Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do pociągu Europa
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(266)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do pociągu Europa
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
O
d urwistych
wzgórz Edynburga
po słoneczne
nabrzeża Stambułu,
z dusznych
alej Pampeluny
do wietrznego
Berlina –
Wsiąść do
Pociągu: Europa
zabierze
Cię
w
wielką
podróż
przez wielkie
miasta Starego
Kontynentu u
progu zeszłego
stulecia.
Czy odważysz
się przebyć
mroczne tunele
Szwajcarii? Wsiądziesz
na pokład
promu
przemierzającego Morze
Czarne? Wzniesiesz
dumne dworce
w stolicach
imperiów?
Następne posunięcie
może uczynić
Cię największym
magnatem kolejowym
Europy!
Pakuj walizki,
wołaj bagażowego
i wsiądź
do pociągu!
2–5
8
+
30
–
60'
[T2RE] rules PL reprint 2017.indd 2
31/08/2017 09:04
ZAWARTOŚĆ
u
plansza
przedstawiająca
mapę
Europy;
u
240
kolorowych
wagoników
(45
żółtych,
niebieskich,
czarnych,
czerwonych
i
zielonych
oraz
kilka
dodatkowych
w
każ-
dym
kolorze);
u
15
kolorowych
Dworców
(po
3
w
każdym
kolorze);
u
158
kolorowych
kart:
u
5 drewnianych znaczników punktacji (po 1 w każdym kolorze);
u
instrukcja;
u
numer dostępu
Days of
Wonder (na
ostatniej stronie
instrukcji).
PRZYGOTOWANIE
DO
GRY
Połóżcie
planszę
na
środku
stołu.
Każdy
z
graczy
otrzymuje
zestaw
45
wagoników,
3
Dworce
oraz
drewniany znacznik
punktacji
w
wybra
-
nym przez siebie
kolorze. Znacznik należy umieścić
na polu Start
❶
biegnącego
dookoła
planszy
toru
punktacji.
Podczas
gry,
gdy
gracz
zdobywa punkty,
przesuwa swój
znacznik o odpowiednią
liczbę pól.
Przetasujcie
karty
Wagonów
i
Lokomotyw
i
rozdajcie
każdemu
z
graczy
po
4
z
nich
❷
.
Pozostałe
karty
połóżcie
obok
planszy,
tworząc
stos
Wagonów.
Odkryjcie
5
górnych
kart
i
ułóżcie
na
stole
tak,
by
wszyscy
je widzieli
❸
.
Połóżcie
kartę
Europejskiego
Ekspresu
i
kartę
podsumowania
obok
plan
-
szy
❹
.
Z talii
Biletów wyjmijcie
Bilety na
Długie Trasy
(z niebieskim
tłem). Potasujcie je
i rozdajcie
po 1
każdemu graczowi
❺
.
Odłóżcie
pozostałe
Długie
Trasy
do
pudełka
tak,
aby
nikt
ich
nie
widział.
Nie
biorą
udziału
w
grze.
Przetasujcie
talię
Biletów
i
rozdajcie
po
3
karty
każdemu
graczowi
❻
.
Pozostałe
karty
połóżcie
obok
planszy,
tworząc
zakryty
stos.
Możecie
rozpocząć
grę.
POCZĄTEK
GRY
Zanim
rozpoczniecie
rozgrywkę,
musicie
potajemnie
zdecydować,
które
spośród
otrzymanych
Biletów
zatrzymacie.
Każdy
musi
zatrzymać
co najmniej
2 Bilety,
wolno mu
też zachować
więcej. Bilety,
z których
się
rezygnuje, należy
odłożyć do
pudełka
tak,
aby
nikt
ich
nie
widział.
Można
zrezygnować
zarówno
z
Długich
Tras,
jak
i
z
Typowych
Tras.
Zachowane
Bilety
zatrzymuje
się do
końca
gry.
❶
❷
❺
❺
❹
❻
110
kart
Wagonów
w
8
kolorach
oraz
14
Lokomotyw
1 karta
podsumowania
1
Europejski
Ekspres
–
premia
za
najdłuższą
trasę
46
kart
Biletów
6
Biletów
na
Długie
Trasy
z
niebieskim
tłem
40
Biletów
na
Typowe
Trasy
❷
❷
2
❺
❻
❻
Uwaga!
Gracze zaznajomieni
z
grą
Wsiąść do
Pociągu
powinni
skupić uwagę
na
następujących
nowych
zasadach:
Promy, Tunele
i
Dworce.
[T2RE] rules PL reprint 2017.indd 3
31/08/2017 09:04
CEL
GRY
Celem
gry
jest
zdobycie
jak
największej
liczby
punkt
ó
w.
Punkty
zdobywa
się
za:
u
utworzenie
połączenia
pomiędzy
2
sąsiadującymi
miastami,
u
realizację
Biletu
poprzez
utworzenie
połączenia
między
wskazanymi
miastami,
u
stworzenie
najdłuższej
trasy
(nagradzane
kartą
Europejskiego
Ekspresu),
u
każdy
Dworzec,
którego
nie
umieściłeś
na
planszy.
Od
wyniku
gracza
odejmuje
się
punkty
za
każdy
posiadany
Bilet,
którego
nie
zrealizował.
PRZEBIEG TURY
Grę
rozpoczyna gracz,
który odwiedził
najwięcej państw
europejskich.
Po
nim
gra
osoba
siedząca
po
jego
lewej
stronie
i
tak
dalej.
W
swojej
turze
gracz musi
wykonać
1
(wyłącznie!)
z
4 akcji:
Dobranie
kart
Wagonów
–
gracz
może
wziąć
na
rękę
2
karty
Wagonów
(albo
1
kartę,
jeśli
wybierze
odsłoniętą
Lokomotywę.
Zob.
Lokomotywy
).
Utworzenie połączenia –
gracz tworzy połączenie, zagrywając z ręki
karty
Wagonów
w
kolorze
i
liczbie
odpowiadających
polom
na
plan
-
szy
między
miastami
stanowiącymi
daną
trasę.
Następnie
umieszcza
po
1
plastikowym
wagoniku
na
każdym
polu
utworzonego
połączenia
i
podlicza punkty
zgodnie
z
tabelą
punktacji połączeń.
Na
koniec
prze
-
suwa
swój
znacznik
na
torze
punktacji.
Dobranie
Biletów
–
gracz
d
obiera
3
górne
karty
ze
stosu
Biletów
i
musi
zatrzymać
przynajmniej jedną
z
nich.
Budowa Dworca –
gracz może zbudować
Dworzec w dowolnym mie-
ście,
w
którym
nie
ma
jeszcze
żadnego
Dworca.
Aby
wybudować
pierw
-
szy
Dworzec,
gracz
zagrywa
1
dowolną
kartę
Wagonu
i
umieszcza
figurkę
Dworca
w
wybranym
mieście.
By
wybudować
drugi
Dworzec,
musi zagrać 2 karty
w tym samym kolorze.
Budowa trzeciego wymaga
3 kart w tym samym kolorze.
DOBIERANIE
KART
WAGONÓW
W talii
Wagonów znajduje się
po 12
Wagonów w każdym
kolorze oraz
14 Lokomotyw.
Kolor
Wagonu
odpowiada jednemu
z
kolorów tras
na
planszy
– są
więc Wagony
fioletowe, niebieskie,
pomarańczowe, żółte,
białe,
zielone,
czarne
i
czerwone.
Gracz,
który
zdecyduje
się
na
akcję
dobierania
kart
Wagonów,
bierze
do
ręki
2
karty.
Każdą
z
nich
może
wybrać
spośród
5
odkrytych
albo
dobrać
w
ciemno
z
góry
stosu.
Po
dobraniu
odkrytej
karty
gracz
musi
natychmiast
odkryć
na
jej
miejsce
kolejną
kartę
z
góry
stosu.
Jeśli
gracz
wybierze
odkrytą
kartę
Lokomotywy,
nie
może
w
tej
turze
dobrać
drugiej
karty.
Jeśli
w
którymś
momencie
wśród
odkrytych
kart
znajdą
się
3
Lokomotywy,
wszystkie
5
kart
należy
odrzucić
i
odkryć
5
nowych
kart
ze
stosu.
Gracz
może
mieć
na
ręce
dowolną
liczbę
kart.
Gdy
stos
dobierania
zostanie
wyczerpany,
należy
potasować
stos
kart
odrzuconych
i
utworzyć
w
ten
sposób
nową
talię.
Karty
należy
przetasować
bardzo
dokładnie,
gdyż
gracze
odrzucają
zestawy
kart
tych
samych
kolorów.
W niezwykle rzadkim przypadku, gdy kart
brakuje zarówno w stosie dobierania, jak i
w stosie kart odrzuconych (gdyż gra-
cze
trzymają
dużą
liczbę
kart
na
ręce),
gracz
nie
może
wybrać
akcji
dobierania
kart
Wagonów.
Musi
wtedy
wykonać
inną
akcję
–
utworzyć
połączenie,
budować
Dworce
albo
dobrać
karty
Biletów.
❸
❷
3
❺
❺
❹
❷
❻
❻
[T2RE] rules PL reprint 2017.indd 4
31/08/2017 09:04
LOKOMOTYWY
Lokomotywy
to
wielokolorowe
karty,
kt
ó
re
mogą
zastąpić
Wagon
dowolnego
koloru.
Można
zagrywać
je
z
dowolnym
zestawem
Wagon
ó
w
w
momencie
tworzenia
połączenia.
Są
r
ó
wnież
niezbędne
do
tworzenia
połączeń
promowych
(zob.
Promy
).
Jeśli
dobierający karty
gracz wybiera
odsłoniętą Lokomotywę,
jest to
jedyna karta,
kt
ó
rą może
dobrać w
tej
turze. Gracz
nie może
wybrać
odkrytej Lokomotywy
jako drugiej
karty,
nawet jeśli
została
odkryta po
tym,
jak
zdecydował
się
na
wyb
ó
r pierwszej
.
Jeśli gracz
szczęśliwie dobrał
kartę
Lokomotywy z
zakrytego stosu,
liczy się
ona jako
pojedyncza
karta i
gracz nadal
może
w turze dobrać w sumie
2 karty. W tej sytuacji może
wziąć na rękę odkrytą kartę
Wagonu albo dobrać drugą kartę z
wierz-
chu
stosu.
TWORZENIE
POŁĄCZEŃ
Połączenie
to ciąg
następujących
po
sobie
kolorowych
(cza
-
sami
szarych)
pól
na
planszy
łączących
2
sąsiadujące
mia
-
sta.
Aby
utworzyć
połączenie,
gracz
musi
zagrać
zestaw
kart Wagonów, których kolor
i liczba odpowiadają kolorowi
i
liczbie
pól
wybranej
trasy.
Większość
połączeń wymaga
Wagonów
w konkretnym
kolo
-
rze.
Kartę
Wagonu
można
zawsze
zastąpić
kartą
Lokomotywy
(zob.
przykład
1).
Aby
utworzyć
połączenie
na
szarej
trasie,
można
użyć
Wagonów
w
dowolnym
kolorze,
wszystkie
jednak
muszą
być
tego
samego
koloru
(zob.
przykład
2).
Po
utworzeniu
połączenia
gracz
układa
na
polach
trasy
swoje
plastikowe
wagoniki
i
odr
zuca
karty,
których
użył.
Następnie
sprawdza
wartość
trasy
w
tabeli punktacji
(str.
7)
i
przesuwa
swój znacznik
o odpowiednią
liczbę
pól na
torze punktacji.
Gracz
może
utworzyć
połączenie
na
dowolnej
niezajętej
trasie na
planszy. Nie
musi łączyć nowej
trasy z
tymi, które
zajął
wcześniej.
Połączenie
trzeba
utworzyć
w
całości
podczas
1
tury.
Przykładowo
nie
można
zagrać
2
kart
na
trasie
składającej
się
z
3
pól
i
uzupełnić
trzecią
kartę
w
kolejnej
turze.
Każdy
gracz
może
utworzyć
tylko
1
połączenie
na
turę.
PODWÓJNE
POŁĄCZENIA
Między
niektórymi miastami
biegną
podwójne
połączenia
składające
się z
równoległych
tras o takiej samej
liczbie pól. Jeden gracz
nie może zająć obu nitek
takiego połączenia.
Niektóre trasy
są
tylko
częściowo r
ó
wnoległe
i
prowadzą do
r
ó
żnych
miast.
Nie są
to
podwójne
połączenia.
Uwaga!
W
rozgrywce
2-
i
3-osobowej
gracze
mogą
kor
zystać
tylko
z
1
nitki
podwójnego
połączenia.
Pierwszy
gracz
realizujący
takie
połączenie
może
zająć
dowolną
nitkę,
po
czym
druga
nitka
staje
się
niedostępna
dla
innych
graczy
do
końca
gry.
Aby zająć niebieską trasę
składa
-
jącą się z 3
części gracz może użyć:
3 niebieskich Wagonów;
2 niebieskich Wagonów
i
1
Lokomotywy; 1 niebieskiego
Wagonu i 2 Lokomotyw;
3 Lokomotyw.
Przykład 1
albo
albo
albo
4
Przykład 2
Szarą trasę,
która składa
się
z 2
pól, można
zająć
przy użyciu:
2 czerwonych Wagonów; 1
żółtego
Wagonu i
1 Lokomotywy;
2
Lokomotyw.
albo
albo
połączenie podwójne
trasa równoległa
[T2RE] rules PL reprint 2017.indd 5
31/08/2017 09:04
5
Zagrano 2
czerwone karty,
odsłonięto
1
czerwoną. Należy
dołożyć 1
czerwoną kartę.
odkryte
Przykład 1
Zagrano 2 zielone
karty, odsłonięto
1
Lokomotywę. Należy dołożyć 1
zieloną kartę.
odkryte
Przykład 2
Zagrano 2 Lokomotywy, odsłonięto
1
Lokomotywę. Należy dołożyć 1 Lokomotywę.
odkryte
Przykład 3
PROMY
Promy
to
specjalne
szare
trasy
łączące
2
miasta
przez
wodę.
Wyróżnia
je
symbol
Lokomotywy
znajdujący
się
na co
najmniej 1
polu trasy.
Aby
utworzyć
połączenie
promowe,
gracz
musi
zagrać
tyle
Lokomotyw,
ile
symboli
znajduje
się
na
polach,
i
uzupełnić
je zestawem kart w odpowiednim kolorze, by suma zgadzała
się z
liczbą
pól.
TUNELE
Tunele
to szczególne
trasy
wyróżnione
specjalnym
obramowaniem pól.
Gracz,
który
zamierza
zająć
tunel,
nigdy
nie
może
być
pewien,
jak
długi
się
okaże!
By
zająć tunel,
gracz
zagrywa
karty,
których
wymaga zajmowana
trasa.
Następnie
odkrywa
3
górne
karty
ze
stosu
Wagonów.
Za
każdą
odkrytą
kartę
w
kolorze,
którego
gracz
użył
do
zajęcia
tunelu,
musi
zagrać
z
ręki
dodatkową
kartę
Wagonu
w
tym
kolorze (albo
Lokomotywę). Jeśli
zdoła tego
dokonać, tunel
zostaje zajęty.
Jeżeli gracz nie ma w ręce dodatkowych Wagonów albo nie chce ich zagrywać, może wziąć do ręki karty, za pomocą których
próbował
zająć trasę,
i
zakończyć
swoją
turę.
Na
koniec tury
odrzuca
się
3
karty
odkryte podczas
zajmowania
tunelu.
Pamiętaj, że
Lokomotywy zastępują dowolny
kolor, więc
każda odkryta
Lokomotywa pasuje do
kart zagranych
przez gracza
i
zmusza go
do
zagrania
jeszcze
1
karty Wagonu.
Jeśli
gracz
decyduje
się
zająć
tunel
za
pomocą
samych
Lokomotyw,
będzie
musiał
zagrać
dodatkowe
karty
(wyłącznie
Lokomotywy)
tylko w
przypadku,
gdy
pośród
3
odkrytych kart
znajdą
się
Lokomotywy.
W rzadkich przypadkach,
gdy na stosie Wagonów
i stosie kart odrzuconych znajdują
się tylko 2 albo
1 karta, tyle właśnie
kart
zostaje odkrytych.
Jeżeli
wszystkie karty
Wagonów
znajdują się
w
rękach graczy,
tunel
zostaje zajęty
bez
przeszkód.
Utworzenie połączenia
promowego ze
Smyrny do
Palermo
wymaga
4
kart Wagonów
w tym
samym kolorze
i
2 Lokomotyw.
Madryt i
Pampelunę łączy
podwójny
tunel o
czarnej i
białej nitce.
[T2RE] rules PL reprint 2017.indd 6
31/08/2017 09:05
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników