Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra towarzyska REBEL Hint 2003485
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(170)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Hint 2003485
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
MAJĄ SKRZYDŁA
POK
AŻ
Samolot
Orzeł
Anioł
Drz
wi
Wiatrak
Motyl
SKRÓ
T
ZASAD
1
2
3
4
5
6
7
WPROW
ADZENIE
.
HINT to gra imprezow
a, w
której
druż
yny na pr
zemian o
dgadują hasła na po
dstawi
e
wska
zówek udzielanych pr
zez 1 ze sw
oich grac
z
y. Aby
naprowa
dzić druż
yn
ę na dobr
y tro
p, grac
z musi się
w
yk
azać p
omysłowoś
cią, poniew
aż wsk
azówki p
rzek
a
-
zuje wokreślony na karcie sp
osób – może je o
pisy
wa
ć,
r
ys
ować
, pok
az
y
w
ać albo nu
cić.
Im więcej has
eł odg
adnie druż
yna
, tym w
ięcej punk-
tów zdobę
dzie. Ale uw
aga! Lepiej nie z
gady
w
ać na
ślepo, p
onieważ niek
tóre hasła s
ą Z
AK
A
Z
ANE
. Dr
uży
-
na, k
tórej pionek na konie
c gr
y znajduje się na polu
końcowym, w
ygr
y
wa.
PR
Z
YGO
TOWA
NI
E D
O GRY
.
Pr
ze
d rozpo
czę
ciem
rozgr
y
wki gr
ac
ze dzielą się na 2 druż
y
ny oraz
umieszc
za
-
ją obręc
z i p
okr
y
w
kę na tubie. Każda z
druż
yn ust
awia
swój pion
ek na polu po
cz
ątkow
ym na br
zeg
u pokr
y
wk
i.
Następnie gr
ac
ze dobier
ają 3 kar
ty i
wsu
wają w
szczeliny
obręc
z
y, j
ak pok
azano na o
braz
ku po pr
awej. Grę rozp
o
-
cz
y
na druż
yna znajmło
dsz
ym gr
ac
zem.
W
Y
BÓ
R K
A
RT
Y Z
O
B
RĘ
CZ
Y
.
Na każdej karcie z
najdują się ty
tuł i
informacja o
ty
m, w
jaki
sposó
b grac
z udziela s
wojej druż
ynie wsk
azówek dot
ycz
ąc
ych hase
ł – może opisy
w
ać, r
y
sować
,
pok
az
y
w
ać albo nu
cić.
W
Y
BÓ
R GR
AC
Z
A, K
T
ÓRY B
Ę
DZ
IE DAWAĆ WSK
A
Z
ÓWK
I
.
Wybr
any gra
cz w
yciąg
a kar
tę
ze szc
zeliny i
w tajemnic
y zapoznaje się z
5 w
idniejący
mi na niej hasłami, któr
e musi odgadnąć
jego druż
yn
a. Gdy g
rac
z dając
y wskazów
ki jest gotow
y, należ
y obrócić kle
psydrę.
ODGADYW
AN
IE HASEŁ
.
Druż
y
na ma 90 sekund
, aby odgadną
ć jak najwięcej z
5 ha
seł
. Może zga
-
dy
wa
ć do woli, ale musi uwa
żać
, aby nie w
ypo
wiedzie
ć zaka
zanego hasł
a. Dr
uż
yna zdoby
w
a
1 punkt
za K
A
ŻD
E praw
idłowo odg
adnięte hasło, aza w
y
powie
dzenie zak
azane
go hasła – traci
2 p
unkt
y
.
KON
IE
C C
Z
AS
U.
Gdy pia
sek w
kl
epsydr
ze się pr
zesyp
ie, druż
yna pr
ze
ciwna ma 1 sz
ansę, aby
od
-
gadnąć hasł
o, którego nie udał
o się odgadną
ć akt
y
wnej dr
uż
ynie. Jeśli się po
myli, tra
ci
1 punkt
.
Jeśli odg
adnie, zdoby
wa
1 p
unkt
. Jeśli o
dgadnie zak
azan
e hasło, zdoby
w
a
2 punkt
y
.
PUNKTO
W
ANIE.
Grac
ze pr
zesuwają pi
onki zgodnie z
k
ierunkiem r
uchu wska
zówek zegar
a
oty
le pól
, ile punktów zdoby
ł
y ich druż
yny.
OBRÓCENIE
OBRĘCZY Z
K
ART
AMI.
Jeden z
grac
z
y pr
zekręc
a obręc
z o
1 obsz
ar zgodnie
z
k
ierunkiem r
uchu wska
zówek zegar
a. Po pr
zekr
ęceniu obręc
z
y kar
t
y mogą się znale
źć w
ob
-
sz
arze p
unktowanym
. Jeśli ak
ty
w
na druż
yna w
y
bier
ze kar
tę z
obszar
u punktow
anego, zdoby
w
a
1 punk
t dodatkow
y
. Jeśli kar
ta znajduje się wniebiesk
im obsz
arze p
unktowanym
, akt
y
wna dru
-
ż
yna MUSI ją w
ybr
ać.
DOBRANIE NO
WEJ KART
Y
.
Gr
acze d
obierają now
ą kar
tę iumieszc
zają ją we wsk
azanej pr
ze
z
str
zał
kę szczelinie. Nas
tępnie swoją turę rozpo
cz
yn
a druż
yna pr
zeci
wna. Gr
ac
ze pow
tar
z
ają kroki
1
–
7
, dop
óki pio
nek 1 z druż
yn nie znajd
zie się na ostatniej prostej, c
z
yli na dowolny
m niebieskim
polu na br
zegu p
okr
y
wk
i, inie nastąpi z
miana wdotychc
zas
ow
ych zas
adach.
Drużyny n
ie m
uszą cz
y
tać c
ał
ej i
nst
ruk
cj
i pr
z
ed r
o
zpocz
ę-
ci
em r
ozg
r
y
wki – w
ysta
rcz
y
, ż
e podczas swo
j
e
j t
ur
y w
yko
na-
j
ą pon
iższe 7 kr
okó
w
. W razi
e wątp
liw
ości ra
dz
im
y ze
rkn
ąć
na d
rugą s
tro
nę, g
dzi
e zn
aj
du
ją s
ię sz
c
z
eg
ó
ł
y d
o
tycząc
e gr
y
.
ZAK
AZ
ANE HASŁO
INS
TRUK
CJA
O
S
TAT
N
I
A
P
R
O
S
TA
POLE POCZĄTK
OWE/K
OŃCOWE
BRZEG POKR
Y
WKI
Z
POLAMI
K
A
R
TA
K
A
R
TA
PRZY
MU
SO
W
A
OBSZARY
PUNKTO
W
ANE
N
O
WA
K
A
R
TA
HASŁ
A
Na po
cz
ątku tur
y grac
ze z
akt
y
wnej dr
uż
yny
w
ybier
ają spośró
d siebie osob
ę, któr
a bę
dzie
dawać wsk
azówk
i. Za
daniem druż
yny jest o
d
-
gadnięcie jak naj
więk
szej lic
zby hase
ł z
k
ar
ty.
Gra
cz dając
y wsk
azówki m
oże cał
y cz
as po
d
-
glądać ha
sła i nie musi udzielać wsk
azówek
w
kolejnoś
ci podanej na k
arcie. Powinien je
d
-
nak uwa
żać
, aby nie naprowadzi
ć druż
yny na
zak
azane hasł
o. Druż
y
na zdoby
wa
1 pun
kt
za
każd
e popr
awnie odga
dnięte hasło. Jeśli k
toś
z
druż
yny w
y
powie z
akaz
ane hasło, dr
uż
yna
tra
ci
2 punkt
y
.
Z
A
SADY O
GÓ
LN
E
.
Grac
z dając
y wska
zówki
może porozumiew
ać się zczłonk
ami swojej dru
-
ż
yny
, aby pot
wierdzić
, cz
y o
dgadli hasło. Pona
d-
to wskazów
ki mog
ą zawier
ać lic
zby i
sy
mbole,
ale nie mogą pr
z
y
bierać for
m pos
zczególnych
liter (z
włas
zcz
a pod
cz
as r
yso
wania i poka
z
y
wa
-
nia)
. Je
śli druż
yna złamie z
asad
y
, nie zd
oby
wa
punktu z
a odgadnięte hasł
o. Druż
yna p
r
zeciwna
może zdobyć punk
t za p
odanie tego hasła
.
NA
RYSUJ
.
Gr
ac
z może r
yso
wać na tablic
zce, ale
nie wolno mu gest
ykulować ani w
ydawać ż
ad
-
nych dź
wię
ków.
OPISZ.
Gr
ac
z może mówić
, ale nie wolno mu ge
-
sty
kulować ani uż
y
w
ać mow
y ciała
. Wskazówki nie
mogą z
awier
ać hase
ł, r
y
mować się z
nimi ani być
ich tłumac
zeniem na jęz
yk ob
cy.
PO
K
A
Ż
.
G
rac
z może gest
ykulowa
ć i
uż
y
wać mow
y
ciała, ale nie wolno mu w
ydawać ż
adnych dź
więków.
ZANUĆ.
Grac
z może nucić, g
wizda
ć iśpiew
ać bez
uż
ycia konkretnych słów (na pr
z
ykład „
L
a, la, la”
),
ale nie wolno mu mówi
ć, gest
ykulować ani uż
y
w
ać
mow
y ciała
. Wskazówk
ą może być zanucenie pio
-
senki, k
tór
a nie w
ystępuje na k
arcie.
Gdy p
iasek w
kleps
ydr
ze się pr
zesyp
ie, druż
yna
pr
zeciwn
a może spróbow
ać odga
dnąć 1 z po
-
został
ych has
eł (w t
ym hasło o
dgadnięte nie
-
zgodnie z z
asadami
)
. Ma ty
lko 1 szansę i m
oże
spróbo
wać odg
adnąć zak
azane ha
sło.
Jeśli druż
y
na pr
zeciwna o
dgadnie zak
azan
e
hasło, zd
oby
wa
2 p
unkt
y
. J
eśli odga
dnie 1 z
5
hase
ł, zdoby
w
a
1 punk
t
.
Jeśli po
da niepop
raw
-
ne hasł
o, tra
ci
1 punkt
.
Na po
cz
ątku każd
ej tur
y w
obrę
cz
y MUSZ
Ą
się znajdowa
ć 3 kar
t
y
. P
o zakońc
zeniu tur
y
obręc
z należ
y pr
zek
ręcić o
1 obs
zar zgodnie
z
ki
erunkiem r
uchu wska
zówek zegara
, a
na
-
stępnie umieścić n
ową kar
tę we w
skaz
anej
pr
zez st
r
załkę s
zcze
linie.
Po pr
zekrę
ceniu obręc
z
y kar
t
y mogą się zna
-
leźć wobszar
ach punktow
anych. Wy
branie k
ar
-
ty z
t
akiego obs
zar
u to
1 punkt do
datkow
y
,
któr
y jest dolic
zany d
o sumy punktów zdoby
-
tych wdanej tur
ze.
Jeśli kar
t
a znajdzie się w
nieb
ieskim obsz
ar
ze
punktow
anym, ak
ty
w
na druż
yna MUSI ją w
y-
brać.
Gdy p
ionek akt
y
wn
ej druż
yny znajdzie się na
ostatniej pro
stej (
dowolnym niebieskim polu na
br
zegu po
kr
y
w
ki), kar
t
y dla tej druż
yny w
y
biera
druż
yna p
rze
ciwna
. Jeśli w niebiesk
im obszar
ze
punktow
anym znajduje się kar
ta
, druż
yna pr
ze
-
ciwna NIE W
Y
BIER
A kar
t
y
, a ak
ty
w
na druż
yna
bier
ze kar
tę z tego obs
zaru
.
Po rozegr
aniu jednakowej liczby tur w
y
gr
y
wa
druż
yna
, której pio
nek znajduje się na polu
końcow
ym (
pionek może t
ak
że minąć pole
końcowe)
. W pr
z
ypadku remisu ka
żda z druż
yn
dobier
a po 1 k
arcie z talii i odgaduje hasła w
e
-
dług stan
dardow
ych za
sad. Z
a ka
żdym r
azem,
gdy piase
k w klepsydr
ze się pr
zesy
pie, druż
yna
pr
zeciwn
a ma 1 szans
ę, aby odga
dnąć hasło.
Druż
y
na, k
tóra zakoń
cz
y grę z w
ięk
sz
ą liczb
ą
punktów, w
ygr
y
wa
. Dobier
anie kar
t można p
o
-
w
tar
za
ć do w
y
łonienia z
w
yci
ęzc
y
.
D
A
W
ANIE
WSKAZÓ
WEK
I ODGAD
Y
W
ANIE
HASEŁ
ODGAD
Y
W
ANIE
HASEŁ PRZEZ
DRUŻYNĘ
PRZECIWNĄ
DZIAŁANIE
OBRĘCZY
OS
T
A
TNIA PRO
ST
A
I K
ONIEC GR
Y
1.
Pier
ws
za druż
yna w
ybiera
k
a
r
t
ę
„
C
”.
2.
Dowolny gracz przekrę
ca
obr
ęc
z i
umie
szc
za n
ową
kar
tę (
„
D”
) w
s
zcze
linie.
Dr
uga dr
uż
yna w
y
bier
a
k
a
r
t
ę
„
A
”.
3.
Ponownie dowolny gracz
pr
zek
ręc
a obrę
cz i
umies
z
-
cz
a now
ą kar
tę (
„
E”
) w s
zc
ze
-
linie. P
ier
ws
za dr
uż
yn
a w
y-
bier
a ka
r
tę „D
”
.
4.
Dowolny gracz pr
zekręca
obr
ęc
z i
umies
zc
za no
wą
kar
tę (
„
F”
) w
s
zcze
linie. Dr
u
-
ga dr
uż
yna MUS
I w
ybr
ać
kar
tę „
B”, ponie
waż z
najduje
się ona w n
iebie
skim o
bsz
a
-
r
ze punkto
wanym
.
PRZYKŁ
AD
C
B
A
B
A
D
E
D
B
B
F
E
PUNKT
OW
ANIE
AKTYWNA DRUŻYNA
+1
+1
–2
punkt z
a K
A
ŻDE o
dgadnięte hasło.
punkt do
datkow
y z
a w
ybr
anie kar
t
y
z obsz
aru punk
towanego.
punkt
y za w
ypo
wiedzenie z
akaz
anego
hasła
.
PRZYKŁAD
Ak
ty
w
na druż
yna w
y
biera k
ar
tę znajdującą
się w
obsz
ar
ze punktow
anym (
+1
)
. Odga
duje
4 hasła (
+4
), ale w
ypow
iada tak
że z
akaz
ane ha-
sło (
–2
)
. Wtej turze druż
y
na zdoby
wa wsumie
3 punk
ty
(
1 + 4 − 2 = 3
).
Druż
y
na pr
zeciwna o
dgaduje 1 z
ha
seł
, któr
ych
nie odga
dła akt
y
wna dr
uż
yna, i
zdoby
wa
1 p
unkt
.
DRUŻYNA PRZECIWNA
+1
+2
–1
punkt z
a odga
dnięcie hasła.
punkt
y za o
dgadnięcie z
akaz
anego hasła
.
punkt z
a nieudaną prób
ę odgadnię
cia
hasła
.
Elementy:
150 kart, obręcz, 2 pionki, tabliczka, ścieraln
y mazak, 90-sekundowa klepsy
dra, instrukcja
Tłumaczenie i redakcja:
K
oło Naukowe Tłumaczeń Specjalistycznych LINGUANA, zespół R
ebel
Samolot
Orzeł
Anioł
Dr
z
wi
W
ia
tr
ak
M
ot
yl
2 PU
N
KT
Y
1 PU
N
KT
O
S
TAT
N
I
A
P
R
O
S
TA
Uwag
a! Druż
y
na nie może cofnąć pionka dalej niż na p
ole po
cz
ątkowe.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking opiekaczy do kanapek [TOP10]
Ranking telewizorów 65 cali [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Ranking antywirusów [TOP10]
Jak dobrać rower do wzrostu?
Kontroler light gun GAIME i renesans klasycznych strzelanek – poznaj funkcje urządzenia
Jak działa myjka ciśnieniowa i do czego można jej użyć?
Ranking smartwatchy do 1000 zł [TOP10]
Ranking gier PC [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników