Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Lucky Jack

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Lucky Jack

Wróć
Gra autorstwa Richarda Braulta
i Pascala Thoniela
Niesamowite emocje zamknięte w niewielkiej grze karcianej!
W grze LUCKY JACK gracze muszą zaufać swojej intuicji,
by odgadywać zamiary przeciwników. Napięcie, szczęście,
strategia i ryzyko tworzą wybuchową kombinację,
która ożywi każdy wieczór w gronie rodziny i znajomych.
Zawartość pudełka
84 karty Lucky Jack oznaczone
7 symbolami:
12 kart «cytryn»
12 kart «wiśni»
12 kart «diamentów»
12 kart «koniczyn»
12 kart «dzwonków»
12 kart «winogron»
12 kart «7»
6 kart pomocy
instrukcja
Ogólna koncepcja gry
Każda rozgrywka składa się z kilku rozdań – od 3 do 5,
w zależności od ustaleń graczy przed rozpoczęciem gry.
JACKPOTEM nazywa się grupę 3 lub 4 kart
z identycznym symbolem na ręce gracza.
Aby zapunktować JACKPOT, gracz musi jako pierwszy
zagrać DOKŁADNIE 3 lub 4 karty z identycznym
symbolem i powiedzieć na głos: „Jackpot!” (np. 3 karty
«cytryn» lub 4 karty «diamentów»).
W każdym z rozdań gracz może zapunktować
JACKPOT, podwójny JACKPOT – albo zupełnie nic!
Tylko jeden, najszybszy, gracz zapunktuje w rozdaniu.
Cel rozgrywki
Jak najszybciej odrzucaj karty, aby zostać pierwszym
graczem, który wyłoży 3 lub 4 karty oznaczone
tym samym symbolem i zapunktuje JACKPOT.
Tabela wartości poszczególnych symboli
SYMBOL JACKPOT
(3 karty)
Podwójny
JACKPOT
(4 karty)
77 000 pkt 14 000 pkt
Winogrono 6 000 pkt 12 000 pkt
Dzwonek 5 000 pkt 10 000 pkt
Koniczyna 4 000 pkt 8 000 pkt
Diament 3 000 pkt 6 000 pkt
Wiśnia 2 000 pkt 4 000 pkt
Cytryna 1 000 pkt 2 000 pkt
Przygotowanie do gry
Pierwsze rozdanie rozpoczyna gracz siedzący po
lewej stronie od tego, który rozdawał karty;
w kolejnym rozdaniu rozpoczyna gracz siedzący po
lewej stronie tego, który rozpoczynał w poprzednim
rozdaniu, i tak dalej…
PRZETASUJCIE WSZYSTKIE KARTY KILKA RAZY.
Każdy gracz rozpoczyna rozdanie z 7 kartami na ręce
– należy je rozdawać pojedynczo i rewersem do góry,
by inni gracze ich nie widzieli.
Pozostałe karty tworzą pulę bieżącego rozdania.
Rozgrywanie rozdania
Gracze starają się odrzucać karty z ręki w taki sposób,
aby c zagrać JACKPOT (3 karty z identycznym symbolem)
lub podwójny JACKPOT (4 karty z identycznym symbolem).
Gracz, który rozpoczyna rozdanie, odkrywa kartę
z wierzchu puli i kładzie ją awersem do góry pośrodku
stołu – jest to pierwsza karta stosu kart odrzuconych.
Rozdanie jest rozgrywane w turach, w kolejności zgodnej
z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W swojej turze
gracz sprawdza, jaka karta leży na wierzchu stosu
kart odrzuconych, i decyduje się na jedną z czterech
możliwości:
1 Odrzuca kartę z tym samym symbolem co karta
leżąca na wierzchu stosu kart odrzuconych.
Przykład: Jeśli na wierzchu stosu kart
odrzuconych leży karta «koniczyny», gracz może
odrzucić z ręki kartę «koniczyny».
2 Odrzuca kartę z symbolem o wyższej wartości niż ten
na karcie leżącej na wierzchu stosu kart odrzuconych.
Przykład: Jeśli na wierzchu stosu kart odrzuconych
leży karta «koniczyny», gracz może odrzucić z ręki kartę
«dzwonka», «winogrona» albo «7».
3 Odrzuca kartę z symbolem o niższej wartości niż ten
na karcie leżącej na wierzchu stosu kart odrzuconych,
a następnie dobiera 2 karty z puli i bierze je na rękę.
Przykład: Jeśli na wierzchu stosu kart odrzuconych
leży karta «koniczyny», gracz może odrzucić z ręki kartę
«diamentu», «wiśni» albo «cytryny», a następnie musi
dobrać 2 karty z puli.
4 Nie odrzuca żadnej karty (bo nie chce lub nie może
tego zrobić) i w zamian dobiera jedną kartę z puli.
Następnie ma dwie możliwości: bierze tę kartę na
rękę lub ją odrzuca. W tym drugim przypadku
– i tylko wtedy – inny gracz może ją wziąć, wołając:
„BIORĘ!”. Jeśli tylko jeden gracz zawoła „BIORĘ!”,
to on bierze tę kartę na rękę; jeśli więcej niż jeden
gracz zawoła „BIORĘ!”, bierze ją ten z nich, który
siedzi najbliżej gracza odrzucającego kartę, licząc
od jego lewej strony. Następnie rozdanie jest
kontynuowane zgodnie z normalnymi zasadami.
UWAGI:
Graczowi nie wolno dobrać karty z puli, wziąć jej na
rękę, a następnie odrzucić innej karty.
Gracz zawsze musi mieć minimum 3 karty na ręce.
Gdy wyczerpie się pula:
Jeśli w puli skończyły się karty, gracz, który rozgrywa swoją
turę, przetasowuje kilka razy wszystkie odrzucone karty
i kładzie je na stole rewersem do góry – jest to nowa pula.
Następnie dobiera i odwraca kartę z wierzchu puli,
aby stworzyć nowy stos kart odrzuconych.
Koniec rozdania
1 Wygraj rozdanie JACKPOTEM, złożonym z 3 kart
z identycznym symbolem:
Jeśli graczowi zostały DOKŁADNIE 4 karty na ręce
– z czego 3 mają identyczny symbol – może on
spróbować zakończyć rozdanie. Gdy nadejdzie jego
tura, musi odrzucić czwartą kartę, przestrzegając
wszystkich zasad odrzucania kart, a następnie
oznajmić głośno: „Jackpot!” – i wyłożyć na stół 3
karty z identycznym symbolem. Otrzymuje punkty za
zwykłego JACKPOTA, zgodnie z wartościami symboli
podanymi w tabelce. Tylko on zdobywa punkty za to
rozdanie.
2 Wygraj rozdanie podwójnym JACKPOTEM,
złożonym z 4 kart z identycznym symbolem:
Gracz może zdecydować, że – zamiast kończyć
rozdanie JACKPOTEM złożonym z 3 kart – chce
spróbować szczęścia i zebrać 4 karty z identycznym
symbolem, by podwoić wygraną. Jest to obarczone
ryzykiem – jeśli jeden z jego przeciwników wcześniej
zakończy rozdanie zwykłym lub podwójnym
JACKPOTEM, gracz straci wszystko i nie otrzyma
punktów! Aby zapunktować podwójny JACKPOT,
gracz musi mieć na ręce 5 kart, w tym 4 z identycznym
symbolem. W takiej sytuacji, gdy nadejdzie jego tura,
musi odrzucić piątą kartę, przestrzegając wszystkich
zasad odrzucania kart, a następnie oznajmić głośno:
„Jackpot!” – i wyłożyć na stół 4 karty z identycznym
symbolem. Otrzymuje on punkty za podwójnego
JACKPOTA, zgodnie z wartościami symboli podanymi
w tabelce. Tylko on zdobywa punkty za to rozdanie.
UWAGA: Pamiętajcie, aby przed każdym rozdaniem
dokładnie i kilkukrotnie przetasować wszystkie karty.
Koniec rozgrywki
Gracze decydują przed rozpoczęciem rozgrywki, ile rozdań
chcą rozegrać – od 3 do 5. Rozgrywkę wygrywa ten gracz,
który ma najwięcej punktów po zakończeniu ustalonej
liczby rozdań.
muduko.com
Wydawnictwo Muduko
Wydawnictwo Muduko jest marką wydawniczą
Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
© 2022 Ludello SAS
© 2023 Fabryka Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
Ta instrukcja nie jest elementem gry.
Projektanci gry:
Richard Brault i Pascal Thoniel
Ilustrator: Jay Fletcher
Tłumaczenie: Łukasz Małecki
Korekta: Ewa Popielarz
Skład: Paweł Niziołek
Koordynatorzy projektu:
Kamila Biedrońska
Marek Chołostiakow

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756