Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Rudy

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Rudy

Wróć
INSTRUKCJA
SPRYTNA GRA PAMIĘCIOWA
48 kart przedstawiających
4 różne krajobrazy
(wieś, sawannę, morze i las)
1 karta
Rudego Lisa
1 karta komiksu
(nieużywana
w rozgrywce)
5
5
5
1x
Kde pole da Ci na koniec tyle punktów, ile wynosi zapisana przez Ciebie
liczba, jeśli będzie ona równa faktycznej liczbie zwierząt odkrytych do tej pory
lub od niej mniejsza.
To pole da Ci dwa razy tyle punktów, ile wynosi zapisana przez Ciebie liczba,
ale tylko pod warunkiem, że będzie się ona dokładnie zgadzz faktyczną liczbą
zwierząt, które pojawiły się w grze do tej pory.
Odkryj kar i przyjrzyj
się przedstawionym na niej
zwierzętom.
Ile takich samych zwierząt
pojawiło się do tej
pory?
Zapisz obstawiony wynik
w polu obecnej tury (jeśli
nie masz pewności, możesz
zaniżyć wynik).
1 arkusz
podsumowania
5 tabliczek
5
suchościeralnych
amastrów
INSTRUKCJA
SPRYTNA GRA PAMIĘCIOWA
niniejsza
instrukcja
Cel rozgrywki
Rudy to gra dla wszystkich, którzy lubią pamięciowe wyzwania. Zwracajcie
uwagę na zwierzęta pojawiające się na odkrywanych kartach i zapamiętujcie, ile
takich samych zwierząt widzieliście do tej pory. Czy będziecie sprytni jak lis?
ZAWAR TOŚĆ
2
Przygotowanie
1. Rozdajcie każdemu graczowi tabliczkę i amaster.
2. Odłóżcie kartę Rudego Lisa na bok i potasujcie wszystkie 48 kart.
Następnie wybierzcie (bez podglądania) 19 kart, a pozostałe 29
schowajcie do pudełka. Do wybranych kart dołóżcie kartę Rudego Lisa
i raz jeszcze potasujcie talię (teraz złożoną już z 20 kart), po czym połóżcie
tak przygotowany stos (rewersem do góry) pośrodku obszaru gry.
3. Połóżcie na stole arkusz podsumowania.
Wygląd karty: Każda karta przedstawia
krajobraz, a na jego tle jedno lub dwa zwierzęta
żnych gatunków (np. deln i ośmiornica
pojawią się na karcie morza, a kura i świnia na
karcie wsi). Dodatkowo w każdym krajobrazie
może się też pojawić kot .
5
5
5
1x
Każde pole da Ci na koniec tyle punktów, ile wynosi zapisana przez Ciebie
liczba, jeśli będzie ona równa faktycznej liczbie zwierząt odkrytych do tej pory
lub od niej mniejsza.
To pole da Ci dwa razy tyle punktów, ile wynosi zapisana przez Ciebie liczba,
ale tylko pod warunkiem, że będzie się ona dokładnie zgadzz faktyczną liczbą
zwierząt, które pojawiły się w grze do tej pory.
Odkryj kar i przyjrzyj
się przedstawionym na niej
zwierzętom.
Ile takich samych zwierząt
pojawiło się do tej
pory?
Zapisz obstawiony wynik
w polu obecnej tury (jeśli
nie masz pewności, możesz
zaniżyć wynik).
3
Rozgrywka
1. W każdej turze odkryjcie kartę z góry stosu i połóżcie ją na środku stołu.
2. Następnie, w tajemnicy przed innymi graczami, każdy zapisuje na swojej
tabliczce obstawiany wynik (patrz ramka
poniżej). Wyniki zapisujemy w polu z numerem
obecnej tury. Numer tury wyznaczany jest
przez kolejne odkrywane karty. (Zachęcamy,
aby jeden z graczy zawsze potwierdzał numer
obecnej tury, wypowiadając go na głos – w ten
sposób wszyscy będą mieli pewność, że nie
pominęli żadnego pola / żadnej tury).
3. Gdy każdy gracz zapisze obstawiany wynik,
odkryjcie kolejną kartę, która musi zostać położona na poprzedniej karcie, tak
by w całości ją zakryła.
4. Rozgrywka trwa do chwili, gdy wszyscy gracze zapiszą obstawiany wynik
przy ostatniej, tj. dwudziestej, odkrytej karcie.
Obstawianie wyników w turach
Na każdej karcie znajduje się od 1 do 3 zwierząt. W każdej turze gracz musi
obstawić, ile zwierząt widocznych na bieżącej karcie pojawiło się do tej
pory. Na przykład: jeśli na bieżącej karcie znajdują się 2 zwierzęta, gracz
próbuje sobie przypomnieć, ile takich samych zwierząt pojawiło się dotąd
na wszystkich kartach. Liczbę tę zapisuje w polu
z numerem obecnej tury. Każdy obstawiony wynik da
graczowi punkty na koniec rozgrywki, o ile jest równy
liczbie zwierząt, które rzeczywiście pojawiły się
na kartach, lub od niej mniejszy.
Jeli nie masz pewności co do obstawionego przez
siebie wyniku, możesz grać bezpiecznie i celowo
zapisać mniejszą liczbę. Jednak im Twój wynik będzie
bliższy rzeczywistej liczbie zwierząt, tym więcej
punktów uzyskasz. Ale uważaj! Jeśli wynik będzie wyższy – nie
dostaniesz punktów za tę turę.
4
Przykład 1: W bieżącej turze odkryta została karta
z niedźwiedziem i kotem. Musisz sobie przypomnieć, ile
niedźwiedzi i kotów pojawiło się dotąd na kartach, łącznie z tą,
którą właśnie widzisz. Jeśli wydaje Ci się, że dotąd pojawiły się
3 niedźwiedzie i 2 koty, zapisz liczbę 5 w polu
bieżącej tury. Jeśli masz co do tego wątpliwości,
możesz celowo zapisać niższą wartość.
Karta Rudego Lisa
Kiedy odkryta zostanie karta Rudego Lisa, gracze muszą
przypomnieć sobie, ile różnych zwierząt widzieli do tej
pory. Uwaga! Lisa nie należy uwzględniać w obstawianym
wyniku!
PRZYKŁAD 2: W bieżącej turze odkryta została karta
z lisem. Jeśli sądzisz, że pojawiło się dotąd 7 różnych
gatunków zwierząt (nie licząc lisa), zapisz liczbę 7
w polu bieżącej tury. Jeśli masz co do tego wątpliwości,
możesz na wszelki wypadek zapisać mniejszą liczbę.
Zakazane akcje
Graczom nie wolno podglądać kart znajdujących się pod ostatnią
odkrytą kartą.
Graczom nie wolno zapisywać informacji innych niż wynik bieżącej
tury – nie można zapisywać na przykład obstawianego wyniku w postaci
dodawania (5 + 3) ani wszelkich innych rzeczy, które mogłyby ułatwić
graczowi zapamiętanie liczby zwierząt, które dotąd widział.
Obstawianie pewnego wyniku
Raz w czasie rozgrywki gracz może zakreślić w kółko zapisany właśnie
wynik. Podczas ostatecznego podliczania punktacji zdobędzie za niego
podwójną liczbę punktów pod warunkiem, że wpisana wartość będzie
wna liczbie zwierząt na danym etapie. Jeśli będzie mniejsza lub większa,
gracz nie otrzyma za ten wynik żadnych punktów.
5
7
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756