Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Gra o mózg Odmóżdżająca imprezówka

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Gra o mózg Odmóżdżająca imprezówka

Wróć
Zasady
Jeżeli po zakończeniu kroku A gracz ma na ręce mniej niż 3 karty, powinien
uzupełnić swoją rękę, dobierając niezbędną liczbę kart ze swojego Cmentarza,
będzie miał na ręce dokładnie 3 karty.
Jeżeli gracz nie ma na swoim Cmentarzu wystarczającej liczby kart, dobiera ich
tyle, ile jest w stanie, aż do opróżnienia Cmentarza. Jeśli gracz ma już na ręce co
najmniej 3 karty, ten krok jest pomijany.
WAŻNE! Jeśli gracz zapomni uzupełnić rękę, a kolejna osoba rozpoczęła już swoją
turę… No cóż – mówi się trudno! Gracz ten rozegra kolejną turę za pomocą kart,
które zostały mu na ręce. Wolno mu uzupełnić rękę dopiero na koniec tej tury.
Runda kończy się w chwili, gdy dowolnemu z graczy uda się pozbyć wszystkich kart,
zarówno z Cmentarza, jak i z ręki. Uwaga! Jeżeli ostatnia zagrana karta wymaga
rzutu kością, najpierw należy zastosować wynik tego rzutu (spis efektów kości
iwszystkich kart specjalnych poniżej). Jeżeli zmusi to gracza do dobrania karty,
runda się nie kończy.
Kiedy jeden zgraczy zakończy rundę, każdy z jego przeciwników natychmiast
traci 1 Mózg za każdą kartę, która została mu na ręce ORAZ na Cmentarzu.
Jeżeli żaden z graczy nie stracił swojego ostatniego Mózgu, rozgrywa się kolejną
rundę. Rozpoczyna ją ten z graczy, który ma najmniej Mózgów (w przypadku remisu
gracze powinni zagrać w w papier, kamień, nożyce albo wyłonić gracza rozpoczyna-
jącego inną dowolną metodą).
Gra kończy się w chwili, gdy dowolny z graczy straci swój ostatni Mózg. Może się to
zdarzyć zarówno w trakcie rundy, jak i po jej zakończeniu, gdy gracze tracą po
1 Mózgu.
Zwycięzcą zostaje ten z graczy, który ma najwięcej Mózgów. W przypadku remisu…
jest remis!
Dobieranie kart na reke
Koniec rundy
Koniec rozgrywki
Karty „Przebiegłych Zwierząt-Zombie” wywołują różne efekty specjalne.
Jeżeli gracz zagra kilka kart posiadających efekt specjalny, stosuje się go tylko raz,
ponieważ tylko jedną z tych kart odkłada się na wierzch stosu Hordy – pozostałe są
rozdzielane pomiędzy Cmentarze przeciwników.
Komar: Komara (wartość 0) można zawsze zagrać na stos Hordy, niezależnie
od tego, jaka karta tam leży.
Pająk: po zagraniu Pająka (8) następny gracz może zagrywać wyłącznie karty
o wartości mniejszej niż 8.
Mysz: po zagraniu Myszy (11) gracz odrzuca stos Hordy (nie będzie brany
pod uwagę w tej rundzie) i rozgrywa dodatkową turę, tworząc nowy stos Hordy
(jeśli ma na ręce mniej niż 3 karty, przed tą dodatkową turą może normalnie
uzupełnić rękę).
Słodka pianka : gracz rzuca kością i stosuje odpowiedni efekt.
Należy się trzymać następującej kolejności: 1 – rzut kością; 2 – zastosowanie
efektu; 3 – uzupełnienie kart na ręce, jeśli to konieczne; 4 – koniec tury.
Umieść kartę ze swojej ręki
na Cmentarzu dowolnego
przeciwnika.
Wykradnij dowolnemu
przeciwnikowi 1 Mózg.
Zamień się Cmentarzami
ALBO kartami na ręce z
dowolnym graczem. Uwaga!
Nie wolno zamieniać się
Cmentarzami z graczem,
który nie ma na swoim
Cmentarzu żadnej karty.
Karty specjalne
Każdy gracz dobiera z Rezerwy
1 kartę i umieszcza ją na swoim
Cmentarzu – łącznie zgraczem,
który rzucił kością!
Weź 1 Mózg z puli żetonów.
