Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu San Francisco
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu San Francisco
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
A
C
B
D
J
eśli w
1 z
miejsc właśnie
utw
orzo
nego
połącze
nia znajduje
się
co
najmniej
1
żeto
n
T
urystyki,
gracz
bierze
1
żeto
n
1
żeto
n,
pod
warun
-
kiem że nie ma żeto
nu z
tym symbolem. J
eśli w
obu miejscach
takie
go
połącze
nia
znajdują
się
żeto
ny
T
urystyki,
gracz
musi
wybrać,
który
z
nich
w
eźmie
,
pamiętając
o
wspomnianych
wy
-
żej
ogranicze
niach.
Żeto
ny
T
urystyki
należy
trzymać
odkryte
prze
d sobą tak, ab
y wszyscy gracze
je w
idzieli.
P
o
utw
orze
niu połącze
nia
należy
natychmiast
dodać
otrzyma
-
ne
za
nie
punkty
do
sw
oje
go
wyniku,
przesuwając
znacznik
punktacj
i
o
odpo
wie
dnią
liczbę
pól
na
torze
punktacji.
W
artość
punkto
wa
połączeń znajduje się
w
tab
eli punktacj
i. Za żeto
ny
T
urystyki otrzymuje się punkty
na k
o
niec gry
.
Podwójne po
łączenia
Między
nie
którymi
mi
ejscami
biegną
podwójne
połącze
nia
(2
połącze
nia
tej
samej
długości
łączące
te
same
miejsca).
Gracz
nie
może
zająć
obu
nite
k takie
go połącze
nia.
Uw
aga!
W
rozgrywce
2-osobo
w
ej
gra
-
cze
mogą
k
orzystać
tylk
o
z
1
nitki
po
-
dwójne
go
połącze
nia.
Pie
rwszy
gracz
r
ealizujący
takie
połącze
nie
może
zająć
do
w
olna nitkę, po czym
druga nitka staje się
nie
dostępna.
Promy
Promy
to
sp
ecjalne
połącze
nia
pomiędzy
2
miejscami
rozdziel
o
nymi
przez
w
odę.
W
y
-
różnia je symbol promu znajdujący się na co
najmniej
1
polu
połącze
nia.
Ab
y
utw
orzyć
połącze
nie
promo
w
e
,
gracz
musi
zagrać
tyle
kart
Pr
omów
,
ile
ich
symboli
znajduje
się
na
polach
(w
tym przypadku
tylk
o
1),
i
uzup
ełnić
je
zestaw
em
kart
W
ago
nów
w
odpo
w
ie
dnim
k
ol
orze
tak,
ab
y suma
zagranych kart
zgadzała
się z
liczbą
pól utw
orzo
nego
połącze
nia.
Dobieranie
kart
Biletów
Na
każdej
karcie
Biletu
pokazane
są
2
miejsca
i
wartość punkto
w
a.
Na k
o
niec
gry
gracz
otrzyma
punkty
za
każdy
zre
-
alizo
wany
Bilet.
J
eśli
gracz
nie
zr
ealizuje
Biletu,
będzie
musiał
odjąć
je
go
wa
rtość
od
zdob
ytych
przez
sie
bie
punktów
.
Ab
y
zr
ealizo
w
ać
Bilet, gracz
musi
utw
orzyć
nieprze
rwany
ciąg
połączeń
w
sw
oim k
ol
orze między wskazanymi
na Bilecie
miejscami. Gracz
może w
trakcie
gry posiadać
do
w
olną liczbę Biletów
.
T
a
akcja
pozwala
dobrać
dodatk
o
w
e
karty
Biletów
.
G
racz
dobie
ra
2
karty
z
talii
Biletów
i
musi
zatrzymać
co
najmniej
1
Bilet
z
dobra
-
nych,
ale
jeśli
chce
,
może
zatrzymać
oba.
Bilet,
któr
ego
gracz
nie
chce
zacho
wać,
umieszcza
zakryty
na spodzie
stosu. Bilety
, których
gracz
nie
odrzucił
w
mome
ncie
dobie
rania,
musi
zacho
w
ać
już
do
k
ońca gry
.
J
eśli na
stosie pozostała
tylk
o 1
karta
Biletu, gracz
nadal może
wy
-
k
o
nać tę akcję,
ale będzie musiał zacho
w
ać dobraną kartę.
