Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Harry Potter 5 sekund 02242

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Harry Potter 5 sekund 02242

Powrót
5 sekund - gra, w której szybko myślisz i szybko mówisz!
ZAKAZANY LAS
META
12
11
10
9
78
6
ZAKAZANY LAS
5
2
3
4
START
1
Witajcie, Czarodzieje! Stajecie właśnie do niesamowitego turnieju, w którym macie szansę nie tylko wykazać się
znajomością zaklęć, eliksirów czy znanych w czarodziejskim świecie bohaterów, ale też udowodnić, że umiecie szybko
wyczarować poprawne odpowiedzi na nawet najbardziej zaskakujące pytania ze świata Harry’ego Pottera! A więc pionki
w dłoń i do dzieła!
CEL GRY
Zadaniem graczy jest odpowiedzieć poprawnie na jak najwięcej pytań związanych ze światem Harry’ego Pottera!
Za każdym razem gracze muszą podać 3 poprawne odpowiedzi, zanim kulki stoczą się w dół spirali.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Potasujcie karty i stwórzcie z nich stos, który będzie służył do dobierania. Umieśćcie stos kart na środku, tak aby każdy
adept magii miał do niego dostęp. Karty z pytaniami mają dwie różne strony:
• fioletową - z nieco trudniejszymi pytaniami,
• szarą - z pytaniami łatwiejszymi.
Sami zdecydujcie, których pytań będziecie używać, i ułóżcie je w stosie tak, aby wybrany przez Was typ pytań był
niewidoczny.
Każdy gracz wybiera pionek, którym będzie grał i umieszcza go na polu START. Każdy otrzymuje po jednej karcie
„Zaklęcie rozbrajające” i „Transmutacja”.
ROZGRYWKA
Najmłodszy z graczy rozpoczyna grę będzie on jako pierwszy mógł sprawdzić swoją wiedzę na temat świata
Harry’ego Pottera. Następnie gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Gracz po prawej stronie aktywnego gracza wyciąga kartę i czyta głośno pytanie. Treść wszystkich pytań na kartach
rozpoczyna się od zwrotu „Wymień 3…”, na przykład: „Wymień 3 nazwy eliksirów”.
Gracz, który przeczyta pytanie, powinien odwrócić czasomierz, aby go wystartować”. Osoba, która w danym momencie
odpowiada na pytanie, ma 5 sekund, aby udzielić trzech poprawnych odpowiedzi. Na przykład: na powyższe pytanie
można odpowiedzieć: Veritaserum, Amortencja, Wielosokowy”. Jeśli gracz zdąży odpowiedzieć, zanim wszystkie
kuleczki stoczą się na dno czasomierza, może przesunąć swój pionek na planszy o 1 pole do przodu.
Jeśli któryś z graczy udzieli odpowiedzi budzącej wątpliwości, cała grupa powinna ustalić, czy pytanie zostaje zaliczone,
czy nie. Dyskusje wskazane! Zanim zaczniecie rzucać na siebie uroki i klątwy – głosujcie!
Jeżeli aktywny gracz poda mniej niż 3 poprawne odpowiedzi przed zatrzymaniem się czasomierza nie dostaje punktu,
pobiera nową kartę i czyta pytanie dla kolejnej osoby po lewej, na którą przeszła kolejka.
Gra toczy się dalej. Za każdą poprawną odpowiedź gracz przesuwa pionek na planszy o 1 pole do przodu.
WYGRANA
Gracze przesuwają pionki do mety. Pierwszy gracz, który do niej dojdzie – wygrywa i ogłasza koniec psot!
KARTY SPECJALNE
Karty specjalne to magiczne sztuczki w grze, które mogą pomóc graczom wygrać turniej. Są dwa rodzaje kart: „Zaklęcie
rozbrajające” i Transmutacja”. Jeśli aktywny gracz chce użyć którejś z tych kart, musi szybko po usłyszeniu swojego
pytania krzyknąć: „Zaklęcie rozbrajające” albo Transmutacja”. Do każdego pytania można użyć tylko jednej karty.
KARTY „ZAKLĘCIE ROZBRAJAJĄCE”
Jeżeli aktywny gracz zdecyduje się użyć tej karty po usłyszeniu pytania, przechodzi ono na
osobę po lewej stronie. Jeśli gracz po lewej stronie udzieli trzech poprawnych odpowiedzi, może
przesunąć swój pionek na planszy o 1 pole do przodu. Gdy udzieli niepoprawnej odpowiedzi,
o 1 pole do przodu porusza się aktywny gracz. Po wykorzystaniu karty powraca się do standardowej
kolejności gry.
KARTY „TRANSMUTACJA
Jeśli aktywnemu graczowi nie podoba się otrzymane pytanie, może je wymienić na nowe dzięki
użyciu karty Transmutacja”. Aby to uczynić, gracz zaraz po usłyszeniu pytania musi zawołać:
Transmutacja”. Jeśli nie udzieli poprawnej odpowiedzi na nowe pytanie, kolejka przechodzi na
następnego gracza.
ZAKAZANY LAS
Jeśli gracz dotrze na planszy do „Zakazanego lasu”, musi udzielić
trzech poprawnych odpowiedzi w swojej następnej kolejce. Jeżeli nie odpowie
poprawnie, wtedy zostaje spetryfikowany na kolejną rundę pytań i nie może mierzyć
się z nowym pytaniem. Jeżeli gracz traci kolejkę, musi przewrócić swój pionek
na bok. Po straconej kolejce nieostrożny gracz zostaje odczarowany (za pomocą
eliksiru z mandragory oczywiście!) i ustawia ponownie swój pionek na planszy.
CZASOMIERZ
Czasomierz powinien być odwracany szybkim, zdecydowanym ruchem i postawiony stabilnie na stole, tak aby kuleczki
stoczyły się razem na dół. Niestety nie jest to zmieniacz czasu, więc nie przeniesiecie się za jego pomocą w czasie nawet
o 5 sekund, które mija, gdy wszystkie kulki skończą się kręcić po spiralach i dotrą na sam dół. Dźwięk wydawany przez
czasomierz jest tylko dodatkowym efektem rozpraszającym uwagę i nie mierzy czasu.
ZAKAZANY LAS
META
12
11
10
9
78
6
ZAKAZANY LAS
5
2
3
4
START
1
4
ZAKAZANY LAS
META
12
11
10
9
78
6
ZAKAZANY LAS
5
2
3
4
START
1
5 sekund - gra, w której szybko myślisz i szybko mówisz!
Copyright © 2021 PlayMonster LLC.
All rights reserved. 5 Second Rule
is a trademark of PlayMonster LLC.
TREFL SA
ul. Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Polska
www.trefl.com
Made in Poland
Opracowanie wersji polskiej:
Justyna Kieczmer-Kalisz, Kamila Mrożek-Zielińska, Monika Rutowska-Leśniewska, Agnieszka
Walczak, Patryk Gęsiak, Jan Tomaszewicz, Adam Bukowski, Paulina Kortas
Opracowanie graficzne:
Agnieszka Stupakowska, Marlena Gołonowicz, Tatsiana Korbut
Opracowanie techniczne:
Grzegorz Traczykowski
WIZARDING WORLD
characters, names and related
indicia are
© & ™ Warner Bros.
Entertainment Inc.
WB SHIELD: © & ™ WBEI.
Publishing Rights © JKR.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756