Rozegraj kolejną turę. Jeżeli
gracz nie może nic zagrać na
stos Hordy, ponosi normalne
konsekwencje –
ups!
B
0
8
11
+1
Jak najszybciej pozbądźcie się wszystkich kart, zanim Horda Zwierząt-
-Zombie pożre wasze mózgi! Proste? Tak się tylko wydaje…
Cel gry
Każdy gracz otrzymuje po 3 karty. Spośród otrzymanych 3 kart każdy gracz wybie-
ra 2karty, które zatrzymuje na ręce, a 1 kartę odkłada na swój Cmentarz .
Krok ten należy powtórzyć 3 razy na początku rundy każdy gracz ma
6 kart na ręce i 3 karty na swoim Cmentarzu. Karty umieszcza się na Cmentarzu
awersem w swojąstronę, w taki sposób, aby nie widział ich żaden zprzeciwników.
Z pozostałych kart gracze tworzą stos dobierania i kładą go rewersem do góry
wzasięgu wszystkich. Tworzą one Rezerwę. Odrzucone w trakcie rozgrywki karty
tworzą osobny stos – Hordę.
W zasięgu wszystkich gracze umieszczają pozostałe Mózgi oraz kość z efektami
specjalnymi.
Rozgrywka toczy się w turach zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze gracz wykonuje 2 akcje:
Zagrywa 1 lub kilka kart o tej samej wartości.
Uzupełnia rękę do 3 kart, posługując się w tym celu kartami ze swojego
Cmentarza.
Zagrywanie kart z reki
W swojej turze gracz MUSI dołożyć 1 lub kilka kart ze swojej ręki do Hordy.
Gracz może zagrać JEDNĄ kartę lub KILKA identycznych kart.
Zagrane karty MUSZĄ mieć WYŻSZĄ WARTOŚĆ od karty leżącej na wierzchu
stosu Hordy. Jeśli stos Hordy jest pusty, gracz rozpoczyna go za pomocą karty
odowolnej wartości.
Przykład: Na wierzchu stosu Hordy leży karta 7. Gracz może zagrać do Hordy 1 kartę
lub kilka kart o tej samej wartości z zakresu od 8 do 19.
Jeżeli gracz zagrywa kilka kart o tej samej wartości:
Jedną z tych kart kładzie na wierzchu Hordy, a pozostałe umieszcza na Cmentarzach
swoich przeciwników (może je dowolnie rozdzielić pomiędzy różne Cmentarze).
© Lumberjacks Studio 2022
Projektanci gry: Bruno Cathala, Théo Rivière
Ilustrator: Olivier Derouetteau
Tłumaczenie: Łukasz Małecki
Korekta: Ewa Popielarz, Monika Doerre
Skład: Creatika Łukasz Kempiński, Zespół Muduko
Koordynator projektu: Kamila Biedrońska
Wydawnictwo Muduko
Podłęże 650, 32-003 Podłęże
Muduko jest marką wydawniczą
Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z o. o.
© 2023 Fabryka Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
Jeżeli gracz nie może albo nie chce zagrać żadnych kart do Hordy:
Odrzuca wszystkie karty Hordy.
Traci 1 Mózg. Jeśli to jego ostatni Mózg, gra natychmiast dobiega końca.
Dobiera 2 karty z Rezerwy i jedną z nich zatrzymuje na ręce, a drugą
umieszcza na swoim Cmentarzu. Jeżeli Rezerwa jest pusta, gracz
tasuje karty ze stosu kart odrzuconych (Hordy), aby utworzyć nową
Rezerwę.
Rozgrywa swoją turę, rozpoczynając nowy stos Hordy.
Wyjmijcie z formatek żetony Mózgu i podstawki (czyli Cmentarze).
Złóżcie podstawki (jeśli macie z tym trudność, to zobaczcie lmik na naszym
kanale YouTube). Bez problemu przechowujcie złożone podstawki w pudełku
do gry.
Tylko na początku gry:
Każdy gracz otrzymuje 9 żetonów Mózgów oraz 1 podstawkę, czyli Cmentarz.
Na początku każdej rundy:
Gracze tasują wszystkie 50 kart.
Przed pierwsza
rozgrywka
Przygotowanie
do rozgrywki
2
2
3
4
1
1
1
A
A
B
1
2
3
4
To jest Cmentarz!
To jest Horda!
To jest Rezerwa!

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756