G
racze nie
zdradzają treści ani
sto
pnia
r
ealizacji sw
oich Biletów
aż
do mome
n
tu k
ońco
w
ego
punkto
wania.
K
oniec
gry
i
podliczanie
punktów
Gdy
je
dnemu
z
graczy
pozostaną
co
najwyżej
2
plastik
o
w
e
tramw
aje
,
każdy (łącznie
z
tym
graczem) może
roze
grać
jeszcze 1
turę. P
otem
gra się k
ończy i
gracze podliczają punkty
.
G
racz, który zdob
ył najw
iększą liczbę punktów
,
G
racz, który zdob
ył najw
iększą liczbę punktów
,
zostaje zwycięzcą.
zostaje zwycięzcą.
W
przypadku
r
emisu
wygrywa
te
n
z
r
emisujących
graczy
,
który
zr
ealizo
w
ał
największą
liczbę
Biletów
.
J
eśli
nie
rozstrzyga
to
r
emisu,
r
emisujący gracze współdzielą zwycięstw
o
.
Moż
esz utworzyć czarne połączenie o długości 3pól za
pomocą dowolnego zponiższych zestaw
ów kart.
Twórcy
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Opraco
wanie
graczne:
Cyrille
Daujean
Redakcja:
z
espół
Rebel
–
Tłumaczenie:
Magda
Gamrot
Alan
i
DoW
pragną
szcze
gólnie
podzięk
o
w
ać
wszystkim,
którzy
testo
wali
tę
grę,
a
b
yli
to:
J
anet
Moo
n,
Stuart
Hatch,
Le
e
Hatch,
Emilee
La
wso
n-Hatch,
Ryan
Hatch,
Amanda
i
Keith
W
ard,
Bob
b
y
W
est.
©
2004-2022
Days
of
W
onde
r
,
Inc.
Days
of
W
onde
r
,
Days
of
W
onde
r
,
l
ogo
Days
of
W
o
nder
,
T
ick
et
to
Ride
i
Wsiąść
do
P
ociągu
s
ą
znakami
to
war
o
wymi
albo
zarejestro
wanymi
znakami
to
w
aro
wymi
Days
of
W
o
nde
r
,
Inc.
Wszystkie
praw
a
zastrzeżo
ne.
➽
Punkty zdob
yte za utw
orzo
ne połącze
nia po
w
inny b
yć
już podliczo
ne
, jak
o że gracze
na bieżąco przesuw
ali
znaczniki na to
rze punktacj
i. Ab
y up
e
wnić się, że
nie
doszło do żadne
go błędu, można je ra
z jeszcze policzyć.
➽
Następnie wszyscy gracze
pokazują sw
oje Bilety
, po
czym dodają punkty
za zr
ealizo
wane
Bilety i
odejmują
punkty za Bilety
, których
nie udało im się
zr
ealizo
wać.
➽
Na k
o
niec gracze dodają punkty za
zdob
yte żeto
ny
T
urystyki zgodnie z
po
niższą tab
elą.
żetony
0-1
2
3
4
5
6
7
punkty
0
1
2
4
6
9
12
Jeśli
nie masz żetonu
T
urystyki zdanym
symbolem, bierzesz
go ze
stosu ikładziesz prz
ed sobą.
721164-T2RSF-Rules-PL-23032022.indd 1
721164-T2RSF-Rules-PL-23032022.indd 1
23/03/2022 17:36
23/03/2022 17:36
ZAWARTOSC
☛
Połó
żcie planszę na
środku stołu. Każdy
zgraczy otrzymuje zesta
w kolor
owych
tramwajów iodpowiadający mu
znacznik punktacji. Znacznik
należy umieścić
napolu„0”
➊
.
☛
P
ogrupujcie żetony T
urystyki według symboli
iumieśćcie odpowiednie stosy
żetonów w5miejscach
na mapie:
Alcatraz
,
Golden
Gate Bridge
,
The
Embarcader
o
,
Sunset
i
P
otrero
Hill
(
oznaczone cz
erwonymi symbolami
). P
ozostałe 2stosy
postawcie obok
planszy
➋
.
Liczba żetonów T
urystyki wstosach zależy od
liczby graczy
, którzy biorą
udział wrozgrywce.
◆
W grze
4-osobowej wkażdym
ze stosów powinny
się znajdować 3żetony
.
◆
Wgrze 2-
i3-osobowej w
każdym ze stosów
powinny się znajdować
2 żetony
.
☛
P
otasujcie karty Lok
omocji iro
zdajcie każdemu zgraczy
po
2karty
➌
. Z pozostałych
kart Lok
omocji stwórzcie
talię Lok
omocji
ipołóżcie ją
obok planszy
. Odkryjcie 5wierzchnich
kart iułóżcie je
na
stole tak, by
wszyscy je widzieli
➍
. Gdyby się
okazało, że c
o najmniej
3z5odkrytych
kart to Pr
omy,
natychmiast odrzućcie
wszystkie odkryte
karty iodkryjcie 5nowy
ch.
☛
P
otasujcie karty Biletów
irozdajcie każdemu
zgraczy po 2karty
➎
.
Po
obejrzeniu Biletów
każdy gracz musi z
decydować, czy zachowuje
oba
swoje Bilety
, czy tylko
1znich. Niewybrane karty
należy odłożyć zakryte
na
spód stosu kart
Biletów.
Następnie połóż
cie go obok planszy
➏
. N
ie wolno
ujawniać treści
kart Biletów innym
graczom aż do
końca
rozgrywki.
☛
W dowolny
sposób wybierzcie pierwsz
ego gracza. P
o nim gra osoba
siedząca po jego
lewej stronie
itak dalej.
Przed r
ozpoczęciem ro
zgrywki 3- i4
-osobowej gracz, który
rozgrywa swoją
turę jak
o ostatni,
bierze 1z2stosów żetonów
T
urystyki posta
wionych
obok planszy podczas
przygotowania iumieszcza wdowolnym
miejscu,
wktórym nie ma
jeszcze stosu. N
astępnie gracz r
ozgrywający swoją tur
ę
jako
przedostatni robi
to samo zostatnim
stosem, który nie znajduje
się
jeszcze na
planszy.
W rozgryw
ce 2-osobowej gracz,
który rozgrywa
swoją turę jak
o drugi,
umieszcza po
1żetonie w2dowolnych miejscach,
wktórych nie ma
jeszcze stosów
. W ten
sposób na planszy
powinno się znajdować
5stosów po 2ż
etony i2pojedyncze żetony
.
☛
Mo
żecie rozpocząć
grę!
W
skocz do
tramwaju linowego
ztorbą wypchaną
pamiątkami. W
ychyl się
przez
okno iobser
wuj,
jak promienie
słońca
przebijają
się przez
mgłę,
która spowi
ja Alcatraz
imost
Golden Gate.
Przekonaj się,
że San
Francisco
to naprawdę
Złote Mias
to!
fioleto
wym,
cze
rw
o
nym
i
pomarańczo
wym).
W
yjąte
k stano
wią w
iel
ok
ol
oro
w
e karty Promów
,
które
mo
gą
zastąpić
kartę
do
w
olnego
k
ol
oru
przy
tw
orze
niu połącze
nia. W
każdym
mome
ncie
gry
gracz może mieć
na ręce do
w
olną liczbę kart.
T
a
akcja
pozwala
dobrać
2
karty
Lok
omocji.
G
racz
może
wybrać
kartę
z
wie
rzchu
talii
(do
-
brać
w
ciemno)
albo
1
z
5
odkrytych
kart.
J
eśli
gracz
w
eźmie
odkrytą
kartę,
natychmiast
uzup
ełnia
w
olne
miejsce
no
wą
kartą
z
w
ie
rzchu talii.
J
eśli
pierwszą
kartą
wybraną
przez
gracza
jest
odkryta
karta
Promu,
to
jest
to
je
dyna
karta,
jaką
może
dobrać
w
tej
turze
.
G
racz
nie
może
też
wybrać
odkrytej
karty
Promu
jak
o
sw
ojej
drugiej karty
.
J
eśli
w
jakimk
olw
ie
k
mome
ncie
gry
3
z
5
odkrytych
kart
Lo
-
k
omocji
będą
kartami
Promów
,
należy
natychmiast
odrzucić
wszystkie 5
kart
i
dobrać w
ich
miejsce 5
no
wych kart.
Gdy
talia kart
Lok
omocji
się wycze
rpie,
należy potaso
wać
karty
odrzuco
ne i
stw
orzyć z
n
ich no
wą talię.
U
t
worzenie
połączenia
P
ołącze
nie to
ciąg
pól w
1
k
ol
orze
(także
w
szarym
k
ol
orze),
które
łączą
ze
sobą
2
sąsiadujące
miejsca na planszy
.
Ab
y utw
orzyć
połącze
nie
, gracz
musi za
-
grać
z
ręki
zestaw
kart
Lok
omocji,
któ
-
rych
k
ol
or
i
liczba
odpo
wiadają
k
ol
oro
w
i
i
liczbie
pól
wybranej
trasy
,
a
następnie
umieścić
na
każdym
polu
trasy
po
1
pla
-
stik
o
wym
tramw
aju.
Większość
połączeń
wymaga
kart
w
k
o
nkretnym
k
ol
orze
.
Na
przykład
nie
bieskie
połącze
nie
wymaga
od
-
rzuce
nia nie
bieskich kart
Lok
omocji. W
y
-
jątkiem
jest
szare połącze
nie
,
które można
zająć
zesta
w
em
kart
w
do
w
olnym
k
ol
orze
,
je
dnak
wszystkie
muszą
b
yć
tego
samego
k
ol
oru.
G
racz może utw
orzyć do
w
olne niezajęte
połącze
nie na
planszy
,
nie
musi
się
o
no
łączyć
z
innymi
połącze
niami
zajętymi
do
tej
pory
.
G
racz może w
1
turze utw
o
rzyć tylk
o 1
połącze
nie
.
G
racz może w
1
turze utw
o
rzyć tylk
o 1
połącze
nie
.
G
racz
nie
może
utw
orzyć
połącze
nia,
jeśli
ma
za
mało
plasti
-
k
o
wych
tramwajów
,
aby
posta
w
ić
po
1
na
każdym
polu
te
go
połącze
nia.
✿
plansza przedsta
wiająca mapę
połączeń w San F
rancisco
,
✿
80 plastiko
wych tram
wajów
(po 20 w każdym k
olorze)
,
✿
kilka zapasowy
ch plastiko
wych
tramwajó
w
,
✿
21 żetonó
w T
urystyki
(po 3 żetony z każ
dym symbolem)
,
✿
4 znaczniki punktacji,
✿
44 karty Lok
omocji
(8 wielokolor
owy
ch kart
Promó
w i po 6 kart w każdym
z ty
ch kolor
ów:
niebieski, zielony
,
czarny
, oletowy
, czerw
ony
i pomarańcz
owy)
,
✿
24 karty Biletów
,
✿
instrukcja.
Cel
gry
Celem
gry
jest
zdob
ycie
jak
najw
iększej
liczby
punktów
.
Punkty
zdob
yw
a się za:
➽
utw
orze
nie
połącze
nia
między
2
sąsie
dnimi
miejscami
na planszy;
➽
r
ealizację
Biletu
po
przez
utw
o
rze
nie
połącze
nia
między
2
wskazanymi
na karcie
miejscami;
➽
ze
branie zesta
wu różnych żeto
nów T
urystyki.
G
racz
może
także
stracić
punkty
,
jeśli
nie
zr
ealizuje
Biletów
,
które
zdecydo
wał
się zacho
wać.
Przebieg
tury
G
rę
rozpoczyna
pie
rwszy
gracz.
P
o
nim
gra
osoba
sie
dząca
po
je
go
le
w
ej
stro
nie
i
tak
dalej.
W
sw
ojej
turze
gracz
musi
przepro
-
w
adzić 1
(wyłącznie!) z
3
dostępnych akcji: dobrać kartę Lok
o
-
mocji,
utw
orzyć połącze
nie albo dobrać
karty Biletów
.
Dobieranie kart
Lok
omocji
K
ol
ory
kart
Lok
omocji
odpo
w
iadają
różnym
połącze
niom
po
-
między
miejscami
na
planszy
(nie
bieskim,
ziel
o
nym,
czarnym,
Prz
ygotowanie
do
gry
721164-T2RSF-Rules-PL-23032022.indd 2
721164-T2RSF-Rules-PL-23032022.indd 2
23/03/2022 17:36
23/03/2022 17:36
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników