połączenia tej samej długości łączące te same miejsca). Ten sam
gracz nie może zająć obu nitek takiego połączenia.
Uwaga! W rozgrywce 2-osobowej gracze mogą korzystać tylko
z 1 nitki podwójnego połączenia. Pierwszy gracz realizujący takie
połączenie może zająć dowolną nitkę, po czym druga nitka staje się
niedostępna.
Dobieranie kart Biletów
Na każdej karcie Biletu pokazane 2 miejsca
i wartość punktowa. Na koniec gry gracz otrzyma
punkty za każdy zrealizowany Bilet. Jeśli gracz
nie zrealizuje Biletu, będzie musiał odjąć jego
wartość od zdobytych przez siebie punktów. Aby zrealizować Bilet,
gracz musi utworzyć nieprzerwany ciąg połączeń w swoim kolorze
między wskazanymi na Bilecie miejscami. Gracz może w trakcie
gry posiadać dowolną liczbę Biletów.
Ta akcja pozwala dobrać dodatkowe karty Biletów. Gracz dobiera
2 karty z talii Biletów i musi zatrzymać co najmniej 1 Bilet
z dobranych, ale jeśli chce, może zatrzymać oba. Bilet, którego
gracz nie chce zachować, umieszcza zakryty na spodzie stosu. Bilety,
których gracz nie odrzucił w momencie dobierania, musi zachow
już do końca gry.
Jeśli na stosie pozostała tylko 1 karta Biletu, gracz nadal może
wykonać tę akcję, ale będzie musiał zachować dobraną kartę.
Gracze nie zdradzają treści ani stopnia realizacji swoich Biletów aż
do momentu końcowego punktowania.
KONIEC GRY
I PODLICZANIE PUNKTOW
Gdy jednemu z graczy pozostanie 1 lub mniej elementów (bez
względu na ich rodzaj), każdy (łącznie z tym graczem) może
rozegrać jeszcze 1 turę. Potem gra się kończy i gracze podliczają
punkty.
Gracz, który zdobył największą liczbę punktów, Gracz, który zdobył największą liczbę punktów,
zostaje zwycięzcą.zostaje zwycięzcą.
W przypadku remisu wygrywa ten z remisujących graczy, który
zrealizownajwiększą liczbę Biletów. Jeśli nie rozstrzyga to remisu,
remisujący gracze współdzielą zwycięstwo.
Punkty zdobyte za utworzone połączenia powinny b
już podliczone, jako że gracze na bieżąco przesuwali
znaczniki na torze punktacji. Aby upewnić się, że nie
doszło do żadnego błędu, można je raz jeszcze policzyć.
Następnie wszyscy gracze pokazują swoje Bilety, po
czym dodają punkty za zrealizowane Bilety i odejmują
punkty za Bilety, których nie udało im się zrealizować.
Trcy
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Opracowanie graczne: Cyrille Daujean
Redakcja: zespół Rebel Tłumaczenie: Magda Gamrot
Alan i DoW pragną szczególnie podziękowwszystkim, którzy testowali grę,
a byli to: Janet Moon, Stuart Hatch, Lee Hatch, Emilee Lawson-Hatch,
Ryan Hatch, Amanda i Keith Ward, Bobby West.
© 2004–2023 Days of Wonder, Inc. Days of Wonder, logo Days of Wonder,
Ticket to Ride
i
Wsiąść do Pociągu
znakami towarowymi albo zarejestrowanymi
znakami towarowymi Days of Wonder, Inc.
A
B
C
A
B
C
Te same karty mogą zostać wykorzystane do
utworzenia połączenia metrem.
Przykład. Możesz utworzyć czarne połączenie tramwajowe
o długości 2 pól za pomocą dowolnego z poniższych
zestawów kart.
>ZOO>ZOO
>BRANDENBURGER TOR>BRANDENBURGER TOR
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Połóżcie planszę na środku stołu. Każdy z graczy otrzymuje zestaw kolorowych wagonów metra
i tramwajów oraz odpowiadający mu znacznik punktacji. Znacznik należy umieścić na polu „0”
.
Potasujcie karty Lokomocji i rozdajcie każdemu z graczy po 2 karty
. Z pozostałych kart Lokomocji
stwórzcie talię Lokomocji i połóżcie ją obok planszy. Odkryjcie 5 wierzchnich kart i ułóżcie je na stole tak,
by wszyscy je widzieli
. Gdyby się okazało, że co najmniej 3 z 5 odkrytych kart to Rowery, natychmiast
odrzućcie wszystkie odkryte karty i odkryjcie 5 nowych.
Potasujcie karty Biletów i rozdajcie każdemu z graczy po 2 karty
. Po obejrzeniu Biletów każdy gracz
musi zdecydować, czy zachowuje oba swoje Bilety, czy tylko 1 z nich. Niewybrane karty należy odłożyć
zakryte na spód stosu kart Biletów. Następnie połóżcie go obok planszy
. Nie wolno ujawniać treści
kart Biletów innym graczom aż do końca rozgrywki.
W dowolny sposób wybierzcie pierwszego gracza. Po nim gra osoba siedząca
po jego lewej stronie i tak dalej.
Możecie rozpocząć grę!
Przespaceruj się obsadzoną drzewami lipowymi aleją Unter den
Linden i zanurz się w atmosferze młodej europejskiej stolicy
kultury. Wypraw się na wycieczkę krajobrazową łódką po Sprewie,
przejedź rowerem przez Bramę Brandenburską i zachwyć się
dziełami sztuki w Muzeum Pergamońskim.
wielokolorowe karty Rowerów, które mogą zastąpić kartę dowolnego
koloru przy tworzeniu połączenia. W każdym momencie gry gracz
może mieć na ręce dowolną liczbę kart.
Ta akcja pozwala dobrać 2 karty Lokomocji. Gracz może wybrać
kartę z wierzchu talii (dobrać w ciemno) albo 1 z 5 odkrytych kart.
Jeśli gracz weźmie odkrytą kartę, natychmiast uzupełnia wolne
miejsce nową kartą z wierzchu talii.
Jeśli pierwszą kartą wybraną przez gracza jest odkryta karta
Roweru, to jest to jedyna karta, jaką może dobrać w tej turze.
Gracz nie może też wybrać odkrytej karty Roweru jako swojej
drugiej karty.
Jeśli w jakimkolwiek momencie gry 3 z 5 odkrytych kart Lokomocji
będą kartami Rowerów, należy natychmiast odrzucić wszystkie
5 kart i dobrać w ich miejsce 5 nowych kart.
Gdy talia kart Lokomocji się wyczerpie, należy potasowkarty
odrzucone i stworzyć z nich nową talię.
Utworzenie połączenia
Na mapie znajdują się 2 rodzaje połączeń. Połączenie tramwajowe
to ciąg pól w 1 kolorze (także w szarym kolorze), które łączą ze
sobą 2 sąsiadujące miejsca na planszy. Połączenie metrem to szara
linia z polem w 1 kolorze (także w szarym kolorze), która łączy ze
sobą 2 sąsiadujące miejsca na planszy.
Na połączeniu tramwajowym można umieszczać tylko tramwaje,
a na połączeniu metrem – tylko wagony metra.
Aby utworzyć połączenie tramwajowe,
gracz musi zagrać z ręki zestaw kart
Lokomocji, których kolor i liczba
odpowiadają kolorowi i liczbie pól
wybranej trasy, a następnie umieścić na
każdym polu trasy po 1 plastikowym
tramwaju.
Aby utworzyć połączenie metrem, gracz
musi zagrać z ręki tyle kart Lokomocji,
ile widnieje obok pola linii metra,
a następnie umieścić na polu 1 plastikowy
wagon metra.
Większość połączeń wymaga kart w konkretnym kolorze. Na
przykład niebieskie połączenie wymaga odrzucenia niebieskich
kart Lokomocji. Wyjątkiem jest szare połączenie, które można
zająć zestawem kart w dowolnym kolorze, jednak wszystkie muszą
być tego samego koloru.
plansza przedstawiająca mapę
połączeń w Berlinie,
44 plastikowe
tramwaje (po 11
w każdym kolorze),
20 plastikowych
wagonów metra (po
5 w każdym kolorze),
kilka zapasowych
plastikowych tramwajów
i wagonów metra,
4 znaczniki punktacji,
44 karty Lokomocji
(8 wielokolorowych kart
Rowerów i po 6 kart w każdym
z tych kolorów: niebieski,
zielony, czarny, oletowy,
czerwony i pomarańczowy),
22 karty Biletów,
instrukcja.
CEL GRY
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. Punkty
zdobywa się za:
utworzenie połączenia między 2 sąsiednimi miejscami na
planszy;
realizację Biletu poprzez utworzenie połączenia między
2 wskazanymi na karcie miejscami.
Gracz może także stracić punkty, jeśli nie zrealizuje Biletów, które
zdecydował się zachować.
PRZEBIEG TURY
Grę rozpoczyna pierwszy gracz. Po nim gra osoba siedząca po jego
lewej stronie i tak dalej. W swojej turze gracz musi przeprowadzić
1 (wyłącznie!) z 3 dostępnych akcji: dobrać kartę Lokomocji,
utworzyć połączenie albo dobrać karty Biletów.
Dobieranie kart Lokomocji
Kolory kart Lokomocji odpowiadają różnym
połączeniom pomiędzy miejscami na planszy
(niebieskim, zielonym, czarnym, oletowym,
czerwonym i pomarańczowym). Wyjątek stanow
>ZOO>ZOO
>BRANDENBURGER TOR>BRANDENBURGER TOR
ZAWARTOSC
1
3
4
4
2
2
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756