Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje EGMONT
›
Instrukcja Gra karciana EGMONT Overbooking Brakuje łóżek
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(2)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana EGMONT Overbooking Brakuje łóżek
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
4
4
5
5
6
6
Z
as
tą
p tą k
a
r
tą D
O
W
O
LN
Ą
k
a
r
t
ę z n
ume
r
e
m 6 w k
o
le
j
c
e.
T
e
n ho
t
el ma
o 3 łó
żk
a mnie
j
.
-
-
3
3
1.
1.
6
6
5
5
W
y
b
ie
rz j
e
dną z
e SW
O
I
CH
k
a
r
t w k
o
le
j
c
e i za
r
e
z
e
r
w
u
j
j
e
j łó
żk
o ja
k
o p
ie
r
w
s
z
e
j
.
1
1
2
2
3
3
+
+
3
3
T
e
n ho
t
el dos
ta
j
e
3 do
da
tk
o
w
e łó
żk
a.
Z
as
tą
p tą k
a
r
tą j
e
dną
z
e SW
O
I
CH k
a
r
t w k
o
le
j
c
e.
3
3
1
1
P
rz
e
s
uń t
ę k
a
r
t
ę na k
o
nie
c
k
o
le
jk
i do r
e
z
e
r
w
a
c
ji.
4 karty pr
zeglądu specjalny
ch
zdolności r
ezerwacyjnych
20 żetonów z punktami
Zasady gry
Zasady gry
1
1
Dawno, dawno temu pewien kr
ól zdecydował się urządzić
wspaniały bankiet dla wszystkich swoich poddanych. Zaprosz
onych
zostało tysiące gości z każdego zakątka królestwa. J
ednakże… och,
cóż za bałagan! Żaden z gości nie zar
ezerwował łóżka w hotelu,
ponieważ każdy liczył na ofertę last minute.
T
ak oto zaczyna się wyścig o ostatnie wolne łóżko! Czy jako
królewski szambelan zdołasz znaleźć łóżka dla swoich gości, zanim
wszystkie zostaną zajęte?
znacznik
rozpoczynającego
gracza
Zawartość
Zawartość
Dla 2–4 graczy w wieku 10+
96 kart gości
(4 talie po 24 karty w kolorach czerwonym, niebieskim, zielonym
i pomarańczowym)
16 hoteli
(8 dwustronnych płytek hoteli)
4 karty wyników
(2 strony – dla początkujących
i zaawansowanych)
Cel gr
y
Cel gr
y
P
ostaraj się znaleźć wyżywienie i zakwaterowanie w hotelach dla jak
największej liczby swoich gości. Będziesz musiał uważnie zaplano
wać,
których gości ustawić w kolejce do rezerwacji, a któr
ych umieścić
przy tylnym wejściu do hotelu. P
r
zy tylnych wejściach możesz
aktywować specjalne zdolności r
ezerwacyjne, za pomocą któr
ych
będziesz wpływać na to, którzy goście będą mogli złożyć rezerwacje.
Gdy w hotelu jest za dużo ludzi, zostaje on przepełniony i nie można
już rezerwować w nim łóżek! Ró
wnocześnie musisz uważać, któr
ych
gości chcą zakwaterować twoi rywale. P
oszczególni goście zapewnią
ci różną liczbę punktów na koniec gry
.
P
r
zygotowanie rozgr
ywki
P
r
zygotowanie rozgr
ywki
Każdy gracz bierze jedną z talii 24 kart gości w wybranym przez
siebie kolorze. N
astępnie dokładnie ją pr
zetasowuje i kładzie zakrytą
przed sobą. Każdy gracz pobiera również jedną kartę wyników oraz
jedną kartę przeglądu zdolności specjalnych.
Wspólnie zdecydujcie,
z której strony kart wyników chcecie skorzystać w grze – ze str
ony
dla początkujących czy ze strony dla zaawanso
wanych graczy
(z symbolem korony). J
eżeli chcecie, możecie rozegrać pierwszą grę
bez kart wyników
.
W
ylosuj z pudełka tyle hoteli,
ilu jest graczy
.
Ułóż je w dowolnej kolejności jeden
nad drugim – jak w przykładzie
obok – aby były dostępne dla
wszystkich graczy
.
Ułóż po jednym żetonie
punktowym po lewej stronie
każdego hotelu (od strony tylnego
wejścia).
Każdy gracz pobiera do ręki dziewięć kart ze swojej talii gości.
Gracz, który jako ostatni nocował w hotelu, otrzymuje
znacznik gracza rozpoczynającego i zaczyna grę.
2
2
3
3
Goście, którzy chcą zarezerwować łóżko w hotelu.
Liczba na karcie gości oznacza liczbę gości w grupie. Liczba łóżek
w hotelach jest jednak ograniczona. Mnich potrzebuje tylko
jednego łóżka, ale wszyscy inni goście przyjeżdżają w grupach
i dlatego potrzebują kilku łóżek.
Uwaga:
W Etapie 1
można umieścić maksymalnie cztery kar
ty gości
w kolejce do rezerwacji dla każdego hotelu. Dopiero podczas
E
tapu
2 – sprawdzanie r
ezerwacji
można umieścić w kolejce więcej gości.
Istnieją hotele z zasadą specjalną, która pozwala zagrać do pięciu kart
gości w kolejce do rezerwacji.
kartę gościa po prawej (
w kolejce do rezerwacji
) lub po lewej
(
przy tylnym wejściu
) dowolnego hotelu.
Pierwszą kartę gościa ułóż bezpośrednio obok hotelu, następną
obok pierwszej i tak dalej, tworząc coraz dłuższą kolejkę gości.
Każdy gracz zagrywa po kolei po jednej karcie aż do momentu,
gdy każdy zagra po 5 kart.
W
yjątek:
Ostatni gracz w kolejce może z
decydować, ż
e nie
zagrywa piątej kar
ty
.
Gracz moż
e w dowolnym momencie podejrzeć wyłożone przez
siebie zakryte kar
ty
.
T
ylne wejścia i kolejka do rezerwacji
T
ylne wejście
(po lewej stronie
hotelu) – maksy-
malnie 2 karty
Kolejka do
rez
er
wacji (po pra
-
wej stronie hotelu)
– maksymalnie
4 karty
Goście, którzy aktywują swoje specjalne
zdolności rezerwacyjne w
Etapie 2 – spraw
-
dzanie rez
er
wacji
.
P
r
zy tylnych drzwiach każdego hotelu mogą by
ć ułożon
e
maksymalnie dwie karty gości, jednak może się okazać,
że żadna karta nie zostanie dołożona do danego hotelu.
Indywidualne specjalne zdolności r
ezerwacyjne są
wytłumaczone na stronie 7.
Pierwszy gracz, który umieści kar
tę gościa przy tylnych
drzwiach, otrzymuje żeton punktowy
, któr
y tam leży
.
N
a koniec gr
y każdy żeton jest wart jeden punkt.
Lub
W zależności od tego, po której stronie umieścimy kartę, pełni ona inną funkcję:
Rozgr
ywka
Rozgr
ywka
Gra składa się z czter
ech r
und. Każda runda składa się
z następujących etapów:
Etap 1 – zagranie kart
Etap 2 – sprawdzanie r
ezerwacji
Etap 3 – przygotowanie się na następną rundę (etap pomijany
po czwartej rundzie)
Etap 1 – Z
agranie kart
Startując od gracza rozpoczynającego i postępując zgodnie
z ruchem wskazówek zegara, każ
dy gracz umieszcza jedną
zakrytą
15
=
2
2
x
x
1 |
2 | 3
1 |
2 | 3
8
13
1.
1.
1
1
8
15
=
2
2
x
x
2
2
3
3
Specjalne zasady
dotyczące r
ezer
wacji
dla tego hotelu.
Liczba łóżek
dostępnych
w tym hotelu.
Płytki hoteli
Liczba na każdej karcie hotelow
ej wskazuje, ile łóżek jest
dostępnych w hotelu.
T
o, w jaki sposób łóżka są przydzie
-
lane gościom czekającym na zewnątrz, jest wyjaśnione
w rozdziale
E
tap 2 – sprawdzanie rezer
wac
ji
.
P
r
zegląd wszystkich zasad hoteli znajduje się na stronie 6.
W
ymagane
łóżka
Herb
K
olor
gracza
Punkty
(jeden za każdy żeton)
Mały herb
(karty
, które wymagają
1–3 łóżek w hotelu)
Specjalne zdolności r
e-
zerwacyjne
(aktywowane
przy tylnych drzwiach)
Duży herb
(karty
, które wymagają
4–6 łóżek w hotelu)
Karty gości
Uwaga:
N
a odwrocie kar
t znajdują się herby w jednym
z dwóch rozmiarów
. Wielkość herbu wskazuje na to, jakie
karty mogli zagrać przeciwnicy
.
P
r
zegląd wszystkich specjalnych zdolności gości można znaleźć
na stronie 7.
P
r
zykład zagrania kart w Etapie 1 – zagranie kart
(gra 3-osobowa):
Celem jest znalezienie łóżek w hotelach dla jak największej liczby
twoich gości. J
ednak musisz również zwracać uwagę na wartość
gości (liczba złotych monet na kartach gości)!
M
usisz również postarać się umieścić w hotelu tak dużo gości
z jednej rodziny (z tymi samymi herbami), jak to tylko możliwe.
N
a koniec gr
y zostaniesz nagrodzony bonusowymi punktami
za gości o tych samych herbach. Liczba przyznany
ch punktów
bonusowych jest wytłumacz
ona na stronie 8
(możecie ró
wnież
rozegrać pierwszą grę bez punktów bonusowy
ch).
13
6
6
5
5
5
5
6
6
5
5
5
5
2
2
+
+
3
3
1.
1.
4
4
1.
1.
1
1
8
15
=
2
2
x
x
4
4
5
5
2.
P
o kolei, zaczynając od karty znajdującej się najbliżej hotelu,
zastosuj specjalne zdolności rezerwacyjne gości znajdujących
się przy tylnych drzwiach (przegląd na stronie 7).
Etap 2 – spraw
dzanie r
ezerwacji
Dla każdego hotelu (idąc pod góry) przeprowadź następujące
kroki:
1.
Odkryj wszystkie kar
ty gości ustawione z lewej oraz z prawej
strony
.
3.
S
prawdź teraz, którzy goście w kolejce do rezer
wacji
otrzymają łóżko w hotelu.
•
N
ajpier
w sprawdź, czy któr
yś z gości ma pierwszeństwo
ze względu na specjalne zdolności szlachciców
znajdujących się przy tylnych drzwiach bądź specjalne
zasady rezerwacji dla danego hotelu. Zacznij od tych
kart.
•
N
astępnie sprawdź pozostałych gości. Zawsze zaczynaj
od karty z
największą
liczbą gości wymagających łóżka
(numer na karcie, od 6 do 1).
•
W przypadku takich samych kart zacznij od tej, która
leży
bliżej
hotelu.
Spraw
dzenie:
Czy w hotelu wciąż jest wystar
czająca liczba wolnych łóżek
dla danej karty? Jeśli tak, to łóżka mogą z
ostać zarezerwowane
dla tych gości.
W
ysuń trochę tę kartę z kolejki. Następnie od
razu odejmij liczbę potrzebnych dla tej karty łóżek od ogólnej
liczby dostępnych łóżek dostępny
ch w danym hotelu.
Kontynuuj z następną kartą z największą liczbą gości i tak
dalej, aż nie będzie już dostępnych łóżek.
J
eśli w hotelu
brakuje wolnych łóżek dla danej karty
, nie
można dla niej zarezerwować łóżek.
T
eraz sprawdź, czy jest
wystarczająco dużo łóżek dla karty z następną największą
liczbą gości, i rezerwuj je odpowiednio lub nie. I tak dalej.
Karty gości, dla któr
ych zabrakło miejsca w hotelu, zostają
odrzucone do pudełka.
Każdy gracz kładzie przed sobą karty
, któr
ym można było
przydzielić łóżka.
P
unkty za nie (żółte monety na każdej
karcie) zostaną zsumowane na końcu gry
. P
owtarzające się
herby również z
dobywają punkty na koniec gry (jeśli grasz
z kartami wyników).
Karty wciąż znajdujące się przy tylnych drzwiach należy
odrzucić do pudełka.
4. P
owtórz ten proces dla wszystkich hoteli.
Etap 2 zostaje wtedy zakończ
ony
.
13
6
6
5
5
5
5
6
6
5
5
5
5
2
2
+
+
3
3
1.
1.
4
4
4
4
5
5
P
r
zykł
ad 1:
T
en hotel ma dostępnych 13 łóżek i nie ma żadnych zasad specjalny
ch.
Nie umieszczono żadny
ch kar
t gości przy tylnych dr
zwiach.
5 żołnierzy pomarańczo
wego gracza otrzymuje łóżka w pierwszej
kolejności, ponieważ ta karta ma najwyższy numer
, jest bliżej
hotelu niż inni żołnierze, a ich liczba jest niższa niż liczba wolnych
łóżek. Następnie 13 – 5 = 8 łóżek jest nadal dostępnych w hotelu.
Karta z kolejną najwyższą lub taką samą liczbą gości to 5 żołnierzy
niebieskiego gr
acza. Ponieważ dostępnych jest wystar
czająco dużo
wolnych łóżek, te również zostają zar
ezer
wowane, co pozostawia
8 – 5 = 3 wolne łóżka.
T
o nie wystarczy na kolejną najwyższą
kartę, czyli 4 szlachciców
, więc nie mogą tu rezerwować łóżek.
Ale ostatnia, pomar
ańczowa karta nadal znajduje wystarczającą
liczbę łóżek do zarezerwowania w tym hotelu.
Wszystkie kar
ty
w tym hotelu zostały spr
awdzone.
Przykład 2:
T
en hotel ma dostępnych 8 łóżek i specjalną zasadę, która mówi, że
mnisi mają pierwszeństwo do rezer
wacji. Dodatkowo dzięki kar
cie
kupca przy tylnym wejściu hotel otr
zymuje 3 dodatkowe wolne
łóżka, dzięki czemu ma ich w sumie 11.
Dzięki specjalnej zasadzie hotelu jedno łóżko jest wpierw
zarezerwowane dla mnicha czekającego w kolejce.
T
o pozostawia
10 wolnych łóżek. P
o zarezerwowaniu łóżek dla 4 niebieskich
szlachciców pozostaje 6 wolnych łóżek. J
est to wystarczająco dużo
,
żeby zarezerwować łóżka dla 3 służek or
az 2 kupców
.
T
ym samym
wszystkim gościom udaje się zarezerwować łóżka w tym hotelu.
Przykład 3:
15 łóżek jest dostępnych w tym hotelu ze specjalną zasadą rezerwacji
mówiącą, że tylko dwa różne herby mogą zostać umieszczone w kolejce
do rezerwacji w etapie 1 – zagr
anie kart (w tym pr
zykładzie są to
herby z ptakiem or
az z r
ybą). Inne herby mogą z
ostać umieszczone
przy tylnych dr
zwiach bądź w kolejce do rezerwacji, jeśli ich specjalne
zdolności na to pozwalają.
N
ajpier
w zostaje aktywowana karta szlachciców pomar
ańczowego
gr
acza pr
zy tylnym wejściu.
T
o pozwala mu na wybr
anie jednej z
e
swoich kart w kolejce do rezerwacji, która zostanie zar
ezer
wowana
jako pierwsza (o ile w hotelu znajduje się wystarczająco dużo wolnych
łóżek). P
onieważ ma tylko jedną kar
tę (służki) z numerem 3 w kolejce
do rezerwacji, wybier
a tę kartę. Następnie przy tylnych drzwiach
aktywowany jest mnich niebieskiego gr
acza. Ze względu na jego
specjalną zdolność jest natychmiast umieszczony na końcu kolejki do
rezerwacji.
T
er
az sprawdzane są karty w kolejce do r
ez
erwacji. Po służkach
pomar
ańczowego gr
acza, które jako pierwsze mogły rezer
wować łóżka
dzięki specjalnej zdolności szlachty
, w hotelu pozostało 12 łóżek
(15 – 3 = 12). Kolejna najwyższa karta (6 robotników zielonego gr
acza)
zostaje dopuszczona do r
ezerwacji.
W hotelu pozostaje 6 wolnych łóżek.
N
astępna najwyższa kar
ta to żołnierze zielonego gracza (5).
Im r
ównież udaje się zarezerwować łóżka.
W hotelu zostaje teraz
1 wolne łóżko. J
est to za mało dla 4 niebieskich szlachciców
. Łóżko może
wciąż być zar
ezer
wowane dla dodanego do kolejki niebieskiego mnicha,
ponieważ potrz
ebuje on tylko 1 łóżka.
T
ym samym wszyscy goście zostali
spr
awdzeni.
P
r
zykłady etapu 2 –
sprawdzanie r
ezer
wacji:
1.
1.
1
1
8
+
+
3
3
2
2
3
3
3
3
1
1
1
1
1.
1.
4
4
+
+
3
3
2
2
15
=
2
2
x
x
1.
1.
4
4
6
6
5
5
5
5
1
1
1
1
1.
1.
4
4
3
3
3
3
6
6
-
-
3
3
1
1
1
1
1
1
2
4
2
1
3
4
3
2
4
3
Pomiń
NOWOŚCI
Motorola Edge 70
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking tabletów z klawiaturą [TOP10]
Jak fotografować chmury?
Jak złowić sandacza i inne ryby?
GTA VI ponownie opóźnione! Niby wszyscy wiedzieli, ale się jeszcze łudzili
Jak włączyć na Androidzie debugowanie USB?
Jaki głośnik na imprezę wybrać?
Ranking lodówek do 1000 zł [TOP10]
Ranking gier planszowych dla dorosłych [TOP10]
Ranking książek dla 8-latka [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników