Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska REBEL Mascarade (edycja polska)

Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Mascarade (edycja polska)

Wróć
Zostaliście zaproszeni na maskaradę, gdzie wygląd bywa bardzo zwodniczy.
We właściwym momencie przywdziejcie odpowiednią maskę, użyjcie jej mocy
i zgromadźcie fortunę, dzięki której wygracie rozgrywkę. Zadanie nie jest jednak proste,
ponieważ maski często zmieniają swoich właścicieli – nigdy nie macie pewności,
kto kryje się pod daną maską!
WproWadzenie
Zalecamy, aby w pierwszej rozgrywce wzięło udział maksymalnie 8 graczy.
Zanim poprowadzicie grę w większym gronie, musicie dobrze poznać zasady.
Cel gry
Zbierz żetony monet o łącznej wartości „13” i wygraj rozgrywkę! Jeśli jednak stracisz
wszystkie monety, gra natychmiast dobiega końca i wygrywa osoba z największym majątkiem!
Którą z masek założysz na bal?
Bruno Faidutti
MASCARADE
przygotoWanie do gry
Uwaga! Podczas rozgrywki często będziecie przekładali karty pod stołem, więc najlepiej,
aby nie był wykonany z przezroczystego materiału.
Umieśćcie planszę sądu na stole.
Każde z Was bierze tyle żetonów monet, aby ich łączna wartość wynosiła „6”
,
i kładzie przed sobą. Pozostałe monety umieśćcie w wyprasce, tworząc bank
.
Uwaga! Przez całą rozgrywkę Wasz majątek jest jawny i powinien być widoczny
dla wszystkich graczy.
Przygotowanie kart masek:
Wybierzcie kartę scenariusza , która odpowiada liczbie graczy uczestniczących
w rozgrywce (liczba przed symbolem ), i umieśćcie pośrodku stołu stroną A do
góry. Na karcie znajduje się informacja o uczestniczących w rozgrywce kartach
masek i ich zdolnościach.
Uwaga! Gdy dobrze poznacie zasady gry, skorzystajcie ze strony B karty scenariusza
i cieszcie się bardziej strategiczną rozgrywką.
Weźcie karty masek widoczne na wybranej karcie scenariusza.
Potasujcie karty masek zakryte i połóżcie po 1 odkrytej karcie przed każdym z graczy.
Następnie omówcie, na czym polega każda ze zdolności widocznych na kartach.
Uwaga! W rozgrywce 4- i 5-osobowej połóżcie pozostałe karty masek odkryte pośrodku
stołu i omówcie ich zdolności.
Gdy zrozumiecie, jak działają zdolności kart masek, zakryjcie wszystkie karty
(również te pośrodku stołu).
Pozostałe elementy gry odłóżcie na bok – nie biorą udziału w rozgrywce.
elementy:
17 kart masek,
80 żetonów monet o wartości „1”,
24 żetony monet o wartości „5”,
plansza sądu,
wypraska banku,
9 kart scenariuszy,
6 kart pomocy,
instrukcja.
opis rozgryWki
Na początku rozgrywki wykonujecie 4 tury wprowadzające. Następnie rozgrywacie swoje
tury po kolei, aż 1 z Was zbierze żetony monet o łącznej wartości „13” albo straci
wszystkie żetony.
Tury wprowadzające
Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy z graczy, a następnie gra toczy się zgodnie z kierunkiem
ruchu wskazówek zegara. W turze wprowadzającej bierzesz bez odkrywania swoją kartę
maski i kartę innego gracza (albo kartę ze środka stołu). Wciąż zakryte karty chowasz pod
stołem i zamieniasz je miejscami albo udajesz, że to robisz. Następnie odkładasz je zakryte
na stół.
Tury wprowadzające wykonują tylko 4 pierwsi gracze.
Po nich kolejni gracze rozgrywają swoje tury według standardowych zasad.
Tura gracza
Po turach wprowadzających rozgrywka toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara według poniższych zasad.
W swojej turze możesz wykonać 1 z poniższych akcji:
A. Podejrzyj swoją kartę maski.
B. Zamień swoją kartę maski.
C. Podaj nazwę swojej karty maski.
Następnie swoją turę rozpoczyna kolejny gracz.
A. Podejrzyj swoją kartę maski.
W tajemnicy przed innymi graczami popatrz na treść leżącej przed Tobą karty maski.
Jeśli podczas rozgrywki przypadkowo spojrzysz na swoją kartę maski poza swoją turą,
musisz wybrać tę akcję w swojej turze.
B. Zamień swoją kartę maski.
Weź swoją kartę maski i kartę maski innego gracza, a następnie bez patrzenia na ich treść
schowaj pod stół i zamień miejscami albo udaj, że to robisz. Jedną z tych kart masek połóż
zakrytą przed sobą, a drugą – przed graczem, od którego ją wziąłeś.
Uwaga! Podczas rozgrywki 4- i 5-osobowej możesz wykonać tę akcję, biorąc kartę ze środka
stołu zamiast od innego gracza.
C. Podaj nazwę swojej karty maski.
Dzięki podaniu nazwy swojej karty maski możesz aktywować jej zdolność. Jeśli zostałeś
zmuszony do odkrycia swojej karty maski podczas tury poprzedniego gracza (siedzącego
po prawej), nie możesz wybrać tej akcji w swojej turze.
Aby wykonać tę akcję, wypowiedz nazwę karty maski, która według Ciebie znajduje
się przed Tobą. Nie odkrywaj tej karty.
Następnie zaczynając od sąsiada po lewej i dalej zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara, każdy z graczy może podważyć Twoje słowa i powiedzieć, że ma kartę maski
z podaną przez Ciebie nazwą. W tym momencie mogą nastąpić 2 sytuacje:
konieC gry
Gra dobiega końca, gdy w dowolnym momencie ma miejsce 1 z 2 sytuacji:
Gracz ma żetony monet o łącznej wartości „13” – natychmiast zwycięża.
Gracz straci wszystkie żetony monet – gracz z największym majątkiem zostaje zwycięzcą.
W przypadku remisu gracze współdzielą zwycięstwo.
Nikt nie podważa Twoich słów.
Jeśli żaden z graczy nie powie, że ma kartę maski z podaną przez Ciebie nazwą, użyj
zdolności karty maski, której nazwę podałeś, bez odkrywania swojej karty.
Uwaga! Blefowanie jest ważnym elementem gry. Możesz powiedzieć, że masz dowolną
z kart masek biorących udział w rozgrywce, nawet jeśli nie znajduje się przed Tobą.
Nie musisz nawet wiedzieć, jaką kartę masz naprawdę.
Przykład. Ogłaszasz „Jestem królem”. Żaden z graczy nie mówi, że ma kartę króla.
Natychmiast używasz zdolności karty króla bez odkrywania swojej karty i pobierasz
z banku 2 żetony monet o wartości „1”.
Jeden gracz albo kilku graczy podważa Twoje słowa.
Jeśli 1 albo kilku graczy powie, że ma kartę maski z podaną przez Ciebie nazwą,
ci gracze i Ty odkrywacie swoje karty.
Gracz, na którego karcie maski widnieje podana nazwa, natychmiast używa jej zdolności.
Gracze, którzy skłamali, że mają kartę maski z podaną nazwą, płacą 1 żeton monety
o wartości „1” jako karę – kładą go na planszy sądu.
Uwaga! Może się zdarzyć, że żaden z odkrywających karty graczy nie ma karty maski
z podaną nazwą. W takiej sytuacji wszyscy gracze, którzy skłamali, płacą w ramach kary
1 żeton monety o wartości „1”.
Na koniec wszyscy zakrywają swoje karty.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756