Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra karciana MUDUKO Rudy
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(19)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Rudy
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INS
T
RUK
CJA
SPR
YTNA
GRA
P
AMIĘCIO
W
A
48 kart przedstawiających
4 ró
żne krajobrazy
(wieś, sawannę, morz
e i las)
1 karta
Rudego Lisa
1 karta komiksu
(nieużywana
w r
ozgrywce)
5
5
5
1x
K
aż
de
pole
da
Ci
na
k
onie
c
tyle
punkt
ó
w
,
ile
wynosi z
apisana prz
ez Ciebie
liczba,
jeśli
będzie
ona
r
ó
wna
f
akty
cznej
liczbie
zwierz
ąt
odkryty
ch
do
t
ej
pory
lub
od
niej
mniejsz
a
.
T
o
pole
da
Ci
dw
a
r
azy
tyle
punkt
ó
w
,
ile
wynosi
z
apisana
prz
ez
Ciebie
lic
zba
,
ale
tylk
o
pod
w
arunkiem,
ż
e
będzie
się
ona
dokładnie
zg
adz
ać
z
f
akty
czną
l
iczbą
zwierz
ąt,
kt
ór
e
pojawiły
się
w
grz
e
do
t
ej
pory
.
Odkr
y
j k
a
r
tę
i
przyjrzyj
się
prz
edst
awion
ym
na
niej
zwierz
ę
t
om.
I
le
t
akich
sam
y
ch
zwierz
ąt
pojawił
o się do
te
j
por
y
?
Zapisz
obst
awion
y
wynik
w
polu
obe
cnej
tury
(
j
eśli
nie
masz
pewności,
m
ożesz
z
aniży
ć
wynik).
1 arkusz
podsumowania
5 tabliczek
5
suchościeralnych
amastró
w
INS
T
RUK
CJA
SPRYTNA
GRA
PAMIĘCIOWA
niniejsza
instrukcja
Cel r
ozgr
ywki
Rudy
to gra dla
wszystkich, którzy lubią pamięciowe
wyzwania. Zwr
acajcie
uwagę na zwierzęta pojawiające się na odkrywan
ych kartach i zapamiętujcie, ile
takich samych zwierząt
widzieliście do t
ej pory. Czy
będziecie sprytni jak lis?
ZAW
AR TOŚĆ
2
Przygo
tow
anie
1.
R
ozdajcie każdemu gracz
owi tabliczkę i amaster
.
2.
Odłóżcie kartę R
udego Lisa na bok i potasujcie wszystkie 48 kart.
Następnie
wybierzcie (bez podglądania) 19 kart, a poz
ostałe 29
schowajcie do pudełka. Do
wybranych kart dołóż
cie kartę Rudego Lisa
i raz jeszcze po
tasujcie talię (teraz złoż
oną już z 20 kart), po czym połóżcie
tak przygotow
any stos (
rew
ersem do góry) pośr
odku obszaru gry.
3.
Połó
żcie na stole arkusz podsumowania.
Wygląd kar
ty:
Każda karta przedstawia
krajobraz, a na jego tle jedno lub dwa zwier
z
ę
ta
ró
żnych gatunk
ów (np. deln i ośmiornica
pojawią się na karcie morza, a kura i świnia
na
karcie
wsi). Dodatkowo
w każdym krajobraz
ie
może się też pojawić k
ot .
5
5
5
1x
Każde pole da Ci n
a
k
onie
c
tyle
punkt
ó
w
,
ile
wynosi z
apisana prz
ez Ciebie
liczba, jeśli będzie
ona
r
ó
wna
f
akty
cznej
liczbie
zwierz
ąt
odkryty
ch
do
t
ej
pory
lub od niej mniejs
z
a
.
To pole da Ci
dwa
r
azy
tyle
punkt
ó
w
,
ile
wynosi
z
apisana
prz
ez
Ciebie
liczba
,
ale tylko pod war
unkiem,
ż
e
będzie
się
ona
dokładnie
zg
adz
ać
z
f
akty
czną
liczbą
zwierząt, które p
ojawiły
się
w
grz
e
do
t
ej
pory
.
Odkryj kar
tę
i przyjrzyj
się przedstawionym na niej
zwierzętom.
Ile takich samych
zwierząt
pojawiło się do tej
pory
?
Zapisz
obstawiony wynik
w polu obecnej tury (jeśli
nie masz pewności, możesz
zaniżyć wynik).
3
Roz
gr
ywka
1.
W każdej turz
e odkryjcie kartę z góry stosu i połóż
cie ją na środku stołu.
2.
Następnie,
w tajemnicy przed innymi gr
aczami
, każdy zapisuje na swojej
tabliczce obstawiany
wynik (patrz ramka
poniżej). W
yniki zapisujemy
w polu z numerem
obecnej tury. N
umer tury
wyznaczany
jest
przez k
olejne odkrywane karty
. (Zachęcamy
,
aby
jeden z graczy zawsz
e potwierdzał
numer
obecnej tury
, wypowiadając go na głos –
w ten
sposób wszyscy
będą mieli pewność, że nie
pominęli żadnego pola / żadnej tury).
3.
Gdy każ
dy gracz zapisz
e obstawiany
wynik,
odkryjcie kolejną kartę, któr
a musi zostać
położona na poprzedniej karcie, tak
by w całości ją zakryła
.
4.
Ro
zgrywka trwa do chwili, gdy wszyscy
gracze zapiszą obstawiany
wynik
przy ostatniej, tj. dwudziestej, odkrytej kar
cie.
Obs
t
awianie wyników w
turach
Na każdej kar
cie znajduje się od 1 do 3 zwierząt. W każdej turze gr
acz musi
obstawić,
ile zwierząt widocznych na bieżącej karcie
pojawiło się do tej
pory
. Na przykład: jeśli na bieżącej kar
cie znajdują się 2 zwierzęta, gracz
próbuje sobie przypomnieć, ile takich samy
ch zwierząt pojawiło się dotąd
na
w
szy
s
tkich kartach. Liczbę tę zapisuje
w polu
z
nume
rem obecnej tury
. Każdy obstawiony
wynik da
gr
acz
owi punkty
na koniec ro
zgrywki, o ile jest
równy
lic
zbie zwierząt, które rzeczywiście pojawiły się
na
kartach, lub od niej mniejszy
.
J
eż
eli
nie
masz pewności c
o do obstawionego przez
siebie
wynik
u, moż
esz grać bezpiecznie i celowo
zapisać
mniej
szą liczbę. J
ednak im T
wój
wynik będzie
bliższy
rz
eczy
wistej liczbie zwierząt, tym
więcej
punktó
w
uzy
sk
asz. Ale uważaj!
Jeśli wynik będzie
wyższy – nie
dostaniesz
punkt
ów za tę tur
ę.
4
Przykład 1:
W
bieżącej turz
e odkryta została k
arta
z niedźwiedziem i ko
tem. Musisz sobie przypomnieć, ile
niedźwiedzi i ko
tów pojawiło się do
tąd na kart
ach, łącznie z
tą,
któr
ą właśnie widzisz. J
eśli wydaje Ci się, że dotąd pojawiły
się
3 niedźwiedzie i 2 ko
ty
, zapisz liczbę 5 w
polu
bieżącej tury
. J
eśli masz co do teg
o wątpliwości,
możesz celo
wo zapisać niższą
wartość.
Kar
ta Rude
go Lisa
Kiedy odkryta zostanie karta R
udego Lisa, gracze muszą
przypomnieć sobie,
ile różnych zwierząt
widzieli do t
ej
pory
. Uwaga!
Lisa nie
należy uwzględniać
w obstawianym
wyniku!
PRZ
YKŁAD 2:
W bieżąc
ej turze odkryta z
ostała kart
a
z lisem. J
eśli sądzisz, że pojawiło się dotąd 7 różn
ych
gatunk
ów zwierząt (nie licząc lisa), z
apisz liczbę 7
w polu bieżąc
ej tury
. Jeśli masz co do
tego
wątpliwości,
możesz na
wszelki wypadek z
apisać mniejszą liczbę.
Zakazane ak
cje
•
Graczom
nie wolno
podglądać kart znajdujących się pod ostatnią
odkrytą kartą.
•
Graczom
nie wolno
zapis
ywać informacji inny
ch niż wynik bieżącej
tury – nie można zapis
ywać na przykład obstawianego wyniku
w postaci
dodawania (5 + 3) ani wsz
elkich innych rzeczy
, które mogłyby
ułatwić
graczowi zapamiętanie liczby
zwierząt, które dotąd
widział.
Obs
t
awianie pewnego wyniku
Raz w
czasie rozgrywki gracz moż
e
zakreślić w kółk
o
zapisany
właśnie
wynik. Podczas osta
tecznego podliczania punktacji zdobędzie za niego
podwójną
liczbę punktów pod
warunkiem, że wpisana wartość będzie
ró
wna liczbie zwierząt na danym etapie.
Jeśli będzie mniejsza lub większa,
gracz nie otrzyma za ten wynik żadny
ch punktów.
5
7
5
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking telewizorów dla dzieci [TOP10]
Ranking małych laptopów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking telefonów z dobrym aparatem do 2000 zł [TOP10]
Co to jest trójkąt ekspozycji?
Sound Blaster Re:Imagine – modułowy hub audio jako centrum dla twórców i audiofilów. Zobacz co potrafi!
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych 100% arabica [TOP10]
Ranking monitorów oddechu [TOP10]
Sprawdź więcej poradników